قرص کلسیم سیترات داروکده

خواص دارویی و گیاهی

انواع مکمل های کلسیم :

1- سیترات کلسیم : مکمل کلسیم در محیط اسیدی بهتر جذب می شود ، از این رو سیترات کلسیم بهتر از سایر مکمل ها جذب می شود . این مکمل نیاز به اسید معده زیادی برای جذب ندارد و می توان آن را در هر موقع از روز و حتی با شکم خالی مصرف کرد . اما این مکمل معمولاً کلسیم کمی دارد ، بنابراین بسته به نیاز فرد برای تأمین کلسیم ، باید تعداد قرص بیشتری مصرف نمود.

2- کربنات کلسیم : مکمل های کلسیمی از این نوع هستند . این مکمل برای جذب بهتر نیاز به مقدار زیادی اسید معده دارد . بنابراین بایستی بعد از وعده غذایی مصرف شود.

 

3- گلوکونات کلسیم ولاکتات کلسیم : این نوع مکمل ها ، کلسیم کمی دارند . بنابراین برای رفع نیاز به کلسیم بایستی تعداد قرص های بیشتری مصرف کرد.

4- کلسیم سخت(Coral calcium) :  این نوع مکمل فقط کربنات کلسیم دارد و به دلیل قلیایی بودن ، مسمومیت اسیدی بدن را خنثی کرده و آن را از بین می برد . این نوع مکمل کلسیم غیر از حفظ سلامت استخوان ها ، در سایر بیماری ها نیز مصرف می شود که از آن جمله می توان به بیماری های قلبی ، سرطان و دیابت اشاره نمود.
یکی از عوامل مهم در جذب کلسیم ، میزان محلولیت مکمل کلسیم در بدن است . سعی کنید همیشه مکمل های استاندارد و مورد اطمینان را مصرف کنید تا بدانید چه میزان عنصر کلسیم دارند و چه مقدار در بدن حل می شوند .

 

 

کلسیم کورال یا مرجانی
این نوع از کلسیم از مرجان های سطح دریا تهیه شده که ساختار منظمی دارند و از نوع کلسیم کربونات محسوب می شوند . از ویژگی های کلسیم کورال می توان به جذب بالا و عدم عوارض گوارشی آن در بدن اشاره نمود . میزان المنتال این کلسیم 4 درصد است که در نتیجه به ازای 1 میلی گرم 4 میلی گرم جذب بدن می شود و میزان ممکن جذب است .همچنین مکمل های کلسیمی کورال حاوی 72 ماده معدنی مورد نیاز هستند که با بدن انسان سازگاری بسیار بالایی دارند.

 

عوارض گوارشی مصرف مکمل های کلسیمی
استفاده از مکمل کلسیم معمولا عوارض خاصی به همراه ندارد با این وجود در صورتی که دوز های بالایی از این عنصر مورد مصرف قرار گیرد میتواند موجب بروز سنگ کلیه ، اسهال ، یبوست ، حالت تهوع ، دل درد و شود . البته مشکلات گوارشی بوجود آمده در اثر مصرف مکمل های کلسیم را می توان با تغییر نوع مکمل و یا شروع مصرف با دوز کم و افزایش تدریجی مقدار این مکمل طی چند روز از بین برد .

 

 

عوارض جانبی : یبوست ، بی‌اشتهایی ، انسداد ، تهوع ، استفراغ ، نفخ ، اسهال ، هیپراسیدیتی ، واکنش ، آروغ ‌زدن.

افرادی که معده بسیار حساسی دارند می توانند از مکمل های کلسیمی که به صورت سافت ژل تولید می شوند ، استفاده کنند . یکی از این مکمل ها، مکمل سافت ژل کورال کربنات است که برای افرادی که مشکلات گوارشی دارند گزینه بسیار مناسبی به حساب می آید.
این محصول کلسیمی که به صورت کپسول های ژله ای بسته بندی شده است حاوی کلسیم ، ویتامین D و 73 ماده معدنی مفید برای بدن از مواد معدنی موجود در مرجان ها بوده و نقش مهمی در سلامت استخوان ها ومفاصل ایفا می کند و برای کسانی که مشکلات گوارشی دارند بسیار مفید است.

 

دستور مصرف : روزانه یک عدد ترجیحا همراه با وعده غذایی
همچنین شربت مکمل کورال سیترات با ترکیباتی بسیار شبیه به مکمل سافت ژل نیز توسط شرکت کورال با طعم بلوبری تولید شده است که امکان بلع راحت تر و جذب سریعتری داشته و برای مصرف کودکان نیز بسیار مناسب است.

 

This survey has been deleted or removed.

Want to send a survey of your own?

QuestionPro is the leader in online surveys, polls and questionnaires

Creating a survey with QuestionPro is optimized for use on larger screens –

Though you’re welcome to continue on your mobile screen, we’d suggest a desktop or notebook experience for optimal results.

از دست دادن مواد تشکیل دهنده استخوان همزمان با بالا رفتن سن، امری معمول و رایج است. این وضعیت از سن ۲۵ تا ۳۰ سالگی شروع شده که در زنان ممکن است در سالهای بعد از یائسگی افزایش یابد. اگر کاهش کلسیم از حدی فراتر رود، منجر به پوکی استخوان می شود. پوکی استخوان سبب دشواریهای فراوانی بویژه نزد افراد مسن شده و آنها را در معرض انواع شکستگی های استخوانی قرار می دهد.

کلسیم این عنصر فراوان‌ترین ماده معدنی موجود در بدن انسان است که در حفظ سلامت استخوان ها و دندان ها و همچنین عملکرد طبیعی اعصاب و عضلات ضروری است. در دوران بارداری و شیردهی به علت استفاده جنین و نوزاد از منابع کلسیم مادر، نیاز مادر به مصرف کلسیم افزایش می یابد. مصرف مکمل های کلسیم باعث پیشگیری از پوکی استخوان در مادر می شود. ناهنجاری های اسکلتی، تاخیر در رشد، نرمی استخوان و پوکی استخوان از علائم کمبود کلسیم است. مزایای ملح کلسیم سیترات به سایر املاح کلسیم: مناسب در افراد با مشکلات کلیوی (بعلت کاهش احتمال رسوب کلسیم در کلیه ها و عروق) قابل مصرف همراه با غذا یا بدون غذا قرص کلسیم سیترات یوروویتال علاوه بر کلسیم (با ملح سیترات) حاوی سایر مواد معدنی و ویتامین های مهم جهت حفظ سلامت استخوان ها و بهبود رشد جسمی در سنین رشد می باشد که به شرح زیر می باشد: ویتامین D3 قرص کلسیم سیترات یوروویتال حاوی ۵۰۰ واحد بین المللی ویتامین D در هر قرص آن است. یکی از ویتامین‌های لازم جهت رشد و استحکام استخوانها است.این ویتامین با کمک به افزایش جذب کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه ها به حفظ سلامت استخوان ها ، دندان ها و پیشگیری از پوکی استخوان کمک می کند. منیزیم این ماده معدنی از ضروری‌ترین ریزمغذی‌ها است که در فعالیت بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم در بدن دخالت دارد. کمک به رفع اسپاسم و گرفتگی عضلات و بهبود انتقال پیام های عصبی از جمله عملکردهای منیزیم در بدن است. منیزیم ضمن کمک به افزایش جذب کلسیم در بدن، در تشکیل استخوان ها نیز نقش موثری ایفا می کند. کمبود منیزیم یکی از عوامل پوکی استخوان به شمار می رود. روی یکی از عناصر موجود در بافت استخوانی است که به استحکام استخوان ها و حفظ سلامت عضلات کمک می کند. منگنز این ماده معدنی جهت نمو طبیعی اسکلت و تشکیل بافت همبند ضروری است. مس این ماده معدنی یکی از کوفاکتورهای اصلی برای آنزیم های دخیل در سنتز ترکیبات ماتریکس استخوانی است. بور یک ماده مغذی ضروری برای سلامت استخوانها و مفاصل است. تحقیقات علمی در حال انجام نشان می دهد که بور می تواند برای کاهش علائم آرتروز نیز مفید باشد

لطفا کد زیر را در بخش مربوطه وارد نمایید

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *