داروی گوش درد شدید

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

شایع‌ترین دلیل عفونت گوش، عفونت گوش میانی است. این نوع عفونت موجب ورم و آلودگی بخش‌هایی از گوش میانی می‌شود. درد مربوط به عفونت گوش میانی از گیر افتادن ترشحات در پشت پرده گوش ناشی می‌شود.

 

داروی گوش درد شدید

درد گوش می‌تواند آزاردهنده باشد که گاهی کشف علت آن، راحت و سریع اما گاهی مخصوصا در کودکان دشوار است.

 

درد گوش از جمله دردهایی است که فرد را ناتوان و کلافه می‌کند اما در تمام موارد، استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ برای تسکین درد ضرورت ندارد و می‌توان از روش‌ها و داروهای جایگزین برای این منظور سود برد.برای گوش درد دلایل متعددی وجود دارد که عفونت سینوس‌ها، جرم گوش و التهاب لوزه از جمله مهمترین عوامل آن به حساب می‌آیند. اما شایع‌ترین دلیل عفونت گوش، عفونت گوش میانی است. این نوع عفونت موجب ورم و آلودگی بخش‌هایی از گوش میانی می‌شود. درد مربوط به عفونت گوش میانی از گیر افتادن ترشحات در پشت پرده گوش ناشی می‌شود.

 

بهترین درمان خانگی برای درد گوش باید متناسب با نوع و دلیل بروز آن باشد. به طور مثال در صورتی که پوسیدگی دندان علت گوش درد باشد تنها راه حل آن مراجعه به دندانپزشکی است.

 

به طور کلی در موارد خفیف می‌توان عفونت گوش را بدون مصرف آنتی‌بیوتیک و با استفاده از روش‌های درمانی خانگی برطرف کرد. همچنین به والدین توصیه می‌شود گوش درد کودکان خود به خصوص فرزندان زیر دو سال و در مواقعی که با تب همراه باشد را جدی بگیرند و به پزشک مراجعه کنند.

 

در این مطلب به برخی از روش‌های مفید و کاربردی برای تسکین درد گوش اشاره کرده است:

۱- مصرف مسکن‌ها: آکادمی پزشکان اطفال آمریکا مصرف مسکن‌هایی همچون ایبوپروفن و استامینوفن را برای کنترل درد مرتبط با عفونت گوش میانی توصیه می‌کند. مصرف این داروها همراه آنتی بیوتیک‌ها یا بدون آنها باید طبق دستورالعمل باشد.

 

۲- کمپرس آب گرم یا سرد: افراد اغلب از کیسه آب یخ یا گرم برای تسکین درد در تمام نقاط بدن استفاده می‌کنند که این روش برای درد گوش هم موثر است.

 

۳- چکاندن قطره‌های روغن داخل گوش: باور عمومی وجود دارد که روغن موجب تسکین درد گوش می‌شود هرچند شواهد علمی تایید کننده آن نیست اما ریختن قطره‌های روغن گرم داخل گوش خطرزا نیست و تا حدودی می‌تواند موثر باشد.

 

۴- پرت کردن حواس کودک: در صورتی که کودک دچار درد گوش باشد می‌توان با مشغول ساختن او به کارهای دیگر از جمله تماشای فیلم مورد علاقه یا خواندن کتاب ذهن او را از درد گوش دور کرد تا دارو تاثیر درمانی خود را بگذارد.

 

۵- استفاده از قطره‌های درمانی طبیعی: این قطره‌ها حاوی عصاره‌های گیاهی زیتون است و به عنوان شیوه سنتی درمانی قابل استفاده است.

 

۶- روشن کایروپرکتیک: در این روش که طب فیزیکی به حساب می‌آید از دست‌ها برای تسکین درد کمک گرفته می‌شود و می‌توان از آن در درمان گوش درد و کمردرد بهره برد.منبع:aftabir.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

گوش درد معمولا از عفونت یا التهاب گوش خارجی، میانی، داخلی یا اعضای مجاور گوش ناشی می‌شود. گوش درد (اوتیت) پدیده‌ی شایعی است و می‌تواند بر اثر بیماری‌های مختلف به وجود بیاید. اما علت گوش درد چیست و برای درمان گوش درد چه اقداماتی باید انجام داد؟

داروی گوش درد شدید

عامل بروز گوش درد ممکن است عارضه‌های گوش شناگر، عفونت گوش میانی، سندروم TMJ، میرنژیت تاولی، آفتاب‌سوختگی، درماتیت و تروما باشند. علائم و نشانه‌های گوش درد به عامل ایجادکننده‌ی آن بستگی دارد، ولی می‌تواند شامل این ٰٰعلائم باشد:

قرمزی و تورم اطراف گوش، تب، درد گوش، درد فک، سوزش گلو، خارش، وزوز گوش و سرگیجه.

گوش درد معمولا نیاز به مراقبت‌های پزشکی فوری دارد، اما بعضی اوقات با درمان‌های خانگی مانند کمپرس گرم، داروهای مُسکن مانند ایبوپروفن، ناپروکسن و استامینوفن و ریختن روغن زیتون یا سایر روغن‌های لازم در گوش قابل درمان است. زمانی که علائمی مانند تب، سرگیجه، کاهش شنوایی و خروج ترشحاتی از گوش مشاهده می‌شود، مراقبت‌های پزشکی ضرورت پیدا می‌کنند. بررسی، تشخیص و درمان گوش درد معمولا با آزمون‌های ساده‌ای انجام می‌شود که متخصصان انجام می‌دهند.

گوش اجزای زیادی دارد و هرکدام از آنها می‌توانند عامل گوش درد باشند. گوش درد می‌تواند ناشی از درد و ناراحتی یک یا چند بخش از گوش باشد.

مارپیچ گوش و لاله‌ی گوش جزو گوش خارجی هستند و بافت غضروفی دارند. این بخش‌ها می‌توانند به دلایل مختلف دچار عفونت یا التهاب شوند. این دلایل عبارتند از:

عفونت گوش خارجی ناشی از التهاب کانال گوش است و با «گوش شناگر» نیز شناخته می‌شود. دلایل بروز این پدیده عبارتند از:

در موارد با جلوگیری از ورود آب و رطوبت به کانال گوش می‌توان از بروز اوتیت خارجی یا عارضه‌ی گوش شناگر پیشگیری کرد. برای پیشگیری از بروز این عارضه اقدامات زیر را انجام دهید:

درد گوش خارجی می‌تواند ناشی از فرو کردن اجسام خارجی در کانال گوش باشد.

پرده‌ی صماخ، گوش میانی را از کانال گوش خارجی جدا می‌کند. عصب‌هایی که در شنیدن نقش دارند در این قسمت قرار دارند. فضای گوش میانی تقریبا بسته است و هر چیزی که به گوش میانی فشار وارد کند، می‌تواند باعث بروز درد شود.

گوش داخلی در مجاورت گوش میانی قرار دارد. گوش داخلی پرپیچ‌وخم است و پیام‌ها را به مغز می‌رساند و در حفظ تعادل فرد نقش دارد. عفونت گوش داخلی باعث سرگیجه می‌شود، ولی لزوما با درد همراه نیست.

پرده‌ی گوش کانال گوش خارجی را از گوش میانی جدا می‌کند. وقتی صدا به پرده‌ی گوش برخورد کند، آن را به لرزش در می‌آورد و مکانیسم شنیدن فعال می‌شود. میرنژیت وضعیتی است که در آن پرده‌ی گوش دچار التهاب می‌شود.

ناراحتی و درد گوش ممکن است در اثر درد اعضای مجاور گوش باشد. این دردها عبارتند از:

وقتی گوش درد ناشی از بیماری یا آسیب اعضای مجاور گوش باشد، علائمی که بروز می‌کنند به آن عضو مربوط خواهد بود. به عنوان مثال در التهاب TMJ که باعث گوش درد می‌شود، معمولا درد با باز کردن دهان یا جویدن غذا آغاز می‌شود، یا گوش درد ناشی از دندان درد معمولا با احساس درد در دندان و لثه همراه است.

گوش درد مشکل شایعی است و پزشکان با آن آشنایی دارند. اما برای بررسی دقیق و تخصصی‌تر باید به متخصصان گوش و حلق و بینی مراجعه کرد. آنها می‌توانند مشکل بیمار را دقیقا تشخیص دهند و در صورت لزوم توانایی جراحی گوش (داخلی، میانی و خارجی) را دارند.

پزشک یا متخصص از طریق صحبت با بیمار، بررسی سابقه‌ی پزشکی وی و انجام برخی معاینه‌های فیزیکی می‌تواند مشکل بیمار را تشخیص دهد. پزشکان به کمک اوتوسکوپ (گوش‌بین) کانال گوش و پرده‌ی گوش مراجعه‌کننده را معاینه می‌کنند.

در صورتی که علت گوش درد اوتیت خارجی باشد، کانال گوش متورم و ملتهب می‌شود. امکان دارد ترشحات سفت‌شده‌ای نیز در کانال گوش مشاهده شوند. گاهی اوقات کانال گوش چنان متورم می‌شود که مشاهده‌ی آن غیرممکن می‌شود.

در تاول میرنژیت پرده‌ی گوش را با گوش‌بین معاینه می‌کنند. در این مورد تورم و تاول بر روی پرده‌ی گوش قابل مشاهده است.

در صورتی که متخصص علتی برای گوش درد مشاهده نکند، ممکن است اعضای دیگر بدن مانند گلو، گردن و ریه‌ها را معاینه کند تا علت گوش درد را تشخیص دهد.

این آزمون‌ها به‌ندرت برای تشخیص عفونت‌های گوش انجام می‌گیرند. معمولا زمانی از این آزمون‌ها استفاده می‌شود که عفونت گوش با درمان‌های رایج بهبود نیابد. در این مواقع نمونه‌ای از ترشحات گوش به آزمایشگاه فرستاده می‌شود تا باکتری خاصی که عفونت را به‌وجود آورده شناسایی شود.

به‌ندرت از پرتو ایکس، سی‌تی‌اسکن و سایر روش‌های تصویربرداری برای تشخیص عامل گوش درد استفاده می‌شود. این آزمون‌ها زمانی انجام می‌شوند که متخصص به وجود تومور مشکوک باشد.

برگرفته از:‌ emedicinehealth

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

داروی گوش درد شدید

خواص خوراکی ها

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

رازهای زیبایی؛ کتابی مفید برای آموزش زیروبم زیبایی پوست

متقاعد کردن دیگران با استفاده از سلسله‌‌مراتب انگیزشی مونرو

چطور برای برقراری ارتباط بره ریزی کنیم؟

با کتاب افزایش فروش به روش اساتید هاروارد، پولدار شوید

علت خواب زیاد؛‌ عوارض آن و نحوه بهبود کیفیت خواب

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟


عجیب ترین میوه های دنیا چه خواصی دارند؟

موفق‌ترین زنان کارآفرین جهان را بشناسید

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن


بهترین کتاب هایی که تبدیل به فیلم شدند

در مورد اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که این اختلال در اثر چه عواملی به وجود می آید و چه ارگان هایی از بدن را درگیر می کند؟ علائم اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) را می شناسید؟ آیا میتوان این اختلال را با درمان های خانگی هم معالجه کرد یا فقط با جراحی درمان می شود؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و  فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام به بررسی اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) می پردازیم. در این

درمان‌ های سرطان پوست به نوع سرطان، مرحله، اندازه و محل تومور و چیزهای دیگر بستگی دارد. برای سرطان سلول پایه ‌ای و سرطان سلول سنگفرشی اغلب تراشيدن (کورتاژ) بافت سرطانی و خشکاندن الکتريکی (الکترودسیکیشن) تنها چیزی است که مورد نیاز است. عمل جراحی موس یک گزینه جانبی برای کاهش اثر زخم است. درمان ملانوما نیز شامل جراحی است. بسته به مرحله سرطان، ممکن است درمان ‌های دیگر مانند ایمنی درمانی، درمان هدفمند، شیمی‌ درمانی و پرتودرمانی مورد نیاز باشد. در این مقاله از بخش

در مورد قرص پریناتال چه می دانید؟ آیا تا به حال از این دارو استفاده کرده اید؟ آیا با عوارض و نحوه مصرف آن آشنایی دارید؟ قطعا اگر در دوران بارداری به سر می برید یا این دوران را گذرانده اید، با این قرص مولتی ویتامین آشنایی دارید. آیا غیر از دوران بارداری هم میتوان این دارو را مصرف کرد؟ در این مقاله از بخش داروهای دکتر سلام به بررسی قرص پریناتال خواهیم پرداخت و در مورد فواید این مولتی ویتامین برای جنین و مادر

همه انسان ها مرتبا دچار فراموشی می شوند خصوصا وقتی که در زندگی مشغله زیادی دارند. کم شدن حافظه ممکن است حتی باعث مختل شدن زندگی روزمره شود. در مواجهه با چنین مشکلات جدی ای، بهترین راه مراجعه به یک متخصص یا پزشک برای تشخیص و درمان است. به علاوه تحقیقات انجام شده نشان می دهد تغییر در نحوه زندگی، رژیم غذایی و درمان های طبیعی تاثیر بسزایی در تقویت حافظه دارند. در این مقاله از بخش طب سنتی و داروهای گیاهی دکتر سلام به

در روزهای اول بارداری زمانی که شما به پزشک خود مراجعه می کنید، لیستی از آزمایشات به شما داده می شود که باید در مراحل مختلف و قبل از زایمان انجام دهید. این آزمایش ها اطلاعات ضروری در مورد سلامتی شما و نوزادتان که هنوز به دنیا نیامده به پزشکان می دهد. این آزمایشات به شناسایی هر گونه مسائلی مانند اختلالات ژنتیکی و نقص های مادر زادی کمک می کند و به شما در بره‌ریزی نیازهای بهداشت و درمانی کمک می کند. اغلب آزمایش خون،

داروی گوش درد شدید

در مورد اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که این اختلال در اثر چه عواملی به وجود می آید و چه ارگان هایی

آیا تا به حال در حین خرید بلیط هواپیما ارزان، از خود پرسیده‌اید که چرا رنگ هواپیماها سفید است؟ این کار به دلایل مختلفی انجام می‌شود که

درمان‌ های سرطان پوست به نوع سرطان، مرحله، اندازه و محل تومور و چیزهای دیگر بستگی دارد. برای سرطان سلول پایه ‌ای و سرطان سلول سنگفرشی اغلب تراشيدن

در مورد قرص پریناتال چه می دانید؟ آیا تا به حال از این دارو استفاده کرده اید؟ آیا با عوارض و نحوه مصرف آن آشنایی دارید؟ قطعا اگر

همه انسان ها مرتبا دچار فراموشی می شوند خصوصا وقتی که در زندگی مشغله زیادی دارند. کم شدن حافظه ممکن است حتی باعث مختل شدن زندگی روزمره شود.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *