عوارض لمینت دندان

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

آیا می دانید چه کسانی کاندید لمینت هستند و چه کسانی نمی توانند لمینت دندان انجام دهند؟ آیا از فرق کامپوزیت دندان با لمینت سرامیکی آگاهید؟ این مقاله سوالات شما را پاسخ خواهد داد. و پزشکان مجربی را که در کار لمینت دندان تجربه و تخصص دارند را معرفی میکند .

لمینیت دندان برای اصلاح بی نظمی دندان در صورت خفیف بودن، بدشکلی – بدرنگی – شکستگی – ترک خوردگی – و یا کجی دندان ها و نیز برطرف کردن فاصله بین دندان ها و زیبایی دندان کاربرد دارد. لمینت دندان ، پوسته هایی ظریف و شیشه ای شکل و در عین حال با استحکام بسیار بالا می باشند که برای پوشاندن و بهبود سطح رویی دندان ها به کار می رود.

لمینت دندان قادر است لبخندی دلنشین و زیبا به شما ببخشد پس اگر شما مشکلات جزئی در دندان های روبروی خود دارید این روش برای شما مناسب است . روشی راحت و آسان که در یک تا سه جلسه دندان های شما را مرتب و درخشان خواهد کردعوارض لمینت دندان

در این ویدئو مراحل نصب لمینت بر روی دندان نمایش داده می شود. اگر می خواهید مراحل اجرای لمینت دندان را در عرض یک دقیقه ببینید نبض ما این ویدیو را به شما پیشنهاد می کند.

 

در پروسه ی لمینت دندان پزشک دندان ها را تراش خواهد داد اما این مسئله اصلا جای نگرانی ندارد. بیمار می تواند به راحتی از طریق نرم افزار طرحی لبخند ، قبل از شروع درمان از میزان تراش دندان های خود آگاهی یابد.

البته اگر میزان تخصص و تجربه متخصص زیبایی و تیم لابراتواری او در سطح بالایی باشد، نیازی به تراش دندان ها نیست و با استفاده از لومینیرز و لمینت کانتکت میتوان در عین حفظ مینای دندان از تراش دندان خودداری نمود.

خانم دکتر آتوسا کاردگر      سرامیست و ایمپلنتولوژیست

برای لمینیت کردن دندانهایتان حتما از دکتر کاردگر قیمت و مشاوره بگیرید

کد nabzema 11 جهت مشاوره حضوری (رایگان) و تعیین وقت قبلی و ایاب ذهاب رایگان میباشد

شماره های تماس:     ۸۸۶۴۴۳۳۸ – ۰۲۱    و       ۸۸۶۴۴۷۰۴ – ۰۲۱

لمینت دندان بسیار نازک است. پوست تخم مرغ یا لنزی بسیار نازک را در نظر بگیرید. لمینت دندان دقیقا مشابه آن ها بسیار نازک بوده و در عین ظرافت باعث حفظ مینا و عملکرد دندان میشود.

آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟ برای اطلاعات این مقاله را بخوانید

هزینه کامپوزیت دندان، ونیر کامپوزیت، لمینیت کامپوزیت

این احتمال وجود دارد که دندانپزشک خلاف اخلاق حرفه ای از چسب های ارزان و بی کیفیت استفاده کند که در این صورت احتمال جدا شدن لمینت از دندان زیاد می شود. در این شرایط فرد باید به دندانپزشک خود مراجعه کند تا لمینت را مجددا بر روی دندانش بچسباند.

به علت تراش  دندان امکان برگشت به حالت اولیه ممکن نیست. ( امکان برداشتن لمینت)

نوشابه گازدار ، قهوه ، سیگار و قلیان می تواند باعث رنگ گرفتن لمینت در طولانی مدت شود که باید با مسواک ، نخ دندان و از آنها مراقبت کرد.

درمان لمینت هم مانند بقیه ی درمان های ترمیم دندان با حساسیت گرما و سرما روبروست البته بعد از مدت زمانی این حساسیت از بین خواهد رفت.

لمینت سرامیکی که به آن «پرسلن ونیر» نیز گفته می شود، شامل یک پوسته نازک سرامیکی (چینی)  به قطر ۵_۶ میلیمتر است که دو برابر ضخامت یک پوسته تخم مرغ است.

و به کمک انواع باندهای رزینی، همان چیزی که باعث چسباندن مواد کامپوزیتی به دندان می شود، روی دندان چسبانده می شود . این لمینیت ها موجب سفید کردن دندان نیز می شوند.

۱- انواعی که از فلدسپاتیک پرسلن ساخته شده و به صورت پودر گذاری در لابراتوار، توسط تکنسین بر روی cast) مدل قالبگیری شده از دندان (فرم داده میشود.

۲- انواعی که به صورت پرسی (by pressing)بر روی cast ، در کوره فرم داده میشود، با High pressed ceramic که امروزه بسیار مورد استفاده است. مثل Ips-impress

۳ – انواعی که با استفاده از سیستمهای CAD-CAM به صورت ماشینی از بلوکهای سرامیکی تراش داده می شود.

۴ – لمینت با بیس آلومینا و لمینیت با بیس زیرکونیا : پرسلنهای با بیس آلومینا و زیرکونیا به دلیل این که در سیستم باند به دندان دچار مشکل هستند ، زیاد استفاده نمی شوند. از طرفی این دسته سیستمها بسیار اپک هستند و به راحتی نور را عبور نمی دهند.

تفاوت کلینیکی لمینت دندان فلدسپاتیک و آی پی اس ایمپرس دو در این است که لامینت فلدسپاتیک ، ارزان ترهستند و در عین حال بسیار زیباترند و رنگ دندان زیرین را خوب میپوشانند . اما استحکام شان زیاد بالا نیست و از طرفی اگر لعاب روی آنها از بین برود ، منجر به سایش دندان های روبرو خواهند شد.

اما لمینیت آی پی اس ، استحکام بسیار بالایی دارند .در عین حال منجر به سایش دندان های مقابل نمیشوند و خوب پالیش میشوند ، اما چون شفافند، نور را تا حدودی از خود عبور می دهند ، بنابراین رنگ دندان را پوشش نمی دهند و در عین حال گران تر هستند.

بنابراین در افرادی که عادات پارا فانکشنال مثل دندان قروچه و دارند معمولا کاندید های مناسب تری برای انواع لمینت آی پی اس هستند.

مثل  cerec مراحل انجام پرسلن ونیر ) لامینت ( لمینت دندان ) ونیر (در واقع بعد از تراش مقدار معینی از مینای دندان و سپس قالبگیری از دندان تراش خورده، یک ترمیم موقت بر روی دندان قرار داده می شود و قالب تهیه شده به لابراتوار فرستاده میشود.

لابراتوار با توجه به خواست دندانپزشک و بیمار و با توجه به رنگ مورد نظر، آن را فرم می دهد. در جلسات بعدی، لامینیت آماده شده بر روی دندان چسبانده می شود. این سمان (چسب) رزینی است.

هزینه ی لمینت سرامیکی دندان در تهران بسیار متغیر است اما قیمت معمول لمینت سرامیکی برای هر واحد از یک میلیون تومان تا یک میلیون و پانصد آغاز می شود.

لامینیت کامپوزیتی نیاز به قالب گیری و لابراتوار ندارد و حتی نیاز به همان تراش مختصر دندان را هم ندارد و مستقیما کامپوزیت دندان توسط دندانپزشک روی سطح مینای دندان بدون هیچگونه تراش، گذاشته شده، شکل داده می شود و با اشعه فیکس می شود.

لامینت دندان می تواند به عنوان یک لایه محافظت کننده روی مینای دندان در طول سالها نقش مهمی ایفا کند.

به خصوص در مواردی که مینای دندان دچار مشکلاتی مثل ساییدگی، شکستگی، لب پریدگی، ترک های ریز و یا تحلیل می باشد ، لمینیت کامپوزیتی نه تنها هیچ آسیب و ضرری به مینای دندان نمی رساند بلکه به عنوان یک لایه محافظت کننده و پوشاننده روی مینای دندان بسیار مفید هم هست ضمن اینکه زیبایی بی نظیری هم ایجاد می کند.

البته در زیبایی و جلوه طبیعی و طول عمر لمینت دندان ، تکنیک دقیق توسط دندانپزشک و مواد مورد استفاده با کیفیت بالا، تاثیر بسزایی دارد.

قبل از انجام لمینت دندان آنچه که اولویت انجام در هر نوع درمان زیبایی دندانپزشکی است، داشتن یک بهداشت دهانی ایده آل است. هر نوع جرم، پلاک ویا بیماری پریو دنتال باید قبلا برطرف شود.

بعضا برای نمایش دادن فرم نهایی لبخند فرد یک مدل موقت کامپوزیتی روی دندانهای فرد فرم داده میشود و در صورت راضی بودن او درمان انجام میپذیرد.

در این مرحله با مشورت دندانپزشک زیبایی ، رنگ لمینیت مورد نظر برای دندانهای فرد انتخاب میشود. لازم به ذکر است ،اگر مراجعه کننده بخواهد رنگ دندانهای روشنتری داشته باشد ، بعضا انجام بلیچینگ ( سفید کردن دندان) قبل از انجام ونیر دندان توصیه میشود.

سپس دندان ها کاملا خشک شده و با استفاده از انوع مخصوص کامپوزیت دندان انجام ونیر ،موسوم به « کامپوزیتهای زیبایی » ، دندانپزشک شروع به فرم دادن یک لبخند زیبا میشود.عوارض لمینت دندان

معمولا در یک جلسه تنظیم شده دیگر، پالیش کردن و تکمیل ونیر کامپوزیتی ، انجام میپذیرد.

آنچه یک دندانپزشک زیبایی ماهر در نظر میگیرد پر هیز از over contour دندان و توجه به طبیعت شستشوی فیزیولوژیک لثه بعد از درمان است.

طول عمر لمینت های کامپوزیت به طور معمول ۴ سال می باشد اما هرچقدر فرد در بهداشت دندان خود بکوشد می تواند طول عمر لمینت دندان خود را افزایش دهد .

گاز زدن غذا های سفت مانند ته دیگ و جویدن یخ از طول عمر لمینت کم خواهد کرد. البته اگر کامپوزیت دچار پریدگی یا شکستگی شود امکان ترمیم آن وجود دارد.

بکار گذاشتن این پوسته روی دندان از پوسیدگی و خراب شدنش جلوگیری کرده و برخلاف روکش های سرامیکی که دور تا دور دندان تراشیده می شود و بخش زیادی از دندان را از بین می برند برای بکار گذاشتن این پوسته روی دندان ها مقدار کمی از آن تراشیده شده و باقی آن دست نخورده باقی می ماند.

و یکی از موارد قابل توجه برای این درمان ماندگاری رنگ این دندان بوده که بسیار مداوم بوده و برخلاف ظاهر نازک آن بسیار مقاوم است و با رعایت کردن بهداشت دهانی طول عمر بیش تری را پیدا خواهد کرد.

در صورتیکه کامپوزیت دندان با رعایت اصول و به طور صحیح انجام شود هیچ عوارضی ندارد، اما اگر به طرز صحیح انجام نشود می تواند مشکلات زیر را ایجاد کند :

این مساله بسیار مساله جدی و مهمی است، در صورتیکه کامپوزیت در مجاورت لثه درست قرار داده نشود به علت گیر پلاک میکروبی (حال یا به دلیل وجود پله و یا نا صافی کامپوزیت در آن ناحیه) می تواند باعث التهاب لثه و یا حتی خونریزی از لثه و در واقع آغازگر بیماری لثه باشد.

در صورتیکه کامپوزیت ونیر به صورت صحیح و اصولی انجام نشود. در برخی موارد دیده می شود که دندان ها همگی با کامپوزیت به هم وصل شده اند و امکان نخ دندان کشید وجود ندارد، این مورد کمتر از بقیه موارد دیده می شود.

در مواقع به دلیل عدم پالیشینگ مناسب نخ دندان به طور راحت از بین دندانها عبور نمی کند، به طور مثال خیلی کیپ است و نخ درست رد نمی شود و یا اینکه اضافات کامپوزیت باقی مانده است و باعث ریش ریش شدن و یا بریده شدن نخ دندان می شود و در نتیجه نخ کشیدن به طور موثر انجام نمی شود، این نیز باعث بد بویی دهان می گردد.

گاهی بین دندان ها نسبتا باز می ماند، نه البته به میزانی که دیده شود و باعث گیر غذایی و بد بویی دهان می شود. البته بد بویی دهان به علت مورد قبلی یعنی التهاب لثه ناشی از کامپوزیت ونیر غلط نیز ایجاد می شود.

در صورتیکه لبه های کامپوزیت درست قرار نگیرند و یا اینکه درست پالیش نشوند، لبه های کامپوزیت رنگ میگیرند. به طور واضح تر می تواند گفت، باید حدالمکان از ایجاد لبه در کامپوزیت خودداری کرد.

کامپوزیت های ژاپنی و آمریکایی از بهترین مارک های کامپوزیت دندان می باشند. البته قیمت هرکدم از این دو مارک متفاوت بوده و انتخاب هر کدام در هزینه نهایی اصلاح طراحی لبخند با کامپوزیت تاثیر میگذارد.

هزینه ی هر واحد کامپوزیت دندان در کلینیک های تهران از سیصد و پنجاه هزارتومان الی هفتصد و پنجاه هزار تومان متغیر است.

لمینت سرامیکی محکم تر و ماندگارتر است چه از نظر رنگ ، چه استحکام. ولی برای لمینیت سرامیکی لازم است حدود دو میلی متر از دندان تراشیده می شود.

لمینیت سرامیکی در لابراتوار ساخته می شود و پس از امتحان در دهان از لحاظ فرم و نشست به لابراتوار جهت گلیز(لعاب) ارسال می شود و سپس با سمان(چسب) مخصوص چسبانده می شود.

ولی لمینیت کامپوزیتی معمولا نیاز به تراشیده شدن دندان ندارد و قیمتش هم حدودا یک سوم  لمینت سرامیکی هست. ولی به ماندگاری لمینت سرامیکی نیست.

همچنین میانگین عمر لمینت سرامیکی ۸ سال و کامپوزیتی ۴ سال می باشد. که با مراقبت درست و اصولی می تواند بسیار طولانی تر باشد.

هر دو روش از بهترین روش های روز دنیا می باشد. مراجع باید با دقت معایب و مزایای هر دو روش را در نظر بگیرد و بودجه ی خود را بسنجد تا بتواند بهترین روش را برای دندان های خود انتخاب کند.

بعد از اینکه درمان انجام شد فرد باید مراقبت های دهانی لازم را به عمل آورده و با رعایت کردن بهداشت دندان ها از آسیب رسیدن به آن پیشگیری گردد.

اگر نیاز به جرم گیری دندان پیدا شد باید به دندانپزشک خود اطلاع داد که دندانش لیمنت است و اگر جرم گیری را با استفاده از دستگاه انجام می دهد باید احتیاط کامل را انجام دهد.

قبل از استفاده از دهانشویه به متخصص دندانپزشکی خود اطلاع داده تا بر اساس تجویز دکتر استفاده شود.

استحکام لمینت به عوامل زیر مربوط میشود :

۱- ارزیابی دقیق متخصص زیبایی از آرایش و چیدمان دندان ها

۲- رابطه بسته شدن دو فک و میزان درگیری و همپوشانی دندان ها

۳- اندازه لمینت نسبت به دندان

۴- استفاده از نانو ذرات جدید

 ۵- استفاده از لمیتهای مختلف با توجه به  موقعیت های دندانی و فکی هر بیمار (عدم استفاده از یک نوع لمینت برای همه افراد)

۶- میزان رعایت بهداشت فردی

۷- میزان تراشی که باید برای هر دندان در نظر گرفت.(همه دندانها به یک نسبت نباید تراش داده شوند و برخی اصلا نیازی به تراش ندارند)

۱- میزان تراش دندان (حداقل تراش دندان و حفظ مینای دندان)

۲-  مقدار زمانی که هر متخصص زیبایی برای تراش دندان صرف می کند (به عنوان مثال برای تراش یک دندان کانین به زمان بیشتری نیاز است)

۳-  دقتی که برای تراش دندان باید داشته باشد تا بدون آسیب به دندان باشد.

۴- قرینه بودن فرم دندان ها پس از تراش

۵- در نظرگرفتن نوع تراش با توجه به نوع لمینت برای هر فرد که اختصاصی می باشد.

۶- انتخاب نوع ماده قالبگیری برای حداکثر دقت و زمانی که برای ست شدن (setting time) هر ماده باید در نظر گرفته شود تا تغییرات ابعادی نداشته باشیم (در اثر تغییرات ابعادی نمی توان لمینت ایده آل و کاملا منطبق بر دندان ساخت)

۷- نوع شفافیت و ترکیب رنگ در یک لمینت و درخشندگی و فرم و رنگ طبیعی لمینت که دقیقا مانند دندان به نظر برسد.

خیر. باید به جای پروتز متحرک از ایمپلنت استفاده کرد تا بتوان دندان های دیگر را لمینت کرد. آسیب پروتز متحرک به لمینیت به علت عدم ثبات پروتز متحرک و کلاسپ های(چنگک ها) پروتز روی دندان های پایه می باشد.

بله از انواع لمینت می توان برای دندان های آهکی استفاده کرد.

هزینه لمینت دندان به موقعیت جغرافیایی و گستردگی ناحیه تحت درمان بستگی دارد. بیمه عموما هزینه ونیر دندان را تقبل نمی کند. برای اطمینان حاصل پیدا کردن از این موضوع، با شرکت بیمه دندانپزشکی خود تماس بگیرید.

لمینت دندان از لحاظ زیبایی به سفید کردن دندان فرد کمک می کند و دندان های سفید و زیبا را به نمایش می گذارد. بعد از کار گذاشتن ونیر دندان، نیاز به مراقبت خاصی ندارد و میزان ماندگاری مناسبی دارند. دندانپزشک با توجه به وضعیت و انتظارات شما از انواع لمینت دندان که شامل سرامیکی، چینی و کامپوزیتی می باشد، بهترین را برایتان تجویز می کند. بنابراین قیمت لمینت دندان در افراد متفاوت است.

تعرفه لمینت دندان در تهران با کامپوزیت از ۴۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان بوده درحالی که قیمت لمینت سرامیکی دندان نسبتا بالاتر است. قیمت لمینت سرامیکی دندان چیزی در حدود یک میلیون تومان تا دو میلیون و پانصد هزار تومان برای هر دندان میباشد. به این ترتیب میتوان گفت هزینه کامپوزیت ونیر بسیار مناسب تر از هزینه لمینت سرامیکی دندان است.

خیر. لمینت باعث بوی بد دهان نمی شود اما از بوی بد دهان نیز جلوگیری نمی کند . البته اگر پزشک با مهارت لمینت را نصب کند و بهداشت دهان رعایت شود بوی بد دهان از بین خواهد رفت.

دندان شیری به علت طول عمر کوتاه خود قابل لمینت کردن نیست و پزشکان به هیچ وجه این امر را توصیه نمی کنند.

با توجه به متخصص یا عمومی بودن دندانپزشک، نوع سرامیک مورد استفاده، هزینه لابراتواری که لمینیت را می سازد و نوع سمان(چسب) مورد استفاده، رنج قیمتی وجود دارد.

معمولا ناهنجاری های فکی به طوری نیستند که بتوان با اضافه کردن کامپوزیت به سطح آنها و یا با تراش اندک لمینیت سرامیکی آن هارا اصلاح کرد.

به عبارت دیگر ناهنجاری های فکی معمولا نیاز به ارتودنسی و حتی ارتوسرجری (یعنی ترکیب درمانهای ارتودنسی و جراحی فک) دارند و در موارد بسیار اندکی که ناهنجاری در حد جزیی است قابل اصلاح توسط لمینیت کامپوزیتی و یا سرامیکی هستند.

سرامیست و ایمپلنتولوژیست

متخصص مرتبط

۱۰علت گزگز نوک زبان و درمان مورمور شدن زبان

پنج تمرین برای زاویه دار کردن فک با ورزش بدون جراحی

پاسخ به ۷ سوال رایج درباره عصب کشی دندان

بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان ، اطفال

بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

آبسه لثه چیست و چگونه درمان می شود؟

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

خیلی ممنون از این مطالبی که تو سایتتون می گذارید بسیار کامل و مفید بود

خیلی مطلب خوب و کاملی بود. دمتون گرم. یه دکتر خوب هم میشه معرفی کنید؟ من یکی از دندو لب پر شده . تصمیم گرفتم لمینت کنم ولی نمیدونم پیش چه دکتری برم

دلیل بالا بودن قیمت لمینت چیه اخه؟ خیلی گرونه! من سه تا از دندو احتیاج دارن لمینت بشن . ولی نمیتونم هزینه اشو پرداخت کنم . واقعا ناراحتم

اره واقعا خیلی قیمت ها بالاس

وااااای چقدر این مقاله خوب، جامع و کاملی بود، واقعا لذت بردم. هر چی که میخاستم در مورد لمینت دندان توش بود. لطفا در مورد ایمپلنت هم ی همچین مقاله ای بزارید.

من سه تا از دندان های جلوم رو لمینت کردم پولش شد دو میلیون و هفتصد تقریبا راضی ام خیلی خوب شده ولی بدیش حساسیت دندون هامه . تا یه چیز سرد و گرم میخورم درد میگیره دکتر گفت بعد یه مدت میره اما ماله من بعده دو ماه هنوز خوب نشده. اما خیلی قشنگ شدن دندون هام

لمینت دندان های من خیلی خوبه من یکی از کلینیکای سعادت آباد رفتم . مشکل دندان هام این بود که یکیشون جلو تر از بقیه بود . دکتر اول تراش داد (که یه حس افتضاحیه!) بعد هم از لمینت کامپوزیتی استفاده کرد. من خیلی راضی ام چون خیلی طبیعیه و واقعا راحت شدم

کلا قیمتش چقد تموم شد؟

کاشکی بازم چند تا ویدیو میزاشتین. ممنون

خیلی زیاد بود ولی کامل بود

یه ذره مصنوعی نمیشه ؟ به نظر من تابلوه!

نه اصلن. اگه به یه متخصص خوب مراجعه کنید خیلی هم طبیعی هستش!

فیلمش خوب بود دمتون گرم

لایک

این دکترا فقط بلدن پول بگیرن! مخصوصا دندانپزشکااا

دندون پزشکا اندازه عمل جراحی پول میگرن که از بعضی لحاظ حقشونه دکتر دندون پزشکی که من از بچگی میرفتم پیشش (خانوادگی)الان ارتروز گردن گرفته فک نکنم کسی بتونه دو ساعت سر یه دندون گردنش پایین باشه

با سلاام دنبال دکتر خیلی خوب برای لمینت دندون میگردم آیا کسی رو می شناسید در تهران

سلام قیمت بهترین روکش دندان و میخوا ستم

سلام ممنون از شما.متاسفانه برخى اطلاعات ارائه شده در متن فوق صحیح نبوده و باعث گمراهى بیماران میشوند.لطفا در ارائه پاسخها دقت بیشترى بفرمایید.

من مید لاینم یکم کج هست ، لمینیت کنم بهتره یا کامپوزیت و فرق این دو در چی هست؟؟؟

سلام، میخواستم بپرسم هزینه کاشت دندان ژله ای چقدر است

سلام ببخشید با یک بار لمینت کردن فقط یک دندان رو لمینت می کنند یا همه رو با هم لمینت می کنند؟

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی زدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره ۳۷/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

لمینیت دندان (dental veneers یا denatl porcelain laminate) موادی بسیار نازک با طول عمر بالا بوده که به صورت اختصاصی (در عین حال با قیمت مناسب) با توجه به شکل دندان هر فرد از مواد رنگ دندان ساخته شده و با پوشاندن سطح جلویی دندان و داشتن حداقل عوارض باعث بهبود ظاهر آن میشود. همانطور که در انواع فیلم مراحل نصب لامینت دندان دیده اید دندانپزشکان از این پوسته های نازک سرامیکی یا کامپوزیتی برای اصلاح طرح لبخند و تغییر رنگ دندان ها (سفید و براق کردن دندان و یا آلترا بلیچ) و تغییر شکل اندازه و طول دندان استفاده میکنند.

فهرست مطالبی که خواهید خواند:

قطعا در بررسی لمینت دندان شما هم این سوال به ذهنتان رسیده که کدام روش بهتر است. بعضی ها معتقدند که کامپوزیت ونیر بهتر از لمینت سرامیکی است چون دندان ها تراش نمیخورند. از نظر عده ای دیگه لامینت به تنهایی چاره ی همه ی مشکلات اصلاح طرح لبخند است. به نظر اونها حتی میتوان از لمینیت ونیر برای پوشش پوسیدگی های فراوان استفاده کرد.

برخی دیگر کلا با درمان های زیبایی دندان مخصوصا لامینت میونه ی خوبی ندارند و گاهی اوقات میگن لمینت دندان باعث از بین رفتن ریشه دندان ، کوتاهی طول عمر و پوسیدگی دندان ها میشود.

وقتی هم که دیگه تصمیم خودتون رو گرفتین که حتما باید یک فرایند طراحی زیبایی دندان مثل لمینت رو روی دندونهاتون انجام بدین یک سری سوال مثل اینکه آیا ونیر یا کامپوزیت دندان های جلو قابل برداشتن است  یا مارک کامپوزیت تضمین کننده ی کیفیت اون هست یا اینکه داشتن یک لبخند زیبا نیازمند دندان های بیش از حد سفید و مشابه دندان های بازیگران هست به ذهنتون میرسه.عوارض لمینت دندان

وقتی با همه ی این اما و اگر ها کنار اومدین بعد از تماس گرفتن با چند مرکز دندانپزشکی از خودتون دوباره میپرسین قیمت عجیب و بالای لمینت ونیر در کلینیک های زیبایی ضامن کیفیتشون هم هست یا نه؟ یا اینکه عکس های دونفره ی دندانپزشکان و سلبریتی ها بیانگر کیفیت درمان علمی و اصولی اونهاست؟

ما در این مطلب به بررسی لمینت دندان میپردازیم و سعی میکنیم تا با پاسخگویی به سوالات بالا و سوالاتی دیگر از این قبیل فرایند تصمیم گیری برای انجام یا عدم انجام این درمان را ساده تر کنیم.

لمینت دندان چیست؟

همانطور که میدانید لمینت سرامیکی و هم لمینت کامپوزیت دندان لایه ای است همرنگ دندان ها ، که برای اصلاح رنگ و یا اصلاح طرح دندان ها استفاده میشود. این روزها این درمان یکی از رایج ترین درمان های ترمیم زیبایی دندانپزشکی به شمار میرود. این روش طراحی لبخند برای اصلاح فاصله بین دندان ها، فرم ، رنگ و شکل آنها یا به طورکلی ایجاد یک لبخند هالیوودی استفاده میشود.

در تصاویر این مطلب میتوانید نمونه عکس لمینت دندان و وضعیت دندان ها قبل از ترمیم را مشاهده کنید. جهت مشاهده نمونه های میتوانید به قسمت گالری تصاویر طراحی لبخند مراجعه نمایید.

اگر دوست دارید فرایند لمینت کردن دندان را در عرض یک دقیقه مشاهده کنید پیشنهاد میکنیم قبل از خواندن ادامه مطالب ویدئو زیر را ببینید.

لمینیت ها ( ونیرها ) دو نوعند :

 

 در پاسخ به این سوال باید گفت، مجموعه ی یک لبخند زیبا نیازمند هماهنگی لثه ، ظاهر، اندازه، رنگ و موقعیت دندان ها نسبت به لب ها و صورت فرد است. در بسیاری از موارد جراحی های استاتیک لثه جزئی از طراحی لبخند زیباست و در بعضی موارد نیازمند درمان ارتودنسی و یا ترکیبی از درمان ارتودنسی و لمینت هستیم.

چه کسانی کاندید لمینیت دندان هستند؟

اولین سوال بعد از تصمیم گیری برای انجام لمینت این است که هزینه لمینت دندان چقدر است؟ برای پاسخ به سوالاتی از قبیل این که هزینه لمینیت دندان چیست و یا قیمت کامپوزیت دندان های جلو چقدر است، باید گفت قیمت لامینت دندان 97  نسبت به تعرفه یا به عبارتی قیمت لمینت دندان 96 ، افزایش چشمگیری داشته که علت آن کمیاب شدن و افزایش قیمت مواد اولیه با توجه به افزایش بی سابقه ی نرخ ارزو محدودیت واردات مواد دندانی از ابتدای سال 97 میباشد.

 تعرفه لمینت دندان در تهران ، اصفهان و شیراز با کامپوزیت ونیراز 25 هزار تومان تا یک میلیون و دویست هزار تومان به گوش میرسد، درحالی که قیمت لمینت سرامیکی دندان نسبتا بالاتر بوده و  هزینه لمینت سرامیکی دندان در حال حاضر در تهران ، شیراز و اصفهان و کرج چیزی در حدود 7 هزار تومان تا دو میلیون و پانصد هزار تومان برای هر دندان نیز شنیده شده است. 

یکی دیگر از سوالات رایج علت تفاوت قیمت کامپوزیت دندان و قیمت لمینت سرامیکی دندان در مطبهای گوناگون می باشد. در توضیح این تفاوت باید گفت تجربه و علم دندانپزشک زیبایی، نوع و برند مواد مصرفی و بهره گیری از لابراتوار های معتبر ، از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت کامپوزیت و لامینت دندان هستند. بر اساس این فاکتورها در سال ۹۷  ،  یک قیمت معقول برای لمینت کامپوزیتی چیزی بین 4 تا 6 هزار تومان و برای لمینت سرامیکی چیزی در حدود 9 تا یک میلیون و سیصد هزار تومان است.

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، متاسفانه امروزه شاهد قیمت های بسیار بالایی برای این درمان در سطح شهر تهران هستیم که با مقایسه ی آن با قیمت واقعی ، به طور قطع میتوان گفت علت این تفاوت ها ، میزان سودی است که دندانپزشکان از این طرح درمان برای خود درنظر میگیرند و با نمایش سلبریتی ها در مطب سعی در داغ تر کردن این بازار نیز دارند.

حتما قبل از این که طراحی لبخندتان را به دندانپزشکی بسپارید، نمونه کارهای طراحی لبخند او را ببینید. تجربه و دقت ، بعد از انتخاب مواد ، در کیفیت و زیبایی نهایی کار شما بسیار مهم و موثر است.

برای اطلاع از آخرین قیمت لمینت ونیر و گارانتی ویژه در مطب دکتر سپهریان به صفحه ی گارانتی لمینت دندان مراجعه نمایید.  

گاهی داشتن دندان های بدفرم و بدرنگ شانس داشتن یک لبخند زیبا را از ما میگیرد. اینجاست که یک دندانپزشک زیبایی میتواند با کمک انواع لمینت به کمک شما بیاید. اما اگر دندانهایی سالم و بی مشکل دارید هرگز استفاده از انواع لمینیت ها را به شما پیشنهاد نمیکنیم. چرا که باعث آسیب رساندن به دندان های شما میشود. لمینت ونیر به صورت بالقوه باعث پوسیدگی دندان نمیشود. نکته ی مهم در این فرایند این است که اگر درمان به درستی انجام نگیرد، مواردی چون اختلال در فرایند باندینگ و اصلاح لبه ی لمینت ها ، اصلاح فاصله ی بین لمینت ها یا پالیش ناسب و یا عدم تطابق لبه ای، تراش بیش از حد دندان ها و .. میتوانند منجر به پوسیدگی دندان و التهاب لثه ها شود.

تراش دندان ها در طی درمان

برای انجام لمینیت سرامیکی دندان حدود نیم میلیمیتر از دندان تراش داده میشود ولی برای انجام لمینت کامپوزیتی با  کامپوزیت دندان ،  اگر شرایط دندانی فرد اجازه دهد میتوان آن را  بدون تراش انجام داد. البته حجم این تراش خیلی جزئی تر از تراش مورد نیاز برای قرار دادن روکش روی دندان های فرد است.

 

درد بعد از کامپوزیت و  حساسیت دندون لمینت شده بعد از درمان

پس از انجام لمینیت دندان ، همانند سایر ترمیم ها ، در ابتدا  حساسیت هنگام مصرف مواد غذایی خیلی گرم و یا خیلی سرد مشاهده میشود. ولی بعد از مدت زمان کوتاهی این حساسیت از بین میرود.

شکستگی دندان لمینت شده

نقش فرد در افزایش عمر این درمان بسیار مهم است. همچنین با رعایت اصول اولیه انتخاب درمان ، احتمال شکستگی لمینیت به شدت کاهش میابد ولی از بین نمیبرد. درصورتی که لمینت سرامیکی یا كامپوزيت دندان دچار لب پریدگی یا شکستگی شود امکان ترمیم و اصلاح مجدد آن با کامپوزیت دندان وجود دارد.

تغییر رنگ لبه ای لمینت به چه علت است؟

تغییر رنگ لبه ای لمینیت با گذشت زمان ، بسیار بستگی به مواد رنگی مصرف شده توسط فرد دارد. مثلا چایی، قهوه ، کشدن سیگار، و قلیانبه به مرور زمان باعث تغییر رنگ دادن لبه های دندان مشود. میتوان با کم کردن مصرف این مواد رنگی از تغییر رنگ آن پیشگیری کرد. این تغییر رنگ یا رنگ پذیری در درمان لمینت سرامیکی دندان کمتر از كامپوزيت دندان است. همچنین جنس لمينت سرامیکی و کامپوزیت دندان استفاده شده برای درمان و میزان مرغوبیت آنها در این رنگ پذیری تاثیر دارد. مواد مرغوب تر دیرتر تغییر رنگ میدهند. 

مراقبت از کامپوزیت دندان و اصول نگهداری از انواع  لامینت دندان چیست؟

پس از انجام درمان لمینیت نوبت به مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان میرسد. اولین اصل این است که فرد باید بهداشت دهانی و رسیدگی به دندان های خود را بیش از پیش جدی بگیرد. در بسیاری از موارد دیده شده که التهاب لثه افراد بعد از انجام درمان کامپوزیت ونیر و یا لمینت به علت ترس آنها از نزدیک شده به لثه در حین مسواک زدن یا خون ریزی لثه ها حین مسواک زدن اتفاق می افتد. اکیدا توصیه میکنیم، آنچه که بعد از لمینیت دندان اهمیت دارد مسواک زدن صحیح و استفاده مرتب از نخ دندان است. همچنین استفاده ناسب و زیاد از برخی از دهان شویه ها میتواند روی لامینت دندانتاثیر بگذارد. پیشنهاد ما این است قبل از استفاده از دهانشویه با دندانپزشک خود مشاوره لازم را انجام دهید تا ایشان راهنمایی های لازم را انجام دهند.

سوال مراجعه کنندگان این است که احتمال جدا شدن و یا پوسیده شدن لمينت سرامیکی یا کامپوزیت دندان چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت وقتی لمینت توسط دندانپزشک مجرب به درستی و دقت طراحی شده و با دقت کافی روی دندان قرار بگیرد هرگز از دندان جدا نمیشود. ولی این امکان وجود دارد که لمینت دچار شکستگی یا لب پریدگی شود. که البته طراحی و نصب دقیق، احتمال شکستگی یا لب پریدگی را کاهش میدهد. دندان ترمیم شده با لمینیت به همان اندازه ممکن است دچارپوسیدگی شود که دندان طبیعی دچار میشود. پس اهمیت دادن به بهداشت دهان و دهان از دیگر عوامل افزایش طول عمر لمينت دندان میباشد. 

قیمت ، میزان محافظه کارانه بودن ، برگشت پذیری روش، طول عمر مفید  (لب پر شدن) و مقاومت در برابر رنگ پذیری از تفاوت های این دو روش است. بزرگترین مزیت کامپوزیت ونیر محافظه کارانه تر بودن این روش نسبت به لمینیت سرامیکی است. دیگر فرق کامپوزیت و لمینت این است که قیمت کامپوزیت دندان مناسب تر از لمینیت سرامیکی است. با وجود این که نوع سرامیکی لمینت دندان قیمت بیشتری دارد ، احتمال شکست و لب پر شدن، در لمینیتهای سرامیکی بسیار کمتر است و این مهمترین  فرق لمینت و کامپوزیت است. از طرفی این انواع لمینیت سرامیکی دندان به رنگ پذیری مقاوم ترند. طول عمر مفید لمینیت سرامیکی است. اما قابل برگشت هم نیست. 

بسیاری موارد به دلیل مراجعه و پرسش مراجعین عزیزمون درباره اینکه عوارض  روکش دندان است یا لمینت ونیر؟ به این نتیجه رسیدم که توضیحات ما در زمینه این که روکش دندان چیست و یا لامینت دندان چگونه است کافی نبوده است. شاید بزرگترین تفاوت روکش دندان با لمینت در میزان تراشی هست که در هر کدام از این درمان ها به صورت جداگانه انجام می پذیرد. برای لمینت های سرامیکی، دندان فقط از سطح بیرونی آن و بین .3 تا .7 میلیمتر تراش میخورد. نکته مهم در درمان لمینت های سرامیکی این است که تراش دندان باید در سطح مینای دندان باشد. یعنی اگر بیش از 5 درصد تراش ما به هر علتی در عاج دندان قرار بگیرد، لمینیت به خوبی به دندان نمی چسبد و احتمال دباند شدن لمینت (افتادن لمینت از روی دندان) زیاد میشود. در این موارد ، حتی برای تامین زیبایی دندان هم مجبور به روکش کردن دندان مورد نظر هستیم. روکش دندان، بسته به اینکه از چه نوع متریالی ساخته میشود ، ضخامتهای متفاوتی میتواند داشته باشد ،که برای اطلاع از آن شما را به مقاله روکش دندان و انواع آن در همین سایت به قلم دکتر بهاره سپهریان ارجاع میدهم. اما ورای آن ، روکش دندان به طور کامل محیط تاج دندان را در بر میگیرد. و شاید این مهمترین تفاوت روکش دندان و لامینت باشد.

اینکه هرکدام از این درمان ها، در جای خود بسیار مفید و قابل تاملند. همان طور که قبلا هم اشاره شده است، انواع لمینیت دندان برای اصلاح بد فرمی و بد رنگی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند، اما روکش های دندانی به ندرت برای اصلاح فرم و رنگ دندان ها مورد استفاده هستند بلکه در مواردی که تخریب دندانی گسترده ای وجود داشته است، از روکش های دندانی استفاده میشود. مثلا پوسیدگیهای وسیعی که دیگر نمی توان با انواع لامینت دندان آنها را اصلاح کرد. و یا دندانهایی که عصب کشی شده اند را برای حمایت در برابر شکستن و تخریب با روکش دندان، اصلاح می کنیم.عوارض لمینت دندان

این لمینت دندانپزشکی از جنس سرامیک بوده و به آن «پرسلن ونیر» نیز گفته میشود. درحقیقت یک پوسته نازک سرامیکی ( چینی)  به قطر .5 میلیمتر است که دو برابر ضخامت یک پوسته تخم مرغ را دارد وبه کمک انواع باندهای رزینی ،همان چیزی که باعث چسباندن مواد کامپوزیتی به دندان میشود، روی دندان چسبانده میشود (باند میشوند).

برطرف نمودن لکه ها و تغییر رنگ ها (سفید کردن دندان با چینی) ، لمینت دندان کج (منظم کردن دندان های کج ، انحرافات تاج دندان) و بستن فاصله بین دندان ها با این روش به خوبی امکان پذیر است. استحکام این مواد از مواد رنگ دندان بوده و پریدگی لبه دندانها را نیز به خوبی درمان میکند. این روش لمینیت دندان برای افرادی که از تغییر رنگ مواد همرنگ و یا نازیبایی روکش های قبلی رنج میبرند بهترین درمان خواهد بود.

زیبایی ، شفافیت ، استحکام و نمای طبیعی (عدم شباهت به روکش های معمولی) از مزایای این روش درمانی لمینیت است. لمینیت دندان بازیگران ایرانی و خارجی اکثرا با این روش است. رضایت از درمان ، زیبایی واستحکام آن در بین همه مراجعه کنندگان دیده میشود و لبخند زیبا بهترین هدیه ای است که این مراجعه کنندگان دریافت میکنند. 

 در واقع بعد از تراش مقدار معینی از مینای دندان و سپس قالبگیری از دندان تراش خورده، یک ترمیم موقت بر روی دندان قرار داده میشود و قالب تهیه شده به لابراتوار فرستاده میشود . لابراتوار با توجه به خواست دندانپزشک و مراجعه کننده و با توجه به رنگ مورد نظر ، آن را فرم میدهد. در جلسات بعدی ، لمینیت آماده شده بر روی دندان چسبانده میشود. این سمان ( چسب ) رزینی است .

انواع لمینت سرامیکی 

تفاوت لمینت های فلدسپاتیک و آی پی اس

تفاوت کلینیکی لمینت فلدسپاتیک و آی پی اس ایمپرس دو در این است که لامینت فلدسپاتیک ، ارزانترهستند ودر عین حال بسیار زیباترند و رنگ دندان زیرین را خوب میپوشانند . اما استحکامشان زیاد بالا نیست و از طرفی اگر لعاب روی آنها از بین برود ، منجر به سایش دندانهای روبرو میشوند. اما لمینیت آی پی اس ، استحکام بسیار بالایی دارند .در عین حال منجر به سایش دندانهای مقابل نمیشوند و خوب پالیش میشوند ، اما چون شفافند، نور را تا حدودی از خود عبور می دهند ، بنابراین رنگ دندان را پوشش نمی دهند و در عین حال گران تر هستند. بناراین در افرادی که عادات پارا فانکشنال مثل دندان قروچه و دارند معمولا کاندید های مناسب تری برای انواع لمینت آی پی اس هستند.

مزایا و معایب لمینت دندان با روش لامینت سرامیکی ( چینی ) 

لمینت دندان , لمینت , لمینت دندان چیست , لمينت دندان , قیمت لمینت دندان , لمینت چیست , هزینه لمینت دندان , لمینیت دندان , لمینت دندان قیمت , کامپوزیت دندان چیست , قیمت کامپوزیت دندان , لمینیت , لمينت , لمينيت دندان , لمينت دندان چيست , لمینت دندون , کامپوزیت دندان , قيمت لمينت دندان , انواع لمینت دندان , هزینه کامپوزیت دندان , هزینه لمینت , لیمینت , هزینه کامپوزیت ونیر , قیمت لمینت دندان 95 , لمینت دندان چگونه است , کامپوزیت دندان قیمت , عوارض لمینت دندان , هزينه لمينت دندان , لامینت دندان چیست , لمینیت دندان چیست , لیمینت دندان , لمينت چيست , لمینت کردن دندان , لمینیت چیست , طول عمر کامپوزیت دندان , لامینت دندان , قیمت لمینت سرامیکی دندان , لمینت دندان چیست؟ , لمینت چیست؟ , لمینت دندان یعنی چه , لیمنت دندان , قیمت لمینت دندان 96 , هزینه کامپوزیت دندان چقدر است , هزینه ی لمینت دندان , لمینت سرامیکی دندان , دندان لمینت , 

 

آدرس: تهران – فلکه دوم صادقیه ،بلوار فردوس شرق ،نرسیده به اتوبان ستاری، بین ستاری و ابراهیمی ،پلاک 428 ،ساختمان بلوط، واحد 36

مختصات روی نقشه :

تلفن : 214451472 – 214439772 – 91925257

سیاست حفظ حریم خصوصی | شرایط استفاده از خدمات و مطالب سایت | تماس با دکتر سپهریان | درباره دکتر سپهریان

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *