مضرات قهوه سبز برای زنان

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با عوارض قهوه سبز آشنا شوید


قهوه سبز یکی از نوشیدنی های رایج است که امروزه در بین جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده است. عده ای مصرف آن را برای سلامتی مضر می دانند اما قهوه سبز نیز مانند بسیاری از خوراکی های دیگر خواصی دارد و باید در مصرف آن تعادل رعایت شود تا مشکلی در پی نداشته باشد.

قهوه سبز همچون قهوه عادی حاوی مقادیری از کافئین میباشد بنابراین، قهوه سبز می تواند عوارض ناشی از کافئین مشابه قهوه را ایجاد کندمضرات قهوه سبز برای زنان




در صورت بارداری یا شیردهی ، به طور حتم از مصرف قهوه سبز خود داری کنید زیرا کافئین موجود در قهوه سبز تاثیر مستقیمی بر روی جنین گذاشته. کافئین می تواند باعث کاهش فعالیت های عضلانی مجاری رحم شده و خطر بروز عوارض بارداری را بالا ببرد.


از مضرات قهوه سبز مصرف یک دوز بالا از اسید کلروژنیک برای یک دوره کوتاه موجب افزایش سطح هوموسستئین پلاسما می شود که ممکن است با بیماری هایی مانند بیماری قلبی همراه باشد.


مصرف بی رویه قهوه سبز و کافئین موجود در قهوه سبز موجب اضطراب می شود.


مصرف زیاد قهوه سبز با توجه به کافئین در قهوه سبز میتواند منجر به ایجاد خونریزی (معده. روده) و دیگر نواحی شود.


بعضی از تحقیقات نشان می دهد که کافئین موجود در قهوه سبز ممکن است باعث اخلال در کنترل قند خون افراد مبتلا به دیابت شود. گزارش شده است که کافئین در برخی از افراد باعث افزایش و در برخی منجر به کاهش قند خون می شود. اگر دچار دیابت هستید و قند خون خود را با دقت بررسی کنید ، سپس از کافئین استفاده کنید

از مضرات قهوه سبز میتوان اسهال را برد. قهوه سبز حاوی کافئین است. کافئین در قهوه ، به خصوص در مقادیر زیاد ، می تواند اسهال را بدتر کند.


مصرف زیاد قهوه سبز با توجه به مقادیر کافئین موجود در آن می تواند فشار داخل چشم را افزایش دهد.


مصرف قهوه سبز ممکن است فشار خون افراد با فشار خون بالا را افزایش دهد. با این حال ، این اثر ممکن است در افرادی که به طور منظم از کافئین قهوه سبز یا سایر منابع حاوی کافئین مصرف می کنند کمتر باشد.


برخی تحقیقات نشان داده اند که اجزای خاصی از قهوه تسویه نشده (قهوه سبز) وجود دارد که میتواند میزان کلسترول را افزایش دهد. این اجزاء را می توان در قهوه سبز پیدا کرد.


کافئین موجود در قهوه به ویژه هنگامی که در مقادیر بالا مورد استفاده قرار گیرد علائم سندرم روده تحریک پذیر مخصوصا اسهال را بدتر میکند.


کافئین موجود در قهوه سبز و سایر منابع می تواند مقدار کلسیم را که از طریق ادرار دفع کند. این امر ممکن است استخوانها را تضعیف کند. اگر استئوپروز(پوکی استخوان) دارید، مصرف کافئین را به کمتر از 3 میلی گرم در روز محدود کنید (حدود 2-3 فنجان قهوه منظم). مصرف مکمل های کلسیم به جبران کلسیم از دست رفته کمک میکند . زنان پس از یائسگی هنگام استفاده از کافئین باید بسیار محتاط باشند .زیرا خطر ابتلا به پوکی استخوان در آنها است.



از مضرات قهوه سبز میتوان کم خوابی یا بی خوابی را بیان کرد. کافئین موجود در قهوه و قهوه سبز باعث بی خوابی شده که بیخوابی میتواند عارضه های دیگری را به همراه داشته باشد

مصرف بیش از حد کافئین میتواند شخص را دچار اختلالات روحی کند و شخص مدام حالت نگرانی و بی حسی داشته باشد. نگرانی . بی حسی شل شدن عضلات از مضرات قهوه سبز میباشد. و نشان دهده علائم اولیه افسردگی میباشد.

مصرف قهوه سبز در صبح با معده خالی باعث اسیدی شدن معده و زخم آن می‌شود. نوشیدن قهوه سبز شیرین شده با شکر در صبح بدون خوردن هیچ گونه غذایی معده را به زخم معده یا ورم معده دچار میکند

حالت تهوع و استفراغ از عوارض قوه سبز میباشد. قهوه و قهوه سبز دارای کافئین بالا میباشد. که با مصرف بی رویه میتوان شخص را به تهوع. استفراغ. بی حالی و گیجی مبتلا کند

برخی افراد نسبت به کافئین حساسیت دارند. یعنی اینکه با مصرف کافئین با سرعت در معرض استرس و عصبانیت قرار می گیرند. حتی امکان دارد که این افراد بعد از مصرف کافئین دچار فشارخون بالا، سردرد شدید، تپش قلب و بالا آمدن اسید معده شوند.

نوشیدن قهوه و قهوه سبز در درجات اول باعث تسکین سر درد و بهبودی علائم میگرن میشود ولی نوشیدن کافئین بیش از اندازه به نوبه خود میتواند نتیجه عکس داشته باشد و سر درد و علائم سر درد را کند.

کافئین و نوشیدن بیش از اندازه کافئین و قهوه سبز میتواند تاثیرات استرس و اضطراب را در شخص به وجود آورد

پریشانی میتواند از مضرات قهوه سبز و نوشیدن کافئین باشد.

مصرف قهوه سبز میتواند عوارض جبران ناپذیری در پی داشته باشد. یکی از این عوارض زنگ زدن در گوش و یا وزوز گوش میباشد

تحقیقاتی که در رابطه با تاثیر عصاره قهوه سبز انجام شده است حاکی از آن است که:مضرات قهوه سبز برای زنان

وجود مقدار زیادی کلروژنیک اسید در قهوه سبز به کاهش وزن افراد کمک بسیاری می کند البته این ترکیب به آنتی اکسیدان شناخته می شود. آنتی اکسیدان های قهوه به تنظیم گلوکزهای فرد کمک می کند که باعث می شود تولید سلول های چربی در خون کاسته شود.



تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم


مرضیه ملایری

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.



قهوه سبز چیست؟

دانستن این نکته ضروری میباشد که قهوه سبز شکل اولیه قهوه ای میباشد که امروزه اغلب ما از آن استفاده میکنیم و تنها به جهت بهبود در طعم آن را در گرمای بالا تفت میدهند تا به صورت قابل مصرف دربیاید. در واقع طعم اولیه قهوه سبز بسیار تلخ میباشد و مصرف آن را دشوار مینماید.


اثرات متابولیسمی قهوه سبز:

قهوه سبز در مقابل قهوه معمولی که تفت داده شده است حاوی میزان بیشتری از کلروژنیک اسید میباشد. اثرات متابولیسمی زیادی در مورد این اسید در تحقیقات نشان داده شده است. این اسید با مهار آنزیم گلوگز 6- فسفاتاز مانع از آزاد شدن گلوگز از کبد به داخل خون میگردد. همچنین این اسید باعث افزایش متابولیسم چربی ها در بدن میگردد.مضرات قهوه سبز برای زنان


بررسی های علمی:

در تحقیقاتی که در سال 212 توسط دکتر اوز و همکارانشان صورت پذیرفت 12 هفته مصرف قهوه سبز باعث کاهش معنی دار وزن تا 8 کیلو در افرادی گردیده که تنها از این ماده برای کاهش وزن استفاده نموده اند. تحقیات متعدد حاکی از این مورد است که این ماده باعث کاهش فشار خون و نیز بهبود وضعیت چربی های خونی برای افرادی با بیماری های قلبی و عروقی گردیده است. قهوه سبز همچنین یک ماده آنتی اکسیدانی میباشد که میتواند با اثر بر روی ظرفیت آنتی اکسیدانی بدن مانع از پیری زودرس گردد.


منع استفاده:

هرچند که در مورد قهوه سبز هنوز اثرات جانبی بدی گزارش نشده است ولی باید بدانید که به دلیل وجود کافئین در این ماده گیاهی گاهاٌ اثراتی مشابه در بدن دیده میشود. در صورتی که بعد از چند روز مصرف آن دچار مشکلات گوارشی یا تشنج عصبی شده اید از ادامه مصرف آن بپرهیزید. همچنین از آنجایی که اثرات جانبی این ماده گیاهی در دوران شیر دهی و بارداری به اثبات نرسیده است از مصرف آن در دوران شیر دهی و بارداری بپرهیزید. مصرف قهوه سبز باعث افزایش میزان کلسیم در ادرار میگردد بنابراین مصرف این ماده برای افرادی با پوکی استخوان توصیه نمیشود و یا در صورت استفاده باید از مکملهای کلسیمی نیز استفاده نمائید.


روش استفاده از این مکمل:

برای افرادی با فشار خون بالا مصرف 93 الی 185 میلیگرم کپسول خالص این ماده توصیه میشود . این میزان باعث برای بهبود فشار خون میگردد.

برای افرادی برای کاهش وزن 7 الی 15 میلیگرم در روز توصیه میشود (یا روزی دو کپسول 4 میلی گرمی نیم ساعت قبل از صرف غذا به همراه یک لیوان آب)

در صورتی که کپسول قهوه سبز در دسترس ندارید 6 گرم قهوه سبز معمولی را در 3 سی سی آب کتری بجوشانید. بعد از به جوش آمدن آب بگذارید تا 15 دقیقه آن را آرام بجوشانید. بعد از این مدت کتری را از حرارت برداشته و برای یک ساعت بگذارید تا مواد ناخالصی جدا شوند و سپس از صافی رد نمائید. روزی 2 استکان از آن را بنوشید.

قابل توج میباشد که قهوه سبز در عطاری ها و دارو خانه های کشور نیز قابل خرید میباشد.

از دست دادن وزن مطلوب با یک رژیم غذایی، حاوی دانه های قهوه ی سبز

رژیم غذایی لاغری که بر اساس قهوه سبز گرفته می شود، به بدن افراد، به مراتب آسیب کمتری نسبت به بسیاری از رژیم های غذایی دیگر به ارمغان می آورد. نکته ی مهم در این مورد این است که در رژیم غذایی لاغری بر اساس قهوه سبز، کاهش وزن با سوزاندن چربی بدن انجام می گیرد، در حالی که اکثر رژیم های غذایی دیگر با مهار توده های عضلانی و از بین بردن آن ها، باعث لاغری بدن می شوند.
شما نیاز دارید که برای کاهش وزن خود به طور مداوم، بر وزن خود نظارت داشته باشید و به صورت منظم، وزن خود را اندازه گیری کنید. در صورتی که حتی امکان از دست دادن بیش از 9 کیلوگرم وزن در یک ماه وجود دارد، اگر با در نظر گرفتن تمام شرایط و رعایت رژیم غذایی، کاهش وزن انجام نگرفت، باید بدانید که حتما نقضی در روند طبیعی کاهش وزن و رژیم غذایی شما وجود دارد. متخصصان تغذیه بر این باورند که رژیم غذایی با قهوه سبز، موفق ترین رژیم برای کاهش وزن تا 5/4 کیلوگرم در یک ماه است. اولین نتیجه کاهش وزن خود را بعد از دو هفته مصرف منظم قهوه ی سبز خواهید دید. 

برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید


لطفاً روی بخش مورد نظر کلیک کنید

 دنیای زنانه، آشپزی، نوزاد و کودک، ناباروری، بارداری، زایمان، تغذیه و پرسش و پاسخ 

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *