تاثیر قرص چای سبز بر لاغری

خواص دارویی و گیاهی

این قرص‌ها در صورتی که تنها حاوی گیاه چای سبز باشند، دقیقا همان خاصیت چای سبز را دارند و می‌توانند به افزایش متابولیسم بدن کمک کرده و روند جذب چربی‌ها را در بدن کاهش دهند. مصرف این قرص‌ها نیز مانند چای سبز باید بر اساس قاعده باشد، زيرا زیاده‌روی در مصرف این قرص با وجود آنکه گیاهی و طبیعی است می‌تواند همان عوارض چای سبز را داشته باشد.

قرص چای سبز به علت دارا بودن پلی فنول‌ها و کاتشین‌ها، در محافظت سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد موثر بوده و یک آنتی‌اکسیدان قوی می‌باشد. قرص چای سبز و کپسول‌های چای سبز به عنوان کنترل کننده و کاهش دهنده پرفشاری خون و کاهش چربی خون (کلسترول) توصیه می‌گردد. همچنین به علت خاصیت گرمازایی موجب سوخت و ساز کالری و نهایتا کاهش وزن و لاغری می‌شود.

این مکمل‌های غذایی ماده انبساط عروقی خون را بهبود بخشیده و موجب آرامش خاطر می‌گردد. چای سبز یا قرص چای سبز و کپسول‌های مکمل حاوی پودر این چای، همانند خود چای سبز موجب کاهش چربی‌های بد خون (LDL) و تری گلیسریدها شده و بالعکس موجب افزایش چربی‌های خوب خون (HDL) که برای بدن مفید می‌باشند می‌گردد، همچنین بدن را در مقابل اکسیداسیون چربی‌ها و تجمع آنها محافظت می‌نماید.

 

مصرف قرص‌های رژیم لاغری چای سبز در بیمارانی‌ که بدلیل بیماری خویش هر یک از داروهای زیر را مصرف می‌نمایند بدلیل بروز تداخلات دارویی بایستی تحت نظر و صلاحدید پزشک معالج صورت پذیرد:

در نهایت می‌توان به این نتیجه رسید که نوشیدن چای سبز یا مکمل‌های حاوی آن همراه با بره غذایی برای کنترل میزان مصرف کربوهیدرات‌ها و ورزش را می‌توان به عنوان مثلثی برای حفظ سلامتی و تناسب اندام برد. بسیاری از محققان و متخصصان تغذیه معتقدند که چای سبز جایگزین مناسبی برای چای سیاه است.

گروه سلامت ستاره

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

چای سبز نوشیدنی سلامتی

توسط
hani
·
منتشر شده فوریه 9, 217
· بروزرسانی شده می 13, 217

شاید شما هم جزء افرادی باشید که فرصت طبخ چای سبز را ندارید و ترجیح می دهید از قرص آن استفاده کنید.

بدون شک یکی از دغدغه های شما اثر بخشی این محصول و سالم یا ناسالم بودن آن است.

در این مقاله مهمترین نکته ای که برای خرید قرص چای سبز باید مدنظر داشته باشید را به شما نشان خواهم داد.

در حالت عادی از آب برای این کار استفاده می شود.

در این مورد تنها موادی که در آب قابل حل هستند مانند : پلی فنل هایی با قطبیت بالا، ال تیانین، کافئین و کاتکین از برگ ها استخراج می شوند.

طبخ چای سبز با آب روشی است که هزاران سال مورد استفاده قرار گرفته است.

 اما مشکل هنگامی شروع شد که بعضی تولید کنندگان برای سود از حلال های آلی کمک گرفتند.

جداسازی حلال های آلی از مواد استخراج شده به انرژی کمتری نیاز دارد و از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است. در نتیجه قرص ها با قیمت ارزان تری روانه بازار می شوند و فروش بیشتری دارند

حلال های آلی نسبت به حلال های معدنی یعنی آب قطبیت کمتری دارند و به همین دلیل پلی فنل هایی که قطبیت پایین تر و وزن مولکولی بالاتری دارند را در خود حل می کنند.

این پلی فنل ها در کار میتوکندری ها که نیروگاه تولید انرژی در بدن هستند و وظیفه سوخت و ساز غذا و تبدیل آن به انرژِی را بر عهده دارند اختلال ایجاد می کنند. این موضوع می تواند به کبد آسیب جدی وارد نماید

.تا کنون تولید محصول چندین برند در آمریکا و اروپا به علت استفاده از این حلال ها متوقف شده است.

به عنوان مثال عرضه محصولات برند EXOLISE در سال 23 در فرانسه و اسپانیا و HYDROXYCUT در سال 29 در آمریکا ممنوع شد

البته برندهایی نیز وجود دارند که از آب استفاده می کنند و به همین دلیل قیمت محصولات آنها نیز بالاتر است.

پس قبل از خرید قرص چای سبز در مورد برند مورد نظر خود تحقیق کنید.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 

خواص چای سبز

مدیتیشن چای و نقش آن در افزایش قدرت تمرکز و راندمان کاری

8 ژوئن, 217

دانستنی های چای سبز

چای سبز و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

9 فوریه, 217

خواص چای سبز

امواج مغزی چیست و چای سبز چه تاثیری بر آن دارد؟

9 فوریه, 217

لاغری با چای سبز

چای سبز و لاغری – حقایق مهمی که باید بدانید

9 فوریه, 217

خواص چای سبز

ال تیانین – بهترین داروی گیاهی برای آرامش اعصاب

9 فوریه, 217

لاغری با چای سبز

میزان مصرف چای سبز در روز برای لاغری چقدر باید باشد؟

9 فوریه, 217

خواص چای سبز

ال تیانین – بهترین داروی گیاهی برای آرامش اعصاب

9 فوریه, 217

دانستنی های چای سبز

چای سبز و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

9 فوریه, 217

خواص چای سبز

چای سبز چگونه به بیماران دیابتی کمک می کند؟

9 فوریه, 217

خواص چای سبز

مدیتیشن چای و نقش آن در افزایش قدرت تمرکز و راندمان کاری

8 ژوئن, 217

تی اسپرینگ © 217. حق کپی رایت محفوظ است

نیرو گرفته از  – طراحی شده با قالب هیومن

انتخاب چای یا قهوه به عنوان نوشیدنی صبحگاه، می تواند تأثیر زیادی در بره کاهش وزنتان داشته باشد! مسأله فقط میل شخصی شما به نوشیدنی خاصی نیست، بلکه باید در نظر داشته باشید که کدام یک از این دانه های گیاهی، چربی سوزی بیشتری دارند.

انتخاب چای یا قهوه به عنوان نوشیدنی صبحگاه، می تواند تأثیر زیادی در بره کاهش وزنتان داشته باشد! مسأله فقط میل شخصی شما به نوشیدنی خاصی نیست، بلکه باید در نظر داشته باشید که کدام یک از این دانه های گیاهی، چربی سوزی بیشتری دارند.

وقتی که قصد کاهش وزن دارید، هیچ قرص جادویی و هیچ پودری نمی تواند جایگزین ورزش مداوم و تغذیه سالم شود. سعی و تلاش شخصی شما از هر مکملی بهتر است. ولی بعضی مواد غذایی باعث افزایش متابولیسم بدن و بهبود تلاش های شما برای کاهش وزن می شوند.

دو نمونه از این مواد غذایی، چای سبز و قهوه هستند که احتمالاً همین الآن هم بخشی از بره غذایی روزانه شما می باشند. این محصولات، همچنین به صورت مکمل عصاره چای سبز و عصاره قهوه نیز فروخته می شوند. اگر هدف شما چربی سوزی است، آیا یکی از این عصاره ها بهتر از دیگری است؟ زمان این رسیده است که این دو نوشیدنی را در یک جدال برای پیدا کردن نوشیدنی چربی سوز برتر وارد کنیم.

چای سبز که از گیاه کاملیا سینسیس گرفته می شود، برای قرن ها به عنوان نوشیدنی سالم توصیه می شده و خواص آن از آنتی اکسیدان قوی تا بهبود وضعیت قلبی-عروقی را دربر می گیرد. با اینکه از قسمت های مختلف این گیاه می توان استفاده کرد، عصاره برگ های آن خواص سلامت بخشی بیشتری، به خصوص در زمینه چربی سوزی، دارند.

دوجزء مهم موجود در عصاره چای سبز، “کتچین ها” که بطور عمده مسئول خواص آنتی اکسیدان و “کافئین” که باعث افزایش متابولیسم چربی و افزایش دمای بدن می شود. در مطالعات متعددی نشان داده شده که مصرف چای سبز باعث افزایش کالری سوزی، چه در طول ورزش و چه در حالت استراحت می شود. این خاصیت چربی سوزی حتی تا 24 ساعت بعد هم باقی می ماند.

مصرف بلند مدت عصاره چای سبز، باعث کاهش وزن خفیف حدود 2-3 پوند در طول 12 هفته می شود. اگرچه مصرف تنهای چای سبز کافی نیست، تحقیقات نشان داده اند که به صورت ترکیبی با ورزش، باعث کاهش وزن بیشتری نسبت به انجام ورزش بدون مصرف چای سبز می شوند.

عصاره قهوه سبز همانطور که از اسمش پیداست، در واقع از دانه های قهوه بو نداده تهیه می شود. اجزای اصلی فعال آن “کروژنیک اسیدها” هستند که مسئول خواص کاهش وزن می باشند.

با اینکه هنوز مکانیزم اثر آن بطور دقیق مشخص نیست، اما احتمالاً کروژنیک اسیدها باعث افزایش فعالیت PPAR-alpha شده که ژن مخصوص انتقال اسید چرب و اکسیداسیون می باشد. بنابراین با این خواص اکسیداسیونی باعث کاهش تولید سلول های چربی جدید و درنتیجه چربی سوزی می شود.

تا به این زمان فقط یک مطالعه اثر مفید عصاره قهوه سبز در کاهش وزن انسان را نشان داده است. این مطالعه که در سال 27 انجام شد، نشان داد که افزودن عصاره قهوه سبز به قهوه باعث کاهش 12 پوند وزن در طول 12 هفته، البته همراه با ورزش و رژیم غذایی مناسب، می شود. اما با قهوه معمولی تنها 3 پوند کاهش وزن داشتند. مطالعات بیشتری برای اثبات خاصیت عصاره قهوه سبز در کاهش وزن لازم است.

چای سبز کافئین بیشتری دارد و هنگامی که حرف از افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی باشد، کافئین پادشاه است.

دوم اینکه، مطالعات خیلی بیشتری درباره چای سبز انجام شده و نتیجه گیری قطعی درباره تأثیر چای سبز به عنوان چربی سوز در بره غذایی می تواند گرفته شود.

ممکن است مکمل هایی را پیدا کنید که ترکیبی از عصاره چای سبز و عصاره قهوه سبز را دارا باشند، اما باید بدانید که هیچ تحقیقی هنوز نشان نداده که مصرف ترکیبی این دو، از مصرف عصاره چای سبز به تنهایی برای چربی سوزی مؤثرتر است.

عصاره چای سبز و قهوه سبز زمانی بهترین تأثیرگذاری را دارند که بدن شما به کافئین مقاوم نباشد. اگر شما معتاد استفاده از قهوه هستید، تاثیر عصاره چای سبز و قهوه سبز روی شما کمتر خواهد بود.

اگر فکر کرده اید که تنها با مزه مزه کردن چای سبز می توانید میزان مناسب روزانه را دریافت کنید، باید در طرز فکرتان تجدید نظر کنید! دوز موثر روزانه 6 میلیگرم معادل با 8 تا1 لیوان چای می باشد! اما مکمل ها اینکار را برای شما ساده تر کرده اند. فقط مطمئن شوید مکملی که مصرف می کنید شامل 3 تا 6 درصد EGCG که مهم ترین جزء چای سبز برای کاهش وزن است، می باشد.

مکمل های چای سبز معمولاً شامل 4 تا5 درصد کلروژنیک اسید هستند. برای دریافت 12 الی 3 میلیگرم از کلروژنیک اسید در روز، دنبال مکملی باشید که شامل 3 الی75 میلیگرم عصاره چای سبز باشد.

منابع: 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :


متن نظر*

(نمایش داده نمیشه)

شماره تماس
(اختیاری)


باسلام
ضمن تشکر از مطالب ارزنده ای که قرار دادید
لطفا در صورت امکان بره غذایی چربی سوزی هم بزارید. باتشکر

اگر میخواهید در جریان آخرین اخبار بلاگ و آخرین تخفیف ها و قرار بگیرید:

رویال بادی به عنوان مرجع تخصصی بدنسازی با ارائه کاملترین مجموعه اختصاصی بره های تمرینی و مقالات انگیزشی و کاربردی برای ورزشکاران می کوشد تا گامی در جهت تامین دانش لازم برای علاقه مندان این رشته مهم بردارد. آموزش کامل انجام همه حرکات بدنسازی برای اولین بار در رویال بادی رونمایی خواهد شد و در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *