درباره قرص asentra

خواص دارویی و گیاهی

درباره قرص asentra
درباره قرص asentra

آسنترا
سرترالین
قرص روکشدار ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم

ترکیبات:
هر قرص روکشدار حاوی ۵۰ میلی گرم و یا ۱۰۰ میلی گرم سرترالین هیدروکلراید است.
سایر اجزاء: کلسیم هیدروژن فسفات دی هیدرات، سدیم استارچ گلیکولات، سلولز میکروکریستالین، هیدروکسی پروپیل سلولز، تالک، منیزیوم استثارات، هیدروکسی پروپیل متیل سلولز، تیتانیوم دی اکساید (E۱۷۱)، پروپیلن گلایکول.درباره قرص asentra

خواص دارویی:
آسنترا نام تجاری سرترالین است که از دسته داروهای مهار کننده باز جذب سروتونین (SSRI) می باشد.

موارد مصرف:
آسنترا در درمان اختلالات افسردگی توأم یا بدون اضطراب، اختلالات پانیک یا وحشت زدگی (دوره های کوتاه اضطراب شدید یا حملات پانیک)، اختلالات وسواسی – اجباری compulsive – obsessive (تفکرات اجباری، رفتارهای تکراری مانند شستن مداوم دستها) بکار می رود.

موارد منع مصرف:
آسنترا در موارد وجود حساسیت به سرترالین یا سایر ترکیبات موجود در این دارو نباید مصرف شود. تجویز هم زمان و یا با فاصله کمتر از دو هفته آسنترا با مهار کننده های مونوآمین اکسیداز (MAO) نیز ممنوع است.

احتیاط ها و هشدارها:
در صورت ابتلا به بیماری های مزمن، اختلالات متابولیک، وجود حساسیت بیش از حد به داروها و نیز مصرف سایر داروها حتما پزشک خود را مطلع سازید.
مواردی که باید به پزشک اطلاع داده شود:
• ابتلا به بیماری کبدی (اگر لازم باشد، پزشک مقدار داروی تجویز شده را کاهش داده و یا فواصل تجویز آن را افزایش می دهد).
• سابقه بروز حملات صرعی
• سن کمتر از ۱۶ سال

بارداری و شیردهی:
پیش از مصرف هر دارویی با داروساز یا پزشکتان مشورت کنید.
بی خطر بودن سرترالین در زمان بارداری یا شیردهی اثبات نشده است. اگر باردار هستید یا می خواهید باردار شوید و یا اگر به کودک خود شیر می دهید، حتما با پزشک در مورد مصرف سرترالین مشورت کنید.

تأثیر بر روی رانندگی و کار با ماشین آلات:
سرترالین باعث کاهش توانایی فیزیکی و ذهنی بیمار می شود، به خصوص اگر این دارو همراه الکل یا با داروهای خاص دیگری مصرف شود. از پزشک معالج خود درباره امکان کار با دستگاهها و رانندگی سوءال کنید. توصیه های پزشکتان با توجه به شدت بیماری، پاسخ شما به درمان و عوارض جانبی دارو خواهد بود.

تداخلات دارویی:
در صورت مصرف دارویی دیگر حتی داروهای بدون نسخه پزشکتان را از موضوع مطلع سازید. اهمیت این موضوع به این دلیل است که بعضی از داروها میزان اثر بخشی سرترالین را تحت تأثیر قرار می دهند و برعکس. داروهایی که با آسنترا تداخل اثر دارند عبارتند از: کاربامازپین، فنی توئین، سوماتریپتان، فن فلورامین، ترامادول، دیازپام، تولبوتامید و سایمتیدین، اگر لیتیوم یا وارفارین مصرف می کنید، احتمالاً پزشکتان توصیه به انجام آزمایش خون خواهد کرد.
مصرف همزمان سرترالین و الکل توصیه نمی شود.

مصرف آسنترا همراه غذا و نوشنیدنی ها:
مصرف آسنترا همراه با آب گریپ فروت ممنوع است.

مقدار و نحوه مصرف:
با دقت به توصیه های پزشک عمل کنید. شما نباید بدون مشورت با پزشک درمان را قطع کرده و یا مقدار مصرف دارو را تغییر دهید. از پزشکتان بپرسید که تا چه زمانی باید مصرف دارو را ادامه دهید. دارو را یک بار در روز صبح یا شب مصرف کنید.

مقدار مصرف دارو:
افسردگی
میزان معمول معمول شروع درمان ۵۰ میلی گرم (یک قرص ۵۰ میلی گرمی) سرترالین یک بار در روز می باشد. اگر درمان موءثر نبود، پزشک به تدریج با فواصل زمانی بیش از یک هفته، دوز روزانه را به میزان حداکثر ۲۰۰ میلی گرم (چهار قرص ۵۰ میلی گرمی یا دو قرص ۱۰۰ میلی گرمی) افزایش می دهد.

اختلالات وسواسی-اجباری:
دوز ابتدایی ۵۰ میلی گرم (یک قرص ۵۰ میلی گرم) سرترالین یکبار در روز می باشد. در صورت مؤثر نبودن درمان پزشک ممکن است در باصله زمانی حداقل یک هفته ای دوز درمان را از ۵۰ میلی گرم (یک قرص ۵۰ میلی گرم) حداکثر تا حد ۲۰۰ میلی گرم (۴ قرص ۵۰ میلی گرمی و یا ۲ قرص ۱۰۰ میلی گرمی) افزایش دهد.
در کودکان سنین ۶ تا ۱۲ سال: دوز ابتدایی روزانه ۲۵ میلی گرم (نصف قرص ۵۰ میلی گرم) سرترالین می باشد. بعد از یک هفته، پزشک ممکن است دوز روزانه را به ۵۰ میلی گرم (یک قرص ۵۰ میلی گرمی) سرترالین افزایش دهد.

اختلالات پانیک:
دوز ابتدایی روزانه ۲۵ میلی گرم (نصف قرص ۵۰ میلی گرمی) سرترالین می باشد. بعد از یک هفته، پزشک دوز روزانه را به ۵۰ میلی گرم (یک قرص ۵۰ میلی گرمی) سرترالین افزایش می دهد و به تدریج با فواصل زمانی بیش از یک هفته، دوز روزانه را به میزان حداکثر ۲۰۰ میلی گرم (چهار قرص ۵۰ میلی گرمی یا دو قرص ۱۰۰ میلی گرمی) افزایش می دهد.
دارو را باید هر روز در زمان معینی، همراه یا بدون غذا مصرف نمود.
دارو را باید هر روز در زمان معینی، همراه یا بدون غذا مصرف نمود.
دارو را با مقداری آب مصرف نمایید.
قرصها را نجوید یا خرد نکنید.
قرصها را هر روز به طور مرتب مصرف نمایید. بعد از یک هفته ممکن است احساس بهبودی نسبی کنید. در مواردی هم احساس بهبودی ۲ تا ۴ هفته پس از آغاز درمان به وجود می آید. در صورت احساس بهبودی مصرف دارو را تا زمانی که پزشک معین کرده است ادامه دهید. پزشکتان معین خواهد کرد که دارو را چه زمانی قطع کنید.
اگر احساس می کنید که تأثیر دارو بیش از حد زیاد و یا کم است با داروساز یا پزشکتان مشورت کنید.

مصرف مقادیر بیش از حد:
در صورت مصرف مقادیر بیش از حد دارو سریعاً با داروساز یا پزشک معالج خود تماس بگیرید.

اگر مصرف یک وعده دارو را فراموش کردید:
مقدار مصرف بعدی را به هیچ وجه دو برابر نکنید. مصرف آن را مطابق با دستور پزشکتان ادامه دهید.

عوارض قطع درمان با آسنترا:
در صورت قطع مصرف سرترالین احتمال بروز گیجی، لرزش دستها (ترمور)، اضطراب، تهوع و تپش شدید قلب به صورت بسیار نادر وجود دارد.

عوارض جانبی:
آسنترا مانند تمام داروهای دیگر عوارض جانبی دارد. عوارض جانبی زیر ممکن است ایجاد شود: تهوع، اسهال، یبوست، لرزش دستها (ترمور)، تعریق، اختلالات جنسی (مانند تعویق در انزال)، گیجی، بی خوابی، خواب آلودگی، کاهش اشتها و کاهش وزن از جمله عوارض سرترالین هستند. این عوارض معمولاً خفیف بوده و با ادامه مصرف دارو از بین می روند.

عوارض جانبی نادر:
کرامپ، واکنشهای آلرژیک (تنگی نفس، درد قفسه سینه، تورم پلکها، صورت و لبها، کهیر، خارش در تمام بدن) حرکات و تکان های غیر ارادی، حرکات پیچشی یا فشاری در اندام ها، درد شکم، بی نظمی در دوره قاعدگی، افزایش حجم و حساسیت پستانها و ترشح احتمالی شیر از آنها. در صورت مشاهده هرگونه عارضه جانبی از جمله مواردی که ممکن است در این بروشور ذکر نشده باشد، پزشکتان را مطلع سازید.

شرایط نگهداری دارو و تاریخ انقضاء:
از مصرف دارو بعد از انقضاء یا اتمام تاریخ مصرف درج شده بر روی بسته بندی خودداری کنید.
دارو را در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری نمایید.
دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید.

اطلاعات برای نسخه کردن:
فقط طبق دستور پزشک مصرف شود.

اشکال دارویی:
هر بسته حاوی ۲۸ قرص روکشدار ۵۰ میلی گرمی و یا ۱۰۰ میلی گرمی است.

✔ تکفال دات کام

درمان هیجانات منفی ، عصبانیت بیش از حد چیست؟

درمان هیجانات منفی،عصبانیت بیش از حد چیست؟
داروی آن را بنویسید.

سلام شوهر من الان بعد از ۳ هفته ۲ تا قرص میخوره هر روز دچار دیر انز*لی شده برای بچه دار شدن دکترقرص ری پرو ستاسیس رو که هر روز باید بخوره تجویز کرده آیا همزمانی این دوتا قرص باعث دیر انز*لی شده ؟ قرص اسنترا رو قطع کنم؟

سلام شوهر من الان بعد از ۳ هفته ۲ تا قرص میخوره هر روز دچار دیر انز*لی شده برای بچه دار شدن دکترقرص ری پرو ستاسیس رو که هر روز باید بخوره تجویز کرده آیا همزمانی این دوتا قرص باعث دیر انز*لی شده ؟ قرص اسنترا رو قطع کنم؟

ببخشید مادر من بعد یک هفته استفاده دچار ادم در گردن صورت و لبش شد و کهیر پاشیده قرص قطع کردم اما چون دیابتی هستن نمیتونم دهرو دیگه بهش بدم چکنم؟

مادرم سکته مغزی کرده ۴سال پیش وتهت درمان دکتردیگه ای بود.دکترجدیدش این داروروبراش تجویزکرده آیااین داروربطی به سکته داره آخه هرچی میخونم درباره سکته چیزی ننوشته.عجب متخصصای گاوی داریم ۴تاقرص بهش داده فقط یکیش بدردش میخوره اونم رقیق کننده خونه .میرم مطبشوروسرش خراب میکنم د**ث پدرسگ.

ایا باعث چاقی میشه این دارو؟
من شیش سال دارو مصرف میکردم و خودمو ترک دادم الان فقط اینو میخورم فقط
چاقی میاره؟

اگر مصرف روزی یک عدد ۵۰ باشه ۴روز نخورم، بعد الکل مشکلی ایجاد میکنه؟

حوردن ۱۰تا ازین قرص یکجا چی میشه؟؟؟باعث مرگ‌میشه؟؟

نه هیچ مشکلی نداره شما 20 تا بخور، مشکل نداره، فقط شاید بری اورژانس بیمارستان معده ت رو شست شو بدی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

درباره قرص asentra

وب‌سایت

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مجری طرح پایلوت : انجمن داروسازان اصفهان

تحت نظارت معاونت غذا و دارو

مسئولیت صحت اطلاعات بر عهده داروخانه می باشد

*دریافت دارو فقط بصورت حضوری در محل داروخانه و با نسخه کامل امکان پذیر است*

موارد مصرف آسنترا 50

درباره قرص asentra

در درمان افسردگی، وسواس اجباری، اختلالات پانیک و اختلالات خلقی کاربرد دارد.
سلول های مغزی که نورون نامیده می شوند،مواد شیمیایی مختلفی را جهت ارتباط با سایر نورون ها ترشح می کنند.این یعنی یک سری تکانه الکتریکی بین نورون ها مسئول کارکرد های بخش های مختلف مغز می باشند. آسنترا سطح سروتونین را در فضای بین نورون ها افزایش می دهند.این کار کمک به برطرف سازی علائم افسردگی و حملات ترس و بسیاری از اختلالات دیگر مربوط به خلق و خو در برخی از افراد می شود. سرترالین به علت کاهش میل جنسی در درمان انزال زودرس نیز کاربرد دارد

فارماکوکینتیک آسنترا 50

سرترالین به آهستگی از طریق دستگاه گوارش جذب شده و حداکثر سطح پلاسمائی آن 5/8-5/4 ساعت پس از مصرف آن است. متابولیسم عبور اول وسیعی در کبد دارد. راههای اصلی متابولیسم اصلی آن دمتیلاسیون و تبدیل آن به دمتیل سرترالین که غیر فعال است. به طور وسیعی در تمام بافتهای بدن توزیع شده و 98% باند پروتئینی دارد. نیمه عمر حذفی آن حدود 26 ساعت است. به میزان مساوی از ادرار و مدفوع دفع می شود که عمدتاً به شکل متابولیت است. این دارو وارد شیر مادر هم می شود.

عوارض جانبی آسنترا 50
عوارض گوارشی مانند احساس تهوع،سوء هاضمه،یبوست یا اسهال خصوصا در ابتدای مصرف سرترالین شایع می باشد که با مصرف وعده های غذایی ساده و سبک و مصرف آب به مقدار کافی می توان شدت آنها را کاهش داد.
_در صورت احساس خواب آلودگی ،ضعف و خستگی از رانندگی و انجام کارهایی که نیاز به احتیاط و تمرکز دارند خودداری نمایید .
_برای سردرد احتمالی ناشی از مصرف این دارو از داروساز خود درمورد داروی ضد درد مناسب سوال بفرمایید.
_خشکی دهان نیز از علائم مربوط به مصرف این دارو میباشد که با آدامس یا آبنبات فاقد شکر می توان آن را برطرف نمود .
_تغییرات خلق و خو مانند احساس اضطراب ،پریشانی ،بی قراری و فراموشی و احساس لرزش ممکن است اوایل درمان با سرترالين بروز کند که به مرور و در مدت چند روز برطرف می شوند امادر صورت ادامه دار شدن یا تشدید این علائم با پزشک خود صحبت کنید.
_در صورت اختلال در خواب،تعریق بیش از حد،کاهش اشتها یا تغییر وزن ناگهانی ،درد ،احساس گزگز انگشتان ،مشکلات جنسی ،زنگ زدن گوش ،ضربان‌نامنظم ، آبریزش بینی یا خارش که ادامه دار باشد،با پزشک خود صحبت نمایید.

چنانچه در خصوص “قرص آسنترا 50 میلی گرم” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

مجری طرح پایلوت : انجمن داروسازان اصفهان

تحت نظارت معاونت غذا و دارو

مسئولیت صحت اطلاعات بر عهده داروخانه می باشد

*دریافت دارو فقط بصورت حضوری در محل داروخانه و با نسخه کامل امکان پذیر است*

موارد مصرف آسنترا 100

درباره قرص asentra

در درمان افسردگی، وسواس اجباری، اختلالات پانیک و اختلالات خلقی کاربرد دارد.
سلول های مغزی که نورون نامیده می شوند،مواد شیمیایی مختلفی را جهت ارتباط با سایر نورون ها ترشح می کنند.این یعنی یک سری تکانه الکتریکی بین نورون ها مسئول کارکرد های بخش های مختلف مغز می باشند. آسنترا سطح سروتونین را در فضای بین نورون ها افزایش می دهند.این کار کمک به برطرف سازی علائم افسردگی و حملات ترس و بسیاری از اختلالات دیگر مربوط به خلق و خو در برخی از افراد می شود. سرترالین به علت کاهش میل جنسی در درمان انزال زودرس نیز کاربرد دارد

فارماکوکینتیک آسنترا 100

سرترالین به آهستگی از طریق دستگاه گوارش جذب شده و حداکثر سطح پلاسمائی آن 5/8-5/4 ساعت پس از مصرف آن است. متابولیسم عبور اول وسیعی در کبد دارد. راههای اصلی متابولیسم اصلی آن دمتیلاسیون و تبدیل آن به دمتیل سرترالین که غیر فعال است. به طور وسیعی در تمام بافتهای بدن توزیع شده و 98% باند پروتئینی دارد. نیمه عمر حذفی آن حدود 26 ساعت است. به میزان مساوی از ادرار و مدفوع دفع می شود که عمدتاً به شکل متابولیت است. این دارو وارد شیر مادر هم می شود.

عوارض جانبی آسنترا 100
عوارض گوارشی مانند احساس تهوع،سوء هاضمه،یبوست یا اسهال خصوصا در ابتدای مصرف سرترالین شایع می باشد که با مصرف وعده های غذایی ساده و سبک و مصرف آب به مقدار کافی می توان شدت آنها را کاهش داد.
_در صورت احساس خواب آلودگی ،ضعف و خستگی از رانندگی و انجام کارهایی که نیاز به احتیاط و تمرکز دارند خودداری نمایید .
_برای سردرد احتمالی ناشی از مصرف این دارو از داروساز خود درمورد داروی ضد درد مناسب سوال بفرمایید.
_خشکی دهان نیز از علائم مربوط به مصرف این دارو میباشد که با آدامس یا آبنبات فاقد شکر می توان آن را برطرف نمود .
_تغییرات خلق و خو مانند احساس اضطراب ،پریشانی ،بی قراری و فراموشی و احساس لرزش ممکن است اوایل درمان با سرترالين بروز کند که به مرور و در مدت چند روز برطرف می شوند امادر صورت ادامه دار شدن یا تشدید این علائم با پزشک خود صحبت کنید.
_در صورت اختلال در خواب،تعریق بیش از حد،کاهش اشتها یا تغییر وزن ناگهانی ،درد ،احساس گزگز انگشتان ،مشکلات جنسی ،زنگ زدن گوش ،ضربان‌نامنظم ، آبریزش بینی یا خارش که ادامه دار باشد،با پزشک خود صحبت نمایید.

 

چنانچه در خصوص “قرص آسنترا 100 میلی گرم” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

ورود | عضویت

عوارض قرص آسنترا آسنترا قرصی است که برای درمان برخی اختلالات روانی از جمله افسردگی و اضطراب و وسواس و پانیک و مورد استفاده قرار می گیرد آسنترا نام تجاری سرترالین است که از دسته داروهای مهار کننده باز جذب سروتونین می باشد در این مقاله به شرح اطلاعات دارویی این قرص پرداخته شده است و عوارض آن ذکر شده است

آسنترا میتواند خلق و خوی، خواب، اشتها و سطح انرژی شما را بهبود بخشد و ممکن است به بازگرداندن علاقه شما به زندگی روزمره کمک کند. میتواند ترس، اضطراب، افکار ناخواسته، و تعداد حملات هراس را کاهش دهد.

موارد مصرف آسنترا

درباره قرص asentra

از آسنترا برای درمان افسردگی، حملات هراس، اختلال وسواس جبری، اختلال استرس پس از سانحه، اختلال اضطراب اجتماعی (هراس اجتماعی)، و شکل شدید سندرم پیش از قاعدگی (اختلال بی قراری پیش از قاعدگی) استفاده می شود. همچنین میتواند نیاز به انجام کارهای مکرر (وسواس عملی مانند شستن دست، حساب و کتاب، و چک کردن) که در زندگی روزمره تداخل ایجاد میکند، را کاهش دهد. آسنترا به عنوان یک مهار کننده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) شناخته شده است. آسنترا با کمک به بازگرداندن تعادل یک ماده طبیعی خاصی (سروتونین) در مغز کار می کند.

نحوه استفاده از آسنترا

قبل از استفاده از آسنترا و هر بار شروع دوباره آن، بروشور اطلاعات بیمار و اطلاعات دارویی که توسط داروساز ارائه میشوند، را مطالعه کنید. در صورت داشتن هر گونه سوال، از پزشک یا داروساز خود بپرسید.

آسنترا از طریق دهان طبق دستور پزشک یا صبح و یا شب ، معمولا یک بار در روز مصرف میشود. شکل قرص این دارو ممکن است یا همراه با غذا یا بدون غذا مصرف شود. شکل کپسول آن معمولا همراه با غذا پس از صرف صبحانه و یا پس از شام مصرف میشود.

اگر آسنترا را برای مشکلات پیش از قاعدگی مصرف میکنید، پزشک شما ممکن است دستور دهد این دارو را هر روز از ماه یا فقط ۲ هفته قبل از قاعدگی تا شروع دوره قاعدگی خود مصرف کنید.

دوز دارو براساس وضعیت پزشکی و پاسخ به درمان شما تعیین میشود. برای کاهش خطر ابتلا به عوارض جانبی، پزشک ممکن است این دارو با دوز پایین شروع کند و به تدریج دوز شما را افزایش دهد. دستورالعمل پزشک خود را به دقت دنبال کنید. برای دریافت بیشترین فایده این دارو، آن را به طور منظم مصرف کنید. برای کمک برای یادآوری، دارو را هر روز در همان زمان مصرف کنید.

ادامه مصرف این دارو طبق تجویز حائز اهمیت است حتی اگر احساس کنید حالتان خوب شده است. مصرف این دارو را بدون مشورت با پزشک خود متوقف نکنید. هنگامی که مصرف این دارو به صورت ناگهانی متوقف شود برخی از شرایط بدتر خواهند شد. همچنین، ممکن است علائمی مانند نوسانات خلقی، سردرد، خستگی، مشکلات خواب، و احساسات مختصری مشابه شوک الکتریکی را تجربه کنید. ممکن است برای کاهش عوارض جانبی، نیاز باشد دوز شما به تدریج کاهش یابد. هر گونه نشانه جدید یا بدتر شدن وضعیت خود را فورا گزارش دهید.

در صورتی که وضعیت شما همچنان ادامه یافت و یا بدتر شد به پزشک مراجعه کنید.

عوارض جانبی آسنترا

به بخش هشدار نیز مراجعه کنید.

با مصرف این دارو تهوع، سرگیجه، خواب آلودگی، خشکی دهان، از دست دادن اشتها، افزایش تعریق، اسهال، ناراحتی معده، یا مشکلات خواب ممکن است رخ دهند. اگر هر یک از این عوارض باقی ماندند یا بدتر شدند، فورا به پزشک یا داروساز خود بگویید.

به یاد داشته باشید که پزشک شما این دارو را بدین دلیل تجویز کرده است که او فایده آن را بیش از خطر عوارض جانبی آن در نظر گرفته است. بسیاری از افراد با استفاده از این دارو عوارض جانبی جدی ندارند.

در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی بعید اما جدی فورا پزشک خود را مطلع سازید: کبودی / خونریزی آسان، کاهش رابطه جنسی، کاهش توانایی جنسی (تاخیر انزال)، گرفتگی عضلات / ضعف، تکان دادن (لرزش)، کاهش وزن غیر معمول.

در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی نادر اما جدی فورا تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرید: مدفوع خونی/سیاه، استفراغی که مانند دانه های قهوه باشد، درد / تورم / قرمزی چشم، گشاد شدن مردمک، تغییرات بینایی (مانند دیدن رنگین کمان در اطراف چراغ در شب، تاری دید).

این دارو ممکن است سروتونین را افزایش دهد و به ندرت باعث بیماری بسیار جدی تحت عنوان سندرم/سمیت سروتونین شود. این خطر در صورتی که شما داروهای دیگری که باعث افزایش سروتونین میشوند را همزمان مصرف کنید، افزایش می یابد، بنابراین پزشک یا داروساز را از تمام داروهایی که مصرف میکنید مطلع سازید (بخش تداخلات دارویی را ببینید). در صورت بروز برخی از علائم زیر فورا کمک پزشکی دریافت کنید: ضربان قلب سریع، توهم، از دست دادن هماهنگی، سرگیجه شدید، تهوع / استفراغ / اسهال شدید، کشش عضلات، تب با علت ناشناخته، تحریک / بی قراری غیر معمول.

به ندرت، مردان ممکن است دچار نعوظ دردناک یا طولانی مدت به مدت ۴ ساعت یا بیشتر شوند. در این صورت، مصرف این دارو را متوقف کنید و فورا کمک پزشکی دریافت کنید، و گرنه ممکن است مشکلات دائمی رخ دهند.

واکنش آلرژیک جدی به این دارو نادر است. با این حال، اگر متوجه هر گونه نشانه واکنش آلرژیک جدی، از جمله: جوش، خارش / تورم (به خصوص در صورت / زبان / گلو)، سرگیجه شدید، تنفس مشکل شدید، فورا تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرید.

در این مقاله از راستینه ارائه لیست کاملی از عوارض جانبی امکان پذیر نیست. اگر متوجه عارضه دیگری شدید که در بالا ذکر نشده است، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

هشدار

داروهای ضد افسردگی برای درمان انواع بیماری ها، از جمله افسردگی و سایر اختلالات روانی / خلق و خوی استفاده می شوند. این داروها می توانند به جلوگیری از افکار /تلاش به خودکشی و ارائه دیگر فواید، کمک کنند. با این حال، تعداد کمی از افراد (به خصوص افراد جوان تر از ۲۵ سال) که از داروهای ضد افسردگی برای هر نوع بیماری استفاده میکنند ممکن است بدتر شدن افسردگی، سایر علائم روانی / خلق و خوی، و یا افکار خودکشی / تلاش را تجربه کنند. بنابراین، صحبت با پزشک در مورد خطرات و مزایای داروهای ضد افسردگی (به خصوص برای افراد جوان تر از ۲۵) اهمیت بسزایی دارد، حتی اگر درمان برای یک بیماری روانی / خلق و خوی باشد. اگر متوجه بدتر شدن افسردگی / شرایط دیگر روانی، تغییرات رفتاری غیر معمول (از جمله افکار /تلاش برای خودکشی)، و یا دیگر تغییرات ذهنی / خلق و خوی (از جمله بدتر شدن اضطراب یا اضطراب جدید، حملات هراس، مشکلات خواب، تحریک پذیری، خصمانه / احساسات خشم، اقدامات ضربه، بی قراری شدید، صحبت کردن بسیار سریع) شدید، فورا به پزشک اطلاع دهید. به خصوص زمانی که مصرف داروی ضد افسردگی جدید را آغاز میکنید و یا زمانی که دوز آن را تغییر میدهید، مراقب بروز این علائم باشید.

قبل از مصرف آسنترا، اگر به این دارو حساسیت دارید، و یا اگر هر گونه آلرژی دیگری دارید، با پزشک یا داروساز خود مطرح کنید. این محصول ممکن است حاوی مواد تشکیل دهنده فعالی باشد، که می توانند موجب بروز واکنش های آلرژیک یا مشکلات دیگر شوند. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.

قبل از استفاده از این دارو، پزشک و یا داروساز را از سابقه پزشکی خود آگاه سازید، به ویژه سوابقی همچون: مشکلات خونریزی، بیماری کبد، اختلال تشنج، بیماری تیروئید، سابقه شخصی یا خانوادگی گلوکوم (نوع زاویه بسته).

این دارو ممکن است موجب سرگیجه یا خواب آلودگی شود. تا زمانی که مطمئن نشدید که میتوانید فعالیت هایی که نیازمند هوشیاری هستند را با خیال راحت انجام دهید، از رانندگی، استفاده از ماشین آلات، و یا انجام هر فعالیتی که نیاز به هوشیاری دارد خودداری کنید.

قبل از عمل جراحی، پزشک یا دندانپزشک خود را در مورد تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه، و محصولات گیاهی) مطلع سازید.

افراد مسن ممکن است به عوارض جانبی این دارو، به خصوص خونریزی یا از دست دادن هماهنگی حساس تر باشند. افراد مسن ممکن است محتمل ابتلا به یک نوع عدم تعادل نمک (هیپوناترمی) باشند، به خصوص اگر آنها در حال مصرف “قرص های آب” (دیورتیک ها) باشند. از دست دادن هماهنگی می تواند خطر سقوط را افزایش دهد.

کودکان ممکن است به عوارض جانبی این دارو، به ویژه از دست دادن اشتها و کاهش وزن حساس تر باشند. نظارت بر وزن و قد در کودکانی که از این دارو مصرف میکنند ضروری است.

در دوران بارداری، این دارو باید تنها در صورت نیاز استفاده شود. این دارو میتواند به جنین آسیب برساند. همچنین، نوزادان متولد شده از مادرانی که این دارو را طی ۳ ماه آخر بارداری استفاده کرده اند ممکن است به ندرت علائم ترک مانند مشکلاتی در تغذیه / تنفس، تشنج، سفتی عضلات، یا گریه مداوم را نشان دهند. اگر متوجه هر یک از این نشانه ها در نوزاد خود شدید، فورا پزشک را مطلع سازید.

از آنجا که مشکلات روحی و روانی / خلق و خوی درمان نشده (مانند افسردگی، حملات هراس، اختلال وسواسی جبری، اختلال استرس پس از سانحه) می توانند به یک بیماری جدی تبدیل شوند، مصرف این دارو را متوقف نکنید مگر اینکه پزشک چنین دستوری داده باشد.

اگر در حال برنامه ریزی برای بارداری هستید، باردار شده اید، یا فکر می کنید ممکن است باردار باشید، بلافاصله در مورد مزایا و خطرات ناشی از استفاده از این دارو در دوران بارداری با پزشک خود صحبت کنید.

این دارو به شیر مادر نفوذ می کند. قبل از تغذیه با شیر مادر با پزشک خود مشورت کنید.

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد داروهای شما را تغییر دهند و یا خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهند. این مقاله از راستینه شامل تمام تداخلات دارویی امکان پذیر نیست. لیستی از تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای با نسخه / داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) تهیه کنید و آن را با پزشک و مسئول داروخانه به اشتراک بگذارید. بدون تایید پزشک، میزان مصرف هیچ دارویی را شروع، متوقف، و یا تغییر ندهید.درباره قرص asentra

برخی از محصولاتی که ممکن است با این دارو تداخل ایجاد کنند عبارتنداز: پیموزاید، داروهای دیگری که می توانند موجب خونریزی / کبودی شوند (از جمله داروهای ضد پلاکتی مانند کلوپیدوگرل، التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن، “رقیق کننده خون” مانند وارفارین).

مصرف مهار کننده های MAO با این دارو ممکن است تداخل دارویی جدی ایجاد کند (احتمالا منجر به مرگ میشود). از مصرف مهار کننده های MAO (ایزوکاربوکسازید، لینزولید، متیلن آبی، موکلوبماید، فنلزین، پروکاربازین، رازاگیلین، سلجیلین، ترانیل سیپرومین) در طول درمان با این دارو اجتناب کنید. همچنین اکثر مهار کننده های MAO باید به مدت دو هفته قبل و بعد از درمان با این دارو مصرف نشوند. از پزشک خود بپرسید چه موقع مصرف دارو را شروع و یا قطع کنید.

در صورتی که داروهای دیگری که باعث افزایش سروتونین میشوند را مصرف میکنید، خطر سندرم / سمیت سروتونین افزایش می یابد. نمونه چنین داروهایی عبارتند از: داروهای خیابانی مانند MDMA / “اکستازی،” مخمر سنت جان، داروهای ضد افسردگی خاصی (از جمله داروهای SSRI دیگر مانند فلوکستین / پاروکستین، SNRI ها مانند دولوکستین / ونلافاکسین)، تریپتوفان. احتمال خطر ابتلا به سندرم سروتونین / سمیت زمانی که شما این داروها را شروع یا دوز آنها را افزایش میدهید میتواند بیشتر شود.

در صورت مصرف سایر محصولاتی که باعث خواب آلودگی میشوند از جمله آنتی هیستامین ها (از قبیل ستیریزین، دیفن هیدرامین)، داروهایی برای خواب یا اضطراب (مانند آلپرازولام، دیازپام، زولپیدم)، شل کننده های عضلانی، و داروهای ضد درد مخدر (مانند به عنوان کدئین)، پزشک یا داروساز را مطلع سازید.

برچسب روی تمام داروهای خود (مانند داروهای آلرژی یا سرفه و سرماخوردگی) را بررسی کنید، چرا که آنها ممکن است حاوی مواد تشکیل دهنده ای باشند که باعث خواب آلودگی میشوند. از داروساز در مورد نحوه استفاده مطمئن داروها سوال کنید.

آسپرین زمانی که با این دارو مصرف شود، می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد. با این حال، اگر پزشک شما مصرف آسپرین با دوز پایین را (معمولا در دوزهای ۸۱-۳۲۵ میلی گرم در روز) برای پیشگیری از حمله قلبی یا سکته تجویز کرده است، شما باید مصرف آن را ادامه دهید مگر اینکه پزشک شما غیر از این دستور داشته باشد.

این دارو ممکن است با آزمایش های پزشکی/ آزمایشگاهی خاص (از جمله اسکن مغز برای درمان بیماری پارکینسون) تداخل داشته باشد و احتمالا باعث نتایج اشتباه خواهد شد. مطمئن شوید که پرسنل آزمایشگاه و پزشکان شما می دانند که شما از این دارو استفاده میکنید.

مصرف دوز بالا یا اوردوز

در صورتی که دوز بالایی مصرف گردد با مرکز مسمومیت یا اورژانس تماس گیرید. در تهران می توان با مرکز مسمومیت با شماره تلفن ۱۴۹۰ تماس بگیرید. ساکنان دیگر شهر ها می توانند با مرکز کنترل مسمومیت استانی یا اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

نکته های مهم

آسنترا را به بقیه افراد جهت مصرف ندهید. این برخلاف قانون است. تست های آزمایشگاهی و یا پزشکی (مانند فشار خون، ضربان قلب، رشد در کودکان) ممکن است به صورت دوره ای برای نشان دادن پیشرفت شما و یا کنترل عوارض جانبی انجام شود. برای جزئیات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: راستینه

مصاحبه با میلاد بیک خواننده

مصاحبه با محسن اورنگ

مصاحبه با سید رضا اورنگ

مصاحبه جنجالی با رضا ایرانمنش

نکات مهم آیین نامه برای قبولی در آزمون آیین نامه اصلی

نوبت گرفتن از پزشکان به سبک درمانکده

بهترین زمان برای خرید تور مالزی و سنگاپور چه زمانی است؟

الکتروگیربکس ها و انواع گیربکس

صفر تا صد تحصیل پزشکی در چین

هوندا سیویک از ابتدای تولید تا کنون

جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

آفتاب وبسایت مرجع فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال ۱۳۸۰ تا کنون است

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

تلگرام آفتاب

اینستاگرام آفتاب

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم ، پلاک ۳

آسنترا دارویی است که برای درمان افسردگی، حملات پانیک، اختلال وسواس فکری، اختلال استرس پس از سانحه، اختلال اضطراب اجتماعی (فوبیای اجتماعی)، و فرم شدید سندروم پیش از قاعدگی مورد استفاده قرار می گیرد.

این دارو می تواند خلق و خو، خواب، اشتها و سطح انرژی فرد را تحت تاثیر قرار داده و سبب بازگشت میل وی به زندگی و علاقه ی او به فعالیت های روزمره می شود.

آسنترا می تواند ترس، اضطراب، افکار ناخواسته و تعداد حملات پانیک را کاهش دهد. بعلاوه وسواس فکری که منجر به انجام بیش از حد فعالیت های مکرر می شود را کمتر می کند. (مثل شست و شوی دست، شمارش، و چک کردن و…)

افراد مبتلا به وسواس فکری، در طول شبانه روز به دفعات با چنین الزاماتی مواجه می شوند.

آسنترا با نام ژنریک سرترالین، در ایران به شکل قرص ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم در دسترس می باشد. در این مقاله سعی شده اطلاعات جامعی در خصوص این دارو در اختیار عموم بخصوص مصرف کنندگان قرار گیرد.درباره قرص asentra

جهت آشنایی بیشتر با سرترالین به مقاله ی آشنایی با قرص سرترالین مراجعه نمایید. (جهت مطالعه مقاله کلیک کنید.)

جهت آشنایی بیشتر با زلفت به مقاله ی آشنایی با قرص زلفت مراجعه نمایید. (جهت مطالعه مقاله کلیک کنید.)

لازم به ذکر است مطالب جمع آوری شده در این مقاله صرفا جهت بالا بردن اطلاعات عمومی افراد بخصوص مصرف کنندگان قرص آسنترا است و هرگز جایگزین توصیه های پزشک نمی باشد.

تهیه ی دارو صرفا از طریق مراجعه حضوری به داروخانه ها و با ارائه ی نسخه ی پزشک امکان پذیر است. (جهت اطلاعات بیشتر با اطلاعات دارویی به شماره ۱۴۹۰ تماس بگیرید.)

اویرو هیچگونه مسئولیتی در قبال مصرف خودسرانه این دارو نداشته و به غیر از مقاله درج شده در خصوص این دارو هیچگونه مشاوره ای ارائه نمی گردد.

 

 

آسنترا (سرترالین) در دسته ی داروهای مهارکننده اختصاصی باز جذب سروتونین (SSRI) قرار می گیرد. این نوع داروها به بازگرداندن تعادل یک ماده طبیعی خاص (سروتونین) در مغز کمک می کنند.

سروتونین یک ماده شیمیایی است که عملکردهای متعددی در بدن بر عهده دارد؛ سروتونین:

* برای انتقال پیام، بین سلول های عصبی مورد استفاده قرار می گیرد.

* پیش زمینه ساز تولید ملانین است؛ ملانین به تنظیم چرخه ی خواب و بیداری بدن کمک می کند و ساعت داخلی بدن نامیده می شود.

* در تنظیم اشتها، احساسات، عملکرد ارادی، حرکتی و شناختی موثر است؛ اگرچه هنوز مشخص نیست سروتونین بطور مستقیم روی این موارد موثر است یا فقط نقش کلی در هماهنگ کردن سیستم عصبی بر عهده دارد.

* نقش کلیدی در حفظ تعادل خلقی ایفا می کند؛ سطح پائین سروتونین با افسردگی ارتباط مستقیم دارد.

* عمدتا در مغز، روده ها و پلاکت خون یافت می شود.

گاهی اوقات این ترکیب را ماده شیمیایی شادمانی می نامند، زیرا یکی از عملکردهای آن، ایجاد خوشحالی و احساس خوشبختی است.

 

 

هر بار پیش از شروع دوره ی مصرف دارو، بروشور راهنمای داخل محصول و یا اطلاعات درج شده در این مقاله را مطالعه بفرمایید. هرگونه سوال یا ابهام ایجاد شده را با داروساز مطرح کنید.

آسنترا می بایست بصورت خوراکی و معمولا روزانه یکمرتبه (صبح یا عصر) مصرف شود. می توان دارو را همراه با غذا و یا با معده خالی (به انتخاب شخص) مصرف نمود.

پزشکانی که به منظور کنترل علائم پیش از قاعدگی، آسنترا را تجویز می کنند، ممکن است دارو را براساس دو متد متفاوت تجویز کنند:

* مصرف روزانه

* مصرف دارو از دو هفته پیش از قاعدگی تا شروع خونریزی

دوز دارو براساس نوع، شدت بیماری و میزان پاسخ به درمان تعیین می شود. برای کاهش عوارض جانبی احتمالی، ممکن است پزشک در ابتدا، دوره مصرف دارو را با دوز پائین شروع کند و به تدریج دوز را افزایش دهد. دستورالعمل های پزشک را دقیقا رعایت کنید. برای بهره مندی از حداکثر نتایج درمان، دارو را بطور منظم مصرف کنید. برای آنکه مصرف دارو را فراموش نکنید، سعی کنید هر روز سر ساعت خاصی دارو را میل کنید.

حتی اگر بعد از مدت کوتاهی متوجه بهبود علائم بیماری شدید، مصرف دارو را ادامه دهید. هرگز بدون مشورت پزشک مصرف آسنترا را متوقف نکنید. در صورت قطع ناگهانی مصرف دارو، ممکن است علائم برخی بیماری ها تشدید شوند. همچنین ممکن است متوجه علائمی نظیر نوسانات خلقی، سردرد، خستگی، تغییرات خواب و احساس کوتاه شبیه شوک الکتریکی شوید. برای جلوگیری از بروز این علائم، پزشک به تدریج دوز دارو را تا توقف کامل مصرف کاهش می دهد. اگر متوجه هرگونه تشدید علائم و یا ابتلا به علائم جدید شدید، فورا پزشک را مطلع کنید.

در صورت استمرار وضعیت بیماری یا تشدید علائم بیماری حتما پزشک را در جریان بگذارید.

 

 

به خاطر داشته باشید، با توجه به شرایط کنونی شما، پزشک فواید دارو را بیشتر از عوارض احتمالی آن ارزیابی کرده است. بعلاوه بسیاری از افراد با مصرف آسنترا متوجه هیچگونه عوارض جانبی جدی نمی شوند.

در طول مصرف آسنترا ممکن است علائم زیر را تجربه کنید: (در صورتی که هر یک از این اثرات به مدت طولانی ادامه داشتند و یا تشدید شدند فورا پزشک یا داروساز را مطلع کنید.)

تهوع، سرگیجه، خواب آلودگی، خشک شدن دهان، از دست دادن اشتها، افزایش تعریق، اسهال، ناراحتی معده و یا خواب آلودگی

اگر متوجه هریک از نشانه های زیر که علائم عوارض جانبی جدی دارو هستند، شدید فورا پزشک را مطلع کنید:

سهولت در کبودی/خونریری، کاهش میل جنسی، کاهش توانایی جنسی (تاخیر انزال) ،ضعف/ گرفتگی عضلانی، لرزش، کاهش وزن ناگهانی و بی دلیلدرباره قرص asentra

اگر متوجه عوارض جانبی بسیار خطرناک دارو شدید، فورا به یک مرکز درمانی مراجعه کنید. مهمترین این علائم عبارت اند از:

ضربان قلب سریع/ نامنظم، غش، مدفوع تیره/ خونی، استفراغ که به نظر شبیه پودر قهوه است، قرمزی/ تورم/ درد چشم، گشاد شدن مردمک چشم، تغییرات بینایی (مثل دیدن رنگین کمان اطراف چراغ ها در شب، تاری دید)

این دارو سبب افزایش سروتونین می شود و به ندرت شرایطی پدید می آورد که سندروم/مسمومیت سروتونین نامیده می شود. ریسک این اتفاق زمانی افزایش می یابد که از داروهای دیگر افزایش دهنده سروتونین در کنار سرترالین استفاده شود. لذا لیست تمام داروهای مصرفی خود (اعم از داروهای نسخه ای، غیر نسخه ای، مکمل ها و داروهای گیاهی) تهیه کرده و در اختیار پزشک قرار دهید و اگر متوجه هر یک از علائم زیر شدید، فورا به یک مرکز درمانی مراجعه کنید:

ضربان قلب سریع، توهم، اختلال در هماهنگی، سرگیجه شدید، تهوع/ استفراغ/ اسهال شدید، درد عضلانی، تب بی دلیل، آشفتگی/ بیقراری بی دلیل

به ندرت ممکن است برخی آقایان نعوظ دردناک و طولانی (بیش از ۴ ساعت) تجربه کنند. در اینصورت می بایست مصرف دارو را متوقف نمود و فورا به یک مرکز درمانی مراجعه کرد. چراکه ممکن است این مشکل دائمی شود.

واکنش آلرژی شدید به آسنترا (سرترالین) بعید است؛ با این حال اگر متوجه هر یک از علائم زیر که رایج نشانه های واکنش آلرژیک داروی هستند شدید، به سرعت به یک مرکز درمانی مراجعه کنید:

راش پوستی، خارش/ تورم (بخصوص در نواجی صورت/ گلو/ زبان)، سرگیجه شدید، مشکلات تنفسی

این بخش شامل تمام عوارض جانبی دارو نیست. اگر متوجه هر نشانه ی غیر عادی شدید که تا پیش از مصرف دارو تجربه نکرده بودید، پزشک یا داروساز را در جریان قرار دهید.

 

قبل از مصرف آسنترا (سرترالین)، اگر به این دارو و یا هر داروی دیگری حساسیت دارید، پزشک را مطلع کنید.

قبل از مصرف این دارو، پرونده ی پزشکی خود را در اختیار پزشک یا داروساز قرار دهید. بخصوص در موارد زیر:

* سابقه ی شخصی یا خانوادگی ابتلا به اختلال افسردگی مانیک/ دوقطبی

* مشکلات خونریزی

* بیماری های کبدی

* اختلال تشنج

* بیماری تیروئید

* سابقه شخصی یا خانوادگی گلوکوم (نوع زاویه بسته)

آسنترا (سرترالین) ممکن است سبب پدید آمدن وضعیتی شود که ریتم قلب را تحت تاثیر قرار می دهد. (طولانی شدن QT).  طولانی شدن QT به ندرت می تواند باعث ضربان قلب نامنظم/ سریع خطرناک (و به ندرت کشنده) و سایر علائمی نظیر سرگیجه شدید و غش شود. این وضعیت نیازمند مراقبت های ویژه درمانی است.

خطر ابتلا به طولانی شدن QT زمانی بیشتر است که فرد مبتلا به بیماری خاصی باشد و داروهایی مصرف کند که عوارض آنها نیز طولانی نمودن QT است. لذا قبل از شروع مصرف آسنترا (سرترالین) لازم است لیست تمام داروهایی که مصرف می کنید در اختیار پزشک قرار دهید و پزشک را در خصوص وضعیت سلامت پزشکی خود مطلع کنید؛ بخصوص موارد زیر را به پزشک اطلاع دهید:

* مشکلات قلبی (نارسایی قلبی، ضربان قلب آهسته، طولانی بودن QT در الکتروکاردیوگرام)

* سابقه خانوادگی برخی مشکلات قلبی (طولانی بودن QT در الکتروکاردیوگرام، مرگ قلبی ناگهانی)

پائین بودن سطح پتاسیم یا منیزیم خون نیز ممکن است خطر ابتلا به طولانی شدن QT را افزایش دهند. این احتمال در صورت مصرف برخی داروها تشدید می شود. (مثل داروهای دیورتیک). همچنین شرایط ویژه ای مثل تعریق زیاد، اسهال یا استفراغ نیز منجر به این امر می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطمینان از ایمنی آسنترا (سرترالین) با متخصص خود مشورت کنید.

این دارو ممکن است سبب خواب آلودگی یا گیجی شود. الکل و ماریجوانا می توانند میزان گیجی و خواب آلودگی فرد را تشدید کنند. در طول مصرف آسنترا (سرترالین) از رانندگی، کار با ماشین آلات یا انجام هر فعالیتی که نیاز به هوشیاری کامل دارد تا زمانی که از هوشیاری خود مطمئن نشده اید، پرهیر کنید. از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید. در صورت اعتیاد به ماریجوانا، پزشک خود را مطلع کنید.

فرم لیکوئیدی این دارو حاوی الکل است. در صورتی که به الکل اعتیاد دارید و یا مبتلا به دیابت یا بیماری های کبدی هستید، موارد احتیاط را در طول مصرف لیکوئید سرترالین رعایت کنید. برخی داروها (مثل مترونیدازول و دی سولفیرام ها) تداخل خطرناکی با الکل ایجاد می کنند. لذا اگر تحت درمان با این داروها هستید، در خصوص اطمینان از ایمنی مصرف آسنترا (سرترالین) با پزشک خود مشورت کنید.

جهت اطلاعات بیشتر به مقاله ی تداخل الکل و آنتی بیوتیک مراجعه نمایید. (جهت مطالعه مقاله کلیک کنید.)

قبل از انجام اعمال دندانپزشکی یا هر نوع جراحی، لیست تمام داروهای مصرفی خود (اعم از داروهای نسخه ای، غیرنسخه ای، مکمل ها و داروهای گیاهی) را در اختیار پزشک قرار دهید.

سالمندان در برابر عوارض جانبی دارو حساس تر هستند. بخصوص خونریزی، از دست دادن هماهنگی یا طولانی شدن QT؛ از دست دادن هماهنگی، ریسک زمین خوردن را افزایش می دهد. بعلاوه سالمندان بیشتر مستعد ابتلا به نوعی عدم تعادل نمک (هایپوناترمیا یا کاهش سدیم در جریان خون) هستند. بخصوص اگر داروهای دیورتیک (مدر) مصرف کنند.

کودکان نسبت به عوارض جانبی دارو حساس تر هستند. بخصوص از دست دادن اشتها و کاهش وزن؛ اگر فرزند شما، تحت درمان با آسنترا (سرترالین) قرار دارد، بطور منظم قد و وزن وی را کنترل کنید.

در طول دوران بارداری، این دارو تنها زمانی تجویز می شود شود که استلزام مصرف آن به وضوح اثبات شود. سرترالین ممکن است به جنین آسیب بزند. همچنین کودکانی که مادران آنها در طول دوران بارداری (بخصوص سه ماه آخر بارداری)، آسنترا (سرترالین) مصرف می کرده اند، به ندرت علائمی شبیه به ترک اعتیاد نشان داده اند؛ از جمله مشکلات تنفسی/تغذیه ای، تشنج، سفت شدن عضلات، یا گریه ی دائمی؛ اگر متوجه هریک از این علائم در نوزاد تازه متولد خود شده اید (با فرض مصرف سرترالین توسط مادر) فورا پزشک را مطلع کنید.

از آنجائیکه مشکلات روحی/روانی درمان نشده (نظیر افسردگی، حملات پانیک، اختلال وسواس فکری، اختلال استرس پس از سانحه) می تواند منجر به وضعیت خطرناکی شود، لذا هرگز بدون تایید پزشک مصرف دارو را متوقف نکنید.

اگر تصمیم به بارداری دارید و یا تصور می کنید باردار هستید، در خصوص مزایا، معایب و ایمنی ادامه مصرف دارو در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

این دارو می تواند وارد شیر مادر شود. در خصوص مصرف دارو در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

 

اگر فردی در اثر مصرف بیش از انداره ی آسنترا (سرترالین) دچار علائمی نظیر مشکلات تنفسی و یا بیرون روی شود می بایست فورا با اورژانس تماس گرفت.

سایر علائم اوردوز دارو سرترالین عبارت اند از سرگیجه شدید، غش

 

از توصیه مصرف خودسرانه دارو به دیگران اکیدا خودداری کنید.

برنامه تعیین شده، جهت معاینه های پزشکی یا روانپزشکی خود را بطور منظم پیگیری کنید.

 

اگر یک نوبت مصرف دارو را فراموش کردید، به محض به خاطر آوردن، آن را استفاده کنید. اگر نزدیک به نوبت مصرف بعدی دارو است، نیاز به مصرف دوز فراموش شده نیست. هرگز به منظور جبران دوز دارو را دو برابر نکنید.

 

در دمای اتاق به دور از نور و رطوبت نگهداری شود.

از نگهداری دارو در حمام خودداری کنید.

همانند تمام داروهای دیگر دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری شود.

لازم به ذکر است مطالب جمع آوری شده در این مقاله صرفا جهت بالا بردن اطلاعات عمومی افراد بخصوص مصرف کنندگان آسنترا است و هرگز جایگزین توصیه های پزشک نمی باشد.

تهیه ی دارو صرفا از طریق مراجعه حضوری به داروخانه ها و با ارائه ی نسخه ی پزشک امکان پذیر است. (جهت اطلاعات بیشتر با اطلاعات دارویی به شماره ۱۴۹۰ تماس بگیرید.)

به غیر از مقاله درج شده در خصوص این دارو هیچگونه مشاوره ای ارائه نمی گردد.

۰۱ مرداد ۱۳۹۸

۳۰ تیر ۱۳۹۸

۲۹ تیر ۱۳۹۸

سایت اویـرو در ابتدای سال 1387، با گردآوری گروهی از مشاوران مجرب اقدام به ارائه خدماتي نوين در زمينه مشاوره و فروش اینترنتی محصولات آرايشی و زيبايی آغاز به کار نمود. اعتبار ما بیش از 40 سال سـابقه و خدمت به شما عزیزان در قالب داروخـانه (عدالت) می باشد که خود تجربه ایست بسیار در زمینه فروش محصولات زیبایی و آرایشی.

بررسی کوآنزیم Q10 در جوانسازی پوست و کرم دست الارو

درمان شوره مقاوم با شامپو فیتو اسکوام اینتنس

قرص دیکلوفناک سدیم انتریک کوتد

سرم تقویت کننده مژه و ابرو سس لش سسدرما

آسنترا یک داروی ضد افسردگی تاثیر گذار است که باید با تجویز پزشک مصرف شود و دوز مصرف آن با توجه به میزان افسردگی شما متفاوت است. این دارو علایم افسردگی مثل اضطراب را کاهش می دهد. این دارو باعث افزایش سروتونین در مغز شده و روحیه را بهتر می کند.

آسنترا نام تجاری داروی سرترالین می باشد. آسنترا یک داروی ضد افسردگی می باشد و معمولا در درمان افسردگی بکار می رود. این دارو برای کاهش علایم افسردگی نظیر تغییرات اشتها، تغییر در الگوی خواب، تشویش و اضطراب، از دست دادن کشش و تمایل به فعالیت های رومره، کاهش میل جنسی، تفکر کُند یا اختلال یا تمرکز، یا افکار خودکشی یا اقدام به آن، تجویز می شود. سرترالین یک مهارکننده بازجذب سروتونین است.

علاوه بر این از سرترالین برای درمان برخی اختلالات اضطرابی همچون اختلال وسواسی_جبری، حملات ترس، فوبیا و استرس به دنبال سانحه استفاده می شود. اخیرا سرترالین بصورت موفقیت آمیزی در درمان نشانگان (syndrome) قبل از قاعدگی زنان، که علایمی از قبیل نوسانات خلقی، تحریک پذیری و حساسیت پستان ها ایجاد می کند، بکار رفته است.

اصولا سرترالین باعث افزایش سطوح ماده ای طبیعی در مغز به نام سروتونین (serotonin) می گردد؛ این ماده در حفظ تعادل روحی نقش دارد. سرترالین در قالب قرص های پوشش دار تولید می شود.درباره قرص asentra

بسته به مشکل شما پزشک معالج دوز بخصوصی از آسنترا ( داروی ضد افسردگی ) را تجویز می کند. آسنترا روزی یک نوبت مصرف می شود. این دارو را می توان صبح قبل از هر کاری (تا فراموش نشود) یا شب پیش از خوابیدن مصرف نمود. هیچ گاه کمتر یا بیشتر از مقدار تجویز شده مصرف نکنید.

از دستورات پزشکتان به دقت پیروی کنید. برای جلوگیری از ناراحت شدن معده می توانید دارو را با غذا بخورید. اگر یک نوبت را فراموش کردید، اگر حداکثر تا یک ساعت بعد به یاد آوردید مصرفش کنید؛ در غیر این صورت نوبت فراموش شده را رها کرده، به برنامه دارویی معمولتان باز گردید. قرص ها را بطور کامل ببلعید و از جویدن یا خرد کردن آنها خودداری کنید.

در ضمن ممکن است روز ها و حتی هفته ها طول بکشد تا شما اثرات سرترالین را بطور کامل احساس کنید. حتی در صورت احساس بهبودی بدون مشورت با پزشک معالج خود، مصرف دارو را قطع نکنید. اهمیت این مساله به خصوص در مواقعی است که دوزهای زیادی از سرترالین برای مدت طولانی استفاده کرده اید. اگر مصرف دارو را ناگهان قطع کنید، ممکن است دچار مشکلات جدی شوید.

قرص آسنترا نام تجاری سرتالین است که از دسته داروهای مهار کننده باز جذب سروتونین می باشد.

داروی آسنترا در درمان اختلالات افسردگی توام یا بدون اضطراب، اختلالات پانیک یا وحشت زدگی، اختلالات وسواسی فکری-عملی به کار می رود.

این داروی ضد افسردگی در موارد وجود حساسیت به سرتالین یا سایر ترکیبات موجود در این دارو نباید مصرف شود.

به گزارش مجله پزشکی آسان طب میزان معمول شروع درمان 50 میلی گرم یک بار در روز می باشد. اگر درمان موثر نبود پزشک به تدریج و در فواصل زمانی بیش از یک هفته دوز روزانه را به میزان حداکثر 200 میلی گرم افزایش می دهد.

دوز ابتدایی داروی آسنترا روزانه 25 میلی گرم سرتالین می باشد. بعد از یک هفته پزشک دوز روزانه را به 50 میلی گرم افزایش می دهد و به تدریج با فواصل زمانی بیش از یک هفته دوز روزانه را به میزان حداکثر 200 میلی گرم افزایش می دهد.

دارو را باید هر روز در زمان معینی همراه یا بدون غذا مصرف نمود.

دارو را با مقداری آب مصرف نمایید.

قرصها را هر روز به طور مرتب مصرف نمایید. بعد از یک هفته ممکن است احساس بهبودی نسبی پیدا کنید. در مواردی هم احساس بهبودی 2 تا 4 هفته پس از آغاز درمان بوجود می آید. در صورت احساس بهبودی مصرف دارو را تا زمانی که پزشک معین کرده است ادامه دهید.

اگر مصرف یک وعده آسنترا را فراموش کردید، مقدار مصرف بعدی را به هیچ وجه دو برابر نکنید.

احتمال بروز گیجی، لرزش دستها، اضطراب، تهوع و طپش شدید قلب به صورت بسیار نادر وجود دارد.

تهوع، اسهال، یبوست، لرزش دستها، تعریق، اختلالات جنسی، گیجی، بی خوابی، خواب آلودگی، کاهش اشتها و کاهش وزن از جمله عوارض سرتالین هستند. این عوارض معمولا خفیف بوده و با ادامه مصرف دارو از بین می روند.

قرص آسنترا یکی از قرصها برای درمان افسردگی است که عوارض خاص خودش را دارد.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش درباره آسنترا تقدیمتان کردیم بهره مند شده باشید. این دارو را حتما با تجویز پزشک شروع و قطع کنید و خودسرانه از آن استفاده نکنید.

داروی پاروکستین Paroxetine و درمان بیماری افسردگی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

تصویر امنیتی *

سایت آسان طب یک مجله پزشکی آنلاین است که همه روزه مقالات مرتبط با سلامت و تندرستی، بررسی علل و راه های درمان انواع بیماری ها، معرفی انواع داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین مقالات مربوط به سبک زندگی و مراقبت از حیوانات خانگی را برای بهتر زیستن ایرانیان سراسر دنیا ارائه می کند.

اگر چنانچه پیرامون بخش های مختلف سایت پزشکی آسان طب نقطه نظرات یا مقالاتی دارید، آسان طب با کمال میل آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. از طریق بخش تماس با ما می توانید مشخصات، درخواست و تجارب خود را به همراه اطلاعات تماس برای ما ارسال فرمائید.

آسنترا برای درمان افسردگی و اضطراب و اختلالت ناشی از وحشت زدگی و همچنین برخی از بیماری های دیگر که در این مقاله ملاحظه خواهید کرد تجویز می شود. در این مقاله با اطلاعات دارویی قرص آسنترا و کاربردها و عوارض جانبی که دارد آشنا خواهید شد.

آسنترا نام تجاری سرترالین است که از دسته دارو های مهار کننده باز جذب سروتونین می باشد. قرص آسنترا باعث افزایش فعالیت ماده شیمیایی سروتونین در مغز می شود. مهمترین کاربرد آسنترا برای درمان اختلال افسردگی همراه یا بدون اضطراب می باشد که برای این بیماران تجویز می شود.

آسنترا علاوه بر درمان افسردگی و اضطراب برای مشکلاتی مانند اختلالات پیش از قاعدگی، اختلال هراس، اختلال وسواسی اجباری، اختلال اضطراب اجتماعی، انزال زود رس و اختلال استرس پس از سانحه نیز تجویز می شود.

درباره قرص asentra

آسنترا یک نوع داروی موثر برای درمان افسردگی می باشد. این قرص موجب بهبود و از بین رفتن وحشت زدگی (اختلالات پاتیک) یا اضطراب شدید ناشی از اتفاق یا رخدادی می شود. همچنین اختلالات فکری و وسواسی رفتار های تکراری مانند شستن مداوم دست ها  را رفع و بهبود می بخشد. اثرات ضد اضطراب و ضد افسردگی آسنترا تقریبا پس از گذشت ۴ هفته بعد از مصرف دارو ظاهر می شود و ممکن است این زمان برای بروز اثرات ضد وسواس آن طولانی تر گردد.

میزان معمول شروع درمان با قرص آسنترا ۵۰ میلی گرم در روز می باشد. اگر این میزان برای درمان موثر نبود پزشک به تدریج و در فواصل زمانی بیش از یک هفته دوز مصرفی روزانه را به میزان حداکثر ۲۰۰ میلی گرم افزایش می دهد.

مقدار مصرف داروی آسنترا برای شروع درمان ۲۵ میلی گرم می باشد. بعد از گذشت یک هفته از مصرف این قرص دوز روزانه را به ۵۰ میلی گرم افزایش می دهد و به تدریج با فواصل زمانی بیش از یک هفته دوز روزانه را به میزان ۲۰۰ میلی گرم افزایش می دهد. این قرص را باید هر روز در زمان معینی همراه یا بدون غذا مصرف کرد. قرص را با مقداری آب مصرف کنید. اگر قرص های آسنترا را به طور منظم مصرف کنید بعد از گذشت یک هفته ممکن است آثار بهبودی را در خود حس نمایید، در مواردی هم احساس بهبودی بین گذشت ۲ تا ۴ هفته نمایان می شود. اگر احساس کردید که بهبود یافتید مصرف این قرص را قطع نکنید و تا زمانی که پزشک معین کرده است ادامه دهید. اگر مصرف یک وعده از این قرص را فراموش کردید مقدار مصرف بعدی را به هیچ وجه دو برابر نکنید.

با قطع مصرف این دارو ممکن است عوارضی مانند لرزش دست ها، تهوع، اضطراب، گیجی و طپش شدید قلب که بسیار نادر است به وجود آید.

همه دارو ها علاوه بر مزیت هایی که برای بهبودی و درمان دارند، دارای عوارضی بسیار محدود نیز می باشند. ممکن است یکی از عوارض زیر در هر فردی رخ دهد. این عوارض معمولا خفیف هستند و با ادامه مصرف قرص آسنترا از بین می روند.

در صورتی که داروی دیگر مصرف می کنید حتی داروهای بدون نسخه پزشک و یا گیاهی، پزشک خود را از این مسئله مطلع سازید. دلیل این موضوع این است که برخی از دارو ها میزان اثر بخشی داروی آسنترا ار تحت تاثیر قرار می دهند و تاثیرات آن را بر عکس می کنند. مصرف همزمان آسنترا با الکل به هیچ وجه توصیه نمی شود. داروهایی که ممکن است با قرص آسنترا تداخل ایجاد نمایند شامل موارد زیر می شوند.

مصرف این قرص در دوران بارداری و یا شیر دهی تنها زمانی مجاز است که نیاز به آن کاملا محرز شده باشد که این تنها با تشخیص و نظر پزشک صورت می گیرد.

آسنترا را دور از دسترس اطفال و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری نمایید. در این مقاله با اطلاعات دارویی قرص آسنترا و کاربرد ها و عواض این دارو آشنا شدید. در صورت تمایل می توانید برای داشتن اطلاعات دارویی و کاربردها و عوارض دارو های دیگر به بخش اطلاعات دارویی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا



موهاتو ابریشمی کن !



روغن خراطین و خواص شگفت انگیز آن !



چطور ارزان به آنتالیا سفر کنیم؟


معرفی بهترین رستوران های کوش آداسی مناسب با ذائقه شما


مردان زیبا چه ویژگی هایی دارند؟ (معیارهای زیبایی از دید خانم ها)


ایده های دوست داشتنی برای تزیین منزل با وسایل دور ریز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مطالب پر بازدید

مطالب پیشنهادی

آسنترا (ASENTRA) چیست؟ در مورد این دارو چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید این دارو برای درمان بیماری های افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد؟ سوال اکثر افراد از پزشکان متخصص این است: آسنترا بهتر است یا فلوکسیتین؟ کدام یک دارای عوارض کمتری بوده و با سرعت بیشتری علائم بیماری را کاهش می دهند؟ در این مقاله از بخش داروهای دکتر سلام به بررسی قرص 50 میلی گرمی آسنترا خواهیم پرداخت و شما را با نحوه مصرف و عوارض آن آشنا خواهیم کرد. همچنین در ادامه در مورد تداخلات دارویی این قرص، صحبت خواهیم کرد.

آسنترا دارویی است که حاوی ماده ای فعال به نام سرترالین است و متعلق به گروه داروهای ضد افسردگی (داروهای مورد استفاده برای درمان افسردگی) به نام بازدارنده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) می باشد. این دارو برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی-جبری، ترس اجتماعی و همچنین کاهش استرس پس از تروما استفاده می شود.

درباره قرص asentra

بیمارانی که نسبت به ماده فعال سرترالین یا سایر داروهای مشابه آلرژی دارند، باید از مصرف آسنترا اجتناب کنند.

همچنین باید در ترکیب با سایر داروهایی که برای درمان افسردگی که به عنوان مهار کننده های MAO شناخته می شوند، اجتناب کنند. از جمله:

مصرف همزمان با این داروها می تواند سبب ایجاد سندرم سروتونین بسیار خطرناک شود. علائم سندرم سروتونین عبارتند از:

این علائم معمولا چند ساعت پس از مصرف آسنترا رخ می دهد. اگر در معرض هر کدام از علائم بالا قرار داشته باشید، بلافاصله باید با پزشک خود مشورت کنید. اگر شما قبلا برخی از مهار کننده های MAO را مصرف کرده اید، باید حداقل دو هفته قبل از شروع آسنترا، مصرف این داروها را متوقف کنید.

از مصرف این دارو در شرایط زیر باید اجتناب شود:

مصرف این دارو را به طور ناگهانی متوقف نکنید. شما باید به تدریج دوز آسنترا را کاهش دهید. اگر به طور ناگهانی استفاده از آسنترا را متوقف کنید، ممکن است “سندرم کناره گیری یا اسپرگر” رخ دهد. نشانه های سندرم کناره گیری یا اسپرگر عبارتند از:

این علائم ممکن است بسیار جدی باشد، بنابراین شما باید مصرف این دارو را به روشی که پزشک توصیه می کند، متوقف کنید.

بر اساس گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا، آسنترا عضو گروه C است. این بدان معنی است که مطالعات انجام شده بر روی حیوانات، اثرات سوء بر جنین داشته است، اما مطالعاتی در مورد انسان انجام نشده است. این دارو می تواند در دوران بارداری مورد استفاده قرار گیرد، تنها در صورتی که فوایدی که به مادر می رسد، از خطری که کودک را تهدید می کند، بیشتر باشد.

این ماده با غلظت کم به شیر مادر وارد می شود. با این وجود توصیه می شود که هنگام مصرف آسنترا، کودک با شیر مادر تغذیه نشود و به جای شیر مادر، می توانید شیر خشک به نوزاد خود بدهید.

این قرص در دوز های 50 و 100 میلی گرم یافت می شود.

باید بدون توجه به غذا، یک بار در روز (صبح یا عصر) مصرف شود.

دوز اولیه برای درمان افسردگی و اختلالات وسواسی – جبری، 50 میلی گرم یک بار در روز است. ممکن است دوز به تدریج افزایش یابد تا زمانی که به اثر مورد نظر برسید. همیشه توصیه می شود از کوچکترین دوز استفاده کنید زیرا  برای بیماران موثر است. حداکثر دوز روزانه 200 میلی گرم است.

دوز آسنترا در درمان حملات هراس، 25 میلی گرم یک بار در روز است.

به یاد داشته باشید که حداقل 10 روز طول می کشد تا این دارو شروع به کار کند.

درمان با این دارو معمولا طولانی مدت است و باید چند ماه مصرف شود تا علائم بهبودی را مشاهده کنید.

اگر شما نیاز به متوقف کردن استفاده از این دارو را دارید، باید به تدریج این مقدار را کاهش دهید.

به عنوان مثال، اگر 75 میلی گرم در روز استفاده می کنید، ابتدا لازم است دوز را تا 50 میلی گرم در روز کاهش دهید. سپس، شما نیاز به مصرف 50 میلی گرم برای 7 تا 10 روز دارید. پس از آن، باید دوز را به 25 میلی گرم در روز کاهش دهید. سپس 25 میلی گرم باید برای 7 تا10 روز مصرف شود. پس از آن شما باید دوز مصرفی را به mg 12.5 در روز کاهش دهید. دوز 12.5 میلی گرم باید برای 7 تا 10 روز دیگر  مصرف شود و در نهایت می توانید مصرف آسنترا را به طور کامل متوقف کنید.

اگر به طور ناگهانی مصرف آسنترا را متوقف کنید، ممکن است سندروم کناره گیری ایجاد شود.

از ترکیب آسنترا با داروهای زیر باید اجتناب شود:

مهار کننده های MAO، داروهایی که برای درمان افسردگی استفاده می شوند، مانند:

 مصرف همزمان با این داروها ممکن است باعث سندرم سروتونین (بیماری جدی) شود.

پیموزاید، داروئی که برای درمان اختلالات روانی استفاده می شود و ممکن است غلظت پیموزاید را در خون افزایش داده و باعث ایجاد عوارض جانبی شود.

وارفارین، داروهای مورد استفاده برای درمان اختلالات لخته شدن خون

لیتیوم، دارویی که برای درمان افسردگی استفاده می شود. مصرف همزمان با لیتیم خطر عوارض جانبی را افزایش می دهد.

تمام داروها و محصولات گیاهی را که مصرف می کنید، به اطلاع پزشک خود برسانید.

آسنترا ممکن است عوارض جانبی زیر را ایجاد کند:

اگر در معرض این عوارض جانبی هستید، به پزشک خود اطلاع دهید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883 – 09128833237

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

جایروس – سایت تخصصی پزشکی و دارو | متخصص مغز و اعصاب |متخصص روانپزشکی | کلینیک روانشناسی | مرکز مشاوره ازدواج | زوج درمانی | تست خواب | درمان خروپف

درباره قرص asentra

محتوای صفحه (قابل کلیک)

نام های  تجاری

(زولوفت)  ZOLOFT

آسنترا Asentra

سرترالین برای درمان اختلال افسردگی، اختلال وسواسی اجباری (OCD) ، اختلال هراس ، اختلال ملال پیش از قاعدگی ( PMDD ) ، اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) و اختلال اضطراب اجتماعی ( SAD )  و انزال زودرس استفاده می شود.

سرترالین متعلق به یک گروه از داروهاست که به عنوان مهارکننده های بازجذب سروتونین ( SSRI ها ) شناخته میشوند. این داروباعث افزایش فعالیت ماده شیمیایی سروتونین در مغز می شود.

این دارو فقط با تجویز پزشک داده می شود.

چگونه خاطرات را تقویت یا سرکوب کنیم؟ بهترین مرکز نوروفیدبک…

ارتباط احتمالی بین اوتیسم و داروهای ضد افسردگی در دوران…

قبل از استفاده از این دارو

در تصمیم به استفاده ازدارو ، خطرات ناشی از مصرف دارو باید در برابر خوبیهای آن به دقت سنجیده شود که این کاربراساس تصمیم شما و پزشک شما خواهد بود. برای این دارو ، موارد زیر باید در نظر گرفته شود :

آلرژی

اگر شما تا کنون هر گونه واکنش غیرعادی یا آلرژیک به این دارو یا هر داروی دیگری داشته اید موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید . اگر شما نوع دیگری از آلرژی ها، مانند آلرژی به مواد غذایی، رنگ ، مواد نگهدارنده، و یا حیوانات دارید حتما به پزشکتان اطلاع دهید.

کودکان

مطالعات مناسب و کامل در رابطه با اثرات سرترالین در کودکان انجام نشده است . ایمنی و اثر بخشی آن در کودکان کوچکتر از 6 سال  نامعلوم است.

افراد مسن

افراد مسن ممکن است به اثرات این دارو نسبت به بزرگسالان جوان حساس ترباشند و بیشتراحتمال دارد که دچارهیپوناترمی (کمبود سدیم در خون)شوند که نیاز به تنظیم دوزو گاهی شروع دارو در بیمارستان دارد.

بارداری

رده C (مطالعات کافی در زنان باردار انجام نشده است).

تغذیه با شیر مادر

مطالعات انجام شده در زنان نشان می دهد که این دارو خطر بسیار اندکی برای نوزاد ، زمانی که در طول تغذیه با شیر مادر استفاده می شود دارد.

اگر چه برخی از داروها را نمی توان با هم استفاده نمود، در موارد دیگری داروهای مختلف ممکن است با هم استفاده می شود حتی ممکن است مصرف همزمان چند دارو بسیار مفیدتر از مجموع اثرات هر دارو باشد.

استفاده از سرترالین با هر یک از داروهای زیر توصیه نمی شود:

( گاهی یندرت پزشک شما ممکن است تصمیم بگیرد که به شما درمان با این دارو را همزمان با دارویی از رده زیر نیز تجویز نماید):

Clorgyline

فورازولیدون

Iproniazid

Isocarboxazid

Levomethadyl

لینزولید

متیلن بلو

Moclobemide

Nialamide

Pargyline

فنلزین

درباره قرص asentra

پیموزاید

Procarbazine

Toloxatone

ترانیل سیپرومین

پزشکتان را حتما از بیماریهای طبی تان آگاه کنید ؛ به ویژه اختلالات و بیماریهای زیر:

اختلال دوقطبی ( اختلال خلق و خوی بصورت شادی و افسردگی یک در میان )

مشکلات خونریزی دهنده

دیابت

هیپوناترمی ( کمبود سدیم در خون )

شیدایی یا جنون خفیف

پورپورا ( تغییر رنگ پوست متمایل به رنگ ارغوانی یا قرمز مایل به قهوه ای)

تشنج(استفاده با احتیاط )ممکن است این دارو شرایط را بدتر کند.

بیماری های موثر بر سوخت و ساز بدن یا بیماری های مربوط به گردش خون.

سابقه اخیر حمله قلبی

بیماری های قلبی(اثرات احتمالی سرترالین در بیماران مبتلا به بیماریهای قلبی هنوز به خوبی شناخته شده نیست).

در بیماری کبد با احتیاط استفاده کنید . اثرات آن ممکن است به دلیل حذف کندتر دارو از بدن افزایش یابد.

عوارض جانبی

هردارویی ممکن است درکنار عوارض سودمند،برخی عوارض جانبی داشته باشد که از میان اینها برخی عوارض جانبی مهمترند:

اگر هر یک از عوارض زیر رخ داد موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید :

بیخوابی یا خواب آلودگی

درد و سوزش معده

کاهش اشتها و کاهش وزن

اضطراب

تغییرات مختصری در دید

کاهش میل جنسی

عدم تخلیه مایع منی (در مردان)

واکنش های شدید

حساسیت به لمس پستان و یا بزرگ شدن آن

گیجی

تشنج

اسهال

خواب آلودگی

خشکی دهان

صحبت کردن سریع و هیجان زده و احساساتی و یا انجام اقداماتی خارج از کنترل!

ضربان قلب سریع ، تپش قلب ، ضربان نامنظم، و یا آهسته

تب

ناتوانی در نشستن هنوز

افزایش حرکات بدن

افزایش تعریق

افزایش تشنگی

فقدان انرژی

از دست دادن کنترل مثانه

تغییرات رفتاری

اسپاسم عضلات و یا حرکات تند و سریع و پرشی دست وپا

خون دماغ

ضربان قلب تند

لکه های قرمز یا بنفش بر روی پوست

لرز

بثورات پوستی ، کهیر، یا خارش

از دست دادن ناگهانی هوشیاری

ترشح غیر معمول از شیر ( در زنان )

درد شکمی یا معده

خونریزی لثه

کوری

تاول ، پوست کندن ، یا شل شدن پوست

نفخ

وجود خون در ادرار

 مدفوع قیری رنگ یا سفید

کوری رنگ آبی زرد

تاری دید

درد یا ناراحتی در قفسه سینه

لرز

مدفوع به رنگ خاک رس

اغماء

سرفه و خشونت صدا

ادرار تیره

کاهش حجم ده ادرار

کاهش بینایی

خلق افسرده

مشکل تنفسی

مشکل صحبت کردن

دشواری در بلع

سرازیر شدن آب دهان

خشکی پوست و مو

درد چشم

غش

احساس سرما

احساس ناراحتی

احساس  اینکه دیگران در حال تماشای شما و یا کنترل رفتار شما هستند

احساس این که که دیگران می توانند افکار خود را بشنود

احساس دیدن یا شنیدن چیزهایی که وجود ندارد

احساس عمومی ناراحتی ، بیماری، خستگی، یا ضعف

ریزش مو

تب بالا

فشار خون بالا یا پایین

خشونت صدا

خصومت و زود عصبانی شدن

افزایش زمان لخته شدن

سوء هاضمه

التهاب مفاصل

کج خلقی

درد مفاصل و عضلات

تورم در صورت، پلک ها ، لب ها، زبان، گلو، دستها، پاها، ساق پا، یا اندام های جنسی

بی حالی

سبکی سر

از دست دادن اشتها

از دست دادن کنترل تعادل

از دست دادن کنترل مثانه

درد پهلو یا پشت کمتر

درد های عضلانی

گرفتگی عضلانی و خشکی

لرزش عضلانی ، حرکات تند و سریع ، یا خشکی بدن

کشش عضلات

دردناک بودن یا اشکال در ادرار کردن

درد در معده یا شکم ، احتمالا با انتشار به پشت

پوست رنگ پریده

پف کردگی و تورم پلک ها و اطراف چشم ، صورت، لب ها، زبان یا

افزایش وزن سریع

جوش زدن

پوست قرمز ضایعات  پوستی قرمز با یک مرکز بنفش

قرمزی و تحریک چشم

قرمزی، درد، یا خارش پوست

درد در قسمت فوقانی شکم یا معده واحساس پری

خلق و خوی تند یا تغییرات رفتاری

نترسید! قرار نیست این عوارض در همه اتفاق بیوفتد! اینها عوارض ناشایع مصرف سرترالین هستند!

اگر دچار این عوارض شدید بلافاصله مصرف دارو را متوقف کنید و به پزشکتان اطلاع دهید :

احساس شوک الکتریکی

عدم تخلیه مایع منی (در مردان)

احساس حرکت خود و یا محیط اطراف بصورت دائم

مشکل راه رفتن و اختلال تعادل

 

دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب (بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران)

گروه پزشکان جایروس (آلومینا) حاصل بزرگترین کار گروهی فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان در ایران

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

ما از سال 1388 آغاز کردیم و اکنون گروه پزشکان جایروس با معرفی برترین کادر درمانی در مناطق مختلف تهران و شهرستان های مختلف کشور حضور دارند و در رفع مشکلات جسمی در حیطه های مغز و اعصاب و روان و ارتوپدی و توانبخشی و مشکلات روانپزشکی بزرگسالان و کودکان به شما مردم عزیز خدمت رسانی می کنند.

گروه پزشکان مغزواعصاب جایروس از سال 1388 با ترکیبی از اساتید دانشگاه و مجرب ترین کادر درمان حیطه مغز و اعصاب و روان کار خود را آغاز نموده است.

این مجموعه تخصصی متشکل از پزشکان متخصص مغز و اعصاب، اعصاب و روان (روانپزشک)، روانشناس ، روان درمانگر، نوروتراپیست ،گفتار درمانگر،کاردرمانگر،فیزیوتراپیست و…. با هدف ارائه خدمات تشخیصی، درمانی و بازتوانی در جهت ارتقا توانمندی ها و تسریع تشخیص و بهبود اختلالات مرتبط در حیطه اعصاب، روانشناسی و روانپزشکی و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و روش های درمانی (نوروفیدبک ،بیوفیدبک، شناخت درمانی،رفتار درمانی، روان درمانی شناختی،بازی درمانی،دارو درمانی،رفتار درمانی دیالکتیکی و …) در خدمت شما عزیزان است.

مجموعه تخصصی جایروس با 4 مطب فعال در تهران و 9 مطب فعال دیگر در سراسر کشور،یکی از بزرگترین مراکز درمانی اختلالات حیطه مغز و اعصاب و روان در کشور می باشد.

—————————————-

برای دیدن نشانی و اطلاعات تمام شعب تهران و شهرستانها، اینجا کلیک کنید

نوشتار قبلی

چگونه باسن برزیلی داشته باشیم؟! ورزش هایی برای باسن زیباتر!

نوشتار بعدی

موارد استفاده،میزان مصرف و عوارض جانبی آمی تریپتیلین (amitriptyline)

داروی سرترالین یا زولوفت چه عوارضی دارد؟

آشنایی با بوپروپیون ، زیبان، ولبان

داروهای ضد افسردگی: آیا در طول زمان تاثیرشان از بین می رود!!!

10 نکته مهم در مورد سرترالین (زولوفت)

داروی ترازودون؛عوارض و اثرات

همه چیز در مورد داروی دوکسپین ؛ عوارض و اثرات

همه چیز در مورد داروی سیتالوپرام

با این راهکارها ، انگیزه درمان افسردگی خود را افزایش دهید ( قسمت 2)

با سلام من ٢٥ سال سن دارم و سندروم روده تحريك پذير دارم و مدام دچار دلدرد ميشم و خيلي روي روحيم تاثير گذاشته دكتر قرص زولامين ٢٠ تجويز كردن خواستم بدونم لازمه؟ عوارضش خيلي زياد نيست؟

سلام دوست عزیز بدون بررسی و معاینه طبی شما نمی توان توصیه پزشکی یا تجویزی در این خصوص ارائه کرد. بهتر است دارو طبق تجویز پزشک معالج مصرف گردد و در صورت بروز علائم خاص، با وی در میان بگذارید.

سلام خسته نباشید من یک دوره ۶ماه سیتالوپرام۲۰استفاده کردم زیر نظر پزشک بعد از قطع مصرف دارو مشکلم برگشت و بهبود پیدا نکردم الان میخوام سرترالین۵۰ خودم شروع به مصرف کنم از دوز پایین به بالا فقط میخواستم بدونم ۶ماه کافیه یا باید بیشتر استفاده کنم؟ مشکل من افکار منفی هست که دارم همیشه فکر میکنم قراره اتفاق بعدی بیفته

سلام دوست عزیز، به هیچ وجه مصرف خودسرانه این دارو توصیه نمی گردد. باید مجددا تحت نظر پزشک قرار گیرید تا داروی مناسب با دوز مناسب تجویز گردد. در صورت تمایل می توانید با یکی از مراکز جایروس کلینیک تماس بگیرید تا همکاران برای یکی از درمانگران این حوزه، تایم مشاوره هماهنگ نمایند. با آرزوی سلامتی شما دوست گرامی

سلام من دکترم حدود هشت سال است که مرطب برام زولفت تجویز میکنه بیماری من خیلی بهتر شده وازطرفی مشکلاتی نظیر بزرگ شدن سینه هام وبی میلی جنسی شدید گرفتارشدم من 45سالم است لطفا راهنمایی فرماییدت

سلام سوال شما کلی است و مسائلی از قبیل جنسیت،سن ،علت مصرف دارو و دوز تجویز شده حائز اهمیت می باشد پیشنهاد میشود این علائم را با پزشک خود بیان کرده تا دقیق تر شما را راهنمایی کنند و درصورتی که تمایل به تغییر پزشک دارید پیشنهاد ما خانم دکتر نیوشا محمدی است .

سلام من ۲۵ سالمه تقریبا ۱۶ماه پیش مادر و خواهر شوهرم توی سه مرحله دعوای وحشتناکی باهام کردند و من دچار بیماری دوقطبی شدم الان ۱۶ ماه گذشته و من از این بیماری رنج میبرم خیلی دوست دارم بمیرم شوهرم بهم توجه نمیکند هرچقدر شرایط روحیمو توضیح میدم متوجه نمیشود. مثلا انتظار داره هر روز بلند شم بگم پاشو بریم خونه خواهرت همونی که باعث این مریضیم شد همونی ازش میترسم یا بریم خونه مادرت.بخدا من خیلی ب خودم فشار آوردم تا جایی که تونستم رفتیم و گفتم اومدن ولی خوب بازم حرفایی میگه که باعث میشه فقط دنبال راه مردن بگردم. خوااهش میکنم کمکم کنید.ممنونم

سلام دوست عزیز توصیه می شود تحت نظر روانپزشک قرار گیرید. قطعا جلسات رواندرمانی و دارو درمانی در کنترل و بهبود این اختلال موثر می باشد. در صورت تمایل می توانید با یکی از مراکز تماس بگیرید تا همکاران راهنماییتان کنند. با آرزوی سلامتی شما دوست گرامی

سلام دوست عزیز من روانکاوم و در پیچیده ترین شرایط به بیمارام کمک میکنم،حتی مورد های خیلی نادر،یا شایعی بوده که به حول قوه الهی ختم به خیر شده (حتی بدون دارو) خوشحال میشم کمکتون کنم و تا بهبودی کامل همراه شما باشم.

دوست عزیز از به روز رسانی و انتشار اطلاعات شما در سایت معذوریم

با سلام و خسته نباشید ، من فوبیا دارم . سه سال این اختلال رو دارم ،باعث افسردگیم شده ،باعث تیک عصبی شدیدی شده ام ، قبلا سرترالین و آلپرازولام و سیتالوپرام خوردم ،باز عود کرد اختلالم . فقط با آب سرد اینجور میشم، یعنی فوبیا ب آب سرد دارم حین خورذن . نمیدونم آیا بهتزه دارو مصرف کنم ؟ یا واقعا از آب سرد دوری کنم تا ابد؟ دلرو عوارض دلره و اعتیاد آوره بعضی وقتا پیش خودم میگم آب دمای مناسب ک بخورم بهتزه تا این اضطراب و عوارض دارو، روات درمانی رفتم بی تاثیر بود

سلام دوست عزیز توصیه می شود برای کنترل و بهبود این اختلال تحت نظر روانپزشک قرار گیرید. درمانگر با توجه به شرایط شما و میزان اختلال راهکارهای مناسب را اتخاذ می نماید، اگر صلاحدید پزشک دارو درمانی نیز باشد بهتر است حتما انجام شود. مصرف دارو تحت نظر پزشک معالج جای هیچ نگرانی نمی باشد زیرا در دوز مناسب و متناسب با اختلال تجویز می گردد و قطع مصرف دارو نیز به آرامی و در زمان مناسب صورت می گیرد.

سلام من 30سالمه مرد هستم برای یک سال داروی سرترالین برام تجویز شده برای درمان افسردگی دجار بی میلی جنسی شدم ایا بعد قطع دارو میل جنسی طبیعی میشود یا ممکن هست عوارض ماندگار شوند روزی 100میلی گرم مصرف میکنم ممنون از پاسخ گویی شما

سلام دوست عزیز اثرات جانبی جنسی داروهای ضدافسردگی هم در مردان هم در زنان بسیار رایج است. شدت تاثیرات جنسی به خود فرد و مقدار داروی ضد افسردگی مصرفی بستگی دارد. در برخی افراد اثرات جانبی جنسی خفیف بوده و با تطابق بدن با مقدار داروی مصرفی، برطرف می­شود. اما در برخی دیگر عوارض جنسی به صورت یک مشکل مداوم باقی می­ ماند. بهرحال اگر شما به واسطه خوردن داروهای ضدافسردگی دچار عوارض جنسی شده ­اید می­توانید یکی از راههای زیر را امتحان کنید: _ چند هفته صبر کنید و ببینید آیا اساسا مشکل شما به واسطه خوردن دارو است یا خیر. _ اگر داروی شما یکبار در روز است، فعالیت جنسی خود را قبل از خوردن دارو انجام دهید. _ با مشورت با پزشک از دارویی با عوارض کمتر استفاده کنید _ از داروهای محرک میل جنسی مثل ویاگرا استفاده کنید. گرچه ویاگرا و سایر داروهای مشابه برای مردان تجویز می­شود. بسیاری از بیماران به دلیل عوارض جنسی مصرف داروهای خود را متوقف می­کنند. این به معنای بازگشت دوباره افسردگی است. حتما در صورت بروز عوارض جانبی جنسی پیش از هر کار با پزشک خود در این زمینه مشورت کرده و سر خود دارو را قطع نکنید. با آرزوی سلامتی شما دوست گرامی

دوست گرامی البته همه داروها عوارض جانبی دارند اگر بعد از چند روز خود به خود از بین نرفت بهتر است در این خصوص به پزشک معالج خبر دهید ممکن است وی تغییراتی در دوز مصرفی ایجاد کند یا جایگزینی ارائه دهد

با سلام و خسته نباشید.پدر همسرم سکته مغزی کردن و الان که 2سال گذشته دچار اختلال در بلع هستن.و بعد خوردن هر لقمه غذا سرفه میکنن.دکتر نورولوژ ی براش آسنترا تجویز کردن و گفتن برای مشکل اختلال در بلع میباشد.ولی در بروشور داخل جعبه نوشته شده داروی ضد افسردگی .حال سوالم اینه ای دارو چه ربطی به مشکلشون داره.وآیا مصرف اون اعتیاد آور نیست .طوری که مجبور بشن مرتب استفاده کنن.؟باتشکر

سلام دوست عزیز از سرترالین برای درمان افسردگی، حملات هراس، اختلال وسواس جبری، اختلال استرس پس از سانحه، اختلال اضطراب اجتماعی (هراس اجتماعی)، و شکل شدید سندرم پیش از قاعدگی (اختلال بی قراری پیش از قاعدگی) استفاده می شود. همچنین میتواند نیاز به انجام کارهای مکرر (وسواس عملی مانند شستن دست، حساب و کتاب، و چک کردن) که در زندگی روزمره تداخل ایجاد میکند، را کاهش دهد. بهتر است با پزشک معالج همسرتان در این زمینه صحبت نمایید. دوست گرامی مصرف دارو تحت نظر پزشک جای نگرانی نمی باشد زیرا در دوز مناسب تجویز می گردد و به آرامی و در زمان مناسب قطع می گردد. با آرزوی سلامتی شما

دوست گرامی آسنترا نام تجاری داروی سرترالین می باشد. سرترالین یک داروی ضدافسردگی می باشد و معمولا در درمان افسردگی بکار می رود. این دارو برای كاهش علایم افسردگی نظیر تغییرات اشتها، تغییر در الگوی خواب ، تشویش و اضطراب ، از دست دادن كشش و تمایل به فعالیت های رومره ، كاهش میل جنسی ، تفكر كُند یا اختلال یا تمركز، یا افكار خودكشی یا اقدام به آن ، تجویز می شود. سرترالین یك مهاركننده بازجذب سروتونین است . علاوه بر این از سرترالین برای درمان برخی اختلالات اضطرابی همچون اختلال وسواسی_جبری، حملات ترس، فوبیا و استرس به دنبال سانحه استفاده می شود. اما حتما پزشک با توجه به ارزیابی و شرایط بیمار این دارو را تجویز کرده است شمت زیر نظر پزشک استفاده کنیئد

سلام من 19 سالمه بنابر دلایلی چند ماه پیش خودکشی کردم خانوادم من رو بردن پیش دکتر مغزواعصاب روان دکتر به من قرص ترانکوپین و قرص اینوسترال رو داده.. من الان چند وقته میخورم 3 هفته یا 4 هفتس ک یه طرف سرم درد میکنه میزنه به گوشم و چشمم. گوشم حساس شده اهنگ گوش میدم بی نهایت سرم وگوشم درد میگیره چشمم تار شده.. نمیدونم بخاطر قرصا میتونه باشه یا یه دکتر دیگه بخاطراین مشکلم برم یا به دکترم بگم میشه کمکم کنین ممنون

سلام دوست عزیز ممکن است حالت های ایجاد شده از عوارض مصرف داروها باشد. توصیه می شود در این زمینه با پزشک معالج خود مشورت نمایید تا در صورت امکان دوز دارو و یا خود دارو تغییر یابد. با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

سلام من نزدیک یک سال و نیمه دچار اختلال دو قطبی شده ام .تاچند وقت پیش از راه طب سنتی معالجه میکردم که چون خیلی سخت بود و رژیمهای غدایی سختی داشت رو به روانپزشک اوردم .ایشون قرص زلفت ۱۰۰ و نورتریپتلین ۱۰ و ۲۵ میلی گرم و هالوپریدول تجویز کرد .۲ ماهی خوردم وتا حدی خوب شدم ولی متاسفانه ول کردم.الان باید چیکار کنم همونارو دوباره بخورم یا برم پیش روانپزشک دوباره برای تجویز نسخه جدید ؟ ممنون

دوست عزیز مصرف بی رویه داروها و یا قطع سرخود نباید صورت گیرد توصیه میکنیم برای ارزیابی مجدد به روانپزشک مراجعه کنید ممکن است تغییراتی در دوز مصرفی ایجاد کند یا جایگزینی ارائه دهد

سلام .من خارج از ایران هستم و دکتر روانپزشک به خاطر مشکلات من از جمله ترس و دلهره و لرزش و استرس و اضطراب برای من سرترالین ۱۰۰ تجویز کرد.که در اولین روزی که خوردم هر بلایی که فکر کنید سرم اومد.غش، تنگی نفس، تاری دید،لرزش شدید،سرگیجه،ضربان قلب بالا ،تعریق…یعنی بدترین حالی که در تمام عمرم داشتم.الان بعد از گذشت ۲ روز من هنوز حال خوبی ندارم.با اینکه خوردنش رو متوقف کردم.باید چی کار کنم.هنوز قلبم ضربانش بالاست.سرم سنگینه.نفس کشیدنم سخته و واقعا نمیدونم چیکار کنم.دکترم هم تعطیلات هست.

سلام دوست عزیز مواردی که ذکر کردید از عوارض دارو می باشد که در برخی افراد با شدت های متفاوت نمایان می گردد. توصیه می شود کمی صبور باشید، در صورتیکه علائم از بین نرفت و یا تشدید گردید با پزشک معالج خود در میان بگذارید. قطع مصرف دارو به صورت خودسرانه توصیه نمی گردد در این زمینه باید با پزشک خود صحبت نمایید تا متناسب با شدت علائم، راهکار مناسب اتخاذ گردد. با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

سلام .خسته نباشید.19سالمه و چند سالی میشه که از بیماری اختلال وسواس فکری جبری و هراس رنج میبرم.یک سال پیش هم به روانپزشک مراجعه کردم ولی به محض بهبودی خیلی کم درمان رو رها کردم و هروقت حالم بد میشد قرص هارو میخوردم.امسال که وضعیتم وخیم تر شده بود دوباره به دکتر مراجعه کردم وایشون همون قرص های قبلی یعنی الانزاپین و سرترالین برام تجویز کردن.من به دکتر عرض کردم که همین مشکلاتی که دارم باعث میشه مشکل بلع در قرص هم داشته باشم اما ایشون گفتن که مجبورم و میتونم قرص رو هرجوری که میخوام بخورم.الان چند روزه قرص رو به همراه چای شیرین به صورت محلول میخورم اما جایی نوشته بود که حل شدن قرص باعث آسیب مری میشه و حتی خواص قرص رو از بین میبره.الان هیچ راهی برام نمونده.یعنی به جز قرص هیچ نوع درمان دیگه ای وجود نداره ؟؟؟خواهشا راهنماییم کنید

سلام دوست عزیز باید در نظر داشته باشید که برای کنترل و درمان هر اختلالی، دوره ی درمان باید تکمیل گردد پس بنابراین حین مصرف دارو، تغییر دوز مصرفی و یا قطع دارو به صورت خودسرانه به هیچ وجه توصیه نمی گردد. مشکل بلع و معده از عوارض مصرف این دارو ها می باشد، بنابراین در این زمینه باید با پزشک معالج مشورت شود تا در صورت امکان دوز دارو و یا خود دارو تغییر یابد. پیشنهاد میکنیم برای بررسی بیشتر و تجویز داروی مناسب تر، تحت نظر پزشک دیگری قرار بگیرید. با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

سلام خسته نباشید من در حال ترک متادون هستم و تقریبا دردهای فیزیکی م تموم شده و بیخوابی و بیقراری و اضطراب شدید دارم . بنظرشما سرترالین میتونه حالت ناآرام و استرس و اضطراب منو آروم کنه ؟

سلام دوست عزیز توصیه می شود در مورد کنترل و بهبود حالت های ایجاد شده حتما تحت نظر روانپزشک (حوزه ترک اعتیاد) قرار گیرید. مصرف خودسرانه سرترالین به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا عوارض جسمی خواهد داشت. در صورت تمایل می توانید در این زمینه با مرکز آزادی یا قلهک تماس بگیرید و از دکتر قاسم زاده تایم ویزیت اخذ نمایید. با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

امتیاز بینندگان:1 ستاره

امتیاز بینندگان:3 ستاره

سلام من ۲۴سالمه شیش سال افسردگی متوسط ب بالا داشتم سریع عصبی میشدم وقتی صدای بلندمیومد یهو شوک میشدم و بدنم شروع ب گزگز میکرد و قفل میشد وبلافاصله لمس میشد کل بدنم.کنترلمو ازدست میدادم ومیخوردم زمین تپش قلب شدید میگرفتم و بلافاصله شروع میکردم ب گریه کردن و برای چندثانیه بیهوش میشدم… رفتم پیش روانشناس منوفرستادن پیش دکتر مغزو اعصاب برام قرص سرترالین و الانزاپین و الپرازولام نوشتن ب مدت تقریبا یکسال خوردم و گفتن دیگه نمیخاد بخوری الان چهارماهه داروهامو قطع کردن ولی خوب نشدم اصلا نمیخام وابسته قرصا باشم میخام بدونم مشکل من چیه چراخوب نمیشم همیشه باید دارو بخورم؟؟؟؟؟؟

سلام دوست عزیز نیاز به معاینه و بررسی شما می باشد. بدون مشاوره و ارزیابی شما نمی توانیم راهکار مناسب و قطعی ارائه کنیم. در صورت تمایل می توانید با یکی از مراکز تماس بگیرید و از دکتر نیوشا محمدی (روانپزشک) تایم ویزیت اخذ نمایید. قطعا با راهکارهای عملی و در صورت نیاز دارو درمانی این حالت کنترل و بهبود بخشیده می شود. با آرزوی سلامتی و موفقیت شما

امتیاز بینندگان:3 ستاره

دکترروانپزشک مراجعه کردم.سرترالین تجویز کرد به مدت دوسال ونیم استفاده کردم خیلی تاثیر خوبی داشت ولی به محض قطع مجددا مشکلات اضطراب پدیدار شد.آیا میتوانم همیشه استفاده نمایم؟؟؟؟لطفا پاسخ ندهید با مشاوره دکتر چون میخام نظرشمارا هم بدانم.

دوست عزیز تجویز دارو با توجه به نوع و شدت مشکل ،سن ،وزن و مشخصات فردی فرد و با توجه به صلاحدید پزشک متخصص مربوطه انجام میشود .حال از لحاظ حرفه پزشکی و اخلاقی نمیتوان در این مورد بددون بررسی بالینی و طبی تشخیص درست داد اما همیشه در اختلالات مربوط به روان پیشنهاد میشود علاوه بر درمان دارویی ،از درمانهای غیردارویی نیز بهره گیرید تا ماندگاری دارو بیشتر باشد.

سلام ببخشید من دچار افسردگی و وسواس فکری هستم و همچنین هفت ماهه باردارم دکتر برای من قرص اسنترا تجویز کرده ولی من میترسم استفاده کنم به دلیل اینکه ممکنه به جنین اسیب برسه من باید چکار کنم ایا قرص ها رو استفاده کنم

سلام دوست عزیز در مورد عوارض این دارو در زنان باردار مطالعات کافی انجام نشده است. بنابراین توصیه می شود در این خصوص حتما با پزشک معالج خود صحبت نمایید. قطع مصرف دارو به صورت خودسرانه به هبچ وجه توصیه نمی گردد. برای کنترل و درمان افسردگی و وسواس تحت نظر پزشک باشید و مواردی که توسط وی تجویز می گردد را انجام دهید.

سلام، وقت بخیر. من حدود سه ماه سرترالین 50 مصرف میکردم که پزشکم رفته رفته دوز دارو رو زیاد کردن تا اینکه رسید به دوتا سرترالین 50 در روز، الان سه هفته هست که خودسرانه مصرف دارو رو قطع کردم، دچار سرگیجه شدید و سردرد شدم، الان باید چیکار کنم؟ دوباره خوردن دارو رو با همون مقدار از سر بگیرم؟ فعلا شرایطم برای مراجعه به پزشک جور نیست. دختر 24 هستم.

سلام دوست عزیز حین مصرف دارو، تغییر دوز مصرفی و یا قطع دارو به صورت خودسرانه به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا عوارض جسمی مانند مواردی که ذکر کردید خواهد داشت. توصیه می شود در این زمینه با پزشک مشورت نمایید تا در مورد دوز مصرفی در حال حاضر نظر قطعی ارائه گردد. بدون معاینه و بررسی بالینی شما نمی توان نظر قطعی در این خصوص ارائه کرد.

امتیاز بینندگان:3 ستاره

سلام .دکتر برای من آسنترا تجویز کردن که از همون روز اول که یک چهارم خوردم دچار تاری دید شدم …یعنی از دیروز …ایا مشکل تاری دید به مرور برطرف میشه؟ سپاس

سلام دوست عزیز حالتی که ذکر کردید (تغییرات مختصری در دید) از عوارض مصرف این دارو در برخی افراد می باشد. توصیه می شود با پزشک معالج خود در میان بگذارید و از تغییر دوز مصرفی و یا قطع دارو به صورت خودسرانه پرهیز نمایید.

امتیاز بینندگان:4 ستاره

سلام من طبق دستور زشک روزانه یک عدد آسنترا استفاده میکنم و بعد از 2 ماه استفاده به علت کمبود تمرکز ایشون پیشنهاد دادند روزانه یک عدد کپسول ginko biloba هم استفاده کنم. ولی داروخانه به من کپسول gincosan دادن. که این کپسول جینسینگ هم داره. آیا جینسینگ با آسنترا تداخل نداره؟ یا فقط باید کپسول گیاه ginkobiloba استفاده کنم بدون جینسینگ؟

سلام دوست عزیز باید با پزشک معالج خود مشورت نمایید. در این خصوص نیاز به بررسی شرایط فعلی هر شخص و داروهای مصرفی می باشد. بدون بررسی و ارزیابی بالینی شما نمی توانیم نظر قطعی در این خصوص ارائه کنیم.

سلام خسته نباشید من 5 سال پیش به علت سرگیجه سرترالین و پرانول مصرف می کردم .یکسال پیش دکتر پرانول رو قطع کرد و به جاش متورال داد بعد ار مدتی حالم بد میشد که متورال رو قطع کرد و چون خیلی بی انرژی و سست بودم دکتر ولبان تجویز کرد.کم کم سرترالین رو کم کردم الان دو هفته هست قطع کردم فقط ولبان می خورم مشکل استرس و حال بد ندارم فقط احساس برق گرفتگی تو سرم دارم .این از عوارض قطع سرترالین هست میخواستم بپرسم تا کی این عوارض هست و چه مدت طول می کشه از بین بره؟

سلام دوست عزیز رفع عوارض مصرف برخی داروها نیاز به زمان دارد. جای نگرانی نمی باشد. بسته به دوز مصرفی و طول دوره درمان، پس از گذشت مدتی رفع خواهد شد.

سلام من مشکل زود انزالی دارم دکتر اول برای من قرص سرترالین 50تجویز کرد وبعد از یک ماه قرص سرترالین100تاثیرات خوبی رو زود انزالی من داشت میخاستم بدونم آیا بعد از دوره درمان دوباره به حالت اولیه زود انزالی دچار نمیشم با تشکر

سلام دوست عزیز علل متعدد روحی و جسمی موجب بروز اختلال زود انزالی می گردد. بنابراین متناسب با علت و شدت اختلال، درمانگر راهکار مناسب درمانی اتخاذ می نماید. برای پاسخ قطعی در این خصوص نیاز به معاینه و ارزیابی بالینی شما می باشد اما جای نگرانی نمی باشد، تحت نظر پزشک معالج خود باشید تا دوره درمان کامل گردد.

سلام.من حدودا شش ماهه زیر نظر دکتر قرص پاروکستین مصرف کردم و به دستور دکتر ماه آخر قطعش کردم ولی بعداز یک هفته از قطعش الان چهار روزه سرگیجه شدید دارم و به شدت عصبیم باید چکار کنم؟ تا کی ای وضعیت را دارم

سلام دوست عزیز معولا قطع این دارو به صورت ناگهانی و بدون نظر پزشک ،می تواند عوارضی همچون سردرد،تهوع،ضعف،حملات ترس و بی حالی در بر داشته باشد چنانچه با نظر پزشک معالج دارو قطع گردیده توصیه می شود با پزشک معالجتان مشورت نمایید تا راهکار مناسب اتخاذ گردد.

  احتمالا تا کنون با نکات و ترفندهای روانشناسی زیادی مواجه شدید که بعضیاشون به دردتون خورده و بعضی هاشون هم هیچوقت به کارتون نیومده. اما من امروز تو این پادکست میخوام به شما 5 نکته ناب روانشناسی معرفی کنم که در هر سن و موقعیتی که باشید  همیشه به دردتون می خوره و حتما باید…

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3958207/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-23/19350054-44100-2-b132fad957768.m4a

  همه ما در این موقعیت ها قرار گرفته ایم: به تنهایی با رئیس خود در آسانسور بودن، وارد یک اتاق شدن و چرخش یکباره سر همه حضار به سمت شما، معرفی شدن به دوست دوستان خود و غیره … خوب چه اتفاقی می افتد؟ احساس می کنیم که دمای بدن مان شروع به افزایش می…

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3929839/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-20/——————————-0bfa2d7f546a9.m4a

 در این پادکست به بررسی مسائل مختلفی درباره یک عشق ماندگار پرداختیم. 

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3869210/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-15/——————————-b70a27c36c1fd.m4a

ساعت بیولوژیک یا ریتم سیرکادین

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3859863/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-14/————————–2a181dcde20d4.m4a

احساس مرگ, احساس سرگیجه, احساس خفه شدن, حمله پنیک, درمان پنیک, ترس از مرگ, حس مرگ

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2028288/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/——————————-ff74f09fdd39c.m4a

اضطراب و نگرانی از تشخیص تا درمان های جدید

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2003346/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/——————————-f3ed6daf9acf7.m4a

چرا ما قبل از ازدواج مان احتمالا اشتباه می کنیم! و انتخاب اشتباهی می کنیم

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2062692/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/————————–fa9c455e546e3.m4a

رفتن به سرزمین های جدید چه تاثیری روی روده و مغز ما خواهد داشت؟

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2031461/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/——————————-8b711040187c3.m4a

چرا بقیه نمیتونن حرف مارو بفهمن؟ دکتر مصطفی امیری متخصص مغزواعصاب

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2027679/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/—————————-141eb0b60262c.m4a

تشخیص و درمان وحشت زدگی با مجموعه پزشکان و روانشناسان جایروس

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2006589/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/—————————c6745b185c91c.m4a

مراحل سوگ و غم فقدان در اطفال – پزشکان و روانشناسان جایروس

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2001314/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/————————-fff415097b65b.m4a

آموزش ذهن اگاهی برای کاهش خشم و آرامش ذهنی

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3349019/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/———————-b8e869e053be1.m4a

آموزش مراقبه اسکن بدن – جزو مجموعه آموزش های مراقیه توسط پزشکان و روانشناسان جایروس

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3320052/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/——————————afcb23b0886a9.m4a

جواب همه سوالات شما در مورد خروپف اینجاست

درمان کلیه اختلالات خواب شامل :بی خوابی، خرخر ( خروپف ) ، پرخوابی ، راه رفتن در خواب ، آپنه خواب و…

خروپف فقط صدایی آزار دهنده نیست، خرخر شبانه در صورت همراهی با آپنه خواب ، ریسک سکته قلبی، سکته مغزی و حتی سرطان و دیابت و فشار خون و ضعف حافظه را چندین برابر افزایش می دهد.اگر خروپف می کنید توصیه می کنیم برای ارزیابی وجود آپنه خواب هرچه سریعتر مراجعه نمایید.

تهران,خیابان شریعتی, روبروی خیابان دولت, داخل کوچه امامزاده,جنب فروشگاه جامبو, پلاک ۱۴, طبقه دوم واحد ۶ یا ۸ (پذیرش فقط با وقت قبلی)

۰۲۱-۲۲۶۳۶۸۶۳    —–      ۰۲۱-۲۲۶۴۸۶۲۷

از هر 3 سرطان یکی قابل پیشگیری است.

اگر در خانواده و اقوام درجه یک سابقه بروز سرطان علی الخصوص در سنین پایین و در بیش از یکی از اقوام نزدیک تان دارید، بهتر است مشاوره و در صورت نیاز تست انجام دهید.

دکتر امینه واقفی جزو معدود افرادی است که با درجه فوق تخصص سرطان های ژنتیکی اخیرا از آمریکا به ایران آمده اند تا در این زمینه به مردم عزیز کشور خودشان خدمت کنند.

برای مشاوره با ایشان با شماره زیر تماس بگیرید: 021-22614237

مرکز شماره یک (شریعتی)

تهران خیابان دکتر شریعتی, تقاطع دولت ،کوچه امامزاده،پلاک 14 واحد 6 و 8، (پذیرش فقط با وقت قبلی)

22616377 – 22636863

************************************

مرکز شماره دو تهران (واحد شرق تهران)  تهران بزرگراه رسالت،بعد از ميدان رسالت،نرسيده به چهار راه سرسبز،روبه روى مسجد حجتيه،پلاك 686 ، طبقه 5، واحد 10

 77136229 _77091723

************************************

مرکز شماره سه تهران (واحد جنوب و غرب تهران) :

تهران، ميدان آزادی،به سمت بزرگراه محمد علی جناح، ابتدای بلوار صالحی، كوچه جعفرنیا ،پلاك ٢١ ،طبقه ٤ ، واحد ١٦

021-66038295

66158469_021

************************************

مرکز فوق تخصصی زوج درمانی و مشاوره زوجین (قبل و بعد از ازدواج) 

در این مرکز فوق تخصصی درمان مشکلات زوجین و مشاوره زناشویی،سکس تراپی، درمان دعواهای زوجین، مشاوره پیش از ازدواج و… انجام می شود.

تهران، خیابان شریعتی، تقاطع خیابات دولت و شریعتی، ابتدای کوچه امامزاده، پلاک 14 واحد 8

تماس : 02122636863

************************************

مرکز فوق تخصصی درمان درد، توانبخشی و ارتوپدی

مرکز تخصصی ارتوپدی ، فیزیوتراپی و توانبخشی جایروس یکی از بهترین مجموعه های فوق تخصصی درمان مشکلات استخوان ها، مفاصل، درمان درد (مانند کمردرد و گردن و زانو درد ) است که توسط متخصصین درد، ارتوپدی، توانبخشی اداره می شود.

تهران، خیابان شریعتی، تقاطع خیابات دولت و شریعتی، ابتدای کوچه امامزاده، پلاک 14 واحد 7 طبقه دوم

تماس :

02122614237

09338178807

************************************

برای دیدن نشانی و اطلاعات سایر شعب تهران و شهرستانها، اینجا کلیک کنید

مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان  جایروس (آلومینا) یکی از  بهترین و بزرگترین تیم های فوق تخصصی درمان و پیشگیری از اختلالات مغز،اعصاب و روانپزشکی در ایران است که به همت دهها متخصص مغز و اعصاب،روانپزشک و روانشناس در شهرهای بزرگ ایران فعالیت می کند.

مفتخریم که اعلام کنیم اخیرا چند نفر از بهترین پزشکان فوق تخصص مغزواعصاب ایران از آلمان (مرکز فوق تخصصی هانوفر آلمان که پروفسور سمیعی نیز در همین مرکز فعالیت دارند) و آمریکا به کشور بازگشته اند و در مجموعه بزرگ جایروس در کنار سایر پزشکان مشغول خدمت رسانی به شما مردم عزیز می باشند.لیست کامل پزشکان و درمانگران را میتوانید در صفحه درباره ما ببینید.

در مجموعه جایروس همیشه بهترین پزشکان در انتظار شما هستند.

مشکلات زیر در این مرکز فوق تخصصی قابل درمان اند:

نشانی : خیابان شریعتی ، تقاطع دولت ، کوچه امامزاده ، پلاک 14 ، واحد 7 ، طبقه دوم

تماس :   02122614237

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

درباره قرص asentra
درباره قرص asentra
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *