کپسول هماتینیک چاق کننده است

خواص دارویی و گیاهی



(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

قرص هماتینیک از جمله مکمل های کم خونی است که برای افراد تجویز می شود که ما در این مقاله از اطلاعات جامع این کپسول نوشته ایم.

برای درمان کم خونی ها بسته به میزان آن در افراد مکمل های دارویی فراوانی وجود دارد که پزشک تجویز می کند. از قرص هماتینیک نیز برای درمان چند نوع کم خونی خاص استفاده می شود که ما در ادامه این مطلب به طور کلی درباره آن بحث می کنیم.

مکمل غذایی ضد کم خونی

از این کپسول در نقص تغذیه ای ویتامین B12 که کم خونی پرنیشیوس، کم خونی مگالوبلاستیک، درمان نقص جذب آهن، فقر آهن و کم خونی در بارداری، نوزادی و کودکی استفاده می شود.

یک کوآنزیم در متابولیسم چربی ها و کربوهیدرات ها است و برای رشد و تکثیر سلول ها، تولید گلبول های قرمز، میلین، بعضی اسید های نوکلئویک و پروتئین ها کاربرد دارد. آهن یک ماده معدنی در ترکیب هموگلوبین و میوگلوبین و برخی دیگر از آنزیم ها می باشد و فولیک اسید برای تولید گلبول های قرمز و سنتز پورین ها و متابولیسم اسید های آمینه حائز اهمیت و حیاتی است و همچنین اسید آسکوربیک جذب گوارشی آهن را افزایش می دهد.

ویتامین B12 دارو از روده بزرگ جذب شده، در کبد ذخیره می شود و نیمه عمر آن حدودا شش روز می باشد. فولیک اسید موجود در آن به سرعت از طریق دستگاه گوارش به خصوص از قسمت فوقانی دوازدهه جذب می گردد و در کبد متابولیزه می شود. فروس فومارات از تمامی طول دستگاه گوارش جذب می گردد. میزان جذب آهن آن بستگی به کمبود آهن در بدن دارد و اسید آسکوربیک آن در جذب آهن غیر هم موثر می باشد.

اگر به هموکروماتوز، هموسیدروز، کم خونی همولیتیک دچار هستید و یا به هر یک از مواد موجود در این کپسول حساسیت مفرط دارید از قرص هماتینیک مصرف ننمایید.

از مصرف قرص هماتینیک در بارداری و شیردهی با اینکه در شیر ترشح می شود تا به الان هیچگونه عارضه ای گزارش نشده است.

آهن موجود در کپسول جذب، لوودوپا، متیل دوپا، کینولون ها، تتراسایکلین ها، پنی سیلامینها و لووتیروکسین را کاهش می دهد و همچنین آنتاسیدها و سایمتیدین ها موجب کاهش جذب آهن این دارو می گردند. و بدانید مصرف همزمان آهن با الکل مسمومیت به همراه دارد.

معمولا از این کپسول روزانه یک عدد به صورت خوراکی مصرف می گردد.

در هر جعبه دارو ده عدد بلیستر ده عددی به همراه یک برگه راهنما وجود دارد و هر کپسول این دارو شامل: پانزده میکروگرم ویتامین B12، سیصد و پنجاه میلی گرم فروس فومارات، صد و پنجاه میلی گرم ویتامین C و یک میلی گرم فولیک اسید می باشد.

بعد از مصرف این دارو احتمال ابتلا به اسهال، تهوع، استفراغ، واکنش های التهابی و یبوست، تیرگی رنگ مدفوع وجود دارد. و خوب است بدانید که مسمومیت حاد با این کپسول از استفراغ تا کما را شامل می شود که اقدامات پزشکی برای رفع آن لازم است.

کپسول را در دمای اتاق (25 درجه سانتی گراد) به دور از نور و رطوبت و در داخل جعبه نگهداری نمایید.

در نظر داشته باشید که این دارو را برای مشکل فعلی شما تجویز کرده اند و از استفاده آن در موارد مشابه و توصیه آن به دیگران جدا خودداری نمایید و اگر قرار است دوز دارو را افزایش دهید و یا در طولانی مدت از آن استفاده کنید حتما با پزشک متخصص خود مشورت نمایید. از این کپسول و یا کمتر از میزانی که برای شما تجویز شده است استفاده نکنید و حتما کپسول را بعد از غذا و با یک لیوان پر از آب میل بفرمایید.

دقت داشته باشید که حتی از مکمل های غذایی و دارویی نیز نباید سر خود استفاده نمایید و اجازه افزایش و یا کاهش دوز تجویز شده را در مصرف ندارید و این عمل حتما باید زیر نظر پزشک صورت بگیرد.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!



موزه پرنس ولز هند یک جاذبه توریستی متفاوت!



با بالون معده لاغر می شویم یا نه؟


برای پاکسازی پوست چرب از این روش های مطمئن استفاده کنید



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!



با جزیره تماشایی ماک و تام موراکوت آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک


بالون معده با دکتر فرزاد فرامرزی – فوق تخصص گوارش, کبد و آندوسکوپی


ویتامین B9 تحت عنوان اسید فولیک شناخته می‌شود. همچنین به ویتامین BC یا فولاسین اشاره دارد. شکل و فرم طبیعی اسید فولیک را فولات ند. اسید فولیک، شکل ترکیبی یا مصنوعی فولات، به شکل مکمل در دسترس می‌باشد. ویتامین B9 یک ویتامین محلول در آب بوده که نقش مهمی در عملکردهای مختلف متابولیکی بدن ایفاء می‌کند. وجود مقدار کافی اسید فولیک در بدن یک زن قبل و در طول دوران بارداری از نقص‌های مادرزادی در نوزادان، به خصوص نقص مغز و ستون فقرات جلوگیری می‌کند. و نقش مهمی در رشد و تقسیم سلولی دارد.

اما آیا اسید فولیک به کاهش وزن شما کمک می‌کند؟

جهت یافتن جواب، اجازه دهید نگاهی به فوائد مهم سلامتی بخش آن بیاندازیم.

عملکردهای اسید فولیک
• اسید فولیک به همراه ویتامین B12 و ویتامین C، به ساخت پروتئین‌های جدید در بدن کمک می‌کند.
• اسید فولیک تکامل سلول‌های قرمز خون را تسهیل ساخته و وجود آن جهت سنتز و ترمیم DNA مورد نیاز است.
• عملکرد سلولهای بدن را بالا برده و به رشد بافتها کمک می‌کند.
• نقش مهمی در تکامل لوله عصبی در دوران بارداری ایفاء می‌کند، و مانع از بوجود آمدن نقائص مادرزادی در نوزادان می‌شود.
• به ثبات فشار خون کمک کرده و در نتیجه از بروز سکته‌ی قلبی جلوگیری می‌کند.
• اسید فولیک به کاهش سطح اسید آمینه، هموسیستئین، کمک می‌کند که به نوبه خود به جلوگیری از بروز بیماریهای قلبی کمک می‌نماید.
• نرمی پوست و استحکام مو را بالا می‌برد.
• باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر می‌شود به این دلیل که به از دست ندادن حافظه و تیز هوشی کمک می‌کند.
• مانع از بروز انواع خاصی از سرطان و دژنراسیون ماکولا می‌شود.
• قدرت باروری را بالا برده و شیر مادر را افزایش می‌دهد.
• از نشانه‌های پیری کاسته و مانع از بروز اختلالات وابسته به سن مانند از دست دادن شنوایی، پوکی استخوان، درد عصبی، مشکلات خواب، و غیره می‌شود.
• به همراه سایر ویتامین‌های گروه B، جهت درمان افسردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اکنون که از عملکردهای اسید فولیک اطلاع یافتید، حتماً مشتاق بوده که مواد غذایی سرشار از اسید فولیک را بشناسید. در این بخش فهرست کوچکی از این مواد غذایی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.


مواد غذایی غنی از اسید فولیک

سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج، کلم بروکلی، برگ کلم کولارد، برگ شلغم، کاهو، مارچوبه، شنبلیله، ذرت، ارزن، خرما، بادام، کشمش، انجیر، کلم کِیل، بامیه، سیب زمینی، میوه‌هایی مانند موز، صیفی‌جات، لیمو، انگور ، لوبیا سبز تازه، نخود فرنگی، لوبیا چشم بلبلی، عدس، نخود، تخمه آفتابگردان، مخمر، قارچ، ماهی، مرغ، صدف، جگر و قلوه‎‌ی گاو، آب آناناس، آب پرتقال، آب گوجه فرنگی، ماکارونی گندم کامل، و غیره، نمونه‌هایی از مواد غذایی غنی از اسید فولیک می‌باشند. بسیاری از این مواد غذایی همچنین سرشار از آهن هستند. این روزها، غلات صبحانه، انواع مختلفی از آردها، نان‌ها، ماکارونی، شیرینی‌جات، بیسکویت و کلوچه سرشار از اسید فولیک بوده که در بازار موجود می‌باشند. اکنون اجازه دهید به پرسش اصلی خود برگردیم.


 اسید فولیک به تعادل وزن کمک می‌کند!

رسیدن به کاهش وزن مورد نظر با کمک یک رژیم غذایی متعادل کار آسانی برای افرادی که دارای اضافه وزن بوده و نیز افراد چاق نمی‌باشد. بدن انسان برای استفاده‌های آتی، چربی را در خود ذخیره می‌سازد. اینکه کجا، چگونه و به چه میزان چربی ذخیره خواهد شد معمولاً توسط عوامل ژنتیکی تعیین می‌شوند. همچنین به رژیم غذایی و شیوه‌ی زندگی فرد بستگی دارد. ما نمی‌توانیم چربی‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنیم، به این دلیل که برای انجام عملکردهای بدنی به آنها نیاز داریم. مصرف تمام انواع چربی به میزان درست و مناسب، وارد نمودن مقادیر متعادل از تمام مواد ضروری در رژیم غذایی، عادات سالم خوردن، و انجام حرکات ورزشی به طور منظم به شما در حفظ محدوده‌ی وزن طبیعی متناسب با قدتان کمک می‌کند.
اینکه بتوانید به راحتی از وزن خود کم کنید به استعداد ژنتیکی شما بستگی دارد. بعضی افراد به سرعت بر وزنشان افزوده می‌شود و علی‌رغم انواع تلاشهایی که صورت می‌دهند هرگز در کاهش وزن موفق عمل نمی‌کنند. ژن پلی مورفیسم مسئولیت این کار را برعهده دارد. چنانچه بدن قادر نباشد اسید فولیک را در کبد به اسید دی‌هیدروفولیک تبدیل سازد، فرد به احتمال زیاد دچار کمبود ویتامین‌های ب‌کمپلکس می‌شود. این امر می‌تواند به بروز مشکلاتی در سلامت و چاقی بیانجامد. کسانی که از این مشکل ژنتیکی رنج می‌برند، بایستی مکملهای ویتامین B9 و ویتامین B کمپلکس را مصرف نمایند. یک محصول مولتی ویتامین طبیعی از یک نشان قابل اعتماد می‌تواند به غلبه بر کمبود ویتامین کمک نماید.

ویتامین‌های گروه B به افزایش میزان سوخت و ساز کمک کرده، در نتیجه کاهش وزن حاصل می‌شود. اسید فولیک نقش مهمی را در شکستن لیپیدها و چربی‌ها ایفاء می‌کند.

در صورتی که مصرف غذای خود را کاهش دهید، آنگاه بدن، گلوکز کافی جهت تولید انرژی در اختیار نخواهد داشت.

در این شرایط، بدن از ذخایر و یا چربی‌های خود برای تولید انرژی استفاده می‌کند. چربی‌ها به راحتیِ کربوهیدراتها به انرژی تبدیل نمی‌شوند. در اینجا است که اسید فولیک نقش مهم خود را ایفاء می‌کند. مقدار کافی از این ویتامین در بدن به تبدیل چربی‌ها به اسیدهای چرب و گلیسرول کمک می‌کند.

با این وجود، تحقیقات بیشتری در خصوص کمک مکمل فولیک اسید به کاهش وزن لازم است انجام شود. بنابراین پیش از انتخاب مکمل‌های فولیک اسید برای کاهش وزن با پزشک خود مشورت نمایید.

مکملهای فولیک اسید و آهن به افراد مبتلا به کم خونی یا ضعیف که دچار کمبود این دو ماده‌ی غذایی ضروری می‌باشند تجویز می‌شوند. این مکملها در حقیقت به طور قابل توجهی به بهبود سلامت کلی و تعادل وزن کمک می‌کنند.

بر آنمی یا کم خونی مرتبط با کمبود ویتامین B12 می‌توان با کمک مکمل اسید فولیک غلبه نمود، اما آسیب وارد شده به سیستم عصبی ناشی از کمبود ویتامین B12 را نمی‌توان با کمک مکملهای فولیک اسید اصلاح نمود.

در افراد سالخورده‌ی خانواده (بالای 5 سال) احتمال بیشتری می‌رود که دچار کمبود ویتامین B12 گردند. آنها نیاز دارند که این مکملها را که حاوی هم اسید فولیک و هم ویتامین B12 هستند مصرف نمایند. مصرف فولیک اسید توسط زنان باردار رشد سالم جنین را بالا برده و وزن هنگام تولد جنین را افزایش می‌دهد.

گرچه احتمال بروز مسمومیت از اسید فولیک ناشی از مصرف مکملهای آن و یا مواد غذایی غنی شده بسیار پایین است، اما نبایستی بدون مشورت با پزشک خود جهت کاهش وزن اسید فولیک مصرف نمایید. تنها تعداد معدودی از افراد و نه همه از فوائید مکملهای ویتامین B9 بهره‌مند می‌شوند. شما ابتدا بایستی سعی کرده علت اصلی اضافه وزن خود را پیدا کنید.

ایجاد برخی تغییرات در رژیم غذایی و شیوه‌ی زندگی‌تان می‌تواند به از بین بردن آن کیلوهای اضافی کمک کند. پزشک با توجه به مواردی که بایستی در زندگی خود تغییر دهید شما را راهنمایی می‌نماید. به خاطر داشته باشید که هیچ قرص جادویی در دنیا وجود ندارد که بتواند به شما در کاهش وزن بدون رعایت یک رژیم غذایی متعادل و انجام منظم حرکات ورزشی کمک کند.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید. نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

باشگاه خبرنگاران/ ویدئویی قدیمی از زلزله مرگبار بوئین‌زهرا که در شامگاه دهم شهریور سال ۴۱ به وقوع پیوست را مشاهده خواهید کرد. زلزله ۱۰ شهریور‌ماه سال ۱۳۴۱ که در منطقه بوئین‌زهرای قزوین به وقوع پیوست، ۷.۲ ریشتر قدرت داشت. این حادثه دردناک جزء فجیع‌ترین زلزله‌های رخ داده در ایران به شمار می‌رود که در آن ده‌ها روستا ویران شده و جان بیش از ۲۰‌هزار نفر را گرفت. همچنین این زلزله فراموش‌نشدنی که در ساعت 11 شب به وقوع پیوست باعث بی‌خانمان شدن صدها هزار نفر از ساکنان این منطقه شد. گفتنی است که کاروان کمک های جمع آوری شده توسط غلامرضا تختی و کمک مردمان کشورهای دیگر به زلزله زدگان منطقه بوئین‌زهرا از جمله جلوه های ماندگار این واقعه بود که در یادها ماند.

باشگاه خبرنگاران/ سد شنی شوک در روستای شوک اشکورات رحیم‌آباد رودسر در استان گیلان قرار دارد. فیلمی از طبیعت زیبا و دل‌انگیز سد شنی شوک را مشاهده می‌کنید.

تی وی پلاس/ وقتی دختر «شیلا خداداد» عاشق گلزار می‌شود!

خبرگزاری صدا و سیما/در این جشنواره 3 نوع گل و گیاه زینتی و دارویی در روستای گایکان الیگودرز، در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

تسنیم/ آفت بی‌توجهی مسئولان گیلان چندین سال است که به جان بادام زمینی آستانه اشرفیه افتاده است. بادام زمینی از محصولات استراتژیک استان گیلان به‌ویژه شهرستان آستانه اشرفیه است که در سال‌های گذشته به آفت و قارچ مبتلا بوده و سبب ضرر و زیان باغداران شده است. با دوربین خبرگزاری تسنیم به سراغ کشاورزان نواحی مختلف آستانه اشرفیه رفتیم تا در فصل برداشت این سوغات مهم گیلان از شرایط این محصول مطلع شویم. کشاورزان و باغداران همگی از قارچی سخن می‌گفتند که محصولات باغ هایشان را به‌شدت کاهش داده و سبب خسارت زیادی شده و از بی‌اعتنایی مسئولان در امر درمان این مشکل شکایت داشتند. بادام زمینی که گیاهی بوته‌ای و یکساله و از مهمترین محصولات خشکبار و آجیلی در دنیا است در اراضی اطراف رودخانه سفیدرود همچون آستانه اشرفیه، کیاشهر و لشت نشاء کشت می‌شود. آفات خسارت‌زای مختلفی در مرحله رویشی، این محصول را تهدید می‌کند که با شناسایی و مدیریت این آفات می‌توان محصولات مرغوبی را حتی به سطح صادرات رساند و از ضرر کشاورزان زحمتکش گیلانی پیشگیری کرد.

شرکت کننده‌ای که اعصاب «حمید گودرزی» را به هم ریخت.

خلاصه بازی بارسلونا 8 – اوئسکا 2

شهربانو منصوریان بعد از حواشی اظهاراتش درباره الهام چرخنده امروز ویدئویی منتشر کرد و مدعی شد سخنانش کامل پخش نشده است. حالا حمید فراهانی مجری و سردبیر تی وی پلاس به این موضوع واکنش نشان داده است، پاسخ وی را در این ویدئو مشاهده کنید.

تی وی پلاس/ برادر سیدمحمد حسینی برای اولین بار پشت پرده خروج برادرش از کشور را فاش کرد!

باشگاه خبرنگاران/ پساب و فاضلاب شهری اهواز به علت نداشتن سیستم مدیریت درست و کانال فاضلاب به رودخانه کارون تخلیه می‌شود و باعث آلودگی محیط زیست این منطقه شده است. فیلمی که شهروندخبرنگار ما تهیه کرده است را مشاهده می‌کنید.

تمسخر حمیدهیراد توسط سامان گوران.

عصر ایران/ تصاویر به نمایش درآمده حکایت از راحتی کامل مسافران در کابین دارد و حرکت خودرو نیز ایمنی نسبی را به بیننده القا می‌کند. خودران‌ها، بزگترین علامت سوال این روزهای خودروسازان و مردم محسوب می‌شوند و هنوزهیچ کس نمی‌داند این روبات‌های حمل و نقل متحرک روی جاده‌ها موفق می‌شوند، یا به مردم و دیگر خودروها ضربه می‌زنند. یک رویداد بزرگ جهانی می‌تواند توجهات ویژه‌ای را به خودران‌ها جلب کند. ژاپن به عنوان یک قطب فناوری و المپیک به عنوان بزرگترین همایش ورزشی دو فاکتور خوب برای قدرت‌نمایی خودران‌ها محسوب می‌شوند. به همین دلیل شرکت روباتیک zmp و پایگاه تاکسی‌رانی ‘هینومارو کوتسا’ دست به دست هم داده‌اند تا از خودروهای بی‌راننده در ناوگان تاکسیرانی المپیک 22 توکیو استفاده کنند. به همین مناسبت در اوایل هفته اولین تاکسی بدون راننده به صورت آزمایشی کار خود را در خیابان‌های توکیو آغاز کرد و برای اولین تست یک خانواده سه نفره را بین مبدا و مقصد جابه‌جا کرد. باز کردن درهای خودرو بی‌راننده نیز در نوع خود جالب است و می‌توان با استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند این اتفاق را رقم زد. مسافت بین مبدا و مقصد این تاکسی‌های آزمایشی بدون راننده 5 کیلومتر بوده و ناحیه مورد نظر در یکی از مراکز شلوغ توکیو واقع شده است. خودرو به شکلی خودکار بین خطوط حرکت کرده و در برابر تقاطع، چراغ قرمز یا پیچ‌ها واکنش درست نشان می‌دهد. مسافران می‌توانند از طریق کدهای QR که روی نمایشگرهای خودرو به نمایش در می‌آید و با تلفن همراه خود هزینه تاکسی را به شکلی هوشمند بپردازند. در حال حاضر یک راننده برای احتیاط در خودرو حضور دارد که عملا کار خاصی انجام نمی‌دهد. تصاویر به نمایش درآمده حکایت از راحتی کامل مسافران در کابین دارد و حرکت خودرو نیز ایمنی نسبی را به بیننده القا می‌کند. در حال حاضر این خودرو قرار است روزی 8 سفر را بین مبدا و مقصد انجام دهد و هر مسیر حدود 14 دلار هزینه در بر خواهد داشت. قرار است تا پایان سال جاری خیابان‌های بیشتری به این فاز آزمایشی اضافه شوند. گروه تاکسی‌رانی ‘هینومارو کوتسا’ در حال آمادگی ناوگان خود برای 2 سال آینده است و این فرآیند را از اکنون شروع کرده است. تاکسی‌های خودران مقوله‌ایست که ذهن و فعالیت گروه‌های بزرگ خودروسازان را به خود اختصاص داده و تویوتا در ماه‌های اخیر 5 میلیون دلار را در این بخش سرمایه‌گذاری کرد.

خبرگزاری صدا و سیما/ اپلیکیشن امداد خورو برای ساماندهی خدمات امدادی خودرویی کشور راه اندازی شد. رییس انجمن صنفی امداد خودرویی کشور امروز در رشت با اعلام این خبر گفت : رانندگان می توانند برای دریافت این اپلیکیشن به سایت امداد خودرویی کشور به نشانی www.emkk.ir مراجعه کنند. آقای حسینی افزود : رانندگان می توانند با استفاده از این اپلیکیشن موقعیت خودروی خود را به امدادگران اعلام کنند تا در کوتاه ترین از خدمات امداد خودرو بهره مند شوند. وی گفت : برای رصد بر عملکرد امدادگران دستگاه های کارت خوان را در اختیار آنان قرار داده ایم که نرخ پرداختی رانندگان مشخص شود تا بطور آنلاین در جریان نرخ های دریافتی خدمات امدادخودرو قرار بگیریم. رییس انجمن صنفی امداد خودرویی کشور افزود : شهروندان می توانند تخلفات خدمات امداد خودرو را با شماره های تلفن 1593 ، 1594 ، 2153891 و 2153892 اطلاع دهند. آقای حسینی در پایان ایجاد رشته جدید امداد خودرو در دانشگاهها و بیمه کردن امدادگران را از دیگر اقدامات انجمن صنفی امداد خودرویی کشور اعلام کرد.

ایده هایی جذاب برای کسانی که به باغچه علاقه دارند اما در منزل فضای کافی ندارند.

خاطره ای شنیدنی از فرمانده لشکر 24 ساله سرِ هر پاسدار 15هزار ، سرِ کاوه 2میلیون !

لحظه چادری شدن خواهران منصوریان توسط الهام چرخنده.

مدل موی تان تکراری شده است؟ پس این ویدئو را ببینید.

خبرگزاری صداو سیما/ پخش قسمت‌هایی از دادگاه یک ابر بدهکار بانکی از تلویزیون که به اتهام کلاه برداری و فساد فی الارض در حال محاکمه است.

خبرگزاری صدا و سیما/ گزارش اخبار 23 از کمبود پوشک در بازار و دلایل آن

انیمیشن بره فرمول یک با موضوع بازنشستگی مدیران.

باشگاه خبرنگاران/ یک کارگر معدن بدون استفاده از تجهیزات بزرگ صنعتی، یک سنگ غول پیکر را از نصف کرد. او با استفاده از چند میخ بزرگ، ضرباتی را با چکش به سنگ وارد کرد و سنگ به راحتی نصف شد.

رکنا/ در این ویدیو مردی 65 ساله به راندهیر ماهتو با حرکات نمایشی مار کبری خطرناکی را دور گردنش می اندازد و با گذاشتن زبانش در دهان حیوان جان خود را به خطر می اندازد.به گفته اهالی منطقه این مرد هندی با حرکات نمایشی با حیوانات خطرناک خود را در بین اهالی شجاع جلوه داده است و او اکثر اوقات مار های سمی و خطرناک را دور گردنش می اندازد و با آن ها در خیابان قدم می زند.

موزیک ویدئو جدید و زیبای «نه» از محمدرضا علیمردانی را در این ویدئو ببیند. موسیقى: امیر توسلى وَ عابد بسطامى ترانه:حسین غیاثى گیتار: میلاد نودست کارگردان ویدیو: على کریم طراح کاور: محسن کاظم تهیه کننده : مهدى صفى یارى متن آهنگ محمدرضا علیمردانی به نه : حال و هوای تو باز به سرم زده حال دلم بده قلبمو پس بده وقتشه کم بشه از غم این همه خاطره وقتشه فکر تو بگذره عشق تو پس بگیر از منه غم زده تو کجایی بیا قلبمو پس بده خواب و خیالی و فکر محالی و دیری و دوری و فکر عبوری نه نمیخوام این روزارو دل بی تو تنهارو خیابو دلتنگن که نمی‌بینن مارو بی تو دنیا دنیا نیست نمیخوام این دنیارو منو یادت رفته یادت رفته خیلی چیزارو مثه گریه تو شب و بارون مث چشم خیس خیابون مثل مردن گوشه‌ی زندون با تو نباشی حالم اینه مث یک بغضم تو گلوی زخمیه خونه توی دلتنگیه شبونه کی میتونه رویاهامو برگردونه ؟ مث زخم بال پرندم مثل جای خالیه خندم چی میشد چشمامو ببندم فکر و خیالم سرگردونه مثل یه آهم سرده نگاهم یه شبم که گم شده ماهم خسته‌ی راهم هیشکی نمیتونه رویاهامو برگردونه

سایت سخت افزار/ در این ویدئو می توانید زیباترین کهکشان هایی که بشر موفق به رصد آن ها شده را ببینید. کهکشان هایی با رنگ های سحر انگیز و شکل و شمایلی زیبا که در میلیادها سال نوری دور تر از زمین ما در فضا قرار دارند. ویدئو را ببینید و حیرت کنید و لذت ببرید

گزارشی از اکران به وقت شام در بغداد.

باشگاه خبرنگاران/ شیخ احمد کافی متولد ۱۳۱۵ بود که در ۳۰ تیر ۱۳۵۷ در تصادف رانندگی به دیار باقی شتافت. وی از یاوران انقلاب اسلامی ایران و از یاران امام خمینی(ره) بود و بارها در سخنرانی‌های خود از ایشان حمایت و او را به بزرگی یاد می‌کرد. امام نیز بارها نسبت به جلسات مهدیه تهران اظهار علاقه کرده بودند و حتی برای ایشان پیام فرستاده و ایشان را به ادامه جلسات تشویق می‌کردند. گفتنی است؛ یکی از خدمات مرحوم کافی ساخت مهدیه تهران بود. او با فروش منزل خود و کمک چهار تن از بازاریان خوش تهران و نیز عده بسیاری از مردم، در سال ۱۳۴۸ قطعه زمین چهار هزار متری در خیابان، ولی عصر(عج) تهران، با مهدیه خریداری کرد که ساختمان اولیه آن ۱۵ هزار نفر را در خود جای می‌داد.

برخی گزارش ها در خصوص این ویدئو حاکی از این است که یک دزد قصد دارد از خودروی مردی سرق کند که با بدشانسی گیر افتاده و صاحب این خودرو هم به جای اینکه با پلیس تماس بگیرد از این سارق تقاضای ۴ میلیون وجه نقد می کند!

75درصد خودروهای مراجعه کننده به معاینه فنی رد می شوند.

هفته‌ه کرگدن/ داستان «شقایق» از مجموعه روایت‌های واقعی از زندگی آدم‌ها را بشنوید. به قلم مریم سمیع‌زادگان روایت علی سعیدی

عبور شبانه یک خانوم از جاده و بی احتیاطی باعث یک تصادف سهمگین شد.

باشگاه خبرنگاران/شهروندخبرنگار ما فیلمی از هدررفت آب در خیابان فرعی باباطاهر شهر همدان را ارسال کرده است.

موسیقی ما/ انگار رویا به واقعیت بدل شده است. اگر تا همین چند روز پیش کسی می‌گفت آخر هفته که بیاید، در شهر تهران، یک خواننده‌ی دار کنسرتی رایگان و خیابانی برگزار می‌کند، همه به دیده‌ی شک به او نگاه می‌کردند. این همه که می‌گوییم یعنی اهالی رسانه، یعنی اهالی موسیقی و یعنی مردمی که در جریان این خبر قرار داشته‌اند. کسی به مخیله‌اش هم خطور نمی‌کرد که این ایده به همین راحتی بتواند عملی شود؛ اما شد. راستش را بخواهید اتفاق خاصی هم نیفتاد. نه زمین به آسمان رسید و نه هیچ چیز دیگر. عده‌ای نوازنده -غالباً جوان- به همراه خواننده‌ای شناخته‌شده (محمد معتمدی) و ارکستری به رهبری علی‌اکبر قربانی، قطعاتی از موسیقی ملی ایران را نواختند و مردم هم دیدند. آنها که اهل هنر بودند، ساکت و آرام دل به قطعات سپردند و به شکلی رفتار کردند که خواننده‌ی جوان از رفتار محترمانه‌شان تشکر کرد و عده‌ای دیگر هم با تمرکز کمتری به تماشای بره نشستند. خب لابد این هم اشکالی ندارد؛ این تجربه هنوز در ایران خیلی جوان است و خواه‌ناخواه مخاطبان هم آشنایی کمتری با آن دارند و از سوی دیگر، در تمام دنیا همین است. ارکسترهای بزرگ دنیا با رهبران بزرگ‌شان، در بوستان‌ها و پارک‌های شهرهای مهم کنسرت می‌دهند و تا زمانی که این فرهنگ جا بیفتد که مردم فقط برای شنیدن موسیقی بیایند، شاید زود باشد انتقاد از این وضعیت. هرچه باشد مناسبات برگزاری کنسرت خیابانی با کنسرتی که در یک سالن برگزار می‌شود، متفاوت است. به هر ترتیب جمعه شب، قطعاتی مثل «بهار دلکش»، «شکایت دل»، «دیگر چه خواهی»، ساز و آواز «کویر»، «رِنگ شرقی»، «خوش آمدی»، «بهار من»، «کل صبح» و «ای ایران» اجرا شد و معتمدی قطعه «سوگند» را به درخواست مردم بدون ساز خواند. نوازندگان این اجرا خیلی‌هایشان نوازندگانی شناخته شده بودند. کسانی چون سینا جهان‌آبادی (کمانچه)، بهمن فریادرس (کمانچه)، شیما شاه‌محمدی (قیچک آلتو)، ابراهیم قائدی (قیچک بأس)، بهزاد رواقی (تار)، آزاده امیری (تار)، کوروش دانایی (تار)، داوود ورزیده (نی)، سیاوش کامکار (سنتور)، صدا سدیفی (قانون)، امین حیدری (عود)، به ابوالقاسم (پیانو)، آرش ضرابی (کنترباس)، وحید اسداللهی (نقاره و دایره) و وحید قنبری (تنبک). «محمد معتمدی»، خواننده‌ای که بعد از مدت‌ها حرف و حدیث برای اجرای کنسرت خیابانی توانست این رویداد را به ثمر برساند، درباره‌ی آن می‌گوید: «برگزاری کنسرت در فضای باز، برای مردم هیچ خطری ندارد و امیدوارم این بره‌ها تکرار شود و شاهد اجرای بره‌های دیگر هنرمندان نیز باشیم.» او همچنین از حضور متمدنانه مردم نیز یاد می‌کند و می‌گوید: «این کنسرت یک نقطه‌عطف اجتماعی در شهر تهران است و مردم به‌خوبی با این رویداد همراهی کردند.» اما «محمود واعظی» -رئیس دفتر رئیس‌جمهور و معاون او- نیز در این کنسرت حضور داشت و از هزینه‌های کنسرت‌رفتن گفت و از اینکه معمولاً یک قشر خاص می‌توانند از کنسرت‌ها استفاده کنند. او گفت که دولت در تداوم این رویدادها جدی است و می‌خواهد فضای شادی را برای مردم ایجاد کند. معاون هنری وزیر ارشاد (سید مجتبی حسینی) هم حضور داشت و تأکید کرد: «این کنسرت‌ها باید به نحوی مدیریت شوند که در عین حالی که تمامی اقشار جامعه به‌صورت رایگان از موسیقی جدی و باارزش استفاده می‌کنند، موجب تغییر انتظارات نشود.کنسرت‌ها لزوماً نمی‌توانند به‌صورت رایگان برگزار شوند. کنسرت‌های خیابانی که امروز شاهد برگزاری آن‌ها هستیم، یک بره ویژه برای یک اتفاق ویژه هستند که هم برگزارکنندگان و هم مخاطبان باید نسبت به این مسئله اهتمام بورزند.»

کنایه «محسن کیایی» به خواننده ای به علیشمس را در این ویدئو می بینید.

برخورد موتور سوار با کامیون

مرغ اینقدر مردم‌آزار دیده بودین؟

«محسن کیایی» در بره زنده خودش را شبیه کودکی اش کرد.

دندانپزشکی صحرایی

آب تنی در فاضلابt

محسن میرزازاده با انتشار ویدئوی زیر در اینستاگرامش برای اجرای کنسرت خیابانی رایگان اعلام آمادگی کرد. اینستاگرام محسن میرزازاده

کشف محموله ۹۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در کرمان

باشگاه خبرنگاران/ حتما شما نیز با کارشناسان رانندگی که پس از وقوع تصادف ناگهان در خیابان ظاهر می شوند برخورد کرده اید. آنها پیش از رسیدن مامور پلیس به آرامی وارد ماجرا می شوند و راننده مقصر در تصادف را شناسایی می کنند. اما ظاهرا دو راننده چینی پس از تصادف با یکدیگرتصمیم گرفتند تا از راه سوم و راهکاری ویژه و منحصر به فرد برای شناسایی راننده مقصر استفاده کنند. پس از تصادف این دو راننده خودروی مرسدس بنز و تاکسی در خیابان و اختلاف بر سر راننده مقصر، آنها تصمیم گرفتند با انجام بازی سنگ-کاغذ- قیچی راننده مقصر را تعیین کنند. در ویدئویی که منتشر شده است آنها در حال انجام بازی برای تعیین راننده مقصر نشان می دهد. این ویدئو بلافاصله در شبکه های اجتماعی چین منتشر و تبدیل به ویدئویی داغ شد . انتشار این ویدئو با واکنش کاربران نیز همراه بود. برخی از کاربران عمل این دو راننده را که بر خلاف بعضی رانندگان به جای دعوا و کتک کاری از شیوه ای طنز برای تعیین مقصر تصادف استفاده کردند جالب توصیف نمودند. گفتنی است؛ گفتنی است؛ این تصادف هفته پیش در یکی از خیابان های شهر ‘چنگدو’ چین رخ داده بود.

باشگاه خبرنگاران/ وزیر امور خارجه کشورمان به سوالات نمایندگان مجلس درباره دلیل ادای احترام به پرچم اقلیم کردستان توضیح داد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 11 شهریور) مجلس شورای اسلامی که به منظور پاسخ به سوال نمایندگان درباره دلیل ادای احترام به پرچم اقلیم کردستان حاضر شده بود، گفت: تصمیم برای شرکت در مراسم خاکسپاری مرحوم طالبانی در سطح در شورای امنیت گرفته شد و مورد اجماع تمامی دوستان در نیروهای مسلح، نیروی قدس، وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی بود. ظریف افزود: در اجرای مراسم تشییع همکاران آقای بارزانی برخلاف توافقی که قبلا با مقامات عراقی داشتند، سوء استفاده کردند و به جای پرچم عراق روی تابوت از پرچم اقلیم کردستان استفاده کردند که باعث تعجب شد، اما در آن شرایط کسی مراسم را ترک نکرد، در مراسم اهدای تاج گل هم همان‌طور که همگان مشاهده کردند، تنها کسی که در مقابل تابوت سر خم نکرد بنده بودم و دیگران احترام را به شکل دیگری به جا آوردند.

باشگاه خبرنگاران/ زلزله ۱۰ شهریور‌ماه سال ۱۳۴۱ که در منطقه بوئین‌زهرای قزوین به وقوع پیوست، ۷.۲ ریشتر قدرت داشت. این حادثه دردناک جزء فجیع‌ترین زلزله‌های رخ داده در ایران به شمار می‌رود که در آن ده‌ها روستا ویران شده و جان بیش از ۲۰‌هزار نفر را گرفت. همچنین این زلزله فراموش‌نشدنی که در ساعت 11 شب به وقوع پیوست باعث بی‌خانمان شدن صدها هزار نفر از ساکنان این منطقه شد. گفتنی است که کاروان کمک های جمع آوری شده توسط غلامرضا تختی و کمک مردمان کشورهای دیگر به زلزله زدگان منطقه بوئین‌زهرا از جمله جلوه های ماندگار این واقعه بود که در یادها ماند. در تصویر زیر یکی از روستا‌های زلزله زده منطقه بوئین‌زهرا را در سال ۹۷ مشاهده می‌کنید

برترین ها/خواهران منصوریان با حضور در یک بره اینترنتی بیان کردند که الهام چرخنده در ازای چادر سر کردن، پیشنهاد خانه و ماشین و پول به آنها کرده است. این حرف ها واکنش های زیادی در پی داشت. شهربانو منصوریان در ویدئویی به حواشی ایجاد شده پاسخ داد.

باشگاه خبرنگاران/ یکی از مشهورترین نمونه‌های خطای ذهنی اتاقی ب ‘ایمز’ است. این اتاق توسط یک متخصص چشم و بینایی ب آلبرت ایمز طراحی شده است. دیوارها، سقف و کف اتاق در زاویه‌های گوناگونی به طرف یکدیگر متمایل شده اندکه هرکدام از زاویه ها یا کمتر از 9 درجه می باشد. اگر در این اتاق دو فرد با قدهای یکسان وارد شوند به دلیل زاویه‌های مختلف ایجاد شده در گوشه‌های اتاق ،یکی بلند تر و بزرگتر از نفر دیگری به نظر می‌رسد. اما دلیل این بزرگنمایی افراد در واقع به گونه ایست که فاصله یک گوشه اتاق دو برابر فاصله گوشه دیگر آن است. از این رو فردی که کوچکتر دیده می‌شود در واقع بسیار دور تر از فردی است که بزرگتر دیده می‌شود. ما چون بر این باوریم که به اتاق معمولی نگاه می‌کنیم درصدد تصحیح تفاوت فاصله بر نمی‌آییم و می‌پنداریم که هر دو در فاصله‌ای یکسان از یکدیگر قرار دارند. در ادامه فیلم منتشر شده از این اتاق را مشاهده می‌کنید

نوداد/ الهام چرخنده با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نسبت به ادعاهای خواهران منصوریان واکنش نشان داد. دیروز خبری از خواهران منصوریان و الهام چرخنده در فضای مجازی دست به دست چرخید. ماجرا از این قرار بود که خواهران منصوریان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی وی پلاس مدعی شدند، الهام چرخنده به آنها گفته اگر چادری بشوند، به آنها 1 میلیون تومان پول نقد، ماشین و می دهد. امروز الهام چرخنده با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود به این ادعا پاسخ داد و نوشت: ‘قاضی فقط خداست پس انقدر زود کسی را قضاوت نکنیم. قصد توهین به خواهران منصوریان را ندارم اما نمیتوانم ساکت بنشینم و بگذارم که آبروی بنده و چادر را به سخره بگیرند . طی مصاحبه ای خواهران منصوریان از اینجانب چنین یاد کرده اند که بنده با وعده مالی آن ها را به حجاب وادار کرده اما موضوع چیز دیگریست طبق گفته خودشان نباید روی حجاب قیمت گذاشت و بنده هم روی گذاشتن چادر قیمتی نگذاشته و تنها قصد حمایتی روحی و حتی مالی بابت بهتر دیده شدن و بهبود وضعیت ورزشی آن ها از طریق وزارت ورزش و فدراسیون بوده تا کنون حتی خود بنده هم نمیدانستم که خواهران منصوریان ذچار این سوءتفاهم که موضوع حجاب با چادر در عوض کمک های مالی شده اند، لطفا دچار سوءتفاهم نشوید هم خواهران منصوریان هم مردم ایران. ‘

تو را نادیدن ما غم نباشد که در خیلت به از ما کم نباشد من از دست تو در عالم نهم روی ولیکن چون تو در عالم نباشد عجب گر در چمن برپای خیزی که سرو راست پیشت خم نباشد مبادا در جهان دلتنگ رویی که رویت بیند و خرم نباشد «من اول روز دانستم که این عهد که با من می‌کنی محکم نباشد» که دانستم که هرگز سازگاری پری را با بنی آدم نباشد مکن یارا دلم مجروح مگذار که هیچم در جهان مرهم نباشد بیا تا جان شیرین در تو ریزم که بخل و دوستی با هم نباشد نخواهم بی تو یک دم زندگانی که طیب عیش بی همدم نباشد نظر گویند سعدی با که داری که غم با یار گفتن غم نباشد حدیث دوست با دشمن نگویم که هرگز مدعی محرم نباشد سعدی

کلیپ فوق عجیب غریب از سگ ریاضی دان .

پرشین خودرو/ کمپانی رولزرویس برای بازرسی سریع‌تر و ارزان‌تر موتورهای هواپیما از ربات‌های کوچک استفاده خواهد کرد. رولزرویس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان پیشرانه هواپیما در جهان، ربات‌های کوچکی طراحی کرده است که یک روز قادر خواهند بود به داخل موتورهای غول پیکر هواپیما نفوذ کرده و سلامت قطعات آن را مورد بررسی قرار دهند تا از صرف هزینه‌های بسیار زیاد بازرسی و همچنین وقت زیادی که صرف آن می‌شود جلوگیری به عمل آید. به دلیل مشکلات مالی، کمپانی رولزرویس برای به انجام رساندن این پروژه و همچنین کاهش هزینه‌های خود با دانشگاهیان موسسه ویس در دانشگاه هاروارد همکاری کرده است تا موفق به طراحی و تولید ربات‌های کوچک بازرسی شوند. همانطور که در تصاویر و یا حتی ویدیو زیر شاهد هستید، این دو موسسه و شرکت در حال حاضر ربات‌های کوچکی مانند عنکبوت طراحی کرده‌اند که دارای 1 میلی متر قطر بوده و بوسیله یک ربات مار مانند آندوسکوپ می‌توانند به نقاط لازم برای بررسی منتقل شوند. همانطور که گفتیم، استفاده از این تکنولوژی می‌تواند به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و همچنین بازرسی سریع‌تر پیشرانه‌های هواپیما بدون اینکه نیاز باشد از هواپیما جدا شده و به کارگاه منتقل شود، کمک خواهد کرد که می‌توانید فیلم آن را در پرشین خودرو شاهد باشید. یکی از پژوهشگرن موسسه ویس در دانشگاه هاروارد اعلام کرد: ما می‌توانیم از این ربات کوچک برای رسیدن به فضاهای محصور استفاده کنیم که ربات‌های معمولی قادر به رسیدن به آن نقطه نیستند. البته طرح اولیه ربات‌های بازرسی همچنان بزرگ هستند و ما امیدوار هستیم در آینده به ابعاد کوچک‌تری دست پیدا کنیم.

علی عالی در بره حالاخورشید: آقایان!چرا برای نمایش مقتدرانه خودتان به رییس جمهور اطلاعات غلط می‌دهید؟

کنایه مجری بره تلویزیونی به محتکران پوشک نوزاد

پرشین خودرو/ برمبنای بوگاتی شیرون، یک لگو در ابعاد واقعی ساخته شده است که امکان رانندگی با آن وجود دارد. شاید اطلاع داشته باشید که در خردادماه سال جاری، شرکت LEGO Technic با همکاری کمپانی خودروسازی بوگاتی به طرز شگفت انگیزی توانست یک لگوی منحصربه فرد از خودروی هایپرکار بوگاتی شیرون در ابعاد بسیار کوچک‌تر خلق کند که حتی قطعات متحرک منحصربه فرد بوگاتی شیرون در این ساختنی گنجانده شده است و جزییات آن در پرشین خودرو مورد بررسی قرار گرفت، از جمله یک کیف مخصوص بوگاتی که در زیر کاپوت جلوی آن قرار گرفته بود، سیستم فرمان اتومبیل، گیربکس 8 سرعته، امکان حرکت باله عقب، سیستم تعلیق و یا حتی پیشرانه 16 سیلندر W شکل اتومبیل در این ساختنی لگو شبیه سازی شده است که پیستون‌های آن قابل حرکت خواهد بود و با اعمال نیروی مکانیکی به آن، می‌توان شاهد چرخش میل لنگ و حرکت پیستون‌های زرد رنگ آن بود تا شاهد یک پروژه منحصربه فرد از سوی شرکت LEGO Technic باشیم. اما حالا در موضوعی دیگر، شاهد طراحی و ساخت یک خودروی بوگاتی شیرون با استفاده از قطعات لگو هستیم که اینبار در ابعاد واقعی ساخته شده و مهم‌تر از همه، امکان حرکت برای این اتومبیل وجود خواهد داشت. خودروی مورد بررسی ما با همکاری شرکت Alsatian و همچنین شرکت معروف تولید کننده اسباب بازی‌های لگو، یعنی شرکت دانمارکی LEGO Technic توسعه پیدا کرده است و در واقع برای رسیدن به طرح نهایی، بیش از 1 میلیون قطعه لگو طراحی شده و مورد استفاده قرار گرفته است که در این بین حدود 234 قطعه مربوط به موتورهای کوچک و همچنین 432 قطعه مربوط به چرخ دنده‌های آن می‌شود که باعث شده این لگوی غول پیکر از بوگاتی شیرون امکان حرکت داشته باشد، هرچند این لگو نمی‌تواند قدرت 15 اسب بخاری تولید کرده و به شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه برسد، ولی قدرت 5.1 اسب بخاری و همچنین گشتاور 92 نیوتن متری آن می‌تواند به جابجایی اتومبیل کمک کند. برای طراحی و توسعه این پروژه بزرگ و سپس ساختن آن، بیش از 13 هزار ساعت انسانی وقت صرف شده است، یعنی اگر یک نفر تمام مراحل طراحی، توسعه و ساختن این لگو را برعهده گرفته باشد، بدون خوردن، خوابیدن و یا حتی اینکه از محل کار خود خارج شود، چیزی حدود 1.5 سال وقت صرف کرده است، اما انجام این کار توسط گروه با سرعت بیشتری انجام شده است.

اقدام عجیب جنگ طلب‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا در مراسم خاکسپاری جان مک کین باعث شد تا ش دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ دوربین‌های تلویزیونی لحظه آبنبات دادن جرج دبلیو بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا به میشل اوباما همسر باراک اوباما رئیس جمهور سابق این کشو را ثبت کرد‌ه‌اند. جرج بوش که به دلیل راه انداختن دو جنگ علیه افغانستان و عراق به عنوان جنگ طلب‌ترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده آمریکا شناخته شده است هنگام سخنرانی سناتور سابق جو لیبرمن از لورا همسرش تعدادی آبنبات گرفت و آنها را به میشل اوباما داد. این فیلم ترند شبکه‌های اجتماعی شده و در فضای مجازی بازخوردهای زیادی داشته است.

یک موتورسوار به‌دلیل عدم رعایت قانون توسط راننده خودرو سواری جان خود را از دست داد.

سخنان قابل تامل شهید محمود کاوه در جمع رزمندگان لشکر ویژه شهدا به مناسبت سالروز شهادت او

دونالد ترامپ در طول هفته تنها ۲۰ ساعت را صرف امور ریاست جمهوری می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور جنجالی آمریکا پیش از انتخابات مدعی بود که زمان کار و تلاش فرا رسیده و به مردم آمریکا قول داده بود که کمتر به تفریح برود و کار کند. این در حالی است که بازی گلف هفتگی او نه تنها کم نشده است؛ بلکه ترامپ در طول هفته تنها ۲۰ ساعت را صرف امور ریاست جمهوری می‌کند. این موضوع حالا دستمایه اعتراض مخالفان ترامپ در فضای مجازی شده است.

پاسخ رهبر انقلاب به سؤالی مبنی براینکه شما گفتی برجام را آتش می‌زنیم، چرا نزدید؟ را در بیانات اخیر ایشان در دیدار هیأت دولت را در این فیلم ببینید .

دو موتورسوار در مسابقات موتورسواری به شدت با یکدیگر تصادف کردند.

عمران خان ماشین‌های لوکس دولتی را حراج کرد

پنج تا از خانه های عجیب ساخته شده در جهان را در این ویدئو مشاهده می کنید.

نظر رهبر انقلاب درباره کمبود اخیر پوشک نوزادان و کودکان را ببینید و بشنوید.

در یکی از شهرهای هند سگ به یک کودک خردسال حمله کرد که خوشبختانه با تلاش پدر کودک و همسایگان، کودک نجات پیدا کرد.

فارس/ در این فیلم شاهد تصاویر ماهواره‌‌ای از محل نگهداری خودروها در تهران خواهید بود.

سخت کوشی کارمندان به سبک گاگولا !

تی وی پلاس/ همسر بهاره رهنما: بهاره با پای شکسته نماز صبح می خواند.

لحظه اعلام و اهدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما به حامد بهداد برای فیلم «سد معبر» را در این ویدئو می بینید.

صحبت های غزل شاکری بعد از دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای «سارا و آیدا» را در این ویدئو می بینید.

کنایه سیروس الوند به پرفروش شدن فیلم های رضا عطاران در بیستمین جشن خانه سینما را می بینید.

صحبت های نوید محمدزاده بعد از دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در بیستمین جشن خانه سینما می بینید.

جدیدترین آلبوم محسن چاوشی فردا پس از مدتها کشمکش منتشر می شود. تیزر جدید این کار را تماشا کنید.

به زودی آهنگ «یار رد» از شهرام شکوهی منتشر می شود. تیزر این کار را ببینید.

ماجرای نصب شنود در درختان تهران چه بود؟

فیلم جالبی از کارایی اتو در کارهای خانه داری

وزیر بهداشت می گوید شاید مجبور شویم شیر خشک را سهمیه‌ای کنیم!

راهکار تنظیم خواب کودک در پاسخ استاد سید علیرضا تراشیون کارشناس تربیتی و خانواده .

در این ویدئو سرقت مسلحانه فرش توسط شاگرد فرش فروشی را مشاهده می کنید.

خبرگزاری صدا و سیما/ برای معرفی عسل جنگلی روستاهای اطراف پارک ملی گلستان و ترغیب اهالی منطقه به زنبورداری علمی و مدرن جشنواره عسل در شهرستان گالیکش برگزار شد. روستاهای حاشیه جنگل گلستان لبریز از فرصتهای بکر تولید عسل جنگلی و دیگر فرآورده های زنبور عسل است. زنبورداران این منطقه با 13 هزار کلنی زنبور عسل سالانه بیش از 2 تن عسل مرغوب جنگلی تولید میکنند. فنی حرفه ای شهرستان گالیکش به منظور ترغیب اهالی این منطقه به پرورش زنبور عسل و تولید علمی و مدرن عسل، ژل رویال، گرده و دیگر فرآورده های این صنعت اقدام به برگزاری 4 دوره آموزشی در روستای تر جن لی نموده است که فرصتی مناسب برای ایجاد اشتغال و توانمند سازی اقتصاد روستایی به وجود آورده است.

مشکلی که والدین ایرانی را این روزها آزار می‌دهد.

شکارچی ماهر در دنیای حیوانات!

نتایج ورزشکاران ایران در آخرین روز مسابقات آسیایی جاکارتا

شهاب مظفری به زودی آهنگ جدیدی منتشر می کند. تیزر این کار را ببینید.

لست سکند/ ستاره دریایی جانوری آبزی است از شاخه خارپوستان و رده ستاره‌سانان است. در آب‌های شیرین هرگز نمی‌توان یک ستاره دریایی پیدا کرد، زیرا آن‌ها با زندگی در آب شیرین سازگاری ندارند و در آب‌های کم شور یا بی‌نهایت شور نیز نمی‌توانند زندگی کنند. به عنوان مثال در دریای خزر یا دریاچه‌های داخلی ایران هیچ گونه‌ای از ستاره‌های دریایی وجود ندارد. در عوض در خلیج فارس چند گونه از آن‌ها یافت می‌شود. این نشان می‌دهد که ستاره‌های دریایی در طول ۴۰۰ میلیون سال زندگی خود نتوانسته‌اند با شرایط شوری اندک سازش کنند و به همین خاطر همیشه در دریاها و اقیانوس‌های دارای شوری ۳۵ در هزار یافت می‌شوند.

انیمیشن بره «فرمول‌ یک» با موضوع احتکار دارو را در این ویدئو ببینید.

حافظه قوی و جالب محسن قهرمانی در مورد لحظات جنجالی داوری‌هایش در مقابل سوالات علی ضیا در بره فرمول یک.

باشگاه خبرنگاران/ ویدئویی قدیمی از زلزله مرگبار بوئین‌زهرا که در شامگاه دهم شهریور سال ۴۱ به وقوع پیوست را مشاهده خواهید کرد. زلزله ۱۰ شهریور‌ماه سال ۱۳۴۱ که در منطقه بوئین‌زهرای قزوین به وقوع پیوست، ۷.۲ ریشتر قدرت داشت. این حادثه دردناک جزء فجیع‌ترین زلزله‌های رخ داده در ایران به شمار می‌رود که در آن ده‌ها روستا ویران شده و جان بیش از ۲۰‌هزار نفر را گرفت. همچنین این زلزله فراموش‌نشدنی که در ساعت 11 شب به وقوع پیوست باعث بی‌خانمان شدن صدها هزار نفر از ساکنان این منطقه شد. گفتنی است که کاروان کمک های جمع آوری شده توسط غلامرضا تختی و کمک مردمان کشورهای دیگر به زلزله زدگان منطقه بوئین‌زهرا از جمله جلوه های ماندگار این واقعه بود که در یادها ماند.

باشگاه خبرنگاران/ سد شنی شوک در روستای شوک اشکورات رحیم‌آباد رودسر در استان گیلان قرار دارد. فیلمی از طبیعت زیبا و دل‌انگیز سد شنی شوک را مشاهده می‌کنید.

تی وی پلاس/ وقتی دختر «شیلا خداداد» عاشق گلزار می‌شود!

خبرگزاری صدا و سیما/در این جشنواره 3 نوع گل و گیاه زینتی و دارویی در روستای گایکان الیگودرز، در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

تسنیم/ آفت بی‌توجهی مسئولان گیلان چندین سال است که به جان بادام زمینی آستانه اشرفیه افتاده است. بادام زمینی از محصولات استراتژیک استان گیلان به‌ویژه شهرستان آستانه اشرفیه است که در سال‌های گذشته به آفت و قارچ مبتلا بوده و سبب ضرر و زیان باغداران شده است. با دوربین خبرگزاری تسنیم به سراغ کشاورزان نواحی مختلف آستانه اشرفیه رفتیم تا در فصل برداشت این سوغات مهم گیلان از شرایط این محصول مطلع شویم. کشاورزان و باغداران همگی از قارچی سخن می‌گفتند که محصولات باغ هایشان را به‌شدت کاهش داده و سبب خسارت زیادی شده و از بی‌اعتنایی مسئولان در امر درمان این مشکل شکایت داشتند. بادام زمینی که گیاهی بوته‌ای و یکساله و از مهمترین محصولات خشکبار و آجیلی در دنیا است در اراضی اطراف رودخانه سفیدرود همچون آستانه اشرفیه، کیاشهر و لشت نشاء کشت می‌شود. آفات خسارت‌زای مختلفی در مرحله رویشی، این محصول را تهدید می‌کند که با شناسایی و مدیریت این آفات می‌توان محصولات مرغوبی را حتی به سطح صادرات رساند و از ضرر کشاورزان زحمتکش گیلانی پیشگیری کرد.

شرکت کننده‌ای که اعصاب «حمید گودرزی» را به هم ریخت.

خلاصه بازی بارسلونا 8 – اوئسکا 2

شهربانو منصوریان بعد از حواشی اظهاراتش درباره الهام چرخنده امروز ویدئویی منتشر کرد و مدعی شد سخنانش کامل پخش نشده است. حالا حمید فراهانی مجری و سردبیر تی وی پلاس به این موضوع واکنش نشان داده است، پاسخ وی را در این ویدئو مشاهده کنید.

تی وی پلاس/ برادر سیدمحمد حسینی برای اولین بار پشت پرده خروج برادرش از کشور را فاش کرد!

باشگاه خبرنگاران/ پساب و فاضلاب شهری اهواز به علت نداشتن سیستم مدیریت درست و کانال فاضلاب به رودخانه کارون تخلیه می‌شود و باعث آلودگی محیط زیست این منطقه شده است. فیلمی که شهروندخبرنگار ما تهیه کرده است را مشاهده می‌کنید.

تمسخر حمیدهیراد توسط سامان گوران.

عصر ایران/ تصاویر به نمایش درآمده حکایت از راحتی کامل مسافران در کابین دارد و حرکت خودرو نیز ایمنی نسبی را به بیننده القا می‌کند. خودران‌ها، بزگترین علامت سوال این روزهای خودروسازان و مردم محسوب می‌شوند و هنوزهیچ کس نمی‌داند این روبات‌های حمل و نقل متحرک روی جاده‌ها موفق می‌شوند، یا به مردم و دیگر خودروها ضربه می‌زنند. یک رویداد بزرگ جهانی می‌تواند توجهات ویژه‌ای را به خودران‌ها جلب کند. ژاپن به عنوان یک قطب فناوری و المپیک به عنوان بزرگترین همایش ورزشی دو فاکتور خوب برای قدرت‌نمایی خودران‌ها محسوب می‌شوند. به همین دلیل شرکت روباتیک zmp و پایگاه تاکسی‌رانی ‘هینومارو کوتسا’ دست به دست هم داده‌اند تا از خودروهای بی‌راننده در ناوگان تاکسیرانی المپیک 22 توکیو استفاده کنند. به همین مناسبت در اوایل هفته اولین تاکسی بدون راننده به صورت آزمایشی کار خود را در خیابان‌های توکیو آغاز کرد و برای اولین تست یک خانواده سه نفره را بین مبدا و مقصد جابه‌جا کرد. باز کردن درهای خودرو بی‌راننده نیز در نوع خود جالب است و می‌توان با استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند این اتفاق را رقم زد. مسافت بین مبدا و مقصد این تاکسی‌های آزمایشی بدون راننده 5 کیلومتر بوده و ناحیه مورد نظر در یکی از مراکز شلوغ توکیو واقع شده است. خودرو به شکلی خودکار بین خطوط حرکت کرده و در برابر تقاطع، چراغ قرمز یا پیچ‌ها واکنش درست نشان می‌دهد. مسافران می‌توانند از طریق کدهای QR که روی نمایشگرهای خودرو به نمایش در می‌آید و با تلفن همراه خود هزینه تاکسی را به شکلی هوشمند بپردازند. در حال حاضر یک راننده برای احتیاط در خودرو حضور دارد که عملا کار خاصی انجام نمی‌دهد. تصاویر به نمایش درآمده حکایت از راحتی کامل مسافران در کابین دارد و حرکت خودرو نیز ایمنی نسبی را به بیننده القا می‌کند. در حال حاضر این خودرو قرار است روزی 8 سفر را بین مبدا و مقصد انجام دهد و هر مسیر حدود 14 دلار هزینه در بر خواهد داشت. قرار است تا پایان سال جاری خیابان‌های بیشتری به این فاز آزمایشی اضافه شوند. گروه تاکسی‌رانی ‘هینومارو کوتسا’ در حال آمادگی ناوگان خود برای 2 سال آینده است و این فرآیند را از اکنون شروع کرده است. تاکسی‌های خودران مقوله‌ایست که ذهن و فعالیت گروه‌های بزرگ خودروسازان را به خود اختصاص داده و تویوتا در ماه‌های اخیر 5 میلیون دلار را در این بخش سرمایه‌گذاری کرد.

خبرگزاری صدا و سیما/ اپلیکیشن امداد خورو برای ساماندهی خدمات امدادی خودرویی کشور راه اندازی شد. رییس انجمن صنفی امداد خودرویی کشور امروز در رشت با اعلام این خبر گفت : رانندگان می توانند برای دریافت این اپلیکیشن به سایت امداد خودرویی کشور به نشانی www.emkk.ir مراجعه کنند. آقای حسینی افزود : رانندگان می توانند با استفاده از این اپلیکیشن موقعیت خودروی خود را به امدادگران اعلام کنند تا در کوتاه ترین از خدمات امداد خودرو بهره مند شوند. وی گفت : برای رصد بر عملکرد امدادگران دستگاه های کارت خوان را در اختیار آنان قرار داده ایم که نرخ پرداختی رانندگان مشخص شود تا بطور آنلاین در جریان نرخ های دریافتی خدمات امدادخودرو قرار بگیریم. رییس انجمن صنفی امداد خودرویی کشور افزود : شهروندان می توانند تخلفات خدمات امداد خودرو را با شماره های تلفن 1593 ، 1594 ، 2153891 و 2153892 اطلاع دهند. آقای حسینی در پایان ایجاد رشته جدید امداد خودرو در دانشگاهها و بیمه کردن امدادگران را از دیگر اقدامات انجمن صنفی امداد خودرویی کشور اعلام کرد.

ایده هایی جذاب برای کسانی که به باغچه علاقه دارند اما در منزل فضای کافی ندارند.

خاطره ای شنیدنی از فرمانده لشکر 24 ساله سرِ هر پاسدار 15هزار ، سرِ کاوه 2میلیون !

لحظه چادری شدن خواهران منصوریان توسط الهام چرخنده.

مدل موی تان تکراری شده است؟ پس این ویدئو را ببینید.

خبرگزاری صداو سیما/ پخش قسمت‌هایی از دادگاه یک ابر بدهکار بانکی از تلویزیون که به اتهام کلاه برداری و فساد فی الارض در حال محاکمه است.

خبرگزاری صدا و سیما/ گزارش اخبار 23 از کمبود پوشک در بازار و دلایل آن

انیمیشن بره فرمول یک با موضوع بازنشستگی مدیران.

باشگاه خبرنگاران/ یک کارگر معدن بدون استفاده از تجهیزات بزرگ صنعتی، یک سنگ غول پیکر را از نصف کرد. او با استفاده از چند میخ بزرگ، ضرباتی را با چکش به سنگ وارد کرد و سنگ به راحتی نصف شد.

رکنا/ در این ویدیو مردی 65 ساله به راندهیر ماهتو با حرکات نمایشی مار کبری خطرناکی را دور گردنش می اندازد و با گذاشتن زبانش در دهان حیوان جان خود را به خطر می اندازد.به گفته اهالی منطقه این مرد هندی با حرکات نمایشی با حیوانات خطرناک خود را در بین اهالی شجاع جلوه داده است و او اکثر اوقات مار های سمی و خطرناک را دور گردنش می اندازد و با آن ها در خیابان قدم می زند.

موزیک ویدئو جدید و زیبای «نه» از محمدرضا علیمردانی را در این ویدئو ببیند. موسیقى: امیر توسلى وَ عابد بسطامى ترانه:حسین غیاثى گیتار: میلاد نودست کارگردان ویدیو: على کریم طراح کاور: محسن کاظم تهیه کننده : مهدى صفى یارى متن آهنگ محمدرضا علیمردانی به نه : حال و هوای تو باز به سرم زده حال دلم بده قلبمو پس بده وقتشه کم بشه از غم این همه خاطره وقتشه فکر تو بگذره عشق تو پس بگیر از منه غم زده تو کجایی بیا قلبمو پس بده خواب و خیالی و فکر محالی و دیری و دوری و فکر عبوری نه نمیخوام این روزارو دل بی تو تنهارو خیابو دلتنگن که نمی‌بینن مارو بی تو دنیا دنیا نیست نمیخوام این دنیارو منو یادت رفته یادت رفته خیلی چیزارو مثه گریه تو شب و بارون مث چشم خیس خیابون مثل مردن گوشه‌ی زندون با تو نباشی حالم اینه مث یک بغضم تو گلوی زخمیه خونه توی دلتنگیه شبونه کی میتونه رویاهامو برگردونه ؟ مث زخم بال پرندم مثل جای خالیه خندم چی میشد چشمامو ببندم فکر و خیالم سرگردونه مثل یه آهم سرده نگاهم یه شبم که گم شده ماهم خسته‌ی راهم هیشکی نمیتونه رویاهامو برگردونه

سایت سخت افزار/ در این ویدئو می توانید زیباترین کهکشان هایی که بشر موفق به رصد آن ها شده را ببینید. کهکشان هایی با رنگ های سحر انگیز و شکل و شمایلی زیبا که در میلیادها سال نوری دور تر از زمین ما در فضا قرار دارند. ویدئو را ببینید و حیرت کنید و لذت ببرید

گزارشی از اکران به وقت شام در بغداد.

باشگاه خبرنگاران/ شیخ احمد کافی متولد ۱۳۱۵ بود که در ۳۰ تیر ۱۳۵۷ در تصادف رانندگی به دیار باقی شتافت. وی از یاوران انقلاب اسلامی ایران و از یاران امام خمینی(ره) بود و بارها در سخنرانی‌های خود از ایشان حمایت و او را به بزرگی یاد می‌کرد. امام نیز بارها نسبت به جلسات مهدیه تهران اظهار علاقه کرده بودند و حتی برای ایشان پیام فرستاده و ایشان را به ادامه جلسات تشویق می‌کردند. گفتنی است؛ یکی از خدمات مرحوم کافی ساخت مهدیه تهران بود. او با فروش منزل خود و کمک چهار تن از بازاریان خوش تهران و نیز عده بسیاری از مردم، در سال ۱۳۴۸ قطعه زمین چهار هزار متری در خیابان، ولی عصر(عج) تهران، با مهدیه خریداری کرد که ساختمان اولیه آن ۱۵ هزار نفر را در خود جای می‌داد.

برخی گزارش ها در خصوص این ویدئو حاکی از این است که یک دزد قصد دارد از خودروی مردی سرق کند که با بدشانسی گیر افتاده و صاحب این خودرو هم به جای اینکه با پلیس تماس بگیرد از این سارق تقاضای ۴ میلیون وجه نقد می کند!

75درصد خودروهای مراجعه کننده به معاینه فنی رد می شوند.

هفته‌ه کرگدن/ داستان «شقایق» از مجموعه روایت‌های واقعی از زندگی آدم‌ها را بشنوید. به قلم مریم سمیع‌زادگان روایت علی سعیدی

عبور شبانه یک خانوم از جاده و بی احتیاطی باعث یک تصادف سهمگین شد.

باشگاه خبرنگاران/شهروندخبرنگار ما فیلمی از هدررفت آب در خیابان فرعی باباطاهر شهر همدان را ارسال کرده است.

موسیقی ما/ انگار رویا به واقعیت بدل شده است. اگر تا همین چند روز پیش کسی می‌گفت آخر هفته که بیاید، در شهر تهران، یک خواننده‌ی دار کنسرتی رایگان و خیابانی برگزار می‌کند، همه به دیده‌ی شک به او نگاه می‌کردند. این همه که می‌گوییم یعنی اهالی رسانه، یعنی اهالی موسیقی و یعنی مردمی که در جریان این خبر قرار داشته‌اند. کسی به مخیله‌اش هم خطور نمی‌کرد که این ایده به همین راحتی بتواند عملی شود؛ اما شد. راستش را بخواهید اتفاق خاصی هم نیفتاد. نه زمین به آسمان رسید و نه هیچ چیز دیگر. عده‌ای نوازنده -غالباً جوان- به همراه خواننده‌ای شناخته‌شده (محمد معتمدی) و ارکستری به رهبری علی‌اکبر قربانی، قطعاتی از موسیقی ملی ایران را نواختند و مردم هم دیدند. آنها که اهل هنر بودند، ساکت و آرام دل به قطعات سپردند و به شکلی رفتار کردند که خواننده‌ی جوان از رفتار محترمانه‌شان تشکر کرد و عده‌ای دیگر هم با تمرکز کمتری به تماشای بره نشستند. خب لابد این هم اشکالی ندارد؛ این تجربه هنوز در ایران خیلی جوان است و خواه‌ناخواه مخاطبان هم آشنایی کمتری با آن دارند و از سوی دیگر، در تمام دنیا همین است. ارکسترهای بزرگ دنیا با رهبران بزرگ‌شان، در بوستان‌ها و پارک‌های شهرهای مهم کنسرت می‌دهند و تا زمانی که این فرهنگ جا بیفتد که مردم فقط برای شنیدن موسیقی بیایند، شاید زود باشد انتقاد از این وضعیت. هرچه باشد مناسبات برگزاری کنسرت خیابانی با کنسرتی که در یک سالن برگزار می‌شود، متفاوت است. به هر ترتیب جمعه شب، قطعاتی مثل «بهار دلکش»، «شکایت دل»، «دیگر چه خواهی»، ساز و آواز «کویر»، «رِنگ شرقی»، «خوش آمدی»، «بهار من»، «کل صبح» و «ای ایران» اجرا شد و معتمدی قطعه «سوگند» را به درخواست مردم بدون ساز خواند. نوازندگان این اجرا خیلی‌هایشان نوازندگانی شناخته شده بودند. کسانی چون سینا جهان‌آبادی (کمانچه)، بهمن فریادرس (کمانچه)، شیما شاه‌محمدی (قیچک آلتو)، ابراهیم قائدی (قیچک بأس)، بهزاد رواقی (تار)، آزاده امیری (تار)، کوروش دانایی (تار)، داوود ورزیده (نی)، سیاوش کامکار (سنتور)، صدا سدیفی (قانون)، امین حیدری (عود)، به ابوالقاسم (پیانو)، آرش ضرابی (کنترباس)، وحید اسداللهی (نقاره و دایره) و وحید قنبری (تنبک). «محمد معتمدی»، خواننده‌ای که بعد از مدت‌ها حرف و حدیث برای اجرای کنسرت خیابانی توانست این رویداد را به ثمر برساند، درباره‌ی آن می‌گوید: «برگزاری کنسرت در فضای باز، برای مردم هیچ خطری ندارد و امیدوارم این بره‌ها تکرار شود و شاهد اجرای بره‌های دیگر هنرمندان نیز باشیم.» او همچنین از حضور متمدنانه مردم نیز یاد می‌کند و می‌گوید: «این کنسرت یک نقطه‌عطف اجتماعی در شهر تهران است و مردم به‌خوبی با این رویداد همراهی کردند.» اما «محمود واعظی» -رئیس دفتر رئیس‌جمهور و معاون او- نیز در این کنسرت حضور داشت و از هزینه‌های کنسرت‌رفتن گفت و از اینکه معمولاً یک قشر خاص می‌توانند از کنسرت‌ها استفاده کنند. او گفت که دولت در تداوم این رویدادها جدی است و می‌خواهد فضای شادی را برای مردم ایجاد کند. معاون هنری وزیر ارشاد (سید مجتبی حسینی) هم حضور داشت و تأکید کرد: «این کنسرت‌ها باید به نحوی مدیریت شوند که در عین حالی که تمامی اقشار جامعه به‌صورت رایگان از موسیقی جدی و باارزش استفاده می‌کنند، موجب تغییر انتظارات نشود.کنسرت‌ها لزوماً نمی‌توانند به‌صورت رایگان برگزار شوند. کنسرت‌های خیابانی که امروز شاهد برگزاری آن‌ها هستیم، یک بره ویژه برای یک اتفاق ویژه هستند که هم برگزارکنندگان و هم مخاطبان باید نسبت به این مسئله اهتمام بورزند.»

کنایه «محسن کیایی» به خواننده ای به علیشمس را در این ویدئو می بینید.

برخورد موتور سوار با کامیون

مرغ اینقدر مردم‌آزار دیده بودین؟

«محسن کیایی» در بره زنده خودش را شبیه کودکی اش کرد.

دندانپزشکی صحرایی

آب تنی در فاضلابt

محسن میرزازاده با انتشار ویدئوی زیر در اینستاگرامش برای اجرای کنسرت خیابانی رایگان اعلام آمادگی کرد. اینستاگرام محسن میرزازاده

کشف محموله ۹۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در کرمان

باشگاه خبرنگاران/ حتما شما نیز با کارشناسان رانندگی که پس از وقوع تصادف ناگهان در خیابان ظاهر می شوند برخورد کرده اید. آنها پیش از رسیدن مامور پلیس به آرامی وارد ماجرا می شوند و راننده مقصر در تصادف را شناسایی می کنند. اما ظاهرا دو راننده چینی پس از تصادف با یکدیگرتصمیم گرفتند تا از راه سوم و راهکاری ویژه و منحصر به فرد برای شناسایی راننده مقصر استفاده کنند. پس از تصادف این دو راننده خودروی مرسدس بنز و تاکسی در خیابان و اختلاف بر سر راننده مقصر، آنها تصمیم گرفتند با انجام بازی سنگ-کاغذ- قیچی راننده مقصر را تعیین کنند. در ویدئویی که منتشر شده است آنها در حال انجام بازی برای تعیین راننده مقصر نشان می دهد. این ویدئو بلافاصله در شبکه های اجتماعی چین منتشر و تبدیل به ویدئویی داغ شد . انتشار این ویدئو با واکنش کاربران نیز همراه بود. برخی از کاربران عمل این دو راننده را که بر خلاف بعضی رانندگان به جای دعوا و کتک کاری از شیوه ای طنز برای تعیین مقصر تصادف استفاده کردند جالب توصیف نمودند. گفتنی است؛ گفتنی است؛ این تصادف هفته پیش در یکی از خیابان های شهر ‘چنگدو’ چین رخ داده بود.

باشگاه خبرنگاران/ وزیر امور خارجه کشورمان به سوالات نمایندگان مجلس درباره دلیل ادای احترام به پرچم اقلیم کردستان توضیح داد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 11 شهریور) مجلس شورای اسلامی که به منظور پاسخ به سوال نمایندگان درباره دلیل ادای احترام به پرچم اقلیم کردستان حاضر شده بود، گفت: تصمیم برای شرکت در مراسم خاکسپاری مرحوم طالبانی در سطح در شورای امنیت گرفته شد و مورد اجماع تمامی دوستان در نیروهای مسلح، نیروی قدس، وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی بود. ظریف افزود: در اجرای مراسم تشییع همکاران آقای بارزانی برخلاف توافقی که قبلا با مقامات عراقی داشتند، سوء استفاده کردند و به جای پرچم عراق روی تابوت از پرچم اقلیم کردستان استفاده کردند که باعث تعجب شد، اما در آن شرایط کسی مراسم را ترک نکرد، در مراسم اهدای تاج گل هم همان‌طور که همگان مشاهده کردند، تنها کسی که در مقابل تابوت سر خم نکرد بنده بودم و دیگران احترام را به شکل دیگری به جا آوردند.

باشگاه خبرنگاران/ زلزله ۱۰ شهریور‌ماه سال ۱۳۴۱ که در منطقه بوئین‌زهرای قزوین به وقوع پیوست، ۷.۲ ریشتر قدرت داشت. این حادثه دردناک جزء فجیع‌ترین زلزله‌های رخ داده در ایران به شمار می‌رود که در آن ده‌ها روستا ویران شده و جان بیش از ۲۰‌هزار نفر را گرفت. همچنین این زلزله فراموش‌نشدنی که در ساعت 11 شب به وقوع پیوست باعث بی‌خانمان شدن صدها هزار نفر از ساکنان این منطقه شد. گفتنی است که کاروان کمک های جمع آوری شده توسط غلامرضا تختی و کمک مردمان کشورهای دیگر به زلزله زدگان منطقه بوئین‌زهرا از جمله جلوه های ماندگار این واقعه بود که در یادها ماند. در تصویر زیر یکی از روستا‌های زلزله زده منطقه بوئین‌زهرا را در سال ۹۷ مشاهده می‌کنید

برترین ها/خواهران منصوریان با حضور در یک بره اینترنتی بیان کردند که الهام چرخنده در ازای چادر سر کردن، پیشنهاد خانه و ماشین و پول به آنها کرده است. این حرف ها واکنش های زیادی در پی داشت. شهربانو منصوریان در ویدئویی به حواشی ایجاد شده پاسخ داد.

باشگاه خبرنگاران/ یکی از مشهورترین نمونه‌های خطای ذهنی اتاقی ب ‘ایمز’ است. این اتاق توسط یک متخصص چشم و بینایی ب آلبرت ایمز طراحی شده است. دیوارها، سقف و کف اتاق در زاویه‌های گوناگونی به طرف یکدیگر متمایل شده اندکه هرکدام از زاویه ها یا کمتر از 9 درجه می باشد. اگر در این اتاق دو فرد با قدهای یکسان وارد شوند به دلیل زاویه‌های مختلف ایجاد شده در گوشه‌های اتاق ،یکی بلند تر و بزرگتر از نفر دیگری به نظر می‌رسد. اما دلیل این بزرگنمایی افراد در واقع به گونه ایست که فاصله یک گوشه اتاق دو برابر فاصله گوشه دیگر آن است. از این رو فردی که کوچکتر دیده می‌شود در واقع بسیار دور تر از فردی است که بزرگتر دیده می‌شود. ما چون بر این باوریم که به اتاق معمولی نگاه می‌کنیم درصدد تصحیح تفاوت فاصله بر نمی‌آییم و می‌پنداریم که هر دو در فاصله‌ای یکسان از یکدیگر قرار دارند. در ادامه فیلم منتشر شده از این اتاق را مشاهده می‌کنید

نوداد/ الهام چرخنده با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نسبت به ادعاهای خواهران منصوریان واکنش نشان داد. دیروز خبری از خواهران منصوریان و الهام چرخنده در فضای مجازی دست به دست چرخید. ماجرا از این قرار بود که خواهران منصوریان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی وی پلاس مدعی شدند، الهام چرخنده به آنها گفته اگر چادری بشوند، به آنها 1 میلیون تومان پول نقد، ماشین و می دهد. امروز الهام چرخنده با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود به این ادعا پاسخ داد و نوشت: ‘قاضی فقط خداست پس انقدر زود کسی را قضاوت نکنیم. قصد توهین به خواهران منصوریان را ندارم اما نمیتوانم ساکت بنشینم و بگذارم که آبروی بنده و چادر را به سخره بگیرند . طی مصاحبه ای خواهران منصوریان از اینجانب چنین یاد کرده اند که بنده با وعده مالی آن ها را به حجاب وادار کرده اما موضوع چیز دیگریست طبق گفته خودشان نباید روی حجاب قیمت گذاشت و بنده هم روی گذاشتن چادر قیمتی نگذاشته و تنها قصد حمایتی روحی و حتی مالی بابت بهتر دیده شدن و بهبود وضعیت ورزشی آن ها از طریق وزارت ورزش و فدراسیون بوده تا کنون حتی خود بنده هم نمیدانستم که خواهران منصوریان ذچار این سوءتفاهم که موضوع حجاب با چادر در عوض کمک های مالی شده اند، لطفا دچار سوءتفاهم نشوید هم خواهران منصوریان هم مردم ایران. ‘

تو را نادیدن ما غم نباشد که در خیلت به از ما کم نباشد من از دست تو در عالم نهم روی ولیکن چون تو در عالم نباشد عجب گر در چمن برپای خیزی که سرو راست پیشت خم نباشد مبادا در جهان دلتنگ رویی که رویت بیند و خرم نباشد «من اول روز دانستم که این عهد که با من می‌کنی محکم نباشد» که دانستم که هرگز سازگاری پری را با بنی آدم نباشد مکن یارا دلم مجروح مگذار که هیچم در جهان مرهم نباشد بیا تا جان شیرین در تو ریزم که بخل و دوستی با هم نباشد نخواهم بی تو یک دم زندگانی که طیب عیش بی همدم نباشد نظر گویند سعدی با که داری که غم با یار گفتن غم نباشد حدیث دوست با دشمن نگویم که هرگز مدعی محرم نباشد سعدی

کلیپ فوق عجیب غریب از سگ ریاضی دان .

پرشین خودرو/ کمپانی رولزرویس برای بازرسی سریع‌تر و ارزان‌تر موتورهای هواپیما از ربات‌های کوچک استفاده خواهد کرد. رولزرویس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان پیشرانه هواپیما در جهان، ربات‌های کوچکی طراحی کرده است که یک روز قادر خواهند بود به داخل موتورهای غول پیکر هواپیما نفوذ کرده و سلامت قطعات آن را مورد بررسی قرار دهند تا از صرف هزینه‌های بسیار زیاد بازرسی و همچنین وقت زیادی که صرف آن می‌شود جلوگیری به عمل آید. به دلیل مشکلات مالی، کمپانی رولزرویس برای به انجام رساندن این پروژه و همچنین کاهش هزینه‌های خود با دانشگاهیان موسسه ویس در دانشگاه هاروارد همکاری کرده است تا موفق به طراحی و تولید ربات‌های کوچک بازرسی شوند. همانطور که در تصاویر و یا حتی ویدیو زیر شاهد هستید، این دو موسسه و شرکت در حال حاضر ربات‌های کوچکی مانند عنکبوت طراحی کرده‌اند که دارای 1 میلی متر قطر بوده و بوسیله یک ربات مار مانند آندوسکوپ می‌توانند به نقاط لازم برای بررسی منتقل شوند. همانطور که گفتیم، استفاده از این تکنولوژی می‌تواند به کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و همچنین بازرسی سریع‌تر پیشرانه‌های هواپیما بدون اینکه نیاز باشد از هواپیما جدا شده و به کارگاه منتقل شود، کمک خواهد کرد که می‌توانید فیلم آن را در پرشین خودرو شاهد باشید. یکی از پژوهشگرن موسسه ویس در دانشگاه هاروارد اعلام کرد: ما می‌توانیم از این ربات کوچک برای رسیدن به فضاهای محصور استفاده کنیم که ربات‌های معمولی قادر به رسیدن به آن نقطه نیستند. البته طرح اولیه ربات‌های بازرسی همچنان بزرگ هستند و ما امیدوار هستیم در آینده به ابعاد کوچک‌تری دست پیدا کنیم.

علی عالی در بره حالاخورشید: آقایان!چرا برای نمایش مقتدرانه خودتان به رییس جمهور اطلاعات غلط می‌دهید؟

کنایه مجری بره تلویزیونی به محتکران پوشک نوزاد

پرشین خودرو/ برمبنای بوگاتی شیرون، یک لگو در ابعاد واقعی ساخته شده است که امکان رانندگی با آن وجود دارد. شاید اطلاع داشته باشید که در خردادماه سال جاری، شرکت LEGO Technic با همکاری کمپانی خودروسازی بوگاتی به طرز شگفت انگیزی توانست یک لگوی منحصربه فرد از خودروی هایپرکار بوگاتی شیرون در ابعاد بسیار کوچک‌تر خلق کند که حتی قطعات متحرک منحصربه فرد بوگاتی شیرون در این ساختنی گنجانده شده است و جزییات آن در پرشین خودرو مورد بررسی قرار گرفت، از جمله یک کیف مخصوص بوگاتی که در زیر کاپوت جلوی آن قرار گرفته بود، سیستم فرمان اتومبیل، گیربکس 8 سرعته، امکان حرکت باله عقب، سیستم تعلیق و یا حتی پیشرانه 16 سیلندر W شکل اتومبیل در این ساختنی لگو شبیه سازی شده است که پیستون‌های آن قابل حرکت خواهد بود و با اعمال نیروی مکانیکی به آن، می‌توان شاهد چرخش میل لنگ و حرکت پیستون‌های زرد رنگ آن بود تا شاهد یک پروژه منحصربه فرد از سوی شرکت LEGO Technic باشیم. اما حالا در موضوعی دیگر، شاهد طراحی و ساخت یک خودروی بوگاتی شیرون با استفاده از قطعات لگو هستیم که اینبار در ابعاد واقعی ساخته شده و مهم‌تر از همه، امکان حرکت برای این اتومبیل وجود خواهد داشت. خودروی مورد بررسی ما با همکاری شرکت Alsatian و همچنین شرکت معروف تولید کننده اسباب بازی‌های لگو، یعنی شرکت دانمارکی LEGO Technic توسعه پیدا کرده است و در واقع برای رسیدن به طرح نهایی، بیش از 1 میلیون قطعه لگو طراحی شده و مورد استفاده قرار گرفته است که در این بین حدود 234 قطعه مربوط به موتورهای کوچک و همچنین 432 قطعه مربوط به چرخ دنده‌های آن می‌شود که باعث شده این لگوی غول پیکر از بوگاتی شیرون امکان حرکت داشته باشد، هرچند این لگو نمی‌تواند قدرت 15 اسب بخاری تولید کرده و به شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه برسد، ولی قدرت 5.1 اسب بخاری و همچنین گشتاور 92 نیوتن متری آن می‌تواند به جابجایی اتومبیل کمک کند. برای طراحی و توسعه این پروژه بزرگ و سپس ساختن آن، بیش از 13 هزار ساعت انسانی وقت صرف شده است، یعنی اگر یک نفر تمام مراحل طراحی، توسعه و ساختن این لگو را برعهده گرفته باشد، بدون خوردن، خوابیدن و یا حتی اینکه از محل کار خود خارج شود، چیزی حدود 1.5 سال وقت صرف کرده است، اما انجام این کار توسط گروه با سرعت بیشتری انجام شده است.

اقدام عجیب جنگ طلب‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا در مراسم خاکسپاری جان مک کین باعث شد تا ش دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ دوربین‌های تلویزیونی لحظه آبنبات دادن جرج دبلیو بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا به میشل اوباما همسر باراک اوباما رئیس جمهور سابق این کشو را ثبت کرد‌ه‌اند. جرج بوش که به دلیل راه انداختن دو جنگ علیه افغانستان و عراق به عنوان جنگ طلب‌ترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده آمریکا شناخته شده است هنگام سخنرانی سناتور سابق جو لیبرمن از لورا همسرش تعدادی آبنبات گرفت و آنها را به میشل اوباما داد. این فیلم ترند شبکه‌های اجتماعی شده و در فضای مجازی بازخوردهای زیادی داشته است.

یک موتورسوار به‌دلیل عدم رعایت قانون توسط راننده خودرو سواری جان خود را از دست داد.

سخنان قابل تامل شهید محمود کاوه در جمع رزمندگان لشکر ویژه شهدا به مناسبت سالروز شهادت او

دونالد ترامپ در طول هفته تنها ۲۰ ساعت را صرف امور ریاست جمهوری می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور جنجالی آمریکا پیش از انتخابات مدعی بود که زمان کار و تلاش فرا رسیده و به مردم آمریکا قول داده بود که کمتر به تفریح برود و کار کند. این در حالی است که بازی گلف هفتگی او نه تنها کم نشده است؛ بلکه ترامپ در طول هفته تنها ۲۰ ساعت را صرف امور ریاست جمهوری می‌کند. این موضوع حالا دستمایه اعتراض مخالفان ترامپ در فضای مجازی شده است.

پاسخ رهبر انقلاب به سؤالی مبنی براینکه شما گفتی برجام را آتش می‌زنیم، چرا نزدید؟ را در بیانات اخیر ایشان در دیدار هیأت دولت را در این فیلم ببینید .

دو موتورسوار در مسابقات موتورسواری به شدت با یکدیگر تصادف کردند.

عمران خان ماشین‌های لوکس دولتی را حراج کرد

پنج تا از خانه های عجیب ساخته شده در جهان را در این ویدئو مشاهده می کنید.

نظر رهبر انقلاب درباره کمبود اخیر پوشک نوزادان و کودکان را ببینید و بشنوید.

در یکی از شهرهای هند سگ به یک کودک خردسال حمله کرد که خوشبختانه با تلاش پدر کودک و همسایگان، کودک نجات پیدا کرد.

فارس/ در این فیلم شاهد تصاویر ماهواره‌‌ای از محل نگهداری خودروها در تهران خواهید بود.

سخت کوشی کارمندان به سبک گاگولا !

تی وی پلاس/ همسر بهاره رهنما: بهاره با پای شکسته نماز صبح می خواند.

لحظه اعلام و اهدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما به حامد بهداد برای فیلم «سد معبر» را در این ویدئو می بینید.

صحبت های غزل شاکری بعد از دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای «سارا و آیدا» را در این ویدئو می بینید.

کنایه سیروس الوند به پرفروش شدن فیلم های رضا عطاران در بیستمین جشن خانه سینما را می بینید.

صحبت های نوید محمدزاده بعد از دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در بیستمین جشن خانه سینما می بینید.

جدیدترین آلبوم محسن چاوشی فردا پس از مدتها کشمکش منتشر می شود. تیزر جدید این کار را تماشا کنید.

به زودی آهنگ «یار رد» از شهرام شکوهی منتشر می شود. تیزر این کار را ببینید.

ماجرای نصب شنود در درختان تهران چه بود؟

فیلم جالبی از کارایی اتو در کارهای خانه داری

وزیر بهداشت می گوید شاید مجبور شویم شیر خشک را سهمیه‌ای کنیم!

راهکار تنظیم خواب کودک در پاسخ استاد سید علیرضا تراشیون کارشناس تربیتی و خانواده .

در این ویدئو سرقت مسلحانه فرش توسط شاگرد فرش فروشی را مشاهده می کنید.

خبرگزاری صدا و سیما/ برای معرفی عسل جنگلی روستاهای اطراف پارک ملی گلستان و ترغیب اهالی منطقه به زنبورداری علمی و مدرن جشنواره عسل در شهرستان گالیکش برگزار شد. روستاهای حاشیه جنگل گلستان لبریز از فرصتهای بکر تولید عسل جنگلی و دیگر فرآورده های زنبور عسل است. زنبورداران این منطقه با 13 هزار کلنی زنبور عسل سالانه بیش از 2 تن عسل مرغوب جنگلی تولید میکنند. فنی حرفه ای شهرستان گالیکش به منظور ترغیب اهالی این منطقه به پرورش زنبور عسل و تولید علمی و مدرن عسل، ژل رویال، گرده و دیگر فرآورده های این صنعت اقدام به برگزاری 4 دوره آموزشی در روستای تر جن لی نموده است که فرصتی مناسب برای ایجاد اشتغال و توانمند سازی اقتصاد روستایی به وجود آورده است.

مشکلی که والدین ایرانی را این روزها آزار می‌دهد.

شکارچی ماهر در دنیای حیوانات!

نتایج ورزشکاران ایران در آخرین روز مسابقات آسیایی جاکارتا

شهاب مظفری به زودی آهنگ جدیدی منتشر می کند. تیزر این کار را ببینید.

لست سکند/ ستاره دریایی جانوری آبزی است از شاخه خارپوستان و رده ستاره‌سانان است. در آب‌های شیرین هرگز نمی‌توان یک ستاره دریایی پیدا کرد، زیرا آن‌ها با زندگی در آب شیرین سازگاری ندارند و در آب‌های کم شور یا بی‌نهایت شور نیز نمی‌توانند زندگی کنند. به عنوان مثال در دریای خزر یا دریاچه‌های داخلی ایران هیچ گونه‌ای از ستاره‌های دریایی وجود ندارد. در عوض در خلیج فارس چند گونه از آن‌ها یافت می‌شود. این نشان می‌دهد که ستاره‌های دریایی در طول ۴۰۰ میلیون سال زندگی خود نتوانسته‌اند با شرایط شوری اندک سازش کنند و به همین خاطر همیشه در دریاها و اقیانوس‌های دارای شوری ۳۵ در هزار یافت می‌شوند.

انیمیشن بره «فرمول‌ یک» با موضوع احتکار دارو را در این ویدئو ببینید.

حافظه قوی و جالب محسن قهرمانی در مورد لحظات جنجالی داوری‌هایش در مقابل سوالات علی ضیا در بره فرمول یک.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *