مجازات فحاشی ناموسی از طریق پیامک

مجازات فحاشی ناموسی از طریق پیامک
مجازات فحاشی ناموسی از طریق پیامک

رزرو مشاوره و ارزیابی پرونده با بهترین وکیل یاسا.
(۰۲۱) ۸۷۱۳۲ داخلی ۹۰۶

اگر سایت گروه وکلای یاسا به شما جهت حل مشکلات حقوقی کمک کرده است لطفا با شماره ۸۷۱۳۲ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید تا وکالت پرونده شمارا به عهده بگیریم.


مشاوره با وکیل
(۰۲۱) ۸۷۱۳۲

باسلام. یک نفر ازم پول قرض میخواد که گفتم بهش میدم پولشو اما شخصی ناشناس از طریق پیامک به من فحاشی کرده (دیوث. ک*نی) و تهدید کرده که اگه پولشو تا فلان تاریخ ندم اینجورو اونجور میکنه . از طریق دادسرا شکایت کردم. میخوام بدونم مجازات این فحاشی و تهدید چیه؟
باتشکر

سلام
توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد به
مجازات شلاق تا 74 ضربه و یا پنجاه هزار ریال تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد
بود

مجازات فحاشی ناموسی از طریق پیامک

اگر پاسخ من به شما کمک کرده است، با من تماس بگیرید تا وکالت پرونده شما را به عهده بگیرم.

تلفن تماس: ۸۷۱۳۲ – ۰۲۱ داخلی ۱

میتوانید یکی از راه‌های زیر را امتحان کنید

رزرو مشاوره و ارزیابی پرونده با بهترین وکیل یاسا.
(۰۲۱) ۸۷۱۳۲ داخلی ۹۰۶

اگر سایت گروه وکلای یاسا به شما جهت حل مشکلات حقوقی کمک کرده است لطفا با شماره ۸۷۱۳۲ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید تا وکالت پرونده شمارا به عهده بگیریم.


مشاوره با وکیل
(۰۲۱) ۸۷۱۳۲

با سلام من فرهاد خاضع هستم فوق لیسانس عمران برای کسی نقشه کشیده بودیم ۸ ماه بود پول ما رو نمی داد ما ازش پول طلب کردیم ما رو سر دواند بعد زنگ زد یه توهینی کرد تو تلفن بلافاصله تلفن را قطع کرد و دیگه خون به مغز من نرسید هر چه قدر زنگ زدم تلفن را برنداشت منم فحش و براش اس ام اس کردم الان رفته شکایت کرده به شورا حل اختلاف یه جلسه رفتیم الان فردا جلسه دوم است آخرش چی میشه لطفا راهنمایی کنید

مجازات فحاشی ناموسی از طریق پیامک

متن پیامک اماره ای که صرفا به علم قاضی کمک می کند و به تنهایی دلیل محکمه پسندی نیست علی ایحال تصمیم گیری در این خصوص بنا به ادله ابرازی با قاضی پرونده بوده و در صورت اثبات به مجازات جرم انتسابی محکوم خواهید شد.

اگر پاسخ من به شما کمک کرده است، با من تماس بگیرید تا وکالت پرونده شما را به عهده بگیرم.

تلفن تماس: ۸۷۱۳۲ – ۰۲۱ داخلی ۱

میتوانید یکی از راه‌های زیر را امتحان کنید

آیا منظور از توهین ، فحاشی ناموسی است؟ وقتی که متن پیامک حاوی فحاشی ناموسی باشد مجازاتش چیست؟

توهین (از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک) است و  قذف (صرفا نسبت دادن زنا یا لواط به شخص دیگر) است، که این مسئله براساس محتوای مبادله شده مشخص می گردد. البته تحقق قذف نیاز به شرایط خاصی دارد، برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به فحاشی از طریق ارسال پیامک ( قذف 1) مراجعه فرمایید.

درخصوص مجازات هریک از جرایم مزبور نیز باید گفت؛

مجازات توهین؛ شلاق تا 74 ضربه و یا پنجاه هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی

و حد قذف، هشتاد ضربه شلاق است

مجازات فحاشی ناموسی از طریق پیامک

خوش آمدید !! به وبسایت مشاوره حقوقی در حوزه فضای مجازی

اینجا مکانی برای پاسخگویی به سوالات حقوقی شماست. لطفا سوالات خود در حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، حقوق سایبر، جرایم رایانه ای، کپی رایت نرم افزارها، قراردادهای فناوری اطلاعات، ثبت اختراع و علایم تجاری، و تجارت الکترونیک را در اینجا مطرح نمایید

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به “موسسه توسعه حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات برهان” است.

خدمات حقوقی تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی (وکالت دادگستری و مشاوره حقوقی)



فحاشی ناموسی یعنی اگر فحاشی به نحوی باشد که شخص به کسی یا کسانی از خانواده شاکی عناوین ناروا نسبت دهد. مانند آنکه بگوید، (مادر بدکاره) که قاضی باید احراز نماید اگر منظور متهم آن است که واقعاً نسبت زناکاری به مادر شاکی بخواهد بدهد باید حدّ قذف که 80 ضربه شلاق است و لیکن اگر همینطور فقط به لفظ توجه داشته است و نه به معنای آن کلمات، فقط به مجازات مقرر برای فحاشی و توهین محکوم می شود که طبق ماده 608 قانون مجازات اسلامی به مجازات شلاق تا 74 ضربه و یا جزای نقدی محکوم می شود

بزه فحاشی بسیار ناپسند تلقی میگردد و از آن در ردیف جزایی مانند زنا ، قتل عمد و نوشیدن مشروبـات الکلی یاد شده است. البته به نحوه های مختلف این جرم اتفاق میافتد؛ در ابتدا اصطلاحات مربوط به این جرم را به اختصار معرفی میکنیم و سپس به مجازات های هر یک از آنها می‌پردازیم.


مجازات فحاشی ناموسی از طریق پیامک


فحاشی آن است که شخصی نسبت به شخص یا اشخاص دیگر الفاظ رکیک و زشت بکار ببرد که لازم به ذکر است که فحاشی از مصادیق توهین می باشد. که طبق ماده 608 قانون مجازات اسلامی، فحاشی و استعمال الفاظ رکیک اگر مستوجب حد قذف نباشد، به مجازات مرتکب فحاشی تا 74 ضربه شلاق و جزای نقدی محکوم می گردد.


نظر به اینکه طبق ماده 641 قانون مجازات اسلامی اگر از طریق لوازم مخابراتی ایجاد به مزاحمت شود علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد. علی ایحال چنانچه از طریق پیامک فحاشی انجام شود مرتکب، به مجازات مزاحم تلفنی محکوم می گردد.


آن است که؛ در شرع مقدس اسلامی برای حفظ حرمت مؤمنین و مؤمنات لازم گردیده است اگر کسی زنا یا لواط را به کسی نسبت دهد و نتواند آنرا اثبات کند، به80 ضربه شلاق محکوم می شود که از حدود شرعی محسوب می گردد. لازم به ذکر است نوشـتن آن و درج الکترونیـکی آن و انتـشار آن در اینترنت و ایمیل و شبکه های اجتماعی نیز طبق قانون مجازات اسلامی 1392 جرم است.


آن است که شخص با نوشته یا درج در روزنامه ها و مجلات یا سخنرانی در مجامع یا با هر وسیله ای به کسی امری با صراحت را نسبت دهد و نتواند صحت آنرا ثابت نماید، این عمل افترا محسوب می گردد. به طور مثال: شخصی در نوشته ای که به تابلو اعلانات ساختمان نصب می نماید، مدیر را شخص خائن در اموال مال ساختمان قلمداد کند و نتواند آنرا ثابت نماید، مرتکب افترا گردیده است. در واقع افترا از فحاشیهایی است که اگر متضمن قذف نباشد مرتکب به یک ماه تا یک سال حبس و یا یک تا 74 ضربـه شلاق محکوم میشود.


نسبت دادن بزه و یا عمل مجرمانه از ناحیه شخص به دیگری در صورتی که نتواند آنرا اثبات نماید تهمت است. تهمت با افترا دارای یک معنا و کاربرد است.


توهین به وکلای دادگستری، شهردای، روسـای قوای سه گانه معاونان رئیس جمهور و وزراء ، نمایـندگان مـجلس، اعضای شورای نگهبان، قضات، اعضای دیوان محاسبات یا کارمندان دولت در حین انجام وظیفه 3 تا 6 ماه حبـس یا جزای نقدی خواهد داشت.

توهین و فحاشی به بانوان و اطفال در معابر عمومی طبق قانون مجازات به حبس از 2 تا 6 ماه و تـا 74 ضربـه شلاق محکوم خواهد شد.

آن است که شخصی به وسیله نوشته یا سرودن اشعار و یا خواندن مدیحه و روضه کسی را مورد حملات زبانی قرار دهد اقدام به هجو نموده است. و در واقع هجو نوعی توهین است و طبق ماده 700 هر کسی با نظم یا نثر یا به صورت کتبی یا شفاهی کسی را هجو کند یا هجوبه کند به حبس از 1 تا 6 ماه محکوم میشود.



تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم


مرضیه ملایری

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

شوهرم تو اس ام اس به یه اقای فحش ناموسی داده میخواستم بدونم مجازاتش چیه چقد طول میکشه

تنها پیامک برای اثبات جرم کافی نمیباشد و به دلیل اینکه پیامک اماره محسوب میشود لذا فقط به علم قاضی کمک خواهد کرد و مجازات آن در صورت اثبات مجازات شلاق و حبس خواهد داشت.

موید باشید

اگر پاسخ من به شما کمک کرده است جهت قبول وکالت و یا مشاوره تلفنی یا حضوری با شماره ۴۲۸۱۸ – ۰۲۱ داخلی ۹۰۰ تماس حاصل فرمایید.

تمام حقوق برای بنیاد وکلا محفوظ است.

مجازات فحاشی ناموسی از طریق پیامک
مجازات فحاشی ناموسی از طریق پیامک
10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *