پیشگیری از ایدز در ساعات اولیه

پیشگیری از ایدز در ساعات اولیه
پیشگیری از ایدز در ساعات اولیه

پیشگیری بعد از مواجه عبارت از اقداماتی است که فرد بلافاصله پس از مواجه شده با ویروس اچ آی وی HIV انجام می دهد تا خطر ابتلا به آن کاهش یابد و آن عبارت از مصرف یک عده داروهائی است که از تکثیر ویروس و منتشر شدن آن در بدن جلوگیری می کند

پیشگیری بعد از مواجه عبارت از اقداماتی است که فرد بلافاصله پس از مواجه شده با ویروس اچ آی وی HIV انجام می دهد تا خطر ابتلا به آن کاهش یابد و آن عبارت از مصرف یک عده داروهائی است که از تکثیر ویروس و منتشر شدن آن در بدن جلوگیری می کند.

در افرادی است که بنا به ماهیت کارشان (مثل پرسنل بهداشتی درمانی) ممکن است در معرض ویروس اچ آی وی قرار گیرند مثل فرو رفتن سوزن آلوده به دست یا بریده شدن دست جراح و کمک جراح توسط چاقو.

در افرادی است که خارج از محل کار در معرض این ویروس قرار می گیرند مثل رابطه جنسی، تجاوز جنسی توسط فرد آلوده، استفاده از سرنگهای مشترک جهت تزریق و غیره.برای اینکه پیشگیری بعد از مواجه موثر واقع شود باید حتما ظرف 72 ساعت پس از مواجه باشد، چون در این مدت ویروس به اندازه کافی نمی تواند تکثیر یاد.پیشگیری بعد از مواجه شامل مصرف 3-2 داروی ضد ویروس اچ آی وی است که باید به مدت 28 روز مصرف شوند. این پزشک است که مشخص می کند که چه نوع درمانی برای شما شروع شود و آن بر اساس تاریخچه مواجه می باشد. تجویز دارو بدون خطر است ولی ممکن است در بعضی ها سبب ایجاد عوارضی مثل تهوع نماید. تاثیر پیشگیری بعد از مواجه 1 درصد نیست و تضمین نمی کند که فرد دچار بیماری اچ آی وی نخواهد شد.

پیشگیری بعد از مواجه در هر فردی که فقط یک بار مواجه با این ویروس شده است توصیه می شود. اگر اتفاقات زیر در پرسنل بهداشتی درمانی اتفاق بیفتند، پیشگیری بعد از مواجه توصیه می شود:

پیشگیری از ایدز در ساعات اولیه

 باید بخاطر داشته باشیم که پیشگیری بعد از مواجه برای موارد ناخواسته و غیر مترقبه است، یعنی فرد نمی تواند بدون کاندوم رابطه جنسی داشته باشد به امید اینکه از پیشگیری بعد از مواجه استفاده خواهد کرد. چون پیشگیری بعد از مواجه 1 درصد موثر نیست، بنابراین فرد در مدت زمانیکه تحت درمان است باید تمام احتیاطات لازم جهت جلوگیری از ابتلا و مبتلا کردن دیگران به ویروس اچ آی وی را انجام دهد.

برای موثر بودن پیشگیری، باید هرچه زودتر و حتما ظرف 72 ساعت پس از مواجه شروع شود. وقتی شما در معرض احتمالی ویروس قرار گرفتید لازم است 6 هفته، 3 و 6 ماه پس از مواجه، از نظر وجود ویروس اچ آی وی در بدن چک شوید.

کلا داروهائیکه برای درمان ویروس اچ آی وی بکار می روند داروهای ضد رتروویروس یا Antiretroviral یده می شوند. شش گروه داروی ضد رتروویروس مورد تائید قرار گرفته و هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرند این شش گروه عبارتند از:

برای انجام پیشگیری بعد از مواجه باید یکی از داروهای زیر

همراه با یکی از داروهای زیر

تجویز شوند.

هر یک از رژیمهای فوق باید 28 روز ادامه یابند و بیمار از نظر عوارض داروها تحت نظر باشد.

مصرف داروی Nevirapine (Viramune; NVP) برای پیشگیری بعد از مواجه ممنوع است.

در  اینجا هم خطر ابتلا مادر مطرح است و هم خطر ابتلا جنین، بویژه اینکه انتقال ویروس به جنین در مرحله عفونت حاد بالاست. برای خانمهای حامله نیز داروهای موثر وجود دارند که باید توسط پزشک متخصص در این زمینه تجویز شوند.

بدانید : چه زمانی آزمایش ایدز لازم است؟

بدانید : علائم بیماری ایدز در مردان

بدانید : آمار واقعی مبتلایان به ایدز در ایران چقدر است؟

بدانید : پاسخ به سوالات در مورد بیماری ایدز و روابط جنسی

بدانید : علائم ایدز بعد از روابط جنسی پر خطر و پاسخ به سوالات کاربران

بدانید : 1 علامت شایع ایدز را بشناسید

بدانید : مبتلایان به این 4 مشکل پوستی، آزمایش ایدز بدهند

بدانید : پرسش و پاسخ های محرمانه درباره ایدز

گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع: drsafarinejad.com

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

تصویر امنیتی جدید

یکی از عوامل اصلی بزرگ شدن شکم وجود نفخ و گاز احتباس شده در شکم است که باید با اصلاح تغذیه آن را از بین ببرید

سرما خوردگی، آلرژی و سینوزیت از جمله بیماریهایی هستند که موجب احتقان مسیر بینی و کاهش حس بویایی میشوند و به این ترتیب توانایی چشیدن طعمها کاهش می یابد

All Rights Reserved – © 219 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

سرپرست اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از انجام 12 ماموریت این سازمان در حوادث چهارشنبه‌سوری امشب خبر داد.

سرپرست فدراسیون کشتی گفت: تلاش می‌کنیم آن‌چه حق هیات کشتی خوزستان است، داده شود. 

به گزارش ایسنا منطقه

اعضای شورای عالی کار با افزایش ۳۶.۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران موافقت کرده و پایه حقوق کارگران در سال ۹۸ را ۴۰۰ هزار تومان

میزبانی رقابت‌های کشتی فرنگی جام جهانی ۲۰۱۹ به خوزستان سپرده شد.

 به گزارش ایسنا منطقه خوزستان،

مدیرکل هواشناسی خوزستان از برقراری جوی پایدار تا آخر هفته در استان خبر داد.

پیشگیری از ایدز در ساعات اولیه

سد مارون یک سد خاکی است که بر روی رود مارون در ۱۵ کیلومتری شمال بهبهان در استان خوزستان قرار دارد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت:
در حال حاضر 43 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی فعال در استان وجود دارد که برای بیش از 64 نفر اشتغالزایی داشته است.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از آمادگی کامل این مرکز جهت پوشش حوادث احتمالی چهارشنبه‌سوری خبر داد.

هر اونس طلا امروز، 28 اسفندماه به قیمت یک هزار و 36 دلار در بازارهای جهانی معامله شد که در مقایسه با نرخ هفته گذشته، 1 دلار افزایش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به تشدید نظارت‌ بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز، از فعالیت 48 اکیپ جهت نظارت بر بهداشت و سلامت مواد خام دامی در خبر داد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان اقدامات انجام شده در این مجموعه در سال 97 را تشریح کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر نسبت به خطر استفاده از مواد منفجره و آتش‌زا در چهارشنبه پایان سال هشدار داد و گفت: طبق آمارهای ثبت شده در سال گذشته در کشور، بیشترین گروه آسیب‌دیده در حوادث چهارشنبه سوری، گروه سنی ۱۶ تا ۲۳ سال بودند.

سازمان صنعت، معدن و تجارت‌ خوزستان قيمت متوسط اقلام پرمصرف خانوار در بازارهای مختلف اهواز در روز 28 اسفند ماه را اعلام كرد.

رییس هیات کبدی خوزستان از عزم جدی مجموعه ورزش استان برای میزبانی از مسابقات قهرمانی جهان خبر داد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دانشجویان استعداد درخشان کارشناسی ارشد که در شرف اتمام تحصیلات خود هستند می‌توانند تا اردیبهشت 98 اقدام به ثبت در دوره دکتری کنند.

دو بوکسور خوزستانی برای رقابت‌های قهرمانی آسیا به عضویت تیم ملی درآمدند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی افزایش دما در استان خبر داد.

مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان گفت: علاقه‌مند به همکاری با فیروز کریمی بودیم ولی باتوجه به شرایطش نمی‌توانستیم به صورت صد درصدی در خدمتش باشیم و بر این اساس سرمربیگری کریمی در استقلال خوزستان منتفی است.

با نزدیک شدن به پایان سال، کم‌کم عطر و بوی بهار به مشام می‌رسد و مردم ایران برای استقبال از بهار و عید نوروز، با خرید شب عید، این سنت زیبای ایرانی، خود را آماده نوروز می‌کنند.

تمرینات تیم فولاد خوزستان به مدت ۵ روز تعطیل شد.

تیم پالایش نفت آبادان در لیگ برتر تنیس‌روی‌میز نوجوانان – جوانان کشور به مقام سوم رسید.

پیشگیری از ایدز در ساعات اولیه
پیشگیری از ایدز در ساعات اولیه
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *