قیمت قرص zoloft

خواص دارویی و گیاهی

قیمت قرص zoloft
قیمت قرص zoloft

سایت اویـرو در ابتدای سال 1387، با گردآوری گروهی از مشاوران مجرب اقدام به ارائه خدماتي نوين در زمينه مشاوره و فروش اینترنتی محصولات آرايشی و زيبايی آغاز به کار نمود. اعتبار ما بیش از 40 سال سـابقه و خدمت به شما عزیزان در قالب داروخـانه (عدالت) می باشد که خود تجربه ایست بسیار در زمینه فروش محصولات زیبایی و آرایشی.

قرص مکمل جوانساز اوله

قرص تقویت مو ریجن دایت ایزی

پیشگیری از پیری زودرس با سرم سی ویت سسدرما

درمان ریزش مو با قرص اسپیرونولاکتون

زلفت (زولوفت) با نام ژنریک سرترالین یک داروی ضدافسردگی است که در دسته داروهای مهار کننده ی بازجذب سروتونین (SSRI) قرار می گیرد.

جهت آشنایی بیشتر با سرترالین به مقاله ی آشنایی با قرص سرترالین مراجعه نمایید. (جهت مطالعه مقاله کلیک کنید.)

جهت آشنایی بیشتر با آسنترا به مقاله ی آشنایی با قرص آسنترا مراجعه نمایید. (جهت مطالعه مقاله کلیک کنید.)

از زلفت (زولوفت) برای درمان های زیر استفاده می شود:

* افسردگی

قیمت قرص zoloft

* اختلال وسواس فکری

* اختلال حمله ی پانیک (وحشت زدگی)

* اختلالات اضطرابی

* اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

* اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی (PMDD)

همچنین ممکن است از این دارو بنابر تشخیص پزشک به منظور اهداف درمانی دیگری که در این لیست ذکر نشده است نیز استفاده شود.

 

 

در این مقاله به بررسی جزئی تر زلفت (زولوفت) پرداخته شده است.

لازم به یادآوری است موارد بررسی شده در این مقاله صرفا جهت بالا بردن اطلاعات علمی افراد است.

تهیه دارو صرفا با مراجعه حضوری به داروخانه ها و با ارائه ی نسخه ی پزشک امکان پذیر است.

اویرو هیچگونه مسئولیتی در قبال مصرف خودسرانه این دارو نداشته و به غیر از مقاله درج شده در خصوص این دارو هیچگونه مشاوره ای ارائه نمی شود.

 

* اگر به سرترالین آلرژی دارید، و یا اگر همزمان پیموزاید مصرف می کنید، نمی بایست زلفت (زولوفت) استفاده کنید.

* اگر تحت درمان با دیسولفیرام هستید و یا به دیسولفیرام حساسیت دارید، نمی بایست از لیکوئید زلفت (زولوفت) استفاده کنید.

* حداقل به مدت ۱۴ روز قبل و بعد از مصرف زلفت (زولوفت)، از مصرف داروهای مهار کننده ی مونوآمین اکسیداز (MAOi) پرهیز کنید. چراکه ممکن است نوعی تداخل دارویی خطرناک ایجاد کند. رایج ترین داروهای این دسته عبارت اند از: ایزوکاربکسازید، لینزولید، تزریق متیلن آبی، فنلزین، رازاگیلین، سلژیلین یا ترانیل سیپرومین

برای اطمینان از ایمنی مصرف زلفت (زولوفت)، موارد زیر را به پزشک اطلاع دهید:

* سابقه ی بیماری های قلبی، فشار خون بالا، یا سکته

* سابقه ی بیماری های کبدی یا کلیوی

* سابقه ی تشنج

* ابتلا به مشکلات خونریزی

* مصرف وارفارین

* ابتلا به اختلال دوقطبی (افسردگی مانیک)

* پائین بودن سطح سدیم خون

برخی داروها می توانند با زلفت (زولوفت) تداخل ایجاد کرده و باعث پدید آمدن وضعیتی جدی شوند که سندروم سروتونین نامیده می شود. به منظور پیشگیری از تداخلات دارویی خطرناک و جلوگیری از تهوع و استفراغ، اگر از داروهای محرک، مخدر، محصولات گیاهی، هر گونه داروی ضد افسردگی یا داروهای مخصوص بیماری های روانی، داروهای ضد پارکینسون و یا مسکن های مخصوص سردردهای میگرنی استفاده می کنید، حتما به پزشک اطلاع دهید.

در برخی افراد، به خصوص جوانان، مصرف داروهای ضد افسردگی مثل زلفت (زولوفت)، در ابتدا، می تواند منجر به ایجاد افکار خودکشی شود. به همین خاطر پزشک طی برنامه ی منظمی، فرد را ویزیت کرده و وضعیت پیشرفت و سلامت روان وی را کنترل می کند. همچنین خانواده و اطرافیان نزدیک بیمار نیز می بایست نسبت به تغییرات خلقی او و نشانه ها هوشیار باشند.

 

 

* مصرف داروهای ضدافسردگی SSRI در طول دوران بارداری ممکن است عوارض خطرناکی برای جنین به همراه داشته و باعث ایجاد مشکلات جدی ریوی شود. با این حال قطع مصرف داروهای ضد افسردگی ممکن است باعث بازگشت علائم افسردگی شود. در صورت باردار شدن در طول مصرف دارو، فورا پزشک را مطلع کنید؛ هرگز بدون تایید پزشک، در طول دوران بارداری، شروع به مصرف یا قطع مصرف خودسرانه ی زولوفت نکنید.

* هنوز مشخص نیست زلفت (زولوفت) می تواند وارد شیر مادر شود و یا به نوزاد آسیب وارد می کند یا خیر؛ لذا در طول دوران شیردهی در خصوص ایمنی مصرف دارو می بایست با پزشک مشورت شود.

* مصرف زلفت (زولوفت) در افراد زیر ۱۸ سال ممنوع می باشد. (مگر با تشخیص پزشک)

* استفاده از زلفت (زولوفت) برای درمان کودکان مبتلا به اختلال وسواس فکری (OCD) توسط سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) تایید شده است. اما مصرف این دارو با هدف درمان افسردگی در کودکان (مگر با تشخیص پزشک) مورد تایید نیست.

 

قیمت قرص zoloft

 

* دارو را دقیقا مطابق دستور درج شده در نسخه ی پزشک مصرف کنید. تمام دستورالعمل های درج شده داخل بروشور یا روی لیبل محصول را رعایت کنید. ممکن است پزشک به تدریج دوز مصرفی داروی شما را تغییر دهد. هرگز مقدار مصرف دارو، یا طول دوره ی درمان خود را بدون تایید پزشک تغییر ندهید.

* زلفت (زولوفت) می تواند همراه غذا و یا با معده ی خالی استفاده شود. سعی کنید هر روز سر ساعت معینی دارو را میل کنید.

* لیکوئید (کنسانتره ی خوراکی) زلفت (زولوفت) می بایست قبل از مصرف رقیق شود. در مصرف لیکوئید، برای آنکه مطمئن شوید از دوز صحیح دارو استفاده می کنید، از یک قاشق مدرج کمک بگیرید. می توانید برای رقیق کردن دارو، هربار دوز تعیین شده را با نصف فنجان آب یا آبمیوه مخلوط کنید. برای رقیق کردن دارو از لیکوئیدهای دیگری استفاده نکنید. مخلوط تهیه شده را تکان دهید و تمام آن را فورا میل کنید. برای اطمینان از دریافت دوز کامل دارو، مقدار دیگری آب به مخلوط اضافه کنید و فورا کل آن را بنوشید.

* مصرف زلفت (زولوفت) می تواند منجر به خطا در نتایج آزمایشگاهی شود. حتما پیش از انجام هر نوع آزمایشی (بخصوص آزمایش ادرار) پزشک یا مسئول آزمایشگاه را در جریان مصرف زلفت (زولوفت) قرار دهید.

* برای مشاهده ی نتایج مصرف دارو و بهبود علائم، حداقل ۴ هفته زمان نیاز است. در طول این مدت مصرف دارو را مطابق دستور پزشک ادامه دهید.

* هرگز بطور ناگهانی مصرف دارو را متوقف نکنید، در غیر اینصورت ممکن است متوجه عوارض ناخوشایند قطع مصرف دارو شوید. در خصوص روش های ایمن قطع مصرف زلفت (زولوفت) حتما با پزشک مشورت کنید.

* دارو می بایست در دمای اتاق و به دور از رطوبت و گرما نگهداری شود.

 

 

* در صورتی که یک نوبت از مصرف دارو را فراموش کردید، به محض به خاطر آوردن، دارو را استفاده کنید. اگر نزدیک به نوبت بعدی مصرف دارو است نیازی به استفاده از دوز فراموش شده وجود ندارد.

* هرگز به منظور جبران، دوز مصرف دارو را دو برابر نکنید.

* در صورت مصرف بیش از حد دارو، فورا با اورژانس تماس بگیرید.

 

* در طول مصرف قرص زلفت (زولوفت) از مصرف نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید.

قبل از مصرف داروهای زیر حتما با پزشک مشورت کنید: (چراکه مصرف همزمان هر یک از این داروها همراه با زلفت (زولوفت) ممکن است منجر به کبودی و خونریزی شود.)

* داروهای موثر روی لخته شدن خون، مثل وارفارین

* داروهای ضد انعقاد خون

* داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) که برای تب، تورم، آرتریت و به عنوان مسکن تجویز می شوند؛ مثل: آسپرین، ایبوپروفن، ادویل، ناپروکسن، سلکسیب، دیکلوفناک، ایندومتاسین، ملوکسی کام و…

مصرف زلفت (زولوفت) ممکن است منجر به تضعیف قدرت تفکر و واکنش شود. در طول مصرف دارو، هنگام رانندگی و یا کار با دستگاه هایی که نیاز به هوشیاری کامل دارند، بیش از پیش هوشیار و مراقب باشید.

 

 

در صورت مشاهده ی علائم آلرژی دارویی فورا به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید؛ رایج ترین نشانه های آلرژی دارویی عبارت اند از:

* ظاهر شدن راش پوستی یا کهیر (همراه یا بدون درد مفصلی و تب)

* سخت شدن تنفس

* تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو

اگر متوجه هرگونه علامت جدید و یا تشدید علائم بیماری خود شدید، پزشک را در جریان بگذارید، بخصوص در موارد زیر:

تغییرات خلقی و رفتاری، اضطراب، حملات پانیک، اختلالات خواب و یا هرگونه احساس تحریک پذیری، کج خلقی، اضطراب، خشم، بی قراری، بیش فعالی (ذهنی یا جسمی)، تشدید افسردگی، تفکرات خودکشی

در صورت مشاهده ی علائم زیر با پزشک تماس بگیرید:

* تشنج

* تاری دید، دید تونلی، درد یا تورم چشم ها

* کاهش سطح سدیم در بدن، سردرد، گیجی، مشکلات حافظه، ضعف شدید، احساس لرز

* دوره ی مانیک، افکار رقابتی، افزایش سطح انرژی، رفتارهای پرخطر غیر معمول، شادمانی بیش از حد، تحریک پذیری و یا پر حرفی

اگر متوجه علائم مربوط به سندروم سروتونین شدید، فورا به یکی از مراکز درمانی مراجعه کنید؛

مهمترین علائم سندروم سروتونین عبارت اند از هیجان، توهم، عرق کردن، لرز، افزایش ضربان قلب، سفت شدگی عضلات، پرش اندام ها، از دست دادن قدرت هماهنگی، تهوع، استفراغ، یا اسهال

رایج ترین عوارض احتمالی مصرف قرص زولوفت عبارت اند از:

* خواب آلودگی، خستگی، احساس گیجی، احساس دلواپسی یا اضطراب

* سوء هاضمه، حالت تهوع، اسهال، از دست دادن اشتها

* تعریق

* لرزش یا تکان شدید غیر ارادی

* مشکلات خواب

* ناتوانی جنسی یا کااهش میل جنسی

این لیست شامل تمام عوارض جانبی رایج زولوفت نمی باشد. برای اطلاعات بیشتر با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

 

مصرف همزمان زلفت (زولوفت) همراه با داروهایی که سبب خواب آلودگی می شوند ممکن است منجر به تشدید این عارضه شود. پیش از مصرف داروهای خواب آور، داروهای مخدر، داروهای شل کننده عضلانی یا داروهای ضد اضطراب، افسردگی، یا تشنج با پزشک مشورت کنید.

به منظور ایمنی مصرف و جلوگیری از هرگونه تداخل دارویی، لیست کامل از تمام داروهای مصرفی اعم از داروهای نسخه ای و داروهای بدون نیاز به نسخه، ویتامین ها و محصولات گیاهی که در حال حاضر مصرف می کنید و یا قصد استفاده از آنها را دارید، تهیه کرده و در اختیار پزشک قرار دهید.

 

فراموش نکنید، قرص زلفت (زولوفت)، همانند تمام داروهای دیگر می بایست دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

قرص زلفت (زولوفت) فقط برای شرایط فعلی بیماری شما تجویز شده است؛ از مصرف آن در موارد مشابه، و یا برای سایر اهداف درمانی، همچنین توصیه دارو به دیگران جدا خودداری کنید.

این مطلب فقط برای افزایش اطلاعات عمومی شما گردآوری شده است و هرگز برای تشخیص بیماری کافی نیست؛ برای اطلاعات بیشتر در خصوص بیماری و یا دارو به پزشک متخصص مراجعه کنید.

تهیه دارو صرفا با مراجعه حضوری به داروخانه ها و با ارائه ی نسخه ی پزشک امکان پذیر است.

اویرو هیچگونه مسئولیتی در قبال مصرف خودسرانه این دارو نداشته و به غیر از مقاله درج شده در خصوص این دارو هیچگونه مشاوره ای ارائه نمی شود.

 

۰۹ مرداد ۱۳۹۸

۰۹ مرداد ۱۳۹۸

۰۶ مرداد ۱۳۹۸

آشنایی با قرص آسنترا (Asentra) نوعی داروی مهارکننده اختصاصی بازجذب سروتونین

تیر ۱۷, ۱۳۹۸ در ۵:۱۹ ب.ظ

سایت اویـرو در ابتدای سال 1387، با گردآوری گروهی از مشاوران مجرب اقدام به ارائه خدماتي نوين در زمينه مشاوره و فروش اینترنتی محصولات آرايشی و زيبايی آغاز به کار نمود. اعتبار ما بیش از 40 سال سـابقه و خدمت به شما عزیزان در قالب داروخـانه (عدالت) می باشد که خود تجربه ایست بسیار در زمینه فروش محصولات زیبایی و آرایشی.

قرص مکمل جوانساز اوله

قرص تقویت مو ریجن دایت ایزی

پیشگیری از پیری زودرس با سرم سی ویت سسدرما

درمان ریزش مو با قرص اسپیرونولاکتون



منوی اصلی

چشم انداز و بیانیه مأموریت

مزیت رقابتی شرکت در مقایسه با سایر شرکتها

جوایز و گواهی نامه ها

قیمت قرص zoloft

پورتال تأمین کنندگان

گالری عکس

آگهی ها

رسانۀ داخلی شرکت توزیع داروپخش


سفارش گيري اينترنتي و پورتال مشتريان


نرم افزار موبایل شرکت توزيع داروپخش

پورتال پزشکان

مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

گواهینامه ها و افتخارات

نقشه مراکز پخش

شرکت های تامین کننده

گواهینامۀ ISO 9001:2015

گواهینامۀ ISO 14001:2015

جایزه تعالی منابع انسانی 1395

گواهینامۀ IMS

گواهینامۀ OHSAS 18001:2007

گواهینامه ISO 10015:1999 در حوزۀ آموزش

جدیدترین اخبار

تامین کنندگان

شرکت کارخانجات داروپخش

شرکت داروسازی فارابی

شرکت داروسازی کاسپین تأمین

شرکت داروسازی دانا

شرکت داروسازی رازک

شرکت داروسازی ابوریحان

شرکت گسترش بازرگانی داروپخش

شرکت داروسازی زهراوی

شرکت دارویی آترا

شرکت داروسازی اکسیر

درباره ما

معرفی و تاریخچه شرکت

مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره

تأمین کنندگان

مراکز پخش

سامانه های آنلاین

قیمت قرص zoloft

سفارش گیری اینترنتی دارو

پورتال مشتریان

پورتال تأمین کنندگان

مدیریت ارتباط با مشتریان

پایگاه اطلاع رسانی

اخبار شرکت

آگهی ها

اطلاع رسانی داروهای توزیعی

شماره های تماس 

88790555     

     مرکز ارتباط با مشتریان

021-88889600      

CRM@dpdcir.com            

 

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت توزیع داروپخش می باشد . تولید پورتال و سایر سامانه های آنلاین توسط ایکامیران

ورود | عضویت

قرص زولوفت این قرص با نام کلی سرترالین یک داروی ضد افسردگی است که به بازجذب سروتونین کمک می کند در این مقاله به معرفی کامل این قرص و عوارض زولوفت پرداخته شده است

قرص زولوفت

این دارو برای درمان افسردگی، اختلالات obsessive – compulsive، اختلالات پانیک، اختلالات post trummatic stress (PTSD)، اختلالات خلقی دوران قاعدگی در زنان، اختلالات اضطرابی اجتماعی (ترس از اجتماعات) بکار میرود.

قیمت قرص zoloft

مکانیسم اثر زولوفت:

این دارو یک مهارکننده قوی و انتخابی بازجذب نورونی سروتونین (SSRI) میباشد و با تقویت فعالیت سروتونرژیک در CNS ومتعاقباً مهار فعالیت آدرنرژیک در ناحیه locus ceruleus میشود.

فارماکوکینتیک :

جذب گوارشی این دارو آهسته است ولی درصورت مصرف با غذا، سرعت جذب و فراهمی زیستی آن افزایش می یابد. پیوند پروتئینی آن خیلی زیاد وحدود 98درصد است. سرترالین درکبد متابولیزه میشود و بطور وسیع تحت تاثیر عبور اولیه قرارمیگیرد. نیمه عمر حذف آن 26-24 ساعت است ولی متابولیت فعال آن نیمه عمر 102-62 ساعت دارد. برای شروع اثر ضدافسردگی و ضدپانیک آن 4-2 هفته و برای اثر ضدوسواس آن ممکن است زمان بیشتری لازم باشد. درصورت مصرف یکبار در روز دارو،پس از 7 روز به غلظت پایدار سرمی میرسد. دارو بیشتر بصورت متابولیت از راه کلیه و همچنین از راه مدفوع دفع میشود.

موارد منع مصرف زولوفت:

درصورت وجود حساسیت به دارو از مصرف آن باید خودداری کرد.

هشدارها:

1- درموارد زیر با احتیاط فراوان تجویز شود

عیب عملکرد کبد، بیماریهای قلبی، سابقه حملات تشنجی،اختلالات انعقادی،گلوکوم با زاویه بسته و سابقه مانیا

2- بی ضرری و اثربخشی این دارو برای درمان افسردگی، اختلالات پانیک، موارد PTSD و اختلالات اضطرابی اجتماعی در کودکان اثبات نشده است.

داروی زولوفت عوارض و نحوه مصرف زولوفت

عوارض جانبی زولوفت:

اختلالات جنسی، خواب آلودگی، گیجی، خستگی یا ضعف، مشکلات گوارشی از جمله بی اشتهایی، اسهال، خشکی دهان، اختلال در هضم غذا، تهوع، دردشکمی، نفخ، کاهش وزن، سردرد، افزایش تعریق، اختلالات خواب،لرزش و در برخی موارد اختلالات انعقادی وخونریزی غیرعادی،واکنشهای تهاجمی، حالتهای جنونی، سندرم استیونس جانسون، زیادی فشارخون ریوی، واکنشهای الرژیک، تاکیکاردی بطنی، تاری دید، برافروختگی، سینوزیت، عفونت ادراری و خمیازه از عوارض جانبی این دارو میباشند.

تداخل های دارویی زولوفت:

سرترالین متابولیسم کبدی داروهای ضدافسردی سه حلقه ای، داروهای ضدآریتمی گروه 1C مانند پروپافنون را کاهش داده و اثرات آنها را تشدید میکند. سرترالین همچنین متابولیسم آستمیزول را مهارکرده و بدلیل افزایش خطر آریتمی مصرف همزمان آن دو ممنوع است. دیژیتوکسین و وارفارین ممکن است در سطح پیوند پروتئینی با سرترالین تداخل داشته باشند، بنابراین در مصرف همزمان آنها باید احتیاط کرد. مصرف همزمان مهارکننده های MAO از جمله فورازولیدون، پروکاربازین و سلژیلین با این دارو ممکن است موجب بروز عوارض جدی و خطرناک وگاهی مهلک قلبی – عروقی و CNS شود، بنابراین مصرف همزمان آنها ممنوع است. ازمصرف سرترالین همراه با پیموزاید به دلیل افزایش غلظت سرمی پیموزاید بایدخودداری نمود. مصرف سرترالین با داروهای سرتونرژیک میتواند باعث بروزسندرم سروتونین و تشدید عوارض شود. مصرف این دارو همزمان با فرآورده های گیاهی حاوی گیاه علف چای مانند هایپیران میتواند موجب افزایش احتمال بروز عوارض جانبی شود.

نکات قابل توصیه درباره زولوفت:

1- دوره درمان با این دارو باید بطور کامل رعایت شود و از مصرف بیش از مقدار تجویز شده باید خودداری شود.

2-برای دستیابی به اثر ضدافسردگی دارو ممکن است تا 4 هفته زمان لازم باشد، ولی برای دستیابی به اثر درمانی در بیماریهای obsessive compulsive ممکن است زمان بیشتری موردنیاز باشد.

3-درصورت فراموش کردن یک نوبت مصرف دارو حتماًباید موضوع را با پزشک در میان گذاشت.

4-از قطع مصرف ناگهانی دارو باید خودداری کرد و بهتراست مصرف آن تحت نظر پزشک و بتدریج قطع شود.

5-به دلیل احتمال بروز سرگیجه، اختلال در تصمیم گیری، تفکر ومهارت های حرکتی، تاروشن شدن اثرات دارو در بیمار، هنگام رانندگی یا انجام کارهایی که نیاز به هوشیاری دارند، باید احتیاط نمود.

6-بیمارانی که احتمال اقدام به خودکشی در آنها وجود دارد، نباید مقادیر زیاد دارو را بطور یک جا در اختیار داشته باشند.

7-به دلیل احتمال بیشتر بروز عوارض جانبی در سالمندان، بهتراست مقدارمصرف را با مقادیر کمتر شروع نمود.

داروی زولوفت عوارض و نحوه مصرف زولوفت

میزان مصرف زولوفت:

بزرگسالان: به عنوان ضدافسردگی و درمان بیماریهای obsessive – compulsive، ابتدا mg/day 50 یک بار در روز،صبح ها یا عصرها، تجویز میشودو پس از چندهفته، برای دستیابی به مقدارموثر یا حداکثر مقدار قابل تحمل توسط بیمار،درفواصل حداقل یک هفتهای به این مقدار میزان mg/day 50 افزوده میشود. عده ای از صاحبنظران معتقدند که در یک یا دو روز اول، بهتر است دارو را با مقدار mg/day 25 شروع نمود.

در درمان اختلالات پانیک، اختلالات استرس پس از تروما (PTSD)، اختلالات اضطرابی اجتماعی (ترس از اجتماعات)، ابتدا mg/day 25 به صورت یکبار در روز، صبح ها یا عصرها، تجویز میشود. پس از یک هفته مقدار مصرف را بر حسب نیاز به میزان mg/day 50 افزایش میدهند و سپس برحسب نیاز بیمار و یا برحسب تحمل بیمار در فواصل حداقل یک هفته ای،مقدار mg/day 50 به این مقدار اضافه میشود. برای درمان اختلالات خلقی دوران قاعدگی، دوروش مصرف وجود دارد. در روش اول مقدار mg/day 50 در طول دوره عادت ماهانه مصرف میشود. در روش دوم همین مقدار در طی دوران لوتئال یا سیکل ماهانه مصرف میشود. برحسب نظر پزشک میتوان مقدار مصرف را در ماه بعد mg/day 50 نیز افزایش داد.

بیشینه مقدارمصرف دارو در بزرگسالان برای درمان اختلالات خلقی دوران قاعدگی در صورتی که در طول دوره عادت ماهانه مصرف میشود مقدار mg/day 150 و اگر در فاز لوتئال تجویز میشود مقدار mg/day 100 است. در بقیه موارد مصرف، بیشینه مقدارمصرف دارو در بزرگسالان mg/day 200 است.

قیمت قرص zoloft

کودکان: برای درمان اختلالات obsessive-compulsive درکودکان 12-6 ساله، ابتدا mg/day 25 و در نوجوانان 17-13 ساله mg/day 50، یکبار در روز، صبح یا عصر، تجویز میشود و در فواصل حداقل یک هفته ای مقدارمصرف برحسب نیاز یا تحمل بیمار افزایش می یابد.

اشکال دارویی زولوفت:

Tablet: 50, 100 mg

راهنمایی های عمومی زولوفت:

1- قبل از مصرف این دارو با پزشک معالج خود در موارد زیر مشورت نمائید :

در صورت وجود یا سابقه هر نوع حساسیت به این دارو .

در صورت بارداری و یا شیردهی

در صورتیکه بیمار کودک و یا فرد مسن باشد.

در صورت مصرف سایر داروها.

در صورت ابتلاء به سایر بیماریها مخصوصا” ابتلا به نارسایی کبدی.

2- جهت مصرف صحیح این دارو به نکات زیر دقت نمائید:

دارو را طبق نظر پزشک مصرف نموده و از تغییر مقدار آن بپرهیزید.

دارو را بر حسب نظر پزشک با غذا و یا بدون غذا مصرف نمایید. در صورت بروز عوارض گوارشی دارو را با غذا مصرف نمایید .

اثرات ضد افسردگی و ضد اضطراب دارو تقریبا” پس از 4 هفته ظاهر شده و ممکن است این زمان برای بروز اثرات ضد وسواس آن طولانی تر گردد.

در صورت فراموش کردن یک نوبت از مصرف دارو، با پزشک مشورت نمایید زیرا برای برخی از بیماران مصرف دارو در صبح و برای برخی دیگر مصرف در بعد از ظهر توصیه می گردد .

دارو را در بسته بندی اصلی و در شرایط قید شده بر روی آن نگهداری نمایید .

3- در طول مصرف دارو به نکات زیر دقت نمائید:

جهت بررسی پیشرفت درمان مرتبا” با پزشک در ارتباط باشید.

در صورت نیاز به استفاده از داروهای دیگر، حتما” پزشک را مطلع نمایید.

از مصرف همزمان این دارو با ترکیبات حاوی الکل خودداری نمائید.

مصرف این دارو ممکن است سبب خواب آلودگی شود، بنابراین در طول مصرف دارو در هنگام رانندگی و یا اعمالی که نیاز به هشیاری دارد، احتیاط نمایید.

در صورت نیاز به قطع دارو حتما پزشک معالج را در جریان قراردهید زیرا ممکن است کاهش تدریجی دارو مورد نیاز باشد.

معرفی داروی زولوفت و آشنایی کامل با عوارض و نحوه مصرف زولوفت

مصاحبه با میلاد بیک خواننده

مصاحبه با محسن اورنگ

مصاحبه با سید رضا اورنگ

مصاحبه جنجالی با رضا ایرانمنش

گردو را گران نخرید!

5 مکان با لذیذترین صبحانه ها در پوکت تایلند

3 جاذبه مذهبی فراموش نشدنی در کوالالامپور

بزرگترین فروشگاه اینترنتی محصولات شوینده بهداشتی

اجاره آپارتمان مبله در تهران : راهکاری برای اسکان در سفرهای تابستانی

3 مکان عجیب و اسرارآمیز در ارمنستان

جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

آفتاب وبسایت مرجع فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال ۱۳۸۰ تا کنون است

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

تلگرام آفتاب

اینستاگرام آفتاب

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم ، پلاک ۳

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

جایروس – سایت تخصصی پزشکی و دارو | متخصص مغز و اعصاب |متخصص روانپزشکی | کلینیک روانشناسی | مرکز مشاوره ازدواج | زوج درمانی | تست خواب | درمان خروپف

قیمت قرص zoloft

 

زولوفت (با نام همگانی سرترالین) ۱ داروی ضد دلمردگی (افسردگی) در یک دسته از داروها بنام مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) است.

شیوه تاثیر و عمل زولوفت هنوز کاملا شناخته نشده است.

تصور میشود که اثرات مثبت این دارو در رابطه مابین سلولهای سیستم عصبی در ساختار عصبی مرکزی (CNS) و یا بازگرداندن اعتدال کیمیایی (شیمیایی) در مغز است.

در این نوشتار درباره این دارو بیشتر صحبت می‌کنیم.

 

 

زولوفت برای علاج دلمردگی (افسردگی) ، اختلال وسواس ، اختلال هراس، مشکلات اضطرابی، اختلال اضطراب و نگرانی بعد از سانحه (PTSD)، و اختلال ملال قبل از پریود (قاعدگی) (PMDD) استفاده میشود.

هم چنین این دارو امکان دارد جهت اهداف غیر از موردهایی که در این راهنمای دارو قید شده، استفاده میشود.

چنانچه شما چنانچه شما به سرترالین حساسیت دارید، پیموزاید مصرف میکنید، و یا چنانچه در حال درمان با با تزریق متیلن بلو هستید، از سرترالین استفاده ننمایید.

شناخت اختلالات شخصیت کلاستر بی (B )،تشخیص ،علل و درمان…

اختلال تیک: علل، انواع و تشخیص

ضمنا چنانچه شما ۱ مهار کننده مونوآمین اکسیداز (MAO) در ۱۴ روز گذشته استعمال کرده اید از زولوفت استفاده ننمایید.

امکان دارد که ۱ تداخل دارویی پرخطر اتفاق بیوفتد.

بعد از توقف استعمال سرترالین، شما بایستی در کمترین حالت ۱۴ پیش از اینکه شما آغاز به استعمال مهار کننده‌های مونوآمین اکسیداز (MAO) کنید، منتظر بمانید.

مهار کننده‌های مونوآمین اکسیداز (MAO) شامل ایزوکاربوکسازید، لینزولید، فنلزین، رزاژیلین، سلژیلین و ترانیل سیپرومین هستند.

بعضی افراد برنا وقتی که برای نخستین بار از استعمال ۱ داروی ضد دلمردگی (افسردگی) استفاده میکنند، افکار خودکشی را تجربه میکنند.

در زمینه دگرگونی (تغییرات) در اخلاق و رفتار و یا نشانه‌های ایجاد شده در خلق و قوی شما هشیار باشید و هرنوع نشانه‌های یا نامطلوب‌تر شدن آن علایم را به دکتر خود، اطلاع دهید.

دکترتان می‌بایست در ویزیت‌های بسامان (منظم) توسعه شما در معالجه ارزیابی نماید.

هرنوع نشانه‌های جدید یا تشدید مانند: دگرگونی (تغییرات) در اخلاق و رفتار یا دگرگونی (تغییرات) رفتاری، پریشانی (اضطراب)، حملات هراس، مشکلات خواب، و یا چنانچه شما حس زیان پذیر بودن، تحریک پذیری، آشفتگی، خشونت، پرخاشگری، بی قراری، بیش فعالی (ذهنی یا جسمی)، بیش دلمردگی (افسردگی) یا افکار مرتبط به خودکشی یا صدمه زدن به خودتان را دارید، به دکتر خود گزارش دهید.

هرگز زولوفت را به اشخاص اندک‌تر از هجده سال سن بدون مشاوره با ۱ دکتر ندهید

زولوفت مورد پذیرش FDA برای علاج اطفال گرفتار به اختلال وسواسی- اجباری (OCD) است ولی جهت مداوای دپرشن (افسردگی) در اطفال، مورد پذیرش نیست.

بررسی یک شکایت از زولوفت:

یک مدعی در دادگاه شکایت کرد که بیمارانی که داروهای ضد افسردگی را مصرف کردند هیچ سودی بیشتر از آن هایی که دارونما(قرص های ساختگی) مصرف می کردند ،نداشتند.

خانمی که مدعی بود گفت : در طول سه سالی که Zoloft مصرف می کرده این دارو هیچ کمکی به او نکرده است.وکیل او گفت اداره دارو و غذا نباید Zoloft را تایید می کرد به این دلیل که درباره آن هیچ آزمایش بالینی منتشر نشده و اثبات نشده که به طور قابل توجهی متفاوت از دارونماست.

دارونما یک داروی ساختگی است،ماده ای بدون ماده فعال که توسط برخی از شرکت کنندگان در آزمایش های بالینی مصرف می شود تا تعیین کن که آیا دارو هدف دارد، در این مورد ZOLOFT، موثر تر است.

فایزر متهم فریب دادن بازاریابی Zoloft به عنوان یک درمان موثر برای افسردگی در حالی که می دانست این دارو در بهترین حالت از حبه قند تقریبا غیر قابل تشخیص بود.

شکایت مدعیان از شرکت سازنده زولوفت:

•بیشتر آزمایش های بالینی که بر روی سودمندی Zoloftتمرکز کرده بود ثابت کردند که منفی یا بی اثر است.در بسیاری از مطالعات درباره سودمندی Zoloft ،این دارو به صورت قابل توجهی بهتر از دارونما در تخفیف علائم افسردگی نبود. در برخی موارد، دارونما نتایج بهتری از Zoloft داشت.

•شرکت درباره موثر یا بی اثر بودن Zoloft می دانست.

•برچسب داروی Zoloft عمدا به صورت ماهرانه تنظیم شده بود تا مصرف کنندگان و پزشکان را فریب دهد و باور کنند که این دارو در درمان افسردگی بهتر است نسبت به آن چه واقعا است.

•با متقاعد کردن بیماران و پزشکان که Zoloftدر درمان افسردگی بسیار موثر  است،آن شرکت می دانست که سود بسیار زیادی بدست می آورد.

•دهها میلیارد دلار از سود فروش ZOLOFT، به عنوان یک نتیجه از تلاش های این شرکت بازاریابی گسترده و فریبنده بدست آمده.

Zoloft•در سال 1991 راه اندازی شد.

از آن زمان به بعد، خرید و فروش، بیش از 30 میلیارد دلار درآمد برای این شرکت به ارمغان آورده. قبل از اینکه Zoloft در سال 2007 منقضی شود به عنوان طیف گسترده ای از جایگزین های عام ارزان تر فروخته می شد.

قیمت قرص zoloft

فروش سالانه ZOLOFT در هر سال بیش از 3 میلیارد دلار بود.حتی امروزه که جواز Zoloft باطل شده است بیش از 500 دلار فروش سالانه دارد.بیش از 20 میلیون نسخه Zoloft   و sertraline وجود دارد.

این ادعا هنوز تایید نشده است و این دارو در حال حاضر همچنان مصرف می شود.

گروه پزشکان جایروس (آلومینا) حاصل بزرگترین کار گروهی فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان در ایران

شاید دیگر کمتر کسی اطلاع نداشته باشد که در مجموعه بزرگ پزشکان جایروس بهترین فوق تخصص های مغز و اعصاب و اعصاب و روان و برترین فارغ التحصیلان آمریکا،اسپانیا و آلمان حضور دارند و خدمات مغزواعصاب و روان که در این مجموعه ارائه می شود با کیفیت ترین در تمام ایران است!

ما از سال 1388 آغاز کردیم و اکنون گروه پزشکان جایروس با معرفی برترین کادر درمانی در مناطق مختلف تهران و شهرستان های مختلف کشور حضور دارند و در رفع مشکلات جسمی در حیطه های مغز و اعصاب و روان و ارتوپدی و توانبخشی و مشکلات روانپزشکی بزرگسالان و کودکان به شما مردم عزیز خدمت رسانی می کنند.

گروه پزشکان مغزواعصاب جایروس از سال 1388 با ترکیبی از اساتید دانشگاه و مجرب ترین کادر درمان حیطه مغز و اعصاب و روان کار خود را آغاز نموده است.

این مجموعه تخصصی متشکل از پزشکان متخصص مغز و اعصاب، اعصاب و روان (روانپزشک)، روانشناس ، روان درمانگر، نوروتراپیست ،گفتار درمانگر،کاردرمانگر،فیزیوتراپیست و…. با هدف ارائه خدمات تشخیصی، درمانی و بازتوانی در جهت ارتقا توانمندی ها و تسریع تشخیص و بهبود اختلالات مرتبط در حیطه اعصاب، روانشناسی و روانپزشکی و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و روش های درمانی (نوروفیدبک ،بیوفیدبک، شناخت درمانی،رفتار درمانی، روان درمانی شناختی،بازی درمانی،دارو درمانی،رفتار درمانی دیالکتیکی و …) در خدمت شما عزیزان است.

مجموعه تخصصی جایروس با 4 مطب فعال در تهران و 9 مطب فعال دیگر در سراسر کشور،یکی از بزرگترین مراکز درمانی اختلالات حیطه مغز و اعصاب و روان در کشور می باشد.

—————————————-

برای دیدن نشانی و اطلاعات تمام شعب تهران و شهرستانها، اینجا کلیک کنید

نوشتار قبلی

“نه ” گفتن به دیگران یا خود؟کدام یک؟

نوشتار بعدی

بهبود عملکرد های اجرایی در کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم (قسمت نخست)

مشکلات روانپزشکی ریشه ژنتیکی دارند؟

ذهن آگاهی(Mindfulness) و درمان آسیب (تروما)

یازده باید و نباید مهم در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر

آیا شما از نظر ذهنی فرد سالمی هستید؟

مانیک در اختلال دو قطبی

با مرگ اطرافیان چطور برخود کنیم؟انکار یا پذیرش؟ قسمت اول

در مورد دردهای جسمی با منشا روانشناختی بیشتر بدانیم

بدن به استرس واکنش نشان می دهد

داروهای ضد افسردگی: آیا در طول زمان تاثیرشان از بین می رود!!!

درمان افسردگی با نوروفیدبک- رویکردی مغزی

  در این پادکست ، من 3 نکته را به شما یاد میدم که بهتون کمک می کنه مقدار خواب متناسب خودتون را کشف کنید. همه این نکات علمی هستند و توسط دکتر مصطفی امیری، متخصص اختلالات خواب توصیه شده اند. اطلاعات بیشتر در  https://gyrusclinic.com   

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/4170103/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-7-10/20658011-44100-2-509e362b9ec28.m4a

  افرادی که کم می خوابند (افرادی که کمتر از شش ساعت خواب شبانه دارند) از میزان افسردگی شدید تری نسبت به افرادی که به طور صحیح بین شش تا نه ساعت در شب می خوابند، برخوردارند. اما ایراد کار کجاست؟ خواب مختل شده یا ذهن افسرده؟ اطلاعات بیشتر در  https://gyrusclinic.com 

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/4116438/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-7-6/20307781-48000-2-ca922d7eda72a.m4a

  اجازه ندهید گذشته تان، شما را عقب نگه دارد!  بیایید گذشته را از ذهن خود پاک کنیم و دلبستگی عاطفی به آن را رها کنیم. بگذارید خاطره، فقط خاطره باشد.

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/4032284/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-30/19845554-48000-2-2612a6718eb35.m4a

  در زندگی امروز تکنولوژی لازم و ضروری است، اما در عین حال ما را، به خصوص نسل جوان تر را مضطرب کرده. اما این اتفاق دقیقا چطور می افته؟  کدام جنبه مهم تکنولوژی منجر به اضطراب میشود؟ در اینجا پنج دلیل عمده وجود دارد.

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/4000641/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-27/19668179-44100-2-b6247727b48b6.m4a

  احتمالا تا کنون با نکات و ترفندهای روانشناسی زیادی مواجه شدید که بعضیاشون به دردتون خورده و بعضی هاشون هم هیچوقت به کارتون نیومده. اما من امروز تو این پادکست میخوام به شما 5 نکته ناب روانشناسی معرفی کنم که در هر سن و موقعیتی که باشید  همیشه به دردتون می خوره و حتما باید…

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3958207/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-23/19350054-44100-2-b132fad957768.m4a

  همه ما در این موقعیت ها قرار گرفته ایم: به تنهایی با رئیس خود در آسانسور بودن، وارد یک اتاق شدن و چرخش یکباره سر همه حضار به سمت شما، معرفی شدن به دوست دوستان خود و غیره … خوب چه اتفاقی می افتد؟ احساس می کنیم که دمای بدن مان شروع به افزایش می…

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3929839/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-20/——————————-0bfa2d7f546a9.m4a

 در این پادکست به بررسی مسائل مختلفی درباره یک عشق ماندگار پرداختیم. 

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3869210/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-30/——————————-e57fc2d988ff9.m4a

ساعت بیولوژیک یا ریتم سیرکادین

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/3859863/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-14/————————–2a181dcde20d4.m4a

احساس مرگ, احساس سرگیجه, احساس خفه شدن, حمله پنیک, درمان پنیک, ترس از مرگ, حس مرگ

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2028288/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/——————————-ff74f09fdd39c.m4a

اضطراب و نگرانی از تشخیص تا درمان های جدید

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2003346/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/——————————-f3ed6daf9acf7.m4a

چرا ما قبل از ازدواج مان احتمالا اشتباه می کنیم! و انتخاب اشتباهی می کنیم

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2062692/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/————————–fa9c455e546e3.m4a

رفتن به سرزمین های جدید چه تاثیری روی روده و مغز ما خواهد داشت؟

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2031461/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/——————————-8b711040187c3.m4a

چرا بقیه نمیتونن حرف مارو بفهمن؟ دکتر مصطفی امیری متخصص مغزواعصاب

https://anchor.fm/s/852b2fc/podcast/play/2027679/https://d3ctxlq1ktw2nl.cloudfront.net/staging/2019-6-10/—————————-141eb0b60262c.m4a

جواب همه سوالات شما در مورد خروپف اینجاست

درمان کلیه اختلالات خواب شامل :بی خوابی، خرخر ( خروپف ) ، پرخوابی ، راه رفتن در خواب ، آپنه خواب و…

خروپف فقط صدایی آزار دهنده نیست، خرخر شبانه در صورت همراهی با آپنه خواب ، ریسک سکته قلبی، سکته مغزی و حتی سرطان و دیابت و فشار خون و ضعف حافظه را چندین برابر افزایش می دهد.اگر خروپف می کنید توصیه می کنیم برای ارزیابی وجود آپنه خواب هرچه سریعتر مراجعه نمایید.

تهران,خیابان شریعتی, روبروی خیابان دولت, داخل کوچه امامزاده,جنب فروشگاه جامبو, پلاک ۱۴, طبقه دوم واحد ۶ یا ۸ (پذیرش فقط با وقت قبلی)

۰۲۱-۲۲۶۳۶۸۶۳    —–      ۰۲۱-۲۲۶۴۸۶۲۷

از هر 3 سرطان یکی قابل پیشگیری است.

اگر در خانواده و اقوام درجه یک سابقه بروز سرطان علی الخصوص در سنین پایین و در بیش از یکی از اقوام نزدیک تان دارید، بهتر است مشاوره و در صورت نیاز تست انجام دهید.

دکتر امینه واقفی جزو معدود افرادی است که با درجه فوق تخصص سرطان های ژنتیکی اخیرا از آمریکا به ایران آمده اند تا در این زمینه به مردم عزیز کشور خودشان خدمت کنند.

برای مشاوره با ایشان با شماره زیر تماس بگیرید: 021-22614237

مرکز شماره یک (شریعتی)

تهران خیابان دکتر شریعتی, تقاطع دولت ،کوچه امامزاده،پلاک 14 واحد 6 و 8، (پذیرش فقط با وقت قبلی)

22616377 – 22636863

************************************

مرکز شماره دو تهران (واحد شرق تهران)  تهران بزرگراه رسالت،بعد از ميدان رسالت،نرسيده به چهار راه سرسبز،روبه روى مسجد حجتيه،پلاك 686 ، طبقه 5، واحد 10

 77136229 _77091723

************************************

مرکز شماره سه تهران (واحد جنوب و غرب تهران) :

تهران، ميدان آزادی،به سمت بزرگراه محمد علی جناح، ابتدای بلوار صالحی، كوچه جعفرنیا ،پلاك ٢١ ،طبقه ٤ ، واحد ١٦

021-66038295

66158469_021

************************************

مرکز فوق تخصصی زوج درمانی و مشاوره زوجین (قبل و بعد از ازدواج) 

در این مرکز فوق تخصصی درمان مشکلات زوجین و مشاوره زناشویی،سکس تراپی، درمان دعواهای زوجین، مشاوره پیش از ازدواج و… انجام می شود.

تهران، خیابان شریعتی، تقاطع خیابات دولت و شریعتی، ابتدای کوچه امامزاده، پلاک 14 واحد 8

تماس : 02122636863

************************************

مرکز فوق تخصصی درمان درد، توانبخشی و ارتوپدی

مرکز تخصصی ارتوپدی ، فیزیوتراپی و توانبخشی جایروس یکی از بهترین مجموعه های فوق تخصصی درمان مشکلات استخوان ها، مفاصل، درمان درد (مانند کمردرد و گردن و زانو درد ) است که توسط متخصصین درد، ارتوپدی، توانبخشی اداره می شود.

تهران، خیابان شریعتی، تقاطع خیابات دولت و شریعتی، ابتدای کوچه امامزاده، پلاک 14 واحد 7 طبقه دوم

تماس :

02122614237

09338178807

************************************

برای دیدن نشانی و اطلاعات سایر شعب تهران و شهرستانها، اینجا کلیک کنید

مرکز فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان  جایروس (آلومینا) یکی از  بهترین و بزرگترین تیم های فوق تخصصی درمان و پیشگیری از اختلالات مغز،اعصاب و روانپزشکی در ایران است که به همت دهها متخصص مغز و اعصاب،روانپزشک و روانشناس در شهرهای بزرگ ایران فعالیت می کند.

مفتخریم که اعلام کنیم اخیرا چند نفر از بهترین پزشکان فوق تخصص مغزواعصاب ایران از آلمان (مرکز فوق تخصصی هانوفر آلمان که پروفسور سمیعی نیز در همین مرکز فعالیت دارند) و آمریکا به کشور بازگشته اند و در مجموعه بزرگ جایروس در کنار سایر پزشکان مشغول خدمت رسانی به شما مردم عزیز می باشند.لیست کامل پزشکان و درمانگران را میتوانید در صفحه درباره ما ببینید.

در مجموعه جایروس همیشه بهترین پزشکان در انتظار شما هستند.

مشکلات زیر در این مرکز فوق تخصصی قابل درمان اند:

نشانی : خیابان شریعتی ، تقاطع دولت ، کوچه امامزاده ، پلاک 14 ، واحد 7 ، طبقه دوم

تماس :   02122614237

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.


شروع موضوع توسط a-aramesh ‏30 جولای 2014 در انجمن پزشکی و سلامت

قیمت قرص zoloft
قیمت قرص zoloft
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *