قرص هیوسین بوتیل بروماید 10 چیست

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

‎‎هیوسین :
‎ هیوسین ان بوتیل بروماید یک داروی ضد اسپاسم می باشد که برای تسکین دل پیچه و درکل کرامپ های دستگاه گوارش یا مثانه موثر می باشد .
‎خصوصا این دارو به کاهش نفخ و درد های ناشی از گرفتگی عضلات دستگاه گوارش در اختلالاتی مانند سندرم روده ی تحریک پذیر بسیار کمک می کند .
‎همچنین با شل کردن عضلات صاف دستگاه گوارشی و مجاری ادراری تناسلی در مواردی مانند دلپیچه های دوران قاعدگی خانم ها نیز می تواند موثر واقع گردد.‎پیش از مصرف هیوسین :‎-در صورت بارداری یا شیرده بودن به پزشک خود اطلاع دهید .
‎-آقایان در صورتی که سابقه ی مشکلات پروستات دارند پزشک را مطلع نمایند .
‎-در صورت سابقه ی هرگونه اختلال گوارشی مانند رفلاکس ( ترش کردن ) اسهال، زخم گوارشی یا یبوست شدید، فشار بالا یا سابقه ی حمله ی قلبی اخیر پزشک خود را مطلع نمایید .
‎-در صورتی که مبتلا به بیماری چشمی گلوکوم ( آب سیاه ) می باشید این دارو می تواند با افزایش فشار چشمی موجب تشدید آن گردد.
‎-در صورتی که ضربان قلب از حد نرمال دارید، سابقه ی آسیب عصبی دارید.
-لیست سایر داروهای مصرفی خود را در اختیار پزشک خود قرار دهید.
‎-در مبتلایان به سندرم داون، میاستنی گراویس و افراد کمتر از ۱۲سال و بالای ۶۵ سال مصرف دارو با احتیاط و حتما تحت نظر پزشک صورت بگیرد و از خرید دارو بدون نسخه پزشک خودداری گردد.
‎-در صورت سابقه ی حساسیت به این دارو یا هر داروی دیگر پزشک خود را مطلع نمایید .‎نحوه ی مصرف هیوسین :‎-این دارو معمولا به صورت ۱ یا ۲ قرص ، ۳نوبت در شبانه روز تجویز می شود . با این حال ممکن است پزشک تا ۴ نوبت در روز با توجه به نیاز و شرایط بیمار این دارو را تجویز نماید .
‎-قرص را همراه با یک لیوان آب میل کنید . این دارو با غذا تداخلی ندارد و می توانید آن را قبل یا بعد از غذا مصرف نمایید .
‎-در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو ، نیاز به دو برابر کردن مقدار مصرف در نوبت بعدی دارو نمی باشد . نوبت بعدی را طبق روال سابق مصرف نمایید .‎توصیه ها ی هیوسین‎-این دارو را تنها در صورت نیاز مصرف نمایید و تنها زمانی که علائم دل پیچه و درد غیر قابل تحمل بود مصرف را شروع نمایید و به محض بهبودی و کاهش علائم، مصرف دارو را قطع نمایید .
‎-در صورتی که با علائم جدیدی در مدت مصرف این دارو مواجه شدید یا علائم بیماری شما بدتر شد، به پزشک خود مراجعه نمایید .
‎-در صورتی که بعد از ۲ هفته مصرف این دارو بهبودی در علائم دلپیچه و درد شما ایجاد نشد، حتما به پزشک خود مراجعه کنید .‎عوارض جانبی هیوسین‎-خشکی دهان از عوارض شایع این دارو می باشد که با مصرف آبنبات و. آدامس های بدون شکر تا حدود زیادی برطرف می گردد .
‎-خشکی پوست و تعریق بیش از حد با مصرف این دارو ایجاد می شود .در صورتی که این علائم شدید و آزار دهنده شد ، با پزشک خود مشورت نمایید .
‎-خارش پوست و لکه های قرمز بر روی پوست نیز با مصرف هیوسین احتمال دارد رخ دهد در این صورت از پزشک یا داروساز خود برای برطرف سازی علائم حساسیت مشاوره بگیرید.سوال و جواب در خصوص هیوسین

سوال۱:تفاوت هیوسین با هیوسین ان بوتیل بروماید چیست؟جواب۱:ان بوتیل بروماید در واقع ملح دارو است و برای حمل دارو استفاده می شود ولی داروی اصلی همان هیوسین است.

سوال۲:چه تفاوتی بین هیوسین با کلیدینیوم سی وجود دارد؟جواب۲:اگر پزشک بخواهد از یک داروی ضد اسپاسم به تنهایی استفاده کند از هیوسین و یا دی سیکلومین استفاده می کند و اگر بنابر تشخیص پزشک بیمار نیاز به داروی آنتی کلینرژیک + یک داروی آرامبخش داشته باشد معمولا قرص کلیدینیوم-سی تجویز می شود.سوال۳:آیا هیوسین در دردهای قاعدگی هم موثر است؟جواب۳: هیوسین به علت خاصیت آنتی کلینرژیک با اثر ضد اسپاسم بر روی عضلات رحم در دردهای قاعدگی نیز کاربرد دارد.

Reference: https://www.drugs.com/mtm/hyosyne.html

آیا می دانستید که بسیاری از نشانه های قابل مشاهده پیری را می توان به کاهش میزان حجم ربط داد، در حالی که بافت چهره تحليل مي رود و خطوط در اطراف بینی، دهان و گونه ها ظاهر مي شوند. پرکننده های پوستی می توانند اين حجم كم را جبران كنند و باعث بهتر شدن چين هاي پوستي و حجم دار شدن لب ها و ايجاد ظاهري جوانتر شوند. پرکننده های پوستی تزریقی چیست؟ پرکننده های پوستی مواد ژل مانندی هستند که در زیر پوست

سخن گفتن در مورد حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی بسیار جذاب است، اما اگر این حمایت‌ها در حد صحبت باشد به نظر شما فایده‌ای دارد؟! مقام معظم رهبری بار‌ها برای حمایت از حرکت علمی در کشور تاکید کرده اند، دولتمردان هم حرف‌های امیدوار کننده‌ای زده اند، اما متاسفانه در عمل و در برخی دستگاه‌ها این حمایت بسیار کمرنگ است و بسیار افسوس که گاهی مشاهده می‌کنیم که برخی دستگاه‌ها چونان سنگ اندازی میکنند انگار که از لغزیدن و زمین خورد شما لذت

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. مژه های برای

آیا می دانید علت بوجود امدن درد معده در نوزادان چیست؟ چه عواملی باعث بروز این درد می شود؟ آیا با علائم آن آشنا هستید و می دانید

آیا شما از رفتارهای بی ادبانه کودک خود در مسیر رشد اجتماعی او رنج می برید؟ آیا به نظر می آید که کودک نوپای شما به طور مداوم

در مورد خواب های روشن چه می دانید؟ خواب روشن چیست؟ آیا در مورد، خواب روشن چیزی شنیده اید؟ چه عواملی باعث می شوند که شما خواب های

تپش قلب، ضرب آهنگی ریتمیک و ریتمی شبیه به لوب- دوب دارد. معمولا، بین ضربات قلب، صدایی شنیده نمی شود اما گاهی اوقات صداهایی اضافی وجود دارد که

صدای مفاصل به صداهای خش خش یا ترق توروقی که از مفاصل شنیده می ‌شود، می گویند. علاوه بر این، به صدای خس خس ریه ها که به

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود

یکی از شایع ترین علائمی که اکثر زنان در سه ماهه اول دوران بارداری، تجربه می کنند، کسالت و بی حالی صبحگاهی است. تهوع

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

براي برقراري ارتباط با ما، لطفا ه‌هاي خود را به آدرس الكترونيكيinfo@tehranchemie.com ارسال فرماييد. ما در اسرع وقت به ه‌هاي شما پاسخ خواهيم داد.

 هیوتکس®

‌Hyotex®

تجاری: هیوتکس®

ژنریک: هيوسين ان- بوتيل برومايد 

 

موارد مصرف:

هیوسین برای تسکین دردهای روده ای و درد شکمی (کولیک) ، درمان کمکی در اسهال و سندرم روده تحریک پذیر و درمان دردهای ناشی از انقباض عضلات صاف مانند کولیک کلیوی نیز استفاده می شود.

راهنمائيهاي عمومي براي مصرف صحيح دارو :

قبل از مصرف اين دارو در موارد زير با پزشك خود مشورت نمائيد :

–    در صورت سابقه حساسيت به اين دارو و يا داروهاي مشابه مانند آتروپين، بلادونا، هيوسيامين و يا غذاها، رنگها و مواد محافظ.

–    در صورت مصرف هر نوع داروي ديگر بخصوص آنتي اسيدها، داروهاي ضدافسردگي، آرامبخش ها،‌ كتوكونازول و پتاسيم كلرايد.

–    در صورت ابتلا به هر نوع بيماري بخصوص بيماريهاي قلبي و عروقي، گلوكوم،‌ كبدي، كليوي، گوارشي، پركاري تيروئيد، بزرگي پروستات، مشكلات دفع ادرار،‌ بيماريهاي روده و يا انسداد روده، تب و خشكي شديد دهان.

–    در صورت حاملگي و يا شيردهي.

مصرف در بارداري و شيردهي : مصرف اين دارو در دوران بارداري (بخصوص سه ماهه اول) وشيردهي غير مجاز مي باشد مگر به تشخيص پزشك متخصص.

دارو را طبق دستور پزشك مصرف نموده و آنرا بيش از مقدار تجويز شده مصرف نكنيد. دوره درمان را كامل كنيد و قبل از قطع دارو با پزشك خود مشورت نمائيد. در موقع هواي گرم و تمرينات ورزشي احتياط كنيد زيرا احتمال افزايش درجه حرارت بدن وجود دارد. مصرف اين دارو ممكن است سبب خواب آلودگي و يا تاري ديد شود،‌ لذا طي درمان با آن از رانندگي و كار با وسايلي كه نياز به هوشياري كامل دارند، خودداري نمائيد. همچنين مصرف اين دارو ممكن است موجب سرگيجه شود لذا در موقع برخاستن ناگهاني از حالت خوابيده يا نشسته احتياط كنيد. در صورت بروز خشكي دهان مي توان از آدامس و يا تكه هاي كوچك يخ استفاده نمود.

به هنگام مصرف اين دارو از مصرف فرآورده هاي حاوي الكل خودداري نمائيد.

قرصها را نيم تا يكساعت قبل از غذا،‌ همچنين 2 تا 3 ساعت بعد از مصرف داروهاي آنتي اسيد و ضد اسهال ميل نمائيد.

مقدار و نحوه مصرف دارو :

مقدار مصرف هر دارو را پزشك تعيين مي كند، ولي مقدار مصرف معمولي اين دارو به شرح زير است :

خوراكي – بزرگسالان – در درمان ناراحتي هاي ادراري و يا روده اي و يا قاعدگي دردناك : 1 تا 2 ميلي گرم 3 تا 4 بار در روز.

  كودكان – طبق دستور پزشك مصرف شود.

در صورت فراموش كردن يك نوبت مصرف دارو، به محض به يادآوردن آن را مصرف كنيد، ولي اگر تقريباً زمان مصرف نوبت بعدي فرا رسيده باشد، در اين صورت طبق بره دارو را مصرف نموده و مقدار مصرف بعدي را نيز دو برابر نكنيد.

عوارض جانبي دارو : هر دارو به موازات اثرات مطلوب درماني ممكن است باعث بروز برخي عوارض ناخواسته نيز گردد. اگر چه همه اين عوارض در يك فرد ديده نمي شود،‌ ولي در صورت بروز هر يك از عوارض زير با پزشك خود فوراً مشورت نمائيد :

اغتشاش شعور، سرگيجه مداوم،‌ غش، چشم درد و بثورات جلدي. همچنين در صورت ادامه عوارضي مانند يبوست، افزايش تعريق،‌ خشكي دهان،‌ بيني،‌ گلو و يا پوست.

عوارض مصرف بيش از حد دارو : تاري ديد (مداوم)،‌ اعتشاش شعور،‌ تشنج،‌ اشكال در تنفس،‌ ضعف شديد عضلات،‌ خستگي شديد،‌ سرگيجه، خواب آلودگي شديد،‌ خشكي شديد دهان،‌ بيني و يا گلو.

مسموميت : در صورت مصرف اتفاقي بيش از مقدار توصيه شده توسط پزشك،‌ بيمار را فوراً به بيمارستان منتقل نمائيد.

شرايط نگهداري دارو :

 دارو را دور از نور و رطوبت، در دماي زير 3 درجه سانتي گراد نگهداري نمائيد.

دارو را دور از دسترس اطفال قرار دهيد.

از مصرف داروهاي تاريخ گذشته خودداري كنيد.

اشکال دارویی :

قرص روکش دار حاوی 1 میلی گرم هيوسين ان- بوتيل برومايد 

 Best view with IE8

© 215 of Tehran chemie ® (designed by ICT team) – all rights reserved1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *