آمپول برای تسکین درد پریودی

خواص دارویی و گیاهی

Powered by SMF 1.1.21 |
SMF © 26, Simple Machines
| Persian Language Pack by Mambolearn Team
All Text is Available Under The Terms of The GNU Free Documentation License | Founded By Mohammad Shadmani | Hosted By Zagrio Hosting

درد پریود و قاعدگی مشکلی بسیار رایج است که ۹۰ – ۵۰ درصد زنان در سنین باروری تجربه می شود. درد پریود به دلیل انقباضات و چنگک ها در دیواره رحم است. انقباضات شدید و طولانی مدت در ماهیچه های دیواره رحم منجر به دردهای عضلانی می شود. درد پریود معمولا یک الی دو روز قبل از اولین خونریزی بوجود می آیند و یک الی دو روز بعد از اولین خونریزی کاهش می یابند. درد معمولا زیر شکم و یا در ناحیه لگنی شدیدتر است. دردهایی متناوب و با وقفه هستند که شدت های مختلفی دارند، اما گاهی اوقات دردها مداوم و با شدت درد ثابت هستند. گاهی اوقات درد به نواحی پشت (کمر) ، ران ها و بالای شکم نیز کشیده می شود. اگر دردهای متوسط شدیدی دارید می توانید به جای درمان های پزشکی و دارویی با درمان های ثابت شده از لحاظ پزشکی مانند رژیم غذایی و فعالیت های بدنی درد خود را کاهش دهید. ما در این مقاله به موضوعاتی مهم برای درمان درد پریود می پردازیم.

۱- از داروهای فروش آزاد و بدون نسخه استفاده کنید

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDS) مانند ایبوبروفن و یا ناپروکسن بهترین داروها برای تسکین درد پریود هستند. از بین این دو ایبوبروفن رایج تر است. شما می توانید هر ۶ – ۴ ساعت یکبار ۶۰۰ – ۴۰۰ میلی گرم و یا هر هشت ساعت ۸۰۰ میلی گرم تا نهایت ۲۴۰۰ میلی گرم روزانه ایبوبروفن مصرف کنید. بایستی به محض اولین نشانه های درد ماهانه را حس کردید خیلی زود از آن ها استفاده کنید و تا دو الی سه روز بعد نیز در صورت نیاز مصرف کنید. اگر منتظر بمانید پس از شروع آن ها را مصرف کنید در صورتی که سابقه درد پریود دارید ممکن است یک درد بد و شدید پریودی را تجربه کنید که شدیدتر از آن باشد که بتوانید کاری برایش انجام دهید.

2- در مورد روش های پیشگیری از بارداری بیاموزید

آمپول برای تسکین درد پریودی

درمان های طبیعی، رژیم ها و عناصر غذایی، تمرینات ورزشی، قرص های NSAIDS، درد پریود را به صورت رضایت بخشی تسکین نمی دهند. روش پیشگیری از بارداری هورمونی ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. روش ها و انواع مختلفی وجود دارد که به شکل موثری می توانند درد پریود شما را کمتر بسازند.

۳- قرص های ضد بارداری مصرف کنید

قرص های ضدبارداری، روش پیشگیری از بارداری هورمونی است که به صورت خوراکی استفاده شده و می توانید روزانه آن را مصرف کنید چون شما تعیین می کنید کی آن ها را مصرف کنید، به راحتی می توانید آن را نیز متوقف کنید. این قرص ها به طور گسترده ای استفاده می شوند، به راحتی در دسترس هستند، و به نسبت ارزان قیمت هستند. با این حال ممکن است باعث به ستوه آمدن شما شوند چون روزانه در یک زمان مشخص می بایستی مصرف گردند.

۴- از برچسب های ضدبارداری استفاده کنید

برچسب ها درست مانند قرص ها عمل می کنند با این تفاوت که به شکل برچسب هستند. آن ها می بایستی به صورت ماهانه به کار روند و مانند قرص ها به راحتی می توان استفاده از آن ها را متوقف کرد.

۵- از حلقه های واژینالی استفاده کنید

اگر نمی خواهید از قرص و یا برچسب استفاده کنید می توانید حلقه های واژینالی را امتحان کنید. این شکل از روش پیشگیری از بارداری هورمونی تنها به صورت ماهانه تعویض شده و به راحتی هر زمان که نیاز نداشتید می توانید استفاده از آن را متوقف کنید. در صورتی که نمی خواهید قرص استفاده کنید و یا برچسب را که هر کسی می تواند آن را روی بدنتان ببیند به کار ببرید، این روش می تواند خصوصی تر و شخصی تر برایتان باشد.

۶- تزریق های هورمونی را مورد توجه قرار دهید

اگر گزینه های ذکر شده را دوست نداشتید می توانید از تزریق های هورمونی استفاده کنید. این آمپول ها خیلی راحت هستند چون هر سه ماه یکبار استفاده می شوند با این حال ممکن است عوارض جانبی بدی نسبت به سایر گزینه ها داشته باشند، ممکن است که پریودی های شما متوقف شوند و پس از یکسال بعد از توقف پریودی نیز بارور نشوید.

۷- از روش کاشت هورمونی جلوگیری از بارداری استفاده کنید

اینگونه کاشت ها روش های دائمی برای کنترل درد پریود هستند از زمانی که کاشته می شوند به مدت ۵ – ۳ سال قابل استفاده هستند. با وجود طول عمر زیادی که دارند زمانی که بخواهید آن ها را بردارید به راحتی لغو شده و برداشته می شوند.

۸- به گزینه ابزار درون رحمی (IUD) نیز می توانید فکر کنید

اگر کاشت ها واقعا گزینه خوبی نبودند می توانید از گزینه ای با طول عمر به IUD استفاده کنید. این گزینه به مدت ۵ – ۳ سال موثر واقع شده و عوارض جانبی خیلی کمی دارند.

۹- به پزشک مراجعه کنید

در صورتی که درد پریود نسبت به قبلا شدیدتر شده و آن را غیر طبیعی می دانید و زمان ها و محل های درد متفاوت است، می بایستی با پزشکتان تماس بگیرید همچنین اگر درد پریود شما بیش از ۲ یا ۳ روز طول کشید می بایستی با پزشک مشورت کنید. ممکن است دردهایتان قاعدگی دردناک ثانویه باشد که نوع شدیدتر درد پریود است که معمولا به دلیل بیماری های زیر و یا اختلالات بوجود می آیند.

۱- استفاده از گرما

چندین درمان طبیعی وجود دارد که مورد مطالعه قرار گرفته و نشان داده شده که می توانند به تسکین درد پریود کمک کنند. یکی از آسان ترین و رایج ترین روش ها، استفاده از گرماست. گرما می تواند به اندازه قرص های مسکن بدون نسخه مانند ایبوبروفن و یا استامینوفن و یا حتی از آن ها موثر باشد گرما به ریلکس و آرام شدن عضلات درگیر در درد پریود کمک می کند می بایستی از گرما در قسمت های پایینی شکم خود استفاده کنید و همچنین می توانید روی قسمت های پایین کمر خود از گرما استفاده کنید. از یک بالشتک گرما زا و یا پارچه گرم و یا برچسب های گرما زا استفاده کنید. برچسب های گرما زا چسبدار هستند، پدهای غیر دارویی وجود دارد که تا حدود ۱۲ ساعت گرما دارند . می توانید از آن ها روی پوست و یا لباس استفاده کنید، اما مطمئن باشید که دستورالعمل روی آن ها را بخوانید.

۲- از درمان های وابسته به رفتار استفاده کنید

ممکن است استفاده از برخی روش های مقابله ای وابسته به رفتار بویژه اگر درد پریود مزمن دارید، موثر واقع شود. این استراتژی در روش ها شامل : تمرینات ریلکسیشن و یا تمدد اعصاب، که از فعالیت های تکرار شونده مانند نفس های عمیق، خواندن مناجات موزون، تکرار برخی کلمات و یا اصوات، در آمیزش با شفاف سازی ذهنتان، نادیده گرفتن مسائلی که باعث حواس پرتیتان می شود و صحبت درباره حالت های مثبت. فرض بر این است که این کارها می تواند به آرامش شما کمک کند و درد پریود شما را تسکین دهد.

۳- حواس خودتان را پرت کنید

از این روش یکی از قدرتمند ترین و راحت ترین مسکن های در استرس برای درد است. اگر دردهای شدیدی دارید کارهایی را انجام دهید که به طور معمول شما را مجذوب خود می کند مانند روابط اجتماعی با دوستان خوب، مطالعه، بازی های کامپیوتری، تماشای فیلم و یا تلویزیون و یا گذراندن وقت در صفحه های مجازی. می توانید از این کارها برای پرت کردن حواستان استفاده کنید.

۴- از طب سوزنی کمک بگیرید

طب سوزنی به مدت بیش از دو هزار سال است که به عنوان روشی برای تسکین درد استفاده می شود. در این روش سوزن ها نازک مو مانند را در نقاط خاصی از بدن در پوست فرو می کنند. سوزن ها اغلب باعث درد نمی شوند، و برخی از زنان متوجه نشده اند که این روش درد پریود شان را کاهش می دهد.

۵- شکم تان را به آرامی ماساژ دهید

برخی اوقات، فشارهای ملایم روی مناطق درگیر درد می تواند کمک کننده باشد. دراز کشیده و پایتان را بالا نگه دارید. در همین وضعیت که رو به پشت خوابیده اید، به آرامی نواحی زیر شکم و کمرتان را ماساژ دهید.

۱- مکمل های غذایی مصرف کنید

تحقیقات نشان داده که برخی ویتامین های خاص در صورتیکه روزانه مصرف شوند می توانند به تسکین درد پریود  کمک کنند. چگونگی و فرایند این عمل به خوبی شناخته نشده است. اما مشخص شده خیلی از مکمل های روزانه  درد پریود را کاهش می دهند. U 5 از میتامین E و ۱۰۰ میلی گرم ویتامین B1، ۲۰۰ میلی گرم ویتامین B6 و میزان معینی که دکتر در مورد ویتامین D3 تجویز می کند، را به صورت روزانه مصرف کنید.

آمپول برای تسکین درد پریودی

۲- رژیم تان را تغییر دهید

یک مطالعه نشان داده که رژیمی سرشار از سبزیجات به همراه چربی خیلی کم می تواند به کاهش درد پریود کمک کند. شما می بایستی برگ های سبز سبزیجات، که سرشار از ویتامین A و C و E و B و K و فولات ها هستند را مصرف کنید به مانند مکمل ها، این ویتامین ها و عناصر معدنی می توانند به درد پریود کمک کنند. این غذاها همچنین با فراهم آوردن عناصر غذایی ضروری برای ساخت سلول های قرمز خون جدید، می تواند از کم خونی ناشی از خونریزی های قاعدگی جلوگیری به عمل آورد.

۳- چای بنوشید

انواع مختلف چای، ممکن است به کمتر کردن درد پریود کمک کند. مطمئن باشید زمان انتخاب چای نوع بدون کافئین آن را انتخاب کنید تا به خاطر کافئین موجود در برخی چای ها، سبب شدن درد پریود نشود و اثر خوب چای بر کم کردن درد پریود را از بین نبرید. چای خشک بابونه و زنجبیل ممکن است به دلیل داشتن قابلیت های ضد التهابی به تسکین درد پریود کمک کنند.

۴- از نوشیدن الکل و مصرف سیگار خودداری کنید

الکل سبب حبس آّب در بدن و ایجاد نفخ می گردد. نیکوتین موجود در دخانیات نیز می تواند سبب افزایش تنش و باریک شدن رگ ها که تنگی عروق یده می شود، گردد. این موارد سبب کاهش جریان خون به سمت رحم شده و دردهایتان وخیم تر می گردد.

۱- تمرین

تمرین کردن می تواند سبب تسکین قاعدگی و به طور عمده درد پریود ، شود. تمرین کردن سبب رها سازی اندورفین که یک مسکن طبیعی در بدن است می شود همچنین اندورفین با پروستاگلاندین که باعث انقباض و درد در بدن شده مقابله می کند. به همین دلیل فعالیت های بدنی ممکن است سبب کاهش درد شوند.

۲- کشش های ساده انجام دهید

کشش ها به ریلکس و آرام شدن عضله هایتان و کم کردن دردها کمک می کند. روی زمین بنشینید در حالی که پاهایتان را دور از هم جلوی خود کشیده اید به طرف جلو خود را بکشید تا جایی که بتوانید پنجه و یا قوزک پایتان را بگیرید. در حالی که پشت خود را صاف نگه داشته اید، نفس بکشید. بعد از چند نفس، رویه جلو به طرف زمین خم شوید.

۳- فعالیت های جنسی خود را افزایش دهید.

برخی زنان با به ارگاسم (اوج لذت جنسی) رسیدن، تسکین در درد پریود را تجربه می کنند. دلیلی که پشت این قضیه است به خوبی شناخته نشده اما ممکن است به دلیل آزاد سازی اندورفین در حین تحریکات جنسی باشد. مانند تمرین و ورزش کردن، اندورفین آزاد شده در حین ارگاسم می تواند به تسکین درد پریود و التهابات کمک کند.

۴- یوگا را امتحان کنید

مانند تمرینات هوازی و کشش ها، یوگا نیز به آرام کردن بدن و کاهش دردهای کمر، پاها و شکم کمک می کند. زمانی درد پریود تان شروع شد می توانید از حالت های مختلف یوگا برای کمک به دردهایتان استفاده کنید. قبل از اینکه شروع کنید، لباس های راحتی پوشیده و موزیک ملایمی بگذارید.

رسانه دکتر سلامت

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

پروستات غده ای در سیستم ادراری آقایان است که مایعی را تولید می کند که اسپرم را در طول انزال

بیماری کزاز یک عفونت باکتریایی خطرناک است که سیستم عصبی را درگیر کرده و موجب انقباضات دردناک ماهیچه ای خصوصا

سینوزیت حاد یا رینوسینوزیت حاد موجب ملتهب و متورم شدن حفره های اطراف راه های بینی یا همان سینوس ها

مصرف مواد مغذی در دوران شیردهی و بره غذایی مادران شیرده، می تواند بسیار گیج کننده باشد. این که شما

بسیاری از خانمهای جوان خصوصا در اوایل دوران بلوغ و همزمان با اولین دوره های عادت ماهانه (که به اختصار پریود میند) با نطمی هایی در میزان خونریزی ، حجم خونریزی ، زمان و فواصل خونریزی مواجه میشوند که:

 غالبا با دردهایی در ناحیه زیر شکم (زیر ناف) با کیفیت عمدتا پیچشی ، تهوع و استفراغ و بی اشتهایی ، ضعف (گاهی همراه لرز و احساس سرما)  ، رنگ پریدگی ، خوابالودگی و افت فشار خون و خیلی به ندرت با اسهال خفیف همراه میباشند.

مجموعه این جریانات بصورت تک تک یا چندتایی رخ میدهند و نکته اینجاست که زمان خاصی برای بروز ندارند مثلا دخترخانمی تا 26 سالگی مشکل نداشته و  ناگهان از این سن دچار پریودهای دردناک یا در اصطلاح پزشکی “دیسمنوره” میشوند .

اقدام غلط : راه حل سریع و فوری اکثر افراد و خانواده ها تزریق سرم یا مسکن است!

توصیه اینست که فرد مبتلا به اختلال قاعدگی ، ابتدا  در زمان فقدان علائم توسط یک پزشک متخصص زنان (یا پزشک فوق تخصص غدد داخلی) ویزیت شود و با انجام سونوگرافی و آزمایشات هورمونی از فقدان بیماری زمینه ای مطمئن شود آنگاه از پزشک معالج خود ، نسخه ای جهت این قبیل موارد که درد و علائم دیگر بروز میکنند دریافت نماید تا در صورت بروز “حال بد” غافلگیر نشود!

آمپول برای تسکین درد پریودی

اقدام غلط : بسیاری افراد در حال بروز قاعدگی دردناک با دست-پاچگی به پزشک مراجعه نموده و یا با اورژانس تماس میگیرند و درخواست مسکن یا انجام “سونوگرافی” دارند تا بقول خودشان ببینند چرا اینجوری شده! انگار ایام سلامت را از ایشان گرفته اند و یا مسکن یا سونوگرافی قادر به معجزه میباشند!

برخی اقدامات حمایتی در این موارد عبارتند از:

– استراحت کامل در منزل

– پوشیدن دامن گشاد یا شلوارهای با کمر گشاد که بر روی کمر و رحم و تخمدانها فشار نیاید

– عدم مصرف غذاهای نفاخ در ایام نزدیک به پریود نظیر پیاز ، کلم ، لوبیا ، بادنجان ، نخود ، قارچ ،

– مصرف مایعات فراوان خصوصا چای نبات گرم و نسبتا غلیظ (به شرط عدم ابتلا به دیابت)

– آرامش فکری و روحی و نداشتن استرس

– مصرف داروهای خوراکی که در این زمینه برخی داروهای پرمصرف را میبرم: (توضیح : اسامی داروها ، صرفا جهت اطلاع است و به معنی تجویز یا توصیه نیست)

الف : داروهای ضد دل پیچه نظیر هیوسین ، دی سیکلومین ، پروپانتیلین ، بلادونا(پی.بی) ، کلیدینیوم-سی ،

خاصیت بلادونا-پی-بی و کلیدینیوم-سی اینست که مقدار کمی داروهای آرامبخش نیز توسط شرکت داروئی به ترکیبشان افزوده شده لذا مختصری آرامش مقطعی برای بیمار خواهند داشت

ب : داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی نظیر مفیک اسید ، ایبوپروفن (یا همان بروفن ، ژلوفن ، ادویل ، ) ، دیکلوفناک (ولتارن ، آلفن-ایکس.ال ، ) و

عقیده غلط : بروفن باعث پوکی استخوان میشود!!!

نمیدانم اولین بار چه کسی این عقیده عجیب و غلط را مطرح نمود ولی همانقدر میدانم که برخی همکاران کم لطف و کم توجه به ترویج این عقیده سراپا غلط دامن میزنند

اقدام غلط : مصرف مسکنهای مخدر باعث بهبود سریع میشود!

مخدرهای خوراکی بازار  که با یک نسخه ساده یا اندکی پارتی بازی و چک و چانه زدن در دسترس عام قرار دارند، استامینوفن کدئین و ترامادول هستند که در کنار عوارض فراوان نظیر تشنج و تشدید ضعف و خوابالودگی و افت فشار ، مدت اثر بسیار کوتاه و محدودی دارند و به محض پایان اثر ، دوباره درد برمیگردد. در واقع صرفا علائم را ماسکه میکنند و بیماری اصلی سر جایش باقیست

ج : متوکلوپرامید برای تهوع و استفراغ

– و در صورت عدم پاسخدهی ، آنگاه به سراغ آمپول و سرم میرویم

اما اینکه چه آمپولی خوب است ؟ این خود مبحث مفصلی است. خیلی خلاصه عرض میکنم که مسکنهای تزریقی زیادی در بازار داروئی ایران موجود نیست. آمپول پیروکسیکام (روماکام ، روکامیکس ، ) در دسترس ترین است و بعد آمپول کمتر شناخته شده استامینوفن و نهایتا آمپول دیکلوفناک (ولتارن) و ندرتا آمپول ترامادول که خوشبختانه مورد اخیر تقریبا منسوخ شده.

اقدام غلط : ریختن آمپول پیروکسیکام داخل سرم تزریقی!

 اقدامی فوق العاده غلط و بسیار بسیار خطرناک است که متاسفانه کم شایع هم نیست!

خطر تزریق داخل سرمی پیروکسیکام از تشدید ضعف و افت فشار تا حساسیت و شوک و مرگ میباشد

اقدام غلط : کم لطفی دیگر قلیلی از همکاران ، تجویز آمپول کورتون(دگزامتازون) بعنوان مسکن است!

درست است که دگزامتازون ، درد پریود را کاملا از بین میبرد اما بهای آن ، ضعف ایمنی و سایر عوارض کورتونی است که در پست “دگزامتازون” برایتان بحث کرده ام

نکته بسیار مهم : واکنشهای بدن افراد در برابر داروهای مختلف با هم متفاوتند بطوریکه به یکنفر یک دارو اصطلاحا “میسازد” و به فردی دیگر با همان علائم و شرایط ، داروئی دیگر! لذا نسخه هیچ بیماری قابل توصیه برای بیمار دیگری نیست

– و بالاخره سرم مناسب برای بیماری که افت فشار دارد ، سرمهای حاوی نمک است و سرم قندی خالص (دکستروز) هیچ جایگاهی در درمان افت فشار ندارد

اقدام غلط : کار غلط دیگری که خیلی هم رواج دارد ، ریختن آمپول ویتامین ب-کمپلکس داخل سرم است

این کار فقط و فقط جنبه تجاری و تزئینی دارد و سرم را به یک رنگ زرد درخشان زیبا و چشم نواز و ویترینی در می آورد که هیچ سودی جز تشدید ضعف ندارد! درست خواندید! ریختن آمپول ب-کمپلکس داخل سرم نه تنها ضعف را تشدید میکند بلکه خطر ایجاد حساسیت ، شوک و حتی مرگ را نیز دارد

تا پست بعدی به خدا میسپارمتان

سللم خیلی ممنون از راهنمایی مفیدتون ممنون که انقدر رک و راحت نوشتین.

داروه

هیوسین یا (HYOSCINE) یا اسکوپولامین یك داروی آنتی‌كولینرژیك است. یعنی بر اعصاب خودكار بدن اثر می‌گذارد. با این كار خود موجب مـی‌شـود گـرفتگی عضلات روده برطرف شود. همچنین اثر آرامبخش بر مسیرهای عصبی كه تهوع و استفراغ را كنترل می‌كنند،دارد. از این دارو برای كاهش دردهای قاعدگی، كولیك صفراوی و كلیوی،همچنین طی اقدامات تشخیص مانند آندوسكوپی معده و اثنی‌عشر استفاده می‌شود. گاهی هم قبل از بیهوشی دادن به بیمار برای او تجویز می‌شود.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، هیوسین در تسکین دردهای روده‌ای و درد شکمی کولیک مصرف می‌شود. درمان کمکی در اسهال و سندرم روده تحریک پذیر نیز مصرف دارد.

داروی هیوسین به شكل قرص 1 میلی‌گرمی و آمپول 2 میلی‌گرمی و شیاف در بازار ایران یافت می‌شود.دارو از راه دستگاه گوارشی جذب شده در كبد تجزیه شده و از راه كلیه‌ها دفع می‌شود. میزان مصرف دارو در بزرگسالان معمولا 2 میلی‌گرم‌4 بار در روز و در كودكان 6 تا 13سال‌1 میلی‌گرم‌3 بار در روز با تجویز پزشك است.

عوارض جانبی

آمپول برای تسکین درد پریودی

خشكی دهان،تپش قلب،كاهش قدرت تطابق از عوارض این داروست.گر گرفتگی و احساس گرمای شدید نیز ناشی از عوارض داروست.یبوست و احتباس ادراری نیز ممكن است در اثر مصرف این دارو رخ دهد.هیوسین در اطفال می‌تواند باعث ایجاد بی‌قراری شود.

احتیاط كنید

این دارو در گلوكوم (آب سیاه) نباید مصرف شود چون گشاد كننده مردمك چشم است.در بیماران مبتلا به پورفیری نیز نباید مصرف شود.در افراد سالخورده و بیماران انسداد مجاری ادرار یا بزرگی پروستات نیز باید با احتیاط مصرف شود.

* مهم‌ترین نكته درخصوص این دارو این است كه هرگز آن را بدون تجویز پزشك مصرف نكنید.گاهی ممكن است مشكل شما فراتر از یك دل درد ساده باشد (به عنوان مثال آپاندیسیت باشد)،اما با مصرف این دارو درد بر طرف شده و دیگر متوجه علت اصلی نمی‌شوید (در این حالت ممكن است حتی آپاندیس پاره شده و موجب فوت بیمار شود.)

* قرص یا شربت را حدود یك ‌ساعت قبل از غذا و خواب بخورید.

* از آنـجـایـی ‌كـه دارو مـمـكن است سبب خـواب ‌آلودگی بیمار شود،بهتر است از انجام كارهایی كه نیاز به هوشیاری كامل دارد (مانند رانندگی) خودداری كنید.

* دارو را در محفظه سربسته،در مـحـیــط خـشـك و خـنـك دور از دسترس اطفال و نور نگهداری كنید.

* در صورت فراموش كردن نـــوبــت دارو بــه مــحــض یـادآوری دارویتان را مصرف كنید.اگر نوبت بعدی 2 ساعت دیگر است فعلاً ازیك نوبت مصرف صرف‌نظر كنید.

* هیوسین در موارد تاكیكاردی،نارسایی قلبی،انسداد فلجی روده،كولیت اولسروز و تنگی پیلور باید با احتیاط مصرف شود.

* در صورت تاری دید بر اثر مصرف دارو می‌توانید از عینك دودی استفاده كنید.در صورت برطرف نشدن مشكل برای تعدیل میزان دارو به پزشك مراجعه كنید.

* در هنگام مصرف این دارو بهتر است در معرض هوای گرم قرار نگیرید.

* مصرف این دارو به مادران شیرده توصیه نمی‌شود،زیرا می‌تواند سبب كاهش شیر مادران شیرده شود.

* بدون توصیه پزشك میزان دارو را تغییر ندهید.

آمپول برای تسکین درد پریودی

به منظور حفاظت از بيماري كزار دو گونه آمادگي ضروري ميباشد ، ابتداء در دسترس

به چند دليل اقدام فوري در رابطه با انجام واكسيناسيون عمومي بر عليه تيفوئيد و

راه های کاهش درد قاعدگی

عده‌ای از خانم ها دچار دردهای شدیدی هنگام قاعدگی می‌شوند و علائم زیر هم در آنها است: تغییرات خلق و خو ، کاهش انرژی بدن و احساس خستگی. اما این نشانه‌ها با درمان‌های متفاوتی کاهش یافته و از شدت‌شان کم می‌شود.

بیش از نیمی از خانم ها در هنگام قاعدگی دچار درد می‌شوند و برخی از آنها به مدت 1 تا 3 روز توانایی انجام فعالیت‌های روزمره را ندارند.

درد معمولاً در محل کمر، زیر شکم و پهلوها ظاهر می‌شود و به صورت قولنجی است؛ یعنی شدت آن کم و زیاد می‌شود. درد در روز اول شدید است و به تدریج کاهش می‌یابد.

درد گاهی با تهوع، استفراغ، ضعف، خستگی و سردرد همراه است.

آمپول برای تسکین درد پریودی

درد قاعدگی ممکن است در همه دوره‌های خونریزی یا فقط در بعضی از دوره‌ها اتفاق بیافتد.

قاعدگی دردناک معمولا با افزایش سن و پس از ازدواج و زایمان کاهش می‌یابد.

 

اصولا درد قاعدگی به دلیل ترشح پروستاگلاندین‌ها ایجاد می‌شود. پروستاگلاندین‌‌ها موادی هستند که از بافت‌های نکروزه‌ یا فاسدی که ریزش می‌کنند، ترشح می‌شوند و سبب ایجاد درد قاعدگی می‌شود. هر ماده‌ای که بتواند ترشح پروستاگلاندین‌‌ها را مهار کند، می‌تواند سبب کاهش درد قاعدگی شود.

 

بر حسب شدت درد می‌توان برای تسکین درد قاعدگی از شیوه‌های مختلفی استفاده کرد:

 

* اگر درد قاعدگی شدید نباشد، استفاده از مسکن‌های ضد التهاب غیراستروییدی مانند مفیک ‌اسید یا ایبوپروفن می‌تواند سبب کاهش درد شود. این داروها برای کسانی مفیدند که معمولا یک یا دو روز درد دارند. این افراد باید قبل از این که دردشان تشدید شود، هر 8 ساعت یک بار از این داروها استفاده کنند. مسکن‌هایی مثل استامینوفن و استامینوفن کدئین‌دار برای تسکین درد تاثیر چندانی ندارند.

 

* کسانی که درد شدیدی دارند و به مسکن‌های بالا جواب نمی‌‌دهند، باید از قرص‌های ضدبارداری استفاده کنند. در کسانی که خون‌ریزی زیاد و درد شدیدی دارند، استفاده از این داروها هم خون‌ریزی را کاهش می‌دهد و هم به تدریج درد آنها را کمتر می‌کند؛ مخصوصا کسانی که دچار مشکل “آندومتریوز” هستند، یعنی بافت رحمی در محل‌هایی به غیر از حفره رحم رشد کرده است که در این صورت این افراد هنگام قاعدگی دچار درد بسیار شدیدی می‌شوند.

مصرف قرص‌های ضد بارداری باعث می‌شود کم‌کم بافت نابه‌جای رحمی از بدن دفع شود. همچنین شدت  درد و نیاز به مصرف مسکن‌ها را کمتر می کنند.

 

* افرادی که درد شدیدی ندارند، می‌توانند از روش‌هایی مانند گرم کردن کمر و زیر شکم با حوله گرم، یا کیسه آب‌ گرم و پوشیدن لباس گرم استفاده کنند.

 

* روش‌هایی نظیر فیزیوتراپی با استفاده از دستگاه‌هایی که به شکم متصل می‌شود و ایجاد ارتعاش و ماساژ شکم، کمر،‌ پهلوها باعث تسکین درد می‌شود؛ مگر این که علت این درد، پاتولوژیک یا بیماری‌زا باشد که در آن صورت، درمان‌‌های خاص خود را نیاز دارد.

 

* افسردگی یکی از دلایل ایجاد و تشدید درد قاعدگی است ، زیرا افراد افسرده تحریک‌پذیرتر بوده و هر دردی در آنها ممکن است تشدید شود. درمان افسردگی در این افراد می‌تواند درد قاعدگی را نیز کاهش دهد.

ترجمه: مژگان کریمی

منبع: webMD

اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن بهداشت و سلامت سایت، اینجا را کلیک کنید.

 

* مطالب مرتبط :

چگونه دردهای قاعدگی را کم کنیم؟

چگونگی کنترل قاعدگی دردناک

کاهش درد عادت ماهانه

علایم و علل PMS در خانم ها

تغذیه و شیوه زندگی در PMS

PMS ؛ از تشخیص تا درمان

عادت ماهانه می تواند خطرناک باشد

تاثیر ویتامین E در کاهش دردهای قاعدگی

زنجبیل، موثر در کاهش دردهای قاعدگی

بیماری اندومتریوز در زنان

کنترل اندومتریوز با رژیم غذایی

تغذیه در سندروم پیش از قاعدگی

آمپول برای تسکین درد پریودی

بخش تغذیه و سلامت تبیان




خانه

موبایل

برای کاهش درد پریود، می توانید از ایبوبروفن با دوز پایین ۴ – ۳ مرتبه در روز استفاده کنید

 

آمپول برای تسکین درد پریودی

قاعدگی برای برخی زنان می تواند به شدت دردناک باشد و مقدار خون زیادی در طول یک پریودی ناخوشایند ایجاد شود. در این جا بسته به نیاز شما راه هایی برای کوتاه کردن، کم کردن و یا حتی متوقف کردن پریود وجود دارد. همیشه در ابتدا با پزشکتان مشورت کنید اما اگر چند روش سریع و فوری احتیاج دارید که چگونه پریودی تان را متوقف کنید.اینجا را بخوانید.مقدار خونریزی پریودی را آهسته و یا متوقف کنید۱- ایبوبروفن مصرف کنیدمی توانید از ایبوبروفن با دوز پایین ۴ – ۳ مرتبه در روز استفاده کنید. توجه داشته باشید که از حد مجاز برای هر ۲۴ ساعت تجاوز نکنید. برای اغلب افراد این کار می تواند سبب تسکین درد و کاهش جریان خونریزی به میزان ۵۰ درصد شود. با این حال عده ای فهمیده اند که با مصرف ایبوبروفن پریودی شان متوقف شده است.

این در حالی است که ایبوبروفن عوارض جانبی زیادی داشته و ممکن است سبب ایجاد مسمومیت در اثر زیاد خوردن دارو شود. قبل از اینکه مقادیر زیاد این قرص را مصرف و یا از آن برای طولانی کردن زمان پریودی و کاهش جریان خون قاعدگی استفاده کنید با پزشک مشورت نمایید.

۲- مقدار زیادی مایعات بنوشیداین کار باعث می شود همه چیز با سرعت بیشتری از بدنتان خارج و به سبک تر شدن خونریزی قاعدگی کمک می کند.

۳- مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخوریدخوراک سالم همیشه برای شما بهتر است، اما مصرف میوه و سبزیجات نسبت به حد معمول می تواند پریودی تان را ملایم تر و راحت تر سازد.

بویژه نشان داده شده که لوبیا سبز می تواند پریودی را سبک و یا حتی متوقف کند.

همچنین اغلب مردم در یافته اند که مکیدن تکه ای از لیمو شیرین می تواند به موقتی پریودی شان را متوقف کند.

۴- سرکه بخوریددو قاشق چایخوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه کرده و این درمان خانگی را برای نتیجه بهتر ۳ بار در روز بنوشید.

۵- ژلاتین بخوریدیک پاکت پودر ژلاتین را با آب مخلوط کرده و سریع آن را بنوشید. این نوشیدنی می تواند پریودی تان را به مدت سه ساعت متوقف کند.

۶- از درمان های گیاهی استفاده کنید.ریشه سنبل ختایی، چای درست شده از برگ های تازه و یا خشک شده تمشک، گیاه لیدی منتل، مریم گلی و کیسه کشیش، همگی گمان می رود که به توقف و یا کم کردن قاعدگی کمک کنند.

۷- از کاپ های قاعدگی برای پوشاندن پریودی تان استفاده کنید.کاپ ها و یا ظروف قاعدگی درست در بالای گردنه رحم قرار گرفته و مانند کاندوم ها از جاری شدن هر مایعی جلوگیری می کنند.در حالی که تامپون ها خون را جذب می کنند، کاپ های قاعدگی آب را جمع آوری می کنند. می توانید از آن ها به مدت ۱۲ ساعت با پنهان سازی موثر و در موارد متوقف کردن سریع و شدید در زمان پریودی تان استفاده کنید. 

برای درمان درد پریود، از داروهای گیاهی استفاده کنید

 

جریان خونریزی تان را تسریع کنید۱- کمی گرما بگیریدگرما کمک می کند که مایعات زودتر از بدن خارج شوند. یک کیسه آب گرم یا کیسه آبگرم روی نواحی شکمتان به کار ببرید.

۲- نواحی رحم را ماساژ دهیداین کار سبب کاهش درد های قاعدگی خواهد شد و باعث می شود مواد و مایعات به آرامی در بدن به حرکت در آیند. ممکن است ترجیح بدهید این کار را در مکانی راحت تر و خصوصی مانند حمام و یا اتاق خوابتان انجام دهید.

۳- رابطه جنسی داشته باشیدانقباضاتی که در اثر ارگاسم ( در رسیدن به اوج لذت جنسی ) در بدن ایجاد می شود می تواند به خروج سریع تر مایعات و خون از بدن و تمام شدن سریع تر پریودی کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که هم خودتان و هم همسرتان با کثیف کاری های کمی که در ابتدا بوجود خواهد آمد، مشکلی ندارید. پارچه و یا حوله ای را زیر خود بیاندازید و یا برای کمتر کردن کثیف کاری ها می توانید زیر دوش رابطه جنسی داشته باشید.گزینه های دراز مدت۱- در مورد گزینه های دراز مدت با پزشکتان صحبت کنیدبرای متوقف کردن پریودیتان به مدت ۳ – ۲ ماه می توانید از تزریقی به دپوپرورا ( تجاری نوعی پروژسترون) کمک بگیرید. این یک تزریق است که بر اساس اصول توسط یک پزشک غیر متخصص صورت می گیرد.

روش های جراحی وجود دارد که می تواند به صورت دائمی باعث توقف پریودی شود. که شامل هیستروکتومی و یا برداشتن رحم و یا قطع آن و یا برداشتن لایه های داخلی رحم می باشد. این جراحی ها می تواند خطرناک بوده و منجر به عدم بارداری و یا سخت شدن آن شوند. بنابراین قبل از اینکه تحت عمل جراحی قرار بگیرید با پزشک مشورت کنید.

۲- به تناسب اندام فکر کنیدتمرین و ورزش به طور کلی امری حیاتی بوده و به تناسب اندام رسیدن به پریودیتان سبک تر و کوتاه تر خواهد شد. این یک روش کوتاه ساختن دوره پریودی است که هم قابل تحمل بوده و هم منافع زیادی برایتان همیشه خواهد داشت.

۳- از قرص های ضدبارداری استفاده کنیدقرص های ضدبارداری اغلب قرص های ۲۱ روزه جلوگیری از آبستنی دارند که به همراه یک هفته قرص های بی اثر هستند. در آن یک هفته که از قرص های بی اثر استفاده می کنید پریود خواهید شد. جلوگیری از آبستنی هورمونی روش مطوئن و موثری است برای تنظیم کردن قاعدگی تان به خصوص برای آن دسته از زنان که از قاعدگی دردناک و سنگین رنج می برند.

اگر می خواهید که پریودی را به تاخیر بیاندازید می توانید به راحتی با نخوردن قرص های بی اثر و یا غیر فعال بسته قرص های ضدبارداری، و به جای آن خوردن ۲۱ عدد قرص فعال در جلوگیری، این کار را انجام دهید: این کار ممکن است عوارض جانبی پیش بینی نشده و ناخوشایندی داشته باشد بنابراین قبل از انجام آن با پزشک صحبت کنید.

روش های جلوگیری از آبستنی خوراکی (از راه دهان) وجود دارد که تنها با تجویز پزشک در دسترس قرار می گیرد. درباره آنچه می خواهید قبل و یا هنگام مصرف قرص ها، با پزشکتان صحبت کنید.

منبع:دکتر سلامت


آنچه بانوان باید بدانند

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *