قرص ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو

خواص دارویی و گیاهی

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما – هیچ انسانی دوست ندارد تا با ریزش موی سر مواجه باشد، اما این شرایط برای میلیون ها نفر در سراسر جهان رخ می دهد.

با افزایش سن  ضخامت مو کاهش میابد. زنان  از سن ۳۰ سالگی دچار کاهش مو می شوند و مردان از سن  ۶۰ طاس می شوند. دلایل بسیار زیادی وجوددارد که عبارتند از:

اگر مجبور به انتخاب یک رژیم ضد ریزش موی سر هستید ، این امر می تواند به  شما دهد که موهای شما تقویت می شود. شیوه زندگی ما  استرس بیش از حد  دارد و زندگی ناسالمی است .  از این رو،  رژیم غذایی باید تنظیم شود .

قرص ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو

همه چیز درباره درمان خشکی مو و موهای وز

8 روش برای درمان شوره سر در طب سنتی

7 روش برتر جوانسازی صورت را بشناسید

ماسک کلاژن ساز خانگی را چگونه تهیه کنیم؟

موهای شما نیاز به پروتیئن دارد ، تا رشد کند . از این رو، نیاز به مواد مغذی مناسب و ویتامین ها دارد تا تقویت شود. سوال بعدی اینست که چه موای  مغذی هستند . بنابراین در اینجا لیستی ازاین مواد را باهم میخوانیم:

✅ ویتامین ها✅ پروتئین ها

ریزش موها اغلب قابل درمان است و در بسیاری موارد تنها با یک رژیم غذایی سالم که سرشار از ویتامین هایی مشخص برای مقابله با ریزش موی سر است می توان این کار را انجام داد.

حصول اطمینان از این که مواد غذایی مناسب برای سلامت کلی خود را مصرف می کنیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آن چه مصرف می کنیم نقش چشمگیری در سلامت موهای ما و جلوگیری از ریزش موی سر ایفا می کند.

بسیاری از مردم جهان درباره ویتامین ها و مواد معدنی موثر در کاهش ریزش موی سر و نقشی که در سلامت کلی ما ایفا می کنند اطلاعات چندانی ندارند و یا اصلا با آنها آشنا نیستند. بر همین اساس، آشنایی با انواع مختلف ویتامین ها ، مواد معدنی و پروتئین ها که به آنها نیاز دارید و تصمیم گیری درباره این که به مقدار یا کمتر از کدام یک نیاز دارید، ایده خوبی است. در ادامه قصد داریم با برخی از ویتامین ها و پروتئین ها که در ریزش موی سر موثر هستند، آشنا شویم.

ویتامین آ، ویتامینی محلول در چربی است که در اشکال مختلف مانند ریتینول، رتینال، رتینوئید و دی هیدروترینول وجود دارد. ویتامین آ برای کاهش و درمان خیلی از بیماری‌ها مانند مشکلات بینایی و ریزش مو مفید است. اگر در رژیم غذایی شما مقدار کافی ویتامین آ موجود نباشد، دچار ریزش مو میشوید. برای آشنایی با ویتامین آ، اینجا کلیک کنید.

ویتامین آ یکی از بهترین ویتامین‌هاست، برای اینکه از ریزش مو دور بمانید و دچار ریزش مو نشوید. بدن ما فرآیند‌های متابولیتیکی مختلفی را انجام میدهد که یکی از نتایج این فرآیند‌ها، تولید رادیکال‌های آزاد است که به شدت برای رشد سلول‌ها مضر هستند.

ویتامین آ حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که جلوی رادیکال‌های آزاد بدن ایستادگی می‌کند. این اتفاق باعث بازسازی بهتر موهای آسیب دیده میشود. همچنین مقادیر نرمال سطح ویتامین آ در بدن، چرخه‌ی بهتری را برای خون فراهم می‌کند که تاثیر به سزایی در سلامت مو و تولد دوباره‌ی موها دارد.

ویتامین آ مکملی است که در از بین بردن فولیکول های مو و خشکی پوست سر نیز مفید است. به همین دلیل، از ریزش مو جلوگیری میشود، زیرا پوست سر به طور مرتب مرطوب کننده تولید می‌کند و شاهد موهایی قوی‌تر و با تغذیه‌ی مناسب خواهیم بود.

دو نوع کمبود ویتامین آ داریم، اولیه و ثانویه.

در کمبود اولیه، شما مقدار لازم ویتامین آ را از رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنید. این کمبود میتواند با افزایش استفاده از مواد غذایی شامل ویتامین آ یا استفاده از مکمل‌ها جبران شود.

در کمبود ثانویه، عوامل مختلفی مانند مصرف مشروبات الکلی، سیگار کشیدن و یا کمبود متن باعث میشوند که جذب ویتامین آ کاهش پیدا کند. همین امر سبب کمبود ویتان آ در بدن شما میشود. برای درمان این نوع کمبود، باید عاملی که سبب کاهش جذب ویتامین آ میشود را پیدا کرد و آن را از بین برد.

از علائم کمبود ویتامین آ در بدن میتوان به ضعف بینایی، خشکی چشم و ضعف سیستم ایمنی اشاره کرد.

میدانیم که مقادیر مناسب ویتامین آ باعث افزایش سلامت مو و کاهش ریزش مو میشود. اما مقادیر خیلی زیاد ویتامین آ سبب حالت تهوع، استفراغ، خشکی پشم و پوست و حتی ریزش مو است. همه‌ی اینها به این دلیل است که ویتامین آ محلول در چربی است. بدن نمیتواند مقادیر اضافی ویتامین‌هایی که محلول در چربی هستند را به راحتی ویتامین‌های محلول در آب دفع کند.

غذا خوردن متعادل و متنوع یکی از بهترین راه‌ها برای تامین ویتامین آ است. برای مثال هویج، سیب زمینی، برگ‌های سبز و تیره شامل کلم بروکلی، کدو و کاهو منابع خوبی برای درمان ریزش مو هستند. آنها شامل ترکیبی از همه‌ی عناصری که مو نیاز دارد، هستند.

ویتامین B برای هموگلوبین سالم که اکسیژن را از طریق گلبول های قرمز خون به پوست سر می رساند، نیاز است. انواع مختلفی از ویتامین B وجود دارند و بهترین آنها برای درمان ریزش مو ویتامین B۶، پارا آمینو بنزوئیک اسید، بیوتین و اینوزیتول هستند.

برای دریافت ویتامین B می توانید مصرف مواد غذایی مانند ماهی و غذاهای دریایی، گوشت ماکیان، گوشت قرمز، لوبیا، موز، جو دوسر، تخم مرغ، سیب زمینی و شیر کم یا بدون چربی را در بره غذایی خود جای دهید.

ویتامین B5 نیز در جلوگیری از افسردگی نقش مهمی دارد.

این ویتامین می تواند نقش قابل توجهی در درمان و پیشگیری از ریزش موی سر ایفا کند. مصرف مکمل ها و مواد غذایی حاوی اسید فولیک نه تنها به کاهش احتمال ریزش موی سر و پیشگیری از نازک شدن موها در آینده کمک می کند، بلکه می تواند کمک بزرگی به افرادی باشد که به صورت ژنتیکی در معرض طاسی قرار دارند. اسید فولیک در مواد غذایی مانند نخود، نخود فرنگی منجمد، مارچوبه آب پز، عدس پخته شده، و پاپایا وجود دارد.

تولید کلاژن سالم به ویتامین C بستگی دارد و اگر دوست دارید موهای سالمی داشته باشید کلاژن از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. ویتامین C برای جلوگیری از بسیاری مسائل مربوط به سلامت نیاز است و می تواند به ما در جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک کند.

مواد غذایی خوشمزه بسیاری وجود دارند که حاوی ویتامین C هستند که از آن جمله می توان به پرتقال، لیمو، گریپ فروت، فلفل قرمز شیرین، کیوی، گوجه فرنگی، فلفل سبز، توت فرنگی، آناناس، انبه، بلوبری، و گواوا اشاره کرد.

ریزش موی سر و نرمی استخوان دو مساله سلامت مرتبط با کمبود ویتامین D هستند. ویتامین D در سلامت فولیکول های مو نقش دارد. پژوهشی صورت گرفته روی موش ها نشان داده است، هنگامی که ژن هایی خاص برداشته می شوند، موش ها نشانه های کمبود ویتامین D را نشان می دهند.

این نشانه ها شامل نرمی استخوان و ریزش موی سر بودند. اسیدهای چرب در تولید ویتامین D در بدن نقش دارند. بدون مقدار کافی از اسیدهای چرب ضروری، بدن انسان قادر به تولید مقدار کافی از ویتامین D نیست و این شرایط به کمبود این ویتامین منجر می شود که می تواند زمینه ساز شکل گیری پسوریازیس و پوسته پوسته شدن پوست سر شود.

برای گردش خون خوب در پوست سر نیازمند ویتامین E هستیم. همچنین، این ویتامین به افزایش جذب اکسیژن کمک می کند که موضوعی مهم محسوب می شود.

ویتامین E در روغن های گیاهی، روغن آفتابگردان، روغن سویا، روغن ذرت، آجیل، برگ سبز شلغم و دیگر سبزیجات برگ‌دار یافت می شود. بهتر است ویتامین e را به صورت خوراکی مصرف کنید تا این که در قالب محلولی موضعی بکار گرفته شود زیرا این ویتامین در بدن بهتر جذب می شود.

امگا-۳ یک اسید چرب ضروری است و برای در اختیار داشتن موهایی سالم به آن نیاز دارید. اسیدهای چرب امگا-۳ از سه نوع اصلی تشکیل شده اند که شامل ALA (آلفا لینولئیک اسید)، EPA (ایکوزاپنتایونیک اسید) و DHA (دوکوساهکسائنویک اسید) می شوند.

اسیدهای چرب امگا-۳ در مواد غذایی مانند میگو، صدف، انواع ماهی های چرب مانند سالمون، هالیبوت، قرل آلا، ساردین، گربه ماهی، کاد، تن، شاه ماهی، و همچنین گردو، بادام، و دانه کتان یافت می شود.

فلز روی معمولا در نوشیدنی‌های ویتامین و آب‌های معدنی یافت میشود. نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی فلز روی این است که اگر مقدار آن در بدن از یک حدی کمتر یا بشود، موها کمتر رشد میکنند و ریزش مو افزایش میابد.

کمبود روی در رژیم غذایی می تواند به سفید شدن زودرس موها یا طاسی منجر شود. بدن به طور طبیعی روی ذخیره نمی کند و دریافت آن از منابع غذایی سالم مانند مخمر، زرده تخم مرغ، دانه کدو تنبل، و میگو یا مکمل های غذایی مهم است.

قرص ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو

این نکته را به خاطر داشته باشید که به میزان توصیه شده روزانه روی دریافت کنید زیرا میزان بیش یا کمتر از حد آن می تواند به مشکلات بسیاری از جمله ریزش مو منجر شود. روی در مواد غذایی مختلف مانند گوشت قرمز، گوشت ماکیان، جگر، جوانه گندم، میگو، دانه کدو تنبل، محصولات سویا، و زرده تخم مرغ یافت می شود.

بتا سیتوسترول یک عصاره گیاهی طبیعی حاوی مواد مغذی مورد نیاز برای موهایی سالم است. از آنجایی که بتا سیتوسترول کاملا طبیعی است فاقد عوارض جانبی بوده و می تواند در ترکیب با داروهای دیگر که به طور مرتب مصرف می شوند، استفاده شود. بتاسیتوسترول ریزش موی سر را درمان کرده و رشد موهای جدید را بهبود می بخشد. خطری در استفاده از این ماده وجود نداشته و مردان و زنان می توانند آن را مصرف کنند.

کمبود آهن می تواند عامل ریزش موی سر در زنان باشد و بر همین اساس حصول اطمینان از دریافت کافی این ماده مغذی از رژیم غذایی مهم است. سه دلیل اصلی کمبود آهن در زنان شامل دوره های پریود سنگین با خونریزی زیاد، زخم های معده و التهاب معده که موجب خونریزی در دستگاه گوارش می شوند، و کمبود خون پس از زایمان می شوند. از جمله منابع غذایی خوب برای آهن می توان به گوشت قرمز، میوه های خشک، توفو، و بروکلی اشاره کرد.

یکی از امن‌ترین چیزهایی که می توان برای درمان ریزش مو استفاده کرد، هسته انگور است. هسته انگور به صورت مایع و کپسول در دسترس است و به مهار ریزش موی سر و بهبود رشد موی سالم کمک می کند. افرادی با بیماری های ژنتیکی مشخص یا آنهایی که از تغذیه ناسب رنج می برند و ریزش موی سر دارند می توانند از عصاره هسته انگور بهره ببرند.

عصاره هسته انگور فولیکول های مو را تحریک کرده و استفاده از آن می تواند ریزش موی سر را مهار کند. همچنین به واسطه ویژگی های سم زدایی خود گزینه ای خوب برای پاکسازی بدن است.

ریزش موی سر می تواند با اسیدهای آمینه درمان شود که از اثرگذاری بهتری در ترکیب با ویتامین ها و مواد مغذی دیگر برخوردار می شوند. بهترین اسیدهای آمینه برای درمان ریزش موی سر و موهای نازک عبارتند از:

از اینوزیتول برای کمک به مهار ریزش موی سر و رشد دوباره موهای سالم استفاده می شود. همچنین اینوزیتول به کاهش سطوح کلسترول کمک می کند. اینوزیتول توسط مردان و زنان برای درمان نازکی مو استفاده می شود و دارای ویژگی های آنتی اکسیدانی است که فولیکول های مو را سالم نگه می دارد.

مواد غذایی مختلفی حاوی اینوزیتول هستند که از آن جمله می توان به کشمش، دانه های جو، جوانه گندم، موز، گوشت گاو، جگر، برنج قهوه ای و انواع سبزیجات اشاره کرد.

کراتین یک پروتئین اساسی است که مو، ناخن و پوست را میسازد. کاملا واضح است که  بیوتین زیرساخت‌های بدن را برای تولید کراتین فراهم میسازد. با این حال، محققان مطمئن نیستند که بیوتین چه نقشی در مو و مراقبت از پوست دارد.

تحقیقاتی پراکنده در زمینه‌ی تاثیرات بیوتین بر رشد مو انجام شده است. شواهد محدودی وجود دارد که پیشنهاد میدهد کراتین برای کمک به افزایش رشد موها موثر است.

پروتئین ها برای  براق و قدرتمند کردن ریشه مو ها بسیار ضروری هستند . بدون این  ماده مو کدر و  شکننده شده و از بین میرود. غذاهای غنی از پروتئین عبارتند از:جوانه ها و شیر

گاهی اوقات  پیدا کردن منابع طبیعی این ویتامینها سخت  است وناچاریم از مکملها استفاده کنیم  . مکمل ها همواره در تفاوت زن و مرد به عنوان نیازها و مقادیر متفاوت  است. اینها در واقع ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف که به رژیم غذایی اضافه می شوند.

اگر به دنبال روغن هایی برای پر پشت شدن و تقویت مو هستید، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

روغن های تقویتی برای پر پشت شدن مو

شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

سلام ببخشید من ریزش مو دارم و کمی ام پوستم زرد شده قبلا خیلی سفید بودم رفتم دکتر آزمایش تخصصی خون دادم سالم بودم الانم قرص زینک و بیوتین مصرف میکنم اما دو ماه ک اینارو استفاده کردم هنوز ریزش مو دارم نمیدونم دیگه چیکار کنم پنج ساله ک مریض شدم هر درمانو شروع کردم نتیجه نداد میشه کمکم کنید چ آزمایشی بدم بفهمم چمه مرسی

لطفا سوالات خود را از لینک زیر یا بخش از دکتر بپرسید سایت پیگیر شوید

https://nabzema.com/faq

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

علل و پیشگیری از ابتلا به انواع انگل روده

رفع سریع دندان درد به روش خانگی

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

مراحل لیفت صورت بدون جراحی

علل و درمان انواع جوش صورت/ویدئو

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.




خانه

موبایل

 

 

قرص ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو

بعضی از ویتامین ها و املاحی که برای جلوگیری از ریزش مو مفید هستند را برای شما بر می شماریم و متذکر می شویم که این ها باید حتما طبق دستور پزشک مصرف شوند و از مصرف خودسرانه آن خودداری کنید.

 

دریافت کم ویتامین های گروه B به خصوص B6،بیوتین،اینوزیتول واسید فولیک و املاحی مانند گوگرد،منیزیم روی،باعث ریزش مو می شود.ویتامین های گروه B به خصوص B5 ( اسید پانتوتنیک) و B3 ( نیاسین) نقش مهمی در رویش مو دارند.

در آزمایشات حیوانی نشان داده شده که اسیدهای آمینه در ضخامت مو موثر هستند.عنوان مثال دریافت کم منیزیم در موش های آزمایشگاهی باعث ریزش موی زیادی در آنها شد. کمبود بعضی ویتامین های گروه B مثل بیوتین و اینوزیتول نیز باعث ریزش مو می شود.

البته این کمبودها را می توان با تغذیه صحیح و مناسب جبران کرد.

دریافت مکمل های ویتامینی در بعضی موارد باعث رشد موشده است.مردانی که دچار کمبود B6 هستند اغلب دچار ریزش مو می شوند.حتی کمبود اسید فولیک باعث طاسی بعضی مردان می شود.مطالعات حیوانی نشان داده دریافت طبیعی و نرمال این ویتامین ها باعث می شود موها به وضعیت قبلی خود برگردند.

دریافت دوز بالای ویتامین A (صد هزار واحد بین المللی در روز ) برای یک مدت طولانی،باعث ریزش مو می شود،ولی قطع دریافت آن مشکل را حل می کند.بطور کلی اگر کمبود یک ماده مغذی باعث ریزش مو شود،با دریافت مقدار کافی و لازم آن می توان مشکل را برطرف کرد.

 

در زیر تعدادی از مکمل ها و مقدار مصرف آنها را برای شما آورده ایم:

*تذکر : مصرف این داروها و مکمل ها باید با توصیه و مشورت پزشک باشد و از مصرف خودسرانه آنها جداً خودداری کنید،زیرا ممکن است برای شما مشکل ساز شود.

 

اسیدهای چرب ضروری :

اسیدهای چرب ضروری ( روغن بذرکتان،روغن ماهی و روغن گل پامچال منابع خوبی هستند) حالت مو را خوب می کنند و از خشکی و شکنندگی آن جلوگیری می کنند.

مقدار مصرف : 5 میلی گرم در روز.

* توجه : این مکمل را به کودکان ندهید.

 

ویتامین های گروه B :

این گروه ویتامین ها نقش مهمی در حفظ سلامتی و رشد مو دارند.مواد غذایی غنی از ویتامین های گروه B شامل:حبوبات ( مثل لوبیا و نخود )،هویج،گل کلم،سویا، مخمر خوراکی،سبوس غلات،آجیل و تخم مرغ است.

برای تأثیر بیشتر،غیر از منابع غذایی ویتامین های گروه B از مکمل های آنها (مثل شربت B- کمپلکس ) نیز استفاده کنید.ویتامی B3 نیاسین)

مقدار مصرف :سه بار در روز و هر بار 5 میلی گرم.

 

ویتامین B5( اسید پانتوتنیک) :

سه بار در روز و هر بار 1 میلی گرم.

 

ویتامین B6 پیریدوکسین) :

سه بار در روز و هر بار 5 میلی گرم.

 

بیوتین:

در حفظ سلامتی پوست و مو تأثیر بسیاری دارد و حتی می تواند از ریزش مو در آقایان جلوگیری کند. موادغذایی غنی از بیوتین را به مقدار زیاد مصرف کنید یا مکمل خوراکی آن را بخورید.

 

منابع غذایی بیوتین شامل:

مخمر،برنج قهوه ای،نخودسبز،عدس،جو،سویا،دانه آفتابگردان و گردو است.

مقدار مصرف : سه بار در روز و هر بار 5 میلی گرم.

 

اینوزیتول:

قرص ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو

برای رشد مو ضروری است.

مقدار مصرف : دو بار در روز و هر بار 1 میلی گرم.

 

ویتامین C:

ویتامین Cجریان خون را در پوست سر بهبود می بخشد و از دیواره مویرگ های خونی که خون را به فولیکول های مو می رسانند،حفاظت می کند.

مقدار مصرف : 3 تا 1 میلی گرم در روز.

 

ویتامین E:

دریافت اکسیژن را افزایش می دهد و باعث گردش بهتر خون در پوست سر می شود.سلامتی و رشد مو را بهبود می بخشد.ویتامین E بعنوان یک آنتی اکسیدان نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن ایفا می کند.از آنجایی که سلامتی موها با سلامتی سیستم ایمنی مرتبط است،می توان گفت ویتامین E با تقویت ایمنی بدن،رشد موها را افزایش می دهد.

مقدار مصرف : ابتدا با 4 واحد بین المللی (IU) در روز شروع کنید و کم کم آن را به 8 تا 1 واحد بین المللی در روز برسانید.واحد بین المللی مثل میلی گرم،یکی از واحدهای اندازه گیری است.

 

روی:

با تقویت ایمنی بدن،رشد موها را تحریک می کند.

مقدار مصرف : 5 تا 1 میلی گرم در روز . از این مقدار مصرف نکنید.

منبع :3nasl.com

 


رازهای زیبایی

فروش ویژه لوازم ساختمانی

تخفیف مواد غذایی تا 3 درصد

وسایل بازی پلاستیکی با تخفیف ویژه

3 % تخفیف ویژه ویدئوت با کد تخفیف : beytoote

خرید انلاین محصولات زناشویی،6 درصد تخفیف

خرید بلیط زیر قیمت بازار

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

یکی از راههای درمان ریزش مو مصرف مواد مغذی حاوی ویتامین B است

 

قرص ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو

راههای پیشگیری از ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که به جرات می توان گفت اکثر مردم دنیا با آن مواجه هستند. عوامل زیادی مانند عوامل محیطی، ژنتیکی، هورمونی، برخی بیماری ها مانند اختلالات تیروئید، آنمی ( کم خونی ) و نوع تغذیه در ریزش مو دخیل است.

اهمیت رژیم غذایی را در حفظ سلامتی بدن به خصوص مو، نمی توان نادیده گرفت. تحقیقات اخیر ژاپنی ها بعد از جنگ جهانی دوم این امر را تایید می کند؛ چرا که استفاده از رژیم غذایی غربی ها به وسیله ی ژاپنی ها باعث اضافه وزن توام با ریزش مو در اکثر مردم شد.

 

شایع ترین دلیل ریزش مو در زنان کمبودهای غذایی است، زیرا معمولاً برای کاهش وزن خود رژیم های غیر اصولی را به کار می برند که نتیجه ی آن بروز این مشکل است. همچنین کسانی که مواد غذایی حیوانی مصرف نمی کنند و به اصطلاح گیاهخوار هستند، به دلیل عدم اطلاع کافی در زمینه چگونگی مصرف غذاهای گیاهی، دچار کمبود پروتئین ، روی ، آهن ، اسیدهای آمینه ی ضروری ، ویتامین های گروه B و می گردند.

 

در زیر منابع برخی از عناصر مهم و موثر در سلامت مو ذکر شده است :

پروتئین :

اساس و پایه ی نیاز بافت های بدن مانند مو، ناخن، پوست و می باشد و در موادی مانند انواع گوشت ( مرغ، ماهی و گوشت قرمز )، تخم مرغ، لبنیات و حبوبات به میزان فراوان وجود دارد. در مواد نشاسته ای مثل نان ، برنج ، ماکارونی و سبزی ها نیز به مقدار کمی وجود دارد.اسیدهای آمینه اجزای تشکیل دهنده پروتئین ها هستند که در مواد ذکر شده در بالا وجود دارند.

 

کلسیم و منیزیم :

گروه شیر و لبنیات منابع غنی کلسیم و منیزیم و نیز پروتئین هستند. اگر فردی دچار عدم تحمل لاکتوز ( قند موجود در شیر ) باشد و از سایر مشتقات لبنیاتی نیز برای تامین نیازهای بدن خود استفاده نکند، باید به طور روزانه مکمل کلسیم مصرف کند و مصرف سایر غذاهای غنی از پروتئین را نیز افزایش دهد.

 

ویتامین های گروه B:

یکی از راههای درمان ریزش مو مصرف مواد مغذی حاوی ویتامین B زیاد است که در گروه ویتامین های B ، ویتامین B6 و بیوتین اهمیت خاصی دارند. بیوتین ویتامینی است که دربسیاری از محصولات آرایشی به عنوان مکمل بهبود دهنده وضعیت مو اضافه می شود، زیرا عارضه مشخص کمبود بیوتین، ریزش مو است. منابع غذایی غنی از ویتامین B6 و بیوتین را برایتان ذکرمی کنم. منابع غنی از B6 : جگر، موز، دانه آفتابگردان، ماهی، مرغ، جوانه گندم ، آلوی خشک ، گوشت ، غلات سبوس دار ، مخمر و زرده تخم مرغ ( به ترتیب) و منابع غنی بیوتین : جگر و گوشت مرغ، جوانه گندم، سبوس گندم، تخم مرغ و بادام زمینی است .

 

آنتی اکسیدان ها

شامل ویتامین E ، ویتامین C ، بتاکاروتن ( پیش ساز ویتامین A که در سیب زمینی شیرین، هویج ، اسفناج پخته، کدو حلوایی ، طالبی ، زرد آلو ، کلم بروکلی ، گریپ فروت قرمز وجود دارد ) ، روی و سلنیوم می باشد. رژیم های غذایی ناسب توام با سیگار کشیدن و آلودگی هوا باعث فعال شدن رادیکال های آزاد و به خطر افتادن سلامت فرد می شود. آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که می توانند اثر رادیکال های آزاد را خنثی کنند. همچنین باعث ساخته شدن موی جدید و استحکام آن می شوند.به هر حال رفتار تغذیه ای صحیح که همیشه مورد تاکید می باشد، میزان رشد و استحکام فولیکول مو را بهبود می بخشد.

 

طبق نظر کارشناسان تغذیه می توان گفت ویتامین ها به خصوص ویتامین های گروه B مانند بیوتین، اسید فولیک ، پانتوتنیک اسید و برخی املاح مانند روی، آهن، گوگرد، سیلیس و مس اثرات مثبت زیادی بر روی مو دارند. آزمایش ها حاکی از آن است که مصرف بیوتین به صورت مکمل باعث تقویت و بهبود پوست به خصوص فولیکول های مو می شود.

در ضمن در مورد کاهش مصرف نمک و اثر آن در توقف ریزش مو نظریه هایی ارائه شده است، اما در صحت این نظریه ها تردید وجود دارد . ولی در هر حال کاهش مصرف نمک برای سلامت عمومی بدن مفید است.

 

دانشمندان ژاپنی بر اساس تحقیقات خود معتقدند که وجود چربی زیاد در رژیم غذایی مردان، مکانیسم طاسی را سرعت می بخشد. به این ترتیب که قسمتی از پوست سر آنزیمی به گاما- آلفا- رداکتاز تولید می کند. این آنزیم باعث تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (DHT) می شود که این ترکیب باعث ریزش مو می شود. غدد چربی مجاور هر فولیکول مو نیز این آنزیم را تولید می کنند. وجود چربی زیاد در غذا باعث تحریک غدد چربی و افزایش فعالیت این غدد برای تولید آنزیم برده می شود.

 

 شایع ترین دلیل ریزش مو در زنان کمبودهای غذایی است

 

بهترین توصیه این است که غذاهای مفید و خوشمزه اما کم چرب مصرف نمایید. البته این عمل باعث رویش موی جدید نمی شود، اما می تواند از ریزش سایر موها جلوگیری کند. به طور کلی باعث سلامت جسم نیز می شود.

 

همچنین مصرف مقداری مخمر همراه یک لیوان آب پرتقال در صبح بسیار سودمند می باشد؛ زیرا مخمر منبع مناسبی از ویتامین های گروه B و املاح کمیاب ( املاحی که بدن به میزان خیلی کم به آن ها نیاز دارد) و اسیدهای آمینه است. به علاوه مصرف روغن ماهی و گردو که دارای اسیدهای چرب اُمگا- 3 و تخمه آفتابگردان که دارای اسیدهای چرب اُمگا-6 است ، مفید می باشد.

 

برخی از مردم برای تامین مواد مغذی مورد نیاز خود تمایل دارند از قرص و دارو استفاده کنند و کمتر سراغ مواد غذایی مفید می روند. متخصصان تغذیه معتقدند که تنها 1 تا 2 درصد از مواد مغذی این قرص ها جذب می شوند و هنوز عوامل ناشناخته ی زیادی در غذاها وجود دارد که هنوز به شکل شیمیایی در داروها ساخته نشده اند، در نتیجه قرص و دارو هرگز نمی تواند جانشین غذا شود و فقط در مواقع ضروری از مکمل های غذایی می توان استفاده کرد.

بررسی ها نشان می دهند که اسیدهای چرب اُمگا- 3 و اُمگا-6 با سلامت مو در ارتباط هستند؛ زیرا اغلب مردم وقتی منابع این نوع اسیدهای چرب را کمتر مصرف می کنند و یا اصلاً مصرف نمی کنند، دچار خشکی و شکنندگی مو ، خارش و شوره پوست سر و در نهایت ریزش مو می شوند.

 

قرص ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو

منابع اسیدهای چرب اُمگا-3 و اُمگا-6

اسیدهای چرب اُمگا-3 شامل آلفا- لینولنیک اسید و ایکوزا پنتانوئیک اسید (EPA) است در ماهی های آب سرد مانند ماهی سالمون و ساردین، روغن سویا و کانولا، جوانه گندم ، روغن گردو ، روغن تخم کتان یا پنبه و روغن ماهی یافت می شود.

اسیدهای چرب اُمگا-6 شامل اسید لینولئیک و اُمگا- لینولئیک اسید می باشد و در روغن های غیر اشباع گیاهی مانند روغن ذرت، روغن کانولا، روغن سویا، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یافت می شوند.

 


رازهای زیبایی

فروش ویژه لوازم ساختمانی

تخفیف مواد غذایی تا 3 درصد

وسایل بازی پلاستیکی با تخفیف ویژه

3 % تخفیف ویژه ویدئوت با کد تخفیف : beytoote

خرید انلاین محصولات زناشویی،6 درصد تخفیف

خرید بلیط زیر قیمت بازار

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین نیز شناخته می شود. آیا می دانید کاهش یا افزایش این هورمون در بدن چه عوارضی را به دنبال خواهد داشت؟ چگونه میتوان تشخیص داد که این سطح این هورمون در بدن چقدر است؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام در مورد آزمایش هورمون رشد صحبت خواهیم کرد. هورمون رشد (GH) چیست؟ نقش هورمون رشد

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست ادرار را برای نظارت بر میزان پروتئین و میزان لکوسیت ها در ادرار تجویز خواهد کرد. در پزشکی به این مشکل پروتئینوری گفته می شود، میزان بالای پروتئین در ادرار، اختلال در عملکرد کلیه را نشان می دهد. برای درک کردن این مسئله و وجود پروتئین در ادرار در دوران بارداری این مقاله از بخش زنان و

در مورد اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که این اختلال در اثر چه عواملی به وجود می آید و چه ارگان هایی از بدن را درگیر می کند؟ علائم اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) را می شناسید؟ آیا میتوان این اختلال را با درمان های خانگی هم معالجه کرد یا فقط با جراحی درمان می شود؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و  فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام به بررسی اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) می پردازیم. در این

درمان‌ های سرطان پوست به نوع سرطان، مرحله، اندازه و محل تومور و چیزهای دیگر بستگی دارد. برای سرطان سلول پایه ‌ای و سرطان سلول سنگفرشی اغلب تراشيدن (کورتاژ) بافت سرطانی و خشکاندن الکتريکی (الکترودسیکیشن) تنها چیزی است که مورد نیاز است. عمل جراحی موس یک گزینه جانبی برای کاهش اثر زخم است. درمان ملانوما نیز شامل جراحی است. بسته به مرحله سرطان، ممکن است درمان ‌های دیگر مانند ایمنی درمانی، درمان هدفمند، شیمی‌ درمانی و پرتودرمانی مورد نیاز باشد. در این مقاله از بخش

در مورد قرص پریناتال چه می دانید؟ آیا تا به حال از این دارو استفاده کرده اید؟ آیا با عوارض و نحوه مصرف آن آشنایی دارید؟ قطعا اگر در دوران بارداری به سر می برید یا این دوران را گذرانده اید، با این قرص مولتی ویتامین آشنایی دارید. آیا غیر از دوران بارداری هم میتوان این دارو را مصرف کرد؟ در این مقاله از بخش داروهای دکتر سلام به بررسی قرص پریناتال خواهیم پرداخت و در مورد فواید این مولتی ویتامین برای جنین و مادر

قرص ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو

یافته‌ های جدید در مورد نقش ویتامین A در میانجی گری رابطه بین باکتری ‌های روده و سیستم ایمنی ممکن است برای ابداع درمان ‌های جدید بیماری های

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست

حمله قلبی چیست؟ حمله قلبی زمانی رخ می دهد که یکی از عروق معمولا بوسیله لخته خون بسته شود. علائم هشدار دهنده حمله قلبی شامل موارد زیر است:

آسنترا (ASENTRA) چیست؟ در مورد این دارو چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید این دارو برای درمان بیماری های افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد؟ سوال اکثر افراد

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *