عوارض پردنیزولون در بارداری

درمان و عوارض داروها

عوارض پردنیزولون در بارداری

محتوای این سایت جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد و نبایدآن را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست . عوارض پردنیزولون در نوزادان

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به آنلاین سلامت دات کام می باشد. باز نشر مطالب آنلاین سلامت تنها با ذکر و آدرس www.onlinesalamat.com مجاز می باشد

فعالیت های این وب سایت طبق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

‎قرص پردنیزولون خوراکی ‎پردنیزولون متعلق به دسته داروهای کورتیکواستروئیدی می باشد . کورتیکواستروئیدها در موارد بسیاری تجویز می شوند . بطور مثال جهت کنترل علائم آسم ، التهاب روده ها و بیماری های خود ایمنی ( مانند لوپوس ) ، بیماری های مفصلی و عضلانی ( مانند روماتیسم) و حساسیت ها بکار می روند.‎این داروها همچنین در درمان برخی سرطان ها تجویز می شوند .‎کورتیکواستروئیدها با سرکوب سیستم ایمنی در بدن باعث کاهش ورم و التهابات می شوند .

‎پیش از مصرف پردنیزولون – در صورت بارداری ،اقدام به بارداری یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید.– در صورت سابقه ی فشار خون بالا ، حمله ی قلبی یا هرگونه مشکل قلب و عروق ، اختلالات کبدی ، دیابت، فشار بالای چشم ( بیماری گلوکوم یا آب سیاه ) ، پوکی استخوان، تیروئید کم کار ، بیماری های اعصاب و روان ( مانند افسردگی و سایکوز ) ، صرع ، زخم گوارشی و بیماری التهاب روده حتما پزشک خود را مطلع نمایید.– در صورتی که اخیراً واکسیناسیون انجام دادید ، یا قصد انجام آن را دارید ، به پزشک خود بگویید.– در صورتی که در حال حاضر مبتلا به هرگونه عفونت می باشید یا اخیراً بوده اید ، به پزشک اطلاع دهید .– اگر در معرض تماس با افراد مبتلا به عفونت های مسری مثل آبله مرغان ، سرخک و زونا هستید، پزشک را مطلع نمایید .– در صورت سابقه انسداد عروقی و لخته ی خون در عروق ، به پزشک خود اطلاع دهید .-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.– در صورت سابقه ی هرگونه حساسیت دارویی یا درد عضلانی پس از مصرف داروهای کورتیکواستروئیدی ( دگزامتازون ، بتامتازون و ) حتماً پزشک خود را آگاه نمایید.

‎نحوه ی مصرف پردنیزولون– مصرف دارو را دقیقا مطابق دستور پزشک مصرف نمایید .– در صورتی که پردنیزولون یک نوبت در روز تجویز شده باشد ، بهترین زمان مصرف آن صبح ها بعد از صبحانه می باشد .– بهتر است پردنیزولون همراه یا پس از غذا مصرف شود زیرا مصرف غذا به کاهش عوارض گوارشی ناشی از این دارو کمک می کند .– قرص های روکشدار با عنوان ( Enteric Coated ) به صورتی طراحی شده اند که داخل روده باز می شوند لذا می توانید آن ها را قبل یا پس از غذا مصرف نمایید . اما لازم است جهت جلوگیری به آسیب روکش، این قرص ها بطور کامل بلعیده شوند و از جویدن یا خرد کردن آنها خودداری شود . همچنین مصرف داروهای معده و شربت های ضد اسید معده با این نوع قرص ها باید حداقل ۲ساعت فاصله داشته باشد .– برخی از قرص های پردنیزولون را می توان در آب حل نمود لذا در صورتی که با بلع قرص مشکل دارید ، در مورد حل کردن دارو از داروساز خود مشورت دریافت نمایید .– طول درمان با این دارو باتوجه به شرایط و بیماری شما کوتاه مدت یا بلند مدت می باشد . لذا مصرف دارو را تا زمانی که پزشک توصیه کرده است ادامه دهید .– در صورتی که درمان با این دارو بیش از ۳ هفته برای شما تجویز شده باشد ، قطع ناگهانی آن می تواند عوارضی در بر داشته باشد . لذا قطع دارو باید زیر نظر پزشک و به صورت تدریجی انجام شود ._در صورت فراموشی یک نوبت دارو بلافاصله آن را مصرف نمایید اما از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت جداً خودداری نمایید.

‎توصیه ها– این قرص در دو مقدار بسیار متفاوت ۵ و ۵۰ میلی گرمی موجود می باشد. قرص ۵۰ میلی گرمی در مشکلات و التهابات جدی تر و برای مدت زمان کوتاه تجویز می شود و مصرف طولانی مدت آن خطرآفرین می باشد . لذا در زمان تحویل دارو به دوز قرص ها دقت داشته باشید و سوالاتتان را از پزشک یا داروساز خود بپرسید.– در صورتی که بیش از ۳ هفته از این دارو استفاده می کنید، بهتر است یادداشتی تهیه کنید با این مضمون که شما تحت درمان با داروی کورتیکواستروئید (داروهایی مانند هیدروکورتیزون، بتامتازون، دگزامتازون ..)می باشید و در کیف پول یا وسایل شخصی خود نگهداری کنید.بهتر است سابقه ی بیماری های مهم و دوز داروهای خود را نیز در این یادداشت قید کنید.-در صورتی که قصد عمل جراحی یا درمان دندانپزشکی را دارید به پزشک خود در مورد مصرف این دارو اطلاع دهید ومصرف پردنیزولون و مقدار مصرفی و مدت مصرف را قید کنید زیرا نیاز به تنظیم مجدد دوز این دارو برای این موقعیت ها وجود دارد .– در درمان با این دارو حتماً تحت نظر پزشک خود باشید و معاینات و آزمایشات دوره ای را طبق نظر پزشک ، بطور منظم انجام دهید تا وضیعت پیشرفت درمانی شما بررسی شود و عوارض ناشی از مصرف این دارو ها تحت کنترل قرار بگیرند.– پردنیزولون سیستم ایمنی شما را تضعیف می نماید به همین دلیل در مدت درمان با این دارو از گذشته مستعد ابتلا به عفونت می باشید . در نتیجه در صورت احساس علائم هرگونه بیماری ، به پزشک خود مراجعه نمایید . بهداشت فردی را بیش تر رعایت کنید و تماس با افراد مبتلا به بیماری عفونی و واگیردار ( آنفولانزا ، سرخک ، آبله مرغان و. ) را محدود نمایید .– در صورتی که مبتلا به دیابت می باشید ، اندازه گیری روزانه و منظم قند خون برای شما ضروری می باشد . زیرا مصرف پردنیزولون می توان سطح قند خون را تغییر دهد. در صورت عدم کنترل قند خون ، به پزشک خود مراجعه کنید .– به دلیل این که این دارو می تواند در عملکرد دارو های بسیاری تداخل ایجاد کند یا بروز عوارض دارویی را افزایش دهد، پیش از شروع مصرف هرگونه دارو ، مکمل یا فرآورده گیاهی حتما به پزشک یا داروساز خود مصرف پردنیزولون رااطلاع دهید.

‎عوارض شایع پردنیزولون‎با وجود این که مصرف این دارو برای بسیاری از بیماری ها حیاتی می باشد و فواید آن برای بیمار و ارزشمندتر است، اما عوارض دارویی متنوعی نیز می تواند با مصرف این دارو ایجاد شود که در صورت عمل به توصیه های پزشک و داروساز خود و پیگیری های منظم می توانید آن ها را کنترل نمایید .– عوارض گوارشی مانند دل درد ، سو ٔهاضمه یا تهوع با مصرف کورتیکواستروئید های خوراکی بسیار شایع می باشد که با مصرف دارو همراه یا پس از یک وعده غذایی سبک و پرهیز از غذاهای پر چرب و پر ادویه می توان آن ها را کاهش داد. اما در صورتی که تهوع و استفراغ ادامه دار باشد و استفراغ محتوی خون باشد حتماً باید به پزشک خود مراجعه نمایید .– تغییر در خلق و خو و رفتار ، خصوصاً در ابتدای درمان ممکن است رخ دهد.در مورد افکار و نگرانی های خود با پزشکتان و یا مشاورتان صحبت نمایید .– در صورت اختلال در خواب ، احساس گیجی، ابتلا به عفونت ، ضعف ماهیچه ای ، خستگی و قاعدگی نظم حتماً با پزشک خود صحبت کنید .– مصرف طولانی مدت پردنیزولون نیاز به پیگیری های مناسب ، انجام آزمایشات خونی ، استخوانی و به صورت دوره ای دارد تا بتوان از عوارض ناخواسته ی مصرف طولانی مدت این دارو ها جلوگیری کرد یا آنها را کنترل نمود لذا در صورتی که این دارو طولانی مدت برای شما تجویز شده است ، ارتباط خود با پزشکتان را قطع نکنید.-افزایش وزن یکی از عوارض شایع مصرف کورتیکواستروئید ها می باشد که اتفاقاً برخی سودجویان از آن در داروهای چاق کننده استفاده می کنند یا بصورت مستقیم جهت افزایش وزن توسط افراد استفاده می شود اما باید بدانید که این افزایش وزن در واقع ناشی از ورم و افزایش مایعات بدن می باشد و طبیعتاً ماندگار نمی باشد ضمن اینکه مصرف این دارو برای افزایش وزن،سایر عوارض کورتیکواستروئید هامانند پوکی استخوان و ضعف ایمنی را نیز در بر دارد .

پردنیزولون (Prednisolone) جزو دسته‌ای از داروها است که به آن‌ها استروئید یا کورتیکواستروئید می‌گویند. این داروها در بین مردم به کورتون هم معروف هستند. پردنیزولون مانند دیگر استروئیدها مانع از ترشح موادی در بدن می‌گردد که موجب بروز التهاب می‌شوند و به منظور درمان بسیاری از بیماری‌های التهابی مختلف مانند آرتریت، لوپوس، پسوریازیس، کولیت اولسراتیو، اختلالات آلرژیک، ادم مغزی، بیماری‌های روماتیسمی، اختلالات غدد درون ریز، هیپرپلازی مادرزادی غده فوق كلیه و شرایطی که بر روی پوست، چشم، ریه، معده، سیستم عصبی یا سلول‌های خونی اثر می‌گذارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو انتشار سریع در عضلات کبد، پوست، روده‌ها و کلیه‌ها دارد. در کبد متابولیزه می‌شود و عمدتا در ادرار دفع می‌شود.

الف) درمان التهاب شدید یا سرکوب فعالیت سیستم ایمنی.

عوارض پردنیزولون در نوزادان

کودکان: mg/kg 2 خوراکی، به مدت یک هفته و به دنبال آن mg 8 یک روز در میان تا 1 ماه مصرف می شود.

کودکان: 6، خوراکی در 3 دوز منقسم، به مدت 4 هفته و به دنبال آن یک روز در میان 4 به صورت تک دوز روزانه تا 4 هفته استفاده می شود.

ت) آسم کنترل نشده در بیمارانی که کورتیکواستروئیدهای استنشاقی و برونکودیلاتورهای طولانی اثر دریافت می کنند.

کودکان: mg/kg/day 2-1 خوراکی به صورت تک دوز یا منقسم مصرف می شود. درمان کوتاه مدت باید تا زمان کنترل علائم ادامه یابد که معمولاً 3 تا 1 روز طول می کشد. شواهدی در دسترس نیست که قطع تدریجی دوز مصرفی پس از بهبود، مانع عود علائم شود.

اثر ضد التهاب: پردنیزولون ساخت آنزیم های لازم برای کاهش پاسخ التهابی را تحریک می کند. این دارو با کاهش فعالیت و حجم سیستم لنفاوی (که سبب بروز لنفوسیتوپنی، کاهش غلظت ایمونوگلوبولینها و کمپلمان و کاهش عبور کمپلکس های ایمنی از غشاهای پایه می شود) و احتمالاً با کاهش واکنش مجدد بافتها نسبت به تداخل آنتی ژن ـ آنتی بادی موجب کاهش فعالیت سیستم ایمنی می گردد.

مینرالوکورتیکوئیدها از طریق اثر بر روی کلیه ها در توبولهای انتهایی کلیه باز جذب یونهای سدیم (و در نتیجه آب) از مایع داخل توبولی به داخل پلاسما و دفع یونهای پتاسیم و هیدروژن را افزایش داده و از این طریق هومئوستاز الکترولیتها را در بدن تنظیم می کنند.

پردنیزولون یک آدرنوکورتیکوئید با خواص گلوکوکورتیکوئیدی و مینرالوکورتیکوئیدی است. این دارو یک مینرالوکورتیکوئید ضعیف با نصف قدرت اثر هیدروکورتیزون و یک گلوکوکورتیکوئید قوی است که قدرت اثر آن چهار برابر هیدروکورتیزون هم وزن خود است. این دارو عمدتاً به عنوان یک داروی ضد التهاب و سرکوب کننده سیستم ایمنی به کار می رود. به دلیل دسترسی به داروهای قوی تر، از اثر مینرالوکورتیکوئیدی آن استفاده نمی شود.

در صورت مصرف همزمان با داروهای ضد انعقاد خوراکی، پردنیزولون به ندرت ممکن است اثرات داروهای فوق را از طریق مکانیسم های ناشناخته ای کاهش یا افزایش دهد.گلوکوکورتیکوئیدها متابولیسم ایزونیازید و سالیسیلاتها را افزایش داده موجب زیادی قند خون می شوند. مقادیر مصرف انسولین یا داروهای خوراکی پایین آورنده قند خون در بیماران دیابتی باید تنظیم شود. این دارو ممکن است کاهش پتاسیم خون ناشی از مصرف مدرها یا آمفوتریسین B را تشدید کند. کاهش پتاسیم خون ممکن است خطر مسمومیت را در بیمارانی که گلیکوزیدهای دیژیتال مصرف می کنند، افزایش دهد.

باربیتوراتها، فنی توئین و ریفامپین ممکن است با افزایش متابولیسم کبدی کورتیکواستروئیدها موجب کاهش اثرات این دارو شوند.کلستیرامین و ضد اسیدها با جذب سطحی کورتیکواستروئیدها و در نتیجه کاهش جذب این دارو، اثر پردنیزولون را کاهش می دهند.مصرف همزمان با استروژنها ممکن است متابولیسم پردنیزولون را از طریق افزایش غلظت ترانس کورتین، کاهش دهد. نیمه عمر کورتیکواستروئید به دلیل افزایش پیوند پروتئینی طولانی می شود.مصرف همزمان با داروهای ایجاد کننده زخم، مانند داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، ممکن است خطر بروز زخم گوارشی را افزایش دهد.

در صورتی که علائم آلرژیک نظیر کهیر، تنفس سخت، تورم چهره، لب‌ها، زبان یا گلو را داشتید سریعا به پزشک یا اورژانس مراجعه نمائید.

در صورتی که هر یک از علائم زیر در شما بروز کرد با پزشک خود تماس بگیرید:

نکاتی که باید در رابطه با مصرف قرص پردنیزولون بدانید

عوارض پردنیزولون در بارداری

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.عوارض پردنیزولون در نوزادان1

“),t.close},t.write(‘

اگر سابقه سقط داشتید این داروها را برای برطرف کردن نقص ایمنی بدن به شما دادند تا مجددا دچار سقط نشوید و بتوانید جنین خود را نگه دارید. ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

عوارض پردنیزولون در بارداری

1

برای یک بیماری ساده به بیمارستان مراجعه کرده و از چند جا دارو تهیه کند و حتی برخی از داروها را استفاده هم نکند، به صرفه نیست. میزان مصرف داروهای مسکن قانونی در کشور کم است حریرچی با اشاره به موضوع مصرف داروهای ضد درد مسکن گفت: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف داروهای مسکن ضد درد قانونی در کشور ما نسبت به میزان سرطان موجود در کشور و بیماری های مزمن موجود کمتر از

به خاطر اینکه هیچ اقدامی برای رفع آسیب های آنها نشده دوباره به سراغ مصرف مواد می روند. این کارشناس اعتیاد با بیان اینکه اینها که از اول معتاد خیابانی نبودند، می افزاید: این افراد ابتدا مصرف کننده مواد بودند اما به دلیل نبود حمایت های اجتماعی لازم برای مدیریت آسیب های زمینه ای و در کنار آن اعتیادشان دچار تشدید این مشکلات و تبدیل به معتاد خیابانی شدند. بعد مسوولان این افراد را با هزینه

پذیر نیست. برای تمامی مبتلایان مصرف داروهای آنتی هیستامینی در راس قرار دارد. البته این داروها تا قبل از بروز کهیر و برای پیشگیری، موثرند و میزان تاثیر آنها بعد از بروز کهیر کم می شود. پس مبتلایان باید روزانه این دارو را مصرف کنند؟ در افراد مبتلا به کهیر مزمن زیر نظر پزشک بله؛ اما در افراد مبتلا به کهیر حاد لازم نیست. این افراد می توانند در شرایط خاص مثلا در فصل سرد و خشک سال

: در دوران بارداری چه چیزهایی نباید مصرف کرد آیا خوردن سیر یا داروهای ضد تهوع برای جنین ضرر دارد؟ پاسخ: در دوران بارداری خوردن سیر ضرری ندارد اما در دوران شیردهی ممکن است سبب بدبو شدن شیر مادر شود. در مورد داروها از قسمت پزشکی بپرسید. در دوران بارداری هله هوله نخورید. تحقیقات نشان می دهد، مادرانی که در دوره بارداری خود هله هوله می خورند، در واقع خطر ابتلا به چاقی را در کودکان

سوال مخاطب نی نی بان: من 25 سال دارم. بارداری اولم بدون مصرف دارو دوقلو شد اما به خاطر پاره شدن کیسه آب در پنج ماهگی سقط شدند که به خاطر عفونت بود و کورتاژ انجام شد. دکترم گفت تا یک سال باردار نشوم. دوست دارم زود باردار بشوم. خواستم از شما بپرسم کی برای بارداری اقدام کنم و آیا دفعه بعد احتمال دوقلو شدن هست؟ پاسخ دکتر زینب السادات موسوی فخر، جراح و متخصص زنان و زایمان: احتمال

برای درمان شما نیاز به گرفتن عکس رادیولوژی وجود داشته باشد، دندان پزشک از روکش سربی و گردنبند سپر مانند برای حفاظت از شما و کودک در برابر تاثیرات مضر پرتو استفاده خواهد کرد . داروی بی حسی : دندان پزشک دوز داروی بی حسی را در سطح حداقل انتخاب می کند تا به این ترتیب از راحتی شما در طول درمان و نیز حفاظت از جنین مطمئن شود . مصرف داروها : برخی از داروهای موجود برای دندان درد در

سوال مخاطب نی نی بان: من سه ماه پیش سقط داشتم در هفته ششم. چون کورتاژ شدم نمونه برداشتند و متوجه شدند سه نوع انگل در خونم هست؛ تکسو،کامبلیا و لیستریا که در ماه اول درمان تکسو رو شروع کردم و الان هم دارو برای لیستریا تجویز کردند. من با دکترم صحبت کردم و اجازه بارداری را در فروردین ماه بهم دادند. من دو سال نازایی داشتم و اولین بار بود که باردار می شدم. سؤالم این است که من با خوردن این داروها در این

) سرایت میکند. بارداری: زنان باردار مقدار آب بیشتری را در خون نگه میدارند. تورم در نواحی دست، صورت و پاها؛ بهخصوص در ماههای پایانی بارداری دیده میشود. ورم بارداری لزوماً نشاندهنده پره اکلامپسی نیست. سیکل ماهانه: تورم بدن زنان در دوران سیکل ماهانه به علت تغییرات هورمونی است. این نوع تورم بسیار شایع است و هیچ نیازی به درمان ندارد. مصرف داروها: گاهی اوقات تورم در اثر

. مهمترین و کلیدی ترین موضوع در این طرح این است که هیچ نظام بهداشتی در هیچ جای دنیا نمی تواند پزشک متخصص به میزان زیادی تربیت کند چرا که این کار هزینه های زیادی را برای نظام سلامت در پی دارد. حریری درباره عدم کیفیت برخی داروهای داخلی گفت: قبل از شروع دولت یازدهم مردم با کمبود داروهای بسیاری مواجه بودند و اولین گام طرح تحول برطرف کردن کمبود دارو بود. در حال حاضر متوسط کمبود دارو 25 تا 3 قلم

زیادی از پروژه های زیرساختی در امارات با فاینانس چین اجرا می شود و امارات هم از این طرح استقبال زیادی کرده است. دوم. بخش بهداشت و دارو در امارات این بخش به فروش انواع داروها اختصاص دارد. از آنجا که در سال های اخیر توریسم درمانی هم در امارات رواج زیادی پیدا کرده است، هرساله بر میزان داروی فروخته شده در این کشور افزوده می شود و درآمد این صنعت رشد می کند. انتظار می رود در فاصله سال

کردم؟ پاسخ دکتر میترا موسوی نسب، متخصص زنان و زایمان: به این شکل نمی توان پاسخ دقیقی به شما داد. بهتر است آزمایش حاملگی بدهید. ضمن این که اصلا نیازی به مصرف کلومیفن نداشتید. بعد از سقط هم چند ماه به بیمار استراحت می دهیم. شما هم تا یک سال فرصت بارداری دارید.

اصلی دچار اختلال و آشفتگی می گردد. وی تاکید کرد: سبک زندگی مدرن، تهدیدها و خطرات زیادی برای عملکرد غدد درون ریز دارد. استرس، مسمومیت، تغذیه غلط کمبود خواب، مصرف داروها و تعادل هورمون ها را مختل می کنند. اما یک عامل مختل کننده خاص هم وجود دارد که انرژی الکترومغناطیسی تولیدشده توسط تلفن های همراه، آنتن های تقویت کننده ی امواج مخابراتی، کامپیوترها، وای فای و است. زینلی

کرده است. لحظه ای درنگ کنیم برای ساخت چنین نرم افزاری چقدر هزینه لازم است؟ محصولی که با گزارش های روز افزون کاربران، روز به روز، نقص ها و کمبودهای خود را برطرف می نماید. همه آن ها که دستی در بره نویسی و امور رایانه ای دارند متوجه هستند که کار بره نویسی و تولید یک نرم افزار با ویژگی ها و امکانات خاص، بسیار پر هزینه و زمان بر است. اگر ذره ای در مساله دقیق شویم، متوجه خواهیم شد که پشت پرده

تمام خدمات به صورت الکترونیکی ارائه شود. ** کمبود دارویی با تدبیر دولت یازدهم برطرف شد حریرچی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات در حوزه دارویی و اینکه برخی اعلام می کنند موارد دارویی خارجی خیلی بهتر از موارد تولید داخل است نیز چنین گفت: یکی از کارهایی که در طرح تحول سلامت انجام شد، همین موضوع داروها بود چون قبل از دولت یازدهم 3 قلم دارو در کشور کمبود داشتیم که با

رژیم غذایی کتوژنیک یکی از رژیم های محبوب این روزها است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و جزو بره های غذایی با محتوی کربوهیدرات بسیار کم است که بدن شما را تبدیل به یک کوره چربی سوزی می کند. این رژیم مثل سایر رژیم های محدود کننده کربوهیدرات از جمله اتکینز عمل می کند و مهم ترین تفاوت آن را می توان محدود بودن مقدار پروتئین قابل مصرف در رژیم کتوژنیک دانست. رژیم کتوژنیک فواید بالقوه فراوانی برای

نسخه الکترونیک نیز به این طرح اضافه خواهد شد و می طلبد مردم همکاری بیشتری داشته باشند. حریرچی تصریح کرد: افراد و بیماران در کشورهای دیگر به هیچ وجه نمی توانند مستقیم به متخصص و فوق تخصص مراجعه کنند و باید از طریق پزشک خانواده ارجاع شوند. قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت در مورد مصرف داروهای ضد درد و مُسکن نیز گفت: مصرف این داروها در کشور ما کمتر از استانداردهای موجود است و

ما دارای نقص هستند هر محصول بشری نقص دارد و بسیار مهم است که این را بپذیریم و دیگران که نقد می کنند به میدان بیایند و برای برطرف کردن این نقص ها قدمی بردارند. یکی از بزرگترین اشکالاتی که اکنون با آن مواجهه هستیم این است که کتاب واحد برای مخاطبان متعدد داریم، مخاطبانی با روحیات متفاوت که محصول تربیت های آدم های متفاوتی هستند. او نوع رفتار حکومت در تربیت دینی افراد چه مثبت و چه منفی را از

مطلوب برای گروههای سنی مختلف را اعلام کند. ه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است زمینه لازم برای توسعه طب سنتی و استفاده از داروها و فرآورده های طبیعی و گیاهی را فراهم نماید. و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است با همکاری وزارت جهاد کشاورزی مقدار مصرف مجاز سموم و کودهای شیمیایی برای تولید محصولات باغی و کشاورزی را مشخص نماید و عرضه محصولاتی که به صورت غیرمجاز از سموم و

می شود و در این کشورها زیره سبز در تولید دارو هم مورد استفاده قرار می گیرد. تقلب در بازار ادویه بازار ادویه نیز مانند سایر بازار ها از تقلب در امان نمانده و آن گونه که علیرضا رضایی قهرودی، رئیس اتحادیه عطاران و سقط فروشان گفته است، حدود 5درصد ادویه موجود در بازار تقلبی بوده و دارای ناخالصی است. همچنین رئیس اتحادیه گیاهان دارویی نیز با اشاره به وجود تقلب در بازار ادویه، گفت

، صرع و تشنج – سابقه اعتیاد به مواد مخدر تزریقی – سابقه اعمال جراحی – سابقه رفتارهای پرخطر (تماس جنسی خارج از چهارچوب خانواده ) – سابقه خالکوبی، حجامت و تتو – سابقه زردی و یرقان در خود یا خانواده – مسافرت به مناطق آندمیک مالاریاخیز – سابقه بیماری های قلبی و عروقی – سابقه مصرف دارو انتهای پیام/ غ

ثابت نمی کند. برای اینکه آگاهی تان را افزایش دهیم می خواهیم در ادامه درباره مواردی که نباید در مورد این محصولات باور کنید صحبت کنیم. کاهش وزن بدون رژیم! سازندگان این دارو ها و مکمل ها دوست دارند شما باور کنید می توان به سادگی خوردن یک قرص، دمنوش و یا حتی مالیدن یک لوسیون چربی های خود را آب کنید. متاسفانه نتیجه گرفتن در این مورد نیازمند تلاش است. این تلاش یعنی در آشپزخانه

دوران می باشد. انتخاب های صحیح در تغذیه بارداری به بهبود رشد و تکامل جنین کمک می کند. بر خلاف تصور خیلی از افراد که فکر می کنند در دوران بارداری باید انرژی فراوانی دریافت کنند، دریافت کالری شما باید روزانه به طور متوسط 3 کالری بیش از آنچه که قبل از بارداری مصرف می کردید، باشد. هر چند که ممکن است در ماه های اول بارداری حالت تهوع و استفراغ برای شما مشکلاتی ایجاد کند، سعی کنید رژیم

؛ هرچند که در کودکان احتمال ابتلا به دلیل نقص ها یا اختلالاتی است که به طور مادرزادی دچار آن بوده اند و اثر آن بر کبد با افزایش چربی خودنمایی کرده است. براساس این آمار، نزدیک به سه چهارم بیمارانی که به این بیماری دچار می شوند، اضافه وزن دارند و بخشی از آنها مستعد یا دارای بیماری هایی چون سوءتغذیه، دیابت و چربی خون هستند. سبک زندگی و رژیم غذایی دردسرساز متخصصان می گویند

آهن کافی، بدن قادر به ساختن هموگلوبین نیست و فرد بیمار دچار علایمی مثل رنگ پریدگی (به ویژه زیر پلک و کف دست)، خستگی و بی حالی و ناخن های قاشقی شکل می شود. تحریک پذیری، تنگی نفس، تشدید ضربان قلب، شکننده شدن موها و ناخن ها هم از علایم وضعیت پیشرفته کم خونی هستند که باید حتما با دارو و مکمل های غذایی آهن برطرف شوند. از دست رفتن خون به خاطر عادات ماهانه، خونریزی های داخلی از معده و روده و یا اهدای

برخی داروها که جنبه تسکین دهنده و آرامش بخش دارند، پس از چند نوبت مصرف فرد را وابسته می کنند و به نوعی اعتیاد به مصرف آن در افراد ایجاد می شود که این وابستگی به مصرف برخی از این داروها از جمله ترامادول باعث بروز اختلال در سلامتی بدن افراد و ایجاد بیماری هایی از جمله کاهش مقاومت بدنی می شود. ترامادول یک داروی مسکن شبه مورفین است که برای تسکین دردهای متوسط یا شدید تجویز می شود. خاصیت

جنایت از تهران بوده است بنابراین پرونده برای رسیدگی به تهران ارسال شده و در تهران رسیدگی خواهد شد . وی افزود: مسائل حواشی که در باره دو متهم مطرح می کنند صحت ندارد از جمله اینکه گفته شده یکی از این متهمان 13 فقره سابقه سرقت دارد و با کفالت آزاد و در نتیجه این جرم را مرتکب شده است که این موضوع صحت ندارد . محسنی اژه ای گفت: همچنین گفته شده با یک فیش حقوقی آزاد شده که این موارد

مسبوق به سابقه است نظیر آنچه که در قرارداد الجزایر و آزادی گروگان ها در اوایل انقلاب شاهد آن بودیم، بلکه زیر توافقات چندجانبه که امضای 5 قدرت گردن کلفت و با اعتبار جهانی هم پای یک قرارداد با ایران باشد، به راحتی می زنند. سیدعباس عراقچی، رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام در وزارت خارجه که از دیپلمات های دیرباور نسبت به عدم اعتماد به آمریکا یی ها بود، دیروز پرچم اعتراض به سلوک حقوقی آمریکا را

داده کمتری مصرف کنید اگر بسته های اینترنت شما زود به زود تمام می شود و مصرف اینستاگرامتان هم بالاست، شاید فدا کردن سرعت لود تصاویر و ویدیوهایی که همینطور سریع در فید شما نمایش می دهد، چاره کار باشد. برای این کار به پروفایل خود مراجعه کنید. روی سه نقطه گوشه راست بالا تپ کنید، قسمت Cellular Data Use را انتخاب کنید و در نهایت Use Less Data را تیک بزنید. امتحان کنید. ارزشش را دارد.

خوابی است زیرا در شرایطی که بدن و دستگاه های درونی باید در حال استراحت باشند، دستگاه گوارش باید انرژی زیادی را صرف هضم و جذب غذا کند و این مسئله علاوه بر بی خوابی موجب ابتلا به سوءهاضمه و دیگر بیماری های گوارشی خواهد شد. کجا بخوابیم؟ محل خواب شما باید با مزاج شما از نظر حرارت و برودت سازگار باشد. یعنی اگر جوان و گرم مزاج هستید هوای اتاق خوابتان باید کمی خنک و اگر در سنین بالا یا

انعقاد خون به توسط تجویز داروهای ضد انعقادی است. اگر لازم است برای درمان سندرم آنتی فسفولیپید از داروی ضد انعقاد استفاده شود باید بیش از حد احتیاط کرد تا صدمه ای بروز نکند و از خونروی پرهیز شود . در این مورد باید پیشنهاد های زیر را باید در نظر داشت: مصرف بعضی غذاها و داروها بر آثار داروهای ضد انعقاد تاثیر می گذارد. در این مورد باید از پزشک راهنمایی خواست: رژیم غذایی

“),t.close},t.write(‘


URL: http://jmums.mazums.ac.ir/article-1-263-fa.html

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران می باشد.

طراحی و بره نویسی : یکتاوب افزار شرق

عوارض پردنیزولون در بارداری

© 219 All Rights Reserved | Journal of Mazandaran University of Medical Sciences

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *