پرداخت عوارض نوسازي شهرداري تهران

HOAC+RksZ2jRu9u

به استناد ماده 2 قانون نوسازی و عمران شهری ، مصوب 7/9/1347 و اصلاحات بعدی آن در شهر تهران از تاریخ اول فروردین ماه 1348 برای کلیه اراضی ، ساختمانها و مستحدثات واقع در محدوده قانونی شهر عوارض نوسازی طبق مقررات این قانون تعیین خواهد شد و برقرار می گردد. طبق ماده 1 قانون نوسازی عوارض هر سال در اول فروردین ماه آن سال تحقق می یابد و باید حداکثر تا پایان همان سال به شهرداری پرداخت گردد و تبصره 1 ماده 1 از عوارض مودیانی که ظرف مدت مذکور عوارض متعلق به هر ملک را بپردازند 1% عوارض آن سال به عنوان جایزه منظور و کسر خواهد شد. طبق ماده 14 قانون نوسازی عمران شهری اعلام میدارد: مودیانی که تا پایان هر سال عوارض مقرر در این قانون را نپردازند از آغاز سال بعد ملزم به پرداخت صدی نه (9%) زیان دیر کرد در سال به نسبت مدت تاخیر خواهند بود.

به استناد مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، میزان عوارض هر یک از واحدهای صنفی در رسته های مختلف بر اساس پارامترهای گوناگون، مانند: قیمت پایه، ارزش منطقه ای و مساحت، محاسبه می گردد.پرداخت عوارض واحدهای کسبی به عهده صاحب پروانه و یا کسی که سند و اجاره ه به او تنظیم شده می باشد، مگر اینکه مالک شخصاً تصدی واحد مذکور را عهده دار باشدکه دراینصورت پرداخت عوارض به عهده اوخواهد بود.متصدیانی که نوع فعالیت فعلی آنها با نوع فعالیت مندرج در قبوض ارسالی به محل کسبشان مطابقت ندارد، می بایست جهت اصلاح آن به همراه مدارک ومستندات به اداره درآمد منطقه مربوطه مراجعه نمایند

بهای خدمات مدیریت پسماند براساس مفاد ماده 8 قانون مدیریت پسماند مصوب 2/2/1383 مجلس شورای اسلامی و آئین­ه اجرایی مصوب 1/5/1384 هیات محترم دولت و دستورالعمل نحوه تعیین بهای خدمات مدیریت پسماند شهری ، ابلاغی مورخ 17/7/1385 وزیر محترم کشور ، توسط شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ 12/4/1386 تصویب و در بهمن ماه 1391 اصلاح و پس از طی مراحل قانونی ، جهت اجرا به شهرداری تهران ابلاغ شد .

پرداخت حضوری : مراجعه به یکی از بانکهای شهر – سپه –ملی- ملت – تجارت – صادرات – مسکن – پارسیان- اقتصاد نوین – سامان – سینا و پست بانک واقع در سطح شهر تهران و دستگاههای خود پرداز ATM – مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک شهر – پرداخت غیر حضوری: پرداخت از طریق( اینترنت بانک ، تلفنبانک ، موبایل بانک )، کلیه درگاههای غیر حضوری بانکهای طرف قرارداد شهرداری تهران – سامانه تلفنی 137 شهرداری تهران و یا از طریق پرتال اینترنتی شهرداری تهران

پرداخت عوارض نوسازي شهرداري تهران

عوارض خودرو یکی از درآمدهای پایدار شهرداری تهران بوده و مقرر است مالکین محترم هر ساله نسبت به پرداخت آن براساس شاخص های اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی اقدام نمایند.سامانه ملی عوارض خودرو به منظور وصول عوارض خودرو بصورت کاملا مکانیزه با امکان اتصال به پایگاه های اطلاعاتی مرتبط از ابتدای سال 1394 در پرتال اینترنتی شهرداری تهران راه اندازی گردیده است.این پروژه بزرگ یکی از اقدامات تحقق شهر و دولت الکترونیک است و شهرداری تهران پیشگام در توسعه و اجرای این سامانه در سطح ملی است و با توجه به اتصال آن به سامانه های اطلاعاتی و عملیاتی مرتبط، امکان پرداخت و وصول الکترونیکی عوارض وصدور غیر حضوری مفاصاحساب پرداخت عوارض مهیا گردیده است و شهروندان محترم می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری از طریق این درگاه نسبت به پرداخت و اخذ مفاصاحساب اقدام نمایند و مفاصاحساب موتور در زمان نقل و انتقال خودرو قابل استناد می باشد . کلیه مالکان و شهروندان محترم می توانند با وارد کردن شماره شناسناسه خودرو ( VIN) نسبت به مشاهده پرداخت عوارض سالیانه خودرو اقدام نموده و مفاصاحساب اینترنتی اخذ نمایند . ضمن اینکه جهت اطمینان از اتصال مفاصاحساب های صادره شهروندان می توانند با مراجعه به وب سایت www.etax.ir و وارد نمودن کد پیگیری مندرج بر روی مفاصاحساب از اصالت آن اطمینان حاصل نمایند . تذکر: در صورت عدم پرداخت بموقع عوارض سالیانه خودرو، مالکین مشمول 2% جریمه دیرکرد بصورت ماهیانه خواهند شد که به مبلغ عوارض اضافه می گردد .

نکته مهم : درصورتیکه پس از ورود به سامانه،اطلاعات نمایش داده شده و یا میزان مبلغ بدهی اعلامی مغایر با اطلاعات وسیله نقلیه شما بود و یا با پیام خطا روبه رو شدید و اطلاعات و میزان بدهی وسیله نقلیه شما نمایش داده نشد ،با دردست داشتن مدارک مالکیت و اسناد پرداختی گذشته به نزدیکترین دفتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه فرمائید .همچنین در صورت وجود مشکل در سامانه شهروندان می توانند با مراجعه حضوری به یکی از نزدیکترین دفاتر خدمات الکترونیک در سطح شهر تهران نسبت به مشاهده و پرداخت عوارض وسیله نقلیه خود اقدام نمایند .

سامانه جدید پرداخت الکترونیکی عوارض موتورسیکلت به منظور تحقق شهر الکترونیک ، از شنبه مورخ 18 مهر ماه 94 در شهرداری تهران به روز رسانی شد. سامانه مکانیزه نمودن پرداخت عوارض موتوسیکلت در راستای تحقق شهر الکترونیک ورفاه حال دارندگان موتورسیکلت به منظور تسهیل در پرداخت عوارض به صورت غیر حضوری بوجود آمده است وشهروندان، می توانند با مراجعه به پرتال اینترنتی شهرداری تهران به نشانی www.tehran.ir و با در اختیار داشتن یکی از کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب، نسبت به پرداخت عوارض موتورسیکلت ودریافت مفاصاحساب الکترونیکی اقدام نمایند.
براساس مصوبات شورای اسلامی شهر تهران اخذ عوارض سالیانه موتورسیکلت ها در محدوده شهرتهران از ابتدای سال 1383 اجرایی گردید و مالکان محترم موتورسیکلت می توانند به صورت غیر حضوری نسبت به پرداخت عوارض موتورسیکلت اقدام نمایند.چنانچه مشخصات موتورسیکلت مربوطه در سامانه موجود نباشد مالکان محترم می توانند به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه نمایند.

شهروندان محترم می توانند پس از پرداخت موفق کلیه قبوض عوارض ( اعم از مسکونی و مشاغل ، خودرو و.. ) با روش های حضوری یا غیر حضوری در صورت بروز هرگونه اشکال پس از انجام موارد فوق از طریق تماس با واحد قبوض مکانیزه عوارض به شماره تلفنهای 96176-961761و 961762 و یا پست الکترونیک این اداره کل به نشانی daramad@tehran.ir و سامانه پیامک به شماره 137821و یا  تلفن روابط عمومی اداره کل در ذیل  همین پرتال موضوع را پیگیری نمایند.

 

آدرس: تهران-خیابان وحدت اسلامی-خیابان بهشت(پارک شهر جنوبی) بعد از تماشاخانه سنگلج-ساختمان معاونت مالی و اقتصاد شهری
  روابط عمومی:9617465-9617467
Daramad@Tehran.ir 
137821 
1114794311

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به اداره کل تشخیص و وصول درآمد میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است


ورود کاربر

فروشگاه پلان یاب ، یکی از بزرگترین مراجع ارائه کننده: نقشه های معماری ، اطلاعات مهندسی ، آزمونهای نظام مهندسی، ضوابط شهرداری در طراحی ، ضوابط آتش نشانی ، نکات اجرائی ، آموزش اتوکد ، چک لیست ها و فرمها ، آیین ه ها ، مقررات ملی ساختمان و در سطح اینترنت می باشد.

این فروشگاه فایل توانسته بیش از هزاران فایل معماری را جمع آوری و خدمت هم میهنان عزیز ارائه کند.

شما در هر رشته ای که در حال تحصیل می باشید، مانند : مهندسی معماری، نقشه کشی ، عمران ، نقشه برداری ، تاسیسات برق و مکانیک و و یا اگر مالک یک زمین و یا مهندس طراح هستید و بدنبال ایده طراحی می گردید ، می توانید با جست و جو در سایت، به پروژه خود دست پیدا کنید.

تمامی فایل های سایت به صورت دانلودی می باشد و شما به راحتی می توانید به دانلود نقشه های موردنیاز و بپردازید.

محتویات سبد خرید

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *