موارد مصرف قرص زادیتن 1 میلی گرم

خواص دارویی و گیاهی

موارد مصرف قرص زادیتن 1 میلی گرم
موارد مصرف قرص زادیتن 1 میلی گرم

زادیتن (zaditen) به شکل قرص یک میلی گرمی، شربت خوراکی، قطره چشمی و قطره خوراکی در دسترس عموم قرار دارد.

طبقه بندی مارتیندل : گشاد کننده های برونش و داروهای ضد آسم
طبقه بندی درمانی : داروهای آنتی هیستامین > نسل دوم آنتی هیستامین ها

قرص زادیتن (zaditen) از خانواده آنتی‌هیستامین‌هاست که برای پیشگیری از آسم، خارش، آلرژی، کهیر و… تجویز می‌شود. توجه داشته باشید که این دارو نباید برای درمان حملات حاد آسم استفاده شود و تنها حالت پیشگیرانه دارد .


اسامی دیگر زادین عبارتند از :

موارد مصرف قرص زادیتن 1 میلی گرم




میزان دقیق مصرف این دارو حتما باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد.به طور معمول این دارو دو بار در روز (یک یا دو عدد قرص) و برای چند هفته تجویز می‌شود.

زادیتن یک داروی مشابه کرومولین با اثرات ضدهیستامین با خواص ضدآنافیلاکسی است .زادیتن موجب بلوک تقریباً اختصاصی گیرنده H1 هیستامین می‌شود. هیستامین واسطه شیمیایی آزادشده از سیستم ایمنی است که عامل بروز اغلب علائم التهاب ناشی از آلرژی یا سرماخوردگی مانند آبریزش بینی و … است.

زادیتن از راه خوراکی به خوبی جذب می شود و اثرش تا 12 ساعت باقی می ماند. شروع اثر پیشگیری کننده دارو آهسته می باشد. برای رسیدن به بیشینه اثر دارویی 6-4 هفته زمان لازم است.

دیگر علائمی که در ادامه ذکر می شود بسیار نادر است، اما در صورت مشاهده حتما به پزشک خود اطلاع دهید:

در حساسیت های شدید نسبت به این دارو و در حمله های شدید آسم استفاده از این دارو منع مصرف دارد.


1. در صورت ابتلا به بیماری‌هایی مثل دیابت و صرع قبل از مصرف زادیتن پزشک را در جریان قرار دهید.
2. چنانچه در دوران بارداری یا شیردهی هستید درباره مصرف یا عدم مصرف قرص زادیتن با پزشک مشورت کنید. به طور کلی در دوران بارداری و شیردهی مصرف این دارو توصیه نمی‌گردد.
3. دوره درمان با زادیتن را کامل کنید.
4. حتی در صورت احساس بهبودی بدون مشورت با پزشک معالج خود، مصرف قرص زادیتن را قطع نکنید. چراکه ممکن است چند هفته طول بکشد تا اثرات بهبودی آشکار گردد.
5. زادیتن ممکن است باعث خواب‌آلودگی و گیجی گردد لذا ضمن درمان با این دارو از رانندگی و کار با وسایلی که نیاز به هوشیاری کامل دارند خودداری نمایید.
6. در صورت فراموش شدن یک نوبت مصرف دارو، به محض به یاد آوردن، آن نوبت باید مصرف شود، مگر این که تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرارسیده باشد. در این صورت، مقدار مصرف بعدی زادیتن نباید دوبرابر گردد.
7. در صورت داشتن حساسیت دارویی و غذایی شدید قبل از مصرف قرص زادیتن پزشک را در جریان قرار دهید.
8. توصیه می‌شود قرص زادیتن را با غذا یا بلافاصله پس از غذا میل نمایید.
9. چنانچه مبتلا به نوعی بیماری هستید، یا سابقه ابتلا به بیماری دارید به پزشک اطلاع دهید.
10. در صورتی که از سایر آنتی‌هیستامین‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای درمان آلرژی یا سرماخوردگی و ویتامین‌ها استفاده می‌کنید قبل از مصرف زادیتن با پزشک مشورت کنید.
11. مصرف زادیتن یا کتوتیفن در کودکان تحت نظر پزشک بلامانع است.
12. در صورت ظهور بثورات پوستی، کهیر، خونریزی یا کبود شدگی غیرمعمول مصرف دارو را قطع و بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.



زادیتن را درون جعبه در دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی گرا به دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

کتوتیفن (KETOTIFEN) به گروه داروهای آنتی هیستامین تعلق دارد. برای پیشگیری از آسم استفاده می شود. نام تجاری دارو Zaditen و جزو گروه دارویی ضدآسم، ضدآلرژی و از گروه شیمیایی داروهای مهارکننده می باشد.

در فصل بهار که انواع حساسیت ها بسیار شایع است، داروهای ضدحساسیت یا همان آنتی هیستامین ها مصرف بالایی پیدا می کنند. کتوتیفن در موارد دیگری از آلرژی همچون التهاب بینی و التهاب ملتحمه، نیز به کار می رود. اصولا کتوتیفن با کاهش التهاب در مجاری هوایی، باعث حرکت آزادتر هوا در آن ها می شود.

زادیتن (zaditen) به شکل قرص یک میلی گرمی، شربت خوراکی، قطره چشمی و قطره خوراکی در دسترس عموم قرار دارد.

طبقه بندی مارتیندل : گشاد کننده های برونش و داروهای ضد آسم

موارد مصرف قرص زادیتن 1 میلی گرم

طبقه بندی درمانی :داروهای آنتی هیستامین > نسل دوم آنتی هیستامین ها

اسامی دیگر زادین عبارتند از :

 

پروفیلاکسی آسم ، آلرژی ، کهیر ، خارش ، کونژکتیویت ، آلرژیک

سرگیجه ، خواب آلودگی ، خشکی دهان ، تحریک عصبی ، افزایش وزن

در صورت بروز یا شدت علایم ذکر شده، با پزشک خود مشورت کنید. اما در صورت بروز هر یک از علایم یا نشانه های زیر، مصرف دارو را قطع و بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید:بثورات پوستی، کهیر، خونریزی یا کبود شدگی غیرمعمول.

داروهای ضددیابت ،الکل ، داروهای خواب آور

کتوتیفن، داروی بدون نسخه نیست و بسته به مشکل شما، پزشک معالج دوز خاصی از کتوتیفن را تجویز می کند. دارو را دقیقا مطابق با دستور پزشک خود، استفاده و از تغییر دوز آن پرهیز کنید.

دستورات روی بسته دارو را نیز به دقت مطالعه نمایید. ممکن است چند هفته طول بکشد تا شما اثرات کتوتیفن را به طور کامل احساس کنید. حتی در صورت احساس بهبودی بدون مشورت با پزشک معالج خود، مصرف دارو را قطع نکنید.

دو بار در روز برای چند هفته، به مقدار ١ تا ٢ عدد قرص

این دارو در حملات آسم مؤثر نیست، بنابراین به بیمار توصیه می شود که از قطع ناگهانی داروهای ضدآسم که قبلاً مصرف کرده است (خصوصاً استروئید) خودداری کند

در صورت فراموش کردن یک دوز کتوتیفن، به محض به خاطر آوردن، دوز فراموش شده آن را میل کنید. اما اگر تقریبا زمان نوبت بعدی رسیده است، نوبت فراموش شده را رها کرده طبق برنامه منظم خود عمل کنید. مقدار دارو را دو برابر نکنید.

ملاحظات غذایی

با توجه به احتمال بروز ناراحتی معده در اثر مصرف کتوتیفن، توصیه می شود آن را با غذا یا بلافاصله پس از غذا میل نمایید.

کتوتیفن را در بسته مخصوص آن، کاملا پوشیده و دور از دسترس اطفال نگه دارید.

دارو باید در دمای اتاق، دور از نور مستقیم، حرارت زیاد و رطوبت نگهداری شود.

با تمام شدن تاریخ انقضای دارو، آن را دور بریزید.

کودکان و زنان باردار یا شیرده

– مصرف کتوتیفن در کودکان تحت نظر پزشک بلامانع است.

– در صورت بارداری، قصد باردار شدن و یا شیردهی، حتما با پزشک خود در خصوص فواید و مضرات استفاده از کتوتیفن حین حاملگی و شیردهی صحبت کنید. موارد منع مصرف در مواردی که حساسیت مفرط به دارو وجود دارد، باید از مصرف آن خودداری نمود.

1. اگر قبل از شروع مصرف کتوتیفن، دارویی برای آسم یا بیماری فعلی خود مصرف می کنید، پس از شروع درمان با کتوتیفن، استفاده از آن داروها را حداقل تا دو هفته ادامه دهید.

2. این دارو در حملات آسم مؤثر نیست، بنابراین به بیمار توصیه می شود که از قطع ناگهانی داروهای ضدآسم که قبلاً مصرف کرده است (خصوصاً استروئید) خودداری کند.

3. به بیمار توصیه کنید طی دوره درمانی از کارهایی که نیاز به هوشیاری کامل دارد اجتناب کند. کتوتیفن می تواند حالت خواب آلودگی ایجاد کند، بنابراین تا زمان مشخص شدن میزان تاثیر آن در شما، از رانندگی یا انجام کارهای پردقت پرهیز کنید. ضمنا باید گفت که الکل حالت خواب آلودگی و گیجی این دارو را تشدید می کند.

نکات زیر را به پزشک خود اطلاع دهید:

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

مجری طرح پایلوت : انجمن داروسازان اصفهان

تحت نظارت معاونت غذا و دارو

مسئولیت صحت اطلاعات بر عهده داروخانه می باشد

*دریافت دارو فقط بصورت حضوری در محل داروخانه و با نسخه کامل امکان پذیر است*

کتوتیفن
مواجهه با برخی مواد مانند پشم یا موی حیوانات ،گرده گیاهان، گرد و خاک و مصرف بعضی مواد غذایی می تواند منجر به بروز علائم حساسیت یا آلرژی شود. این علائم ناشی از آزادسازی ماده ای به نام هیستامین در بدن می باشند. آزادسازی این ماده از سلولهای بدن منجر به بروز علائمی مانند آبریزش بینی، عطسه، خارش، آبریزش چشم، التهاب پوستی و در مواردی تنگی نفس و سایر علائم التهابی می‌شود. کتوتیفن به عنوان یک داروی ضد حساسیت یا آنتی هیستامین با مهار اثرات هیستامین می تواند علائم حساسیت را تسکین دهد و از تشدید شدن آنها جلوگیری نماید.
این دارو به صورت قرص ،شربت و قطره چشمی موجود می باشد.
پیش از مصرف کتوتیفن:
– در صورت بارداری ،شیردهی یا اقدام به بارداری به پزشک خود اطلاع دهید.
– در صورت ابتلا به هرگونه اختلال کبدی یا کلیوی پزشک خود را مطلع نمایید.
– در صورت سابقه یا ابتلا به بیماری‌های چشمی نظیر گلوکوم (آب سیاه )،اختلالات پروستات یا هر گونه مشکل در دفع ادرار ،مشکلات گوارشی نظیر سابقه انسداد روده ،صرع و بیماری‌ خونی ارثی پورفیری حتماً پزشک خود را آگاه نمایید.
-لیستی از کلیه داروها و فرآورده های مکمل و گیاهی مصرفی خود در اختیار پزشکتان قرار دهید تا در صورت وجود تداخل اقدامات لازم صورت بگیرد.
-در صورت سابقه حساسیت به این دارو یا سایر داروهای آنتی‌هیستامین پزشک خود را مطلع نمایید.
نحوه صحیح مصرف کتوتیفن
-دارو را دقیقا طبق توصیه پزشک مصرف نماییدبا این حال به طور معمول در بزرگسالان یک قرص یک میلی گرم دو بار در روز و در کودکان بالای سه سال یک پیمانه شربت (معادل ۵ میلی لیتر )دو بار در روز توصیه می شود.
-می توانید کتوتیفن را همراه با یک وعده غذایی سبک یا میان وعده میل کنید.در صورت مشکل بلع می‌توانید یک لیوان آب همراه با دارو مصرف نمایید.
-در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو نیاز به مصرف نوبت فراموش شده نمیباشد کافیست نوبت بعدی را طبق روال سابق مصرف کنید و از دو برابر نمودن مقدار دارو در یک نوبت خودداری نمایید.
-اکثر افراد نیاز به استفاده طولانی مدت از آنتی هیستامین ها ندارند و به محض اینکه علائم حساسیت برطرف شد می توانید مصرف این دارو را قطع نمایید.
توصیه ها
-مصرف کتوتیفن میتواند با ایجاد خواب آلودگی یا گیجی همراه باشد لذا در مدت اثر دارو از رانندگی و کار با ابزار هایی که نیاز به احتیاط بیشتری دارند خودداری نمایید. مصرف الکل همزمان با این دارو اثر خواب آوری این دارو را تشدید می نماید به همین دلیل بهتر است از مصرف همزمان این دو فرآورده با هم خودداری کنید.
-در صورتی که قرار است عمل جراحی یا آزمایش خاصی انجام دهید (خصوصاً تست آلرژی) حتماً درمانگر خود را در جریان مصرف کتوتیفن قرار دهید تا در صورت نیاز مصرف این دارو در زمان مناسب قطع گردد.
-مصرف کتوتیفن در برخی افراد موجب افزایش حساسیت پوست به نور خورشید می شود به همین خاطر در مدت درمان با این دارو از ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده نمایید و و از گرفتن حمام آفتاب بپرهیزید.
-پیش از خرید هرگونه دارو از داروخانه داروساز خود را در جریان مصرف داروهای آنتی هیستامین قرار دهید زیرا بسیاری از داروها از جمله داروهای خواب آور و آرامبخش می توانند عوارض جانبی آنتی‌هیستامین‌ها را تشدید نمایند.
عوارض ناخواسته دارویی کتوتیفن
-عوارض این دارو محدود و خفیف می باشد با این حال در صورت اختلال در خواب ،تغییر درخلق و خو ، زودرنجی و عصبی شدن با پزشک خود صحبت کنید.
-در صورت احساس سرگیجه یاخواب‌آلودگی از رانندگی و کار با ابزاری که نیاز به احتیاط دارند، خودداری نمایید.
-در صورت بروز خشکی دهان می‌توانید از آب نبات یا آدامس های فاقد شکر استفاده نمایید.

موارد مصرف قرص زادیتن 1 میلی گرم

چنانچه در خصوص “کتوتیفن ” سوالی دارید، عارضه خاصی مشاهده نموده اید و یا مطلب ویژه ای به نظرتان می رسد با دیگران به اشتراک بگذارید

قرص زادیتن یکی از قرص های تجویز شده برای کنترل حساسیت و کاهش علائم آن است. اغلب این حساسیت ها معمولاً در نتیجه تغییر فصل ایجاد می شوند. در این مطلب قصد داریم شما را با موارد مصرفی این قرص و عوارض آن آشنا کنیم.

قرص زادیتن از خانواده و زیر گروه آنتی هیستامین هاست. با این وصف باید گفت که این قرص بیشتر برای درمان آلرژی، خارش، کهیر و پیشگیری از آسم توصیه می شود. بیشترین بعد مصرفی این قرص مربوط به حساسیت های فصلی است.

ضرورت استفاده از قرص زادیتن(Zaditen) با تغییر فصل مخصوصاً بهار احساس می شود. این قرص یکی از داروهای ضدآلرژی است. این دارو نام تجاری قرص کتوتیفن بوده و برای برطرف شدن علائم آلرژی به کار می رود. دقت داشته باشید که این دارو نباید برای درمان حملات آسم مورد استفاده قرار بگیرد. چون که این دارو فقط حالت پیشگیری کننده دارد.

از اینکه با مطلب قرص ضدحساسیت زادیتن ما را همراهی کردید، سپاس گذاریم. امیدواریم ارائه این اطلاعات، قرص زادیتن را به خوبی به شما معرفی کرده باشد و از خواندن این مطالب لذت برده باشید.

منبع : آرگا

موارد مصرف قرص زادیتن 1 میلی گرم



موهاتو ابریشمی کن !



روغن خراطین و خواص شگفت انگیز آن !



چطور ارزان به آنتالیا سفر کنیم؟


معرفی بهترین رستوران های کوش آداسی مناسب با ذائقه شما


تبلت جدید و خوش قیمت سامسونگ را با 8 درصد تخفیف بخرید



ایده های جذاب برای تزیین تم تولد مردانه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

قرص زادیتن (zaditen) از خانواده آنتی هیستامین هاست که برای پیشگیری از آسم، خارش، آلرژی، کهیر و… تجویز می شود. سرگیجه، تهوع، خواب آلودگی و خشکی دهان برخی از عوارض مصرف قرص زادیتن می باشد. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

موارد مصرف قرص زادیتن 1 میلی گرم

می پسندم

0

سایر خبرها

شل کننده عضلانی است. سردرد، سرگیجه و خواب آلودگی از عوارض مصرف تمازپام است. این دارو در موارد بی خوابی نیز استفاده می شود. توجه داشته باشید که مصرف طولانی مدت این دارو باعث سازگاری بدن با آن شده و اثرات آن را کاهش می دهد. همین امر موجب وابستگی بیشتر بیمار به آن مصرف دوزهای بالاتر آن می شود. در نهایت می توان گفت در صورت عدم کنترل درست بر میزان مصرف، این دارو اعتیادآور خواهد بود. عوارض قرص تمازپام …

خستگی افزایش نیافته است. این کار به شما و پزشک کمک می کند تا به میزان اثربخشی دارو و عوارض احتمالی بیماری آگاهی پیدا کنید. 4. داروهای تان را درست مصرف کنید: دارو را طبق دستور و راس ساعت مقرر مصرف کنید. اگر عوارض دارو یا هزینه های تامین آن آزاردهنده است، اقدام به قطع خودسرانه یا تغییر دارو نکنید. این کار باید با نظر پزشک انجام بگیرد. 5. به طور مرتب نزد پزشک بروید: در درمان بیماری …

… دو درمان بسیار موثر افسردگی، مشاوره و دارودرمانی است و بیشتر بیمارها، با تلفیق هر دو درمان با هم مداوا می شوند. اگر مصرف دارو برای شما الزامی بود، روانپزشک داروهایی برای شما تجویز خواهد کرد که پیش از بارداری و دوران بارداری برای شما ضرر نداشته باشد. البته می توانید از روش های مدیریت استرس همچون مراقبه و یوگا نیز استفاده کنید. 13. مراقب عفونت ها باشید بسیار مهم است که پیش …

…: برای درمان بی خوابی داروهای بسیاری در دسترس هستند، اما عوارض جانبی آنها ممکن است خطرناک باشد. ظاهرا، تجویز قرص های خواب آور مثل درمان کامل بی خوابی به نظر می رسد: یک قرص را مصرف کنید و چند دقیقه بعد به خواب آرامی بروید. اگرچه این قرص ها بدون نسخه هستند، اما بسیاری از مردم از خطرات و عوارض جانبی آن غافل اند. برای آشنایی با این مشکلات احتمالی، این مطلب را دنبال کنید: 1. شما می …

ایرانی گفته می شود هر ایرانی سالانه حدود 340 عدد قرص مصرف می کند که با این حساب، ایران پس از چین، دومین کشور پرمصرف دارو در جهان به حساب می آید. حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت وگو با جام جم، به عوارض همین مصرف خودسرانه دارو و تاثیر آن بر عفونت های بیمارستانی اشاره می کند و می گوید: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها در ایران باعث شده است مقاومت دارویی در …

…. افتتاح خط تولید دو داروی ام اس خط تولید دو داروی زیفرون و تبازیو برای بیماران ام اس نیز امروز افتتاح شد. تبازیو(تری فلونوماید)قرص خوراکی است که به منظور درمان فرم های عودکننده ام اس به کار برده می شود. تری فلونوماید دومین داروی خوراکی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان ام اس است. در مطالعات بالینی انجام شده مشخص شد که تری فلونوماید می تواند موجب کاهش میزان …

ADHD (یا بیش فعالی که قبلاً آن را به نام ADD می شناختند)، یک وضعیت عصب شناختی است که باعث از دست رفتن توجه کودک و بروز رفتارهایی می شود که در صورت عدم درمان، موفقیت آن ها در مدرسه و زندگی اجتماعی و خانوادگی را دشوار می کند. کودکان مبتلا به ADHD ممکن است بی توجه، بیش فعال یا تکانشی (کسی که از روی انگیزه آنی و بدون فکر قبلی کاری را انجام می دهد) و یا دارای ترکیبی از این رفتار ها باشند. در کودک …

متحرک قرار می دهند کمی تعادل خود را از دست می دهند و ناچار به دیواره پلکان تکیه می دهند که به علت حرکت پله ها و ثابت بودن دیواره دو طرف پلکان موجب عدم تعادل بیشترشان می گردد ولی گویا با کمک همراهان به انتهای پلکان می رسند، ولی در همین اثنا احساس درد در ناحیه سینه می کنند و یک عدد قرص نیتروگلیسیرین که همراه داشتند به دهان می گذارند و به راه ادامه می دهند. مقداری که راه می روند (حدود شاید یک دقیقه) به …

سقط جنین را افزایش دهند. بیماری تیروئید،صرع و لوپوس به نظر شانس سقط جنین را افزایش میدهند،اگرچه کاملا ممکن است که با وجود داشتن یکی از این بیماریها،نوزادی سالم به دنیا آورید.مطمئن شوید که سابقه ی بیماریهای خانوادگی تان را برای پزشکتان مطرح میکنید. 4)روزانه حداقل 600 میلی گرم فولیک اسید مصرف کنید. باید این مقدار دارو را یک تا دو ماه قبل از تصمیم به انجام لقاح شروع کنید.فولیک اسید …

اعتیاد نیست، بیان کرد: افرادی که از این قرص استفاده می کنند در ابتدا تصورشان این است که مشکل آنها حل شده ولی بعد از مدتی این دارو جوابگوی بدن آن ها نیست و با الاجبار به مصرف دوباره مواد مخدر روی می آوردند و متاسفانه باید سه برابر گذشته مصرف کنند تا حالت بی قراری به آنها دست ندهد. غلامی با بیان اینکه ترکیب این دارو اصولی نیست و در بسیاری از موارد باعث تشنج و مرگ می شود، تاکید کرد: این قرص …

کهنه شدن بیماری می تواند عواقب بدی در پی داشته باشد. اگر نشان های بیماری در شما شدیدتر شد، حتما به پزشک مراجعه کرده و مصرف دارو را نیز در کنار رعایت موارد بالا آغاز کنید. این بیماری زندگی روزمره شما را با اختلال مواجه می کند، اما با رعایت نکات ذکر شده می توانید به فرآیند درمان سرماخوردگی سرعت ببخشید، به طوری که شاید درمان آن تنها چیزی حدود دو الی سه روز زمان ببرد. در غیر این صورت باید دائما آن را به همراه داشته و اعمال روزمره را با بازدهی بسیار پایینی انجام بدهید. تهیه شده در : گجت نیوز …

// آیا تمایل دارید در کانال گرمه عضو شوید؟ ■نوشته شده در:1396/10/30 به گزارش پایگاه خبری گرمه ، حسن کامکار رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گرمه گفت: طی گزارش های رسیده در خصوص فروش داروی دامی غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان گرمه، اکیپ نظارت بر امور دارویی و درمان شهرستان تشکیل و به صورت گشت مشترک ضمن بازدید از مراکز عرضه و سوپرمارکت های سطح روستا، مقدار 18 ویال …

میزان بیشتری ویتامین ب6 و مصرف آن به همراه زنجبیل، موثرتر است. دوز مصرفی: 25میلی گرم دوتا سه بار در روز؛ -ویتامین K و C: استفاده هم زمان این دو ویتامین به صورت بالینی موثر گزارش شده است. در یک مطالعه پس از 72 ساعت در91% بیماران هیچ گونه تهوع و استفراغی مشاهده نشد. دوز مصرفی: ویتامین K: روزانه 5 میلی گرم؛ویتامین C: 250 میلی گرم سه بار در روز. درمان گیاهی …

. به ارگاسم رسیدن چه مزایایی دارد؟ درمان سردرد ها برای افرادی از شما که مستعد میگرن و سردرد های نیمه – بعد از ظهری هستید، شاید دوران آن باشد که در اندکی حیله گری و ترفند زیاده روی نمایید و لذت ببرید. رابطه جنسی، اندورفین آزاد می کند که میتواند سردردهای مداوم را آرام نماید، بنابر این دفعه بعد که نیاز به اندکی آرامش دارید، رفتن به رخت خواب رابه جای استفاده از قرص های …

مقاله روش های خانگی معالجه کهیر معرفی شده اند که می توانید با کمک آن ها از خارش و درد متاثر از کهیر رها شوید. کمپرس سرد کمپرس سرد یکی از ساده ترین درمان ها هست که سریعا شما را از خارش و یا تورم متاثر از کهیر رهایی می دهد. دمای سرد می تواند رگ های خونی را منقبض کند و از آزاد گردیدن هیستامین زیادتر پیشگیری نماید. در نتیجه از تورم، التهاب و خارش کم گردد. چند تکه یخ …

. سوال: 3 سال پیش قرص ترامادول مصرف می کردم و 2 بار تشنج کردم که بار دوم هر 2 کتف من در رفت و شکست که در مراحل اولیه بیمارستان هر 2 را جا انداختد، ولی در شکستگی کتف هایم دکتر کوتاهی کرد در حال حاضر درد دارم پاسخ: معاینه حضوری لازم دارد. مشخص است که شکستگی درست جوش نخورده است. سوال: در کف پا و ناحیه اطراف پاشنه پایم موقع کار درد می گیرد و وقتی نشسته باشم و بعد شروع به راه …

داروهای عصبی و ضد افسردگی اشاره نمود. به این نوع، ناتوانی جنسی دارویی می گویند. البته در اینجا پزشک است که به شما جهت ادامه یا قطع دارو توصیه لازم را خواهد نمود و قطع خود سرانه دارو عوارض دیگری را می تواند در پی داشته باشد. الکل نیز باعث آسیب کبدی، اختلالات هورمونی و صدمات رشته های عصبی گردیده و در بعضی از مواقع منجر به ناتوانی جنسی دایمی می گردد. نارسایی کلیه و کبد نیز به لحاظ ایجاد …

مصرف دارو رسیده است ، نوبت فراموش شده را رها کرده به برنامه دارویی منظمتان بازگردید و مقدار دارو را دوبرابر نکنید. در صورت بروز خواب آلودگی، سرگیجه و منگی از انجام رانندگی و کار با وسایل خطرناک پرهیز کنید. اگر هر داروی تجویزی یا مکمل های غذایی مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید. چنانچه سابقه حساسیت های شدید دارویی یا غذایی داشته اید قبل از مصرف این دارو پزشک را در جریان قرار دهید. …

پشت شما برداشته شود و همچنین از کم شدن گردش خون به رگ بزرگی که به رحم وصل است جلوگیری می کند . در دوران بارداری ، می توانید در نیمه شب بیدار شوید و کمی را بروید ( به مدت 5 تا 10 دقیقه ) این کار به از بین بردن تهوع های صبحگاهی دوران بارداری کمک می کند . توجه داشته باشید که در د وران بارداری از مصرف قرص خواب بپرهیزید ، مگر به تصویه و نسخه پزشک خود . 4- استفاده از مکمل های غذایی پیش از …

بیمار تمام سوابق را در او بررسی می کند. تمام آزمایش های لازم انجام می شود. اقدامات لازم تشخیص و درمان مانند کنترل وزن، فشار خون، میزان دفع ادرار، تست های بررسی فعالیت کلیوی و بررسی سلامت جنین انجام می شود. میگرن سردردهای میگرنی هم یکی دیگر از بیماری هایی است که به طور شایع در بارداری دیده می شود. افراد مبتلا به میگرن قبل از بارداری باید حتما با پزشک خود مشورت کنند. فردی که به …

سوال مخاطب نی نی بان: سلام من 6ماه قصد بارداری داشتم، که نشد یک ماه لکه بینی داشتم که رفتم دکتر گفتن کم کاری تیروئید دارم و الان دارو استفاده میکنم، با سونوگرافی و نامنظمی پریود دکتر گفت تخمدان پلی کیستیک دارم این ماه برای بارداری از روز 3 تا 5 روز شبی دو تا قرص اوومید 50 تجویز کردن، الان دو روزه که مصرف قرص تموم شده اما هنوز پریود من قطع نشده، یعنی 10روزه پریودم به صورت کم خونریزی دارم، نمیدونم …

بارداری هرگز عادی نیست و در نتیجه همیشه بررسی های دقیق لازم هستند. خوش بختانه می توان تب هایی را که به واسطه بیماری های ویروسی ایجاد شده اند، با مصرف مایعات و قرص های معمولی درمان کرد. البته همین تشخیص و درمان نیز فقط و فقط باید تحت نظر پزشک انجام بگیرد. منبع: سلامتیسم

اطمینان از رشد نکردن فیبروم صورت می گیرد. از جمله درمان های دارویی تجویز آمپول هایی است که به صورت ماهانه تزریق می شوند و پس از شش ماه تزریق، اندازه فیبروم تا 30 درصد و اندازه کلی رحم تا 35 درصد کاهش می یابد، هرچند پس از قطع درمان ممکن است اندازه رحم و فیبروم به حالت اولیه برگردد. ضمنا نمی توان به مدت طولانی از این دارو استفاده کرد زیرا عوارضی مانند پوکی استخوان و یائسگی کاذب ایجاد می …

اطلاع می دهد. ویژگی های نرم افزار MediSafe: مسئولیت رسیدگی به یادآوری دارو بصری و فوق العاده آسان همزمان کردن جعبه قرص پزشکی خانواده به یک مکان به یادآوری برای مصرف به موقع دارو، حتی اگر دستگاه شما خواب باشد انتخاب صدای یادآوری گرافیک با کیفیت بالا که روی صفحه نمایش های HD عالی به نظر می رسد مشاهده لیستی از داروهای “سر رسید امروز” و غیر فعال کردن آنها فهرست PRN (در خواست) دارو …

کاهش دهیم. در روشی که ما به کار می گیریم، به صورت ایده آل باید شبکه ای از ایستگاه ها [متشکل از تجهیزات یونیزاسیون] را داشته باشیم. البته می توان از یک ایستگاه هم استفاده کرد، اما در این صورت به نهایت تأثیرگذاری فناوری دست پیدا نمی کنیم. معمولاً کم ترین تعداد ایستگاه ها در یک شبکه حدود 5 عدد و فاصله این شبکه ها، بسته به عوارض زمین، بین 5 تا 10 کیلومتر است. اگر یک شهر با مشکل آلودگی صنعتی …

یک استامینوفن ساده بخورند (باز هم بر منع مصرف استامینوفن کدئین تاکید می شود). در صورت ضرورت مصرف هر شش ساعت یک بار کپسول های 500 میلی گرمی آنتی بیوتیکی مثل آموکسی سیلین هم ایرادی ندارد. گاهی پزشک ناچار است از داروی بی حس کننده لیدوکائین استفاده کند. ترجیحا اگر در سه ماهه دوم بارداری این اتفاق بیفتد، خطر کمتری ایجاد می کند . مصرف همه قرص ها و کپسول هایی که در ترکیبات شان کدئین وجود دارد …

زمینی حساسیت دارند، ممکن است بدنشان به شنبلیله نیز واکنش نشان دهد، بنابراین این اشخاص باید در مصرف شنبلیله احتیاط کنند. شنبلیله سطح قند خون را کاهش می دهد، استفاده از دوز های بالای این گیاه باعث افت شدید قند خون می شود، بنابراین مبتلایان به دیابت باید با فاصله از دارو های خود از شنبلیله استفاده کنند. تنفس پودر شنبلیله، آسم و علائم آلرژی را در افراد ایجاد می کند، زنان باردار …

برنامه ای تحت عنوان وفاداری به مشتری و یک کمپین همراه با ارائه بنزین تولیدی جدیدی به نام “تقویت کردن ” آغاز کرده و نتیجه اش را در بلند مدت صرفه جویی در مصرف بنرین و برخورداری از موتور خودروئی می داند که پاک باقی می ماند.(6) نکته قابل توجه اینکه بعد از گذشت سالها از نشت نفت در حادثه آبهای خلیج مکزیک این کمپانی هنوز بخشی از تلاش خود را در این راستا قرار داده که مردم را قانع کند وضعیت به حالت …

داد اما بعد از این زمان به دلیل احتمال عفونت، توصیه نمی شود. راه حل دیگر استفاده از شیاف پروژسترون (سیکلوژست) است. به خاطر داشته باشید که این دارو حتما باید با تایید پزشک مصرف شود. نتایج یک مطالعه نشان داد خانم هایی که دهانه رحم آنها کوتاه شده بود و از شیاف پروژسترون واژینال استفاده کرده بودند احتمال زایمان زودرس برای آنها 42 درصد کاهش پیدا کرد و بچه هم بدون هیچ مشکلی به دنیا آمد. راه حل سوم …

“),t.close()},t.write(‘

قرص زادیتن 1 میلی گرم ,قرص زادیتن 1 میلی گرم برای چیست,قرص زادیتن 1 میلی گرم چیست,قرص زادیتن 1 میلی گرم برای کودکان,عوارض قرص زادیتن 1 میلی گرم

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد عوارض و موارد مصرف قرص زادیتن 1 میلی گرم برای کودکان و بزرگسالان صحبت کنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.♥

قرص زادیتن (zaditen) از خانواده آنتی‌هیستامین‌هاست که برای پیشگیری از بیماری های آسم، خارش، آلرژی، کهیر و… توسط پزشکان تجویز می‌شود. سرگیجه، تهوع، خواب‌آلودگی و خشکی دهان برخی از عوارض مصرف قرص زادیتن می‌باشد. توجه داشته باشید که این دارو نباید برای درمان حملات حاد آسم استفاده شود و تنها حالت پیشگیرانه دارد.1. درمان با داروی قبلی ضدهیستامین حداقل باید تا دو هفته پس از شروع مصرف کتوتیفن ادامه یابد. 2. خواب آلودگی ناشی از مصرف این دارو ممکن است مهارتهای فردی از قبیل توانایی رانندگی را تحت تاثیر قرار دهد.1. برای کاهش تحریک گوارشی، دارو با غذا مصرف شود. 2. در صورت بروز خواب آلودگی، احتیاط لازم معمول گردد.مصرف همزمان دارو با آنتی بیوتیک های خوراکی ممکن است باعث کاهش تعداد ترومبوسی ها شود.یک داروی مشابه کرومولین با اثرات ضدهیستامین با خواص ضدآنافیلاکسی است .کتوتیفن برای پیشگیری از آسم بکار می رود.

زادیتن (zaditen) به شکل قرص یک میلی گرمی، شربت خوراکی، قطره چشمی و قطره خوراکی در دسترس عموم قرار دارد. طبقه بندی مارتیندل : گشاد کننده های برونش و داروهای ضد آسم طبقه بندی درمانی : داروهای آنتی هیستامین > نسل دوم آنتی هیستامین ها . نام ژنریک : کتوتیفن نام تجارتی : زادیتن،کترام اشکال دارویی : قرص ۱mg دسته دارویی : آنتی هیستامین

موارد مصرف قرص زادیتن 1 میلی گرم

به هنگام تغییر فصول مخصوصا بهار مصرف آنتی‌هیستامین‌ها هم افزایش می‌یابد. یکی از داروهای ضدآلرژی در این زمینه قرص زادیتن است. این دارو نام تجاری قرص کتوتیفن بوده و برای رفع علایم آلرژی استفاده می‌شود و اگر به ان حساسیت نداشته باشید شما را سریع خوب می کند

Zaditor – Alaway – Refresh Eye – Ketotifen

میزان دقیق مصرف این دارو حتما باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد.به طور معمول این دارو دو بار در روز (یک یا دو عدد قرص) و برای چند هفته تجویز می‌شود.اگر قبل از شروع مصرف کتوتیفن، دارویی برای آسم یا بیماری فعلی خود مصرف می کنید، پس از شروع درمان با کتوتیفن، استفاده از آن داروها را حداقل تا دو هفته ادامه دهید. – این دارو در حملات آسم مؤثر نیست، بنابراین به بیمار توصیه می شود که از قطع ناگهانى داروهاى ضدآسم که قبلاً مصرف کرده است (خصوصاً استروئید) خوددارى کند. ـ به بیمار توصیه کنید طى دوره درمانى از کارهایى که نیاز به هوشیارى کامل دارد اجتناب کند. کتوتیفن می تواند حالت خواب آلودگی ایجاد کند، بنابراین تا زمان مشخص شدن میزان تاثیر آن در شما، از رانندگی یا انجام کارهای پردقت پرهیز کنید. ضمنا باید گفت که الکل حالت خواب آلودگی و گیجی این دارو را تشدید می کند

قرص زادیتن یک داروی مشابه کرومولین با اثرات ضدهیستامین با خواص ضدآنافیلاکسی است .زادیتن موجب بلوک تقریباً اختصاصی گیرنده H1 هیستامین می‌شود. هیستامین واسطه شیمیایی آزادشده از سیستم ایمنی است که عامل بروز اغلب علائم التهاب ناشی از آلرژی یا سرماخوردگی مانند آبریزش بینی و … است.

زادیتن از راه خوراکی به خوبی جذب می شود و اثرش تا 12 ساعت باقی می ماند. شروع اثر پیشگیری کننده دارو آهسته می باشد. برای رسیدن به بیشینه اثر دارویی 6-4 هفته زمان لازم است.

سرگیجه تهوع خواب‌آلودگی خشکی دهان تحریک عصبی ناراحتی معده دیگر علائمی که در ادامه ذکر می شود بسیار نادر است، اما در صورت مشاهده حتما به پزشک خود اطلاع دهید: بثورات جلدی کبودی و خونریزی غیر معمولی افزایش وزن تحریک پذیری

چنانچه در دوران باداری یا شیردهی هستید درباره مصرف یا عدم مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید. به طور کلی در دوران بارداری و شیردهی مصرف این دارو توصیه نمی‌گردد.

در صورت ابتلا به بیماری‌هایی مثل دیابت و صرع قبل از مصرف دارو پزشک را در جریان قرار دهید.دوره درمان را کامل کنید. حتی در صورت احساس بهبودی بدون مشورت با پزشک معالج خود، مصرف دارو را قطع نکنید. چراکه ممکن است چند هفته طول بکشد تا اثرات بهبودی آشکار گردد. این دارو ممکن است باعث خواب‌آلودگی و گیجی گردد لذا ضمن درمان با این دارو از رانندگی و کار با وسایلی که نیاز به هوشیاری کامل دارند خودداری نمایید. در صورت فراموش شدن یک نوبت مصرف دارو، به محض به یاد آوردن، آن نوبت باید مصرف شود، مگر این که تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرارسیده باشد. در این صورت، مقدار مصرف بعدی نباید دوبرابر گردد. در صورت داشتن حساسیت دارویی و غذایی شدید قبل از مصرف این دارو پزشک را در جریان قرار دهید. توصیه می‌شود قرص زادیتن را با غذا یا بلافاصله پس از غذا میل نمایید. چنانچه مبتلا به نوعی بیماری هستید، یا سابقه ابتلا به بیماری دارید به پزشک اطلاع دهید. در صورتیکه از سایر آنتی‌هیستامین‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای درمان آلرژی یا سرماخوردگی و ویتامین‌ها استفاده می‌کنید قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید. مصرف کتوتیفن در کودکان تحت نظر پزشک بلامانع است. در صورت ظهور بثورات پوستی، کهیر، خونریزی یا کبودشدگی غیرمعمول مصرف دارو را قطع و بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.

طی مصرف این دارو مواردی مثل هیجان‌زدگی، بی‌قراری و بی‌خوابی مشاهده شده است. به بیمار توصیه کنید دارو را دقیقا مطابق با دستور پزشک خود، استفاده و از تغییر دوز آن پرهیز کند. حداقل تا دوهفته پس از شروع درمان آسم، دارو درمانی قبلی باید ادامه یابد.

داروهای ضد دیابت مثل متفورمین داروهای خواب‌آور الکل مصرف همزمان دارو با آنتی بیوتیک های خوراکی ممکن است باعث کاهش تعداد ترومبوسی ها شود.

زادیتن را درون جعبه در دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی گرا به دور از دسترس کودکان نگهداری کنید. کتوتیفن را در بسته مخصوص آن، کاملا پوشیده و دور از دسترس اطفال نگه دارید. دارو باید در دمای اتاق، دور از نور مستقیم، حرارت زیاد و رطوبت نگهداری شود. با تمام شدن تاریخ انقضای دارو، آن را دور بریزید.

خواب آلودگی و تسکین شایع ترین عوارض مصرف دارو هستند که چنانچه شدت آنها با ادامه مصرف کم نشود، ممکن است کاهش مقدار یا قطع مصرف دارو ضروری باشد.

کتوتیفن (KETOTIFEN) به گروه داروهای آنتی هیستامین تعلق دارد. این دارو معمولا برای پیشگیری از آسم استفاده می شود. نام تجارى دارو Zaditen و جزو گروه دارویى ضدآسم، ضدآلرژی و از گروه شیمیایى داروهای مهارکننده می باشد. در فصل بهار که انواع حساسیت ها بسیار شایع است، داروهای ضدحساسیت یا همان آنتی هیستامین ها مصرف بالایی پیدا می کنند. یکی از این آنتی هیستامین های محبوب و مفید، کتوتیفن است. کتوتیفن (KETOTIFEN) به گروه داروهای آنتی هیستامین تعلق دارد. این دارو معمولا برای پیشگیری از آسم استفاده می شود. کتوتیفن در موارد دیگری از آلرژی همچون التهاب بینی و التهاب ملتحمه، نیز به کار می رود. اصولا کتوتیفن با کاهش التهاب در مجاری هوایی، باعث حرکت آزادتر هوا در آن ها می شود. کتوتیفن به شکل قرص و شربت در دسترس است.

کتوتیفن، داروی بدون نسخه نیست و بسته به مشکل شما، پزشک معالج دوز خاصی از کتوتیفن را تجویز می کند. دارو را دقیقا مطابق با دستور پزشک خود، استفاده و از تغییر دوز آن پرهیز کنید. دستورات روی بسته دارو را نیز به دقت مطالعه نمایید. ممکن است چند هفته طول بکشد تا شما اثرات کتوتیفن را به طور کامل احساس کنید. حتی در صورت احساس بهبودی بدون مشورت با پزشک معالج خود، مصرف دارو را قطع نکنید. دو بار در روز برای چند هفته، به مقدار ١ تا ٢ عدد قرص این دارو در حملات آسم مؤثر نیست، بنابراین به بیمار توصیه می شود که از قطع ناگهانى داروهاى ضدآسم که قبلاً مصرف کرده است (خصوصاً استروئید) خوددارى کند فراموش کردن مصرف دارو در صورت فراموش کردن یک دوز کتوتیفن، به محض به خاطر آوردن، دوز فراموش شده آن را میل کنید. اما اگر تقریبا زمان نوبت بعدی رسیده است، نوبت فراموش شده را رها کرده طبق برنامه منظم خود عمل کنید. مقدار دارو را دو برابر نکنید.

آلِرژی یا حَسّاسیَت، (به انگلیسی: allergy) واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل گوناگون است. کسانی که دچار حساسیت هستند، دارای دستگاه ایمنی فوق هوشیار هستند که نسبت به مواد ظاهراً بی‌ضرر موجود در محل زندگیشان، واکنشی بیش از حد معمول نشان می‌دهند. برای مثال گرده گیاهان، می‌تواند سیستم ایمنی شخص آلرژیک را طوری تحریک کند که گویی با یک خطر جدی روبرو شده‌است. حساسیت یک مشکل بسیار شایع است و تقریباً از هر ده نفر، دو نفر به نوعی از آن مبتلا هستند. نتایج مطالعه‌ای علمی در دانشگاه اوتاگو نشان می‌دهد کودکانی که به مکیدن انگشت شست یا جویدن ناخن دست خود عادت دارند، کمتر با خطر ابتلا به آلرژی مواجه هستند. اگرچه به تشویق این نوع از رفتار در کودکان توصیه نمی‌شود، اما ظاهراً این عادت‌ها از جنبه‌های مثبت و غیرقابل انکاری نیز برخوردارند.هنگامی که یک سیستم ایمنی افراطی در معرض یک ماده حساسیت‌زا قرار می‌گیرد، چند اتفاق می‌افتد: بدن برای مبارزه با ماده مذکور، شروع به تولید نوع خاصی پادتن می‌کند که IgE نام دارد. پادتن‌ها به نوعی سلول خونی که ماست‌سل mast cell نام دارد متصل می‌شوند. این سلول‌ها در دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی، که محل اصلی ورود عوامل آلرژی زا است، فراوانند. ماست‌سل‌ها با انفجار خود مواد شیمیایی مختلفی از جمله هیستامین و اینترلوکین آزاد می‌کنند که عامل اصلی بروز بسیاری از علایم آلرژی است که از جملهٔ این علایم می‌توان به خارش گلو، آب‌ریزش بینی، اشک‌ریزش، عطسه و سرفه اشاره نمود. اگر مادهٔ حساسیت‌زا در هوا باشد، واکنش آلرژِیک در چشم‌ها، بینی و ریه رخ می‌دهد و اگر این ماده خورده شود، واکنش آلرژیک در دهان، معده و سایر بخش‌های دستگاه گوارش بروز می‌کند. گاهی واسطه‌های شیمیایی آزادشده در بدن به قدری زیاد است که علایم بسیار حادی نظیر کهیر، کاهش فشار خون، شوک یا بیهوشی نیز به وجود می‌آید. 

نشانه‌های آلرژی را می‌توان به سه دسته خفیف، متوسط و حاد تقسیم نمود. واکنش خفیف، شامل نشانه‌هایی است که یک ناحیه از بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مانند التهاب، خارش و آبریزش از چشم. علایم خفیف به بخش‌های دیگر بدن منتقل نمی‌شوند. نشانه واکنش متوسط، در بخش‌های مختلف بدن منتشر می‌شوند و خارش چشم ممکن است به خارش گلو و تنگی نفس هم منجر شود. عکس العمل حاد که آنافیلاکسی (anaphylaxis) نام دارد، نادر است و یک موقعیت خطرناک و از جمله مواردی است که درمیان فوریت‌های پزشکی قرار دارند. در چنین مواردی، آلرژی در تمام بدن منتشر می‌شود. این حالت ممکن است با مجموعه‌ای از حملات خارش چشم و صورت آغاز شود و در عرض چند دقیقه، به سرعت در تمام بدن پخش شود و علایم جدی‌تری چون درد معده، گرفتگی عضلات، تهوع و اسهال را به دنبال داشته و در عین حال درجه التهاب مجاری تنفسی و گوارشی به حدی برسد که تنفس و بلع بسیار مشکل شود. آشفتگی ذهنی و سرگیجه نیز از جمله علایم حساسیت هستند زیرا مشکل آنافیلاکسی باعث کاهش شدید فشار خون نیز می‌شود.کنترل مؤثر بیماری آلرژی وابسته به تشخیص دقیق آن می‌باشد. آزمایش حساسیت می‌تواند کمک به تأیید یا رد آلرژی کند. تشخیص درست، مشاوره و توصیه‌های پیشگیری، که بر اساس آزمایش‌های معتبر حساسیت انجام شده باشند، می‌توانند منجر به کاهش نشانه‌های حساسیت شوند و نیاز به داروهای ضد حساسیت را کم کنند. دو روش متفاوت برای تشخیص وجود آنتی‌بادی‌ها و نوع حساسیت در بدن وجود دارند:آزمایش از طریق پوست و آزمایش خون که هر دوی این روشها معتبرهستند و توصیه می‌شوند. این دو روش مقرون به صرفه و اقتصادی هستند. تشخیص زود هنگام و دقیق موجب کاهش هزینه‌های مشاوره، جلوگیری از مراقبتهای ثانویه، تشخیص اشتباه و پیشامدهای حاد و اورژانسی می‌گردد. حساسیت با گذشت زمان تغییر می‌کند. تست‌های منظم در رابطه با آلرژنها، اطلاعاتی را در خصوص تغییرات بیماری و مدیریت آن و درنتیجه بهبود وضعیت زندگی و سلامت بیمار می‌دهد. معمولاً برای تشخیص این که آیا حساسیت به مواد غدایی چون شیر، تخم مرغ، سویا و گندم تشدید شده‌است یا خیر از تست‌های سالیانه استفاده می‌شود و برای ارزیابی میزان تشدید حساسیت، عواملی چون، بادم زمینی، مغزیات، ماهی و صدفها، آزمایش‌هایی با فاصله زمانی دو تا سه ساله انجام می‌شوند. 

دیدگاه

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

زادیتن یا کتوتیفن که به صورت شربت و قرص در دسترس است که برای  گروه های سنی مختلف به جهت بهبود آسم، آلرژی، حساسیت و… تجویز می شود.

نبض ما- زادیتن حاوی کتوتیفن است که به عنوان عنصر فعال آن عمل می کند. کتوتیفن متعلق به گروه داروهای ضد آلرژی و پیشگیری از آسم است. این دارو در ترکیب با سایر داروها برای درمان آسم آلرژیک خفیف در کودکان استفاده می شود.

کتوتیفن با کاهش حساسیت بدن به آلرژن ها (موادی که باعث واکنش های آلرژیک می شود) به کاهش علائم آسم کمک می کند. این آلرژن ها اغلب می توانند یک حمله آسم حاد را ایجاد کنند.

قرص و شربت کتوتیفن یا زادیتن از خانواده داروهای کورتون نیست و تنها یک آنتی هیستامین (داروهای ضد حساسیت) است.

موارد مصرف قرص زادیتن 1 میلی گرم

این دارو از دسته داروهای تجویزی است و مصرف آن بدون توصیه پزشک می تواند برای بیمار مشکلاتی را ایجاد نماید.

زادیتن را در سه نوع قرص، شربت و قطره چشمی در دسترس است و پس از تجویز پزشک می توانید از داروخانه ها تهیه کنید.

هر قرص زادیتن حاوی  1 میلی گرم کتوتیفن فومارات به عنوان ماده دارویی است و همچنین برخی دیگر از مواد غیر دارویی مانند کلسیم هیدروژن فسفات، منیزیم استیرات و نشاسته ذرت را در خود جای داده است.

هر 5 میلی لیتر از شربت زادیتن حاوی 1 میلی گرم کتوتیفن فومارات است. و همچنین یک سری مواد غیردارویی مانند: الکل، اسید سیتریک، متیل-پراکسید هیدروکسی بنزوات، پروپیل پراکسید هیدروکسی بنزوات، فسفات سدیم، محلول سوربیتول، شکر و آب در آن وجود دارد.

توصیه می شود برای کودکان 6 ماهه تا 3 ساله، دوز مورد استفاده براساس وزن آن ها تعیین شود. 0.05 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن کودک، دو بار در روز، صبح و عصر به وی داده شود. برای کودکان بالای 3 سال، دوز توصیه شده معمولا 1 میلی گرم، دو بار در روز، صبح و عصر است.

برای کاهش عوارض جانبی، پزشکان توصیه می کنند که با دوز کم شروع کرده و پس از 5 روز دارو را به میزان دوز پیشنهاد شده برسانید.

همچنین می توانید از سرنگ های خوراکی برای اندازه گیری میزان دقیق دوز شربت استفاده نمایید. قرص های کتوتیفن و شربت آن را می توان همراه غذا مصرف کرد.

کتوتیفن علائم آسم یا آلرژی را از بین نمی برد. بلکه باید به صورت منظم مورد استفاده قرار گیرد تا موثر واقع شود. هر دو فرم زادیتن را در دمای اتاق نگهداری  کنید و از رطوبت به دور نگاه دارید.

آیا می دانید مبتلایان به آسم بهتر است چه چیزهایی را بخورند و از چه چیزهایی پرهیز داشته باشند؟
برای اطلاعات بیشتر، این مقاله را مطالعه کنید.

افرادی که به کتوتیفن آلرژی دارند و یا کسانی که نسبت به ترکیبات بنزوات حساس هستند نباید از این دارو استفاده نمایند.

داروها در بسیاری از موارد می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند. این عوارض جانبی می تواند خفیف یا شدید، موقت یا دائمی باشد.

محققان عوارض جانبی ذکر شده در زیر را همه افرادی که زادیتن مصرف کرده اند تجربه نکرده اند. اگر در مورد عوارض جانبی دارو نگران هستید، با پزشک خود درباره خطرات و مزایای این دارو صحبت کنید.

عوارض جانبی زیر در حداقل 1٪ از افرادی که از این دارو استفاده می کنند گزارش شده است. بسیاری از این عوارض جانبی را می توان مدیریت کرد، و برخی ممکن است با گذشت زمان از بین بروند. اگر کودک شما این عوارض جانبی را تجربه می کند، با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی که در زیر آمده است، اغلب اتفاق نمی افتد ولی در صورت بروز ممکن است شما را دچار مشکل کند. بنابراین در صورت بروز حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

نشانه های بیماری آنفولانزا (به عنوان مثال کمبود ناگهانی انرژی، تب، سرفه، گلودرد)

در صورت وجود هر یک از موارد زیر، مصرف دارو را متوقف کنید و اقدام به درمان فوری نمایید.

نشانه هایی از واکنش شدید پوستی مانند تاول، پوسته پوسته شدن، بثورات در یک ناحیه بزرگ از بدن، بثوراتی که به سرعت گسترش می یابد یا بثورات همراه با تب و یا ناراحتی پیش می آیند.

چگونه اثرات منفی و عوارض قرص ها را از بین ببریم؟

از بین بردن اثرات جانبی داروها

اگر دچار دیابت هستید، باید بدانید که شربت زادیتن حاوی 4 گرم کربوهیدرات در هر 5 میلی لیتر است. همچنین گزارش های محدودی از کاهش تعداد گلبول های خون در افرادی که داروهای ضد دیابت و کتوتیفن را همزمان مصرف می کنند، به دست رسیده است.

این دارو ممکن است باعث خواب آلودگی شود. والدین باید آگاه باشند که کودکان ممکن است در مراحل اولیه درمان دچار خواب آلودگی شوند.

آنها نباید کارهای بالقوه خطرناکی را انجام دهند تا زمانی که مشخص نشود دارو چگونه بر آن ها تاثیر می گذارد.

کتوتیفن ممکن است خطر تشنج(صرع) را افزایش دهد، به ویژه اگر کودک شما سابقه تشنج داشته باشد. اگر شما یا فرزندتان تشنج یا سابقه تشنج دارید، با پزشک خود مشورت کنید که چگونه این دارو ممکن است بر این بیماری تأثیر بگذارد و یا این بیماری بر میزان دوز مصرفی دارو تاثیر بگذارد.

این دارو نباید توسط کسانی که در دوران بارداری و یا شیردهی هستند، مصرف شود.

در صورتی که پس از مصرف، دچار خواب آلودگی، سرگیجه و یا سردرد شدید هستید، بهتر است که رانندگی نکنید. چرا که ممکن است خطرناک باشد.

تمام نکات مهم در رابطه با “قرص آلوپورینول”

قرص مجسترول برای چه بیماری هایی است؟

نکاتی درباره ماینوکسیدیل داروی ریزش مو

قرص زغال برای چه استفاده می شود؟

تداخلات دارویی با قرص آهن چیست؟

موارد مصرف قرص زادیتن 1 میلی گرم

از فواید و عوارض آمپول نوروبیون بیشتر بدانید

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


تاثیر چاقی در فشار خون بالا


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت


عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ


مراحل لیفت صورت بدون جراحی

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو


دلایل پلاکت خون پایین و درمان آن

مطالب پیشنهادی


بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

موارد مصرف قرص زادیتن 1 میلی گرم
موارد مصرف قرص زادیتن 1 میلی گرم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *