مصرف قرص چربی سوز در بدنسازی

خواص دارویی و گیاهی

در صورت استفاده صحیح، چربی سوز قوی بدنسازی می توانند در کمک به کاهش وزن مفید باشند.
گام اول یادگیری برای جلوگیری از این ۵ اشتباه احتمالی است.

شما درباره مکمل چربی سوز قوی بدنسازی شنیده اید، قرص‌هایی که می توانند چربی بدن شما را مثل بستنی درحال آب شدن در دست بچه‌ها آب کنند، درست است؟ چربی سوز‌‌ها مکمل هستند. آنها با مواد تشکیل دهنده ای طراحی شده‌اند که واقعا می تواند به شما کمک کند تا چربی سوزی شما افزایش پیدا کند. اما آنها نمی‌توانند جایگزین رژیم غذایی و تمرینات بدنسازی شوند.

به چربی سوز به عنوان هدف گیر بر روی تفنگ تک تیراندازی فکر کنید،‌ فقط با این تفاوت که شما سعی بر کاهش سلول‌های چربی دارید. رژیم غذایی تفنگ، ورزش قدرت شلیک است؛ و چربی سوزها به شما کمک می‌کند که بهتر هدف بگیرید و بهتر سلول‌های چربی را بکشید. اما چربی سوزها در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار نگیرند، به بهترین نحو کار نمی کنند. معمولا، به این دلیل است که مردم پنج مفهوم پایه‌ای زیر را برای استفاده مناسب از چربی سوزها برای از دست دادن وزن در نظر نمی‌گیرند. اگر به خواندن ادامه دهید، چربی سوز بعدی که تهیه می‌کنید ممکن است به شما کمک کند چربی ها را از دست داده و بدنی را که برای ساختن آن سخت کار کردید را آشکار کنید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از مردم دچار آن می‌شوند این است که فکر ‌می‌کنند آنها فقط کافیست که ازیک مکمل چربی سوز قوی بدنسازی استفاده کنند و بعد از آن وزن از دست خواهند داد. آنها فکر می کنند که چربی سوز راه حل معجزه آسای است که آنها دنبالش بودند.
اما گرفتن رژیم غذایی با کالری محدود ۸۰ درصد از جنگ برای کاهش وزن است.
اگر شما می‌توانید آن را انجام و ادامه دهید، پس ۸۰ درصد کار را انجام داده‌اید. بقیه آن ورزش و زمان است، و همچین می توانید از مکمل‌ها کمک اضافی دریافت کنید.

چربی سوز قوی بدنسازی می تواند به کاهش چربی کمک کند، اما فقط در صورتی که یک رژیم غذایی مناسب در کار باشد.
چربی سوزها به روش‌های متنوعی اثر می‌گذارند. آنها می توانند انرژی را افزایش دهند، به کاهش اشتها کمک کنن.
چربی را برای مصرف انرژی استفاده کنند، و حتی متابولیسم و دمای بدن شما را افزایش دهند که کالری بیشتری را در طول روز بسوزانید.

نگاهی دقیق به رژیم غذایی خود بیندازید و تعیین کنید آیا آن با هدف از دست دادن چربی شما متناسب است یا نه. برای از دست دادن چربی و نشان دادن بدنی خوش فرم شما باید کالری کمی کمتر از سطح قوت خود و  پروتئین زیادی استفاده کنید، و عادات غذایی سالم دیگر مانند استفاده از چربی سالم خوردن مقدار زیادی سبزیجات تازه را حفظ کنید.
هنگامی که شما در مورد رژیم غذایی خود اطمینان دارید و در کنترل محیط تغذیه خود هستید می توانید شروع به کشف مکمل های چربی سوز کنید.

در انتظارات تان واقع بین باشید. بعضی افراد معتقدند اگر آنها از چربی سوز استفاده کنند باید هر هفته یک کیلو چربی از دست دهند و این اتفاق نخواهد افتاد.

در حالی که میزان کاهش چربی شما افزایش می یابد، اما در هفته فقط به این دلیل که از چربی سوز استفاده می‌کنید ۵ کیلو وزن از دست نخواهید داد. به یاد داشته باشید برای افراد سالم است میزان از دست دادن چربی بدن به طور متوسط نیم تا یکونیم کیلو در هفته است. شما می توانید این میزان را تا ۲ کیلو در هفته افزایش دهید، ، اما پایدار نخواهد ماند. در نهایت، بدن شما پیشرفتش کم می‌شود و از دست دادن چربی آهسته خواهد شد.

اگر وزن خود را خیلی سریع از دست می‌دهید، با استفاده از چربی سوز یا غیره، ممکن است شما در حال از دست دادن توده عضلانی خود باشید. اگر نمی‌خواهید بدنی بد فرم داشته باشید و خواهان تناسب اندام و بدنی خوش فرم هستید بهتر است درباره بره کاهش وزن خود دوباره فکر کنید.

انتظارات خود را از هفته به هفته و ماه به ماه ثبت کنید. هنگامی که به این اهداف کوچک برسید، انگیزه بیشتری خواهید داشت و نتایج عالی از بره خواهید دید. با کمک یک چربی سوز قوی بدنسازی، میزان کاهش چربی شما در مسیر درست باقی خواهد ماند.

چربی سوزها به طور خاصی طراحی شده اند تا به شما دوز مناسب از مواد مختلف برای کمک به چربی سوزی را بدهند. اما این بدان معنا نیست که  با استفاده بیشتر، نتایج بهتری خواهید دید.
تولید کنندگان مکمل، دستورالعمل و طرز استفاده را ارائه می دهند تا شما بتوانید از این طریق میزان دوزی که برای شما مفید است را اندازه گیری کنید.

همیشه بهتر است با کمترین دوز ذکر شده در بسته شروع کنید و حداقل دو هفته از آن دوز استفاده کنید. پس از آن، می توانید تعیین کنید که آیا شما می خواهید دوزهای بالاتری را ، در صورت وجود در دستورالعمل استفاده کنید یا نه. باید بر طبق دستورالعملهای محصول عمل کنید.

اگر روز خود را نمی‌توانید بدون یک فنجان قهوه شروع کنید و در طول روز شما ۳ یا ۴ لیوان دیگر می‌خورید، درباره انتخاب محرک چربی سوز خود مراقب باشید. اکثر چربی سوزها، مگر اینکه به طور مستقیم مشخص شده باشد، حاوی کافئین یا مواد مشابه کافئین هستند،‌که یک محرک است. اگر بخواهید از یک محرک چربی سوز قوی بدنسازی استفاده کنید، مراقب میزان مصرف کل کافئین خود را در طول روز باشید.

در حالی که شما قطعا مزایای انرژی دهنده ای را که از مصرف زیاد کافئین دریافت می کنید دوست خواهید داشت، ، اما اگر شما چربی سوز را با چند فنجان قهوه یا هر نوع نوشیدنی حاوی کافئین مخلوط می کنید، سریعا دچار خستگی شدید می‌شوید، راحت تر خسته شده و زمان بیشتری برای بهبود پس از تمرین نیاز خواهید داشت. درآخر نتایج را کند تر خواهید گرفت.

بنابراین در حالی که ممکن است فکر کنید که ترکیب قهوه و چربی سوز به شما کمک می کند سریعتر نتایج را ببینید، اما با استفاده بیش از حد محرک اثرات مثبت چربی سوز قوی بدنسازی را از بین خواهید برد. در زمانی که از چربی سوز استفاده می‌کنید قهوه بدون کافئین بنوشید و یا حداقل نزدیک زمان خوردن  چربی سوز از نوشیدنی های بدون  کافئین استفاده کنید. به این ترتیب شما در مدت کوتاهی بیش از حد کافئین دریافت نخواهید کرد. حتی قبل از اینکه استفاده از چربی سوز خود را شروع کنید، اطمینان حاصل کنید که تمام محصولات را ببینید و آن محصول که به بهترین شکل نیازها و توقعات شما را برآورده می‌کند را پیدا کنید.

تعدادی از محصولات مختلف برای استفاده وجود دارد، پس مهم است که محصول اولی را که به آن برمی‌خورید را بدون اطلاع از تفاوت محصولات تهیه نکنید.

به محض این که چربی سوزی را که می‌خواهید استفاده کنید را انتخاب کردید، قبل از اندازه گیری میزان پیشرفت به آن دو تا سه هفته فرصت دهید.
اما شما باید پیشرفت خود را ارزیابی کنید. چه عکس از پیشرفت خود گرفته، اعضای بدن را اندازه گیری کنید ، چربی بدن را اندازه گیری کنید و یا فقط وزن خود را روی ترازو چک کنید.اگر نقطه شروع خود را نمی دانید و نتایج را ببینید.

بعضی از مردم واکنش بهتری به بعضی مواد خاص تشکیل دهنده چربی سوزها می‌دهند.
بنابراین آنچه برای یک نفر نتیجه بخش است برای افراد دیگر ممکن است خوب نباشد. بعد از چند هفته، اگر متوجه شدید نتایجی را که امیدوار بودید مشاهده نمی کنید، به جای چربی سوز قوی بدنسازی خود از یک محصول متفاوت استفاده کنید.
با دقت کردن به میزان پیشرفت‌تان  ، محصولات را مقایسه کرده ، تا بتوانید محصول ایده آل خود را پیدا کنید.

به طور خلاصه اگر بره ورزشی و رژیم کاهش چربی خود را انجام دهید، توقعات خود را از کاهش وزن بنویسید(واقع بینانه باشد) ، طبق دستورالعمل از چربی سوز قوی بدنسازی استفاده کنید ، بیش از اندازه از محرک ها استفاده نکرده و پیشرفت خود را اندازه گیری کنید، می‌توانید مکمل چربی سوزی که نتیجه می‌دهد را داشته باشید. این بدان معنا نیست که همه محصول‌ها در بازار دارای کیفیت یکسان هستند. برای تصمیم گیری در مورد چربی سوز باید مقداری تحقیق کنید.این پنج اصل اساسی را در ذهن داشته باشید، و شما به عنوان پیروز در میدان جنگ کاهش چربی خواهید بود.

 

 

سایت خیلی خوبی داردید
ممنونم واقعا

سلام
مطالبتون جالب و خوبن و تقریبا سعی شده با دید ممتنع به مسائل پرداخته بشه
اما چند نکته به نظرم اومد که می تونه مفید باشه
نکته اول درمورد همین مطلب بود که بهتره مشخص کنید که رژیم غذایی سالم و رژیم خوب رژیمی نیست که ادعا می کنه بیش از ۲-۳ کیلو در ماه کاهش وزن میده و رژیم های غیر اصولی شبیه رژیم های کربوهیدرات فری و سوپ روسی و امثالهم رژیم های غیر اصولی و خطرناکی هستند.
و نکته دیگه درمورد کلیات مطالب سایتتون هست که رفرنس بدین واسه مطالعات و مقالاتی که بهشون اشاره میکنید.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مواد اصلی و موثر قرص های چربی سوز اغلب شامل کافئین و افدرین است. مصرف این قرص ها گاهی دارای عوراض جانبی و حتی خطر مرگ است. لذا از مصرف بی رویه و خودسرانه آن ها باید جدا خودداری کرد. در این مطلب نظرات کارشناسان را در خصوص عوارض قرص های چربی سوز بر بدن دنبال می کنیم.

دکتر پروانه رحیمی، استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران، درباره این قرص‌ها می‌گوید:«این گروه داروها به صورت‌های مختلفی در بدن اثر می‌کنند و همه‌شان مضر نیستند. به عنوان مثال، داروهایی هستند که موجب تجزیه نشدن چربی‌ها در روده شده و منجر به اسهال چرب می‌شوند. البته این داروها در طولانی مدت باعث دفع ویتامین‌های محلول در چربی شده و فرد را با سوء‌تغذیه روبه‌رو می‌کنند.

گروه دیگری از داروهای چربی‌سوز هم هستند که مهار‌کننده جذب چربی هستند و باعث می‌شوند چربی وارد چرخه سوخت بدن نشود. اما به ‌طور کلی داروهای چربی‌سوزی که سوخت‌ و‌ ساز بدن را بالا می‌برند چند مشکل ایجاد می‌کنند و بی‌احتیاطی و ناآگاهانه مصرف کردن آن ها می‌تواند موجب مرگ شود؛ مثلا داروهایی که روی غده تیروئید اثر کرده سوخت و ساز را از آن طریق بالا می‌برند، در افرادی که مشکلات قلبی عروقی دارند، ممکن است موجب مرگ شوند.

از سوی دیگر، این داروها باعث از بین رفتن چربی‌های سلولی شده و به بدن آسیب می‌رسانند. همچنین بالا رفتن سوخت و ساز روی دستگاه گوارش نیز اثرگذار بوده و باعث ناراحتی‌های گوارشی می‌شود. پزشکی که برای افراد چاق( BMI بالاتر از ۳۰) این داروها را به تنهایی یا به صورت ترکیبی تجویز می‌کند، باید عملکرد داروها را توضیح دهد تا بیمار با آگاهی، مصرف چربی‌سوزها را انتخاب کند.

دکتر محمود بیگلر، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره این قرص‌ها می‌گوید:«در شرایط کنونی این قرص‌ها خارج از چرخه نظارت وزارت بهداشت و درمان در بازار توزیع می‌شوند. این قرص‌ها از کشورهای هند و پاکستان وارد ایران می‌شوند و هیچ اطمینانی به سلامت آن ها نیست و تضمینی هم برای لاغری افراد وجود ندارد.قرص‌های چربی‌سوز توزیع شده در بازار استاندارد نیستند. این قرص‌ها فقط افراد چاق را به سمت خود جذب کرده و منابع چربی را در بدن آنان آزاد می‌کنند.

قرص چربی‌سوز ونوستات تنها قرص استاندارد و تأیید شده در وزارت بهداشت و درمان است. این قرص فاقد عوارض است و برای افراد مشکلی را به وجود نخواهد آورد.

ونوستات )ارلیستات) یک مهار‌کننده برگشت‌پذیر آنزیم لیپاز است که با برقراری پیوند با این آنزیم، آن را غیرفعال می‌کند. بنابراین از هیدرولیز چربی تری‌گلیسرید به شکل قابل جذب (اسید چرب و مونوگلیسرید) جلوگیری می‌کند. این دارو از طریق خوراکی به مقدار ناچیزی جذب می‌شود و به همراه یک رژیم غذایی کنترل‌شده و کم‌کالری جهت کاهش وزن و نگهداری این وضعیت و نیز کاهش خطر برگشت چاقی به کار می‌رود.

پیشنهاد مطالعه:  قرص چربی سوز ونوستات چیست و چگونه بر بدن اثر می گذارد؟

دکتر علی کشاورز، متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز درباره این قرص‌ها می‌گوید: قرص‌های چربی‌سوز معمولا چربی بدن را می‌سوزاند. ترکیب اصلی در قرص‌هایی که اخیرا وارد بازار شده است اورلیستات است. این قرص‌ها همراه با غذا، درصد زیادی از چربی غذا را دفع می‌کند. از آنجا که این دارو معمولا جذب بدن نمی‌شود، جزو دسته داروهایی است که عوارض جانبی کمی دارد. چون متابولیسم آن روی اندام‌های بدن می‌شود، اما وقتی جذب نمی‌شود، عوارض جانبی آن کمتر است. قرص‌های آنتی‌لیپاز در واقع جذب چربی را مختل ‌می‌کنند و در نتیجه جذب ویتامین‌های محلول در چربی را نیز مختل می‌نمایند.

در واقع جذب ویتامین های E و D و A و k در مصرف‌کنندگان این قرص‌ها صورت نمی‌گیرد. حال اگر قرار باشد فردی در کوتاه مدت از این قرص‌ها استفاده کند، دچار مشکل نخواهد شد، اما اگر در درازمدت مورد استفاده قرار گیرد، عوارض جانبی رخ خواهد داد. این داروها موجب کمبود ویتامین‌های محلول در چربی، افزایش خون‌ریزی ماهیانه در خانم‌ها در اثر اختلال در انعقاد خون به علت کمبود ویتامین k می‌شود. از سوی دیگر، کمبود هر یک از ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین E نیز عوارض خاص خود را دارد؛ به طور مثال، باعث جذب کمتر مواد مغذی آنتی‌اکسیدان در بدن می‌شود.

در غذاهای سرخ شده، کتلت، کوکو و فست‌فودها چربی زیادی وجود دارد. گاهی می‌توان پس از صرف غذای چرب از این قرص‌ها، مصرف کرد و صرفا مصرف محدود این قرص‌ها توصیه می‌شود، نه مصرف مداوم و همیشگی آن ها. مصرف خودسرانه هر نوع دارویی از جمله این قرص‌ها به هیچ عنوان صحیح نیست.

این قرص ها چگونه اثر می کنند؟

قرص‌های چربی‌سوز اغلب دارای کافئین و افدرین هستند و بر اساس این دو ماده باعث افزایش مصرف کالری می‌شوند. افدرین باعث انبساط ریه‌ها می‌شود؛ ضربان قلب و فشار خون را افزایش می‌دهد؛ باعث کاهش اشتها می‌شود و مانند یک دیورتیک عمل می‌کند، یعنی باعث افزایش دفع ادرار می‌شود. البته اگر شما آسپیرین یا یک نوع داروی قلبی یا داروی ضدآسم (غیر از افدرین) را مصرف می‌کنید یا این که نسبت به کافئین حساسیت دارید، نباید از قرص‌های چربی‌سوز استفاده کنید، زیرا باعث نظم شدن ضربان قلب، مشکل شدن تنفس و بروز حملات دردناک می‌شوند.

کافئین نیز مثل افدرین باعث افزایش تولید گرما در بدن می‌شود و تحقیقات نشان داده است اضافه کردن آسپیرین به مواد حاوی کافیئن و افدرین، تولید این گرما را می‌کند. هنگامی که دمای قسمت مرکزی بدن افزایش یابد، شما به طور خودکار انرژی بیشتری می‌سوزانید.

داروهای چربی‌سوز به علت کاهش سریع وزن، خیلی استفاده می‌شوند، اما بعضی افراد به این داروها خوب پاسخ نمی‌دهند. برای همین توصیه می‌شود در مصرف این‌ داروها احتیاط کنید و از مصرف بی رویه و خودسرانه آن ها اجتناب کنید و فقط تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه این داروها را مصرف کنید.

عوارض جانبی مصرف قرص های لاغری چیست؟

در صورتی که این داروها بیش از اندازه مصرف شوند یا مدت مصرف بیش از چند هفته شود، عوارض زیر بروز می کند:

پیشنهاد مطالعه: قرص چربی سوز سی ال ای چیست؟ مکمل cla چه فواید و عوارضی دارد؟

حفظ وزن کاسته شده، چگونه ممکن است؟

اثر این داروها کوتاه مدت است. اگر فرد بخواهد پس از کاهش وزن، برای مدت طولانی ثابت بماند، باید در تمام مدت مصرف قرص، عادت غذایی اش را تغییر دهد و فعالیت ورزشی منظمی داشته باشد تا پس از قطع دارو با پرخوری به وزن اولیه بازنگردد.

داروهای ضد اشتها برای همه افراد توصیه نمی شوند. افراد مسن و کودکان نباید از این داروها استفاده کنند. در صورتی که می خواهید از داروهای لاغری استفاده کنید، حتماً پزشک را از شرایط جسمی تان مطلع سازید؛ اگر باردار یا شیرده هستید، حساسیت خاصی دارید و یا تحت درمان با داروی دیگری هستید یا در صورتی که مبتلا به دیابت، فشار خون ، بیماری قلبی ، صرع ، بیماری کلیوی، اعتیاد، تیروئید پرکار، افسردگی، سردرد میگرنی و فشار چشم هستید، حتماً پزشک را مطلع سازید.

آموزش تغذیه صحیح در این روش، علل و عوامل چاقی بررسی و موشکافی می‌شود و ضمن این که شرح مفصلی از انواع غذاهای موجود در سفره های معمولی و مقدار کالری هر یک در اختیار فرد قرار می‌گیرد، روش محاسبه مقدار کالری مورد نیاز شخص نیز به او آموزش داده می‌شود.

(این که کدام غذاها و به چه میزانی باعث چاقی می‌شود و کدام غذا را میتوان به صورت آزاد استفاده کرد و) همگی این آموزش ها طی یک جلسه آموزشی، مطالعه کتاب و پیگیری (با مراجعه دو هفته یک بار) در اختیار فرد قرار خواهد گرفت تا به وزن مطلوب خود برسد.این روشی است که دکتر کرمانی در پیش گرفته است و توانسته است با اجرای آن، موفقیت چشمگیری در کاهش و نگهداشتن وزن افراد به دست آورد. تنها راه صحیح و پایدار برای کاهش وزن و نگهداشتن وزن جدید این است که چاق ها بدانند روش تغذیه گذشته شان اشتباه بوده است.

باید از داروها، عمل ها، وسائل ارتعاش، گوشواره ها، کمربندها و دستگاه های برقی،سوناها، ‌لیپوساکشن و مانند آن ها دوری کنند و در فکر ایجاد راه حل و روشی مناسب در تغذیه باشند. باید در رفتارهای خوراکی، ‌سفره ها و خوراکی ها تجدید نظر کرد. باید گذاشت همان سفره هائی که فرد را چاق کرده اند، او را لاغر کنند. برای همین باید در دانستنی های تغذیه نیز تجدید نظر کرد. باید دانست که لاغر شدن به معنای گرسنگی کشیدن نیست، بلکه به معنای تنظیم غذاهاست. چاق ها باید بدانند که رسیدن به اندام مناسب و سلامتی، گنج است؛ و نابرده رنج نیزگنج میسر نمی‌شود.

و در آخر :هیچ قرص و اکسیر سحرآمیزی برای کاهش وزن وجود ندارد. برای کاهش وزن باید از روش های مختلف رژیم غذای تحت نظر پزشک استفاده کنید و ورزش کنید.

تهیه و تدوین:  elmezesh.com

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

برای اطلاع از دریافت نظر یا پاسخ به نظر شما این قسمت را تیک بزنید

سلام من بیماری نارسایی قلبی البته نه خیلی شدید دارم و داروی فشار خون مصرف میکنم ازچه نوع قرص لاغری میتونم استفاده کنم وزنم ۷۸ کیلو شده و به خاطر اضافه وزن زیاد خیلی اذیت میشم ضمنا ومن ۵۰ ساله هستم

سلام، توصیه ای در خصوص معرفی دارو به شما نداریم، واقعیتش زیاد تأثیر نداره، شما بهتره سبک زندگی و تغذیه تون رو اصلاح کنید، داروهای به اصطلاح چربی سوز به خاطر ترکیباتی مثل کافئین باعث افزایش ضربان قلب میشن، بهتره قبل از مصرف هر نوعی، با پزشک مشورت کنید

سلام من قدم ۱۷۶ و وزنم ۸۵ کیلو هست حدود شش ماه پیش ۹۶ کیلو بودم که بدون دارو و با تمرین توی ۶ ماه این وزن رو کم کردم به نظرتون الان عیب نداره از چربی سوز لیپو۶ و امینو اسیدها استفاده کنم؟

سلام، اگر دنبال توصیه خوب و سالمی هستید، تمرینات بدنسازی رو شروع کنید یا اگر شروع کردید بهتر ادامه بدید، آمینو اسید و پروتئین وی هم استفاده کنید تا عضله سازی کنید، رشد عضله بیشتر، چربی سوزی بیشتری رو به دنبال داره، تغذیه تون هم گر در مسیر این هدف باشه، خیلی بهتر وزن کم می کنید تا این بخواید برای چربی سوز هزینه کنید

سلام من قدم ۱۷۸ولی وزنم۱۲۴وسنم هم ۱۷میخواستم بدونم ازچه قرص لاغری میتونم استفاده کنم وازچه نوعش که هم موردتایید بهداشت باش وهم عوارض کمی داشته باش مرسی ازمطالبتون

سلام، توصیه ای در این خصوص نداریم، واقعیتش شما تا به دنبال علت افزایش وزنتون نباشید و از طریق متخصص پیگیری نکنید، با قرص چربی سوزی کار خاصی نمیشه کرد

نه بیماری هست نه چیزدیگه ای تنها مشکلم پرخوریه واینک استعدادچاقی دارم

دوست عزیز، شما فکر می کنید چون پر خوری می کنید وزن تون بالا رفته، افزایش چرب اختلال زیادی در عملکرد هورمون های لپتین، گرلین و انسولین ایجاد می کنه، به همین خاطر هر قرص چربی سوزی هم استفاده کنید، نقش چندانی نداره، شما پر خوری رو علت افزایش وزن می دوند، خب کمتر غذا بخورید! این پاسخ درستی نمی تونه باشه، اما تصور بر این هست شما پر خوری کنید و قرص چربی سوز مصرف کنید نمی تونه بهتون کمک کنه، چون این قرص ها جذب چربی رو مانع میشن نه چربی سوزی

سلام کل مطالبتون در مورد قرص ها و دارو های لاغری رو خوندم و بابتش واقعا ممنونم من همیشه ورزش دارم . تمرینات هیت هفته ای بین یک تا چهار بار و پیاده روی تند همیشه (۵ الی۶کیلومتر). هیکلم خوبه ولی به سختی خیلی زیاد بدنمو خوب نگهداشتم با این حال بازم در ناحیه پهلو و بازو و رانها کمی چاقم متاسفانه . ۱۳ ساله ورزش میکنم قدم ۱۶۰ هست و وزنم ۵۷ مشکل من اشتهای خیلی خیلی زیادمه . مدتی دمنوش نیوشا خوردم برای کاهش اشتها که خوب بود و براحتی دوسایز و چندکیلو کم کردم ولی خب از لحاظ قیمتی بصرفه نیست . دنبال داروهای گیاهی بودم برای کاهش اشتها در طول روز و رفع یبوست که با داروی ردوکیل که یه نوع فیبر هست آشنا شدم (Redukil) و قرصی ب ویت لاس ۴ (Weight Loss 4)که از ترکیب چای سبز ، گارسینیا کامبوجیا ، گلوکومانان ، پروبیوتیک ها و فیبرهای پری بیوتیک درست شده و ساخت امریکاس از محصولات Doctors Select هست میشه نظرتون رو در مورد این داروها هم بگین ؟ من فقط دنبال چیزی هستم که اشتهای خیلی زیادمو کم کنه .

سلام، اطلاعی از این داروها نداریم، اما شما چند نکته رو مد نظر داشته باشید، اول ساعت خواب و میزان خواب مناسب، دوم عدم وجود استرس یا حداقل استرس بالا و سوم که اساس همه چیز نوع تغذیه شماست، چیزی که مهم هست مواد غذایی مصرفی شماست، شما سعی کنید در وعده های غذایی تون پروتئین سهم بیشتری داشته باشه

سلام استفاده هم زمان از قرص ونوستات و چای سبز روزی ۲ بار و قرص تن لس مشکل ایجاد میکنه

سلام، چیزی که در قرص تن لس هست در چای سبز و قرص ونوستات هم وجود داره، بنابراین از نظر ما توصیه نمیشه

قد ۱۶۲ وزن ۵۹ ، وزن چربی بدنم نرماله ولی تا میانگین نرمال فاصله داره واسه همین میخوام بدنم خشک تر شه ، و اینکه ۴ روز تو هفته تمرین میکنم نمیدونم این کپسول تاثیر داره یا نه

من اگر جای شما باشم سعی می کنم با تغذیه و تمرینات اینتروال درصد چربی بدن رو کاهش بدم

باسلام دکتر تغذیه برام کپسول ابستاپ نوشته بدنسازی کار میکنم ۳ساله با بره غذایی رو رعایت میکنم این قرص ضرر نداره؟

سلام، در اطلاعات دارویی که در موردش نوشته شده عوارض خطرناکی نمی تونه داشته باشه ولی در مجموع افزایش ضربان قلب و یا اختلال در سیستم گوارش معمولاً از عوارض جانبی این محصولات هست

ممنون فهمیدم ببخشید من ۷۰کیلو بودم چاق بودم استارت رو زدم لاغرش کردم ۵۷کیلو شدم طبیعی با رعایت تغذیه و ورزش بعد ضعف کردم وزنه زدم پروتعین روبردم بالا۶۱شد وزنم بدنم خیلی چربی ریخت ولی الان احساس میکنم ایتس کرده بدنم میگن یا حجم بیار چربی بره یا چربی سوزی

امیرجان، من از رژیم غذایی شما اطلاع ندارم، در این شرایط تغییر رژیم غذایی می تونه موثر باشه، چربی سوز کار خاصی نمی کنه، شما وقتی بدنت کاهش چربی رو متوقف کرده چربی سوزی چیکار می کنه؟ تمرینات با وزنه رو انجام بدید و نوع رژیم غذایی رو هدفمند کنید

خب تو باشگاه مربی ها میگم وزن نباید زیاد باش سنگین میشه نمیشه سرعت و چابک باشی از این ورم یکم چربی دارم اگه میشد عکس بدنمو میفرستادم کمه زیر شکم و سینه دارم حالا موندم در به در اره ۵کیلو کم دارم تغذیه هم رعایت میکنم و مکمل وی رو هم کنارش مصرف میکنم حتی وزنهچهم رفتم ولی هچ

ببینید، اینکه گفتن وزن شما بالا نرود، منظور اضافه وزن هست نه وزن طبیعی شما، شما اگر مواردی که در کامنت قبل گفتم رو در کنار تمرینات وزنه رعایت کنید، حتماً به نتیجه می رسید

برخی برای کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‏ آل، به دنبال سریع ترین راه ممکن هستند بدون اینکه عوارض آن را در نظر بگیرند و چه راهی راحت تر از مصرف قرص های چربی سوز؛ آن هم قرص ونوستات ! تحرک نداشته باشید و لاغر شوید! به گفته

با اراده زیاد به خودتان قول می دهید که چند کیلو وزن اضافه را کم کنید. با رژیم و ورزش کارتان را شروع می کند. در هفته های اول همه چیز به خوبی پیش می رود و بابت این موفقیت به خودتان تبریک می گویید. اما بعد از مدتی

مواد اصلی و موثر قرص های چربی سوز اغلب شامل کافئین و افدرین است. مصرف این قرص ها گاهی دارای عوراض جانبی و حتی خطر مرگ است. لذا از مصرف بی رویه و خودسرانه آن ها باید جدا خودداری کرد. در این مطلب نظرات کارشناسان را در خصوص عوارض

طرح جذاب ۳۰ روزه‌ی Get-Fit Guy، چربی دور کمر و شکم شما را آب می‌کند و چربی‌های موضعی و موقت مختص فصل تعطیلات را از بین می‌برد. بدون صرف زمان زیادی در باشگاه، دور کمر باریک دلخواه خود را باز می‌یابید. برخلاف عقیده‌ی عمومی و احتمالاً باور شما، در

استفاده از آمینو اسید برای چربی سوزی و عضله سازی در صنعت غذایی رواج زیادی پیدا کرده است. وقتی صحبت از کاهش وزن، چربی سوزی و بهینه کردن ساختار بدنی به میان می‌آید، رژیم غذایی رمز موفقیت است. غذایی که می‌خورید می‌تواند شما را در روند پیشرفت‌تان پیش ببرد

زمانی‌که در مورد مصرف استروئید ورزشکاران حرفه‌ای خبرهایی به گوش می‌رسد، سوالاتی مثل عوارض جانبی، استفاده بیش از حد، عوارض مغزی، زمان حفظ اثرات مصرف و غیره در ذهن همه ما ایجاد می‌شود. بنابراین در این مطلب مجله علم ورزش به بررسی این سوالات در مورد دیانابول می‌پردازد. دیانابول

به نظر می‌رسد همه فکر می‌کنیم، نسبت به سلامتی و زندگی سالم در تلاش هستیم و خیلی از نکات را ساده و پیش افتاده می‌دانیم، اما همیشه اینطور نیست، شرایط زندگی امروزه مقداری ما را نسبت به مقوله سلامتی و زندگی سالم دور کرده است! مجله علم ورزش در

کلر یک عنصر بسیار ضروری برای ضدعفونی کردن آب­ استخرهاست و ما هیچ وقت راضی نمی شویم در آب استخری شیرجه بزنیم که ضدعفونی نشده و آلوده است. کلر استخر برای کشتن باکتری‌ها در استخر مورد استفاده قرار می­‌گیرد و استفاده از آن برای ایمن نگه­داشتن محیط استخر از

سندروم X یا سندروم متابولیک که به سندروم مقاومت انسولین IRS هم معروف است، عبارت است از مجموعه‌ای از ناهنجاری‌های متابولیک و همودییک ( مجموعه‌ای از عوامل شامل فشار خون بالا، سطح بالای قند خون ناشتا و چاقی شکمی گفته می‌شود که خطر ابتلا به بیماری های قلبی_عروقی و

آیا بچه‌ها باید تمرینات قدرتی انجام دهند و آیا بدنسازی کودکان فایده‌ای برای‌شان دارد؟ طبق مقاله‌ای که در Pediatric News منتشر شده، بچه‌هایی که تمرینات قدرتی انجام می‌دهند نسبت به سایر همسالان خود امتیازاتی شامل حال‌شان می‌شود. بعضی از این فواید، مشابه همان فوایدی هستند که در مورد تمرینات

با عضویت در خبره مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به شما ارسال می‌شود.

چند سال است که در کشور ما این فرهنگ غلط و وارداتی جاافتاده است که با استفاده از هر شیوه‌ای حتی به‌طور مصنوعی می‌توان اقدام به لاغری کرد. در برخی از باشگاه‌های بدنسازی نیز افرادی که برای ورزش می‌روند تلاش می‌کنند تا با استفاده از داروهای نیروزایی که مورد تائید وزارت بهداشت و پزشکان نیستند، زودتر به اهداف خود در زمینه لاغری یا عضله‌سازی‌ یا به‌اصطلاح خود چربی‌سوزی دست پیدا کنند.

البته استفاده از قرص‌های چربی‌سوز درصورت مشاوره و نظارت پزشک می‌تواند بلامانع باشد. همه قرص‌های چربی‌سوز خطرناک نیستند ولی باید با آگاهی آنها را مصرف کرد. برخی از این داروهای به‌اصطلاح چربی‌سوز، داروهایی هستند که موجب تجزیه‌نشدن چربی‌ها در روده شده و باعث تولید اسهال چرب می‌شوند. البته این داروها در طولانی مدت باعث دفع ویتامین‌های محلول در چربی شده و فرد را با سوء تغذیه روبه‌رو می‌کند.

گروه دیگری از داروهای چربی‌سوز هم هستند که مهار‌کننده جذب چربی دارند و باعث می‌شوند چربی وارد چرخه سوخت بدن نشود اما به‌طور کلی داروهای چربی‌سوزی که سوخت و ساز بدن را بالا می‌برند چند مشکل ایجاد می‌کنند که بی‌احتیاطی و ناآگاهانه مصرف کردن آنها می‌تواند موجب مرگ شود.

اما آیا بهتر نیست به جای استفاده از داروهای چربی‌سوز که به استناد پزشکان در بهترین شرایط نیز عوارض به‌همراه دارند، خود تلاش کنیم و با ورزش فرایند چربی‌سوزی مخرب را به فرایند چربی‌سوزی مثبت تبدیل کنیم.

در اغلب موارد مربیان باشگاه‌های بدنسازی معتبر به متقاضیان این رشته ابتدای کار یک رژیم غذایی کم‌کالری می‌دهند تا فرد با رعایت یک رژیم غذایی متعادل به ورزش بپردازد و فرایند چربی‌سوزی‌ را به‌طور طبیعی انجام دهند.

در واقع افراد بدنساز می‌توانند با فعالیت اندک هوازی ابتدای ورود به باشگاه خود را برای اجرای بره‌های وزنه‌ای مهیا کنند و سپس به‌مدت نیم‌ساعت و جهت چربی‌سوزی با تردمیل فعالیت هوازی انجام دهند.

ورزش و کاهش وزن و حتی عضله‌سازی‌ به‌صورت تدریجی بسیار مثمر‌ثمر‌تر از ورزش سنگین به همراه مصرف دارو است. در این میان نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ورزش بدنسازی را بهتر است برای دستیابی به فیزیک مناسب و از بین بردن چربی‌های زائد انجام داد و نه برای حجیم کردن عضلات، زیرا در سنین بالاتر و درصورت کنار گذاشتن این ورزش بدن افت می‌کند و ممکن است این ورزش که عوارض ماندگار و طولانی مدت در بدن دارد باعث بروز عوارض قلبی در سنین بزرگسالی شود.

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

قرص های چربی سوز برای بدن خطرناک هستند

 

برای کاهش وزن بعضی مردم به کارهای خطرناکی دست می زنند از جمله دفع چربی از سیستم بدن

به نوشته «نیوزویک»، اگرچه از طریق قرص های چربی سوز، چربی های اضافه بدن دفع می شود و فرد وزن کم می کند اما خطر بروز بیماری نیز وجود دارد در این مطلب به خطرات مصرف قرص های چربی سوز و به راه های سالم و طبیعی رفع آن اشاره شده است که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

خطرات مصرف قرص های چربی سوز:

*ایجاد اختلال در سیستم گوارشی بدن

سیستم گوارشی بدن وظیفه دارد غذاهایی را که می خورید هضم کند و ماده مغذی موجود در مواد غذایی را در قسمت های مختلف بدن توزیع کند.

قرص های چربی سوز مانع از رسیدن ماده مغذی کافی به قسمت های مختلف بدن می شود و تمام مواد غذایی را به عنوان چربی دفع می کند.

نرسیدن مواد مغذی به بدن باعث سوء هاضمه، گرسنگی و پایین آمدن وزن می شود.

*اسهال:

مصرف قرص های چربی سوز باعث اسهال و استفراغ حاد و در نتیجه کم شدن آب بدن می شود. بی آبی علاوه بر ایجاد ضعف و بیهوشی مشکلات جدی تری را ایجاد می کند.

روش های سالم دفع چربی:

*هنگام کاهش وزن، باید بدانید که چگونه می توان چربی را از بدن دفع کرد.

دانستن این روش ها نه تنها برای حذف سلول های چربی اضافه بلکه برای دفع سموم موجود در چربی ها نیز مهم است شما با افزودن مواد خاص به رژیم غذایی روزانه خود، می توانید روند کاهش وزن را سرعت ببخشید.

۱ – آب؛ اگرچه حجم و میزان دفع ادرار افزایش پیدا خواهد کرد اما ارزش دارد.

از آنجا که حدود ۷۵ درصد بدن ما از آب تشکیل شده، این بهترین روش دفع چربی است.

*دانه سویا: این گیاه غنی از لیسیتن و کولین است که سوخت و ساز سالم بدن را حفظ می کند و مانع از جذب چربی می شود.

از طرفی به بدن کمک می کند تا سوخت و ساز ادامه پیدا کند.

*میوه؛ میوه سرشار از آب، ماده مغذی مهم از جمله فیبر و ویتامین C است. ویتامین C خاصیت چربی سوزی را سرعت می بخشد و چربی را از بدن دفع می کند.

در رژیم هایی که چربی ها را از بدن تخلیه می کند، مصرف مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت، نارنگی توصیه می شود تا علاوه بر دفع چربی انرژی فرد نیز افزایش یابد.

*سبزی؛ همانند میوه، سبزی نیز حاوی مقدار زیادی آب، ویتامین، ماده معدنی و فیبر است که مولکول های چربی اضافه را از بدن دفع می کند. سعی کنید سبزی ها را خام یا نیم پز مصرف کنید.

* چای سبز- ماته (چای پاراگوئه):

این دو نوع چای حاوی تیوبرمین کتاکین پلی فنولز و کافئین است که به طور موثر چربی را از بدن دفع می کند. ترکیب کافئین و تیوبرمین به روند سوخت و ساز بدن کمک می کند. کتیکین پلی فنولز مانع از تراکم چربی و کاهش کلسترول مضر می شود. مخلوط چای لیمو تصفیه کننده سیستم بدن و سرشار از روی و پتاسیم است و چربی جمع شده را از بین می برد و گردش خون را افزایش می دهد.

 این مخلوط حاوی ۲ لیوان آب جوش، ۲ قاشق غذاخوری عسل، آب یک لیمو ترش و مقدار کمی فلفل قرمز است.

منبع:سیمرغویرایش و تلخیص:آکاایران

خطرات مصرف قرص های چربی سوز:

*ایجاد اختلال در سیستم گوارشی بدن

سیستم گوارشی بدن وظیفه دارد غذاهایی را که می خورید هضم کند و ماده مغذی موجود در مواد غذایی را در قسمت های مختلف بدن توزیع کند.

قرص های چربی سوز مانع از رسیدن ماده مغذی کافی به قسمت های مختلف بدن می شود و تمام مواد غذایی را به عنوان چربی دفع می کند.

نرسیدن مواد مغذی به بدن باعث سوء هاضمه، گرسنگی و پایین آمدن وزن می شود.

*اسهال:

مصرف قرص های چربی سوز باعث اسهال و استفراغ حاد و در نتیجه کم شدن آب بدن می شود. بی آبی علاوه بر ایجاد ضعف و بیهوشی مشکلات جدی تری را ایجاد می کند.

روش های سالم دفع چربی:

*هنگام کاهش وزن، باید بدانید که چگونه می توان چربی را از بدن دفع کرد.

دانستن این روش ها نه تنها برای حذف سلول های چربی اضافه بلکه برای دفع سموم موجود در چربی ها نیز مهم است شما با افزودن مواد خاص به رژیم غذایی روزانه خود، می توانید روند کاهش وزن را سرعت ببخشید.

۱ – آب؛ اگرچه حجم و میزان دفع ادرار افزایش پیدا خواهد کرد اما ارزش دارد.

از آنجا که حدود ۷۵ درصد بدن ما از آب تشکیل شده، این بهترین روش دفع چربی است.

*دانه سویا: این گیاه غنی از لیسیتن و کولین است که سوخت و ساز سالم بدن را حفظ می کند و مانع از جذب چربی می شود.

از طرفی به بدن کمک می کند تا سوخت و ساز ادامه پیدا کند.

*میوه؛ میوه سرشار از آب، ماده مغذی مهم از جمله فیبر و ویتامین C است. ویتامین C خاصیت چربی سوزی را سرعت می بخشد و چربی را از بدن دفع می کند.

در رژیم هایی که چربی ها را از بدن تخلیه می کند، مصرف مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت، نارنگی توصیه می شود تا علاوه بر دفع چربی انرژی فرد نیز افزایش یابد.

*سبزی؛ همانند میوه، سبزی نیز حاوی مقدار زیادی آب، ویتامین، ماده معدنی و فیبر است که مولکول های چربی اضافه را از بدن دفع می کند. سعی کنید سبزی ها را خام یا نیم پز مصرف کنید.

* چای سبز- ماته (چای پاراگوئه):

این دو نوع چای حاوی تیوبرمین کتاکین پلی فنولز و کافئین است که به طور موثر چربی را از بدن دفع می کند. ترکیب کافئین و تیوبرمین به روند سوخت و ساز بدن کمک می کند. کتیکین پلی فنولز مانع از تراکم چربی و کاهش کلسترول مضر می شود. مخلوط چای لیمو تصفیه کننده سیستم بدن و سرشار از روی و پتاسیم است و چربی جمع شده را از بین می برد و گردش خون را افزایش می دهد.

 این مخلوط حاوی ۲ لیوان آب جوش، ۲ قاشق غذاخوری عسل، آب یک لیمو ترش و مقدار کمی فلفل قرمز است.

منبع:سیمرغویرایش و تلخیص:آکاایران

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

بهترین دارو برای چربی سوزی شکم , بهترین قرص چربی سوز شکم و پهلو , قرص چربی سوز ایرانی برای ورزش , نسخه چربی سوز خیلی قوی سنتی , نسخه پربی سوز خیلی قوی سنتی , بهترین قرص چربی سوز ایرانی , پودر چربی سوز ویژه بدنسازی , قویترین مکمل چربی سوز دنیا , بهترین چربی سوز های طبیعی , چربی سوز قوی برای خانم ها , قرص لاغری قوی بدون عوارض , بهترین چربی سوز طبیعی , چربی سوز طبیعی موضعی , بهترین چربی سوز دنیا , حوه مصرف چربی سوزها , بهترین چربی سوز قرص , قرص گیاهی برای چربی , بهترین قرص چربی سوز , های قرصهای چربی , مکمل های چربی سوز , کپسول اسلم مکس , چربی سوزی شدید , قرص گیاهی چربی , امپول چربی سوز , داروی چربی سوز , قرص چربی سوزی , قرص چربی سوز

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *