داروی گلو درد در زمان بارداری

خواص دارویی و گیاهی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

داروی گلو درد در زمان بارداری

خانم‌ها در دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری نگران مبتلا شدن به سرماخوردگی و آنفولانزا هستند، چون می‌ترسند سلامت کودک دلبندشان تحت تأثیر بیماری آنها قرار بگیرد. علاوه‌براین به‌علت ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در دوره‌ی بارداری، احتمال بیمار شدن زنان باردار نسبت به قبل افزایش می‌یابد و این مسئله هم به نگرانی آنها می‌افزاید. اما نیازی به ترسیدن نیست. برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی در دوره‌ی بارداری نیز روش‌ها و داروهای بی‌خطری وجود دارد. مطلب زیر به معرفی داروهای مطمئن و خطرناک برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی در بارداری و همچنین ارائه‌ی روش‌های خانگی برای درمان آنها می‌پردازد.

هر چیزی که در دوره‌ی بارداری برای شما اتفاق بیفتد، نه‌تنها روی بدن خودتان بلکه روی سلامت کودک متولدنشده‌تان نیز اثر می‌گذارد. آگاهی از این مسئله می‌تواند مقابله با بیماری را پیچیده‌تر کند.

درگذشته اگر شما به آنفولانزا یا سرماخوردگی مبتلا می‌شدید، می‌توانستید از یک داروی ضداحتقان بدون نیاز به نسخه (OTC) استفاده کنید اما حالا ممکن است نگران باشید که آیا داروی مصرفی شما در دوره‌ی بارداری بی‌خطر است یا نه. اگرچه داروها می‌توانند علائم بیماری شما را کاهش دهند اما شما نمی‌خواهید که به‌خاطر مصرف آنها مشکلی برای کودک‌تان به‌وجود بیاید.

داروهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید در دوره‌ی بارداری مصرف کنید، بنابراین درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا در طول بارداری لزوما نباید تجربه‌ی استرس‌زایی باشد.

با توجه به سیستم سلامت دانشگاه میشیگان و اکثر پزشکان زنان و زایمان، بهتر است در ۱۲ هفته‌ی اول بارداری از مصرف هرگونه دارویی اجتناب کنید. چون این زمانی حیاتی برای رشد اندام‌های مهم کودک‌تان است. همچنین بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که پس از هفته‌ی ۲۸ بارداری نیز مراقب داروهای مصرفی‌تان باشید. بنابراین اگر درحال‌حاضر باردار هستید یا سعی دارید باردار شوید، قبل از مصرف هرگونه دارویی حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

از مصرف داروهای همه‌کاره که در آنها مواد تشکیل‌دهنده‌ی مختلف برای مقابله با علائم بسیار باهم ترکیب شده‌اند، اجتناب کنید. درعوض برای برطرف کردن علائمی که دارید، داروهای تکی (واحد) را انتخاب کنید. همچنین شما باید از مصرف داروهای زیر در دوره‌ی بارداری پرهیز کنید، مگر آنکه خود پزشک‌تان آنها را تجویز کرده باشد. این داروها احتمال بروز مشکلات مختلف را در دوره‌ی بارداری افزایش می‌دهند:

هنگامی‌که شما در دوره‌ی بارداری بیمار می‌شوید، اول باید کارهای زیر را انجام دهید:

اگر علائم شما بدتر شدند، ممکن است لازم باشد موارد زیر را امتحان کنید:

سرماخوردگی و آنفولانزا دارای علائم مشترک بسیاری هستند، مانند سرفه و آبریزش بینی. بااین‌حال چند تفاوت وجود دارد که به شما امکان می‌دهد آنها را از هم تشخیص دهید. اگر علائم شما به‌طور کلی خفیف هستند، پس احتمالا سرما خورده‌اید، اما علائمی مانند داشتن لرز و احساس خستگی شدید معمولا مربوط به آنفولانزا هستند.

همان‌طور که می‌دانید بدن در طول بارداری دچار تغییراتی می‌شود. یکی از آن تغییرات، این است که سیستم ایمنی بدن در این دوره، ضعیف می‌شود. یک سیستم ایمنی ضعیف‌تر باعث می‌شود که بدن مادر، نوزاد متولدنشده را پس نزند. بااین‌حال با ضعیف شدن سیستم ایمنی زنان باردار، آنها نسبت به عفونت‌های ویروسی و باکتریایی آسیب‌پذیرتر می‌شوند.

همچنین زنان باردار در مقایسه با زنان غیرباردار هم‌سن‌شان، احتمال دارد که به عوارض ناشی از آنفولانزا دچار شوند. این عوارض می‌توانند شامل پنومونی (سینه پهلو یا ذات الریه)، برونشیت یا عفونت‌های سینوسی باشد.

دریافت یک واکسن آنفولانزا، خطر ابتلا به عفونت و عوارض ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، دریافت واکسن آنفولانزا می‌تواند تا ۶ ماه پس از تولد به محافظت از زنان باردار و نوزادان آنها کمک کند. بنابراین مهم است که زنان باردار درمورد دریافت واکسن آنفولانزا با پزشک‌شان مشورت کنند.

سایر کارهایی که شما می‌توانید برای پیشگیری از سرماخوردگی انجام دهید، عبارت‌اند از:

اگرچه اکثر سرماخوردگی‌ها مشکلی برای نوزاد متولد‌نشده ایجاد نمی‌کنند اما آنفولانزا باید جدی گرفته شود. عوارض ناشی از آنفولانزا، خطر زایمان زودرس و نقایص زمان تولد را افزایش می‌دهند. اگر متوجه‌ی علائم زیر شدید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید:

CDC توصیه می‌کند زنانی که علائم شبه‌آنفولانزا دارند، بلافاصله با داروهای ضدویروسی درمان شوند. مثل همیشه اگر هرگونه سؤال یا ابهامی درمورد بیماری‌تان داشتید، با پزشک‌تان تماس بگیرید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

بسیار مفید و حالب. مرسی

لطف دارید دوست عزیز.

داروی گلو درد در زمان بارداری

ممنون از مطالب مفیدتون

خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده.

جالب بود، ممنون

لطف دارید دوست گرامی.

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

آزمایش غربالگری چیست و چگونه انجام می‌شود؟

علائم زایمان؛ ۹ نشانه که آمدن بچه نزدیک است

هورمون پرولاکتین و علائم بالا بودن آن در زنان و مردان

هورمون استروژن چیست؛ فواید، موارد استفاده و عوارض جانبی آن

غلبه بر عادت به تعویق انداختن کارها در ۳ گام عملی و نتیجه‌بخش

۱۰ اشتباه مالی که صاحبان کسب‌وکار همچنان مرتکب می‌شوند

راهنمای سفر به فلورانس؛ ۲۰ جاذبه گردشگری شهر تاریخی ایتالیا

خواص زنیان؛ ۴۵ خاصیت این گیاه همه فن حریف

معرفی کتاب ما همه باید فمینیست باشیم

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

زیباترین حیوانات دنیا و خصوصیات منحصربه‌فرد آن‌ها


 


 


 


 


داروی گلو درد در زمان بارداری


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید


instagram googleplus facebook telegram rss



دانلود آهنگ انگار نه انگار از علی یاسینی


تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت اطلاع نیوز می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.




خانه

موبایل

 

اگر سرما خورده‌اید و گلویتان درد می‌کند و وقت دکتر رفتن ندارید یا اهل دارو و به خصوص آمپول زدن نیستید نگاهی به این مقاله بیندازید.

 

داروی گلو درد در زمان بارداری

سرماخوردگی، آنژین، لارنژیت و . از بیماری‌های شایع فصل سرما محسوب می‌شود. اگر سرما خورده‌اید و گلویتان درد می‌کند و وقت دکتر رفتن ندارید یا اهل دارو و به خصوص آمپول زدن نیستید نگاهی به این مقاله بیندازید. ما 8 روش کاملاً طبیعی برای حل مشکلتان ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

 

1- لیموترش، گلودرد را درمان و بدن را تقویت می‌کند

لیموترش، درمان طبیعی و موثری است. لیموترش خواص اعجاب‌انگیزی دارد که درمان گلودرد یکی از آن‌هاست. این ترش خوشمزه و پرخاصیت ضدعفونی کننده است، تولید گلبول‌های سفید را فعال می‌سازد و به این ترتیب قدرت دفاعی طبیعی بدن را تحریک می‌کند.

 

روش استفاده: لیموترش را با آب گرم مخلوط کرده و با محلول به دست آمده قرقره کنید. این کار را چندین بار در روز انجام دهید تا علائم بیماری از بین برود.

 

 

 

2- درخت چای: ضدعفونت و ضدویروس

درخت چای گلودرد را درمان می‌کند. معمولاً از روغن ضروری این گیاه استفاده می‌کنند چون ضد قارچ، ضد ویروس و ضدباکتری خوبی است.

 

روش استفاده: دو قطره روغن ضروری درخت چای را با کمی عسل مخلوط کنید و قبل از این که قورتش دهید چند لحظه در دهان خود نگه دارید. هر روز سه مرتبه این کار را انجام دهید تا علائم بیماری کاملاً از بین برود.

 

توجه داشته باشید که روغن ضروری این گیاه برای زنان باردار، شیرده و کودکان زیر 3 سال مورد منع مصرف دارد.

 

 

3- عسل، تسکین دهنده و تقویت کننده است

وقتی دچار گلودرد و التهاب در این ناحیه می‌شوید بدون معطلی سراغ عسل بروید. علاوه بر این، عسل «تقویت کننده‌ی» طبیعی محسوب می‌شود و برای تقویت بدن ایده‌آل است. زمانی که بدن شما قوی‌تر باشد بیماری‌تان زودتر بهبود می‌یابد.

 

روش استفاده: لیموترش را در آب داغ بچکانید و به آن عسل اضافه کنید، هم بزنید و میل کنید.

 

علاوه بر این می‌توانید 25 میلی لیتر آب گرم را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و هم بزنید. در ظرف بپوشانید و اجازه دهید خنک شود. در روز چند بار با محلولی که آماده کرده‌اید قرقره کنید.

 

لیموترش خواص اعجاب‌انگیزی دارد که درمان گلودرد یکی از آن‌هاست. این ترش خوشمزه و پرخاصیت ضدعفونی کننده است، تولید گلبول‌های سفید را فعال می‌سازد.

 

و به این ترتیب قدرت دفاعی طبیعی بدن را تحریک می‌کند

 

 

 

 

4- گیاه مریم گلی؛ تسکین گلودرد

گیاه مریم گلی برای درمان گلودرد موثر عمل می‌کند. در سال 29 پژوهشی انجام شد که نشان می‌دهد دهان‌شویه‌ای که از گیاه مریم گلی تهیه شده است برای تسکین گلودرد به اندازه‌ی داروهای موجود موثر عمل می‌کند. برگ‌های این گیاه خواص ضدالتهابی و ضدعفونی دارد.داروی گلو درد در زمان بارداری

 

روش استفاده: 1 تا 3 گرم برگ خشک مریم گلی را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 1 دقیقه دم بکشد. روزانه 5 مرتبه با این محلول قرقره کنید.

 

گیاه مریم گلی برای زنان باردار، شیرده، کودکان زیر 18 ماه و افرادی که دچار سرطان سینه و صرع هستند مورد منع مصرف دارد.

 

 

5- آویشن: التیام بخش و ضد سرفه

آویشن برای مقابله با آنژین، گریپ، برونشیت و .. موثر است. این گیاه معطر، تقویت کننده‌ی سیستم دفاعی بدن و ضدسرفه بوده و برای درمان گلودرد بسیار موثر است.

 

روش استفاده: 15 میلی‌لیتر آب جوش را روی یک قاشق چای‌خوری پُر آویشن بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید به مدت 1 الی 15 دقیقه دم بکشد. سپس محلول را از صاف کنید و روزانه بعد از غذا 3 فنجان از این دم کرده را میل کنید.

 

توجه داشته باشید نباید بیش از 3 هفته‌ی مدام از دم کرده‌ی آویشن استفاده کرد.

 

توجه داشته باشید روغن ضروری آویشن برای زنان باردار و شیرده و همچنین برای کودکان زیر 3 سال بدون تجویز پزشک مورد عدم مصرف دارد.

 

در مصرف این گیاهان نیز افراط نکنید و اگر به گیاهان حساسیت دارید قبل از مصرف این گیاهان با پزشک یا عطار مشورت کنید.

 

 

 

 

6- پوست درخت بلوط با آنژین مقابله می‌کند

پوست درخت بلوط برای درمان گلودرد موثر است. درخت بلوط برای درمان زکام، آنژین، لارنژیت مفید است.

 

روش استفاده:  8 تا 1 گرم پوست درخت بلوط خرد شده را با یک لیتر آب به مدت 1 دقیقه بجوشانید و سپس محلول را از صاف کنید. هر روز 3 تا 4 مرتبه با این محلول قرقره کنید. این کار را حداکثر 5 تا 6 روز ادامه دهید.

 

اسطوخودوس ضددرد و ضدالتهاب است و برای درمان بیماری‌های تنفسی مثل برونشیت، رینیت و غیره بسیار موثر است. این گیاه گلودرد و سرفه را درمان می‌کند

 

7- سرکه‌ی سیب: ضدباکتری و سرشار از ویتامین

سرکه‌ی سیب سرشار از ویتامین، ضدباکتری و ضدویروس است و سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند. سرکه سیب درمان موثر و ارزان قیمتی برای گلودرد محسوب می‌شود.

 

روش استفاده: یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را در یک لیوان آب گرم بریزید و روزانه 2 تا 3 مرتبه قرقره کنید. اگر گلودردتان شدید است هر ساعت این کار را تکرار کنید.

 

8- اسطوخودوس: ضدالتهاب

اسطوخودوس ضددرد و ضدالتهاب است و برای درمان بیماری‌های تنفسی مثل برونشیت، رینیت و غیره بسیار موثر است. این گیاه گلودرد و سرفه را درمان می‌کند.

 

روش استفاده: 2 گرم اسطوخودوس را با یک لیتر آب جوش به مدت 1 دقیقه بجوشانید. محلول را از صافی رد کنید و روزانه 3 فنجان بنوشید. این کار را حداکثر 5 تا 7 روز تکرار کنید.

 

توجه داشته باشید که از روغن ضروری این گیاه بدون نظر پزشک استفاده نکنید.

 

 

 

چند توصیه‌ی کلی

* اگر تا دو روز بیماری‌تان بهبود نیافت و یا تب داشتید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

* برخی معتقدند که درمان‌های گیاهی کاملاً بی‌خطر هستند و از هر گیاهی و به هر میزانی می‌شود استفاده کرد. توجه داشته باشید گیاهان، داروهای بی‌خطری نیستند و نباید در مصرف آن‌ها دچار افراط شد. بعضی مواقع مورد منع مصرف وجود دارد.

 

* اگر در مصرف یک گیاه دچار شک شده‌اید حتماً با پزشک یا عطار مشورت کنید.


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

امام صادق (علیه السلام) فرمود: هیچ فرشته‏ ای در آسمان ها و زمین نیست مگر این که می‏ خواهد خداوند متعال به او رخصت دهد تا به زیارت امام حسین (علیه السلام) مشرف شود، چنین است که همواره فوجی از فرشتگان به کربلا فرود آیند و فوجی دیگر عروج کنند و از آنجا اوج گیرند.


جام خانواده؛


 

۱- نوشیدن شربت عسل و آبلیمو ( اگر در سه ماه اول بارداری هستید از این گزینه صرف نظر کنید )

۲- گل، یک داروی گیاهی است. دارویی که بدن را برای مبارزه با عفونت ها آماده می کند و اگر به محض دیدن علایم سرماخوردگی، دمنوش این گیاه را بنوشید، بر اساس تحقیقات تازه بعد از ۱ یا ۲ روز علایم محو یا کم می شوند. البته اگر بیماری خاصی دارید، برای نوشیدن این چای باید با پزشک خود مشورت کنید تا تداخل دارویی به بیماری هایتان اضافه نشود.داروی گلو درد در زمان بارداری

۳-تحقیقات نشان داده که اگر در ۲۴ ساعت اول،  قرص های آبنباتی سرماخوردگی را بخورید، علایم بیماری کمتر می شود و سلامت خود را زودتر به دست می آورید.
۴- تاثیر ویتامین C برای مبارزه با سرماخوردگی، دیگر ثابت شده است اما به تازگی در تحقیقاتی مشخص شده که اگر در فصل سرما و در شرایطی که استرس های محیطی و کاری زیادی دارید، هرروز ویتامین C بخورید، احتمال سرماخوردگی شما نصف می شود. بهترین توصیه برای کمک گرفتن از ویتامین C هم این است؛ صبح به صبح یک لیوان آب پرتقال، لیموشیرین بخورید یا در چای خود لیموترش بچکانید.

۵- پزشکان تحقیق کرده اند و می گویند، بخار سوپ مرغ باعث باز شدن مجرای تنفسی می شود، آب آن بدن را از بحران کم آبی در بیماری نجات می دهد و در نهایت هم التهاب دستگاه تنفسی را کاهش می دهد.
۶- نوشیدن چای همان خاصیت های تسکین دهنده سوپ مرغ را دارد و آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز و چای سیاه، برای مبارزه بدن با ویروس بسیار معجزه آساست.

۷-  تحقیقات مشخص کرده اگر روزانه سیر تازه بخورید، به مبارزه بدن شما با میکروب ها کمک می کند و کمتر از یک انسان عادی گرفتار ویروس ها و بیماری ها می شوید.
۸- اگر یک دستگاه بخار آب را در اتاق بگذارید یا آب داغ حمام را باز کنید و برای مدتی در بخار حمام نفس بکشید، ذرات ریز و داغ آب باعث می شود گرفتگی در مجرای بینی، برطرف و تنفس شما راحت تر شود.

۹- یک چهارم قاشق چای خوری نمک و یک چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل و با سرنگ کوچکی این مایع را به داخل بینی، تزریق کنید. با این کار، بینی خود را شستشو می دهید و راه تنفسی را از ویروس ها و گرده ها پاک می کنید. مخاط بینی هم رقیق می شوند و در دوران بیماری، راحت تر نفس می کشید.
۱۰- اگر ۴ بار در روز، آب نمک قرقره کنید، میکروب ها از دستگاه تنفسی شما دور می شوند و رشد نمی کنند.

۱۱-  هیچ وقت از خواب عمیق و استراحت خود به بهانه کار دور نشوید و در فصل سرد، تختخواب خود را گرم نگه دارید.
۱۲- به محض بروز علائم سرماخوردگی ازاین خوراکی های مصرف کنید :


 


نعناع : بهتر است هنگام سرماخوردگی برگ نعناع را به آب جوش اضافه و مصرف کنید تا گلودرد شما را تسکین دهد. عصاره آن را به آبی که در حالت بخار کردن است اضافه کنید تا هوای خشک را مرطوب کند.


 



 

فلفل: ماده ای به «capsaicin» موجود در فلفل تند عملکردی شبیه یک ماده محرک را دارد که باعث تحریک ترشح خلط و ترشحات بینی می شود.


 


زنجبیل: زنجبیل دم کرده در صورتی که  تب و لرز  کرده اید بدن را گرم می کند. یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده را به یک لیوان آب داغ اضافه و مصرف کنید.


 


دارچین: همانند زنجبیل طعم تندی دارد و احساس گرمی ایجاد می کند. کمی پودر دارچین به آب داغ اضافه کنید یا چند چوب دارچین بجوشانید تا بخار آن گرفتگی بینی را برطرف کند. از این مایع به عنوان نوشیدنی هم می توانید استفاده کنید.


 



 

عسل: عسل را هرطور که استفاده کنید، درمانی برای سرماخوردگی به حساب می آید. بررسی ها نشان می دهد کودکانی که روزی یک قاشق چای خوری عسل مصرف می کنند هنگام سرماخوردگی کمتر سرفه می کنند و خواب بهتری دارند.


 


لیمو: ویتامین c موجود در آن برای درمان این بیماری موثر است. از آن جا که مصرف آب لیمو هنگام سرماخوردگی اهمیت زیادی دارد، برای طعم دار کردن آب از لیمو استفاده کنید. برای رفع گلودرد، کمی لیمو در یک لیوان آب جوش بریزید و یک قاشق چای خوری عسل و یا کمی زنجبیل به آن اضافه و مصرف کنید.


 



 

آب نمک: قرار دادن نمک روی زخم می تواند آزاردهنده باشد اما غرغره کردن آب نمک می تواند تسکین دهنده گلودرد باشد. زیرا آب نمک التهاب گلو را کاهش می دهد. نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب مخلوط کنید و آرام غرغره کنید. این کار را بر حسب نیاز تکرار کنید.


 


سوپ مرغ: مایعات داغ و مغذی تاثیر مثبتی روی بیماری سرماخوردگی دارند. به خصوص سوپ مرغ. محققان معتقدند که مواد موجود در سوپ مرغ برای مقابله با واکنش التهابی بدن هنگام سرماخوردگی مفید و موثر است.

۱۳- رعایت نظافت؛ شستن دست را با صابون فراموش نکنید. از آن جا که تحقیقات نشان داده صابون های معمولی در از بین بردن میکروب ها موثر است و نیازی به استفاده از صابون ضدباکتری نیست. هر بار بین انگشتان، دور ناخن و پشت دست را به مدت ۲۰ ثانیه بشویید. بهداشت دست قبل و پس از هر وعده غذایی، هنگام بازگشت از بیرون، استفاده از دستشویی، دست زدن به حیوانات و تمیز کردن بینی حتما رعایت شود. خارج از منزل از دستمال های مخصوص استفاده کنید. در صورتی که یکی از اعضای خانواده سرما خورده است این نکات رعایت شود.

۱۴- مسواک فرد مذکور را از بقیه جدا نگه دارید. پس از دوره واگیری، مسواک فرد را با آب جوش بشویید تا هر نوع جرم یا ویروس باقی مانده از بین برود.
۱۵- دمای اتاق را پایین نگه دارید، خانه بیش از حد گرم هوای خشک ایجاد می کند که محیط مناسبی برای رشد ویروس ها به حساب می آید. کاهش درجه حرارت به میزان ۵ درجه و استفاده از مرطوب کننده برای حفظ رطوبت در فصل سرما در کاهش ابتلا به سرماخوردگی موثر است.

۱۶- مصرف میوه و سبزی: هویج، کیوی، کشمش، لوبیا سبز، پرتقال و توت فرنگی حاوی ویتامین می باشند که در تقویت سیستم ایمنی نقش دارد. سبزی هایی مانند کلم بروکلی، کلم و گل کلم منابع خوب بتاکاروتن محسوب می شوند که از بدن در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند، سعی کنید روزی ۵ وعده میوه و سبزی خام و یا کمی پخته مصرف کنید. پخت بیش از حد سبزی باعث از بین رفتن خواص آن می شود.
۱۷- مصرف شیرینی جات را به حداقل برسانید. از آن جا که شکر محیط مناسبی برای عوامل بیماری زاست، مصرف مواد قندی را به خصوص هنگام سرماخوردگی به حداقل برسانید.داروی گلو درد در زمان بارداری


 


۱۸- گیاه مریم گلی برای درمان گلودرد موثر عمل می‌کند. در سال ۲۰۰۹ پژوهشی انجام شد که نشان می‌دهد دهان‌شویه‌ای که از گیاه مریم گلی تهیه شده است برای تسکین گلودرد به اندازه‌ی داروهای موجود موثر عمل می‌کند. برگ‌های این گیاه خواص ضدالتهابی و ضدعفونی دارد.روش استفاده: ۱ تا ۳ گرم برگ خشک مریم گلی را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. روزانه ۵ مرتبه با این محلول قرقره کنید. گیاه مریم گلی برای زنان باردار، شیرده، کودکان زیر ۱۸ ماه و افرادی که دچار سرطان سینه و صرع هستند مورد منع مصرف دارد.


 


۱۹– آویشن: التیام بخش و ضد سرفه: آویشن برای مقابله با آنژین، گریپ، برونشیت و .. موثر است. این گیاه معطر، تقویت کننده‌ی سیستم دفاعی بدن و ضدسرفه بوده و برای درمان گلودرد بسیار موثر است.روش استفاده: ۱۵۰ میلی‌لیتر آب جوش را روی یک قاشق چای‌خوری پُر آویشن بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم بکشد. سپس محلول را از صاف کنید و روزانه بعد از غذا ۳ فنجان از این دم کرده را میل کنید.توجه داشته باشید نباید بیش از ۳ هفته‌ی مدام از دم کرده‌ی آویشن استفاده کرد.توجه داشته باشید روغن ضروری آویشن برای زنان باردار و شیرده و همچنین برای کودکان زیر ۳ سال بدون تجویز پزشک مورد عدم مصرف دارد.


 


۲۰- سرکه‌ی سیب: ضدباکتری و سرشار از ویتامین:سرکه‌ی سیب سرشار از ویتامین، ضدباکتری و ضدویروس است و سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند. سرکه سیب درمان موثر و ارزان قیمتی برای گلودرد محسوب می‌شود.روش استفاده: یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را در یک لیوان آب گرم بریزید و روزانه ۲ تا ۳ مرتبه قرقره کنید. اگر گلودردتان شدید است هر ساعت این کار را تکرار کنید.


 


۲۱- اسطوخودوس: ضدالتهاب:اسطوخودوس ضددرد و ضدالتهاب است و برای درمان بیماری‌های تنفسی مثل برونشیت، رینیت و غیره بسیار موثر است. این گیاه گلودرد و سرفه را درمان می‌کند. روش استفاده: ۲۰ گرم اسطوخودوس را با یک لیتر آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. محلول را از صافی رد کنید و روزانه ۳ فنجان بنوشید. این کار را حداکثر ۵ تا ۷ روز تکرار کنید.توجه داشته باشید که از روغن ضروری این گیاه بدون نظر پزشک استفاده نکنید.


 


webshad/ 214

«برای مشاهده  جدیدترین اخبار جذاب و خواندنی کلیک کنید»

سلام من ۵ماه باردارم سرماخوردم وآبریزش بینی زیاد دارم وگلومم درد میکنه به نظر شما چیکار کنم

سلاممن الان حدود ده روزه سرفه‌های خشک دارم به شربتم حساسیت دارمهفتیه دهم بارداری هم هستمنمیدونم باید چکار کنک حوصلمو سر بردهلطفا بهم بگید اگه میدونید

سلام من الان هفته هفتم بارداری هستم وبه شدت سرفه می کنم ده روزه این جوریم هر سال یک ماه می کشید با دارو خوب بشم الان بدون دارو چه کنم به شدت حساسم

سلام من 8 ماهه باردارم سرما خوردم گلوم بدجور اذیت میکنه چی میتونه درد گلومو تسکین بده اگه کمکم کنین ممنون میشم

سلام.من هم الان یه ماهه باردارم،گلوم به شدت درد میکنه.ومتورم شده،اگه راهکاری به غیر از دارو دارید لطف کنیدوبگید،ممنون میشم.

سلام دوستانخانم من بارداره وتو ماه ششم سرما خورده فقط استخوناش درد میکنه چه چیزی برای درمانش خیلی موثره؟؟؟ لطفا راهنماییم کنید

منم آنفولانزا بدی گرفتم دکتر اموکسی سیلین امپول 12 برآم تجویز کرد بعد از چند روز که این داروها جواب ندادند سفکسیم شروع کردم مشکلی برا نی نی به وجود نمیاره با خیال راحت استفاده کن دارو ها تو ان شاالله زود خوب بشی

سلام من چهار ماهه باردارم دچار گلو درد بدی شدم هرچی اب نمک قرقره کردم وختمی خوردم فایده نداشت فقط گلوم چرکی شده ودرد میکنه به نظرتون چیکار کنم تو رو خدا راهنماییم کنین

من 8 ماهه باردارم. 2 ماهه سرا خوردم و الان فقط چرک گلوم باقی موتده و خیلی اذیتم میکنه . و چون میترسم دارو مصرف کنم از شماکمک میخواستم. لطفا راهنماییم کنید

برای رفع نفس تنگ شدید در سرماخوردگی زنان باردار چه دارویی پیشنهاد می کنید

آیا خوردن جوشانده میوه به برای زنان باردار سرما خورده ضرر ندارد

دست شما درد نکنه که برای سلامت جامعه تلاش میکنی دمت گرمت

من درماه 6هستم ازماه 3سرماخوردگی گرفتم که بعدیه ماه رفع شدوپس ازاون سرفه شدیدگرفتم و تااین ماه منواذیت میکنه که نمیدونم میتونم ازداروهای گیاهی استفاده کنم متخصص بهم اموکسی سیلین داد میترسم برابچه ام ضررداشته باش نمیخورمش تروخدالطفامنوراهنمایی کنیدخیلی اذیتم.

عالی بود

سلام من توی دوماهم سرمای بدی خوردم راهکاری دارید برای من با تشکر

ایازن حامله میتواندگل گاوزبون مصرف کندیاکلاازداروهای گیاهی برای رفع سرماخوردگی استفاده کند

عالی بود مرسی

عالی بود موفق باشین

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *