خواص درمانی نیزوپرد

خواص دارویی و گیاهی

قرص نیزوپرد ۵ چیست؟

قرص نیزوپرد ۵

نیزوپزد قرصی است که از کورتیزول مشتق شده است و برای درمان التهاب ها و دستگاه ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد از این قرص برای درمان برخی سرطانها و بیماری های مختلفی مثل آسم, مشکلات پوستی, حساسیت شدید و استفاده می شود

موارد مصرف نیزوپرد

نیزوپرد دارای خواص ضدالتهابی و اثر سرکوب دستگاه ایمنی بدن را دارد. نیزوپرد کمک می کند تا تورم، قرمزی، خارش، و واکنش های حساسیتی کاهش یابند. همچنین در درمان بیماری های گوناگونی مانند نفروتیک٬ آسم، آرتریت، مشکلات پوستی، حساسیت شدید، و برخی سرطان ها کاربرد دارد.خواص درمانی نیزوپرد

مکانیسم اثر نیزوپرد

نیزوپرد با پیوند غیر قابل برگشت به گیرنده های گلوکوکورتیکوئید نوع آلفا و بتا عمل می کند. گیرنده های گلوکوکورتیکوئید نوع آلفا و بتا تقریباً در سراسر بافت های بدن وجود دارند.

نحوه مصرف قرص نیزوپرد

این دارو را همراه با غذا یا شیر مصرف کنید تا از ناراحتی های شکمی پیشگیری کنید و بر اساس دستور پزشک مصرف شود. قرص را همراه با یک لیوان کامل آب میل نمایید مگر اینکه دکترتان طوری دیگر تجویز کرده باشد.

اگر تجویز شده است روزی یکبار مصرف کنید آن را صبح قبل از ساعت ۹ میل کنید. این دارو را دقیقا طبق دستور پزشک استفاده کنید. از بره دارویی خود با دقت پیروی نمایید.

دوز مصرفی و طول مدت درمان به شرایط پزشکی شما و واکنش به درمان بستگی دارد. استفاده از این دارو را بدون مشورت با پزشک قطع نکنید. وقتی دارو به طور ناگهانی قطع گردد برخی از شرایط ممکن است بدتر شوند. شما ممکن است علایمی مثل ضعف، لاغر شدن، حالت تهوع، دردماهیچه، سردرد، خستگی و سرگیجه شدن را تجربه کنید.

برای پیشگیری از این علایم در مواقع قطع دارو پزشک شما ممکن است دوز مصرفی آن را به تدریج کاهش دهد. به محض مواجه شدن با علایم جدید یا بدتر شدن شرایط با پزشک تماس بگیرید.

اگر بر اساس بره روزانه از این قرص استفاده می کنید و یک دوز مصرفی ان را فراموش کردید به محض اینکه یادتان آمد ان را مصرف کنید اما اگر به زمان بعدی مصرف نزدیک شدید بهتر است از دوز فراموش شده چشم پوشی کنید و بر اساس بره روزانه تان از آن استفاده کنید.

اگر از داروی نیزوپرد برای مدتی استفاده می کنید بهتر است آزمون های پزشکی (مثل گلوکز خون، ارزیابی قد و وزن، ظرفیت استخوان ها،فشار خون و غیره) را به طور دوره ای بررسی کنید تا بهبود بیماری و عوارض جانبی آن را کنترل کنید.

عوارض جانبی قرص نیزوپرد

حالت تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها، سوزش معده، اختلال در خواب، افزایش تعریق و یا اکنه ممکن است اتفاق بیفتد. اگر هر یک از این عوارض ادامه یافت یا بدتر شد با پزشک خود تماس بگیرید.

بخاطر داشته باشید که پزشک قرص نیزوپرد را به این دلیل برای شما تجویز کرده است که فواید آن بیش از عوارض آن می باشد.

بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جدی را تجربه نکرده اند. به محض اینکه متوجه عوارض جدی و حتمل شدید پزشک خود را در جریان قرار دهید.

عوارضی از جمله: درد یا گرفتگی ماهیچه، ضربان قلب نظم، ضعف، ورم کردن دست، پا و مچ پا، چاق شدن غیر معمول، علایم عفونت (تب یا گلودرد)، مشکلات بینایی (تاری دید)، استفراغ که مثل دانه های قهوه به نظر می رسد، مدفوع خونی، درد ناحیه شکم، تغییرات رفتاری، التیام کند زخم ها، نازک شدن پوست، درد استخوان، تغییرات دوره قاعدگی، صورت پف کرده، تشنج و خونریزی آسان. نیزوپرد در موارد نادر سطح قند خون بدن را افزایش می دهد که باعث تشدید دیابت می گردد.

موارد منع مصرف نیزوپرد

این دارو برای مبتلایان به عفونت های قارچی و برای کسانی که به آن حساسیت دارند، ممنوع است. مصرف دوزهای بالای این دارو طی دوره شیردهی توصیه نمی شود.برای بیمارانی که اخیرا دچار سکته قلبی MI شده اند، همچنین برای خانم های باردار با احتیاط فراوان تجویز شود. در موارد زخم های گوارشی، بیماری کلیوی، هیپرتانسیون، پوکی استخوان، دیابت شیرین، هیپوتیرئیدی، سیروز، دیورتیکولیت، کولیت اولسراتیو، آناستوموز روده ای جدید، اختلالات ترومبوآمبولیک، تشنج، میاستنی گراو، نارسایی قلبی، سل، هرپس سیمپلکس چشم، بی ثباتی احساسی و اختلالات سایکوتیک با احتیاط تجویز شود.

مصرف نیزوپرد در دوران حاملگی

مطالعات کافی درباره مصرف داروی این گروه در حیوانات خطری را برای جنین نشان نداده است.. ولی مطالعات کافی در زنان حامله وجود ندارد. یا اینکه مطالعات در حیوانات بیانگر ایجاد عارضه جانبی در جنین بوده است.ولی مطالعات کافی در زنان حامله خطری را برای جنین در سه ماهه اول حاملگی نشان نداده است. وشواهدی از خطر در مورد مصرف دارو در بقیه دوران حاملگی وجود ندارد

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

(بدون www) *

در صورتی که کسی به نظر من پاسخ دهد به من ارسال شود.

دعا زبان بند ، حذف موقت اکانت اینستاگرام ، متن اینستاگرام ، تعبیرخواب خون ، رمان بدون سانسور ، علیرضا آذر

نقشه سایت | چکیده سایت |
کپی برداری مطالب آزاد است اما درج منبع نشانه معرفت شماست! |
بهینه سازی و صعود توسط میهن بک لینک (بک لینک)

‎قرص پردنیزولون خوراکی 
‎پردنیزولون متعلق به دسته داروهای کورتیکواستروئیدی می باشد . کورتیکواستروئیدها در موارد بسیاری تجویز می شوند . بطور مثال جهت کنترل علائم آسم ، التهاب روده ها و بیماری های خود ایمنی ( مانند لوپوس ) ، بیماری های مفصلی و عضلانی ( مانند روماتیسم) و حساسیت ها بکار می روند.
‎این داروها همچنین در درمان برخی سرطان ها تجویز می شوند .
‎کورتیکواستروئیدها با سرکوب سیستم ایمنی در بدن باعث کاهش ورم و التهابات می شوند .

‎پیش از مصرف پردنیزولون 
– در صورت بارداری ،اقدام به بارداری یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید.
– در صورت سابقه ی فشار خون بالا ، حمله ی قلبی یا هرگونه مشکل قلب و عروق ، اختلالات کبدی ، دیابت، فشار بالای چشم ( بیماری گلوکوم یا آب سیاه ) ، پوکی استخوان، تیروئید کم کار ، بیماری های اعصاب و روان ( مانند افسردگی و سایکوز ) ، صرع ، زخم گوارشی و بیماری التهاب روده حتما پزشک خود را مطلع نمایید.
– در صورتی که اخیراً واکسیناسیون انجام دادید ، یا قصد انجام آن را دارید ، به پزشک خود بگویید.
– در صورتی که در حال حاضر مبتلا به هرگونه عفونت می باشید یا اخیراً بوده اید ، به پزشک اطلاع دهید .
– اگر در معرض تماس با افراد مبتلا به عفونت های مسری مثل آبله مرغان ، سرخک و زونا هستید، پزشک را مطلع نمایید .
– در صورت سابقه انسداد عروقی و لخته ی خون در عروق ، به پزشک خود اطلاع دهید .
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.
– در صورت سابقه ی هرگونه حساسیت دارویی یا درد عضلانی پس از مصرف داروهای کورتیکواستروئیدی ( دگزامتازون ، بتامتازون و ) حتماً پزشک خود را آگاه نمایید.

‎نحوه ی مصرف پردنیزولون
– مصرف دارو را دقیقا مطابق دستور پزشک مصرف نمایید .
– در صورتی که پردنیزولون یک نوبت در روز تجویز شده باشد ، بهترین زمان مصرف آن صبح ها بعد از صبحانه می باشد .
– بهتر است پردنیزولون همراه یا پس از غذا مصرف شود زیرا مصرف غذا به کاهش عوارض گوارشی ناشی از این دارو کمک می کند .
– قرص های روکشدار با عنوان ( Enteric Coated ) به صورتی طراحی شده اند که داخل روده باز می شوند لذا می توانید آن ها را قبل یا پس از غذا مصرف نمایید . اما لازم است جهت جلوگیری به آسیب روکش، این قرص ها بطور کامل بلعیده شوند و از جویدن یا خرد کردن آنها خودداری شود . همچنین مصرف داروهای معده و شربت های ضد اسید معده با این نوع قرص ها باید حداقل ۲ساعت فاصله داشته باشد .
– برخی از قرص های پردنیزولون را می توان در آب حل نمود لذا در صورتی که با بلع قرص مشکل دارید ، در مورد حل کردن دارو از داروساز خود مشورت دریافت نمایید .
– طول درمان با این دارو باتوجه به شرایط و بیماری شما کوتاه مدت یا بلند مدت می باشد . لذا مصرف دارو را تا زمانی که پزشک توصیه کرده است ادامه دهید .
– در صورتی که درمان با این دارو بیش از ۳ هفته برای شما تجویز شده باشد ، قطع ناگهانی آن می تواند عوارضی در بر داشته باشد . لذا قطع دارو باید زیر نظر پزشک و به صورت تدریجی انجام شود .
_در صورت فراموشی یک نوبت دارو بلافاصله آن را مصرف نمایید اما از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت جداً خودداری نمایید.

‎توصیه ها
– این قرص در دو مقدار بسیار متفاوت ۵ و ۵۰ میلی گرمی موجود می باشد. قرص ۵۰ میلی گرمی در مشکلات و التهابات جدی تر و برای مدت زمان کوتاه تجویز می شود و مصرف طولانی مدت آن خطرآفرین می باشد . لذا در زمان تحویل دارو به دوز قرص ها دقت داشته باشید و سوالاتتان را از پزشک یا داروساز خود بپرسید.
– در صورتی که بیش از ۳ هفته از این دارو استفاده می کنید، بهتر است یادداشتی تهیه کنید با این مضمون که شما تحت درمان با داروی کورتیکواستروئید (داروهایی مانند هیدروکورتیزون، بتامتازون، دگزامتازون ..)می باشید و در کیف پول یا وسایل شخصی خود نگهداری کنید.بهتر است سابقه ی بیماری های مهم و دوز داروهای خود را نیز در این یادداشت قید کنید.
-در صورتی که قصد عمل جراحی یا درمان دندانپزشکی را دارید به پزشک خود در مورد مصرف این دارو اطلاع دهید ومصرف پردنیزولون و مقدار مصرفی و مدت مصرف را قید کنید زیرا نیاز به تنظیم مجدد دوز این دارو برای این موقعیت ها وجود دارد .
– در درمان با این دارو حتماً تحت نظر پزشک خود باشید و معاینات و آزمایشات دوره ای را طبق نظر پزشک ، بطور منظم انجام دهید تا وضیعت پیشرفت درمانی شما بررسی شود و عوارض ناشی از مصرف این دارو ها تحت کنترل قرار بگیرند.
– پردنیزولون سیستم ایمنی شما را تضعیف می نماید به همین دلیل در مدت درمان با این دارو از گذشته مستعد ابتلا به عفونت می باشید . در نتیجه در صورت احساس علائم هرگونه بیماری ، به پزشک خود مراجعه نمایید . بهداشت فردی را بیش تر رعایت کنید و تماس با افراد مبتلا به بیماری عفونی و واگیردار ( آنفولانزا ، سرخک ، آبله مرغان و. ) را محدود نمایید .
– در صورتی که مبتلا به دیابت می باشید ، اندازه گیری روزانه و منظم قند خون برای شما ضروری می باشد . زیرا مصرف پردنیزولون می توان سطح قند خون را تغییر دهد. در صورت عدم کنترل قند خون ، به پزشک خود مراجعه کنید .
– به دلیل این که این دارو می تواند در عملکرد دارو های بسیاری تداخل ایجاد کند یا بروز عوارض دارویی را افزایش دهد، پیش از شروع مصرف هرگونه دارو ، مکمل یا فرآورده گیاهی حتما به پزشک یا داروساز خود مصرف پردنیزولون رااطلاع دهید.

‎عوارض شایع پردنیزولون
‎با وجود این که مصرف این دارو برای بسیاری از بیماری ها حیاتی می باشد و فواید آن برای بیمار و ارزشمندتر است، اما عوارض دارویی متنوعی نیز می تواند با مصرف این دارو ایجاد شود که در صورت عمل به توصیه های پزشک و داروساز خود و پیگیری های منظم می توانید آن ها را کنترل نمایید .
– عوارض گوارشی مانند دل درد ، سو ٔهاضمه یا تهوع با مصرف کورتیکواستروئید های خوراکی بسیار شایع می باشد که با مصرف دارو همراه یا پس از یک وعده غذایی سبک و پرهیز از غذاهای پر چرب و پر ادویه می توان آن ها را کاهش داد. اما در صورتی که تهوع و استفراغ ادامه دار باشد و استفراغ محتوی خون باشد حتماً باید به پزشک خود مراجعه نمایید .
– تغییر در خلق و خو و رفتار ، خصوصاً در ابتدای درمان ممکن است رخ دهد.در مورد افکار و نگرانی های خود با پزشکتان و یا مشاورتان صحبت نمایید .
– در صورت اختلال در خواب ، احساس گیجی، ابتلا به عفونت ، ضعف ماهیچه ای ، خستگی و قاعدگی نظم حتماً با پزشک خود صحبت کنید .
– مصرف طولانی مدت پردنیزولون نیاز به پیگیری های مناسب ، انجام آزمایشات خونی ، استخوانی و به صورت دوره ای دارد تا بتوان از عوارض ناخواسته ی مصرف طولانی مدت این دارو ها جلوگیری کرد یا آنها را کنترل نمود لذا در صورتی که این دارو طولانی مدت برای شما تجویز شده است ، ارتباط خود با پزشکتان را قطع نکنید.
-افزایش وزن یکی از عوارض شایع مصرف کورتیکواستروئید ها می باشد که اتفاقاً برخی سودجویان از آن در داروهای چاق کننده استفاده می کنند یا بصورت مستقیم جهت افزایش وزن توسط افراد استفاده می شود اما باید بدانید که این افزایش وزن در واقع ناشی از ورم و افزایش مایعات بدن می باشد و طبیعتاً ماندگار نمی باشد ضمن اینکه مصرف این دارو برای افزایش وزن،سایر عوارض کورتیکواستروئید هامانند پوکی استخوان و ضعف ایمنی را نیز در بر دارد .

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

قرص پردنیزولون (Prednisolone) را با کورتون ها می شناسیم.این دارو برای مواردی مثل درمان بیماری های کبدی و یا التهابات شدید به کار می رود. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

خواص درمانی نیزوپرد

15

معاون فنی اداره کل نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: عوارض حمام آفتاب و سلاریوم با بیماری های پوستی و سرطان، در بدن مشهود می شود. به گزارش میزان، نزدیک به یک دهه است که برنزه کردن به یکی از ملاک های زیبایی بین افراد جامعه به خصوص بانوان، تبدیل شده است. گرفتن حمام آفتاب بر پشت بام آپارتمان ها و استفاده از روغن های مختلف از شیوهای اولیه برنزه کردن بدن است که امروزه

با امکانات ابتدایی و در حدی که کنترل فشار و ضربان نبض و قلب حضرت امام کنترل شود در حسینیه جماران شروع بکار درمان نمودیم. زمانی که قلب امت ایستاد بعد از عملیات فاو در سال 65 بیماری قلبی امام خمینی جدی تر شد بگونه ای که ایشان در منزل دچار ایست قلبی شدند ولی خوشبختانه توسط کادر درمان احیای قلبی شدند. پس از این واقعه بنیانگذار جمهوری اسلامی در درمانگاهی جماران که برای

، تسهیل و تسریع شود. رئیس انجمن علمی داروسازان ایران، افزود: آنچه مسلم است، اینکه صادرات قریب به 4 میلیارد تومانی در مقایسه با بازار مصرف 13 هزار میلیارد تومانی، تجانس بوده و نشان دهنده به فعلیت نرسیدن پتانسیل های موجود در صنعت داروسازی کشور است. وی ادامه داد: حل مشکل صنعت داروسازی کشور پیش از آنکه به ساختار غیرخصوصی و یا خصوصی مربوط باشد، به دخالت های غیر کارشناسی در اقتصاد دارو باز می گردد. برخوردهای چندگانه و تبعیض آمیز فی مابین واردکنندگان با یکدیگر و یا حتی تولیدکنندگان با یکدیگر سبب بروز مشکلاتی می شود که بعضی جبران ناپذیر است.

غلبه بر نگرانی ها در مورد اندام تان، همسرتان و سایر مواردی که در یک رابطه جنسی ممکن است شما را مضطرب کند، امتحان کنید. داشتن رابطه جنسی فقط مفرح و لذت بخش نیست، بلکه دارای خواص درمانی مانند تسکین استرس( Stress )، بهبود سیستم ایمنی بدن و حتی افزایش طول عمر نیز هست. ولی برای بعضی از زنان، انجام رابطه زناشویی می تواند ایجاد حس گناه، ترس و اضطراب کند. این موضوع دلیلی شد تا یک کلینیک آنلاین

. معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی مسدود کردن سامانه های پیامکی را خودسرانه خواند و این کار را غیرقانونی دانست. این مقام مسوول همچنین خاطر نشان کرد: به موجب قانون انتخابات تبلیغات انتخاباتی از 24 ساعت قبل از شروع برگزاری انتخابات تا پایان انتخابات ممنوع است، لیکن کسی حق ندارد به بهانه جلوگیری از تبلیغات انتخاباتی خارج از موعد، ارتباطات پیامکی مردم را قطع کند.

افراد زمانی که در معرض فشارهای روحی روانی، جسمی یا عاطفی قرار می گیرند، به استرس فیزیولوژیکی مبتلا می شوند. بدون شک داشتن میزان کمی از استرس فیزیولوژیکی در برخی موارد طبیعی بوده و به ضرر بدن نیست. اما با این حال داشتن میزان بالایی استرس که به صورت طولانی مدت یا مکرر ادامه داشته باشد، می تواند عوارض جدی و سختی برای سلامت روحی و جسمی ایجاد کند. زمانی که این شرایط ایجاد می شود بدن به اجبار با

. امکان این که دوستانتان هم بخواهند شبی را با همسرانشان بگذرانند، زیاد است. یک قرص پیشگیری از بارداری متفاوت مصرف کنید تغییرات هورمونی عوارض مهمی برای میل جنسی شما دارند. قرص های پیشگیری از بارداری یکی از بزرگترین عوامل کاهش تولید تستوسترون در بدن هستند که در نتیجه سبب کاهش میل جنسی می شوند. انواع خاصی از آنها حتی می تواند باعث ایجاد درد حین رابطه شود. حتی اگر در حال

. از کلسترول بالا رنج میبرید؟ حتما میدانید برای کاهش کلسترول و خطر بیماری قلبی، باید تغییراتی در بره غذایی و سبک زندگی خود به وجود بیاورید. حتی اگر پزشک برای پایین آوردن کلسترولتان دارو تجویز کرده باز هم باید تغییراتی در بره غذایی خود ایجاد کنید و تحرکتان را افزایش دهید تا قلبتان سالم بماند. این توصیه های ساده به شما کمک میکند کلسترول خود را در سطح تعادل حفظ کنید: بدن به

بخشد : الف) ایمنوگلوبولین درمانی: این دارو از جنس پروتئین است و از سیستم ایمنی در برابر حملات آنتی بادی های مهاجم محافظت می کند. ب) پلاسما فرزیس: دستگاهی به بدن شما وصل می شود که خون به درون آن کشیده می شود و آنتی بادی های حمله کننده به اعصاب بدینوسیله از خون جدا می شوند. این آنتی بادی ها، پروتئین هایی هستند که در خون وجود دارند و باعث حمله به سیستم ایمنی بدن می شوند.

دارند و عدم تعادل هورمونی می تواند علت بسیار مهم سفید شدن زودهنگام موها باشد. شرایط پزشکی: بیماری های خودایمنی به سلول های بدن حمله می کنند و این شرایط شامل فولیکول های مو نیز می شود و از این رو، ممکن است شاهد سفید شدن زودرس موها باشید. کمبود ویتامین ب 12 یا مشکلات غده هیپوفیز یا غده تیروئید نیز می توانند موجب پیری زودرس شوند. خبر خوب این است که اگر بیماری درمان شود، آثار فیزیکی پیری

. استفاده گسترده فرد از پورنوگرافی یکی از شاخص های تشخیص فرد مبتلا به اختلال پدوفیلیا است. انحراف جنسی معمولا با اضطراب، افسردگی یا اختلالات خلق و خو و سوء مصرف مواد همراه هستند. پس از تشخیص فرد بیمار، مراحل درمانی باید آغاز گردد. انواع روش های درمانی شناختی و رفتاری برای درمان این مشکل وجود دارد که به آموزش همدلی و بازسازی الگوهای فکری منحرف می پردازند . در آموزش همدلی به بیمار گفته

توسط اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر که منجر به بستری فرد در اثر گرمازدگی شد، انجام شده است. محمد مهران امینی فرد گفت: علاوه به این موارد مراجعه بیماران قلبی و تنفسی و همچنین افراد مسن حاصل از عوارض گرمای بی سابقه هوا به مراکز درمانی نیز رشد چشمگیری داشته است. وی خاطر نشان کرد: گرمازدگی معمولاً به دنبال فعالیت بدنی در هوای گرم از دست دادن آب بدن و بالا رفتن دمای بدن

همراه با نوعی پک زدن عمیق همراه است، لذا مصرف طولانی مدت آن باعث بروز بیماری های ریوی از جمله آنفیزم که جزو بیماری های غیرقابل درمان است، می شود. وی ادامه می دهد: فردی که قلیان مصرف می کند هنگام تنفس، حجم مفید ریه را از دود پر می کند که این خود عامل بروز سرطان دهان می شود. او معتقد است: مواد شیمیایی که در ساخت تنباکوهای قلیان مورد استفاده قرار می گیرند دارای فلزات سنگینی هستند که می توانند

باعث گرفتگی عضلانی، اغلب در ناحیه ساق پا شود کمبود پتاسیم به ندرت توسط کاهش در رژیم غذایی است عرق کردن بیش از حد، اسهال، استفراغ و از دست دادن مایعات بدن مقصر اصلی هستند راه حل: شما باید 47 میلی گرم در روز مصرف کنید و منابع غذایی شامل سیب زمینی شیرین، موز، آووکادو و آب نارگیل است. چند شکستگی اخیر استخوان وقتی شما کمبود کلسیم معدنی دارید در معرض خطر نرمی استخوان هستید بیماری است

به طور مرتب برای هر شب استفاده نشود، باز هم تأثیرات منفی خود را در پی دارد و عامل مهمی در بروز سرطان و حمله قلبی است. به گفته محققان، مصرف کنندگان قرص های خواب 35 درصد بیش از کسانی که از این داروها استفاده نمی کنند، در معرض خطر ابتلا به بیماری سرطان قرار دارند. در کشور آمریکا سالانه یکصد میلیون نسخه برای قرص های خواب آور تجویز می شود که تعداد زیادی از این افراد نیز به مصرف این

به گزارش کرج رسا به نقل از آوای سلامت، اضافه وزن موجب تمایل بدن به افزایش ال دی ال در خون می شود. این نوع از کلسترول با بیماری های قلبی ارتباط مستقیم دارد. دقیقا این که چه مقدار ورزش برای کاهش کلسترول خون مورد نیاز است، هنوز مورد بحث است. به طور کلی سازمان جهانی بهداشت حداقل 3 دقیقه ورزش را با شدت متوسط به بالا در طول روز توصیه می کند. در اینجا موثرترین فعالیت های بدنی برای کاهش سطح

&gt ابتلا به پوکی استخوان موجب می شود تا استخوان ها، به ویژه در اطراف مچ دست، کفل و مهره ها، متخلخل تر شوند. برای درمان این بیماری، مکمل های غذایی که سرشار از کلسیم و ویتامین C هستند، مورد استفاده قرار می گیرند. در صورت توصیه پزشک، بیس فسفونات ها برای نفوذ کلسیم به بافت استخوانی و کمک به بازسازی آن بسیار مفید هستند. طی سال های اخیر نیز داروهایی روانه بازار شده اند که از آنتی بادی های مونوکلونال تهیه شده اند. این داروها به طور قابل توجهی می توانند کیفیت زندگی بیماران مبتلا به پوکی استخوان را بهبود ببخشند.

شکل گیری درد در زانوها می شوند را کنار بگذارید . انجام حرکات یوگا که به تقویت استخوان ها کمک می کنند را مد نظر قرار دهید . طب سوزنی می تواند به تسکین درد زانو ناشی از آرتروز کمک کند . از نشستن و ایستادن طولانی مدت پرهیز کنید . سیگار کشیدن و نوشیدن الکل را ترک کنید . از کفش ی پاشنه بلند استفاده نکنید . مصرف مایعات برای نرم کردن غضروف و آبرسانی به بدن را فراموش نکنید . بیش از اندازه نمک مصرف نکنید که می تواند به از دست دادن کلسیم منجر شود . منبع :salamatnews.com  17

رستورانی به کار می رود. برخی برندهای مشهور فست فود از برخی مواد شیمیایی سمی و سرطانزا در ساندویچ ها و ناگت ها استفاده می کنند که گاهی حتی موجب به خطر افتادن جان انسان می شود. چرا مصرف فست فود سلامت انسان را به خطر می اندازد؟ این غذاها به دلیل مقدار بالای چربی و همچنین استفاده از روغن هایی که پس از سرخ شدن دارای اسید چرب ترانس می شوند، عوارض و پیامدهای جبران ناشدنی برای فرد به وجود می آورند

، از زنجبیل در غذا و نوشیدنی های خود استفاده کنید. چون زنجبیل می تواند در کاهش سردرد، بهبود التهاب عضوهای آسیب دیده، توده اسکلتی، کم کردن درد دوران قاعدگی در زنان، بهبود آمادگی جسمانی ورزشکاران و تقویت سیستم عضلانی بدن نقش موثری داشته باشد. پایین آوردن فشار خون: سیب زمینی شیرین سیب زمینی شیرین سرشار از مواد مغذی کاهنده فشار خون از جمله پتاسیم و منیزیم است. پتاسیم به کاهش اثرات

چند برابر از مردان است. وی گفت: هنوز علت بیماری ام اس مشخص نشده است اما افراد مضطرب، مغزهای فعال، با استعداد و افراد حساس زودتر درگیر این بیماری می شوند اما آنچه پزشکان می گویند این است که 7 درصد درمان با روحیه و امید به زندگی بیمار است و 3 درصد با دارو درمانی و خدمات جانبی کنترل می شود. خجسته عنوان کرد: عوارض بیماری ام اس در افراد است اما دوبینی، لرزش، عدم

سمت راست حرکت می کند. اگر آپاندیس پاره شده باشد، این شرایط می تواند عوارض خطرناکی را موجب شود، زیرا باکتری های فراوانی وارد جریان خون شده و کل بدن را آلوده می سازند. اگر چنین احساسی دارید، مستقیم به بخش اورژانس مراجعه کنید . دندان دردی که شما را از خواب بیدار می کند می تواند: سایش و فشار دندان ها روی یکدیگر باشد فشار مکرر دندان ها روی یکدیگر می تواند موجب التهاب

خواهد داشت. تب اگر تب دارید (به طور معمول با درد شکمی همراهی می شود) ممکن است با یک مشکل کیسه صفرا مواجه باشید. هنگامی که یک سنگ کیسه صفرا در ناحیه گردن این اندام گرفتار شود می تواند موجب التهاب( Inflammation ) کیسه صفرا شده و به بیماری کوله سیستیت منجر شود. عدم درمان کوله سیستیت می تواند به عوارض جدی و گاهی اوقات تهدیدکننده زندگی، مانند پارگی کیسه صفرا، منجر شود

اما هیچگاه آشکارا وارد صحنه اجتماعی نشد. دوران رضا شاه، دوران محدودیت و عقب نشینی برای روحانیت بود و امام به مانند سایر روحانیون تنها برای بقا تلاش می کرد. با رفتن رضا شاه و شروع جنگ جهانی این فضا تغییر کرد. در این حوزه قم تحت نفوذ محمدحسین بروجردی بود که به عدم دخالت روحانیان در امور سیاسی اعتقاد داشت. امام به عنوان یک روحانی جوان با این رویه عمیقاً مخالف بود و بعنوان مخالفت مخفیانه به تدریس

، اول از همه باید علائمی را که در بدن شما هست رصد کنید تا بتوانید علت بروز آن را دریابید. این گونه شما قادر خواهید بود در مورد اینکه چگونه با مشکل برخورد کنید آگاهانه تصمیم گیری کنید و این اطمینان را می دهد که شما به دنبال دوره های درمانی مناسبی که نتیجه بخش خواهند بود می روید. با در نظر گرفتن این مطالب، چهار نکته ی مهمی که برای تمییز دادن نفخ شکم و چربی شکمی باید در نظر بگیرید عبارت اند

تان آشکار نشود. همچنین پوشیدن لباس های تنگ موجب تحریک غدد شده و باعث می شود عرق بریزید. 4- دارو: برخی داروها مانند داروهای استروئیدی، ضدافسردگی و ویتامین ب3 از جمله داروهایی هستند که میزان تعریق بدن را به شدت افزایش می دهند. 5- درمان: اگر با استقاده از ضد عرق ها و موارد گفته شده مشکل تان برطرف نشد و باز هم بیش از اندازه عرق می کنید، به یک متخصص مراجعه کنید تا با تزریق

بیماری بسیار خطرناک است و در نوع خودش می تواند باعث مرگ ومیر شود. رابطه طیور و آنتی بیوتیک در خوردن بال و گردن مرغ احتیاط کنید، بسیاری از مواد شیمیایی و مواد سمی که در دنیای خارج از بدن شما وجود دارد در بال مرغ انباشته می شوند و شما با خوردن این قسمت لذیذ مرغ، خود را دچار بسیاری از بیماری ها می کنید. اینکه می گویند به بعضی از طیور مثل مرغ هورمون های استروئیدی تزریق می شوند به

تفاوت آدم ها در تعامل با کتاب، از همان سال های مدرسه معلوم می شود. بعضی ها با وسواس از کتاب هایشان مراقبت می کنند، در حالی که خیلی ها بلایی نیست که سر کتاب هایشان نیاورند. اما آدم هایی هستند که به معنی دقیق کلمه، به کتاب خریدن معتادند. عشق زندگی آن ها کتاب جمع کردن است و خانۀ ایدآل آن ها خانه ای است که ستون هایش زیر سنگینی کتاب خم شده باشد. جنون کتاب اثر جدیدی است که تاریخ این کتاب بازان را دنبال

تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مهمترین علائم بیماری تب کریمه کنگو را تب و لرز، سردرد، استفراغ، ضایعات خونریزی دهنده ی پوستی در سطح بدن و در بعضی موارد گیجی و خونریزی های گوارشی عنوان می کند او با بیان این که این بیماری جزء بیماری های خونریزی دهنده محسوب می شود، تأکید کرد که کسانی که این علائم را مشاهده می کنند برای تشخیص و درمان به موقع در اسرع وقت به پزشک یا

صبحانه باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و به سلامتی سیستم گوارش نیز کمک می کند و به علت دارا بودن آنتی اکسیدان های بالا و وجود اسید های چرب امگا 3 موجود در تخم کتان این دمنوش در رده ی دمنوش های ضد سرطان به شمار می آید. موارد منع مصرف نوشیدن این دمنوش در دوران بارداری و شیردهی منع شده و افرادی که روده تحریک پذیر دارند باید از نوشیدن آن صرف نظر کنند. طرز تهیه

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

خواص درمانی نیزوپرد

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

درمان و عوارض داروها

یکی از قرص ها که در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله التهاب ها مورد استفاده قرار می گیرد قرص نیزوپرد می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با اطلاعات دارویی، کاربردها و عوارض شایع داروی نیزوپرد آشنا سازیم.

نیزوپرد (پردنیزولون) یکی از مشتقات کورتیزول می باشد که برای درمان انواع التهاب ها و شرایط خود ایمنی و برخی از سرطان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو به طور ویژه در بیماران با نارسایی کبد مورد استفاده قرار می گیرد.  در این مطلب موارد مصرف و عوارض قرص نیزوپرد را مورد بررسی قرار می دهیم.خواص درمانی نیزوپرد

پردنیزون داروی استروئیدی است که التهاب های موجود در بدن را کاهش می دهد و مواد شیمیایی موجود در بدن که سبب ایجاد التهاب می گردند را در سیستم ایمنی بدن کاهش می دهد. یکی از داروهای مهم برای حفظ سلامت سیستم های بدن می باشد. قبل از مصرف هر دارو بهتر است اطلاعاتی جامع و کامل در رابطه با موارد مصرف و منع مصرف، عوارض جانبی، احتیاط و میزان دوز مصرفی مجاز بدست آوریم در این مطلب به بررسی قرص نیزوپرد (پردنیسون) می پردازیم.

نیزوپرد برای درمان شرایطی مثل آرتروز، اختلالات خونی، مشکلات تنفسی، حساسیت های شدید، ناراحتی های پوستی، سرطان، ناراحتی چشم و اختلالات سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. قرص نیزوپرد به گروهی از داروها تعلق دارد که کورتیکوستروئید یده می شوند. واکنش سیستم ایمنی بدن به اختلالات مختلف را کاهش می دهد تا علایمی مثل ورم کردن و واکنش های حساسیتی کاهش یابد.خواص داروی نیزوپرد 5

این دارو را همراه با غذا یا شیر مصرف کنید تا از ناراحتی های شکمی پیشگیری کنید و بر اساس دستور پزشک مصرف شود. قرص را همراه با یک لیوان کامل آب میل نمایید مگر اینکه دکترتان طوری دیگر تجویز کرده باشد. اگر تجویز شده است روزی یکبار مصرف کنید آن را صبح قبل از ساعت 9 میل کنید. این دارو را دقیقا طبق دستور پزشک استفاده کنید. از بره دارویی خود با دقت پیروی نمایید. دوز مصرفی و طول مدت درمان به شرایط پزشکی شما و واکنش به درمان بستگی دارد. استفاده از این دارو را بدون مشورت با پزشک قطع نکنید. وقتی دارو به طور ناگهانی قطع گردد برخی از شرایط ممکن است بدتر شوند. شما ممکن است علایمی مثل ضعف، لاغر شدن، حالت تهوع، دردماهیچه، سردرد، خستگی و سرگیجه شدن را تجربه کنید. برای پیشگیری از این علایم در مواقع قطع دارو پزشک شما ممکن است دوز مصرفی آن را به تدریج کاهش دهد. به محض مواجه شدن با علایم جدید یا بدتر شدن شرایط با پزشک تماس بگیرید. اگر بر اساس بره روزانه از این قرص استفاده می کنید و یک دوز مصرفی ان را فراموش کردید به محض اینکه یادتان آمد ان را مصرف کنید اما اگر به زمان بعدی مصرف نزدیک شدید بهتر است از دوز فراموش شده چشم پوشی کنید و بر اساس بره روزانه تان از آن استفاده کنید. اگر از داروی نیزوپرد برای مدتی استفاده می کنید بهتر است آزمون های پزشکی (مثل گلوکز خون، ارزیابی قد و وزن، ظرفیت استخوان ها،فشار خون و غیره) را به طور دوره ای بررسی کنید تا بهبود بیماری و عوارض جانبی آن را کنترل کنید.

حالت تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها، سوزش معده، اختلال در خواب، افزایش تعریق و یا اکنه ممکن است اتفاق بیفتد. اگر هر یک از این عوارض ادامه یافت یا بدتر شد با پزشک خود تماس بگیرید. بخاطر داشته باشید که پزشک قرص پردنیزولون را به این دلیل برای شما تجویز کرده است که فواید آن بیش از عوارض آن می باشد. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جدی را تجربه نکرده اند. به محض اینکه متوجه عوارض جدی و حتمل شدید پزشک خود را در جریان قرار دهید عوارضی از جمله: درد یا گرفتگی ماهیچه، ضربان قلب نظم، ضعف، ورم کردن دست، پا و مچ پا، چاق شدن غیر معمول، علایم عفونت (تب یا گلودرد)، مشکلات بینایی (تاری دید)، استفراغ که مثل دانه های قهوه به نظر می رسد، مدفوع خونی، درد ناحیه شکم، تغییرات رفتاری، التیام کند زخم ها، نازک شدن پوست، درد استخوان، تغییرات دوره قاعدگی، صورت پف کرده، تشنج و خونریزی آسان. نیزوپرد در موارد نادر سطح قند خون بدن را افزایش می دهد که باعث تشدید دیابت می گردد.

افرادی که دارای عفونت در بخشی از بدن هستند، زنان باردار، کودکان، زنان که تحت مراقبت های ویژه هستند، افراد مبتلا به دیابت، افراد مسن، بیماران قلبی و کلیوی، افراد که به این دارو حساسیت دارند نباید از این دارو استفاده کنند.

امیدواریم مطالب و نکات مهم در رابطه با مصرف قرص نیزوپرد برای شما مفید باشد. در صورتی که تمایل دارید با اطلاعات دارویی و عوارض  سایر داروها آشنا شوید پیشنهاد میکنیم به بخش اطلاعات دارویی رجوع کنید.

تجربه یک تور خوب، هم تفریح، هم خرید با تور استانبول آژانس مسافرتی زیما سفر پارس

سلام.وسپاس ازاطلاعات ومعلومات خوب و مفیدتانهلیا و سامیار از خرم آباد

سلام من دو ماه هست بینیمو عمل کردم دکتر این قرصو بهم داده

خواص درمانی نیزوپرد

خواص داروی نیزوپرد 5

‎قرص پردنیزولون خوراکی ‎پردنیزولون متعلق به دسته داروهای کورتیکواستروئیدی می باشد . کورتیکواستروئیدها در موارد بسیاری تجویز می شوند . بطور مثال جهت کنترل علائم آسم ، التهاب روده ها و بیماری های خود ایمنی ( مانند لوپوس ) ، بیماری های مفصلی و عضلانی ( مانند روماتیسم) و حساسیت ها بکار می روند.‎این داروها همچنین در درمان برخی سرطان ها تجویز می شوند .‎کورتیکواستروئیدها با سرکوب سیستم ایمنی در بدن باعث کاهش ورم و التهابات می شوند .

‎پیش از مصرف پردنیزولون – در صورت بارداری ،اقدام به بارداری یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید.– در صورت سابقه ی فشار خون بالا ، حمله ی قلبی یا هرگونه مشکل قلب و عروق ، اختلالات کبدی ، دیابت، فشار بالای چشم ( بیماری گلوکوم یا آب سیاه ) ، پوکی استخوان، تیروئید کم کار ، بیماری های اعصاب و روان ( مانند افسردگی و سایکوز ) ، صرع ، زخم گوارشی و بیماری التهاب روده حتما پزشک خود را مطلع نمایید.– در صورتی که اخیراً واکسیناسیون انجام دادید ، یا قصد انجام آن را دارید ، به پزشک خود بگویید.– در صورتی که در حال حاضر مبتلا به هرگونه عفونت می باشید یا اخیراً بوده اید ، به پزشک اطلاع دهید .– اگر در معرض تماس با افراد مبتلا به عفونت های مسری مثل آبله مرغان ، سرخک و زونا هستید، پزشک را مطلع نمایید .– در صورت سابقه انسداد عروقی و لخته ی خون در عروق ، به پزشک خود اطلاع دهید .-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.– در صورت سابقه ی هرگونه حساسیت دارویی یا درد عضلانی پس از مصرف داروهای کورتیکواستروئیدی ( دگزامتازون ، بتامتازون و ) حتماً پزشک خود را آگاه نمایید.

‎نحوه ی مصرف پردنیزولون– مصرف دارو را دقیقا مطابق دستور پزشک مصرف نمایید .– در صورتی که پردنیزولون یک نوبت در روز تجویز شده باشد ، بهترین زمان مصرف آن صبح ها بعد از صبحانه می باشد .– بهتر است پردنیزولون همراه یا پس از غذا مصرف شود زیرا مصرف غذا به کاهش عوارض گوارشی ناشی از این دارو کمک می کند .– قرص های روکشدار با عنوان ( Enteric Coated ) به صورتی طراحی شده اند که داخل روده باز می شوند لذا می توانید آن ها را قبل یا پس از غذا مصرف نمایید . اما لازم است جهت جلوگیری به آسیب روکش، این قرص ها بطور کامل بلعیده شوند و از جویدن یا خرد کردن آنها خودداری شود . همچنین مصرف داروهای معده و شربت های ضد اسید معده با این نوع قرص ها باید حداقل ۲ساعت فاصله داشته باشد .– برخی از قرص های پردنیزولون را می توان در آب حل نمود لذا در صورتی که با بلع قرص مشکل دارید ، در مورد حل کردن دارو از داروساز خود مشورت دریافت نمایید .– طول درمان با این دارو باتوجه به شرایط و بیماری شما کوتاه مدت یا بلند مدت می باشد . لذا مصرف دارو را تا زمانی که پزشک توصیه کرده است ادامه دهید .– در صورتی که درمان با این دارو بیش از ۳ هفته برای شما تجویز شده باشد ، قطع ناگهانی آن می تواند عوارضی در بر داشته باشد . لذا قطع دارو باید زیر نظر پزشک و به صورت تدریجی انجام شود ._در صورت فراموشی یک نوبت دارو بلافاصله آن را مصرف نمایید اما از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت جداً خودداری نمایید.

‎توصیه ها– این قرص در دو مقدار بسیار متفاوت ۵ و ۵۰ میلی گرمی موجود می باشد. قرص ۵۰ میلی گرمی در مشکلات و التهابات جدی تر و برای مدت زمان کوتاه تجویز می شود و مصرف طولانی مدت آن خطرآفرین می باشد . لذا در زمان تحویل دارو به دوز قرص ها دقت داشته باشید و سوالاتتان را از پزشک یا داروساز خود بپرسید.– در صورتی که بیش از ۳ هفته از این دارو استفاده می کنید، بهتر است یادداشتی تهیه کنید با این مضمون که شما تحت درمان با داروی کورتیکواستروئید (داروهایی مانند هیدروکورتیزون، بتامتازون، دگزامتازون ..)می باشید و در کیف پول یا وسایل شخصی خود نگهداری کنید.بهتر است سابقه ی بیماری های مهم و دوز داروهای خود را نیز در این یادداشت قید کنید.-در صورتی که قصد عمل جراحی یا درمان دندانپزشکی را دارید به پزشک خود در مورد مصرف این دارو اطلاع دهید ومصرف پردنیزولون و مقدار مصرفی و مدت مصرف را قید کنید زیرا نیاز به تنظیم مجدد دوز این دارو برای این موقعیت ها وجود دارد .– در درمان با این دارو حتماً تحت نظر پزشک خود باشید و معاینات و آزمایشات دوره ای را طبق نظر پزشک ، بطور منظم انجام دهید تا وضیعت پیشرفت درمانی شما بررسی شود و عوارض ناشی از مصرف این دارو ها تحت کنترل قرار بگیرند.– پردنیزولون سیستم ایمنی شما را تضعیف می نماید به همین دلیل در مدت درمان با این دارو از گذشته مستعد ابتلا به عفونت می باشید . در نتیجه در صورت احساس علائم هرگونه بیماری ، به پزشک خود مراجعه نمایید . بهداشت فردی را بیش تر رعایت کنید و تماس با افراد مبتلا به بیماری عفونی و واگیردار ( آنفولانزا ، سرخک ، آبله مرغان و. ) را محدود نمایید .– در صورتی که مبتلا به دیابت می باشید ، اندازه گیری روزانه و منظم قند خون برای شما ضروری می باشد . زیرا مصرف پردنیزولون می توان سطح قند خون را تغییر دهد. در صورت عدم کنترل قند خون ، به پزشک خود مراجعه کنید .– به دلیل این که این دارو می تواند در عملکرد دارو های بسیاری تداخل ایجاد کند یا بروز عوارض دارویی را افزایش دهد، پیش از شروع مصرف هرگونه دارو ، مکمل یا فرآورده گیاهی حتما به پزشک یا داروساز خود مصرف پردنیزولون رااطلاع دهید.

‎عوارض شایع پردنیزولون‎با وجود این که مصرف این دارو برای بسیاری از بیماری ها حیاتی می باشد و فواید آن برای بیمار و ارزشمندتر است، اما عوارض دارویی متنوعی نیز می تواند با مصرف این دارو ایجاد شود که در صورت عمل به توصیه های پزشک و داروساز خود و پیگیری های منظم می توانید آن ها را کنترل نمایید .– عوارض گوارشی مانند دل درد ، سو ٔهاضمه یا تهوع با مصرف کورتیکواستروئید های خوراکی بسیار شایع می باشد که با مصرف دارو همراه یا پس از یک وعده غذایی سبک و پرهیز از غذاهای پر چرب و پر ادویه می توان آن ها را کاهش داد. اما در صورتی که تهوع و استفراغ ادامه دار باشد و استفراغ محتوی خون باشد حتماً باید به پزشک خود مراجعه نمایید .– تغییر در خلق و خو و رفتار ، خصوصاً در ابتدای درمان ممکن است رخ دهد.در مورد افکار و نگرانی های خود با پزشکتان و یا مشاورتان صحبت نمایید .– در صورت اختلال در خواب ، احساس گیجی، ابتلا به عفونت ، ضعف ماهیچه ای ، خستگی و قاعدگی نظم حتماً با پزشک خود صحبت کنید .– مصرف طولانی مدت پردنیزولون نیاز به پیگیری های مناسب ، انجام آزمایشات خونی ، استخوانی و به صورت دوره ای دارد تا بتوان از عوارض ناخواسته ی مصرف طولانی مدت این دارو ها جلوگیری کرد یا آنها را کنترل نمود لذا در صورتی که این دارو طولانی مدت برای شما تجویز شده است ، ارتباط خود با پزشکتان را قطع نکنید.-افزایش وزن یکی از عوارض شایع مصرف کورتیکواستروئید ها می باشد که اتفاقاً برخی سودجویان از آن در داروهای چاق کننده استفاده می کنند یا بصورت مستقیم جهت افزایش وزن توسط افراد استفاده می شود اما باید بدانید که این افزایش وزن در واقع ناشی از ورم و افزایش مایعات بدن می باشد و طبیعتاً ماندگار نمی باشد ضمن اینکه مصرف این دارو برای افزایش وزن،سایر عوارض کورتیکواستروئید هامانند پوکی استخوان و ضعف ایمنی را نیز در بر دارد .

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است[[رده:نمادهاینوشتار]]

گیاهخواری بدون مصرف تخم‎مرغ و لبنیات عارضه دارد ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ | ٧٧ مسئول بره تغذیه بزرگسالان

خواص داروی نیزوپرد 5

موارد مصرف بتانکول بتانکول برای رفع احتباس ادراری غیر انسدادی متعاقب اعمال جراحی و برای

تحقیق جدید نشان می دهد رژیم غذایی حاوی بادام زمینی، نخود، سیب و مقادیر کم

آبشار شادان(هفت طبقه) , ۷ کیلومتری جنوب شهرستان کردکوی در دل جنگلهای بکر و طبیعی

پوستتان کدر است؟ خشک است؟ یک عدد پرتقال، هویج یا یک برش طالبی، راه حل

هشدار سامان غذا و دارو درباره مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت ۱۳۹٧/۲/۳۰ | ۶۸ سخنگوی

کودکانِ سالم طیف وسیعی از رفتارها، ظواهر و خلق‌وخوی‌ها را از خود نشان می‌دهند. در خواص داروی نیزوپرد 5

اگر از شهر گرگان به سمت جنوب روبرگدانيم، رشته كوهي را مي‌بينيم كه شهر را

کالری سوزی یکی از روش های موفق برای کاهش وزن است. با ما همراه باشید

چرا در انجام کارها تنبلی می‌کنیم؟ چرا با این‌که می‌دانیم سیگار کشیدن و خوردن خوراکی‌های

یک سری از مواد خوراکی خاصیت کاهش التهاب و درد را دارند و بخصوص در

خواص داروی نیزوپرد 59

درمان و عوارض داروها

یکی از قرص ها که در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله التهاب ها مورد استفاده قرار می گیرد قرص نیزوپرد می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با اطلاعات دارویی، کاربردها و عوارض شایع داروی نیزوپرد آشنا سازیم.

نیزوپرد (پردنیزولون) یکی از مشتقات کورتیزول می باشد که برای درمان انواع التهاب ها و شرایط خود ایمنی و برخی از سرطان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو به طور ویژه در بیماران با نارسایی کبد مورد استفاده قرار می گیرد.  در این مطلب موارد مصرف و عوارض قرص نیزوپرد را مورد بررسی قرار می دهیم.خواص درمانی نیزوپرد

پردنیزون داروی استروئیدی است که التهاب های موجود در بدن را کاهش می دهد و مواد شیمیایی موجود در بدن که سبب ایجاد التهاب می گردند را در سیستم ایمنی بدن کاهش می دهد. یکی از داروهای مهم برای حفظ سلامت سیستم های بدن می باشد. قبل از مصرف هر دارو بهتر است اطلاعاتی جامع و کامل در رابطه با موارد مصرف و منع مصرف، عوارض جانبی، احتیاط و میزان دوز مصرفی مجاز بدست آوریم در این مطلب به بررسی قرص نیزوپرد (پردنیسون) می پردازیم.

نیزوپرد برای درمان شرایطی مثل آرتروز، اختلالات خونی، مشکلات تنفسی، حساسیت های شدید، ناراحتی های پوستی، سرطان، ناراحتی چشم و اختلالات سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. قرص نیزوپرد به گروهی از داروها تعلق دارد که کورتیکوستروئید یده می شوند. واکنش سیستم ایمنی بدن به اختلالات مختلف را کاهش می دهد تا علایمی مثل ورم کردن و واکنش های حساسیتی کاهش یابد.خواص داروی نیزوپرد 5

این دارو را همراه با غذا یا شیر مصرف کنید تا از ناراحتی های شکمی پیشگیری کنید و بر اساس دستور پزشک مصرف شود. قرص را همراه با یک لیوان کامل آب میل نمایید مگر اینکه دکترتان طوری دیگر تجویز کرده باشد. اگر تجویز شده است روزی یکبار مصرف کنید آن را صبح قبل از ساعت 9 میل کنید. این دارو را دقیقا طبق دستور پزشک استفاده کنید. از بره دارویی خود با دقت پیروی نمایید. دوز مصرفی و طول مدت درمان به شرایط پزشکی شما و واکنش به درمان بستگی دارد. استفاده از این دارو را بدون مشورت با پزشک قطع نکنید. وقتی دارو به طور ناگهانی قطع گردد برخی از شرایط ممکن است بدتر شوند. شما ممکن است علایمی مثل ضعف، لاغر شدن، حالت تهوع، دردماهیچه، سردرد، خستگی و سرگیجه شدن را تجربه کنید. برای پیشگیری از این علایم در مواقع قطع دارو پزشک شما ممکن است دوز مصرفی آن را به تدریج کاهش دهد. به محض مواجه شدن با علایم جدید یا بدتر شدن شرایط با پزشک تماس بگیرید. اگر بر اساس بره روزانه از این قرص استفاده می کنید و یک دوز مصرفی ان را فراموش کردید به محض اینکه یادتان آمد ان را مصرف کنید اما اگر به زمان بعدی مصرف نزدیک شدید بهتر است از دوز فراموش شده چشم پوشی کنید و بر اساس بره روزانه تان از آن استفاده کنید. اگر از داروی نیزوپرد برای مدتی استفاده می کنید بهتر است آزمون های پزشکی (مثل گلوکز خون، ارزیابی قد و وزن، ظرفیت استخوان ها،فشار خون و غیره) را به طور دوره ای بررسی کنید تا بهبود بیماری و عوارض جانبی آن را کنترل کنید.

حالت تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها، سوزش معده، اختلال در خواب، افزایش تعریق و یا اکنه ممکن است اتفاق بیفتد. اگر هر یک از این عوارض ادامه یافت یا بدتر شد با پزشک خود تماس بگیرید. بخاطر داشته باشید که پزشک قرص پردنیزولون را به این دلیل برای شما تجویز کرده است که فواید آن بیش از عوارض آن می باشد. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جدی را تجربه نکرده اند. به محض اینکه متوجه عوارض جدی و حتمل شدید پزشک خود را در جریان قرار دهید عوارضی از جمله: درد یا گرفتگی ماهیچه، ضربان قلب نظم، ضعف، ورم کردن دست، پا و مچ پا، چاق شدن غیر معمول، علایم عفونت (تب یا گلودرد)، مشکلات بینایی (تاری دید)، استفراغ که مثل دانه های قهوه به نظر می رسد، مدفوع خونی، درد ناحیه شکم، تغییرات رفتاری، التیام کند زخم ها، نازک شدن پوست، درد استخوان، تغییرات دوره قاعدگی، صورت پف کرده، تشنج و خونریزی آسان. نیزوپرد در موارد نادر سطح قند خون بدن را افزایش می دهد که باعث تشدید دیابت می گردد.

افرادی که دارای عفونت در بخشی از بدن هستند، زنان باردار، کودکان، زنان که تحت مراقبت های ویژه هستند، افراد مبتلا به دیابت، افراد مسن، بیماران قلبی و کلیوی، افراد که به این دارو حساسیت دارند نباید از این دارو استفاده کنند.

امیدواریم مطالب و نکات مهم در رابطه با مصرف قرص نیزوپرد برای شما مفید باشد. در صورتی که تمایل دارید با اطلاعات دارویی و عوارض  سایر داروها آشنا شوید پیشنهاد میکنیم به بخش اطلاعات دارویی رجوع کنید.

تجربه یک تور خوب، هم تفریح، هم خرید با تور استانبول آژانس مسافرتی زیما سفر پارس

سلام.وسپاس ازاطلاعات ومعلومات خوب و مفیدتانهلیا و سامیار از خرم آباد

سلام من دو ماه هست بینیمو عمل کردم دکتر این قرصو بهم داده

خواص درمانی نیزوپرد

خواص داروی نیزوپرد 5

‎قرص پردنیزولون خوراکی ‎پردنیزولون متعلق به دسته داروهای کورتیکواستروئیدی می باشد . کورتیکواستروئیدها در موارد بسیاری تجویز می شوند . بطور مثال جهت کنترل علائم آسم ، التهاب روده ها و بیماری های خود ایمنی ( مانند لوپوس ) ، بیماری های مفصلی و عضلانی ( مانند روماتیسم) و حساسیت ها بکار می روند.‎این داروها همچنین در درمان برخی سرطان ها تجویز می شوند .‎کورتیکواستروئیدها با سرکوب سیستم ایمنی در بدن باعث کاهش ورم و التهابات می شوند .

‎پیش از مصرف پردنیزولون – در صورت بارداری ،اقدام به بارداری یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید.– در صورت سابقه ی فشار خون بالا ، حمله ی قلبی یا هرگونه مشکل قلب و عروق ، اختلالات کبدی ، دیابت، فشار بالای چشم ( بیماری گلوکوم یا آب سیاه ) ، پوکی استخوان، تیروئید کم کار ، بیماری های اعصاب و روان ( مانند افسردگی و سایکوز ) ، صرع ، زخم گوارشی و بیماری التهاب روده حتما پزشک خود را مطلع نمایید.– در صورتی که اخیراً واکسیناسیون انجام دادید ، یا قصد انجام آن را دارید ، به پزشک خود بگویید.– در صورتی که در حال حاضر مبتلا به هرگونه عفونت می باشید یا اخیراً بوده اید ، به پزشک اطلاع دهید .– اگر در معرض تماس با افراد مبتلا به عفونت های مسری مثل آبله مرغان ، سرخک و زونا هستید، پزشک را مطلع نمایید .– در صورت سابقه انسداد عروقی و لخته ی خون در عروق ، به پزشک خود اطلاع دهید .-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.– در صورت سابقه ی هرگونه حساسیت دارویی یا درد عضلانی پس از مصرف داروهای کورتیکواستروئیدی ( دگزامتازون ، بتامتازون و ) حتماً پزشک خود را آگاه نمایید.

‎نحوه ی مصرف پردنیزولون– مصرف دارو را دقیقا مطابق دستور پزشک مصرف نمایید .– در صورتی که پردنیزولون یک نوبت در روز تجویز شده باشد ، بهترین زمان مصرف آن صبح ها بعد از صبحانه می باشد .– بهتر است پردنیزولون همراه یا پس از غذا مصرف شود زیرا مصرف غذا به کاهش عوارض گوارشی ناشی از این دارو کمک می کند .– قرص های روکشدار با عنوان ( Enteric Coated ) به صورتی طراحی شده اند که داخل روده باز می شوند لذا می توانید آن ها را قبل یا پس از غذا مصرف نمایید . اما لازم است جهت جلوگیری به آسیب روکش، این قرص ها بطور کامل بلعیده شوند و از جویدن یا خرد کردن آنها خودداری شود . همچنین مصرف داروهای معده و شربت های ضد اسید معده با این نوع قرص ها باید حداقل ۲ساعت فاصله داشته باشد .– برخی از قرص های پردنیزولون را می توان در آب حل نمود لذا در صورتی که با بلع قرص مشکل دارید ، در مورد حل کردن دارو از داروساز خود مشورت دریافت نمایید .– طول درمان با این دارو باتوجه به شرایط و بیماری شما کوتاه مدت یا بلند مدت می باشد . لذا مصرف دارو را تا زمانی که پزشک توصیه کرده است ادامه دهید .– در صورتی که درمان با این دارو بیش از ۳ هفته برای شما تجویز شده باشد ، قطع ناگهانی آن می تواند عوارضی در بر داشته باشد . لذا قطع دارو باید زیر نظر پزشک و به صورت تدریجی انجام شود ._در صورت فراموشی یک نوبت دارو بلافاصله آن را مصرف نمایید اما از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت جداً خودداری نمایید.

‎توصیه ها– این قرص در دو مقدار بسیار متفاوت ۵ و ۵۰ میلی گرمی موجود می باشد. قرص ۵۰ میلی گرمی در مشکلات و التهابات جدی تر و برای مدت زمان کوتاه تجویز می شود و مصرف طولانی مدت آن خطرآفرین می باشد . لذا در زمان تحویل دارو به دوز قرص ها دقت داشته باشید و سوالاتتان را از پزشک یا داروساز خود بپرسید.– در صورتی که بیش از ۳ هفته از این دارو استفاده می کنید، بهتر است یادداشتی تهیه کنید با این مضمون که شما تحت درمان با داروی کورتیکواستروئید (داروهایی مانند هیدروکورتیزون، بتامتازون، دگزامتازون ..)می باشید و در کیف پول یا وسایل شخصی خود نگهداری کنید.بهتر است سابقه ی بیماری های مهم و دوز داروهای خود را نیز در این یادداشت قید کنید.-در صورتی که قصد عمل جراحی یا درمان دندانپزشکی را دارید به پزشک خود در مورد مصرف این دارو اطلاع دهید ومصرف پردنیزولون و مقدار مصرفی و مدت مصرف را قید کنید زیرا نیاز به تنظیم مجدد دوز این دارو برای این موقعیت ها وجود دارد .– در درمان با این دارو حتماً تحت نظر پزشک خود باشید و معاینات و آزمایشات دوره ای را طبق نظر پزشک ، بطور منظم انجام دهید تا وضیعت پیشرفت درمانی شما بررسی شود و عوارض ناشی از مصرف این دارو ها تحت کنترل قرار بگیرند.– پردنیزولون سیستم ایمنی شما را تضعیف می نماید به همین دلیل در مدت درمان با این دارو از گذشته مستعد ابتلا به عفونت می باشید . در نتیجه در صورت احساس علائم هرگونه بیماری ، به پزشک خود مراجعه نمایید . بهداشت فردی را بیش تر رعایت کنید و تماس با افراد مبتلا به بیماری عفونی و واگیردار ( آنفولانزا ، سرخک ، آبله مرغان و. ) را محدود نمایید .– در صورتی که مبتلا به دیابت می باشید ، اندازه گیری روزانه و منظم قند خون برای شما ضروری می باشد . زیرا مصرف پردنیزولون می توان سطح قند خون را تغییر دهد. در صورت عدم کنترل قند خون ، به پزشک خود مراجعه کنید .– به دلیل این که این دارو می تواند در عملکرد دارو های بسیاری تداخل ایجاد کند یا بروز عوارض دارویی را افزایش دهد، پیش از شروع مصرف هرگونه دارو ، مکمل یا فرآورده گیاهی حتما به پزشک یا داروساز خود مصرف پردنیزولون رااطلاع دهید.

‎عوارض شایع پردنیزولون‎با وجود این که مصرف این دارو برای بسیاری از بیماری ها حیاتی می باشد و فواید آن برای بیمار و ارزشمندتر است، اما عوارض دارویی متنوعی نیز می تواند با مصرف این دارو ایجاد شود که در صورت عمل به توصیه های پزشک و داروساز خود و پیگیری های منظم می توانید آن ها را کنترل نمایید .– عوارض گوارشی مانند دل درد ، سو ٔهاضمه یا تهوع با مصرف کورتیکواستروئید های خوراکی بسیار شایع می باشد که با مصرف دارو همراه یا پس از یک وعده غذایی سبک و پرهیز از غذاهای پر چرب و پر ادویه می توان آن ها را کاهش داد. اما در صورتی که تهوع و استفراغ ادامه دار باشد و استفراغ محتوی خون باشد حتماً باید به پزشک خود مراجعه نمایید .– تغییر در خلق و خو و رفتار ، خصوصاً در ابتدای درمان ممکن است رخ دهد.در مورد افکار و نگرانی های خود با پزشکتان و یا مشاورتان صحبت نمایید .– در صورت اختلال در خواب ، احساس گیجی، ابتلا به عفونت ، ضعف ماهیچه ای ، خستگی و قاعدگی نظم حتماً با پزشک خود صحبت کنید .– مصرف طولانی مدت پردنیزولون نیاز به پیگیری های مناسب ، انجام آزمایشات خونی ، استخوانی و به صورت دوره ای دارد تا بتوان از عوارض ناخواسته ی مصرف طولانی مدت این دارو ها جلوگیری کرد یا آنها را کنترل نمود لذا در صورتی که این دارو طولانی مدت برای شما تجویز شده است ، ارتباط خود با پزشکتان را قطع نکنید.-افزایش وزن یکی از عوارض شایع مصرف کورتیکواستروئید ها می باشد که اتفاقاً برخی سودجویان از آن در داروهای چاق کننده استفاده می کنند یا بصورت مستقیم جهت افزایش وزن توسط افراد استفاده می شود اما باید بدانید که این افزایش وزن در واقع ناشی از ورم و افزایش مایعات بدن می باشد و طبیعتاً ماندگار نمی باشد ضمن اینکه مصرف این دارو برای افزایش وزن،سایر عوارض کورتیکواستروئید هامانند پوکی استخوان و ضعف ایمنی را نیز در بر دارد .

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است[[رده:نمادهاینوشتار]]

گیاهخواری بدون مصرف تخم‎مرغ و لبنیات عارضه دارد ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ | ٧٧ مسئول بره تغذیه بزرگسالان

خواص داروی نیزوپرد 5

موارد مصرف بتانکول بتانکول برای رفع احتباس ادراری غیر انسدادی متعاقب اعمال جراحی و برای

تحقیق جدید نشان می دهد رژیم غذایی حاوی بادام زمینی، نخود، سیب و مقادیر کم

آبشار شادان(هفت طبقه) , ۷ کیلومتری جنوب شهرستان کردکوی در دل جنگلهای بکر و طبیعی

پوستتان کدر است؟ خشک است؟ یک عدد پرتقال، هویج یا یک برش طالبی، راه حل

هشدار سامان غذا و دارو درباره مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت ۱۳۹٧/۲/۳۰ | ۶۸ سخنگوی

کودکانِ سالم طیف وسیعی از رفتارها، ظواهر و خلق‌وخوی‌ها را از خود نشان می‌دهند. در خواص داروی نیزوپرد 5

اگر از شهر گرگان به سمت جنوب روبرگدانيم، رشته كوهي را مي‌بينيم كه شهر را

کالری سوزی یکی از روش های موفق برای کاهش وزن است. با ما همراه باشید

چرا در انجام کارها تنبلی می‌کنیم؟ چرا با این‌که می‌دانیم سیگار کشیدن و خوردن خوراکی‌های

یک سری از مواد خوراکی خاصیت کاهش التهاب و درد را دارند و بخصوص در

خواص داروی نیزوپرد 59

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *