راه های درمان جوش سر سیاه بینی

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

جوش سرسیاه و آزاردهنده زمانی به‌وجود می‌آید که منافذ پوستی با سبوم (sebum، نوعی چربی که توسط غدد سباسه (sebaceous) برای نرمی پوست ترشح می‌شود) و سلول‌های مرده‌ی پوست مسدود می‌شوند. فرق بین جوش سرسیاه و دیگر جوش‌های صورت در باز یا بسته بودن منافذ پوستی است. اگر منافذ باز باشند، سلول‌های مرده‌ی پوست و سبوم در معرض اکسیژن هوا قرار می‌گیرند، اکسید می‌شوند و رنگ‌شان سیاه می‌شود. همراه ما باشید، در این مقاله می‌خواهیم ۱۱ روش خانگی برای درمان جوش سرسیاه را با هم مرور می‌کنیم.راه های درمان جوش سر سیاه بینی

جوش سرسیاه در اثر آلودگی ایجاد نمی‌شود، پس لایه‌برداری بیش‌ازحد پوست روش مناسبی برای رهایی از شر این نوع جوش نیست و حتی ممکن است باعث بدتر شدن آن شود، زیرا این کار باعث خشکی پوست می‌شود و موجب می‌شود تا چربی بیشتری ترشح شود،‌ پس این کار درست نیست. به همین دلیل نباید هیچ‌یک از روش‌های از بین بردن جوش سرسیاه را از ٢ الی ۳ بار در هفته تکرار کنید.

خاک رسِ بنتونیت ماده‌ای معدنی، غنی و التیام‌بخش است که در برخی کشورها عمدتا برای درمان بیمار‌ی‌های پوستی از آن استفاده می‌شود. به این دلیل که مولکول‌های آن وقتی خیس می‌شوند بار الکتریکی دارند که باعث می‌شود چربی و سایر ناخالصی‌های منافذ پوست بیرون کشیده شود. وقتی ماسک خاک رس را روی پوست‌تان می‌گذارید، هم مواد معدنی آن جذب پوست می‌شود و هم جوش سرسیاه از پوست خارج می‌شود،‌ همچنین این ماده به گردش خون کمک می‌کند و موجب روشن شدن پوست می‌شود و پوستی سالم و بدون لک را برای‌تان به ارمغان می‌آورد.

می‌توانید خاک رس را با آب یا سرکه سیب مخلوط کنید که البته برای پوست‌های حساس و خشک ممکن است مناسب نباشد. زمانی که این ماسک را می‌گذارید، حس می‌کنید صورت‌تان در حال سفت و خشک شدن است، می‌توانید اجازه بدهید ماسک روی صورت‌تان به‌طور کامل خشک شود یا نه، البته می‌توانید بعد از شست‌وشو از مرطوب‌کننده استفاده کنید اما ممکن است این ماسک برای افرادی که پوست خشکی دارند مناسب نباشد و آنها را اذیت کند.

خاک رس را با مقداری آب یا سرکه سیب مخلوط کنید تا به‌صورت خمیری سفت دربیاید. با نوک انگشتان‌تان لایه‌ای نازک از این خمیر را روی صورت بگذارید و اجازه بدهید ۱۰ الی ۲۵ دقیقه (با توجه به میزان خشکی پوست‌تان) روی صورت‌ بماند، سپس صورت‌تان را با آب ولرم بشویید و روی آن مرطوب‌کننده بمالید.

سفیده‌ی تخم‌مرغ ماسکی ساده است که برای پر کردن موقت منافذ پوست استفاده می‌شود،‌ بنابراین هم جوش سرسیاه را از بین‌ می‌برد هم مانع از ایجاد آن می‌شود. سفیده‌ی تخم‌مرغ سرشار از مواد مغذی برای پوست است و نسبت به سایر درمان‌های جوش سرسیاه خشکی کمتری ایجاد می‌کند.

زرده و سفیده‌ی تخم‌مرغ را از هم جدا کنید و صورت‌تان را بشویید،‌ سپس صورت را خشک کنید و لایه‌ای نازک از سفیده‌ی تخم‌مرغ را روی آن بمالید. در اینجا دو روش وجود دارد:

شیر و عسل هر دو خواصی دارند که برای پوست خوب است. عسل خاصیت ضدباکتریایی دارد و اسید لاکتیک موجود در شیر موجب نرمی و لطافت پوست می‌شود. در اینجا این دو ماده‌ی مفید با هم ترکیب می‌شوند تا حالت چسبناک پیدا کنند.

یک قاشق سوپ‌خوری عسل خام و ارگانیک را با یک قاشق چای‌خوری شیر مخلوط کنید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه در مایکروویو بماند تا گرم شود سپس دوباره آن را هم بزنید. وقتی به دمای مناسب رسید، یک لایه‌ی نازک از آن را روی جوش‌های سرسیاه بمالید و به آرامی اما محکم یک نوار پارچه‌ای و نخی روی آن بگذارید، بعد از ۲۰ دقیقه پارچه‌ها را به آرامی بردارید، صورت را با آب سرد بشویید و آن را مرطوب کنید.

این ماسک مثل یک شیرینی خوشمزه به نظر می‌رسد، اما مخلوط عسل و دارچین ترکیبی فوق‌العاده برای رهایی از جوش سرسیاه است. خواص ضد باکتریایی عسل موجب از بین رفتن باکتری‌های ایجاد‌کننده‌ی آکنه می‌شود و به‌طور کلی مانند یک چسب، هر چیزی که منافذ پوستی را پر کرده است، بیرون می‌کشد. دارچین هم برای بهبود جریان خون مفید است و موجب سلامتی، نرمی و درخشش پوست می‌شود.

عسل و دارچین را به مقداری مخلوط کنید که برای نواحی موردنظر روی صورت‌تان کافی باشد. مقداری از آن را روی جوش‌های سرسیاه بمالید و با نوار پارچه‌ای روی آن را بپوشانید و بگذارید به مدت ٣ تا ۵ دقیقه بماند و سپس آن را بردارید و صورت‌تان را بشویید. پس از شستن صورت، مرطوب‌کننده را فراموش نکنید.

وقتی ماسک‌ها و نوارها را برای پر کردن منافذ پوستی استفاده می‌کنید نتایج فوق‌العاده‌ای دارند اما برای جلوگیری از خشکی پوست از چند بار در هفته نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. اگر می‌خواهید درمانی روزانه برای جلوگیری از ایجاد جوش سرسیاه داشته باشید، یک یا دو بار شست‌وشوی صورت با آب در روز، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، این کار به برطرف کردن زوائد پوستی و سبوم‌های اضافی کمک می‌کند و باعث تمیز شدن منافذ پوست می‌شود. اما بعد از شست‌وشوی صورت با آب، حتما از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا از خشکی پوست و ایجاد سبوم اضافی جلوگیری کنید.

دو بار در روز صورت‌تان را با آب خنک و تمیز بشویید، با یک حوله‌ی تمیز به آرامی صورت‌تان را خشک و سپس از مرطوب‌کننده استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود که این کار را بعدازظهرها انجام بدهید (تا هر چیزی را که در ابتدای روز روی صورت‌تان نشسته است، پاک کنید) و بار دیگر این کار را هنگام غروب انجام بدهید. صبح و غروب هم زمان‌های مناسبی برای شستن صورت هستند.

جوش سرسیاه به‌دلیل واکنش منافذ باز پوست با اکسیژن هوا ایجاد می‌شود، پس کوچک شدن منافذ پوستی به بهبود این جوش‌ها کمک می‌کند. آب‌لیمو ماده‌ای جمع‌کننده است و برای این کار مناسب است، به هرحال این ماده به روشن شدن پوست هم کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست به نور خورشید حساس شود، بنابراین اگر می‌خواهید در تابستان از آب‌لیمو برای پوست استفاده کنید، حتما از کرم ضدآفتاب هم استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید، آب‌لیمو را با آب رقیق کنید.

صورت‌تان را با آب بشویید و خشک کنید، آبِ لیمو را بگیرید و در یک بطری کوچک بریزید سپس مقداری پنبه را با آن مرطوب کنید و آن را به صورت‌تان بزنید. این کار را ٣ یا ۴ بار در هفته موقع خواب انجام بدهید، وقتی از خواب بیدار شُدید، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید. بقیه‌ی آب‌لیمو را می‌توانید تا یک هفته در یخچال نگهدارید. مراقب باشید گاهی آب‌لیمو می‌تواند برای پوست سوزش ایجاد کند.

اگرچه غدد عرق و منافذ فولیکول مو با هم متفاوت هستند، اما عرق کردن به کوچک شدن جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند. وقتی مشغول کار هستید و عرق می‌کنید، این مایع جاری می‌شود و هر چیزی که منافذ پوست را مسدود کرده است، با خود می‌برد. بهتر است قبل و بعد از هر کاری که موجب عرق کردن می‌شود، صورت‌تان را بشویید، زیرا اگر قبل از آن صورت را نشویید، عرق کردن باعث می‌شود که مواد آرایشی باقی‌مانده روی پوست وارد منافذ پوست شوند و آن را مسدود کنند و اگر بعد از آن صورت را نشویید علاوه بر باقی ماندن مواد آرایشی روی پوست، عرق خشک‌شده نیز باعث مسدود شدن منافذ پوستی می‌شود. بنابراین عرق کردن هم ‌می‌تواند به پاک کردن منافذ پوستی کمک کند و هم می‌تواند باعث مسدود شدن آنها شود. پس همیشه قبل و بعد از عرق کردن صورت‌تان را بشویید.

صورت‌تان را تمیز بشویید و سپس ورزش کنید یا به سونا بروید، پس از آن نیز مجددا صورت را بشویید و با یک حوله‌ی تمیز خشک کنید. بعد از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

جوش شیرین برای از بین بردن جوش های سرسیاه خیلی مفید است، اما نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید، زیرا باعث خشکی پوست می‌شود. تغییر PH تأثیر زیادی روی جوش‌های سرسیاه ندارد و مهم‌ترین دلیل مفید بودن جوش‌شیرین برای جوش‌های سرسیاه این است که روشی ارزان و طبیعی برای لایه‌برداری و حذف چیزهایی است که منافذ پوست را مسدود می‌کنند و باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه می‌شوند.

آب و جوش‌شیرین را با هم مخلوط کنید تا خمیری نسبتا سفت و قابل پخش شدن به‌دست بیاید، آن را با ماساژ و حرکات دورانی به آرامی روی پوست‌تان بمالید سپس با آب بشویید و بعد از خشک کردن صورت، پوست را مرطوب کنید.

گاهی اوقات همه‌ی چیزی که نیاز دارید لایه‌برداری مناسب همراه با مرطوب‌سازی پوست است. لایه‌برداری کار بسیار مهمی انجام می‌دهد و آن حذف سلول‌های مرده و پوسته‌های اضافی است، زیرا این سلول‌های مرده می‌توانند موجب مسدود کردن منافذ پوست و ایجاد آکنه، جوش صورت و جوش سرسیاه شوند. همچنین لایه‌برداری موجب بهبود گردش‌خون در صورت و شادابی و نرمی پوست می‌شود. اگر برای‌تان مقدور است از روغن جوجوبا استفاده کنید زیرا شبیه سبوم‌های خود پوست است، اگر روغن جوجوبا ندارید می‌توانید از روغن دانه‌ی ‌انگور، روغن زیتون یا روغن بادام شیرین استفاده کنید.

۴ قاشق غذاخوری روغن را با یک فنجان شکر خوب مخلوط کنید. اگر دوست دارید چند قطره عطر هم به آن اضافه کنید. این مخلوط را در یک ظرف شیشه‌ای در محلی خنک و تاریک نگهدارید تا ماندگاری روغن افزایش یابد. پیش از مصرف آن را هم بزنید و سپس صورت را مرطوب کنید و یک قاشق از این لایه‌بردار را روی نوک انگشتان خود بمالید و به آرامی با حرکات دورانی روی صورت ماساژ بدهید. بعد از آن صورت را بشویید و مرطوب کنید. این کار را بیش از ۲ یا ۳ بار در هفته تکرار نکنید، در غیر این صورت موجب خشکی و حساسیت پوست می‌شود.

بخور دادن به‌خودیِ‌خود موجب باز کردن منافذ پوستی نمی‌شود اما با نرم کردن سلول‌های مرده‌ی پوست و سبوم، به خارج کردن آنها از منافذ پوست کمک می‌کند که موجب می‌شود پوست ظاهر بهتری داشته باشد.

یک کاسه را با آب داغ پر کنید و بگذارید کمی خنک شود، سپس روی سرتان یک حوله بیندازید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه روی ظرف خم شوید تا بخار به صورت‌تان برسد. مراقب باشید که زیاد به آب جوش نزدیک نشوید که صورت‌تان نسوزد. بعد از بخور دادن صورت را با آب گرم بشویید و با ضربات آرام حوله را روی صورت بزنید تا صورت خشک شود و بعد آن را مرطوب کنید. این کار را چند بار انجام بدهید تا به نتیجه‌ی موردنظر برسید.

هر زمان که برای پاک‌سازی یا شستن پوست خود اقدام می‌کنید به‌خاطر داشته باشید که برای مراقبت از پوست باید تعادل را رعایت کنید. استفاده‌ی زیاد از ماسک‌ها در درازمدت موجب خشکی پوست می‌شود. ماسک‌ها برای منافذ پوستی بسیار مفید هستند، اما یک بره‌ی مناسبِ مراقبت از پوست، بهترین راه پیشگیری از بروز جوش سرسیاه است.

با ترکیب کردن سرکه سیب و برگ‌های خردشده‌ی نعناع می‌توانید یک تونر بسازید، سرکه سیب باعث از بین رفتن عوامل ایجاد جوش‌های سرسیاه می‌شود و نعناع یک خنک‌کننده‌ و سفت‌کننده‌ی پوست است. اگر نواحی اطراف جوش‌های سرسیاه متورم یا زخمی باشند، منتول (menthol) می‌تواند به کاهش التهاب آن کمک کند، زیرا التهاب موجب می‌شود تا بیرون کشیدن موادی که در منافذ پوستی هستند، مشکل‌تر شود.

برگ‌های نعناع و سرکه سیب را در یک کاسه ترکیب کنید و آن را یک هفته در یک مکان سرد و تاریک قرار بدهید. سپس یک فنجان آب به آن بیفزایید و آن را ۶ روز در یخچال بگذارید. شب‌ها ابتدا صورت‌تان را بشویید و سپس با استفاده از پنبه این تونر را به صورت بمالید و بگذارید در طول شب روی صورت بماند (اگر پوست حساسی دارید،‌ نباید زیاد روی پوست‌تان بماند). صبح صورت‌تان را بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

179تومان

15تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

راه های درمان جوش سر سیاه بینی

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم و همون طور که اقتضای گرایش تحصیلیم بوده به مدیریت دانش علاقمندم و دوست دارم دانش خودم رو با بقیه به اشتراک بگذارم و متقابلا از دانش شما هم استفاده کنم.

با سلام
احتراما منظور از خاک رس بتُنی، همون بنتونیت هست؟ اگه آره که معادلش به فارسی میشه گل حفاری. خاک رس بتنی نمنه

سلام سایه جان
بله منظور همون بنتونیت هست. ممنون از تذکرتون

ممنون از مطلبتون مفید بود

خواهش می کنم ممنون از همراهی شما

با سلام خدمت شما و تشکر از مقاله خوب و کاربردیتون .

سلام خوشحالم که این مطلب براتون مفید بوده 🙂

مد و زیبایی

خواص حنا؛ ۱۲ خاصیت درمانی گیاه هزار و یک خاصیت


کندر چیست؛ خواص کندر و نحوه مصرف آن

۳ نوع ماسک سفیده تخم مرغ برای شادابی و زیبایی پوست

علت جوش چانه؛ راه‌های پیشگیری و درمان آن

از بین بردن خط اخم ابرو با راهکارهای طبیعی و خانگی

کاخ ورسای فرانسه؛ تاریخچه و حقایقی جالب درمورد بزرگترین قلمرو سلطنتی جهان

خارش بدن؛ ۳۶ دلیلی که باعث خارش پوست می‌شود


چطور احساساتمان را بهتر درک کنیم؟

جاهای دیدنی کاشان، بهشت تاریخ و طبیعت ایران

عفونت ادراری در کودکان؛ علائم، دلایل و راه های درمان

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

بهترین کشورها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۹ کدام‌اند؟


بهترین دانشگاه های کانادا کدام‌اند؟


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن



باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینیدراه های درمان جوش سر سیاه بینی

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

جوش سرسیاه را می توان اولین مرحله آکنه ید. جوش های سرسیاه در صورت و بینی ایجاد می شوند و مشکل شایعی در بین نوجوانان به خصوص افرادی که پوست چرب دارند، به شمار می روند. جوش سرسیاه اگر از وجود جوش سرسیاه بر روی بینی یا صورت خود خسته شده اید می توانید از روش خانگی برای درمان و از بین بردن جوش سرسیاه استفاده کنید!

جوش سرسیاه یکی از منافذ پوستی هست که معمولا با چربی، پوست مرده، مواد آرایشی، آلودگی و مسدود شده است و عموما بر روی بینی، چانه، پیشانی و ایجاد می شوند. این جوش ها معمولا فولیکول های مو را مسدود می کنند و به همین دلیل به شکل نقاط سیاه و ریز روی صورت دیده می شوند.

این جوش ها معمولا نسبت به جوش و آکنه، خفیف تر و ملایم تر هستند و می توان گفت به عنوان یکی از شناخته‌ شده ترین مشکلات پوستی در همه جای دنیاست.

گاهی اوقات هم جوش های سر سیاه ترکیبی از ریشه مو، چربی و سلول های مرده هستند. در رابطه با این جوش ها باید مراقب باشید و آنها را با فشار از پوست خارج نکنید! زیرا این جوش ها با فشار از پوست خارج نمی شوند و این فشار فقط باعث ایجاد کبودی و آسیب های در پوست می شود.

این چند روش ساده و طبیعی را برای تمیز کردن منافذ و رهایی از جوش سرسیاه انجام دهید. مواد مورد استفاده را معمولاً در منزل دارید یا به سادگی می توانید تهیه کنید. جوش سرسیاه روی بینی را از بین ببرید.راه های درمان جوش سر سیاه بینی

یکی از روش های از بین بردن جوش سر سیاه، استفاده از پوست پرتقال است. این روش فوق العاده شما را از جوش های سرسیاه خلاص می کند و باعث کاهش چربی اضافی پوست می شود.

روش استفاده:

ژل آلوئه ورا پتانسیل زیادی در برطرف کردن مشکلات پوستی دارد و از بین بردن سریع جوش صورت هم یکی از خواص فوق العاده آن است.

روش استفاده:

بخار دادن به پوست می تواند تاثیرات فوق العاده ای به همراه داشته باشد. با این کار پوست مرطوب شده و منافذ پوستی باز می شوند.

جوش شیرین یک روش مؤثر برای درمان جوش سرسیاه و آکنه است زیرا کمک می کند ناخالصی های روی پوست پاک شود.

روش استفاده:

از دارچین نیز می توان برای حذف و جلوگیری از جوش ها استفاده نمود.

روش استفاده:

همچنین برای درمان جوش سرسیاه می توانید یک قاشق چایخوری از پودر دارچین را با عسل مخلوط‌ کنید تا خمیری درست شود و قبل از خواب بر روی منطقه آسیب دیده اعمال کنید و در هنگام صبح صورت خود را با آب بشورید. برای گرفتن بهترین نتایج این کار را به مدت 1 روز انجام دهید.

ترکیب کردن بلغور جو دوسر با ماست برای حفظ پوست عالی است.

روش استفاده:

همچنین برای از بین بردن جوش صورت می توانید دو قاشق غذاخوری بلغور جو دو سر را با 3 قاشق غذاخوری ماست و مقدار کمی آبلیمو و روغن زیتون مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود و آن را بر روی کل صورت خود قرار دهید و پس از چند دقیقه صورت خود را با آب بشورید.

لیمو برای درمان آکنه و جوش سرسیاه مورد استفاده قرار می گیرید، زیرا می توان جوش را از بین ببرد. همچنین مواد مغذی و ویتامین های موجود در آبلیمو برای انواع مشکلات پوستی مناسب است.

روش استفاده:

همچنین شما می توانید از آبلیمو تازه با شیر یا گلاب برای ایجاد پاک کننده صورت چند بار در هفته استفاده کنید.

چای سبز نیز می تواند برای درمان جوش سرسیاه مورداستفاده قرار گیرد.

روش استفاده:

کیفیت متعادل کننده موجود در عسل برای درمان جوش صورت مناسب است. عسل سبب روشن سازی و از بین رفتن جوش ها می شود.

روش استفاده:

زردچوبه برای سوختگی های جزئی به کار می رود و همچنین می توان برای از بین بردن جوش سرسیاه از آن استفاده کرد.

روش استفاده:

همچنین شما می توانید پودر چوب صندل، پودر زردچوبه و شیر را باهم مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود و آن را به مدت 1 دقیقه بر روی قسمت آسیب دیده قرار دهید و سپس با آب بشورید.

یکی دیگر از روش های مؤثر و طبیعی برای از بین بردن جوش سرسیاه، استفاده از نمک اپسوم است.

روش استفاده:

آرد ذرت به عنوان یک ساینده سبب تمیز کردن پوست شما و مسدود کردن حفره ها می شود.

روش استفاده:

یکی از ساده ترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه شنبلیله است.

روش استفاده:

1 درمان خانگی برای رفع چین و چروک پوست

راه های درمان جوش سر سیاه بینی

8 روش برای از بین بردن سریع جوش صورت

7 روش محبوب برای زیبایی پوست صورت

آیا مطلب ” 13 روش خانگی از بین بردن جوش سرسیاه ” برای شما مفید بود؟

همه‌ی افراد در دوره‌ای از زندگی خود دچار آکنه‌ها می‌شوند. آکنه‌های مزاحم []

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

سعی در رعایت کپی رایت داشته باشیم ! زوم لایف


۲۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۴۶


توسط تکتم کوثری

متاسفانه جوش صورت و بخصوص جوش سر سیاه یکی از بدترین مشکلات پوستی است که ممکن است گریبانگیر هرکسی شود. جوش‌های سر سیاه بر روی صورت خودشان را به راحتی نشان می‌دهند و روی زیبایی چهره اثر می‌گذارند. بسیاری از افرادی که مبتلا به جوش‌های سر سیاه می‌شوند دچار عدم اعتماد به نفس شده و همیشه دیدن چهره‌شان موجب آزردگی و نارحتی آن‌ها می‌شود. اما از آنجا که هر مشکلی راه حل‌های خاص و مربوط به خودش را دارد ما سعی کرده‌ایم در یک مقاله کامل تمامی راه‌ها و روش‌های طبیعی برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه را به شما معرفی کنیم. پس با چی بپوشم و روش‌های درمان جوش سر سیاه صورت و بینی همراه باشید. 

 

راه های درمان جوش سر سیاه بینی

جوش‌های زیرپوستی، که کومدون دارد، معمولاً ناشی از بسته‌شدن دهانهٔ خروجیِ غدد چربی‌ساز پوست است. ترشحات چربی وقتی نمی‌تواند از دهانهٔ مسدودشدهٔ غدد چربی‌ساز خارج شود، داخل این غدد مثل بادکنک تجمع پیدا می‌کند؛ درنتیجه این تجمع چربی در زیر پوست جوش‌های زیرپوستی ایجاد می‌شود. در واقع هنگامی که پوست یا چربی اطراف ریشه مو در نزدیکی سطح پوست جمع می‌شود، دانه‌های سر سیاه تشکیل می‌شود که به مرور زمان در اثر تماس با هوا سفت شده و تبدیل به جوش سر سیاه می‌شود. برای خلاص شدن از شر جوش‌های سر سیاه باید از تکنیک‌های خاصی استفاده کنید که سعی کرده‌ایم اغلب این تکنیک‌ها را در این مطلب شرح دهیم.

 

بهترین زمان برای فشردن جوش‌های سرسیاه بزرگ بعد از حمام است زیرا محفظه‌های پوست شما باز است و به راحتی می‌وانید با آرام فشار دادن اطراف جوش مایع داخل آن را خارج کنید. به خاطر داشته باشید که قبل از این کار حتما دستان خود را شسته و از یک تکه پنبه برای تمیز کردن جوش استفاده کنید تا مایع داخلی آن به قسمت‌های دیگر پوست نفوذ نکند. علاوه بر این می‌توانید به جای دوش گرفتن تنها ده دقیقه صورت خود را با دستگاه بخور مرطوب کنید.

 

 

استفاده از این ابزار لم خاصی دارد که شما به تنهایی نمی‌توانید از آن استفاده کنید و ممکن است آسیب جدی به پوست خود وارد کنید. برای این کار بهتر است از یک فرد حرفه‌ای‌تر کمک بگیرید.

 

 

بسیاری از افراد برای پاک کردن آرایش صورت خود از پاک کننده‌های بسیار قوی با فرمولاسیون‌های قوی و سوزاننده استفاده می‌کنند که این کار بسیار اشتباه است زیرا این پاک کننده‌ها به شدت پوست را تحریک می‌کنند و باعث تجمع چربی در اطراف پوست شده و میزان جوش‌های سرسیاه بر روی پوست را افزایش می‌دهند.

 

شستشوی روزانه صورت سبب می‌شود تا الودگی‌ها و چربی‌های موجود بر روی بافت پوست از بین برود و از ایجاد جوش‌های سر سیاه جلوگیری می‌کند. بهتر است برای حداقل یک بار در روز و یک بار در شب با استفاده از صابون‌های آنتی باکتریال صورت خود را بشویید.

 

 

ملحفه بالشت یکی از وسایلی است که صورت تماس بسیاری با آن دارد. اگر ملحفه کثیف و یا چرب باشد می‌تواند تاثیر منفی بر روی پوست صورت بگذارد زیرا پوست صورت به راحتی آلودگی‌ها را جذب خود می‌کند در نتیجه هر هفته یک بار ملحه بالشت خود را با استفاده از مواد شوینده مناسب بشویید.

بسیاری از افراد به طور دائم با دست خود صورت‌شان را مالش می‌دهند و یا با جوش‌های صورت خود بازی می‌کنند که این کار اساسا اشتباه می‌باشد. زیرا دست‌های شما ممکن است آلوده باشد یا در اثر برخورد با جوش صورت آلوده شود و بعد در صورت تماس دست با سایر نواحی بدنتان ممکن است آن قسمت هم مبتلا به جوش شود.

 

عسل یکی از مواد طبیعی بسیار مفید است که به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می‌کند و منافذ پوست را می‌تواند باز کند و هرگونه آلودگی یا چرکی را از روی پوست از بین ببرد. برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه ½ قاشق چایخوری دارچین را به همراه یک فاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید سپس با انگشتان خود مخلوط عسل و دارچین را بر روی پوست خشک خود با حرکت دایره‌ای بزنید و سه دقیقه بعد با آب ولرم شست و شو دهید. پس از چند روز استفاده از این ماسک می‌توانید شاهد از بین رفتن جوش‌های سرسیاه باشید.

 

سفیده تخم مرغ مانند یک پاک کننده قوی عمل می‌کند و کمک می‌کند منافذ پوست که سفت شده‌اند بهبود یابند. برای این کار زرده و سفیده دو عدد تخم مرغ را جدا کرده، زرده‌ها را هم زده و با برس یک لایه نازک بر روی پوست خود بکشید. پس از دو دقیقه لایه دوم که سفیده‌های هم زده است را بر روی پوست خود بکشید. پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پوست خود را با آب گرم بشویید تا شاهد صاف شدن و نرمی پوست خود شوید.

 

 

انواع مختلفی از خاک رس آرایشی به شکل پودر در بازار وجود دارد که می‌توانید آن را تهیه کنید. خاک رس با خشک کردن سطح پوست و از بین بردن چربی‌های زائد روی پوست مانع ایجاد جوش‌های سر سیاه بر روی پوست می‌شود. برای تهیه این ماسک، یک قاشق غذاخوری پودر خاک رس را با مقدار سرکه سیب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید، سپس آن را بر روی صورت خود ماساژ دهید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بگذارید ماسک روی صورت بماند سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید و خشک کنید.

 

اسید لاکتیک موجود در ماست و خواص آرامبخش بلغور جو د سر موجب می‌شود تا پوست شما کاملا پاکسازی شود و التهابات روی پوست از بین برود. برای تهیه این ماسک سه قاشق غذاخوری  ماست و دو قاشق غذاخوری بلغور جو دو سر به اضافه مقداری روغن زیتون و چند قطر آب لیمو را میکس کرده و بر روی پوست خود به مدت ده دقیقه قرار دهید، سپس با آب ولرم بشویید.

 

مطالب مرتبط:

۱- دلایل ریزش مو چیست و چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

۲- ۹ راهکار برای داشتن لبخندی زیبا

۳- فرم صورت من به چه شکل است؟

راه های درمان جوش سر سیاه بینی

محبوبترین مطالب

(( timeout ) {
setTimeout(
{
notice .getElementById(“cptch_time_limit_notice_8”)
if ( notice )
notice.style.display “block”
},
timeout
)
})(12)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.
1
 + 
4
  

.hide-if-no-js {
display: none !important
}

ممنونم

مطالب مرتبط

با عضویت در خبره چی بپوشم میتونید از آخرین اخبار ما و تخفیفات فروشگاه ها مطلع شوید

©چی بپوشم / بازنشر مطالب تنها با کسب اجازه کتبی و پرداخت هزینه بابت هر مطلب و همچنین ذکر منبع و لینک مستقیم به همان مطلب مجاز است

This site is protected by wp-copyrightpro.com

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *