دارو برای زنان یائسه

خواص دارویی و گیاهی



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

درمان یائسگی و علائم آن در زنان سالهاست که دغدغه بسیاری از محققان و علم پزشکی است . تحقیقات نشان می دهد نوع جدیدی از داروهایی که گیرنده مغزی خاصی را بلوکه می کند می تواند باعث جلوگیری از یائسگی زنان شود .به گفته محققان خبرهای خوبی برای زنانی که در حال نزدیک شدن به سن یائسگی هستند در راه است اگر بتوانند 3 سال یا صبر کنند. با این مقاله از مجله دلگرم در رابطه با یافته های جدید درمان یائسگی همراه باشید .

محققان می گویند یک کلاس جدید از داروها را کشف کرده اند که یک گیرنده کلیدی را در مغز به منظور جلوگیری از یائسگی بلوکه می کند و ممکن است درمان جدید و موثری برای علائم شایع یائسگی باشد . با اینحال این دارو ظاهرا باعث مشکلات بهداشتی در کبد می شود بنابراین داروشناسان و تولید کنندگان دارو در حال اصلاح آن هستند .
تولید کنندگان این دارو در ایالات متحده و اروپا برای راه اندازی آزمایش های بالینی در حال بره ریزی هستند . انتظار می رود که داروی اصلاح شده حدود 3 سال دیگه به بازار عرضه شود .

یائسگی معمولا در زنان بین 45 تا 55 سالگی رخ می دهد زمانی که سطوح استروژن بطور طبیعی کاهش می یابد .
درمان یائسگی اکنون با استفاده از هورمونهای جایگزین (HRT) یک درمان عمومی است . اما بسیاری از زنان تمایلی به دریافت HRT ندارند .
پزشکان می گویند انتشار مقالاتی در رابطه با خطر هورمون درمانی و ریسک دریافت هورمون های جایگزین باعث شده که زنان از مصرف داروهایHRT و خطراتی مانند سرطان سینه، لخته شدن خون، سکته مغزی یا بیماری قلبی اجتناب کنند.


دارو برای زنان یائسه


تحقیق جدیدی که در مجله Menopause منتشر شده است نشان می دهد که دارویی ب (MLE491 (Pavinetant به زودی می تواند اولین درمان برای علائم وازوموتور (VMS) – کنترل کننده رگها – مانند تعریق شبانه و گرگرفتگی باشد.
این آزمایش بر روی 37 زن یائسه در سنین 4 تا 62 ساله صورت گرفت که روزانه 7 یا تعداد بیشتری گرگرفتگی را تجربه می کردند.

MLE491 که ابتدا برای درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و اسکیزوفرنیا مورد بررسی قرار گرفت , یک داروی غیر هورمونی و بلوکه کننده گیرنده NKB در مغز است که با گرگرفتگی مرتبط است .
از آنجایی که NKB اهداف عملکردی بسیاری در مغز دارد , پتانسیل بهبود بسیاری از علائم یائسگی از جمله گرگرفتگی , دشواری در خوابیدن , افزایش وزن و تمرکز پایین را دارد . دکتر جولیا پراگ عضو کالج امپریال لندن گفت ما چنین تغییرات چشمگیری را در زندگی افراد شرکت کننده در آزمایش دیدیم و دررابطه با آن بسیار هیجان زده شدیم و نتایج بدست آمده در رابطه با این دارو برای درمان هایی از این نوع در آینده بسیار امید بخش است .
دکتر Waljit S. Dhillo استاد غدد درون ریز و متابولیسم کالج امپریال لندن و محقق اصلی مطالعه درمان یائسگی زنان گفت که پس از سه روز درمان با داروی MLE491 کاهش تعداد گرگرفتگی ها تا 5% در مقایسه یا گروه دریافت کننده دارونما مشاهده شد .
شرکت کنندگان در این آزمایش اظهار کردند که کاهش شدت گرگرفتگی و بهبود کیفیت خواب و تمرکز را با دریافت دارو تجربه کرده اند و منافع حاصل از این دارو در طول چهار هفته مطالعه حفظ شده است .




Dhillo در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: ” ما قبلا می دانستیم که دارو یک برگ برنده برای زنان یائسه خواهد بود و آنها طی چهار هفته از دست سه چهارم حملات گرگرفتگی خودشان خلاص می شوند اما آنالیزهای جدید نشان می دهد که نتایج حاصل از دارو خیلی سریعتر بدست می آید .”
Dhillo سال گذشته گفت : استانداردهای فعلی درمان یائسگی شامل مصرف هورمون جایگزین (HRT) , بازدارنده های انتخابی جذب مجدد سروتونین (SSRIs) و درمان توسط داروهای گیاهی است که همگی می توانند باعث خطر ابتلا به سرطان های سینه و اندومتر شوند .
وی گفت : مطالعاتی در مقیاس بزرگتر و مدت زمان برای بررسی تغییر ظرفیت و عملکرد MLE491 برای درمان علائم گرگرفتگی بدون نیاز به استروژن مورد نیاز است هرچند این آزمایش تا حدودی این امر را تائید کرده است .
یک فرمول جدید مورد نیاز است
در حالیکه مصرف MLE491 مانند HRT ریسک سرطان سینه و رحم را افزایش نمی دهد اما به عملکرد کبد آسیب می زند بنابراین باید فرمول آنرا تغییر داد .
طی یک آزمایش گسترده تر مشخص شد که دو ترکیب مشابه با MLE491 می توانند NKB را بلوکه کنند بدون اینکه بر روی کبد تعداد زیادی از افراد شرکت کننده در آزمایش تاثیر بدی داشته باشد .



تحقیقات در حال حاضر نشان داده است که مهارکننده های NKB ممکن است بهترین گزینه برای افراد زیر باشد :

به گفته محققان داروی پاوی نتانت به زودی به بازار عرضه خواهد شد .



ترجمه شده توسط بخش سلامت مجله دلگرم


طیبه بیگی

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]


 

 

URL: http://journal.skums.ac.ir/article-1-662-fa.html

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *