مضرات مصرف زیاد ویتامین e

تحقیقات جدید هشدار داد که زیاده‌روی در مصرف ویتامین E چه بسا باعث ابتلای افراد به پوکی استخوان می‌شود.

نشانه‌های سجاوندی

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

ویتامین E یک ویتامین مهم است که برای عملکرد صحیح بسیاری از اعضای بدن مورد نیاز است و برای کند کردن روند پیری به طور طبیعی نیز بسیار مفید است. این ویتامین در بسیاری از غذاها، مانند روغن‌های خاص، آجیل، گوشت و تخم پرندگان، میوه‌ها و روغن جوانه‌ی گندم یافت می‌شود. قرص ویتامین E به صورت مکمل هم در دسترس است. با ما همراه باشید تا درمورد خواص ویتامین E، علائم کمبود ویتامین E، منابع ویتامین ای و عوارض جانبی مصرف آن بدانید. مضرات مصرف زیاد ویتامین e

ویتامین‌ها موادی هستند که بدن‌ ما برای رشد و عملکرد طبیعی به آنها نیاز دارد. بدن ما به طور کل به ۱۳ نوع ویتامین نیاز دارد که به ۶ دسته تقسیم می‌شوند: ویتامین A، ویتامین‌های B، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E و ویتامین K. ما معمولا می‌توانیم ویتامین‌ها را از غذاهایی که می‌خوریم، دریافت کنیم. همچنین بدن ما می‌تواند ویتامین D و ویتامین K را خودش بسازد. هر ویتامین در بدن ما نقش ویژه‌ای دارد که در صورت کمبود آن، ممکن است مشکلاتی برای سلامتی و عملکرد صحیح بدن ما پیش بیاید. بهترین راه دریافت ویتامین‌ها داشتن یک رژیم غذایی متعادل و متشکل از غذاهای مختلف است. البته در برخی موارد ممکن است بدن ما به مکمل های غذایی نیاز داشته باشد. اما پیش از مصرف این نوع مکمل‌ها، بهتر است ابتدا با پزشک‌ مشورت کنیم، زیرا مصرف بیش از حد برخی ویتامین‌ها ممکن است منجر به بروز مشکلاتی برای سلامتی شود.

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که در بدن نقش «آنتی اکسیدانی» بازی می‌کند. همچنین به پیش‌گیری از آسیب‌های «رادیکال های آزاد» به چربی‌های خاصی در بدن که برای سلامتی ضروری هستند، کمک می‌کند. ویتامین E یک ویتامین مهم است که برای عملکرد صحیح بسیاری از اعضای بدن مورد نیاز است و برای کند کردن روند پیری به طور طبیعی نیز بسیار مفید است. این ویتامین در بسیاری از غذاها، مانند روغن‌های خاص، آجیل، گوشت و تخم پرندگان، میوه‌ها و روغن جوانه‌ی گندم یافت می‌شود. ویتامین E به صورت مکمل هم در دسترس است. فواید ویتامین E شامل درمان و پیش‌گیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مانند درد قفسه‌ی سینه، فشار خون بالا و گرفتگی یا انسداد رگ‌ها می‌شود.

کمبود ویتامین E بسیار نادر است و تقریبا هرگز ناشی از تغذیه‌ی ناصحیح نیست. شرایط خاصی وجود دارد که ممکن است منجر به کمبود ویتامین E شود. یک نوزاد نارس که با وزن کمتر از ۱.۵ کیلوگرم متولد شده باشد، در معرض خطر کمبود ویتامین E است. اما متخصص اطفال که تخصص مراقبت از نوزدان را داشته باشد، عموما نیازهای تغذیه‌ای نوزاد را ارزیابی می‌کند. افراد مبتلا به سوءجذب چربی، که مسئله‌ی شایعی در میان کسانی است که درگیر «بیماری های التهابی روده‌» هستند، ممکن است دچار کمبود ویتامین E شوند.

افرادی که با سطح چربی تغذیه‌شان دچار مشکل هستند نیز در معرض خطر کمبود ویتامین E قرار دارند. زیرا چربی برای جذب ویتامین E مورد نیاز است. این موضوع شامل همه‌ی افرادی می‌شود که «فیبروز سیستیک» در آنها تشخیص داده شده است، تحت جراحی «بای پس معده» (کوچک کردن معده) قرار گرفته‌اند یا افرادی که مشکلات سوءجذب، مانند «بیماری کرون»، بیماری های کبد یا نارسایی پانکراس دارند. علائم کمبود ویتامین E شامل از دست دادن هماهنگی عضلات و اختلال در بینایی و گفتار می‌شود.

به گفته‌ی «بخش کشاورزی ایالات متحده» (USDA)، مقدار مصرف روزانه‌ی این ویتامین، ۱۵ میلی‌گرم در روز است. من مصرف ۲ تا ۳ مورد از این خوراکی‌های حاوی ویتامین E را به طور روزانه توصیه می‌کنم:

۱. تخمه آفتاب گردان: یک فنجان: ۳۳.۴۱میلی‌گرم (۲۲۰ درصد)

۲. بادام: یک فنجان: ۳۲.۹۸ میلی‌گرم (۲۱۸ درصد)

۳. فندق: یک فنجان: ۲۰.۲۹ میلی‌گرم (۱۳۳ درصد)

۴. جوانه‌ی گندم: یک فنجان خام و ساده: ۱۸ میلی‌گرم (۱۲۰ درصد)

۵. انبه: یک عدد خام: ۳.۰۲ میلی‌گرم (۲۰ درصد)

۶. آووکادو: یک عدد خام: ۲.۶۸ میلی‌گرم (۱۸ درصد)

۷. کدو حلوایی: یک فنجان کدوی خردشده و پخته: ۲.۶۴ میلی‌گرم (۱۷درصد)

۸. کلم بروکلی: یک فنجان پخته: ۲.۴ میلی‌گرم (۱۲درصد)

۹. اسفناج: نصف فنجان پخته یا حدود دو فنجان خام: ۱۹ میلی‌گرم (۱۰ درصد)

۱۰. کیوی: یک عدد متوسط: ۱.۱ میلی‌گرم (۶ درصد)

۱۱. گوجه فرنگی: یک عدد خام: ۰.۷ میلی‌گرم (۴ درصد)

اگر قصد دارید که مصرف مقدار ویتامین ای روزانه‌ی خود را افزایش دهید، این غذاها را خلاقانه مصرف کنید! مثلا به غلات صبحانه، خوراک جوی دو سر یا سالادهای‌‌تان مغزها یا دانه‌ها را اضافه کنید. همچنین می‌توانید از مغزها برای خودتان میان‌وعده و گرانولا درست کنید. می‌توانید مقدار ویتامین E را در وعده‌ی ناهار یا شام با خوردن سالاد اسفناج یا سوپ کلم‌ افزایش دهید. گوجه‌فرنگی، میگو، توفو یا حتی میوه‌های تازه‌ مانند پاپایا را به سالاد‌ها اضافه کنید. اگر قصد دارید میان‌وعده‌ای سالم و غنی از ویتامین E بخورید، سیب خردشده با کره بادام‌ زمینی یا آووکادوی له‌شده‌ روی نان تُست را امتحان کنید. راه ساده‌ای برای تأمین ویتامین E در رژیم غذایی‌تان، افزودن یک قاشق غذاخوری روغن جوانه‌ی گندم به هر غذایی است. ترکیب کردن این گزینه‌های غذایی با هم و تجربه‌ کردن وعده‌های غذایی سالم و سرشار از ویتامین بسیار جالب خواهد بود.

مصرف غذاهای حاویِ ویتامین E برای سلامتی فواید زیر را دارد:

کلسترول ماده‌ای طبیعی است که توسط کبد تولید می‌شود و برای عملکرد مناسب سلول‌ها، اعصاب و هورمون‌ها در بدن ضروری است. هنگامی که سطح کلسترول در حالت نرمال است، آنها متعادل، نرمال و سالم هستند. کلسترول هنگامی خطرناک است که اکسید شود. مطالعات نشان داده‌اند که ویتامین E به عنوان یک آنتی‌اکسیدان محافظت‌کننده با اکسید شدن کلسترول مبارزه می‌کند. دلیل آن هم این است که، ویتامین E می‌تواند با آسیب‌های رادیکال‌های آزاد در بدن که منجر به اکسید شدن کلسترول می‌شوند، مقابله کند.

رادیکال‌های آزاد با سلول‌های سالم بدن مبارزه و آنها را از بین می‌برند و این ممکن است منجر به بروز بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها شود. این مولکول‌ها به طور طبیعی در بدن تشکیل می‌شوند و هنگامی که شتاب بگیرند یا اکسید شوند، می‌توانند موجب آسیب‌های جدی شوند. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد و التهاب را کاهش دهد، بنابراین به کند شدن روند پیری طبیعی سلول‌ها کمک کرده و همچنین با مشکلات سلامتی مانند بیماری‌های قلبی مقابله کند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ویتامین E می‌تواند به طور چشم‌گیری سیستم ایمنی را تقویت کرده بنابراین به پیش‌گیری از بیماری‌ها و ایجاد مشکلات جدی و خطرناک برای سلامتی کمک می‌کند.

ویتامین E به استحکام دیواره‌های مویرگ‌های پوستی و تقویت رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند و به عنوان یک ماده‌ی مغذی طبیعی ضدِ پیری در بدن عمل می‌کند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که ویتامین E به کاهش التهابات هم در بدن و هم در پوست کمک می‌کند و باعث جوان و سالم ماندن پوست می‌شود. این ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی همچنین هنگامی که در معرض دود سیگار یا اشعه‌های فرابنفش آفتاب باشید، شما را از ابتلا به سرطان پوست محافظت می‌کند. مصرف ویتامین E به همراه ویتامین C، با التهابات پوستی پس از قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی فرابنفش مبارزه می‌کند و همچنین می‌تواند در کاهش علائم آکنه و اگزما هم مؤثر باشد. از آنجا که ویتامین E بازسازی سلول‌ها را سرعت می‌بخشد، می‌تواند برای درمان زخم‌ها، آکنه و چین و چروک مورد استفاده قرار گیرد و باعث شود که پوست سالم‌تر و جوان‌تر به نظر برسد.

به دلیل اینکه ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است، به کاهش آسیب‌های محیطی بر موها کمک می‌کند. همچنین گردش خون را در پوست سر بهبود می‌بخشد. روغن ویتامین E می‌تواند رطوبت طبیعی پوست را حفظ کند و از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری کند. این روغن همچنین باعث می‌شود که موهای‌تان سالم‌تر و شاداب‌تر به نظر برسند. شما می‌توانید چند قطره از روغن ویتامین E را به موهای‌تان بمالید، به ویژه هنگامی که خشک و کدر به نظر می‌آیند.

ویتامین E می‌تواند نقشی اساسی در متعادل کردن دستگاه غدد درون‌ریز و سیستم عصبی شما بازی کند و به طور طبیعی به تعادل هورمون‌های‌ بدن‌تان کمک کند. علائم عدم تعادل هورمونی ممکن است شامل PMS (سندرم پیش از قاعدگی)، اضافه وزن، آلرژی‌ها، عفونت دستگاه ادراری، تغییرات پوست، اضطراب و خستگی شود. با متعادل نگاه داشتن هورمون‌های‌تان، حفظ وزن مناسب برای‌تان راحت‌تر خواهد شد، دوره‌ی قاعدگی منظم‌تری خواهید داشت و احساس می‌کنید پرانرژی‌تر هستید.

مصرف مکمل‌های ویتامین E، دو تا سه روز پیش از دوره‌ی قاعدگی و دو تا سه روز پس از آن، می‌تواند دردها، گرفتگی‌ها، اضطراب و امیال و هوس‌های مرتبط با PMS را کاهش دهد. ویتامین E با متعادل کردن هورمون‌ها به طور طبیعی، می‌تواند شدت و مدت درد را کم کند و مقدار خون‌ریزی‌ قاعدگی را کاهش دهد. ویتامین E همچنین به منظم نگاه داشتن دوره‌ی قاعدگی کمک می‌کند.

ویتامین E می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به «تباهی لکه‌ی زرد» که یکی از شایع‌ترین علل نابینایی است، کمک کند. به یاد داشته باشید که برای اینکه ویتامین E در مورد بینایی مؤثر باشد، باید به همراه مقدار مناسبی ویتامین C، «بتاکاروتِن» و روی مصرف شود. همچنین به نظر می‌رسد که مصرف روزانه‌ی مقدار فراوانی ویتامین E و ویتامین A، در افرادی که تحت عمل لیزر چشم قرار گرفته‌اند، به بهبود درمان و بینایی آنها کمک می‌کند.

ویتامین E می‌تواند به کند شدن روند از دست رفتن حافظه و کاهش عملکرد آن در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر در مراحل نسبتا جدی و شدید کمک کند. همچنین می‌تواند وابستگی و نیاز به مراقب یا پرستار را در این بیماران به تعویق بیندازد. مصرف ویتامین E به همراه ویتامین C همچنین خطر پیشرفت انواع مختلف زوال عقل را کاهش می‌دهد.

ویتامین E گاهی برای کاهش اثرات مخرب درمان‌های پزشکی مانند رادیوتراپی و دیالیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این دلیل که ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه می‌کند. همچنین برای کاهش عوارض جانبی ناخواسته‌ی داروها که ممکن است منجر به ریزش موی ناشی از آسیب ریوی شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.مضرات مصرف زیاد ویتامین e

ویتامین E می‌تواند برای تقویت پایداری فیزیکی مورد استفاده قرار گیرد. انرژی را افزایش داده و سطح استرس اکسیداتیو را در عضلات پس از ورزش کردن کاهش می‌دهد. این ویتامین همچنین قدرت عضلانی را تقویت می‌کند. ویتامین E با بهبود گردش خون، باعث می‌شود کمتر احساس خستگی کنید. همچنین دیواره‌ی مویرگ‌‌ها را مستحکم کرده و سلول‌های بدن را تغذیه می‌کند.

مقدار مجاز توصیه شده‌ی ویتامین E، شامل ویتامین Eی دریافتی شما از غذایی که می‌خورید، به همراه مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید، است. مقدار دریافت روزانه بر حسب میلی‌گرم است.

بیشینه‌ی مقدار دریافتیِ قابل تحملِ ویتامین E، بیشترین مقداری است که اکثر افراد می‌توانند به طور بی‌خطر دریافت کنند. دوزهای بالاتر ممکن است برای درمان کمبود ویتامین E استفاده شود. در نتیجه مشورت با یک پزشک پیش از مصرف بیش از حد ویتامین E مهم و ضروری است.

به یاد داشته باشید که چون ویتامین E محلول در چربی است، مکمل‌ها در صورتی که با غذا مصرف شوند، بهتر جذب می‌شوند و «انجمن قلب آمریکا» دریافت آنتی‌ اکسیدان‌ها، از جمله ویتامین E را با داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل که مقدار فراوانی میوه‌، سبزیجات و غلات سبوس‌دار در آن گنجانده شده است، توصیه می‌کند. تأمین ویتامین‌ها از غذایی که می‌خورید، همواره نسبت به مصرف مکمل‌ها روش بهتری است، زیرا احتمال مصرف بیش از حد ویتامین E، در یک رژیم غذایی منظم، کمتر خواهد بود.

مصرف خوراکی یا موضعی ویتامین E برای افراد سالم ضرری ندارد. افراد با مصرف مقدار توصیه شده‌ی روزانه، هیچ عارضه‌ی جانبی‌ای تجربه نمی‌کنند. ویتامین E در صورت مصرف بیش از حد، به ویژه برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی یا دیابت هستند، ممکن است خطرناک باشد. اگر مبتلا به این بیماری‌ها هستید، بیش از ۴۰۰ واحد در روز ویتامین E مصرف نکنید.

برخی مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مقدار زیادِ ویتامین E، که بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ واحد در روز است، ممکن است احتمال سکته مغزی خطرناکی به «سکته‌ی مغزی هموراژیک» را تا ۲۲ درصد افزایش دهد. یک عارضه‌ی جانبی جدی مصرف بیش از حد ویتامین E، افزایش خطر خون‌ریزی به ویژه در مغز است.

از مصرف مکمل‌های ویتامین E یا هر نوع ویتامین آنتی‌اکسیدان دیگر بلافاصله یا مدتی پس از «آنژیوپلاستی» خودداری کنید. به نظر می‌رسد که این ویتامین‌ها در روند بهبود کامل، اخلال ایجاد می‌کنند. بنابراین اگر تحت چنین جراحی‌هایی قرار گرفته‌اید، با متخصص‌تان در مورد این ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان مشورت کنید.

مصرف بیش از حد ویتامین E می‌تواند به طور بالقوه منجر به موارد زیر شود:

یک پژوهش نشان داده است که مکمل‌های ویتامین E برای زنانی که در مراحل اولیه‌ی بارداری هستند، می‌تواند مضر باشد. زنانی که در ۸ هفته‌ی ابتدایی بارداری‌شان مکمل‌های ویتامین E مصرف کرده‌اند، نقص مادرزادی قلب در نوزادان‌شان افزایش داشته است.

مقادیر بالای ویتامین E همچنین می‌تواند منجر به حالت تهوع، اسهال، درد و گرفتگی شکمی، خستگی، ضعف، سردرد، تاری دید، خارش پوست، کبودی و خون‌ریزی شود. مصرف موضعی ویتامین E ممکن است پوست برخی افراد را آزار دهد، بنابراین ابتدا مقدار کمی از آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

مکمل‌های ویتامین E می‌توانند انعقاد خون را کُند کنند و هنگامی که شما داروهای کاهش لختگی خون مصرف می‌کنید، ممکن است احتمال کبودی و خون‌ریزی را افزایش دهید. برخی داروهای کاهنده‌ی لختگی خون شامل «آسپرین»، «کلوپیدوگرل»، «ایبوپروفن» و «وارفارین» می‌شود. وارفارین (کُمادین) به طور ویژه برای کاهش لختگی خون استفاده می‌شود. مصرف ویتامین E به همراه وارفارین ممکن است احتمال کبودی و خون‌ریزی را افزایش دهد، بنابراین حتما به طور منظم آزمایش خون بدهید تا مقدار مصرف‌تان را تنظیم کنید.

داروهایی که برای کاهش کلسترول استفاده می‌شوند نیز ممکن است با ویتامین E تقابل داشته باشند. هنوز مشخص نیست که مصرف ویتامین E به تنهایی کارایی برخی داروهای کاهنده‌ی کلسترول را کم می‌کند یا نه، اما به نظر می‌رسد که مصرف آن به همراه بتاکاروتِن، ویتامین C و «سِلِنیوم» روی کلسترول تأثیر می‌گذارد.

برای مرور منابع ویتامین E ویدیوی زیر را ببینید:

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

1

14تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

دانشجوی کارشناسی ارشد برق قدرتم فرانسوی عشق قدیمی منه اما انگلیسی قصه‌اش متفاوته! واسه نوشتن از استعداد، مشوق دارم )

رژیم لاغری یک ماهه؛ چگونه در ۲۸ روز ۵ کیلوگرم وزن کم کنیم؟‌

متابولیسم چیست؛ ۳ روش افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن

راهنمای ثبت تافل؛ راهنمای کامل شرکت در آزمون TOEFL اینترنتی

اصول سخنرانی عالی و به‌یادماندنی چیست؟

مسجد نصیرالملک شیراز؛ آذینی از نور و رنگ در بنایی ملکوتی

معرفی کتاب نیمه تاریک وجود؛ اثری تأثیرگذار از دبی فورد

۱۰ اشتباه رایجی که سخنرانی‌هایتان را خراب می‌کند

بهترین کشورها برای بزرگ کردن فرزندان‌ کدام‌اند؟

عجیب ترین حیوانات دنیا که شما را حیرت‌زده می‌کنند

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

بهترین فیلم های ۲۰۱۸‌ تا الان که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

۵ دیدگاه

ارسال شده توسط: مصطفی آرایشگر

13 مهر 97 ساعت 16:35

ویتامین E، یکی از انواع ویتامین‌هایی است که کمبود آن می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی شود. منابع، فواید و حتی عوارض جانبی احتمالی ویتامین ای، موضوعاتی هستند که قصد داریم آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

ویتامین E، یک ماده مغذی حیاتی برای سلامتی بوده و در انواع مختلفی از غذاها و مکمل‌ها یافت می‌شود. بهترین راه به دست آوردن این ویتامین، رژیم غذایی سالم است. کمبود ویتامین E نادر بوده و مصرف زیاد مکمل‌ها، نگران‌کننده است. افرادی که شرایط ویژه بهداشتی دارند یا داروهای خاص مصرف می‌کنند، باید در رابطه با مصرف مکمل‌ها، احتیاط کنند.مضرات مصرف زیاد ویتامین e

ویتامین E، یک خانواده از ترکیبات محلول در چربی است. الیزابت سومر (Elizabeth Somer)، متخصص تغذیه و نویسنده راهنمای ویتامین‌ها و مواد معدنی، در این رابطه می‌گوید:

ویتامین E به طور طبیعی در هشت حالت مختلف، شامل چهار توکوفرول (آلفا، بتا، گاما و دلتا) و چهار توکوترینول ایجاد می‌شود.

بر اساس گزارش کتابخانه ملی دارویی ایالات متحده آمریکا، بهترین منابع غذایی این ویتامین شامل انواع آجیل؛ همانند بادام، بادام زمینی، فندق و روغن‌های گیاهی همانند آفتابگردان، گندم، گلرنگ، ذرت و روغن سویا است. دانه‌های خام و آفتابگردان، سبزیجاتی همانند اسفناج و بروکلی، حاوی ویتامین E هستند.

بر اساس اعلام موسسه ملی سلامت ایالات متحده آمریکا، رژیم غذایی پیشنهادی برای این ویتامین، 15 میلی گرم (22.4IU) در افراد بالای 14 سال است. زنان شیرده ممکن است اندکی به ویتامین E نیاز داشته باشند؛ بنابراین رژیم غذایی پیشنهادی برای زنان شیرده 19 میلی گرم (28.4IU) بوده و دوزهای زیر 1 میلی گرم (15IU) برای اکثر بزرگسالان، ایمن است.

رژیم غذایی پیشنهادی برای نوزادان تا سن 6 ماه، 4 میلی گرم (6IU) بوده و برای سنین 6 ماه تا 1 سال، 5 میلی گرم (7.5IU) است. رژیم غذایی پیشنهادی برای این ویتامین از سنین 1 تا 3 سال، 4 تا 8 سال و 9 تا 13 سال به ترتیب 6 میلی گرم (9IU) و 7 میلی گرم (1.4IU) و همچنین 11 میلی گرم (16.4IU) است.

اکثر مردم می‌توانند این ویتامین را به اندازه کافی از رژیم غذایی سالم دریافت کنند و نیازی به مکمل ندارند. همیشه قبل از مصرف مکمل با پزشک مشورت کنید؛ مخصوصا اگر شما دارو مصرف می‌کنید. از 25 دارو که دارای اثر متقابل با ویتامین E هستند، شناخته شده‌اند.

طبق اعلام موسسه ملی سلامت آمریکا، کمبود ویتامین ای بسیار نادر است. برخی از افراد نسبت به دیگران، مستعد ابتلا به کمبود این ویتامین هستند. نوزادان، افرادی که دچار سوء جذب چربی و abetalipoproteinemia (شرایطی که مانع جذب چربی‌های خاص رژیم غذایی می‌شود) هستند، احتمال بیشتری برای کمبود این ویتامین دارند.

آنمی، میوپاتی اسکلتی، آتاکسی، نوروپاتی محیطی، رتینوپاتی، اختلال در پاسخ سیستم ایمنی و آسیب عصبی، نشانه‌های احتمالی کمبود ویتامین E هستند.

وجود منابع ویتامین E در رژیم غذایی شما، می‌تواند منافع زیادی داشته باشد. همانند مواد مغذی محلول در چربی، ویتامین E عملکردی مشابه آنتی اکسیدان دارد؛ بدین معنا که از سلول‌ها در برابر مولکول‌های ناپایدار یا رادیکال‌های آزاد، محافظت می‌کند.

سومر در مصاحبه با خبرگزاری Live Science گفت:

آن‌ها از سلول‌ها در برابر آسیب حمایت می‌کنند و امکان دارد در کاهش احتمال ایجاد مشکلات سلامتی، همانند بیماری قلبی تا سرطان و حتی دمنتیا موثر باشند.

علاوه بر حفاظت از سلول‌ها، این ویتامین برای عملکرد سیستم ایمنی بدن، حیاتی است. به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، ویتامین E به سلول‌ها در نابود کردن عفونت، کمک خواهد کرد.

این ویتامین در محافظت از بینایی موثر است. بر اساس مطالعات انجام شده توسط گروه اپیدمیولوژی و آمار بهداشتی دانشکده دارو چینگدائو، مشخص است که مصرف ویتامین E و سطوح بالای توکوفرول می‌توانند در کاهش خطر ابتلا به آب مروارید مرتبط با سن، نقش داشته باشند.

ویتامین E دارای نقش مهمی در تولید هورمون پروستاگلاندین است؛ هورمونی که مسئول تنظیم بسیاری از فعالیت‌های بدن، همانند فشار خون و انقباض عضلانی است.

سومر همچنین افزود:

بر اساس مطالعه صورت گرفته توسط کتابخانه ملی داروی ایالات متحده آمریکا، در سال 215، مشخص شده است که این ویتامین در بهبود عضلات، پس از فعالیت‌های ورزشی نقش دارد.

افراد مبتلا به بیماری کرون، فیبروز کیستی یا عدم توانایی ترشح صفرا از کبد به دستگاه گوارش، ممکن است برای جلوگیری از ایجاد مشکلات گوارشی، نیاز به محلول در آب یا مکمل‌های این ویتامین داشته باشند.

طبق اعلام کلینیک مایو، ممکن است برخی از افراد نسبت به ویتامین E یا مکمل‌های آن، حساسیت داشته باشند. مصرف مکمل این ویتامین می‌تواند باعث اسهال، تهوع، گرفتگی معده، ضعف، خستگی، سردرد، بثورات و یا سایر مشکلات شود.

بر اساس اعلام دانشکده هایگلندز گرجستان، این ویتامین در بدن به عنوان یک ویتامین محلول در چربی ذخیره شده و مازاد آن از طریق ادرار دفع نخواهد شد، ویتامین‌های محلول در آب نیز اینگونه هستند.

این ویژگی بدان معنا است که ویتامین E می‌تواند با گذشت زمان، به صورت لایه‌های سمی انباشته شود. این مشکل می‌تواند به دلیل مصرف زیاد ویتامین E ایجاد شود.

طبق اعلام کلینیک مایو، مصرف زیاد مکمل این ویتامین می‌تواند باعث ایجاد خونریزی بیش از حد و نشانه‌های زیاد دیگری همانند خستگی، حالت تهوع، اختلال بینایی و گوارشی شود.

ویتامین ای همچنین یک رقیق‌کننده خون (یا ضد انعقاد خون) هم هست؛ در نتیجه، طبق توصیه somer، دوزهای بالا از آن، پیش از عمل جراحی توصیه نمی‌شود.

مطالعه‌ای در سال 25، توسط محققان موسسه پزشکی جان هاپکینز، مبنی بر نمایش تاثیرات مثبت مکمل‌های این ویتامین بر روی درمان بیماری‌های قلبی و سرطان انجام شد؛ در عوض آن‌ها متوجه شدند که مصرف دوزهای بالای این ویتامین در طول مطالعه، باعث افزایش مرگ و میر بیماران قلبی و سرطانی شد.

محققان نتیجه گرفتند که باید از مصرف دوزهای بالای این ویتامین دوری کرد. آن‌ها تحقیقات خود را در مجله Annals Of Internal Medicine منتشر کردند.

به همین ترتیب، مطالعه دیگری توسط محققان نشان داد، افرادی که مکمل‌های آنتی اکسیدان، همانند ویتامین E دریافت می‌کنند، در طول دوره مطالعه با افزایش احتمال خطر مرگ مواجه بودند. نتایج این مطالعه در سال 27، در مجله انجمن پزشکان آمریکا منتشر شد که بر 68 آزمایش تصادفی کنترل‌شده با تعداد شرکت‌کننده 23266 نفر، به مدت 3.3 سال متمرکز بود.

برچسب ها : رژیم غذایی کمبود ویتامین ویتامین

امتیاز

کپسول ویتامین E فایده ای هم داره یا بی مصرفه

ما که به بدنمون نمیرسه پس عوارضی از زیاد خوردنش توی هیچ کدوم از ما نیست

منباعش گیر نمیاد بادام کیلیویی 9 تومن

مضرات مصرف زیاد ویتامین e

بادام عادی تازه بادام هندی 14 بخدا

زیادش باعث ریزش مو هم میشه من تجربه شو داشتم

وارد کردن و اجباری است | در سایت ثبت کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

*

.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “781ffa4e7b657e74d6e8447c15cf5efc” ).getElementById(“a855dcbc23”).setAttribute( “id”, “comment” )

خرید هاست و دامنه از میزبان فا

طراحی سایت اینترنتی

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *