مجازات سرباز فراری چیست

خواص دارویی و گیاهی

مجازات سرباز فراری چیست
مجازات سرباز فراری چیست

آدرس : تهران – خیابان دکتر شریعتی -چهار راه شهید قدوسی

صندوق پستی: 1639673114

پست الکترونیکی:info@imj.ir

دورنما: 82902190-021

شماره پیامک:300082900

مجازات سرباز فراری چیست

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سازمان قضائی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می باشد

۲ ماه حبس در انتظار سربازان فراری است

اخبار اجتماعی ایران/ سردار موسی کمالی درباره طرح جریمه ریالی سربازی گفت: ستاد کل نیروهای مسلح این طرح را تبعیض آمیز می‌داند و از ابتدا با اجرای این طرح موافق نبود و پیشنهاد داده، این طرح در سال آینده حذف شده و اجرا نشود.

وی با بیان اینکه ستاد کل موافق استمرار طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده نیست، تصریح کرد: این طرح با دو هدف حل مشکلات مشمولان غایب بود تا با این قانون مشکل سربازی مشمولان غایب حل و تعیین تکلیف شوند. همچنین قرار بود این طرح منبع درآمدی برای سربازان شاغل باشد.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به هدف اول این طرح خاطرنشان کرد: هدف اول یعنی تعیین تکلیف مشمولان غایب با اجرای این طرح تحقق پیدا نکرد، چراکه تعداد قابل توجهی از این طرح استقبال نکردند، در حقیقت نه تنها تعداد غایبان کاهش پیدا نکرد، بلکه افزایش هم پیدا کرد؛ یعنی تعدادی از جوانان به امید اینکه از این جریمه بتوانند استفاده کنند، تعمدا غیبت می‌کنند، بنابراین اجرای طرح با هدف آن مغایرت داشت. همچنین از آنجا که از این طرح به خوبی استقبال نشد، هدف منبع درآمد برای سربازان شاغل نیز محقق نشد.

سردار کمالی با بیان اینکه این طرح تنها تا پایان سال ۹۷ اجرا خواهد شد، تاکید کرد: ستاد نظر مثبت درباره اجرای این طرح ندارد و اقدامات لازم را برای توقف این طرح انجام داده است.منتظر هستیم تا دولت و مجلس نیز در این خصوص نظر بدهند.

مجازات سرباز فراری چیست

وی ادامه داد: متاسفانه همانطور که گفتم برخی جوانان به عمد غیبت می‌کنند تا بتوانند از این قانون استفاده کنند یا اینکه دانشجو هستند و از ادامه تحصیل انصراف می‌دهند تا غیبت‌ از زمان مدرک تحصیلی قبلی‌اش برایشان محاسبه شود و بتوانند در شمول این طرح قرار بگیرند. متاسفانه اجرا و ادامه این طرح محلی برای دور زدن قانون می‌شود. اگر چنین قانونی نباشد، دیگر امیدی برای عده‌ای از جوانان بوجود نمی‌آید و خود را به مشکل نمی‌اندازند.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح طبق قانون کسانی که غیبت دارند با یکسری محدودیت‌های اجتماعی از جمله ممنوعیت استخدام در شرکت‌های دولتی و خصوصی، ممنوعیت تحصیل، ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت دریافت جواز برای راه‌اندازی شرکت و ممنوعیت اخذ وام یا تسهیلات روبه رو هستند و نیروی انتظامی نیز می‌تواند هم افراد غایب را دستگیر کند و هم افرادی را که به این مشمولان غایب کار یا تسهیلات داده‌اند را به مراجع قضایی معرفی کند و این افراد در دفعه اول هزینه یک سرباز و در صورت تکرار، هزینه بیش از دو سرباز را باید پرداخت کنند. میزان این جریمه از ۶ میلیون تومان شروع می‌شود و سال به سال نیز تغییر خواهد کرد.

سردار کمالی همچنین در خصوص نهست یا سربازانی که در حین خدمت غیبت می‌کنند، گفت: به افرادی که در حین خدمت سربازی مرتکب غیبت می‌شوند، نهست گفته می‌شود. این افراد در صورتی که غیبت آنها کمتر از ۶۰ روز باشد به عنوان غایب شناخته می‌شوند و به ازای هر روز غیبت دو روز اضافه خدمت برای آنها در نظر گرفته می‌شود. فرماندهان یگان می‌توانند با تشکیل هیاتی در یگان تمام یا بخشی از این اضافه خدمت را ببخشند.

وی ادامه داد: در صورتی که غیبت این سربازان بیش از ۶۰ روز باشد، یا برای بار دوم حتی کمتر از ۶۰ روز غیبت داشته باشند، فراری محسوب می‌شوند در این صورت به مراجع قضایی که همان دادسرای نظامی است، معرفی شده و دادسرای نظامی برای این افراد حداقل دو ماه حبس را در نظر می‌گیرد./ ایلنا

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پر بازدیدها

آخرین اخبار

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری بلامانع است

هدف بخش

«سایت‌خوان دنیای اقتصاد»

گسترش اطلاع‌رسانی است و انتشار این مطلب به معنی تأیید محتوای آن نیست.

در این نشست که قضات دادسرای نظامی، رئیس بازرسی انتظامی و رئیس رسیدگی به شکایات بازرسی انتظامی استان همچنین فرمانده دژبان تیپ ۲۳۰ شهید متاجی حضور داشتند، دادستان نظامی استان گلستان گفت: ضابطان قضایی با دستگیری سربازان فراری و مشمولان غائب کمک بزرگی به مجموعه نیروهای مسلح خواهند کرد.

 

رحیم رحیمی با بیان اینکه ماده ۶۱۱ قانون آیین دادرسی کیفری نیروی انتظامی و دژبان نیروهای مسلح را موظف به دستگیری سربازان فراری نموده، گفت: بازرسی انتظامی، نامه‌ای به همه کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سراسر استان ارسال تا برای دستگیری سربازان فراری اقدام عاجل بنمایند.

 

مجازات سرباز فراری چیست

رحیمی تأکید کرد: رئیس بازرسی انتظامی استان، روسای بازرسی شهرستان‌ها را توجیه و مسئول نظارت دقیق بر اجرای این مصوبه است و برای یگان‌های ساعی تشویق و برای یگان‌های بی تفاوت یا کم کار، تنبیه در نظر گرفته شود.

 

دادستان نظامی استان با اشاره به ماده ۶۳ قانون مکرر نظام وظیفه گفت: این قانون به‌کارگیری سربازان و مشمولان فراری را از سوی کارخانه ها، شرکت‌ها، کارگاه‌ها، مغازه‌ها، تعمیرگاه‌ها و سایر مشاغل ممنوع اعلام کرده ولی اکثر صاحبان مشاغل از این تکلیف قانونی آگاه نیستند.

 

وی افزود: در همین قانون برای افرادی که سربازان فراری را به‌کار بگیرند مجازات شدیدی در نظر گرفته شده است لذا نیروی انتظامی استان از طریق مدیریت نظارت بر اماکن عمومی و یا پلیس پیشگیری، موضوع را به اطلاع صنوف برساند.

 

همچنین در این جلسه مقرر شد تا دژبان تیپ ۲۳۰ نسبت به جلب سربازان فراری خود اقدام و برای دستگیری سربازان فراری سایر یگان های ارتش نیز با کلانتری ها و پاسگاه های سراسر استان همکاری لازم را بنماید.

 

رئیس بازرسی و شعبه حقوقی و قوانین تیپ۲۳۰ نیز مسئول نظارت دقیق بر این موضوع تعیین شدند. 

 

دادستان نظامی استان همچنین خواستار اجرایی شدن دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح به منظورکاهش جرم فرار از خدمت شد و تصریح کرد: با تلاش ضابطان و اجرای این دستورالعمل، امیدواریم تا آخر امسال شاهد کاهش ۵۰ درصدی جرم فرار از خدمت در استان باشیم.

 

در پایان مقرر شد که رئیس بازرسی انتظامی استان موضوع تشکیل دژبان واحد را که در سال گذشته به تصویب فرماندهان ارشد استان رسید، پیگیری و جلسه ای با حضور روسای بازرسی، شعبه حقوقی، نیروی انسانی و دژبان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی تشکیل و ضمن بررسی موضوع، نتیجه را گزارش نماید.

 

گروه نشریات دنیای اقتصاد

درباره ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به روزنامه دنيای اقتصاد بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، متأسفانه برخی از جوانانی که در خدمت سربازی هستند به دلایلی نظیر کلافگی، خستگی و عادی شدن زندگی روزمره در دوران خدمت سربازی اقدام به فرار از خدمت می‌کنند لذا نهادهای نظامی با ایجاد برنامه‌های ویژه و کارساز برای سربازان باید به هر نحوی که شده از فرار سربازان جلوگیری کنند چرا که این اقدام توسط سربازان تبعات سختی را برای آن‌ها خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، طبق قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح  هرگاه سربازی در زمان صلح بیش از 15 روز ‌متوالی مرتکب غیبت شود و دلیل موجهی نیز برای غیبت خود نداشته باشد فراری محسوب می‌شود؛ این فرد بعد از دستگیری، به‌دلیل فرار از خدمت سربازی به حبس از سه ماه تا یک سال یا سه ماه تا یک سال اضافه خدمت ‌محکوم خواهد شد.

بر همین اساس، قطعاً فرهنگ‌سازی و آگاه کردن سربازان از قوانین موجود در حین سربازی می‌تواند جلوی این اقدام را بگیرد.

انتهای پیام/4110/

مجازات سرباز فراری چیست

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی – آنا می باشد

بر اساس ماده ۵۹ قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح، کارکنان وظیفه نیروهای مسلح(سرباز) هرگاه در زمان صلح بیش از ۱۵ روز ‌متوالی مرتکب غیبت شده و عذر موجهی نداشته باشند فراری محسوب و چنانچه‌ دستگیر شده باشند به حبس از سه ماه تا یک سال یا سه ماه تا یک سال اضافه خدمت ‌محکوم می‌گردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، ‌همچنین بر اساس ماده ۶۰ قانون مذکور کارکنان وظیفه فراری در زمان صلح هرگاه شخصاً خود را معرفی و‌ مشغول خدمت شوند به ترتیب زیر با آنان رفتار می‌شود: ‌الف- چنانچه برای اولین بار مرتکب فرار از خدمت شده و ظرف مدت ۶۰ روز ‌از شروع غیبت شخصاً خود را معرفی نمایند بدون ارجاع پرونده به مرجع قضائی در مقابل هر روز ‌غیبت و فرار، دو روز به خدمت دوره ضرورت آنان افزوده می‌شود. این اضافه خدمت‌ بیش از سه ماه نخواهد بود. ب- چنانچه پس از مدت ۶۰ روز خود را معرفی کنند و یا‌ سابقه فرار از خدمت داشته باشند به حکم دادگاه به حبس از دو تا ۶ ماه محکوم‌ می‌ شوند. ج- چنانچه در زمان جنگ یا بسیج و فراخوان عمومی یا هنگامی که یگان مربوط‌در آماده‌باش رزمی باشد و ظرف حداکثر دو ماه از تاریخ شروع جنگ یا بسیج و فراخوان‌عمومی یا اعلام آماده‌باش رزمی خود را معرفی کنند از تعقیب و کیفر معاف خواهند بود.‌ درصورتی که معرفی پس از مدت مذکور باشد یا در این مدت و یا پس از آن دستگیر شوند ‌حکم فراری در زمان جنگ را خواهند داشت. بر اساس این گزارش، باید به این نکته توجه داشت که قاضی رسیدگی کننده به پرونده می تواند بر اساس
شرایط خاصی که یک سرباز مرتکب جرم شده است مانند مشکلات خانوادگی، نیاز شدید مالی و… همچنین ندامت، سوابق اخلاقی و مذهبی مثبت و حسن شهرت و فقدان سابقه فرار از خدمت و غیره؛ مجازات حبس را به جزای نقدی از یک میلیون ریال تا ۱۰ میلیون ریال یا اضافه خدمت از ۲ تا ۴ ماه تبدیل نماید.

شما می خواهید 20 میلیون جوان فراری که بعضی از آنها در سن 30 تا 40 سال هستند به زندان بفرستید..

نسل جدید می دانند چگونه باید رفتار کنند

دیگه دوره این حرفا گذشت هیچ قدرتی دیگه نمیتونه نسل جدید رو مجبور به بیگاری و زور بکنه

مجازات سرباز فراری چیست

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان گفت: طبق قانون جدید مجازات اسلامی، حکم زندان برای سربازان فراری حذف شده و مجازات های جایگزین پیش بینی شده است.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ محمد جعفر شهبازی، به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: برخی از سربازان غایب و فراری به علت ترس از مجازات حبس حاضر به حضور در خدمت سربازی نمی شوند که با قانون جدید می توانند برای انجام خدمت به سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: سربازان فراری از خدمت نیز در صورت مراجعه به یگان خدمتی خود یا دادسرای نظامی به تحمل زندان محکوم نمی شوند.

شهبازی با بیان اینکه اضافه خدمت سربازان فراری و مشمولان غایب به فرمان رهبری معظم انقلاب بخشیده شده است، گفت: معظم له طبق سالهای گذشته اضافه خدمت سربازان و مشمولان داری اضافه خدمت انضباطی و دفترچه ای را مورد عفو قرار دادند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح همدان یادآور شد: این عفو شامل مشمولان غایبی می شود که تا تاریخ 22 بهمن امسال خود را به حوزه نظام وظیفه معرفی کنند.

مجازات سرباز فراری چیست

 

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

مجازات سرباز فراری چیست
مجازات سرباز فراری چیست
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *