روش جلوگیری از ایجاد موخوره

روش جلوگیری از ایجاد موخوره
روش جلوگیری از ایجاد موخوره

در مورد انقباض کپسولی چه می دانید؟ آیا می دانید افرادی که پروتز سینه انجام می دهند، ممکن است به انقباض کپسولی دچار شوند؟ انقباض کپسولی حتی سال ها بعد از عمل پروتز سینه هم می تواند اتفاق بیفتد. روش های زیادی به غیر از جراحی برای درمان این پدیده وجود دارند اما تمام این روش ها سودمند نیستند. گاهی برای برداشتن زخم، جراحی ضروری است. در این مقاله از بخش پزشکی و زیبایی دکتر سلام به بررسی انقباض کپسولی می پردازیم و در مورد …

چگونه میتوان با کمک درمان های طبیعی التهاب بدن را درمان کرد؟ آیا با مواد غذایی ضد التهاب آشنایی دارید؟ انسانها ممکن است در طول زندگی از مشکلات متعدد سلامتی رنج ببرند، از مشکلات ساده مانند آفتاب سوختگی گرفته تا بیماری های حاد مانند بیماری های قلبی. اثبات شده است که بیشتر، التهاب است که باعث این مشکلات می شود. بنابراین اگر به دنبال درمان مشکلات سلامتتان هستید، بهتر است در ابتدا به مقابله با التهابات بپردازید. در این مقاله از بخش تغذیه و بیماری …

پارگی رباط صلیبی قدامی و پیچ خوردگی، از شایع ترین آسیب ها در میان ورزشکارانی هستند که ورزش ‌هایی با ریسک بالا را انجام می دهند، از جمله بسکتبال و فوتبال و همچنین کسانی که ورزش اسکی انجام می دهند. اما باور کنید یا نه، طبق گفته انجمن جراحان ارتوپد آمریکا، اکثر آسیب ‌های ناشی از پارگی رباط صلیبی قدامی ، از طریق مکانیزم‌ های غیر تماسی ایجاد می شوند. در این مقاله از بخش بیماری ها و ورزش و سلامتی دکتر سلام به بررسی پارگی …

بوتاکس یکی از رایج ‌ترین روش ‌های درمان چین و چروک صورت است، اما این بدان معنی نیست که این روش لزوما گزینه مناسبی برای شما است. هزینه، آلرژی‌های بالقوه، اثرات جانبی، ترس از سوزن، و این واقعیت که در هنگام بارداری یا شیردهی نمی تواند تجویز شود، تنها دلایلی هستند که چرا بوتاکس ممکن است برای برخی از بیماران خاص، توصیه نشود. خوشبختانه، تعدادی جایگزین برای بوتاکس وجود دارد که به کاهش ظاهر چین و چروک و مقابله با علائم پیری کمک می کنند. …

ژل رادیس (Radiesse) یک ماده پرکننده پوستی آرایشی است که می تواند چین و چروک پوست را  با جایگزین کردن حجم از دست رفته و صاف کردن لایه‌های پوست، اصلاح کند. ماده فعال در ژل رادیس، کلسیم هیدروکسی لاپاتایت (CaHA) می باشد که یک ترکیب بیولوژیک است و باعث تحریک بدن برای تولید کلاژن طبیعی می شود. اداره غذا و داروی آمریکا (FDA  )، ژل رادیس را برای درمان چین و چروک ‌های خفیف تا شدید صورت، در سال ۲۰۰۶ ، مورد تایید قرار داد. …

روش جلوگیری از ایجاد موخوره

بیوتین شکلی از ویتامین B است که در بسیاری از غذاها وجود دارد و به عنوان مکمل نیز در دسترس است. بیوتین با عنوان های مختلفی مانند Appearex، …

آیا به تازگی مشکل کلسترول بالا در شما تشخیص داده شده و شما مطمئن نیستید که کدام غذاها به کاهش کلسترول کمک می کنند و چه چیزهایی را …

بثورات پوستی ، ناحیه ای از پوست است که متورم، ملتهب و یا تریک شده است. بثورات پوستی می تواند شامل برآمدگی هایی مانند جوش و زخم شود …

شما رابطه ی خود را به گرمی شروع کردید و هرگز در رابطه جنسی دچار مشکل نمی شدید. اما بعد از مدتی از شدت آن عشق بازی های …

تنگ کردن واژن چیست؟ در این مورد چقدر اطلاعات دارید؟ جامعه جراحان پلاستیک آمریکا در سال 2005  شروع به گردآوری اطلاعاتی درباره جوانسازی واژن کردند و 793 مورد …

هر مادری، امیدوار است که دوران بارداری سالمی داشته باشد، اما گاهی اوقات عوارضی ناخواسته ایجاد می شود. دیابت بارداری یکی از شایع ترین …

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی …

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

ورزش کردن در پیری فواید زیادی بر سلامتی آنها می گذارد. آیا می دانید چه نکاتی را باید در این راستا رعایت کنند. با …

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

اگر با وجود تمام مراقبت‌ها و تلاش‌ها برای نجات موهای خشک و تشنه‌تان، موخوره همچنان ادامه دارد، این مطلبی است که باید آن را بخوانید. برای آنهایی که هر روز از صاف‌کننده‌ و اتوی مو استفاده می‌کنند و ساعت‌ها وقت می‌گذارند تا محصولات مختلف را برای محافظت از موهای‌شان استفاده کنند، انگار مبارزه با موخوره نبردی است که هرگز در آن پیروز نخواهند شد.

روش جلوگیری از ایجاد موخوره

وقتی اوضاع وخیم می‌شود، صرف هزینه‌های زیاد برای محصولات گران‌قیمت و جورواجور، کارساز نیست. سعی کنید با بررسی دقیق‌ترِ شیوه‌ی رفتاری که هر روز با موهای‌تان دارید و با مراقبت درست، کاری کنید که مجبور به درمان موخوره نشوید. با بررسی ۱۰ راه حل زیر، شما می‌توانید با اصلاح اشتباهاتی که در شیوه‌های نگهداری از موهای‌تان مرتکب می‌شوید، از ایجاد موخوره پیشگیری کنید.

من کاملا قبول دارم که اهمیت بهداشت را باید جدی گرفت و البته توصیه می‌کنم که به طور مرتب دوش بگیرید! اما خیلی خوب است که گاهی برای درمان موخوره موهای‌تان را بالای سرتان جمع کنید و یک دوش فوری برای بدن‌تان بگیرید؛ این یک شیوه‌ی کاملا درست و بی‌عیب است! اگر هر دو روز یکبار موهای‌تان را بشویید، به بدن‌تان فرصت می‌دهید تا با چربی طبیعی خودش موهای‌تان را ترمیم کرده و آنها را نرم، صاف و محافظت شده نگه دارد. حتی شگفت زده خواهید شد اگر ببینید بعضی از مدل‌‌ موها، روی موهایی که دو روز و یا حتی سه روز پیش شسته شده‌اند، بهتر جواب می‌دهند.

اریکا مک‌کلر (Erika McKellar) و الیزا هیلز (Elisa Hills)، که در این زمینه صاحب‌نظر هستند، شدیدا با نشُستن موها موافقند و می‌گویند: «اینقدر موهای‌تان را نشویید! فقط کافیست دیگر اینقدر آنها را نشویید. شستشوی زیاد یعنی زیاد سشوار کشیدن. موافقم که به سختی می‌توان این عادت را ترک کرد، اما اگر عادت کنید که از یک شامپوی خشک بسیار خوب استفاده کنید، موهای‌تان دیگر چربی زیادی تولید نمی‌کنند و زمانی هم که بالاخره موهای‌تان را می‌شویید، چربی لازم برای موهای‌تان دوباره تولید می‌شود. موهای‌تان را با آنتی‌اکسیدان‌ها و نرم‌کننده‌های التیام بخش تغذیه کنید و مواد مغذی‌ای را که در اثر نور شدید آفتاب، هوای آلوده و استفاده از ابزارهای مدل دهی به مو از دست رفته، جبران کنید. موهای‌تان از این بابت ممنون شما خواهند بود!»

اول از همه برای درمان موخوره، برسی تهیه کنید که مناسب استفاده‌ی روزانه باشد؛ برسی بالش‌دار با دندانه‌هایی قابل انعطاف. این نوع برس، گره‌ خوردگی موها را به راحتی باز می‌کند. دقت کنید، اگر هر روز از برس‌های پلاستیکی که دندانه‌های سفت دارند، برای برس کشیدن موهای گره خورده‌تان استفاده کنید، باعث شکسته شدن و کنده شدن موهای‌تان خواهد شد. بعد هم اینکه باید از برس‌تان به درستی استفاده کنید؛ نباید برس را بردارید و همان اول شروع کنید به کشیدن آن از ریشه به نوک موها! اگر این کار را بکنید، پیچ و تاب‌های سطحی مو تبدیل به توده‌های گره‌ خورده در انتهای ساقه‌‌ی مو می‌شوند. حالا نوک ظریف موها اجبارا درگیر گره‌های درهم و به‌هم فشرده می‌شوند که برس‌تان ایجادش کرده. این یک راه کاملا ساده برای آسیب به موهاست!

برعکس برس بزنید؛ یعنی از نوک مو به ریشه. ابتدا انتهای موها را با دقت برس بکشید، سپس آرام آرام به سمت میانی موها بیایید. در پایان می‌توانید برس‌تان را به تمام قسمت‌های موهای‌تان بکشید.

برای برای درمان موخوره نباید تمام موها را بالای سرتان جمع کنید و شروع کنید به سابیدن با شامپو! این چنگ زدن‌ها و پیچ دادن‌ها به مو و سابیدن‌شان موجب موخوره خواهد شد. درعوض، اجازه دهید موهای‌تان حالت طبیعی‌اش را روی سرتان داشته باشد و شامپو را فقط به پوست سرتان بزنید و سپس بگذارید حین آب کشی، کف دست دوم، به ساقه‌ و نوک موها برسد.

این توصیه‌ها را از حرفه‌ای‌های مراقبت از مو زیاد می‌شنویم، اما مک‌کلر و هیلز به ما می‌گویند که چطور به راحتی موهای‌مان را سالم و بی‌عیب و نقص نگه داریم، آنها می‌گویند: «شما به چهار یا پنچ چیز نیاز دارید و لازم نیست خودتان را به زحمت بیندازید: یک پاک‌کننده‌ی ملایم، یک نرم‌کننده‌ی آب‌رسان، یک نرم‌کننده‌ی سبک که لازم نیست روی موها بماند، یک شامپوی خشک و یک ماسک مویی که بخوبی نفوذ می‌کند. موی سالم، نرم و درخشان است. از شامپو یا پاک‌کننده‌ای استفاده کنید که بدون پارابن بوده و تا حد ممکن سولفات نداشته باشد چون کف این شامپوها موها را خشک و شکننده می‌کنند. در عوض، از شامپویی استفاده کنید که ملایم و سبک باشد. شامپوها و نرم‌کننده‌های طبیعی گران‌قیمت هستند؛ چون تهیه‌ کردن‌شان‌ کار ساده‌ای نیست. اما ارزشش را دارند چون با کمک آنها موهایی سالم و شاداب خواهید داشت.»

برای درمان موخوره بهتر است همیشه از کاندیشنر استفاده کنید! کاندیشنر را دقیقا به انتهای ساقه‌ی مو بزنید و سپس دو دقیقه صبر کنید تا جذب شود. موقع آبکشی موها، کاندیشنر را کاملا آبکشی نکنید، البته بیشترِ آن را از روی موها آبکشی کنید چون نباید مقدار زیادی از آن روی موهای‌تان بماند و به آن حالت چربی بدهد.

همانطور که مک‌کلر و هیلز توضیح می‌دهند، اگر می‌خواهید موهای‌تان دچار موخوره نشود، باید به طور مرتب از محصولات مراقبت کننده‌ی مو استفاده کنید، مخصوصا اگر قرار است با حرارت به موهای‌تان مدل دهید. ژیل فرانچی (Jill Franchi)، که در زمینه آرایش مو فعالیت می‌کند، می‌گوید: «هر وقت که می‌خواهید با استفاده از حرارت به موهای‌تان مدل بدهید، حتما از محافظ حرارتی مو کمک بگیرید. اگر قرار است موهای‌تان در معرض هوای آزاد خشک شوند، یک کاندیشنر سبک که لازم نیست روی موها باقی بماند و یا روغن مرطوب کننده، به تغذیه‌ی موهای‌تان کمک کرده و همچنین سدی ایجاد می‌کند تا از موهای‌تان در برابر عوامل آسیب‌رسان‌ محافظت شود.»

حوله کشیدن به موها و بهم ریختن‌شان در هر جهتی کار درستی نیست! چون موهای مرطوب و آسیب پذیرتان بهم گره خورده و آسیب می‌بینند و در نتیجه دچار شکستگی می‌شوند. به جای این کار، دور موهای‌تان یک حوله بپیچید و اجازه دهید خشک شود.

همان‌طور که در نکته‌ی شماره‌ی ۵ گفتیم، موی خیس، آسیب‌پذیر است. اگر قرار باشد به موهای‌تان مدل بدهید متاسفانه مجبورید موهای خیس‌تان را شانه بزنید. برای اینکه با موهای حساس‌تان به بهترین شیوه‌ی ممکن رفتار کنید، از یک شانه‌ی دندانه درشت برای شانه‌ کردن موهای تازه شسته شده‌تان استفاده کنید. شانه‌ی دندانه درشت، برخلاف یک برس معمولی با دندانه‌های سرضخیم، به راحتی میان موهای‌تان می‌لغزد و بدون آسیب زدن به موها و شکستن‌شان، گره‌ها را باز می‌کند.

اگر سشوار، تنها ابزار حرارتی‌ای است که برای مدل دادن به موهای‌تان آن را بکار می‌برید، حتما سعی کنید نوک موهای‌تان مستقیما در معرض حرارت نباشد مگر اینکه واقعا لازم شود. وقتی ریشه‌ها و قسمت بالایی موها را خشک کردید، سپس با کمک برس و حرارت غیر مستقیم، نوک موها را هم خشک کنید.

اگر از ابزار حرارتی دیگری استفاده می‌کنید، بازهم اجازه ندهید نوک موهای‌تان در تماس مستقیم با حرارت باشد. اطراف ریشه‌ها و قسمت بالایی موها را خشک کنید و به نوک موها فقط حرارت غیرمستقیم برسانید. فرانچی می‌گوید: «ابزار حرارتی شما، مثلا اتوی مو، بابلیس، سشوار و … نباید خیلی داغ باشد! اگر ابزار شما از نوع خوب و باکیفیت باشد، تنظیماتی دارد که بتوانید حرارت مناسب را انتخاب کنید. لازم نیست از دمای بالا استفاده کنید مگر اینکه موهای‌تان واقعا زبر باشد. حرارت ابزارتان را روی کمترین دمای ممکن که شما را به نتیجه‌ی دلخواه‌تان می‌رساند قرار دهید.»

برای درمان موخوره موقع صاف کردن مو، همیشه از یک برس یا شانه کمک بگیرید. آن بخشی از مو را که می‌خواهید صاف کنید در دست بگیرید و به آن برس بکشید و بعد، صاف کننده را بکشید. با این کار موهای‌تان در یک جهت صاف شده و احتمال صاف شدن مو در جهت اشتباه یا تا خوردن آن بسیار کمتر شده و شکستگی و آسیب نخواهید داشت، در نتیجه دچار موخوره نمی‌شوید.

به جای اینکه فرکردن را از نوک موها شروع کنید و از پایین به بالا آن را بپیچانید، از ریشه شروع کنید و هنگام پیچاندن موها در اتو، مو را در جهت مناسب هدایت کنید. اگر از نوک موها شروع کنید، این قسمت از مو، مدت زمان بیشتری در معرض حرارت زیاد قرار می‌گیرد. اما اگر از ریشه شروع کنید و آن قسمت از مو را که حرارت دریافت می کند، مدام عوض کنید، این ریشه است که بیشتر در معرض گرما قرار می‌گیرد. بنابراین نوک موها فقط به اندازه‌ای حرارت دریافت می‌کند که برای حفظ مدلش نیاز دارد. بازهم توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد به موهای‌تان استراحت دهید و کمتر از ابزارهای مدل دهی استفاده کنید.

مک‌کلر و هیلز می‌گویند: «مدام دنبال مدل دادن به موهای‌تان نباشید و به آنها استراحت بدهید. پیچ و تاب‌های طبیعی و زیبای موهای‌تان را دوست داشته باشید و پیوسته دنبال تغییرشان نباشید. سال ۲۰۱۶، سال پذیرش ظاهر طبیعی‌مان است و تبلیغات زیادی هم درموردش شده است.»

حتی اگر تمام موهای‌تان دچار موخوره شده است، باز هم امیدتان را از دست ندهید. یک قسمت از پیشگیری از ایجاد موخوره این است که اصلاح‌شان کنید. می‌توانید از محصولات مکملی که به رشد موها کمک می‌کنند استفاده کنید تا بتوانید با مراجعه مداوم به آرایشگاه و اصلاح‌های جزئی، موهای خوره‌دارتان را اصلاح کنید و همزمان با رشد خوب آن، قد موهای‌تان هم حفظ شود.

لازم است موهای‌تان را تا حدودی اصلاح کنید تا موخوره‌ها تحت کنترل‌تان باشند. ولی اگر مراقبت‌های لازم را انجام دهید، لازم نیست مدام دنبال اصلاح موهای‌تان باشید. مراقبت خوب به شما اجازه می‌دهد فواصل مراجعه به آرایشگاه برای اصلاح را بیشتر کنید؛ مثلا هر شش تا هشت هفته یا شاید هم طولانی‌تر. برای جلوگیری از موخوره، مراقبت‌های منظم ضرورت دارد. فرانچی می‌گوید: «موهای‌تان را به طور مرتب کوتاه کنید! شاید این توصیه به نظر ساده بیاید اما نکته‌ی اصلی این است که پیش از بروز موخوره، می‌توانید از موهای سالم‌تان محافظت کنید. موهای هر کسی ویژگی‌های منحصربفرد خودش را دارد، پس درمورد زمان‌های مراجعه برای اصلاح، با آرایشگرتان مشورت کنید. اما توصیه‌ی من این است که دست کم چهار بار در سال موهای‌تان را کوتاه کنید.»

می‌توانید به جای خواندن این مقاله، ویدیوی زیر را نیز ببینید.

برگرفته از: sheknows

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

17900تومان

15000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

روش جلوگیری از ایجاد موخوره

سلام ي سوال داشتم من بعضي از تارهاي موهام يه گره وسطشون ايجاد شده ولي چن شاخه نشدن الان گره وسط تك تار موهام نشونه ي موخوره هستش؟
مرسي

سلام .من ۱۳ سالمه و برای اولین بار موخوره گرفتم . موهام لخته و بعد حمام ب جای سشوار با اتو مو خشکش میکنم ? . نوک موهام حالت گره خوردگی داره . منظورم هر تاره مو . از وسط تار مو ب چند تا تار تقسیم شده . و پایین موهام خیلی خیلی خیلی کم دو شاخه شده . چیکار کنم بهتره ؟؟؟!!!

سلام
شاید بد نباشه موهاتون رو از جایی که موخوره داره، کوتاه کنید. برای استفاده از اتو مو هم توصیه‌هایی رو که خدمت‌تون عرض کردیم فراموش نکنید.
موفق باشید.

خیلی عالییی???

مد و زیبایی

سفید کردن پوست دست و پا در ۳ مرحله آسان و کاربردی

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی

لیفت مژه چیست؛ شیوه انجام، روش‌های جایگزین و عوارض لیفت مژه

آخرین مطالب

درمان خشکی بینی با ۵ روش مؤثر خانگی

خواص روغن گل مغربی و عوارض احتمالی آن برای سلامتی

علت نفخ معده؛ ۱۰ غذایی که موجب نفخ معده می‌شوند

انواع اعتماد به نفس؛ ۳ روش شکوفا کردن اعتماد به نفس

خواص آب برنج برای مو و پوست و نحوه استفاده از آن

ترین های جهان

معروف ترین موزه های جهان؛ ۱۰ موزه برتر جهان با آثار تاریخی حیرت‌انگیز


بهترین کشور برای تحصیل کدام است؟

بهترین فیلم های ۲۰۱۸‌ تا الان که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند


ارزانترین کشور برای تحصیل کدام است؟

بهترین کشورها برای راه اندازی کسب و کار در سال ۲۰۱۹

۲۴ کشور جهان با بیشترین نرخ امید به زندگی را بشناسید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

کاشت مو طبیعی یا همان پیوند مو ، روشی است که امروزه به عنوان یک عمل بدون ریسک و پر طرفدار شناخته شده است. وجود تعدُد کلینیک های کاشت مو و روش های متنوع ، انتخاب را برای متقاضیان کمی دشوار کرده است.

از طرف دیگر هزینه کاشت مو نیز یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری محسوب می شود که لازم است پیش از انتخاب، آگاهی های لازم در مورد آن بدست آورده شود.

کاشت مو SUT فرآیندی است که پرطرفتار ترین روش در زمینه کاشت مو محسوب می شود چراکه در این تکنیک دیگر همانند روش های رایج و سنتی شاهده جراحی، بجا ماندن اسکار، درد، تورم و در نهایت تراکم کم را شاهد نمی باشیم.

در روش SUT هزینه کاشت مو بین  3.000.000 تا 6.000.000 تومان است که بر اساس وسعت ریزش مو و تعداد گرفت ها مورد نیاز و شرایط فرد متقاضی متغیر است.

کاشت مو با تکنیک SUT در یک جلسه انجام می شود که می توان تا 14000 تار مو را در یک جلسه پیوند زد که این کلینیک در تعداد کاشت مو ، رکورد دار بالاترین تراکم در خاورمیانه میباشد.

روش جلوگیری از ایجاد موخوره

توجه: به طور کلی برای افرادی که بانک موی خوبی داشته باشند می توان تا 14000 تار مو را پیوند زد.

کاشت مو به روش SUT روشی نوین در علم کاشت مو است که این تکنیک بروز شده روش های قبلی همانند روش FUE میباشد که دانش و دستگاه آن به صورت انحصاری و برای اولین بار توسط مرکز تخصصی موی رنسانس در سال ۱۳۹۴ وارد ایران گردید که تحولی عظیم در این حوزه محسوب می شود.

نداشتن جراحی، تراکم بسیار بالا نسبت به سایر روش ها، عدم وجود درد و خونریزی از جمله ویژگی های کاشت مو SUT است

1- کاشت مو SUT در کلینیک رنسانس توسط  تیم مجرب کادر پزشکی و درمانی کاشت مو و تحت نظر متخصص انجام میشود و دیگر همانند روش های رایج و سنتی که شاهد انجام ان توسط تکنسین های تجربی است نمیباشید.

2- تمامی لوازم و ابزارهای کاشت مو SUT بطور انحصاری در این مجموعه بطور تمام استریل و یکبار مصرف مورد استفاده قرار داده می شوند.

3- یکی از مهمترین مزایای کاشت مو SUT برداشت گرفت ها با دستگاه می باشد که این امر باعث میشود از تمامی ظرفیت بانک موی فرد بدون اسیب دهی به بانک موها انجام شود.

4- لازم بذکر است روش کاشت مو SUT هیچگونه ارتباطی با روش های سیفر و سایر روش ها ندارد و تقریبا تمامی معایب و عوارض روش های دیگر کاشت مو مانند FITوFUT وSAFER  که جراحی، درد و خونریزی و بسیاری از عوارض متعدد دیگر که شاهده انها بوده ایم در این روش شاهد نمی باشیم و  تمامی ان موارد بطوره کامل برطرف شده است.

5- طراحی و ایجاد خط رویش مطابق با طرح دلخواه فرد کاندید کاشت مو انجام میشود که در نهایت غیرقابل تشخیص و همانند با خط رویش و موهای طبیعی شخص می باشد .

کاشت مو در کلینیک رنسانس در اتاق های VIP و کاملا مجهز، با لوازم تمام استریل توسط تیم مجرب کاشت مو بدون جراحی، درد و تورم انجام می شود که بدون عوارض جانبی و دوران نقاهت می باشد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و نوبت دهی  و مشاوره حضوری رایگان می توانید با شماره های ثابت: 02122088210 و 02188909050 تماس حاصل کرده و یا از طریق فرم انتهای صفحه ثبت نام فرمایید همچنین جهت مشاوره آنلاین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با شماره 09122115442 در ارتباط باشید و جهت بررسی موهای خود عکس خود را از جلو ، بالا و اطراف موهای خود ارسال نمایید تا توضیحات برایتان ارسال شود.

«مشاوره رایگان مجازی»

1-انطباق انتظارات با واقعیت

قبل از کاشت مو حتما چند نفر را که قبلا کاشت مو انجام داده اند از نزدیک ببینید وبا دید باز درمورد آن تصمیم بگیرید. هدف از کاشت مو پرکردن و پوشاندن منطقه خالی از مو است نه پرپشتی خیلی زیاد که فقط با گذاشتن کلاه گیس حاصل می شود. در کاشت مو باید واقع بین بود. متاسفانه افرادی که در مراکز غیرمعتبر برایشان بزرگ نمایی شده و دروغ زیاد شنیده اند انتظارات غیر واقعی پیدا می کنند.

البته انتخاب کلینیک مو با تجربه و همچنین نوع روش کاشت مو تاثیر زیادی بر نتیجه نهایی و پر پشتی موها خواهد گذاشت.بطور مثال در تکنیک SUT تراکم های بسیار بالا در صورت مناسب بودن بانک مو قابل دستیابی است و از این نظر رضایت تمامی مراجعه کنندگان پیشین کاملا جلب شده است.

2- تحقیق در مورد مراکز کاشت مو

مراکز کاشت مو بسیار زیادی در شهر تهران و دیگر شهرهای کشورمان تاسیس و در حال فعالیت هستند اما واقعیت این است که کاشت مو یک روش کاملا علمی است که علاوه بر تخصص ، نیاز به تجربه بسیار زیادی دارد.

مرکز تخصصی موی رنسانس عضو انجمن بین المللی پیوند مو با بیش از پانزده سال سابقه با بهره گیری از بهترین و مجرب ترین و باتجربه ترین تیم های کاشت مو در ایران  توسط تکنیک های جدید و انحصاری SUT و FUE  توانسته تحولی در امر کاشت مو را پایه گذاری نماید. این نکته بسیار حائز اهمیت است که به مرکزی مراجعه کنید که سابقه طولانی در انجام کاشت مو داشته باشد و کلیه مراحل کاشت مو را منطبق بر دانش روز پزشکی انجام دهد.

3- مکالمه حضوری با پزشک کاشت مو

در جلسه مشاور نمونه کارهای کاشت مو را ببینید و به توضیحات مشاور خود در مورد روش کاشت مو و نتیجه مورد نظردقت کنید. نگرانی و دلشوره درباره کاری که قرار است چهره تان را متحول کند کاملا برای مشاورین قابل درک است بنابراین سعی کنید موارد نگران کننده را به صراحت با مشاور خود درمیان بگذارید و به توضیحات و راهکارهای مشاور خود اطمینان نمایید.

4- نتیجه کاشت مو

نتیجه کاشت مو در افراد مختلف یکسان نیست . نتیجه کاشت موی شما می تواند بیشتر یا کمتر از دوستان تان باشد. نکته کلیدی میزان بانک موی شماست. مثلا معمولا در روش ای رایج و سنتی FUT و FIT که با جراحی انجام می شود در افرادی که انعطاف پذیری پوست پشت سرشان خیلی زیاد است می توان نواری به عرض 1.5 سانتی متر برداشت درحالی که اگر پوست سرسفت باشد عرض نوار حداکثر 1 سانتی متر خواهد بود و به همین نسبت تعداد تارهای موی کاشته شده کمتر می شود.

توجه داشته باشید که در وسعت ریزش های وسیع با کاشت مو نمی توان تراکم موی سنین نوجوانی را دوباره ایجاد کرد. معمولا در طاسی های وسیع پرپشتی موها پس از کاشت مو 60 تا 80 درصد موهای طبیعی است که البته اگر کلینیک کاشت مو به درستی انتخاب گردد همین میزان از تراکم نیز در نهایت بسیار رضایت بخش خواهد. زیرا طراحی خط رویش و روش کاشت موی مورد استفاده تاثیر زیادی بر ظاهر طبیعی و پرپشت تر بود موها دارد.

5- تاثیر سن در کاشت مو

کاشت مو محدودیت سنی خاصی نداشته و در سن بالا و با موهای سفید نیز قابل انجام است. افراد 25تا60 ساله بهترین کاندید کاشت مو هستند البته افراد مسن سالم هم کاندید مناسبی برای کاشت مو محسوب می شوند زیرا موهای سفید کاشته شده بسیار طبیعی دیده شده و کسی متوجه کاشت موی افراد مسن نمی شود. ضمنا این گروه می توانند موهای کاشته شده را نیز مانند موهای طبیعی رنگ کنند.

6- کاشت مو برای خانمها

لازم است بدانید که کاشت مو مختص آقایان نیست و برای خانم ها نیز انجام می شود مثلا خانم هایی که موهای خود را سفت می بندند دچار طاسی سر می شوند یا خانم هایی که پیشانی خیلی بلندی دارند می توانند با کاشت مو این مشکل را برطرف کنند

7- تعداد گرافت های قابل کاشت

از نظر علمی در یک جلسه کاشت مو با روش ترکیبی در بهترین شرایط حداکثر 4000 گرفت یا 12000 تار مو کاشته می شود. علت این محدودیت میزان انعطاف پذیری پوست ناحیه اهدا کننده در پشت سر و تراکم موهای آن منطقهای است. شایان ذکر است که مرکز تخصصی موی رنسانس رکورد دار کاشت مو تا 5000 گرفت (14000 تار مو ) در یک جلسه می باشد که البته برای کسانی قابل انجام است که از بانک موی خوبی برخوردارهستند

بنابراین ادعای کاشت ارقام نجومی مانند 16000 یا بیشتر جنبه علمی و واقعی نداشته وصرفا تبلیغات گمراه کننده بوده و غیر اخلاقی است.

8- انتخاب روش کاشت مو

روش های مختلفی برای کاشت مو و پیوند موی طبیعی وجود دارد ، روش FIT یک متد غیر جراحی است که تعداد موهای کمتری را می توان از طریق آن کاشت. در این روش گرافت های مو به صورت تک به تک از منطقه بانک مو توسط هولدر دستی جدا و در منطقه طاس سر کاشته می شود. میزان موفقیت پیوند هم کمتر از روش جراحی است و معمولا توصیه می شود که از روش ترکیبی جراحی یا FUT و روش غیر جراحی FIT به صورت همزمان استفاده گردد که عوارض ذکر شده در بالا را شاهد هستیم.

انجام دادن روش غیر جراحی  FITکه  با هولدر دستی برداشت می شود ،  و یا استفاده از روشی بنام  (SAFER)  تاثیری در کیفیت عمل ندارد. در همه این حالت ها از پانچ های متداول و رایج استفاده می شود  . روش SAFERکه در رسانه ها تبلیغ می شود چیز اضافه ای نسبت به روش های رایج ندارد و عوارض متعددی را دارد ،

البته در حال حاضر همانطور که ذکر شد کاشت مو به روش SUT جدیدترین و بهترین متد پیوند مو طبیعی محسوب می شود که به صورت انحصاری و برای اولین بار توسط کلینیک کاشت مو رنسانس وارد ایران گردیده است که در این روش تقریبا تمامی معایب و عوارض روش های دیگر کاشت مو برطرف شده است و میتوانیم تا 5000 گرفت یعنی تا 14000 تار مو را در صورت داشتن بانک موی مناسب پیوند زنیم.

روش جلوگیری از ایجاد موخوره

9- خط رویش مو

برای اینکه نمای جلوی سر بعد از کاشت مو غیرطبیعی نشود وچهره فرد اخم آلود به نظر نرسد لازم است خط موی جلوی سر از میزان مشخصی پایین تر آورده نشود.لازم است بیماران در این مورد از تجربه پزشک استفاده کنند وهمفکری کنند و بی دلیل اصرار به پایین آوردن زیاده از حد خط رویش مو نداشته باشند البته در اخر نظر شخص کاندید اعمال خواهد شد با صلاح دید پزشک.

طراحی خط رویش مو موضوعی است که در نتیجه نهایی کاشت مو بسیار موثر است و برای طبیعی بودن خط رویش نیاز به تجربه و دانش علمی زیادی است ، بنابراین در این مورد حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

10- نتیجه نهایی کاشت مو

کاشت مو فرایندی نیست که بلافاصله نتیجه آن قابل مشاهده باشد ، برای مشاهده نتایج نهایی کاشت حدود 10 تا 12 ماه زمان لازم است تا موهای پیوند داده به مرحله رشد کامل خود رسیده و پیوند مو تثبیت گردد.

به غیر از کاشت مو روش های دیگری برای جلوگیری از ریزش مو و درمان آن وجود دارد که البته در حال حاضر این روش ها نمی تواند از نظر ماندگاری و کیفیت جای پیوند موی طبیعی را بگیرد:

1- روش درمان های دارویی :

داروهایی مانند ماینوکسیدیل و قرص فیناستراید از جمله داروهایی هستند که تاثیر آنها بر کاهش ریزش مو و همچنین رویش مجدد توسط FDA  (سازمان دارویی ایالات متحده) تایید شده اما این روش ها نیز داری عوارض مخصوص به خود هستند :

·         نیاز به استفاده همیشگی از محلول ماینوکسیدیل و قرص فیاستراید

·         بازگشت ریزش مو به حالت قبل پس از قطع مصرف

·         وجود عوارض ناخواسته مانند افزایش موهای زائد بدن در دوره مصرف ماینوکسیدیل

·         وجود عوارض هورمونی در قرص فیانستراید که اخیرا مشخص شده ممکن است دائمی باشد

2- درمان ریزش مو با استفاده از پکیج ویژه ریزش مو:

برخی مواقع توصیه ما برای افرادی که ریزش موی ارثی دارند  این است که برای  جلوگیری از ریزش مو از پکیج PRPمزوتراپی،  لیزرتراپی و ویتامین درمانی استفاده کنند و جهت تزریق PRPو مزوتراپی حتماً به مراکز معتبر و مجاز مراجعه کنند. PRPعبارت است از تزریق خونی که از بیمار گرفته شده و سانتریفوژ شده است. در این روش پلاسمای تغلیظ شده را که پلاکت آن پنج برابر خون معمولی است جدا کرده و در پوست سر تزریق می کنند . ادعا می شود چون پلاسما تغلیظ شده است غنی ازفاکتورهای رشد بوده ومی تواند ریشه مو را تقویت کند. کاربرد PRP در درمان طاسی ایده ای نو محسوب می شود PRP در اروپا و آمریکا در مرحله تحقیقاتی است ولی نتایج تحقیقات ضد و نقیض است . در یک مطالعه در برزیل PRP پس از کاشت مو با بهبودی 15% در قطر و تعداد موها همراه بوده است. در ایران کسانی که این کار را انجام می دهند اسم آن را تزریق سلول بنیادی گذاشته اند و این اشتباه است . پلاکت اصلاً سلول بنیادی نیست . درواقع پلاکت چون هسته ندارد اصلاً سلول نیست

3- سلول های بنیادی :

تحقیقات بر روی سلول های بنیادی Stem cellsو سلول درمانی یا کشت مو همچنان ادامه دارد ولی هنوز به نتیجه عملی در انسان نرسیده است. این امید وجود دارد که در آینده با شناسایی ژن های مسول طاسی قبل ازسن بلوغ و حذف یا اصلاح آنها با ژن درمانی مشکل طاسی به طور کامل برطرف شود .در این صورت اصلا نیازی به کاشت مو نخواهد بود که البته سالها تا کامل شدن تحقیقات و بررسی نتایج زمان باقی مانده است.

یکی از مهم ترین مسائلی که پیش از اقدام به کاشت مو ذهن متقاضیان را به خود مشغول می کند هزینه های مربوط به پیوند موی طبیعی است. هزینه کاشت مو بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله تعداد گرفت های مورد نیاز کاشت مو ، تعداد جلسات و..

اما به صورت کلی هزینه یا قیمت کاشت مو به روش SUT در کلینیک تخصصی موی رنسانس بین 3.000.000 تا 6.000.000 تومان می باشد.

لازم است در نظر داشته باشید این هزینه نسبت به تراکم و کیفیت بالاتر و همچنین ماندگاری مادام العمر به نسبت نتایج کاشت مو با روش های رایج و سنتی بسیار به صرفه تر بوده و دیگر نیازی به دارو و درمان های طولانی و بی اثر نمیباشید و با توجه به سابقه طولانی کلینیک رنسانس کاملا رضایت شما را در پی خواهد داشت.

شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و نوبت دهی با شماره های 02122088210 و 02188909050 تماس حاصل کرده و یا عکس خود را از طریق تلگرام و واتساپ به شماره 09122115442 ارسال فرمایید.

همچنین جهت ویزیت مجازی و ارسال عکس آنلاین میتوانید از طریق لینک زیر اقدام کرده تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

مشاوره رایگان مجازی

این مرکز افتخار دارد هم اینک با این تکنیکهای جدید و انحصاری در ایران کاشت و ترمیم مو را به بالاترین سطح خود رسانده , که دیگر نیازی به روشهای FUT-FIT که برش و بخیه و یا بیهوشی در آنها شاهد بودیم نمیباشد

روش جلوگیری از ایجاد موخوره
روش جلوگیری از ایجاد موخوره
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *