کمبود عشق و محبت

کمبود عشق و محبت
کمبود عشق و محبت

ــــ

۱۹ دی ۱۳۹۶
۰

هلند ، کشوری کوچک، با ١٧ میلیون جمعیت به دومین صادرکننده محصولات غذایی جهان تبدیل …

۱۰ دی ۱۳۹۶
۰

۱۷ آذر ۱۳۹۶
۰

کمبود عشق و محبت

۱۴ آذر ۱۳۹۶
۰

۱۴ آذر ۱۳۹۶
۰

۲۵ شهریور ۱۳۹۶
۱

در بی تی سایت به کمک جدیدترین تحقیقات، مواد غذایی مضربرای ورزشکاران را به شما معرفی می …

۱۷ شهریور ۱۳۹۶
۰

۱۷ شهریور ۱۳۹۶
۰

۱۴ آبان ۱۳۹۶
۰

کاریزما چیست؟ کاریزما مقوله بحث برانگیزی است. شاید خیلی افراد تا به حال آشنایی با …

۲۶ مهر ۱۳۹۶
۰

۱۹ مهر ۱۳۹۶
۰


۱۹ دی ۱۳۹۶


۱۰ دی ۱۳۹۶


۱۷ آذر ۱۳۹۶


۱۴ آذر ۱۳۹۶


۱۴ آذر ۱۳۹۶


۱۳ آذر ۱۳۹۶

۰۳ اسفند ۱۳۹۶
۰

دوره دو جلسه ای آموزش گره‌ چینی: جمعه ها در اهواز برگزار می شود مکان: …

۱۶ آذر ۱۳۹۶
۰

۱۲ آذر ۱۳۹۶
۰

۰۹ آذر ۱۳۹۶
۰

۰۷ آذر ۱۳۹۶
۰

۲۸ مهر ۱۳۹۶
۰

در این بخش از بی تی سایت روغن های مفید برای پخت و پز را به شما معرفی …

۱۰ مرداد ۱۳۹۶
۰

۰۴ مرداد ۱۳۹۶
۰

۰۲ شهریور ۱۳۹۳
۰

۱۴ آبان ۱۳۹۶
۰

کاریزما چیست؟ کاریزما مقوله بحث برانگیزی است. شاید خیلی افراد تا به حال آشنایی با …

۲۶ مهر ۱۳۹۶
۰

۱۹ مهر ۱۳۹۶
۰

۱۸ مهر ۱۳۹۶
۰

۱۵ مهر ۱۳۹۶
دیدگاه‌ها برای زندگی خانوادگی: مهارت های زندگی موفق بسته هستند

۰۳ اسفند ۱۳۹۶
۰

دوره دو جلسه ای آموزش گره‌ چینی: جمعه ها در اهواز برگزار می شود مکان: …

کمبود عشق و محبت

۱۶ آذر ۱۳۹۶
۰

۱۲ آذر ۱۳۹۶
۰

۰۹ آذر ۱۳۹۶
۰

۰۷ آذر ۱۳۹۶
۰

۱۷ آذر ۱۳۹۶
۰

⬅️غذای نگهداری شده فقط به مقدار مصرف یک و عده کاملا داغ گردد و پس …

۲۲ مهر ۱۳۹۶
۰

۲۲ مهر ۱۳۹۶
۰

۱۷ مهر ۱۳۹۶
۰

۰۸ مهر ۱۳۹۶
۰

۰۳ اسفند ۱۳۹۶
۰

دوره دو جلسه ای آموزش گره‌ چینی: جمعه ها در اهواز برگزار می شود مکان: اهواز، کیانپارس، بین ۷ و ۸ شرقی، آموزشگاه نگارین زمان برگزاری کارگاه: یازده و هجده اسفند ۹۶ از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ و نیم  هزینه کارگاه: ۱۰۰ هزار تومان    

۱۹ دی ۱۳۹۶
۰

هلند ، کشوری کوچک، با ١٧ میلیون جمعیت به دومین صادرکننده محصولات غذایی جهان تبدیل شده است. این کشور تقریباً از تمامی منابعی که برای کشاورزی در مقیاس بزرگ لازم است محروم است؛ هلند دومین صادرکننده محصولات کشاورزی غذایی بعد از آمریکایی است که ٢٧۰ برابر بیشتر زمین کشاورزی دارد. …

۱۰ دی ۱۳۹۶
۰

بدن برای محافظت سلول های در برابر استرس اکسیداتیو و کمک به تولید هورمون تیروئید نیاز به سلنیوم دارد. 🔸سلنیوم در بسیاری از میوه ها و سبزیجات و همچنین محصولات حیوانی یافت می شود. ضعف عضلانی یا دردهای عضلانی، بی رنگی موها یا پوست و سفید شدن ناخن‌ها از علائم …

در جوابکو می‌تونید در مورد هر موضوعی سوال کنید، به سوالای بقیه جواب بدید و تجربتون رو به اشتراک بگذارید!

شاید عجیب به نظر بیاد ولی عشق ورزیدن به دیگران بهترین راه جبران کمبود محبت خود است. انسان ذاتا نیازمند گردش عشق و محبت در جریان زندگی است، پس اگر محبت زیادی را دریافت نمیکنید شروع کنید به محبت کردن و عشق ورزیدن به دیگران. خواهید دید که بعد از مدتی تمام این عشق به شما باز‌گردانده خواهد شد. 

در تایید نظرات دوستان اینم بگم که:

کتاب کوتاهه “سطل شما چقدر پر است” اثر دکتر دانلد کلیفتون و تام راث رو حتما بخونید، بهتون کمک میکنه…طبق نظریه‌ی دکتر کلیفتون. 

ما آدما هممون یه سطل نامرئی داریم که وقتی پره خوبیم و وقتی خالیه خرابیم و یه ملاقه‌ی نامرئی داریم که با اون سطل دیگران رو پر یا خالی میکنیم و قسمت جالبش اینه که به میزان پر کردن یا خالی کردن سطل دیگران سطل خودمون پر و خالی میشه…

کمبود عشق و محبت

با چی؟ استفاده از کلمات و کنش و واکنش‌های مثبت پر میشه و با کلمات و کنش و واکنش‌های منفی خالی میشه… صادقانه و خالصانه تشویق تعریف سپاسگزاری و قدردانی کنید و معجزه رو ببینید.

بدون شک اولین شخصی که توی زندگی باید به ما محبت کنه خودمون هستیم، یکی از بهترین تکنیک‌هایی که میشه برای جبران کمبود محبت به کار برد استفاده از آینه است. اینکه به آینه نگاه کنیم و به خودمون بگیم که خودمون رو دوست داریم، خودمون رو درک می‌کنیم، خودمون رو باور داریم تا حد غیرقابل پیش‌بینی‌ای کمکمون می‌کنه (حتی اگه در آغاز دروغ باشه).

البته و صد البته این روش قرار نیست از روز اول جواب بده چون شاید ما واقعا خودمون رو دوست نداشته باشیم و به خودمون باور نداشته باشیم، اما کم کم تآثیر فوق‌العاده‌ای توی زندگی‌مون میذاره و شروع به باور خودمون می‌کنیم.

البته یه نکته‌ای اینجا هست که حتما باید در نظر داشته باشیم، احساس رضایت و علاقه به خود دقیقا زمانی به وجود میاد که ما مطابق اصول و ارزش‌هامون رفتار کنیم و اگر ارزش‌های خودمون (که بیشتر ارزش‌های انسانی هست) رو زیر پا بگذاریم حتما و عمیقا احساس ناراحتی و آشفتگی داریم، پس قبل از هر چیز بهتره که ارزش‌هامون رو (درست و واقعی) مشخص کنیم و طبق اون‌ها راه زندگی رو در پیش بگیریم.

من آدم مهرطلبی بودم. اما الان سعی میکنم هی قربون صدقه‌ی خودم برم و خودم به خودم محبت کنم و انتظاری از دیگران نداشته باشم. من همیشه خودمو ماساژ میدهم و حین ماساژ کلی قربون صدقه‌ی خودم میرم. خیلی حس خوبیه وقتی این کارو میکنم. لطفا شما هم امتحان کنید.

یکی از ویژگی های جنس مونث این است که محبت را همراه با حیاء می‌پذیرد؛ یعنی اگر کسی در محیط بیرون به دختری محبت کند، حیاء او مانع این می‌شود که آن را قبول کند. اما ما والدین باید توجه داشته باشیم که نیاز فرزندانمان را در خانه به محبت برطرف کنیم؛ چراکه اگر ظرفیت […]

یکی از ویژگی های جنس مونث این است که محبت را همراه با حیاء می‌پذیرد؛ یعنی اگر کسی در محیط بیرون به دختری محبت کند، حیاء او مانع این می‌شود که آن را قبول کند. اما ما والدین باید توجه داشته باشیم که نیاز فرزندانمان را در خانه به محبت برطرف کنیم؛ چراکه اگر ظرفیت عاطفی آن‌ها پر نشود ممکن است در جای دیگر دنبال کسب محبت بروند.

 

بسیاری از دوستی‌های دختران و پسران نوجوان و جوان در جامعه ما، دارای کارکرد روانی اجتماعی است، یعنی دختران و پسران به دنبال یافتن یک پایگاه روانی و اجتماعی مطمئن هستند. دختران و پسران که به نوعی از وضع روانی و اجتماعی خویش ناراضی‌اند و خود را سرگردان و آشفته می‌یابند، از طریق برقراری روابط با جنس مخالف، در صدد کسب رضایت و کفایت اجتماعی‌اند. پسران، داشتن دوست دختر را یک قدرت فردی و اجتماعی و دختران، داشتن دوست پسر را یک جاذبه فردی و اجتماعی برای خود تلقی می‌کنند.

 

کمبود عشق و محبت

از این رو می‌توان گفت در افرادی که درون خانواده از نظر عاطفی و احساسی ارضا نمی‌شوند و کمبود محبت دارند، انگیزه برای برقراری چنین ارتباط‌ هایی بیش‌تر است. در عین حال که ایمان و اعتقاد به خداوند و نیروی درونی یعنی حیا مانع ارتباط ناسالم است، پس کسانی که فاقد این نیروی درونی‌اند، برای برقراری ارتباط مانعی نمی‌بینند.

 

در عین حال، این مسئله تا اندازه‌ ای با غریزه طبیعی انسان نیز ارتباط دارد. به طور طبیعی کشش و جاذبه بین جنس زن و مرد وجود دارد، که یکی از حکمت‌های الهی است که بنیان ازدواج و کانون خانواده نیز بر اساس آن شکل می‌گیرد و تداوم می‌یابد، اما آنچه که این غریزه طبیعی را از مسیر صحیح منحرف می‌کند، دوستی‌های خیابانی و دل سپردن به کسانی است که شناخت و آگاهی درستی از آن ها در دست نیست و در بسیاری از اوقات نیز به ارتباط غلط و حتى نامشروع منجر شده، یا حتى اگر به ازدواج ختم شود، ازدواج‌های چندان موفقی نخواهد بود. افرادی که درون خانواده از نظر عاطفی و احساسی ارضا نمی‌ شوند و کمبود محبت دارند، به ارتباط‌ ناسالم روی می آورند. در عین حال که ایمان و اعتقاد به خداوند و نیروی درونی  مانع ارتباط ناسالم است، کسانی که فاقد این نیروی درونی‌اند، برای برقراری این ارتباط مانعی نمی‌بینند.

 

دوستی دختر و پسر یعنی «ارتباطی که بین دو جنس مخالف وجود دارد و در این ارتباط محبت، صمیمیت، عشق و علاقه قلبی ویژه وجود دارد.» به اعتقاد آسیب شناسان اجتماعی، دوستی های خیابانی بدون محبت و عشق واقعی بوده و تنها بر اساس نیازهای غریزی و جنسی شکل می گیرد. اگر این روابط به ازدواج هم منتهی شود به حتم پشتوانه عشق و محبت ندارد و پس طبیعی است که چنین ازدواجی دوام پیدا نکند؛ زیرا پسر و دختر جوان بیشتر شریک لذت های جنسی یکدیگر بوده اند و زندگی واقعی پس از ازدواج امری فراتر از ارضای غرایز جنسی است. در تجربه این دوستی ها، فرصتی برای انتخاب و شناخت صحیح زوج ها از یکدیگر به وجود نمی آید، زیرا در اوج هیجانات ناشی از غرایز جنسی، افراد نمی توانند عاقلانه و آگاهانه یکدیگر را بشناسند و انتخاب کنند.

 

مهم‌ترین نکات

۱ – هدف بسیاری از پسران از دوستی‌های خیابانی، ازدواج نیست
۲ – بی‌اعتمادی به همسر، یکی از مهم‌ترین آسیب‌ های ازدواج‌ هایی است که قبلاً دختر و پسر با هم دوست بوده‌ اند
۳ – روابط اعضای خانواده به گونه‌ای باشد که فرزندان به خصوص دختران جوان محبت را بیرون از خانه جست‌ و‌ جو نکنند
۴ – کم یا زیاد بودن سن در میزان آسیب‌های دوستی خیابانی بی‌تأثیر است
۵ – شناخت واقعی در مراسم خواستگاری به دست می‌آید نه در دوستی‌های خیابانی

 

 


نام :               


ايميل :            


سايت :           

کمبود عشق و محبت
کمبود عشق و محبت
9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *