مجازات سرباز فراری ارتش

خواص دارویی و گیاهی

مجازات سرباز فراری ارتش
مجازات سرباز فراری ارتش

آدرس : تهران – خیابان دکتر شریعتی -چهار راه شهید قدوسی

صندوق پستی: 1639673114

پست الکترونیکی:info@imj.ir

دورنما: 82902190-021

شماره پیامک:300082900

مجازات سرباز فراری ارتش

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سازمان قضائی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می باشد

۲ ماه حبس در انتظار سربازان فراری است

اخبار اجتماعی ایران/ سردار موسی کمالی درباره طرح جریمه ریالی سربازی گفت: ستاد کل نیروهای مسلح این طرح را تبعیض آمیز می‌داند و از ابتدا با اجرای این طرح موافق نبود و پیشنهاد داده، این طرح در سال آینده حذف شده و اجرا نشود.

وی با بیان اینکه ستاد کل موافق استمرار طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده نیست، تصریح کرد: این طرح با دو هدف حل مشکلات مشمولان غایب بود تا با این قانون مشکل سربازی مشمولان غایب حل و تعیین تکلیف شوند. همچنین قرار بود این طرح منبع درآمدی برای سربازان شاغل باشد.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به هدف اول این طرح خاطرنشان کرد: هدف اول یعنی تعیین تکلیف مشمولان غایب با اجرای این طرح تحقق پیدا نکرد، چراکه تعداد قابل توجهی از این طرح استقبال نکردند، در حقیقت نه تنها تعداد غایبان کاهش پیدا نکرد، بلکه افزایش هم پیدا کرد؛ یعنی تعدادی از جوانان به امید اینکه از این جریمه بتوانند استفاده کنند، تعمدا غیبت می‌کنند، بنابراین اجرای طرح با هدف آن مغایرت داشت. همچنین از آنجا که از این طرح به خوبی استقبال نشد، هدف منبع درآمد برای سربازان شاغل نیز محقق نشد.

سردار کمالی با بیان اینکه این طرح تنها تا پایان سال ۹۷ اجرا خواهد شد، تاکید کرد: ستاد نظر مثبت درباره اجرای این طرح ندارد و اقدامات لازم را برای توقف این طرح انجام داده است.منتظر هستیم تا دولت و مجلس نیز در این خصوص نظر بدهند.

مجازات سرباز فراری ارتش

وی ادامه داد: متاسفانه همانطور که گفتم برخی جوانان به عمد غیبت می‌کنند تا بتوانند از این قانون استفاده کنند یا اینکه دانشجو هستند و از ادامه تحصیل انصراف می‌دهند تا غیبت‌ از زمان مدرک تحصیلی قبلی‌اش برایشان محاسبه شود و بتوانند در شمول این طرح قرار بگیرند. متاسفانه اجرا و ادامه این طرح محلی برای دور زدن قانون می‌شود. اگر چنین قانونی نباشد، دیگر امیدی برای عده‌ای از جوانان بوجود نمی‌آید و خود را به مشکل نمی‌اندازند.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح طبق قانون کسانی که غیبت دارند با یکسری محدودیت‌های اجتماعی از جمله ممنوعیت استخدام در شرکت‌های دولتی و خصوصی، ممنوعیت تحصیل، ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت دریافت جواز برای راه‌اندازی شرکت و ممنوعیت اخذ وام یا تسهیلات روبه رو هستند و نیروی انتظامی نیز می‌تواند هم افراد غایب را دستگیر کند و هم افرادی را که به این مشمولان غایب کار یا تسهیلات داده‌اند را به مراجع قضایی معرفی کند و این افراد در دفعه اول هزینه یک سرباز و در صورت تکرار، هزینه بیش از دو سرباز را باید پرداخت کنند. میزان این جریمه از ۶ میلیون تومان شروع می‌شود و سال به سال نیز تغییر خواهد کرد.

سردار کمالی همچنین در خصوص نهست یا سربازانی که در حین خدمت غیبت می‌کنند، گفت: به افرادی که در حین خدمت سربازی مرتکب غیبت می‌شوند، نهست گفته می‌شود. این افراد در صورتی که غیبت آنها کمتر از ۶۰ روز باشد به عنوان غایب شناخته می‌شوند و به ازای هر روز غیبت دو روز اضافه خدمت برای آنها در نظر گرفته می‌شود. فرماندهان یگان می‌توانند با تشکیل هیاتی در یگان تمام یا بخشی از این اضافه خدمت را ببخشند.

وی ادامه داد: در صورتی که غیبت این سربازان بیش از ۶۰ روز باشد، یا برای بار دوم حتی کمتر از ۶۰ روز غیبت داشته باشند، فراری محسوب می‌شوند در این صورت به مراجع قضایی که همان دادسرای نظامی است، معرفی شده و دادسرای نظامی برای این افراد حداقل دو ماه حبس را در نظر می‌گیرد./ ایلنا

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در سایت منتشر خواهد شد.

پیام های که حاوی تهمت یا افترا باشد در سایت منتشر نخواهد شد.

پیام های که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبز با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

پر بازدیدها

آخرین اخبار

نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری بلامانع است

هدف بخش

«سایت‌خوان دنیای اقتصاد»

گسترش اطلاع‌رسانی است و انتشار این مطلب به معنی تأیید محتوای آن نیست.

در این نشست که قضات دادسرای نظامی، رئیس بازرسی انتظامی و رئیس رسیدگی به شکایات بازرسی انتظامی استان همچنین فرمانده دژبان تیپ ۲۳۰ شهید متاجی حضور داشتند، دادستان نظامی استان گلستان گفت: ضابطان قضایی با دستگیری سربازان فراری و مشمولان غائب کمک بزرگی به مجموعه نیروهای مسلح خواهند کرد.

 

رحیم رحیمی با بیان اینکه ماده ۶۱۱ قانون آیین دادرسی کیفری نیروی انتظامی و دژبان نیروهای مسلح را موظف به دستگیری سربازان فراری نموده، گفت: بازرسی انتظامی، نامه‌ای به همه کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سراسر استان ارسال تا برای دستگیری سربازان فراری اقدام عاجل بنمایند.

 

مجازات سرباز فراری ارتش

رحیمی تأکید کرد: رئیس بازرسی انتظامی استان، روسای بازرسی شهرستان‌ها را توجیه و مسئول نظارت دقیق بر اجرای این مصوبه است و برای یگان‌های ساعی تشویق و برای یگان‌های بی تفاوت یا کم کار، تنبیه در نظر گرفته شود.

 

دادستان نظامی استان با اشاره به ماده ۶۳ قانون مکرر نظام وظیفه گفت: این قانون به‌کارگیری سربازان و مشمولان فراری را از سوی کارخانه ها، شرکت‌ها، کارگاه‌ها، مغازه‌ها، تعمیرگاه‌ها و سایر مشاغل ممنوع اعلام کرده ولی اکثر صاحبان مشاغل از این تکلیف قانونی آگاه نیستند.

 

وی افزود: در همین قانون برای افرادی که سربازان فراری را به‌کار بگیرند مجازات شدیدی در نظر گرفته شده است لذا نیروی انتظامی استان از طریق مدیریت نظارت بر اماکن عمومی و یا پلیس پیشگیری، موضوع را به اطلاع صنوف برساند.

 

همچنین در این جلسه مقرر شد تا دژبان تیپ ۲۳۰ نسبت به جلب سربازان فراری خود اقدام و برای دستگیری سربازان فراری سایر یگان های ارتش نیز با کلانتری ها و پاسگاه های سراسر استان همکاری لازم را بنماید.

 

رئیس بازرسی و شعبه حقوقی و قوانین تیپ۲۳۰ نیز مسئول نظارت دقیق بر این موضوع تعیین شدند. 

 

دادستان نظامی استان همچنین خواستار اجرایی شدن دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح به منظورکاهش جرم فرار از خدمت شد و تصریح کرد: با تلاش ضابطان و اجرای این دستورالعمل، امیدواریم تا آخر امسال شاهد کاهش ۵۰ درصدی جرم فرار از خدمت در استان باشیم.

 

در پایان مقرر شد که رئیس بازرسی انتظامی استان موضوع تشکیل دژبان واحد را که در سال گذشته به تصویب فرماندهان ارشد استان رسید، پیگیری و جلسه ای با حضور روسای بازرسی، شعبه حقوقی، نیروی انسانی و دژبان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی تشکیل و ضمن بررسی موضوع، نتیجه را گزارش نماید.

 

گروه نشریات دنیای اقتصاد

درباره ما

کليه حقوق اين سايت متعلق به روزنامه دنيای اقتصاد بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

مجازات حبس سربازان فراری در هفته قوه قضائیه بخشیده می‌شود.

دادستان نظامی استان قم گفت: سربازان غائب و فراری که در هفته قوه قضاییه به سازمان نیرو‌های قضایی نیرو‌های مسلح مراجعه کنند مجازات حبس آن‌ها بخشیده شده و می‌توانند به محل خدمت خود بازگردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  کمال فرهنگ نیا امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به تأثیر آموزش‌های ارائه‌شده در سازمان قضاییه نیرو‌های مسلح اظهار داشت: بیشترین جرائم مربوط به نیروی انتظامی و مسئله جرائم رانندگی بوده و بعدازآن مسئله سربازان فراری بیشترین فراوانی را دارد.

وی با تأکید به مسئله پیشگیری برای جلوگیری از وقوع جرم، افزود: کمیته‌ای پیشگیری از جرم در دوره‌های مشخص به‌صورت کشوری تشکیل‌شده و بعد از آسیب‌شناسی‌های لازم راهکار‌های پیشگیرانه از جرم به همه استان‌ها داده‌شده و در غالب آموزش‌های لازم به نیرو‌های مسلح ارائه می‌شود.

دادستان نظامی استان قم اصل را بر برگشت فرد خاطی به خدمت عنوان کرد و گفت: برخورد با مرتکبین جرم در نیرو‌های مسلح بسیار حساس بوده و هدف در بازگشت به خدمت و اصلاح این افراد است، قانون مواردی را نیز به‌عنوان حبس در خدمت تعریف کرده و فرد در طول روز در یگان خود به خدمت می‌پردازد.

مجازات سرباز فراری ارتش

وی از بند جدا برای زندانیان نیرو‌های مسلح برای حفظشان آن‌ها خبر داد و تصریح کرد: در این بند برای افرادی که به بیشتر نیز سربازان جوان هستند خدمات و بسته‌های فرهنگی ویژه تدارک دیده و از تسهیلات ویژه‌ای نیز برخوردار هستند.

فرهنگ نیا به موضوع سربازان فراری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قانون سربازان فراری در بعضی موارد اصلاح‌شده و کسانی که زیر دو ماه غیبت دارند می‌توانند به یگان خدمتی خود مراجعه کرده و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل نمی‌شود.

وی از بخشش مجازات حبس در هفته قوه قضاییه خبر داد و تأکید کرد: سربازان غائب و فراری که در هفته قوه قضاییه به سازمان نیرو‌های قضایی نیرو‌های مسلح مراجعه کنند مجازات حبس آن‌ها بخشیده شده و می‌توانند به محل خدمت خود بازگردند.

دادستان نظامی استان قم رسیدگی به خسارات مالی زیر یک‌میلیون تومان را در خود یگان نظامی دانست و گفت: درصورتی‌که خسارت به اموال دولتی بیش از یک‌میلیون تومان و یا خسارت نظامی باشد پرونده آن به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ارسال‌شده و در آنجا بررسی می‌شود.

وی به موضوع ضابطین قوه قضاییه نیز پرداخت و ادامه داد: کسانی که دوره‌های مربوط به ضابطت شرکت کرده و کارت ویژه دریافت کرده‌اند می‌توانند اعمال قانون کرده و بسیجیان بدون گواهی ضابط قضایی و سربازان به‌عنوان ضابطین سازمان قضایی نیرو‌های مسلح تلقی نمی‌شوند.

من فرار کردم دیگه هم برنمیگردم ….

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، متأسفانه برخی از جوانانی که در خدمت سربازی هستند به دلایلی نظیر کلافگی، خستگی و عادی شدن زندگی روزمره در دوران خدمت سربازی اقدام به فرار از خدمت می‌کنند لذا نهادهای نظامی با ایجاد برنامه‌های ویژه و کارساز برای سربازان باید به هر نحوی که شده از فرار سربازان جلوگیری کنند چرا که این اقدام توسط سربازان تبعات سختی را برای آن‌ها خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، طبق قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح  هرگاه سربازی در زمان صلح بیش از 15 روز ‌متوالی مرتکب غیبت شود و دلیل موجهی نیز برای غیبت خود نداشته باشد فراری محسوب می‌شود؛ این فرد بعد از دستگیری، به‌دلیل فرار از خدمت سربازی به حبس از سه ماه تا یک سال یا سه ماه تا یک سال اضافه خدمت ‌محکوم خواهد شد.

بر همین اساس، قطعاً فرهنگ‌سازی و آگاه کردن سربازان از قوانین موجود در حین سربازی می‌تواند جلوی این اقدام را بگیرد.

انتهای پیام/4110/

مجازات سرباز فراری ارتش

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی – آنا می باشد

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘


در کشور ایران مانند کشورهای تایلند، قرقیزستان و … دوره خدمت اجباری، ۱۸ ماه است. البته هر کشوری قوانین خاص خود را برای خدمت سربازی وضع کرده است. در برخی از کشورها ، خدمت سربازی بنا به دلایلی مانند بدگمانی‌های اجتماعی و سیاسی و … نسبت به ارتش اصلا وجود ندارد و در بعضی دیگر خدمت سربازی داوطلبانه بوده و حتی در برخی دیگر دوره سربازی از ۱۸ ماه هم کمتر است.
از سال ۹۱ دوره خدمت اجباری سربازی در کشور ایران از ۲۴ ماه به ۲۱ ماه کاهش یافت، رضاشاه اولین کسی بود که خدمت سربازی را در ایران اجباری کرد. همه پسرانی که به سن قانونی ۱۸ سالگی رسیده باشند موظف هستند که دوره خدمت سربازی را بگذرانند. حتی در برخی شرایط افراد مشمول معاف شده و در برخی دیگر دوران خدمت سربازی آنان کسر می‌شود.
بسیاری از جوانان پسر معتقدند که دوران خدمت سربازی به نوعی اتلاف وقت است. آن‌ها بهترین اوقات خود را در دوران سربازی اجباری تلف می‌کنند. اما برخی دیگر بر این باور هستند که در واقع با این کار به نظام جمهوری اسلامی‌ خدمت می‌کنند.
دوره‌های خدمت سربازی شامل سه دوره متفاوت است:
۱٫ دوره آموزشی: که به مدت ۲ ماه انجام می‌شود.
۲٫ دوره کد: ۲ ماه بعد از آموزش و آمادگی جهت اعزام به ارتش و نیروی انتظامی‌است.
۳٫ دوره خدمت: به دلایلی مانند تنبیه و … مدت زمان خدمت خیلی بیش از مدت زمان اجباری خواهد بود که سربازان به آن اضافه خدمت هم می‌گویند.
همه افراد و پسرانی که به سن قانونی ۱۸ سال رسیده باشند باید دوران خدمت سربازی را بگذرانند مگر این که بنا به دلایلی مشمول معافیت شوند. آیا سربازان فراری می‌توانند خدمت سربازی را خریداری نمایند؟ اگر پاسخ مثبت باشد، هزینه خرید خدمت سربازان فراری چقدر خواهد بود؟

اگر سربازی به مدت ۸ سال تمام از خدمت سربازی فرار کرده باشد در این صورت می‌تواند خدمت خود را تا آخر سال ۹۷ خریداری کند.
همه سربازان فراری که به مدت ۸ سال تمام فرار کرده اند و تاریخ فرار آنان به ۸ سال قبل برمی‌گردد می‌توانند در صورتی که به خدمت سربازی مشغول نشده باشند، آن را خریداری کنند. ملاک محاسبه خرید خدمت سربازی تا پایان تاریخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۷ است.
اگر از مدت فرار آنان ۸ سال گذشته باشد، مدت غیبت آنان تا پایان تاریخ فرار (به پایان رسیدن غیبت) محاسبه خواهد شد. سربازانی که حین خدمت از خدمت سربازی فرار کرده اند و ۸ سال از تاریخ فرار آن‌ها سپری شده باشد می‌توانند خدمت سربازی خود را خریداری نمایند.

۱٫ اگر به مدت ۸ سال از خدمت سربازی غیبت کرده اید می‌توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید.
۲٫ اگر به مدت بیش از شش ماه از خدمت سربازی غیبت کرده اید، ۱ سال برای مدت غیبت شما محاسبه خواهد شد.
۳٫ مدرک تحصیلی در خرید خدمت سربازی تاثیرگذار است.
۴٫ سربازان غایب نمی‌توانند از کشور خارج شوند.

مجازات سرباز فراری ارتش

در صورتی که به مدت ۸ سال تمام از خدمت سربازی غیبت کرده اید می‌توانید بقیه دوران خدمت را خریداری کنید. شما نمی‌توانید خدمت سربازی را بدون غیبت خریداری کنید. شما نمی‌توانید بخاطر مشغول بودن به تحصیل، دوران خدمت خود را خریداری کنید.

در صورتی که سربازان نسبت به غیبت خود توضیح منطقی نداشته باشند مشمول مجازات خواهند شد و در نتیجه با حبس یا اضافه خدمت مواجه خواهند شد. زمان و شرایط زمان فرار در تعیین مدت زمان حبس یا اضافه خدمت تاثیرگذار است.
به طور مثال، اگر سربازی برای اولین بار فرار کرده باشد و طی مدت ۶۰ روز خود را به نظام وظیفه معرفی کند به ازای هر روز غیبت، دو روز به عنوان اضافه خدمت، به دوران سربازی وی اضافه می‌شود. در این مرحله پرونده وی هرگز به مراجع قضایی ارجاع داده نمی‌شود و در صورتی که بعد از گذشت ۶۰ روز خود را به نظام وظیفه معرفی کند به حبس دو تا شش ماه به عنوان مجازات محکوم خواهد شد.

مترجم نوشتاری و رسانه ای زبان انگليسی
توليدكننده محتوای نوشتاری

استعلام مدارک کاری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

۸۷۱۳۲ (۰۲۱)


پس از انتشار خبر عفو جرم سربازان فراری و همچنین اعلام اجرای ثبت نام مرحله دوم جریمه ریالی، شماری از مخاطبان ایسنا ابهامات و سوالاتی را مطرح کردند که جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح به آنها پاسخ داده است.

سردار موسی کمالی در گفت و گو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به کامنت‌ها و پرسش‌های مختلف درباره ابهامات عفو جرم سربازان فراری اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح جریمه ریالی سربازی برای مشمولان دارای هشت سال غیبت و بیشتر از آن در سال جاری این امکان برای سربازان فراری وجود نداشت که بتوانند تنها از طریق پرداخت این رقم کارت معافیت دریافت کنند چرا که می‌بایست به جرم قبلی یعنی فرارشان از سربازی رسیدگی می‌شد.

کمالی افزود:‌ در همین راستا ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهادی را مطرح کرد تا بر اساس آن کلیه سربازان فراری که تا پایان امسال حداقل هشت سال از فرارشان از خدمت یا ترک یگان خدمتی می‌گذرد بتوانند از این طرح بهره مند شوند و از این رو موضوع بخشش جرم ناشی از فرار این افراد مطرح شد و در نهایت مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا با بخشش جرم فرار از خدمت کسانی که هشت سال یا بیشتر از تاریخ فرارشان می‌گذرد، موافقت کردند.

مجازات سرباز فراری ارتش

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در حال حاضر جرم این افراد مورد عفو قرار گرفته و دیگر برایشان در مراجع قضایی به خاطر فرار از سربازی پرونده‌ای تشکیل نخواهد شد گفت: این افراد دو راه پیش رو دارند، یا اینکه به یگانی که آن‌را ترک کرده‌اند مراجعه و مابقی سربازی‌شان را ادامه دهند یا اینکه برابر مقررات فعلی با پرداخت جریمه ریالی و سربازی معاف شوند که برای این اقدام می بایست به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند.

کمالی ادامه داد: این دسته از افراد اگر چنانچه قصد ادامه سربازی را داشته باشند، مطابق با مقررات همان سالی که اقدام به ترک محل خدمت کرده‌اند با آنان برخورد می‌شود. به عبارتی اگر در آن زمان طول مدت سربازی 18 ماه بوده این افراد نیز به اندازه همان 18 ماه خدمت خواهند کرد و اگر طول مدت سربازی در سال ترک محل خدمتی‌شان 24 ماه بوده این افراد نیز 24 ماه خدمت خواهند کرد.

وی درباره اینکه آیا افرادی که مورد عفو قرار گرفته‌اند می‌توانند از معافیت‌ها و تسهیلات سربازی استفاده کنند یا خیر؟ اظهار کرد: در یک سری از موارد این امکان برایشان وجود دارد به عنوان مثال اگر شرایط بهره مندی از معافیت کفالت یا معافیت پزشکی را دارند می‌توانند از این طریق معاف شوند.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا جریمه ریالی این افراد نیز با این عفو کسر شده یا تخفیفی به آن تعلق می‌گیرد نیز اظهار کرد: چنین موضوعی صحت ندارد همانطور که گفتم این عفو برای این بود که این افراد بتوانند از امکان معافیت از سربازی با پرداخت جریمه ریالی معاف شوند بنابراین هیچ تغییری در رقم پرداختی ایجاد نشده و نخواهد شد.

کمالی ادامه داد: میزان جریمه ریالی برای کلیه افرادی که تا 29 اسفند ماه 94 حداقل هشت سال یا بیشتر از غیبتشان گذشته باشد از رقم پایه 10 میلیون تومان برای مشمولان و سربازان فراری زیر دیپلم آغاز شده و به ترتیب افزایش می‌یابد. همچنین به ازای هر سال فرار یا غیبت پس از هشت سال نیز 10 درصد به رقم کل افزوده خواهد شد و به ازای همسر و هر فرزند نیز پنج درصد از این رقم کسر خواهد شد.

وی درباره آن دسته از افرادی که مورد عفو قرار گرفته اما امکان پرداخت جریمه را به دلایل مختلف ندارند افزود: آنان باید به یگان محل خدمت خود مراجعه کرده و مجددا سربازی خود را ادامه دهند.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین تاکید کرد که این عفو تنها برای جرم فرار از سربازی بوده و شامل خدمت سربازی و همچنین افرادی که کمتر از هشت سال از غیبت یا فرارشان گذشته باشد، نمی‌شود.

کمالی همچنین به سوالات و کامنت‌های مخاطبان ایسنا درباره اجرای مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی نیز اشاره کرد و افزود: در مرحله نخست حدود 287 هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 167 هزار نفر مبلغ مورد نظر را واریز و کارت معافیت خود را نیز دریافت کردند.
110 هزار نفر نیز واجد شرایط بوده اما تا کنون مبلغی را واریز نکرده‌اند که به این افراد تا بیستم آذرماه فرصت داده شده و اگر تا این تاریخ نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام نکنند همچون دیگر مشمولان با آنان برخورد شده و برایشان برگه اعزام به سربازی صادر خواهد شد.

کمالی افزود: مرحله دوم ثبت نام جریمه ریالی سربازی نیز از بیستم آذرماه آغاز شده و تا پایان دیماه ادامه خواهد داشت که در این بازه زمانی متقاضیان با مراجعه به دفاتر پلیس +10 می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند و پس از بررسی وضعیت همانند مرحله اول از طریق پیامک به آنان اطلاع داده خواهد شد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در پاسخ به این سوال که اگر این افراد رقم جریمه ریالی را پرداخت نکرده و به سربازی نیز نروند چه خواهد شد؟ افزود: قانون یک سری محدودیت‌هایی را برای این افراد در نظر گرفته که بخشهایی از آنها از جمله ممنوعیت اخذ گواهینامه، ممنوعیت کاندیدا شدن در انتخابات مجلس و شوراها، ممنوعیت تحویل اصل گواهینامه پایان دوره تحصیلی، ممنوعیت استخدام و … در حال اجراست.

وی ادامه داد: همچنین برای محدودیت‌های دیگر نیز هماهنگی‌هایی در حال انجام است که به زودی نهایی می‌شود و بر این اساس ممنوعیت اعطای هرگونه تسهیلات به مشمولان غایب و فراری،‌ ممنوعیت به کارگیری مشمولان غایب در شرکت‌ها، روزنامه‌ها، سایت‌ها،‌ باشگاه‌ها و فروشگاه‌ها و … است که ساز و کارهای این اقدام در حال انجام است و به زودی اجرا می‌شود.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: همچنین اگر چنانچه مشخص شود که از مشمولان غایب در این مراکز به کار گرفته شده است برای بار اول به ازای هر مشمول غایب معادل هزینه سالانه یک سرباز یعنی رقمی حدود 4 میلیون تومان و برای بار دوم و بیشتر از آن به ازای به کارگیری هر مشمول غایب یا فراری رقمی معادل هزینه سه سرباز به عنوان جریمه برای این واحدها در نظر گرفته خواهد شد.

کمالی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر درباره امکان اجرای طرح جریمه ریالی در سال آینده افزود: تاکنون تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و به نظر نمی‌رسد که در سال آتی طرح جریمه ریالی تمدید شود.

وی درباره مدت زمان سربازی در سال آینده نیز گفت: تا اطلاع ثانوی مدت سربازی تغییر نخواهد کرد و همان 21 ماه است.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین در پاسخ به کامنت یکی از مخاطبان ایسنا که اعلام کرده بود دارای تحصیلات عالی است و باید مدت‌ها در صف انتظار برای اعزام به سربازی بماند افزود: در این زمینه ستاد کل حداکثر تلاش و رایزنی‌های خود را انجام می‌دهد که بتوان زمان انتظار برای اعزام به خدمت سربازی کاهش بیابد تا این عزیزان معطل نشوند. همچنین در تلاشیم تا فواصل زمانی بین دو اعزام تغییراتی داشته باشد.

کمالی درباره اینکه علت طولانی شدن این انتظار چیست؟ به ایسنا گفت: با توجه به ظرفیت مراکز آموزشی و همچنین استقبالی که از اعزام به سربازی انجام شده است کمی زمان انتظار افزایش یافته و همچنین با توجه به افزایش ورود به دانشگاه‌ها شمار مشمولان تحصیلکرده نیز افزایش پیدا کرده که این موضوع نیز در تاریخ اعزام و نوبت‌های اعزام این دسته از مشمولان تاثیرگذار است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا فردی که در مقطعی تحصیلی از یکی از دانشگاه‌های داخل کشور فارغ التحصیل شده می‌تواند در همان مقطع در دانشگاه کشور خارجی پذیرش شود یا خیر؟ تصریح کرد: پذیرش حتما باید در مقطعی بالاتر انجام شود به عنوان مثال کسی که دارای مدرک کارشناسی است نمی‌تواند مجددا در مقطع کارشناسی دانشگاه خارجی پذیرش بگیرد ضمن اینکه این دانشگاه حتما باید مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت قرار گرفته باشد.


انتهای پیام

سلام. من چند بار اين سوال رو مطرح کردم ولي جواب نگرفتم. محاسبه مبلغ جريمه سربازي براي دانشجويان انصرافي از زمان آخرين مدرک فارغ‌التحصيلي است يا از زمان انصراف؟ چون مبلغ از زمان فارغ‌التحصيلي خيلي زياد ميشه و عملا ما تا قبل انصراف معافيت تحصيلي داشتيم منتظر جواب هست لطفا پيگيري کنيد

دوست عزيز از زمان آخرين مدرک تحصيلي براتون حساب ميکنند
يکي از آشناهاي ما شرايط شما رو داشت از زمان آخرين مدرک تحصيليه قبليش غيبتشو حساب کردند، نه از زمان انصراف

مجازات سرباز فراری ارتش

با سلام
خواهشا از سردار و مسئولان ذيربط بپرسيد، دانشجويي که درسش تمام شده و الان بيشتر از 27 سال ،28سال سن داره، با اين وضعيت بعد از خدمت بالاي 30 سال سن خواهد داشت که بالطبع با اون سن استخدامي رو از دست ميده. پس با چه اميدي خدمت کنه . اگه غائبيني که سنشون بالا رفته و کارايي ندارن ، دانشجو که وضعش بدتره.غائبين کسب و کار خودشون و دارن ، اکثر ازدواج کردن .ولي دانشجو با اين شرايط سني تازه بعد از خدمت بايد در پي کسب اين چيزا باشه .چرا استعلام نميکنن ببينن چند تا دانشجو با اين شرايط وجود دارند.نذاريد فرصت کار و ازدواج جوانان از دست بره …

دوست عزيز سربازي چه غلط و يا درست در کشور ما اجباري هست و هر کسي مي داند که يک روز کارش به نظام وظبفه گير ميکنه و بايد طوري برنامه ريزي کنه که به سربازي هم برسه و يا اينکه مي تواند غايب باشد و تمام محروميت هاي اجتماعي را براي 8 يا 10 سال تحمل کند و بعد از آن کارتي به دست شما مي دهند که بايد قاب کنيد و بزنيد به ديوار .

ممنون از ايسناي عزيز بابت پيگيري مطالبات جوانان.
خدا قوت

سلام. من يه دانشجوي اقتصادم. در درس اقتصاد توسعه به ما گفتن زماني که انگلستان قطب قدرت بودنشو به امريکا داد در واقع يک دليل داشت. اونم اين بود که در جنگ جهاني تعداد زيادي از نيروهاي نخبه که هزينه و ارزش هر کدوم مقدار بالايي بوده به جنگ رفتن و کشته و يا از کارافتاده شدن. من در سال گذشته چند مليون به رقم درآمد ملي کشورم اضافه کردم. تعداد زيادي از افراد در اين سال و سالهاي آتي توسط ما شغل دار ميشن. اين همه سال درس خوندم و به عنوان يکي از شاخصهاي دانشگاهمون (يک دانشگاه سراسري تهران) شناخته شدم. از فلان دانشگاه سراسري تهران دعوت کردن هيات علمي بشم. چرا بايد دو سال از عمرمو برم تلف کنم؟ مگه مسئولان ما سيستمي طراحي کردن که مني که از يه خانواده فرهنگيم بتونم خونه بخرم امکانات حداقلي کسب کنم و تشکيل خانواده بدم؟ چرا کشور سرمايه هاشو اينجوري تلف ميکنه؟

لطفا موضوع دانشجويان انصرافي از دانشگاه رو هم پيگيري كنيد. قبلا اعلام شد اخرين مدرك تحصيلي ملاك عمل قرار ميگيرد اما جديدا تاريخ انصراف. بهتر هست در اين موضوع قدري صريحتر توضيح بدهند. چون امثال من بسيارند كه بواسطه ازدواج و تشكيل زندگي نتوانستند ادامه دهند و اگر ملاك همان اخرين مدرك تحصيلي باشد قطعا از طرح استقبال خواهند كرد.

قوانين کامل مثل مرحله اول ميباشد دانشجويان اخراجي انصرافي چنان چه نتوانستند در زمان تحصيل مدرک خود را گرفته باشند از زمان پيش دانشگاهي غيبت انها محاسبه ميشود ولي چنان در مدت تحصيل مدرک معادل گرفته باشي برا مثال اگه دانشجو ليسانس بوده ولي در طول تحصيل مدرک معادل کارداني را گرفته باشي از زمان گرفتن مدرک کارداني غيبت محاسبه ميشه برا اطلاعات بيشتر ميتوني به سايت نظام وظيفه مراجعه کنيد وقتي يه عده اي در مرحله اول اينگونه معافيت گرفتند هيچگاه اين قانون را تغيير نميدن تا عده زيادي از ان بي بهره بشوند چون نهايت بي انصافيس پس خواهش با اطلاعات غلط ديگران را نگران نکنيد

مرد حسابي چرا استرس ميندازي به جون ادم؟

سوال منم دقيقا همينه،ايسنا لطفا پيگيري کن ببين دانشجويان انصرافي جريانشون چجورياس؟من امسال (94) انصراف دادم ولي آخرين مدرکم پيش دانشگاهيه که مال سال 82 هست.اين قانون شامل حال منم ميشه؟؟؟

خب رضا جان پس اين موضوع تاريخ انصراف چيه که مطرح مي کنن؟

از ايسنا بخاطر پيگيري سوالاتمون ممنونم. يدونه اي

سلام،چرا هيچکس توجه نميکنه ب مبلغ جريمه،بخدا غايب ها و فراريا اينقد پول ندارن واسه پرداخت جريمه ،لطفا اقساط کنيد

با سلام
کسي که يک ماه از خدمتش مونده بوده و ترک خدمت کرده، جريمه اش با کسي که اصلا خدمت نرفته برابر دريافت ميشه؟!!!

با سلام کساني که متاهل هستند توان پرداخت جريمه ندارند و امکان و شرايط لازم براي رفتن به سربازي ندارند و خيلي هنر کنند مخارج زندگي تامين کنند تکليفشان چيست ؟ تکليف زندگي زن و فرزند آنها چي ميشه با کدام درآمد و پس انداز و حامي مالي ميتوان به سربازي رفت؟ حداقل عفو يا فکري براي متاهل هاي سن 30 به بالا ميکرديد !!! خواهشمندم رسيدگي بفرماييد.

دوست عزيز امثال منو شما زيادند متاسفانه صداشون به گوش کسي نميرسه وهمه به فکر پولدارها هستند ما بايد قاچاقي زندگي کنيم مثل يک ونيم مليون غايب همه به فکر دويست هزار نفر پول دار هيتند که درخواست ادامه طرح رو دارن اصلا کسي به ما فکر هم نميکنه

سلام دوست عزيز من هم متولد 63 هستم و شرايط شما دارم متاهل و داراي فرزند متاسفانه نه توان پرداخت جريمه دارم و نه شرايط و موقعيت رفتن به سربازي بلاتکليف موندم هنوز گواهينامه هم ندارم خوش بحال پولدارها کاشکي منم پول داشتم معافيت ميگرفتم متاسفانه من براي خيلي از مسئولين مربوطه نامه نوشتم و شرايط بيان کردم ولي به قول دوستمان هيچ کس صدا و فرياد درماندگي ما رو نشنيد و پول حرف اول ميزنه اميدوارم به خدا و خوش بين هستم نوبت معافيت ما هم بزودي زود برسه به اميد آنروز. يادمان باشد محتاج هيچ کسي نباشيم و فقط اميدمان بخدا باشد فقط خدا ياور هميشگي و به فکر ماست در پناه حق و تشکر فراوان از ايسنا پيگير و پيام‌رسان و عزيز و مهربان دوست داريم ايسنا جان و همه زحمتکشان موفق و مويد باشيد.

بازم خوش بحال بچه مايه دارها يه چندسالي گم ميشند بعد اونوقت باباجونشون سر کيسه را شل ميکنند و بيخيال بعد به ريش جووناي که تو منطقه صفر مرزي خدمت ميکنند ميخندند ايوالله به اين

برادر اون کسي که 8 سال يا بيشتر غايب بوده رفته کار کرده تو سرماي زمستان لرزيده و تو گرماي تابستان عرق ريخته و سختي کشيده که شما در خدمت و در مناطق مرزي هم با الفباي آن آشنا نيستيد. پس لطفا اگر درباره چيزي اطلاع کافي نداريم و فقط براي اينکه چيزي گفته باشيم حرفي مي زنيم همه را با هم جمع نکنيم.

هشت سال از غيبت من مي گذره و از فرارم چهار سال. پرونده قضايي من بخشيده مي شود. اقاي کمالي

ما که کارت را گرفتيم و از اين کابوس نجات پيدا کرديم .دوستاني هم که شامل طرح مي شوند حتما استفاده کنند که ديگر مشخص نيست چه زماني جنين فرصتي به وجود بياد.با آرزوي موفقيت براي دوستان.

اقاي محترم، برادر من جريمه مشمولان غايب پرداخت کرده و باز محکوم به حبس شده. از زمان غيبتش هشت سال مي گذره. ولي از زمان فرارش چهار سال

الان منظورتون هر کسي که جريمه مشمولان غايب بهش تعلق مي گيره. جرم فرار از خدمتش بخشيده مي شه

من پرداخت کردم جريمه مشمولان غايب پس چرا تو زندانم. الانم مرخصيم

الان دقيقا به چه تاريخ تولدي ميخوره؟

من سرباز فراريم. هشت سال از غيبتم مي گذره 5 سال از فرارم. جريمه مشمولان غايب به من تعلق گرفت. جريمرو واريز کردم. والان محکوم به چهار ماه حبس شدم. والان مرخصيم حبس هستم. لطفا پيگيري کنيد

چنين چيزي ممکن نيست
شايد شما جرم ديگري علاوه بر فرارتون مرتکب شده بوديد يا اينکه چند مرحله فرار داشته ايد
چون براي مجازات فرار فقط جريمه نقدي در نظر ميگيرند، نه که چند ماه حبس

ممکن شده آقا من الان محکوم به زندانم و مرخصيم. الان چه عفوي به ما تعلق گرفته

دوست عزيز خب واضح و منطقيه که اين عفو به شما تعلق نگيره
چون براي کسانيه که 8 سال از فرارشون گذشته.
همين که با شما راه اومدن و واجد شرايط معافيت شناخته شديد جاي شکر داره.

چند ماه کم دارم. خواهش ميکنيم امثال ما را هم در نظر بگيريد از بلاتکليفيم دربياييم

سلام من 27 سال از خدا عمر گرفتم و درس حقوق خواندم تازه ارشد و دفاع کردم ،فرق من که درس خواندمو و قوانين کشورمو محترم شمردم با کسي که طبق قانون جرم مرتکب شده و الان ميتونه له لحاظ اجتماعي از من جلو تر باشه چيه؟ ايسنا وظيفه سنگيني داري که اطلاع رساني کني ،طرف 8 سال غيبت داشته الان معاف ميشه من 10 سال درس خواندمو بايد برم خدمت تا بتونم آزمون وکالت بدمو در کسوت وکالت خودمو ببينم. اين اوج بي احترامي و نامردي در حف کساني که درس خواندند و غيبت نداشتند حد اقل براي اونا هم فکري ميکردين

جريمه مشمولان غايب پرداخت کردم به علت فراري بودن الان محکوم به 4ماه حبس شدم از مسئولين تقاضا دارم محکوميت حبس مارو مورد عفو قرار بدن

سلام خواهشمندم و لطفا تجديد نظر و رهنمود و مشورتي با مسئولين مربوطه داشته باشيد در خصوص افراد متاهل و داراي فرزند و سن 30 به بالا که قدرت و توان پرداخت جريمه ندارند و همچنين شرايط و موقعيت و امکان رفتن به خدمت سربازي به هيچ وجه ندارند تکليف چيست امثال ما ميخواهيم هرچه زودتر تعيين تکليف شده و وضعيت و جريان خدمت سربازي خود را مشخص و روشن کنيم . با تشکر

سردار صدرالسادات چند روز پيش اعلام کردن که مي بايست زمان انصراف از تحصيل بايد از سال 86 به قبل باشه تا شامل اين طرح بشوند پس مگه قانون مرحله اول بدين شکل نبود که دانشجويان انصرافي يا اخراجي که موفق به گرفتن مدرک خودشون نشدند از زمان اخرين مدرکشون غيبت اونها محاسبه ميشه و خيلي موفق به ثبت نام و گرفتن کارت معافي شدند چگونه است که اکنون قانون را عوض کرديد و چيز ديگه ميگيد اين که نهايت بي انصافيست تو را به خدا ايسنا پيگيري کنيد تا اينگونه حق خيلي از جوان ها خورده بشه

سلام. آيا قانون دانشجويان انصرافي و اخراجي را تغيير دادند؟ در مرحله اول تاريخ غيبت از زمان آخرين مدرک محاسبه ميشد و خيليا معاف شدند ولي الان اعلام کردن ملاک زمان انصراف مگه ميشه به اين راحتي عدالت را زير پا بذاريد و همون قانوني که خيليا معاف شدند الان برداشته بشه و خيليا با شرايط مشابه از اون بي بهره بمونن تو را خدا پيگيري کنيد ايسنا جان

دوستان عزيز حالتونو درک ميکنم برا اينکه از نگرانيتونو در مورد مصاحبه اخير سردار صدر السادات که در اون گفته شده ملاک زمان انصراف از تحصيل است نه زمان اخرين مدرک بايد بهتون بگم اين مصاحبه با شبکه خبر انجام شده سه روز پيش سردار در اون مصاحبه حرفي از زمان انصراف نزدند بلکه اعلام کردند زمان اخرين مدرک تحصيلي است متن کامل مصاحبه سردار با شبکه خبر در سايت فارس قابل رويت است حتي ايشان اعلام کردن براي اطلاعات بيشتر برا شرايط خريد به سايت نظام مراجعه کنيد که همينجوري که ميدونيد داخل سايت نظام وظيفه ملاک اخرين مدرک تحصيلي است در اينجا ايسنا يه اشتباه کوچيک کردن و به اشتباه صحبت سردار را اينگونه بازتاب دادن که ملاک زمان انصراف است خواهشمندم برا رفع نگراني دوستان اين مطلب را چاپ کنيد با تشکر

سلام
من شامل اين طرح و عفو قرار گرفتم، منتها بايد تا بيستم آذر صبر کنم و به دفتر پليس +10 مراجعه کنم، اما من بدليل وجود سه خواهر مجرد و يک مادر فاقد همسر چه اقدامي بکنم تا معافيت کفالت بگيرم؟
بايد فرم خاصي را از دفتر پليس +10 بگيرم و پر کنم؟
ممنون ميشم راهنماييم کنين

محاسبه زمان غيبت و محاسبه مبلغ جريمه براي دانشجويان انصرافي را واضح توضيح دهيد لطفا

سلام سردار بيا يه کار خير بکن اين چه وضعيه هرروز يه خبر جديد و قانون جديد به خداوندي خدا به پير به پيغمبر به قرآن خدا ما قشر ضعيف پول نداريم سربازي هم نميتونيم بريم شرايط و موقعيتش نيست اگر دستگير هم بشيم باز هم فرار ميکنيم چون مشکلات مادي و گرفتاري زيادي داريم همه غايبين بيش از هشت سال عفو و کارت معافيت بدهيد .با تشکر از سردار و ايسناي عزيز

سلام و با تشکر از خبرگزاري ايسنا

فقط سوال بنده در تاپيک قبلي پرسيده نشده !

در تاپيک قبلي همين موضوع بنده براي برادرم متولد 1355 بوده واعزامي 76/03/19 ونزديک 16 ماه خدمت کرده وبخاطر مشکلات زياد خانودگي فرار کرده از خدمت . در آن زمان خدمت 18 ماه بوده و سه ماه نيز اضافه خدمت داشته بر روي دفترچه حال خواهش دارم سوال کنيد از سردار کمالي .طرح جديدي براي سربازان فراري ارايه دهد کسي که 40 سال داره و داراي همسر و يک فرزند واقعا ظلم نيست دوباره بخاطر چند ماه برگرده سر خدمت و اين امکان نيز وجود ندارد. آيا نمي شود همين چند ماه را جريمه شود بعد کارت خودشان را دريافت کنند؟ پيگيري کنيد که چرا سرباز فراري که 40 سال سن داره نبايد بخاطر چند ماه از خدمت از عفو مقام معظم رهبري برخوردار باشه چرا فقط پول !! يک سرباز 40 ساله فراري که فقط چند ماه از خدمت ان مانده چه کاربردي دارد در خدمت غير از اينکه بخاطر رفتن همين سرباز بخاطر دو ماه الي 4 ماه يک خانواده از هم پاشيده مي شود بي نهايت سپاسگذارم از پيگيري شما

التماس کنيم بسه، راضي ميشيد..
که بگيد براي همه فراري ها نه فقط 8 سال يا بيشتر…
و بگيد از اول دفترچه پست کنن نه برن محل قبلي؟؟ و بگيد نيروي دريايي سپاه اگه در شهري مثل دزفول که نداره آن يگان مربوطه با انتقالي به عنوان ماموريت به سپاه زميني موافقت کنه؟؟
خواهش کرديم اينکارو بکنيد ؟؟ التماس کرديم..ايسنا لطفا پيگير باش..
مثلا من چطور از دزفول برم شيراز بعد فقط ماهشهر داره دور از خانواده 3خواهر مجرد پدرم يک چشم نابينا؟؟توروخدا کمک کنيد

خواهش ميکنم اونايي که 7.5 سال غيبت دارن رو در نظر بگيرين از بلاتکليفي در بيان. مگه نه اينکه بالاي 6 ماه 1 سال محسوب ميشه

سلام من متولد 60 هستم سال 80 بعد سه ماه خدمت فرار کردم به علت بدبختي و مشکلات و گرفتاريهاي خانوادگي در حال حاضر متاهل و يک فرزند دارم با مدرک ديپلم در يک کارگاه نجاري کارگري ميکنم براي خريد خدمت ثبت نام کردم ولي پولي ندارم که پرداخت کنم سربازي هم نميتوانم برگردم و ادامه خدمت بدهم چون تنها نان درآور خانواده من هستم وکسي ندارم ازمن حمايت وپشتيباني کنه خواهش ميکنم ماهايي که زن و بچه و زندگي داريم عفو و معاف کنيد چون نه راه پس داريم و نه راه پيش شنيدم گفتن عفو رهبري اومده خودم و خانواده خيلي خوشحال شديم ولي خبر اينجوري نبود و خبري از معافيت نيست بازم خواهش ميکنم و تو را بخدا ماها را عفو و معاف کنيد .با تشکر فراوان

با عرض سلام و خسته نباشيد دوستان بزرگوار و زحمتکش در ايسنا
در جريان باشيد که يک عده از کساني که مشمول بهرمندي از اين معافيت شناخته نشده اند چه در اين سايت و چه در سايتهاي ديگر ( که بارها ديده شدند ) قصد دارند که با کامنتهاي کذب روحيه ي ديگران را تضعيف کنند مثل همين مورد که طرف مياد ميگه چند ماه در حبسم
خواستم عرض کنم خدمت شما و دوستان که به حرفاي اين اشخاص توجه نکنيد
با تشکر

باسلام خواهشمندم و لطفا وضعيت و موقعيت و شرايط متولدين 1360 که متاهل و داراي فرزند هستند را در نظربگيريدکه توان پرداخت جريمه ندارند و شرايط رفتن به سربازي نيز ندارند عفذ و معاف کنيد .با تشکر

سلام مسلما و به يقين کساني که داراي بيش از هشت سال غيبت هستند ديگر به خدمت سربازي نميروند با توجه به اينکه اکثرا داراي سن 30به بالا ميباشند و داراي زندگي و متاهل و داراي فرزند هستند و با توجه به آمارهاي منتشره خريد خدمت از بين يک ميليون و هفتصد هزار نفر غايب فقط تا به حال صد و پنجاه هزار نفر پول پرداخت و کارت دريافت کرده اند و اين مبلغ اگر بخواهيم با توجه به فروش سربازي در سالهاي دورتر و نرخ و تورم روز حساب کنيم رقمي در حدود دو تا چهار ميليون تومان ميباشد و اين به اسم جريمه عملي شده مردم اينقدر اذيت نکنيد الان اکثرا زندگي و متاهل هستند آنها تشويق و کمک به پايداري زندگي آنها کنيد و عفو و معاف کنيد .با تشکر

آياجانبازي پدر بر مبلغ جريمه تاثير گذار است؟؟؟

ميشه راهنمايي کنيد من انصرافم 86 بوده مبلغ جريمه از 86حساب ميشه يا از مقطع، قبلي؟؟؟

قبلا اين مورد چندين بار واضح توضيح داده شد
از مدرک تحصيليه قبلي براتون حساب ميکنند

سلام
از خبرنگار عزيز که پيگير اين خبر هستن تقاضا دارم در مورد شرايط براي دانشجويان انصرافي سوال کنن که شروع غيبت از آخرين مدرک تحصيلي محاسبه ميشه يا از تاريخ انصراف؟
چون اين موضوع درآيين نامه که رو سايت نظام وظيفه موجوده خيلي ابهام داره و همه سردرگم هستند.
ممنون

سلام سردار وضعيت پول خيلي خرابه نداريم من متاهل هستم فرزند دبستاني دارم ثبت نام کردم ولي پول ندارم پرداخت کنم خدمت هم نميتونم برم اگر دستگير بشم به هفته نميکشه فرار ميکنم فقط شرايط عفو و معاف شدن دارم پس خواهش ميکنم شرايط و پيشنهادش رو حاضر کنيد.با تشکر از سردار زحمتکش و دلسوز مومن و تشکر از ايسناي زحمتکش و پيگير.

سلام باتشکر فراوان از ثبت نام طرح دوم جريمه سربازي عده اي زيادي طرح اول ثبت نام جا ماندن باتشکر طرح دوم

خدايي اين چه وضعيتيه اخه. قبلا که نظام وظيفه ميگفت از نظر ما پيش دانشگاهي مدرک حساب نميشه. ولي داخل سايت نظام وظيفه زده براي رشته هاي تجربي و انساني و رياضي دارا بودن پيش دانشگاهي? بخدا يه طرح اينقدر سخت نيست که اينقدر توش تناقض باشه
اخه پيش دانشگاهي هم شد مدرک که حسابش ميکنين و خيليا بخاطرش طرح رو از دست بدن?

لطفا يه فکري هم به حال تحصيلکرده هاي بالاي 27 – 28 سال سن بکنيد.

دوستان عزيز ملاک شروع غيبت براي دانشجويان انصرافي يا اخراجي چنانچه در زمان دانشگاه مدرک معادل نگرفته باشند از زمان اخرين مدرکشون يعني پيش دانشگاهي مي باشد اين قوانين به طور کامل در سايت نظام وظيفه توضيح داده شده است سردار صدرالسادات هم در مصاحبه اخير خود صحبت از اخرين مدرک تحصيلي کردند نه زمان انصراف از تحصيل و حتي مشمولين را به مراجعه به سايت سازمان وظيفه دعوت کردند پس دانشجويان انصرافي يا اخراجي نگران نباشند

سلام خداي شکرت برا ثبت نام طرح دوم جريمه سربازي عده اي زيادي طرح اول شرايط مالي نتوانستن ثبت نام کند اما تو اين چند ماه فرصتي فراهم شد تا بتواند مبلغ جريمه فراهم نمايند باتشکر ثبت نام طرح دوم

سلام.من پارسال كارت معافيت پزشكي گرفتم كه در زمان صدور باطل شد و دستم نرسيد، بعدا فهميدم كه كسي كه داشته كمكم ميكرده يكي از مدرك هامو جعل كرده، كسي ميدونه آيا من هم شامل اين قانون مي شم؟؟ يا اگه ثبت نام كنم مي فرستنم زندان؟؟ متاهل، بدون سابقه، تو رو خدا اگه مورد مشابهي ديدين بهم بگين. رفتم نظام وظيفه گفت مثل تو مورد داشتيم، شاملت ميشه. ولي ميترسم بعد از ثبت نام بندازنم زندان. با اجاره خونه و يه بچه اصلا شرايط چند ماه بيكاري رو ندارم.

شما جرم جعل اسناد داريد که اين جرم مستقيم مربوط به شما مي باشد .در مرحله اول بايد خودتان را به دادگاه معرفي کنيد و ضمن معرفي نام آن شخص و همکاري با دادگاه به جرم اول شما رسيدگي مي شود و بعد از آن اگر شرايط معافيت را داشته باشيد جريمه را پردخت مي کنيد و معاف مي شويد .اين را در نظر داشته باشيد که شما از الان نهايت تا آخر دي وقت داريد چون مرحله دوم تا آخر دي تمام مي شود و به دليل اينکه تکليف شما بايد اول در دادگاه مشخص شود نبايد اصلا وقت را از دست بديد.

با سلام خدمت کارکنان سايت خوب ايسنا و سردار محترم
ميخواستم ببينم من من تاريخ مشمول شدنم سال هشتاد و شش بوده و سال هشتاد و هشت نسبت به اخذ دفترچه خدمت اقدام نموده به و اعزام به خدمت شدم و هفت ماه بعد فرار از خدمت نمودم
الان من مشمول اين طرح ميشم يا نه؟
براي خريد خدمت ميتونم اقدام کنم يا نه؟
با تشکر از سايت و سردار محترم

سلام ازدو ميليون و هفتصد هزار نفر غايب دويست و هشتاد هزار نفر ثبت نام کرده اند و ازآنها150هزار نفر جريمه پرداخت کرده اند واين گواه اين است که فقط پولدارها معافيت گرفتند وقشر ضعيف وکارگر جامعه مخصوصا متاهلين اين رقمها را رويايي ميدانند و يقينا کسي که هشت سال غيبت کرده ديگر سربازي نخواهد رفت چون موقعيت وکارايي وفرمانبرداري باتوجه به سن و سال که اکثرا سي سال به بالا هستند ياشرايط رفتن را ندارند.بهترنبود ستادکل بااعلام رسمي فروش سربازي براي افرادکه 8سال غايب بوده اند با اعلام منطقي وعادلانه قيمت رقم راحداکثر پنج ميليون تومان اعلام ميکرد تا تمام دو ميليون و هفتصد هزار نفرتعيين تکليف ميشدند حتي فقيرترين قشر جامعه نيز ميتواند با قرض ياوام اين مبلغ فراهم کند وکسي نبود بگويد سربازي رفتن براي قشر ضعيفه و پولدارها ميخرند و اين خدا و پيغمبري عادلانه هست از سوي ديگر رقم قابل توجهي جمع ميشد براي تقويت بنيه دفاعي و نظامي کشور عزيز ايران با تشکر از ايسنا .

تازه درسم تموم شده .28 سالمه .امروز دفترچه رو فرستادم .اعزام خورد شهريور 95 !
21 ماه خدمت . 1 ماه صدور کارت .32 ماه ديگه من تازه بايد وارد بازار کاربشم . جواب اين هدر رفتن عمر ما جواناني که درس خونديم و کي ميده .اصلا واسه کسي مهم هست فرصت کار و ازدواج ما به همين راحتي از دست ميره.والله بالله نه استخدامي ميخواييم نه کانديداتوري مجلس !فقط بذاريد ما هم مثل غائبين جريمه رو بديم بريم پي زندگيمون .وقتي پادگان ها پرشده ، کشور کسري بودجه داره
مسئولين با تدبير و رافت ميتونن نشاط و پويايي رو به جامعه هديه کنن. به والله دور از انصافه
عصبي شدم.

تو اين اوضاع که کشور کسري بودجه داره
و بدهي دولت زياد شده ، اعزام ها بدليل پر شدن ظرفيت پادگان ها با تاخير چند ماهه صورت ميگيره ،فرصت مناسبيه تا هم مشکلات عده زيادي ازجوانان که سنشون بيش از 27 ساله حل بشه ، و هم بخشي از مشکلات بودجه اي . بيکاري و فشار اقتصادي و رواني ناشي از خدمت گريبان خيلي از جوانان را گرفته .عزيزان قانون گذار چاره اي بينديشند .

جريمه مشمولان غايب پرداخت کردم. از غيبتم 8 سال گذشته. از زمان فرارم 4 سال. الان محکوم به حبس شدم لطفا حبس مارو عفو کنيد

لطفا نحوه لو دادن سرباز فراري ها رو اعلام بفرماييد

ما كه سرباز بدبخت هستيم چه بايد بكنيم . هروز بدبختي كار و بست هاي طولاني . كو سرباز كه ميگين سرباز زياده من يك ماهه كه بخواب نشدم اين ديگه چه وضعه

سلام من 9 ساله از خدمت فرار کردم ولی حالا متاهل هستم و فرزند دارم. اگر الان به یگان خدمتی بروم چگونه خانواده‌ام امرار معاش و دوری بنده را تحمل کنند؟ ضمنا کارگر فصلی هستم

سلام وخسته نباشید
آقا ما 12 سالی میشه به دلیل نان آور خانه بودن از خدمت سربازی فرار کردیم سواد درست حسابی هم نداریم شغل کارگری 2 روز کار کنیم 10 روز بیکاریم دوزدیم بلد نیستم از کجا 10 ملیون بیاریم بدیم شما لطف کنید خرج خانوادم رو بدین من خودم میام سرباز

مجازات سرباز فراری ارتش
مجازات سرباز فراری ارتش
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *