چه قرصی برای رشد ناخن خوبه

 

حضرت زهرا عليهاالسلام فرمود: روزه دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه اش به چه كارش خواهد آمد.


 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز،  مثلا اینکه سیر به ناخنهای خود بمالید و بگذارید چند ساعت بر روی ناخن بماند. ولی آیا واقعا این کارها باعث افزایش سرعت رشد ناخن خواهد شد؟ متخصصان پوست و مو معتقدند که نمی توان سرعت رشد ناخن را افزایش داد ولی می توان با راههایی، ناخنها را قوی تر و مستحکم تر کرد تا زود نشکنند که ما مجبور به کوتاه کردن آنها شویم.

خوب است نکاتی را درباره رشد ناخنها بدانید:
بیوتین یک مکمل غذایی است که باعث می شود  ناخنها استحکام بیشتری پیدا کنند و براحتی نشکنند. از این رو مصرف منظم بیوتین برای رشد مناسب و تقویت ناخنها و پیشگیری از شکستن زود به زود آنها توصیه می شود.


 

چه قرصی برای رشد ناخن خوبه

بیوتین معمولا هم بصورت جداگانه عرضه می شود و هم اینکه در لیست ترکیبات مکمل های غذایی و ویتامین ها دیده می شود که برای تقویت مو، پوست و ناخن بسیار مفید است. در ویتامین های موجود در بازار، معمولا بیوتین در کنار کلسیم و سیلیکون دیده می شود.


 

موسسه داروی آمریکا محدودیتی برای دوز مصرفی بیوتین در نظر نگرفته و مقدار مصرف آن را به هر میزانی مجاز دانسته است. البته بطور کلی مصرف بیش از حد هر ماده ای ممکن است عوارضی داشته باشد. لذا پیشنهاد می شود که بیوتین را به مقدار معمول مصرف کنید و اگز میخواهید دوز مصرفی آن را برای خودتان خیلی زیاد کنید، حتما با پزشک متخصص پوستتان مشورت کنید.


 

برخی ها می گویند وزرش دادن ناخنها باعث می شود که خونرسانی به انگشتان شود لذا رشد ناخنها را سرعت می بخشد. در حالیکه چنین چیزی تا کنون اثبات نشده است. افرادی که با انگشتان خود زیاد کار می کنند مانند تایپیست ها یا پیانیست ها، سرعت رشد ناخن بالاتری ندارند.

مصرف مداوم و منظم نرم کننده هایی که برای دست استفاده می شود در سرعت رشد ناخنها تاثیری ندارند ولی به دیر شکسته شدن آنها کمک شایانی می کنند. در زمستان پاییز که هوا رطوبت کمتری دارد، ناخنها شکننده تر می شوند و زود تر از هنگامی که هوا مرطوب است شکسته می شوند.


 

لذا پیشنهاد می شود در فصول سرد و خشک سال، دستهای خود را مرتب مرطوب نگه دارید. بعد از هر بار شستشوی دست در طول روز، حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. ناخن شما هم مانند پوست شما نیاز به تامین رطوبت و چربی دارد. در پاییز و زمستان وقتی میخواهید بیرون از خانه بروید، حتما از دستکش استفاده کنید. در منزل نیز برای انجام دادن کارهای خانه مانند نظافت و ظرف شستن، از دستکش استفاده کنید.


 

باور غلط دیگری وجود دارد که می گویند مصرف پروتئین، رشد ناخنها را سرعت می بخشد. در حالیکه اینطور نیست. مصرف پروتئین را به خاطر افزایش رشد ناخنهای خود افزایش ندهید. مصرف پروتئین برای سلامت و استحکام ناخنها لازم است ولی مصرف بیش از حد آن کمکی به تسریع فرایند رشد آنها نمی کند.


 

همانطور که در ابتدای این مقاله گفته شد، برخی از مردم سیر را به ناخنهای خود می مالند تا سریع تر رشد کنند. دلیل این کار هم به دلیل وجود مقادیر بالای سلنیوم در سیر است. مطالعات نشان داده است که سلنیوم باعث تقویت ناخنها می شود ولی هیچ تحقیقاتی، سلنیوم را به رشد سریع تر ناخنها نسبت نداده است.


 


پوست نیوز/ 215

هنگامی که ناخن ها تمیز، سوهان کشیده و لاک زده باشند بهترین ظاهرشان را دارند. اما پیش از اینکه بخواهید آنها را بیارایید، باید بنای ناخن‌هایتان را قوی کنید. در این راهنما چند راه را به شما معرفی خواهیم کرد تا در یک چشم بهم زدن، ناخن‌هایی سالم‌تر بدست بیاورید.

بره‌ی غذایی متعادل، مهم و نوشیدن آب فراوان، ضروری است. دبورا لیپمن، موسس و مدیر خلاق محصولات زیبایی و لوکس eponymous می‌گوید: مهم‌ترین چیز برای تقویت آنها این است که ناخن‌هایتان و کوتیکول‌هایش را هیدراته نگاه دارید.

مکمل‌ های بیوتین با شکنندگی ناخن‌ها از داخل مبارزه می‌کنند! دوریس نونز، متخصص پوست و زیبایی سالن AKS نیویورک، پیشنهاد می‌کند که برای رشد مو و ناخن‌هایتان قرص Phytophanere را مصرف نمایید. اما حتما به خاطر بسپارید که قبل از استفاده از هر نوع دوا و درمانی، آن را با پزشکتان در میان بگذارید. علاوه بر چنین محصولات دارویی، محصولات و لاک‌هایی هم وجود دارد که می‌توانید مستقیما آنها را روی ناخن‌هایتان استفاده کنید.

لیپمن می‌گوید از آنجایی که ناخن‌ها در زیر کوتیکول‌ها شکل می‌گیرند، ماساژ اطراف ناخن باعث افزایش جریان خون در آنجا و در نتیجه رشد ناخن‌هایتان خواهد شد.

نونز توصیه می‌کند که مطمئن شوید کوتیکول‌هایتان را فقط به عقب می‌رانید، آنها را نباید بچینید. همچنین مرطوب کردن انشگتان و ناخن‌ها بیش از یک بار در روز نیز ایده‌آل است. لیپمن هم پیشنهاد می‌کند که همیشه در کیفتان کرم دست و کاتیکل به همراه داشته باشید. همچنین اضافه می‌کند که هیچگاه نباید صورتتان را بدون استفاده از مرطوب کننده بشویید، با دستانتان هم باید به همین شکل رفتار نمایید.

چه قرصی برای رشد ناخن خوبه

لیپمن هشدار می‌دهد که هیچگاه از ناخن‌هایتان به عنوان ابزار استفاده نکنید، در این صورت ناخنتان را در معرض خطر شکستن قرار می‌دهید. بخش سفید ناخن که به عنوان ناحیه‌ی استرس نیز شناخته می‌شود هم، سرانجام سست شده و خواهد شکست. خیلی مهم توجه داشته باشید که از ناخن‌هایتان به چه منظوری استفاده می‌کنید.

نوع سوهان ناخنی که استفاده می‌کنید خیلی مهم است. دکتر دبرا جالیمن می‌گوید که همیشه از سوهان ناخن‌های کریستالی استفاده کنید. این نوع سوهان به ملایمت با ناخن شما رفتار خواهد کرد.

سوهان کریستالی چیه؟

مرسی خوب بود.

مفيد بود..مخصوصا الان كه دم عيده.مرسي

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *