داروي پنتوپرازول چيست

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است


      

 

همه مطالب در این شاخه &gt&gt&gt

داروي پنتوپرازول چيست

 

پنتو پرازول یک مهارکننده ی پمپ پروتون است. عملکرد این  دارو به صورت کاهش سطح اسید معده است.

درمان کوتاه مدت (7 تا 1 روز) بیمارن مبتلا به رفلاکس معده که سابقه ی سوزش مری دارند.

این دارو ممکن است برای شرایطی  که معده ی شما مقدار زیادی اسید تولید می کند برای شما تجویز شود. البته این دارو موراد مصرف دیگری نیز دارد که بر اساس نظر پزشک تجویز می شود.

اگر موارد زیر را دارید از مصرف این دارو خودداری کنید:

برخی از داروها ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند. اگر  شرایط زیر را دارید حتما موضوع را به پزشک اطلاع دهید.

همان طور که قبلا نیز گفته شد برخی داروها ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند اگر دارویی را مصرف می کنید حتما به پزشک اطلاع دهید.

پنتوپرازول را طبق تجویز پزشک مصرف کنید. برچسب دارو را به دقت مطالعه کنید تا مقدار دوز مصرفی  و دستور العمل های دقیق را متوجه شوید.

هر دارویی ممکن است عوارض جانبی خاص خود را داشته باشد ولی بیماران این عوارض جانبی را تجربه نمی کنند. اگر عوارض جانبی زیر را داشتید با پزشک مشورت کنید

سردرد، درد مفاصل، اسهال خفیف، درد در شکم، استفراغ و حالت تهوع

واکنش های آلرژیک شدید (راش، کهیر، خارش، اشکال در تنفس، تنگی در قفسه سینه، ورم دهان، صورت، لب ها، گلو، یا زبان)

مدفوع خونی یا آبکی، درد استخوان، درد قفسه سینه، سریع یا نظم شدن ضربان قلب،تب، لرز و گلو درد، درد، قرمزی، تورم، حساسیت به لمس، یا گرمی در محل تزریق، پوست قرمز، متورم، تاول زده، اسهال یا معده درد شدید یا مزمن، تهوع شدید یا مزمن یا استفراغ، گرفتگی معده.

علائم مشکلات کلیوی (به عنوان مثال، قادرنبودن به دفع ادرار، تغییر در مقدار تولید ادرار، خون در ادرار، افزایش وزن زیاد) نشانه های مشکلات کبدی (به عنوان مثال، زردی پوست یا چشم ها، ادرار تیره، مدفوع کم رنگ، حالت تهوع، از دست دادن اشتها، خستگی غیر معمول، کاهش وزن بدون علت، کبودی یا خونریزی غیر معمول، تغییرات بینایی.

در صورت بروز مصرف بیش ا ز حد حتما با اورژانس تماس بگیرید.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

 


 

 

 


داروي پنتوپرازول چيست

باسلام،حدود یه ماهیه التهاب تیروئید دارم سری اول دکترم آنتی بیوتیک داد یه هفته مصرف کردم نوبت دوم قرص نولپازا باپرانول1بهم داد که چهارروزه مصرف میکنم،گفته بعد بیست روز باز مراجعه کنم، بنظر شما دارو آخر که تجویز کردن مناسب این بیماری؟لطفا راهنماییم کنین

آیا پنتوپرازول برای درمان ای بی اس استفاده می شود؟

با سلام
تقریبا 4ماهه دچاره تورم چشم شدم پزشکم بعد از انجام سیتی اسکن متوجه تورم غده اشکی شده الان برام داروی نولپازا4 تجویز کرده با قرص کلسیم لطفا شما هم نظرتون رو بفرمایید آیا مصرف این دارو به بهبودالتهاب چشم موثر خواهد بود؟؟

لطفا راهنمایی کنید کسانی که جواب از مایش GERD Aوantral Gastritisدارد کدام داروی ذکر شده ذیل صلاح است پنتو پرازول _ Lansoprazole_Esomeprazole

طرقه وزمان مصرف کپسول پنتوپرازول چیست

باسلام واحترام من 13شهریور96 عمل اثناعشروروده کوچک کردم زمان عمل 79 کیلو وزنم بوده متاسفانه تابه امروز که 7خرداد97 هست وزنم به 69 کیلو رسیده تروخدا راهنمائیم کنید مربوط به عمل اثناعشروروده کوچکم بوده ویا غیره خواهش دارم توضیح دهید


پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

*  

*


تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام


بسته های تبلیغاتی ارزان قیمت

Useful Websites Directory

تماس با ما | پست الکترونیکی یا email ما :
&lt!–
name &quotcontact&quot domain &quotyadbegir.com&quot.write(&#39‘).write(name + ‘@’ + domain + ”)// –&gt
| تبلیغات در یاد بگیر دات کام

تمامی حقوق برای یاد بگیر دات کام محفوظ است.
Powerd by: WP

پنتوپرازول چیست؟
در معده یک سری سلول هایی وجود دارد که اسید تولید می کنند و هیدروژن که عامل اسیدی است را داخل معده تزریق می کنند به این سلول ها پمپ های هیدروژن گفته می شود.


(فراورده های پنتومید محصول شرکت تهران شیمی)

پنتوپرازول جزء دسته داروهایی است که پمپ هیدروژن را مهار می کنند و در واقع اجازه تولید اسید معده را نمی دهند. سایر داروهای این دسته عبارتند از امپرازول – لانسوپرازول – رابپرازول – اس امپرازول یکی از عوامل محافظت کننده در بدن اسید معده است که علاوه بر کمک به هضم غذا باعث از بین رفتن میکروب ها و ویروس هایی می شود که از راه گوارش وارد بدن می شوند. قرص پنتوپرازول با کاهش اسید معده مقاومت بدن را کاهش می دهد و در صورت مصرف این دارو باید مراقبت بیشتری در خصوص مواد غذایی مصرفی داشته باشید.
توصیه های دارویی
مصرف پنتوپرازول با نلفیناویر و آتازاناویر ممنوع است و در صورت استفاده از این داروها حتما به پزشک اطلاع دهید.
پنتوپرازل در درمان میکروب معده(هلیکوباکتر) ممکن است همراه با چند نوع آنتی بیوتیک تجویز شود که باید مقدار و ساعت مصرف دارو را دقیقا مطابق تجویز پزشک انجام دهید.
پنتوپرازول همچنین در درمان زخم معده٬ رفلکس معده و نیز برای کاهش عوارض گوارشی سایر داروها مصرف می شود.
بهتر است دارو یک ساعت قبل از صبحانه مصرف شود.پنتوپرازول برای کاهش اسید معده مصرف می شود ولی بر روی اسید موجود در معده موثر نیست بنابراین در صورت سوزش شدید معده باید به پزشک مراجعه شود مخصوصا در بیمارانی که مشکوک به درد قلب هستند چون در بسیاری از موارد درد قلب و معده بدون معاینه قابل تشخیص نیست.
در صورت پوکی استخوان٬ کمبود منیزیم خون و بیماری کبدی قبل از مصرف پنتوپرازول با پزشک مشورت کنید و در صورت بارداری و شیردهی مصرف پنتوپرازول ممنوع است.
مصرف طولانی مدت پنتوپرازول خطر شکستگی استخوان را مخصوصا در افراد مسن افزایش می دهد.
تجویز پنتوپرازول برای کودکان کمتر ۵ سال تائید نشده است.
با توجه به این نکته که اسید معده باعث از بین رفتن بسیاری از میکروب هایی است که از طریق مواد غذایی وارد بدن می شود کمبود اسید معده می تواند دفاع بدن در مقابل عوامل باکتریال و آمیبی را کاهش دهد لذا افرادی که پنتوپرازول مصرف می کنند باید به مسائل بهداشتی توجه کنند.

 ***مشاهده و خرید داروهای گیاهی موثر در ناراحتی های گوارشی از داروخانه اینترنتی دارویاب (کلیک کنید): 
زخم معده-رفلاکس  
یبوست 
اسهال 
دل پیچه-نفخ
روده تحریک پذیر

مطالب ویژه با همکاری جناب آقای دکتر مهدی شاهمیرانی
 بهترین مکمل کلسیم در بیماران مصرف کننده مهارکننده پمپ پروتون کدام است؟
 مجله بالینی فارماسی تایمز ( Pharmacy Times ):
– مصرف مزمن داروهای مهارکننده پمپ پروتون (پنتوپرازول – امپرازول – لانسوپرازول – اسموپرازول – رابپرازول) با افزایش خطر شکستگی ران، مچ دست و ستون فقرات همراه است. این به این دلیل است که این داروها باعث کاهش جذب کلسیم و درنتیجه کاهش دانسیته استخوان می شوند.
– برخی داده های بالینی پیشنهاد می کنند که جذب کلسیم بطور معنادار وابسته به pH اسید معده می باشد. یک آنالیز نشان داد که جذب کلسیم، وابسته به ترکیبات غذاهایی هست که بطور همزمان با کلسیم مصرف میشوند تا حلالیت pH. همچنین این آنالیز نشان داد که ارتباط بین حلالیت و جذب در مکملهای کلسیم، ضعیف است.
– کلسیم بطور اولیه، در قسمت بالایی روده کوچک به شکل یونیزه جذب میشود. محیط اسیدی مانند محیط اسیدی معده کمک به افزایش تشکیل فرم یونیزه کلسیم از غذاها یا نمکهای آن می کند. تفاوت اساسی بین مکمل های کلسیم بستگی به اشکال املاح آن دارد.
– کلسیم کربنات، نمک کلسیم حلول و کلسیم سیترات، نمک کلسیم محلول می باشند. نمک های کلسیم حلول ( مانند کربنات ) نیاز به pH پایین تر ( اسیدی ) برای افزایش آزادسازی شکل یونیزه از کمپلکس آن دارند. بیمارانی که داروهای مهارکننده پمپ پروتون مصرف می کنند، ممکن است اختلال در جذب میزان اپتیموم کلسیم یونیزه آزاد شده از اشکال نمک های حلول مانند کربنات، داشته باشند.
– در یک مطالعه که به بررسی مقایسه جذب کلسیم در pH های متفاوت پرداخته بود، نشان داده شد که بیمارانی که در حالت ناشتا مکمل کلسیم کربنات را مصرف می کنند، اختلال در جذب کلسیم پیدا می کنند ولی بیماران مصرف کننده کلسیم سیترات، جذب کلسیم نرمال داشتند.
– مزایای اضافی کلسیم سیترات، کاهش معنادار در سطح سرمی هورمون پاراتیروئید ( PTH ) بود. این نشان میدهد که جذب کلسیم به طور معنادار برای کاهش فعالیت هورمون پاراتیروئید و در نتیجه کاهش بازجذب استخوان، کافی بود ( Curr Gastroenterol Rep 212 ).
– کلسیم کربنات ممکن است در بیماران مصرف کننده مزمن داروهای مهارکننده پمپ پروتون، استفاده شود ولی باید همراه غذا مصرف شود تا تولید اسید معده افزایش پیدا کند. با این حال، میزان کلسیم جذب شده کلسیم کربنات از کلسیم سیترات کمتر است. کلسیم سیترات برای جذب نیازی به محیط اسیدی از جمله اسیده معده ندارد و درنتیجه بدون توجه به صرف غذا قابل استفاده می باشد.
– بطور کلی میتوان گفت که میزان المنتال کلسیم کربنات ( 4% ) از کلسیم سیترات ( 21% ) می باشد ولی میزان جذب کلسیم در کلسیم سیترات از کلسیم کربنات است.
– مکمل های کلسیم سیترات و فراورده های طبیعی حاوی کلسیم مانند شیر و پنیر، فراهم زیستی بالاتری برای بیماران بدون توجه به pH فراهم می کنند. بنابراین، کلسیم سیترات بر کلسیم کربنات باید ترجیح داده شود ( J Bone Miner Res 21 ).
 هرچند کلسیم سیترات باتوجه به اینکه جذب آن وابسته به اسید معده یا pH اسیدی نیست، ممکن است نسبت به کلسیم کربنات در بیماران مصرف کننده مهارکننده پمپ پروتون (پنتوپرازول – امپرازول – رابپرازول – لانسوپرازول – اسموپرازول ) ترجیح داده شود ولی در حال حاضر، هیچ شواهد بالینی وجود ندارد که نشان دهد کلسیم سیترات در پیشگیری از استئوپروز ناشی از مصرف مزمن داروهای مهارکننده پمپ پروتون، نسبت به کلسیم کربنات ارجح باشد.
Kothari D. Best Calcium Supplement for Proton Pump Inhibitor Patients. The Pharmacy Times January 1, 216.
دکتر مهدی شاهمیرانی
برترین نکات بالینی در مقایسه داروهای مهارکننده پمپ پروتون:
این داروها مهارکننده های اختصاصی ترشح اسید معده هستند که بطور برگشت ناپذیر به پمپ پروتون متصل شده و قوی ترین مهارکننده های ترشح اسید معده هستند. نحوه اثر این داروها به صورت وابسته به دوز در مهار ترشح اسید معده پایه و تحریک شده می باشد.
این ترکیبات، پیش دارو بوده و نیازمند محیط اسیدی برای فعال شدن هستند. گروه سولفیدریل موجود در ساختار این داروها با سیستئین پمپ پروتون تشکیل باند دی سولفیدی داده و آن را غیرفعال می کند. جذب این داروها در روده باریک صورت می گیرد؛ به دلیل پوشش روده ای در برابر محیط اسیدی معده، محافظت می شوند. اسید معده باعث تخریب دارو می شود.
این داروها به دلیل تشکیل پیوند کووالانسی با پمپ پروتون، با وجود نیمه عمر پلاسمایی پایین، طول اثر ضدترشحی بالا ( تقریبا 48-72 ساعت) دارند. بنابراین اگرچه نیمه عمر پلاسمایی پایین ( 1-1.5ساعت) دارند ولی نیمه عمر بیولوژیک بالا ( حدود 24 ساعت) دارند.
امپرازول اولین داروی این گروه بود که دارای تاییدیه FDA هست
پنتوپرازول اولین مهارکننده پمپ پروتون تزریقی بود که دارای تاییدیه FDA هست.
کارایی این داروها در صورت مصرف 3-6 دقیقه قبل از غذا و معده خالی حداکثر خواهد بود ( دکس لانزوپرازول استثناست و بدون توجه به صرف غذا قابل مصرف است).
تعدادی از مطالعات به مقایسه تفاوتهای این داروها پرداخته اند؛ گرچه تفاوتهایی بین این داروها دیده شده ولی این تفاوتها کوچک و از نظر اهمیت بالینی، علوم و غیرقطعی هستند.
 تمامی این داروها از طریق سیستم آنزیمی ( CYP45 ) متابولیزه میشوند. ایزوانزیم سیتوکروم ( CYP2C19) مسیر اصلی متابولیسم اکثر این داروهاست، به جز لنزوپرازول که مسیراصلی متابولیسم آن ( CYP3A4) می باشد.
داروهای لانزوپرازول، پنتوپرازول و رابپرازول هیچ گونه تاثیری بر سیستم آنزیمی ( CYP2C19 ) ندارند؛ درنتیجه، این داروها با داروهای متابولیزه شونده توسط این سیتوکروم از قبیل وارفارین، دیازپام و فنی توئین تداخلی نشان نمی دهند. اس امپرازول با وارفارین و فنی توئین تداخلی نشان نداده ولی با دیازپام تداخل دارد که البته از لحاظ بالینی هنوز بطور کامل مشخص نشده است. پنتوپرازول همچنین توسط سولفونیل اوره آز سیتوزولی متابولیزه شده و ازاین رو، تداخل دارویی آن مشابه با سایر داروهای دیگر این گروه نمی باشد.
گرچه عموما به این موضوع توجه زیادی نمی شود ولی بایستی درنظر داشت که امپرازول موجب مهار متابولیسم وارفارین، دیازپام و فنی توئین شده و لانزوپرازول ممکن است موجب کاهش غلظت تئوفیلین گر
مسیر اصلی دفع این داروها از طریق ادرار هست به جز لنزوپرازول که مسیر اصلی دفع آن از راه مدفوع می باشد
از بین این داروها، بیشترین فراهم زیستی مربوط به لنزوپرازول ( 85% در صورت مصرف ناشتا) و پنتوپرازول (77%) می باشد و این داروها به سطوح پلاسمایی می رسند.
در بین این داروها، رابپرازول دارای سریع ترین زمان شروع اثر می باشد
امپرازول بیشترین تداخلات دارویی را در میان این داروها دارد
این داروها با افزایش pH معده، فراهم زیستی نیفدیپین و دیگوکسین را افزایش و جذب کتوکونازول و ایتراکونازول را کاهش می دهند.
داروهای PPI میتوانند باعث کاهش جذب آهن، کلسیم، ویتامین B12 و منیزیوم شوند.
داروهای PPI در اختلالات کلیوی نیاز به تنظیم دوز ندارند.
داروهای PPI در اختلالات کبدی نیاز به تنظیم دوز دارند.
تمام این داروها، اثربخشی برابر در دوز معادل دارند.
داروهای PPI از نظر اثربخشی و سرعت بهبودی زخمهای گوارشی بر انتاگونیستهای گیرنده H2 برتری دارند.
داروهای PPI از نظر بهبود علائم ناشی رفلاکس معده به مری بر انتاگونیستهای گیرنده H2 برتری دارند.
پنتوپرازول و لنزوپرازول در بارداری گروه B هستند. امپرازول، رابپرازول، اس امپرازول گروه C هستند؛ بنابراین، بی خطرترین این داروها در بارداری، پنتوپرازول و لنزوپرازول هستند.
1. Ferri’s Clinical Advisor 218.
2. Uptodate 217.
3. Applied Therapeutics Pharmacotherapy 1th Edition.
دکتر مهدی شاهمیرانی

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین نیز شناخته می شود. آیا می دانید کاهش یا افزایش این هورمون در بدن چه عوارضی را به دنبال خواهد داشت؟ چگونه میتوان تشخیص داد که این سطح این هورمون در بدن چقدر است؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام در مورد آزمایش هورمون رشد صحبت خواهیم کرد. هورمون رشد (GH) چیست؟ نقش هورمون رشد

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست ادرار را برای نظارت بر میزان پروتئین و میزان لکوسیت ها در ادرار تجویز خواهد کرد. در پزشکی به این مشکل پروتئینوری گفته می شود، میزان بالای پروتئین در ادرار، اختلال در عملکرد کلیه را نشان می دهد. برای درک کردن این مسئله و وجود پروتئین در ادرار در دوران بارداری این مقاله از بخش زنان و

در مورد اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که این اختلال در اثر چه عواملی به وجود می آید و چه ارگان هایی از بدن را درگیر می کند؟ علائم اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) را می شناسید؟ آیا میتوان این اختلال را با درمان های خانگی هم معالجه کرد یا فقط با جراحی درمان می شود؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و  فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام به بررسی اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) می پردازیم. در این

درمان‌ های سرطان پوست به نوع سرطان، مرحله، اندازه و محل تومور و چیزهای دیگر بستگی دارد. برای سرطان سلول پایه ‌ای و سرطان سلول سنگفرشی اغلب تراشيدن (کورتاژ) بافت سرطانی و خشکاندن الکتريکی (الکترودسیکیشن) تنها چیزی است که مورد نیاز است. عمل جراحی موس یک گزینه جانبی برای کاهش اثر زخم است. درمان ملانوما نیز شامل جراحی است. بسته به مرحله سرطان، ممکن است درمان ‌های دیگر مانند ایمنی درمانی، درمان هدفمند، شیمی‌ درمانی و پرتودرمانی مورد نیاز باشد. در این مقاله از بخش

در مورد قرص پریناتال چه می دانید؟ آیا تا به حال از این دارو استفاده کرده اید؟ آیا با عوارض و نحوه مصرف آن آشنایی دارید؟ قطعا اگر در دوران بارداری به سر می برید یا این دوران را گذرانده اید، با این قرص مولتی ویتامین آشنایی دارید. آیا غیر از دوران بارداری هم میتوان این دارو را مصرف کرد؟ در این مقاله از بخش داروهای دکتر سلام به بررسی قرص پریناتال خواهیم پرداخت و در مورد فواید این مولتی ویتامین برای جنین و مادر داروي پنتوپرازول چيست

یافته‌ های جدید در مورد نقش ویتامین A در میانجی گری رابطه بین باکتری ‌های روده و سیستم ایمنی ممکن است برای ابداع درمان ‌های جدید بیماری های

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست

حمله قلبی چیست؟ حمله قلبی زمانی رخ می دهد که یکی از عروق معمولا بوسیله لخته خون بسته شود. علائم هشدار دهنده حمله قلبی شامل موارد زیر است:

آسنترا (ASENTRA) چیست؟ در مورد این دارو چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید این دارو برای درمان بیماری های افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد؟ سوال اکثر افراد

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *