داروهای مجاز گلودرد در بارداری

خواص دارویی و گیاهی

 کند شدن سیستم ایمنی در بارداری باعث می شود بدن قادر به مبارزه با سرماخوردگی نباشد بنابراین بدن شما نسبت به سرفه، عطسه و آب ریزش بینی که علائم سرماخوردگی ویروسی هستند آسیب پذیرتر می شود.


چه چیزی باعث سرماخوردگی در بارداری می شود؟

سرماخوردگی معمولا در اثر ویروس اتفاق می افتد. 2 ویروس سرماخوردگی یا در اطراف ما وجود دارد.


نشانه های سرماخوردگی در بارداری چیست؟

سرماخوردگی معمولا با خراش دار شدن یا آسیب به گلو ایجاد می شود که یک یا دو روز ادامه می یابد. در ادامه آن علائم دیگر خود را نشان می دهند مانند:

داروهای مجاز گلودرد در بارداری

آب ریزش بینی
عطسه
خستگی
سرفه های خشک مخصوصا در روزهای آخر سرماخوردگی که ممکن است یک هفته یا به طول بینجامد.
تب (معمولا کمتر از 38 درجه)
تفاوت سرماخوردگی و آنفولانزا در بارداری

تفاوت سرما خوردگی و آنفولانزا با استفاده از علائم آن ها مشخص می شود:

سرما خوردگی، حتی در بدترین شرایط از آنفولانزا خفیف تر است. علائم آن کم کم نمایان می شود و تب در آن اتفاق نمی افتد. گلودردی که در سرماخوردگی اتفاق می افتد بعد از یک یا دو روز ناپدید می شود و آب ریزش بینی و سرفه باقی می ماند.
آنفولانزا شدیدتر می باشد و به صورت ناگهانی اتفاق می افتد. علائم آنفولانزا شامل تب شدید (معمولا بین 38 تا 4 درجه فارنهایت)، سردرد، سرد بودن، گلودردی که در روزهای دوم و سوم بدتر می شود، درد عضلات و خستگی و ضعف (ممکن است دو هفته یا طول بکشد). شما ممکن است عطسه و سرفه را نیز تجربه کنید.
در صورتی که در طول بارداری دچار سرماخوردگی بشوید، چه اقداماتی می توانید انجام دهید؟

اگرچه داروهایی که در طول بارداری برای رها شدن از شر سرماخوردگی مصرف می کنید مجاز هستند، نباید از آب ریزش بینی و سرفه رنج ببرید. راه هایی که بدون مصرف دارو به بهبود شما کمک می کنند:

استراحت: استراحت مدت زمان سرماخوردگی را کاهش نمی دهد اما در طول سرماخوردگی بدن شما نیاز به استراحت دارد.
فعال باشید: ورزش هایی که برای دوران بارداری مناسب هستند به شما کمک می کنند حس بهتری داشته باشید.
غذا خوردن را ترک نکنید: ممکن است اشتها نداشته باشید اما خوردن مواد غذایی سالم به درمان شما کمک می کند.
موادغذایی غنی از ویتامین ث مصرف کنید: این مواد به بهبود سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. میوه های حاوی ویتامین ث مثل مرکبات، توت فرنگی، هندوانه، کیوی، انبه، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، پاپایا، بروکلی، کلم قرمز و اسفناج را مصرف نمایید.
مصرف روی را افزایش دهید: مصرف روی نیز باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می شود. مصرف بوقلمون، گوشت گاو، صدف، تخم مرغ، ماست، جوانه گندم و جو برای دریافت روی توصیه می شود.
مصرف نوشیدنی: تب، عطسه و آب ریزش بینی باعث می شود آب بدن شما کاهش یابد. نوشیدنی های گرم مناسب دوران بارداری باعث آرامش می شوند. بنابراین یک فلاسک حاوی سوپ (سوپ مخصوص بارداری) و نوشیدنی گرم در کنار خود قرار دهید و به مقدار کافی مصرف نمایید. مصرف میزان آب مناسب در بارداری و نوشیدنی های سرد نیز در جریان بهبود شما موثر می باشند.
مکمل های موردنیاز را مصرف نمایید: از ویتامین هایی که پیش از زایمان موردنیاز است مصرف نمایید. مانند ویتامین ث، روی. (پیش از مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید)
خواب راحت: هنگامی که به پشت خوابیده اید یا زیر سر خود دو عدد بالشت قرار داده اید راحت تر نفس می کشید. طرز خوابیدن درست در بارداری مهم است. استفاده از نوارهای بینی به تنفس راحت تر کمک می کند.
چه زمانی نیاز به مراجعه به پزشک دارید

زمان مراجعه به پزشک هنگام سرماخوردگی در بارداری

در صورتی که علائم زیر را مشاهده کردید با پزشک خود تماس بگیرید:

تب از38 درجه
سرماخوردگی شما به حدی شدید است که در خوردن و خوابیدن شما اختلال ایجاد کرده است.
مخاط سرفه های شما سبز یا زرد است
سرفه های شما همراه با درد سینه یا خس خس است
سینوس های شما ضربان دارد
اگر علائم بیش از دو هفته به طول انجامید، نیاز به مصرف دارو دارید
مصرف داروهای مطمئن برای سرماخوردگی در طول بارداری

پیش از مصرف هر گونه دارویی در طول سرماخوردگی با پزشک خود مشورت نمایید. برخی روش هایی که شما در خانه استفاده می کنید در طول بارداری شما خطرناک است.

بنابراین چه داروهایی برای درمان سرماخوردگی در طول بارداری مناسب هستند؟

استامینوفن: اگر تب دارید یا سردرد یا بدن درد دارید، می توانید استامینوفن مصرف نمایید.
داروهای سرفه: خلط آور مثل (Mucinex) به همراه داروهای سرفه مثل (Robitussin) یا قرص های سرفه در طول بارداری مناسب هستند. اما با پزشک خود درباره مقدار دارو مشورت نمایید.
پیش از مصرف هر گونه دارویی با پزشک خود مشورت نمایید و داروهایی که پزشک تجویز کرده است را سر خود کنار نگذارید زیرا برخی داروها در طول بارداری موردنیاز است و ضرری برای جنین ندارد.


داروهایی که نباید در طول بارداری مصرف نمایید

برخی داروهای سرماخوردگی در طول بارداری مضر می باشند زیرا به جنین آسیب می رسانند. این داروها عبارتند از:

برخی داروهای کاهنده درد و تب. آسپرین، ایبوپروفن یا ناپروکسین در مراحل رشد جنین در ماه های اول بارداری اختلال ایجاد می کند و باعث ایجاد مشکل در هنگام زایمان می شود.

داروهای ضد گرفتگی بینی. برخی متخصصین مصرف این داروها را بلامانع می بینند مانند Sudafed یا Dayquil اما برخی اجازه مصرف نمی دهند. متخصصین بعد از سه ماهگی اجازه مصرف این داروها را می دهند و مصرف آن ها را نیز محدود می کنند (یک اونس یا دو اونس روزانه به مدت یک یا دو روز).
روش های درمانی خانگی. از مصرف داروهای گیاهی خانگی بدون تجویز پزشک بپرهیزید.


درمان طبیعی سرماخوردگی در بارداری

شما می توانید از راه های طبیعی زیر برای درمان سرماخوردگی خود استفاده نمایید:

مصرف سیر تازه. سیر ترکیبی ضد ویروسی می باشد. مصرف یک یا دو حبه سیر یا افزودن آن به سوپ یا جوشانده آن مناسب می باشد.
استفاده از دستگاه مرطوب کننده. این دستگاه هوا را مرطوب نگه می دارد و تجمع آلودگی جلوگیری می کند.
استفاده از قطره بینی. این گونه قطرات باعث مرطوب شدن مسیر بینی می شود و در طول بارداری ضرری ندارند.
قرقره کردن آب نمک. این کار باعث تسکین گلودرد می شود. ¼ قاشق غذاخوری نمک در هشت اونس آب گرم بریزید و قرقره کنید.
عسل. مصرف یک قاشق غذاخوردی عسل در بارداری (یا ترکیب عسل، لیمو و آب داغ) باعث کاهش سرفه های خشک می شود. 


“لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید”

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

داروهای مجاز گلودرد در بارداری

خانم‌ها در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری نگران مبتلا شدن به سرماخوردگی و آنفولانزا هستند، چون می‌ترسند سلامت کودک دلبندشان تحت تأثیر بیماری آنها قرار بگیرد. علاوه‌براین به‌علت ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در دوره‌ی بارداری، احتمال بیمار شدن زنان باردار نسبت به قبل افزایش می‌یابد و این مسئله هم به نگرانی آنها می‌افزاید. اما نیازی به ترسیدن نیست. برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی در دوره‌ی بارداری نیز روش‌ها و داروهای بی‌خطری وجود دارد. مطلب زیر به معرفی داروهای مطمئن و خطرناک برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی در بارداری و همچنین ارائه‌ی روش‌های خانگی برای درمان آنها می‌پردازد.

هر چیزی که در دوره‌ی بارداری برای شما اتفاق بیفتد، نه‌تنها روی بدن خودتان بلکه روی سلامت کودک متولدنشده‌تان نیز اثر می‌گذارد. آگاهی از این مسئله می‌تواند مقابله با بیماری را پیچیده‌تر کند.

درگذشته اگر شما به آنفولانزا یا سرماخوردگی مبتلا می‌شدید، می‌توانستید از یک داروی ضداحتقان بدون نیاز به نسخه (OTC) استفاده کنید اما حالا ممکن است نگران باشید که آیا داروی مصرفی شما در دوره‌ی بارداری بی‌خطر است یا نه. اگرچه داروها می‌توانند علائم بیماری شما را کاهش دهند اما شما نمی‌خواهید که به‌خاطر مصرف آنها مشکلی برای کودک‌تان به‌وجود بیاید.

داروهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید در دوره‌ی بارداری مصرف کنید، بنابراین درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا در طول بارداری لزوما نباید تجربه‌ی استرس‌زایی باشد.

با توجه به سیستم سلامت دانشگاه میشیگان و اکثر پزشکان زنان و زایمان، بهتر است در ۱۲ هفته‌ی اول بارداری از مصرف هرگونه دارویی اجتناب کنید. چون این زمانی حیاتی برای رشد اندام‌های مهم کودک‌تان است. همچنین بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که پس از هفته‌ی ۲۸ بارداری نیز مراقب داروهای مصرفی‌تان باشید. بنابراین اگر درحال‌حاضر باردار هستید یا سعی دارید باردار شوید، قبل از مصرف هرگونه دارویی حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

از مصرف داروهای همه‌کاره که در آنها مواد تشکیل‌دهنده‌ی مختلف برای مقابله با علائم بسیار باهم ترکیب شده‌اند، اجتناب کنید. درعوض برای برطرف کردن علائمی که دارید، داروهای تکی (واحد) را انتخاب کنید. همچنین شما باید از مصرف داروهای زیر در دوره‌ی بارداری پرهیز کنید، مگر آنکه خود پزشک‌تان آنها را تجویز کرده باشد. این داروها احتمال بروز مشکلات مختلف را در دوره‌ی بارداری افزایش می‌دهند:

هنگامی‌که شما در دوره‌ی بارداری بیمار می‌شوید، اول باید کارهای زیر را انجام دهید:

اگر علائم شما بدتر شدند، ممکن است لازم باشد موارد زیر را امتحان کنید:

سرماخوردگی و آنفولانزا دارای علائم مشترک بسیاری هستند، مانند سرفه و آبریزش بینی. بااین‌حال چند تفاوت وجود دارد که به شما امکان می‌دهد آنها را از هم تشخیص دهید. اگر علائم شما به‌طور کلی خفیف هستند، پس احتمالا سرما خورده‌اید، اما علائمی مانند داشتن لرز و احساس خستگی شدید معمولا مربوط به آنفولانزا هستند.

همان‌طور که می‌دانید بدن در طول بارداری دچار تغییراتی می‌شود. یکی از آن تغییرات، این است که سیستم ایمنی بدن در این دوره، ضعیف می‌شود. یک سیستم ایمنی ضعیف‌تر باعث می‌شود که بدن مادر، نوزاد متولدنشده را پس نزند. بااین‌حال با ضعیف شدن سیستم ایمنی زنان باردار، آنها نسبت به عفونت‌های ویروسی و باکتریایی آسیب‌پذیرتر می‌شوند.

همچنین زنان باردار در مقایسه با زنان غیرباردار هم‌سن‌شان، احتمال دارد که به عوارض ناشی از آنفولانزا دچار شوند. این عوارض می‌توانند شامل پنومونی (سینه پهلو یا ذات الریه)، برونشیت یا عفونت‌های سینوسی باشد.

دریافت یک واکسن آنفولانزا، خطر ابتلا به عفونت و عوارض ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، دریافت واکسن آنفولانزا می‌تواند تا ۶ ماه پس از تولد به محافظت از زنان باردار و نوزادان آنها کمک کند. بنابراین مهم است که زنان باردار درمورد دریافت واکسن آنفولانزا با پزشک‌شان مشورت کنند.

سایر کارهایی که شما می‌توانید برای پیشگیری از سرماخوردگی انجام دهید، عبارت‌اند از:

اگرچه اکثر سرماخوردگی‌ها مشکلی برای نوزاد متولد‌نشده ایجاد نمی‌کنند اما آنفولانزا باید جدی گرفته شود. عوارض ناشی از آنفولانزا، خطر زایمان زودرس و نقایص زمان تولد را افزایش می‌دهند. اگر متوجه‌ی علائم زیر شدید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید:

CDC توصیه می‌کند زنانی که علائم شبه‌آنفولانزا دارند، بلافاصله با داروهای ضدویروسی درمان شوند. مثل همیشه اگر هرگونه سؤال یا ابهامی درمورد بیماری‌تان داشتید، با پزشک‌تان تماس بگیرید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

بسیار مفید و حالب. مرسی

لطف دارید دوست عزیز.

داروهای مجاز گلودرد در بارداری

ممنون از مطالب مفیدتون

خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده.

جالب بود، ممنون

لطف دارید دوست گرامی.

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

آزمایش غربالگری چیست و چگونه انجام می‌شود؟

علائم زایمان؛ ۹ نشانه که آمدن بچه نزدیک است

هورمون پرولاکتین و علائم بالا بودن آن در زنان و مردان

هورمون استروژن چیست؛ فواید، موارد استفاده و عوارض جانبی آن

غلبه بر عادت به تعویق انداختن کارها در ۳ گام عملی و نتیجه‌بخش

۱۰ اشتباه مالی که صاحبان کسب‌وکار همچنان مرتکب می‌شوند

راهنمای سفر به فلورانس؛ ۲۰ جاذبه گردشگری شهر تاریخی ایتالیا

خواص زنیان؛ ۴۵ خاصیت این گیاه همه فن حریف

معرفی کتاب ما همه باید فمینیست باشیم

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

زیباترین حیوانات دنیا و خصوصیات منحصربه‌فرد آن‌ها

متاسفانه محتوای مورد در خواست شما در مجله ونوس موجود نیست، البته ممکن است آدرس محتوای درخواستی تغییر کرده باشد. لطفاً در مطالب مجله جستجو کنید.

مشاهده جدیدترین مطالب

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *