قرص نیزوپرد بارداری

خواص دارویی و گیاهی

یکی از قرص ها که در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله التهاب ها مورد استفاده قرار می گیرد قرص نیزوپرد می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با اطلاعات دارویی، کاربردها و عوارض شایع داروی نیزوپرد آشنا سازیم.

نیزوپرد (پردنیزولون) یکی از مشتقات کورتیزول می باشد که برای درمان انواع التهاب ها و شرایط خود ایمنی و برخی از سرطان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو به طور ویژه در بیماران با نارسایی کبد مورد استفاده قرار می گیرد.  در این مطلب موارد مصرف و عوارض قرص نیزوپرد را مورد بررسی قرار می دهیم.

پردنیزون داروی استروئیدی است که التهاب های موجود در بدن را کاهش می دهد و مواد شیمیایی موجود در بدن که سبب ایجاد التهاب می گردند را در سیستم ایمنی بدن کاهش می دهد. یکی از داروهای مهم برای حفظ سلامت سیستم های بدن می باشد. قبل از مصرف هر دارو بهتر است اطلاعاتی جامع و کامل در رابطه با موارد مصرف و منع مصرف، عوارض جانبی، احتیاط و میزان دوز مصرفی مجاز بدست آوریم در این مطلب به بررسی قرص نیزوپرد (پردنیسون) می پردازیم.

  

نیزوپرد برای درمان شرایطی مثل آرتروز، اختلالات خونی، مشکلات تنفسی، حساسیت های شدید، ناراحتی های پوستی، سرطان، ناراحتی چشم و اختلالات سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. قرص نیزوپرد به گروهی از داروها تعلق دارد که کورتیکوستروئید یده می شوند. واکنش سیستم ایمنی بدن به اختلالات مختلف را کاهش می دهد تا علایمی مثل ورم کردن و واکنش های حساسیتی کاهش یابد.

این دارو را همراه با غذا یا شیر مصرف کنید تا از ناراحتی های شکمی پیشگیری کنید و بر اساس دستور پزشک مصرف شود. قرص را همراه با یک لیوان کامل آب میل نمایید مگر اینکه دکترتان طوری دیگر تجویز کرده باشد. اگر تجویز شده است روزی یکبار مصرف کنید آن را صبح قبل از ساعت 9 میل کنید. این دارو را دقیقا طبق دستور پزشک استفاده کنید. از بره دارویی خود با دقت پیروی نمایید. دوز مصرفی و طول مدت درمان به شرایط پزشکی شما و واکنش به درمان بستگی دارد. استفاده از این دارو را بدون مشورت با پزشک قطع نکنید. وقتی دارو به طور ناگهانی قطع گردد برخی از شرایط ممکن است بدتر شوند. شما ممکن است علایمی مثل ضعف، لاغر شدن، حالت تهوع، دردماهیچه، سردرد، خستگی و سرگیجه شدن را تجربه کنید. برای پیشگیری از این علایم در مواقع قطع دارو پزشک شما ممکن است دوز مصرفی آن را به تدریج کاهش دهد. به محض مواجه شدن با علایم جدید یا بدتر شدن شرایط با پزشک تماس بگیرید. اگر بر اساس بره روزانه از این قرص استفاده می کنید و یک دوز مصرفی ان را فراموش کردید به محض اینکه یادتان آمد ان را مصرف کنید اما اگر به زمان بعدی مصرف نزدیک شدید بهتر است از دوز فراموش شده چشم پوشی کنید و بر اساس بره روزانه تان از آن استفاده کنید. اگر از داروی نیزوپرد برای مدتی استفاده می کنید بهتر است آزمون های پزشکی (مثل گلوکز خون، ارزیابی قد و وزن، ظرفیت استخوان ها،فشار خون و غیره) را به طور دوره ای بررسی کنید تا بهبود بیماری و عوارض جانبی آن را کنترل کنید.

حالت تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها، سوزش معده، اختلال در خواب، افزایش تعریق و یا اکنه ممکن است اتفاق بیفتد. اگر هر یک از این عوارض ادامه یافت یا بدتر شد با پزشک خود تماس بگیرید. بخاطر داشته باشید که پزشک قرص پردنیزولون را به این دلیل برای شما تجویز کرده است که فواید آن بیش از عوارض آن می باشد. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جدی را تجربه نکرده اند. به محض اینکه متوجه عوارض جدی و حتمل شدید پزشک خود را در جریان قرار دهید عوارضی از جمله: درد یا گرفتگی ماهیچه، ضربان قلب نظم، ضعف، ورم کردن دست، پا و مچ پا، چاق شدن غیر معمول، علایم عفونت (تب یا گلودرد)، مشکلات بینایی (تاری دید)، استفراغ که مثل دانه های قهوه به نظر می رسد، مدفوع خونی، درد ناحیه شکم، تغییرات رفتاری، التیام کند زخم ها، نازک شدن پوست، درد استخوان، تغییرات دوره قاعدگی، صورت پف کرده، تشنج و خونریزی آسان. نیزوپرد در موارد نادر سطح قند خون بدن را افزایش می دهد که باعث تشدید دیابت می گردد.

افرادی که دارای عفونت در بخشی از بدن هستند، زنان باردار، کودکان، زنان که تحت مراقبت های ویژه هستند، افراد مبتلا به دیابت، افراد مسن، بیماران قلبی و کلیوی، افراد که به این دارو حساسیت دارند نباید از این دارو استفاده کنند.

امیدواریم مطالب و نکات مهم در رابطه با مصرف قرص نیزوپرد برای شما مفید باشد. در صورتی که تمایل دارید با اطلاعات دارویی و عوارض  سایر داروها آشنا شوید پیشنهاد میکنیم به بخش اطلاعات دارویی رجوع کنید.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!



موزه پرنس ولز هند یک جاذبه توریستی متفاوت!



با بالون معده لاغر می شویم یا نه؟


برای پاکسازی پوست چرب از این روش های مطمئن استفاده کنید



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!



با جزیره تماشایی ماک و تام موراکوت آشنا شوید

سپاس از اطلاعات مفيد شما

سلام.وسپاس ازاطلاعات ومعلومات خوب و مفیدتان
هلیا و سامیار از خرم آباد

سلام مفید بود .

سلام من دو ماه هست بینیمو عمل کردم دکتر این قرصو بهم داده

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک


بالون معده با دکتر فرزاد فرامرزی – فوق تخصص گوارش, کبد و آندوسکوپی

علیرضا جهانبخش آقای گل هلند در کنار خواهرش در هلند عکسی را گرفته است در ادامه ببینید

© کلیه حقوق متعلق به سایت نیک صالحی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .

“),t.close},t.write(‘

التهاب تیروئید دارم و دکتر قرص پردنیزولون یا نیزوپرد رو برام تجویز کرد، باردار باشم برای جنین مصرف قرص مضره؟ ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بدانید )

1

سوال مخاطب نی نی بان: من 23ام، طول پریودم 1روز بافاصله 18. ماه قبل 3ام پاک شدم.7 و 16 رابطه داشتم. باید 18 ماه پریود می شدم ولی هنوز نشدم. بی بی چک و آزمایش خونم منفی بود. از 18 استرس داشتم. علت تاخیر پریودم چیه؟ نباید باردار باشم. پاسخ دکتر کتایون برجیس، جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست گرامی اگر پریودتان به تاخیر افتاده به آزمایشگاه مراجعه کرده و تست بتا بدهید تا وضعیت بارداری تان مشخص شود و در صورتی که تست بارداری منفی بوده پس باردار نیستید و باید برای تنظیم سیکل و بررسی علت این تاخیرها به متخصص مراجعه کنید.

.چقد احتمال داره که از جفت باقی مونده باشه و چند روز باید منتظر باشم که خونریزیم قطع بشه. آیا اگه قطع نشد برم دکتر باز دارو تجویز میکنه یاسونو ازمایش مینویسه خیلی ممنونم پاسخ دکتر سمیه علائی نسب، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز بهتر است که اول از همه یک تست بتا بدهید اگر مثبت باشد ممکن است بقایای جنین مانده باشد و همچنین سونو بدهید شاید عفونت و اختلالات هورمونی داشته باشید. به متخصص مراجعه کنید.

و به مرور بدتر می شود سریعاً به پزشک مراجعه کنید. درباره درمان های هومئوپاتی (همسان درمانی) درمان هومئوپاتی، روش درمانی خاصی است که در آن با تحریک دقیق سیستم ایمنی و حیاتی بیمار توسط داروهای خاص، بیماران را درمان می کنند. در 3 دسامبر 216 سازمان غذا و دارو هشدار داد که مصرف قرص و ژل های هومئوپاتی برای کاهش درد دندان دراوردن، برای کودکان و نوزادان پر خطر است و

و قابض است. آب انار سرد و تر و پوست انار، خشک و بسیار قابض است. برای مصارف دارویی از گل، برگ، پوست درخت، پوست ریشه و دانه انار استفاده می شود. انار ادرارآور، خنک کننده، مقوی قلب، کلیه و معده، تصفیه کننده خون، شاداب کننده و خون ساز است و برای بیماری های مجاری ادرار، ترشح صفرا، اسهال، پلیپ بینی، گرفتگی صدا و اضافه وزن مناسب است. برای برطرف کردن گلو درد و زخم گلو از جوشانده پوست انار و

. بی بی چک هم استفاده کردم دو خط مشخص شد ولی خط دوم با شدت کمتر. میخواستم بدونم احتمال داره باردار باشم یا عوارض مصرف قرص دوفاستون هستش؟ ممنون پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز توصیه می شود تست بتا انجام دهید و با جواب به متخصص مراجعه کنید. تنها راه اطمینان از بارداری انجام تست خونی بتا است.

سوال مخاطب نی نی بان: با سلام. من سی و دو ساله هستم و یک ساله ازدواج کردم. عادت ماهانه منظم دارم و جلوگیری از طریق کاندوم. سه ماه است برای بارداری اقدام کردم، ماه پیش لتروزول و استرادیول خوردم و روز دوازدهم دکتر گفتن ضخامت اندومتر 6.5 کمه و آمپول و قرص استرادیول مجددا دادن. روز بیستم ضخامت 1میلی متر بود. الان نزدیک پریود دل درد و کمر درد و تهوع و لکه بینی داشتم و بعد از نزدیکی خونابه قهوه ای

سوال مخاطب نی نی بان: سلام، من در 96/5/24 با زدم رابطه مشکوک داشتم یعنی دقیقا دو روز بعد از تموم شدن پریودم. برای ترس از باردار شدن دو یا سه ساعت بعد دو قرص لونژیل رو با هم خوردم، دقیقا 13 روز بعد فقط لکه بینی داشتم به مدت چهار روز تا اینکه وقت پریود بعدیم یعنی 96/6/18 رسید پریود نشدم و الان دقیقا یه هفته از پریود نشدنم میگذره. جواب تست خانگی هم منفی بود. آیا هنوز هم احتمال بارداری هست

کلروژنیک اسید بالاتر و کافئین کمتر اثرات ضدفشارخون دارد و با مصرف قهوه سبز کمتر به عوارض ناشی از کافئین که در قهوه معمولی زیاد است، دچار خواهیم شد. احتیاط مصرف بیش از اندازه قهوه سبز مشکلات زیادی را به دنبال دارد، زنان باردار و شیرده بهتر است قهوه سبز مصرف نکنند، افراد مبتلا به بیماری های انعقادی از مصرف آن اجتناب کنند. مصرف قهوه سبز با فاصله حداقل دو ساعت از مکمل های حاوی روی و آهن مصرف شود. زیرا قهوه سبز از جذب روی و آهن جلوگیری می کند. قهوه سبز نباید همراه داروهای ضددیابت مصرف شود. زیرا اثر دارو را تشدید می کند. برای اطلاعات می توانید با شماره 3564144 تماس بگیرید.

میخواستم ببینم ممکنه باردار باشم؟ بازم میگم به دکتر سونوگرافی نگفتم به خاطر تشخیص بارداری اومدم و میترسم برای همین دقت نکرده باشه تا جنین رو ببینه. پاسخ دکتر سمیه یگانه، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز تنها راه اطمینان از بارداری انجام تست خونی بتا است. برای اطمینان از بارداری بعد از تاخیر در پریود تست خونی بتا بدهید.

در خودم حس میکنم، پستان هام یه مقدار درد میکنه، درد شکم گرفتم در صورتی که من هیچ وقت تو دوران پریودم هیچ دردی رو احساس نمیکنم گاهی اوقات احساس کلافگی میکنم و حالم خوب نیست خیلی میترسم یعنی ممکنه من باردار باشم؟ خواهش میکنم سریع جواب بدین خیلی نگرانم. پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز تنها راه اطمینان از بارداری انجام تست خونی بتا است، شما می توانید تست دهید تا مطمئن شوید بارداری یا خیر.

شده ولی من زیاد علائم پریود رو حس نمیکنم ولی بی نهایت عصبی هستم و هم چنین استرس هم دارم. به نظر شما امکان بارداری وجود داره؟ خواهش میکنم جوابمو بدید. ممنونم پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز بهتر است یک تست خونی بتا بدهید و با جواب به متخصص مراجعه کنید تا در صورت باردار نبودن اقدامات درمانی لازم برای شما صورت گیرد.

سوال مخاطب نی نی بان: سلام و خسته نباشین. خانم دکتر من پریودهای منظمی دارم و قرص های هورمونی نیز مصرف نمی کردم. این ماه 2 شهریور وقت پریودم بود که نشدم و احساس درد پریود داشتم ولی خبری نبود. فرداش بی بی چک برداشتم و مثبت شد و دوبار انجام دادم. فقط یه خورده کم رنگ از خط بالایی. میخوام بدونم چند روز پس از تاخیر در پریودی نتیجه تست بتا قابل قبوله و هورمونها به حداکثر خودشون رسیدن؟ ممنون میشم سریعتر

بجوشانید تا یک استکان آب آن باقی ماند. آب باقی مانده را صاف کنید و با یک قاشق چای خوری از آن چشم های کودک را 2 تا 3 بار در روز شست و شو دهید. روش دیگر این است بعد از تهیه جوشانده مورد نظر یک قطره شامپوی بچه به این جوشانده اضافه کنید و با آن چشم بچه را شست وشو دهید و خیلی آرام کنار بینی او را به سمت گوشه چشم ماسا ژ دهید تا به این ترتیب مجرای اشکی او باز شود و التهاب این مجاری نیز کاهش یابد.

سوال باسلام خدمت شما و تشکر از زحمات بی دریغتان.بنده 2سال و نیم است ازدواج کرده ام1سال و3 ماه پیش بعلت کیست اندومتریوز لاپراسکوپی انجام دادم و بنا به گفته پزشک تا 3 ماه بصورت پیوسته قرص ال دی مصرف میکردک که پریود نشوم.بعد از سه ماه اولین پریودی ام تا 22 روز لکه بینی داشتم که دکتر مجددا گفتند قرص مصرف کنماز آبان اقدام به بارداری کردم البته بصورت گسسته بدلیل شرایط شغلی همسرم که همیشه حضور

های کلیوی پس از اثبات بارداری، زن باردار رژیم غذایی متعادل و مناسب دوران بارداری معمولی را ادامه می دهد و نیاز به رعایت محدودیت های رژیم پیش از بارداری نیست ممنوعیت اجرای رژیم غذایی برای دختردار شدن افراد مبتلا به بیماری های زیر نباید رژیم غذایی دختردار شدن را رعایت نمایند: * اختلالات عصبی * بالا بودن کلسیم خون * نارسایی های کلیوی

سوال با سلام من یه دختر دارم قصد دارم حامله بشم رژیم برای پسر دار شدن چند درصد تاثیر داره چند ماه باید رژیم بگیری میخواستم بگم اگه تاثیر داره یه رژیم برام بدین با تشکر . جواب روش اجرا رژیم پسر دار شدن اگر اصول کار ساده است، روش اجرای آن آسان نیست. دقت در اجرای آن به طور جدی لازم است.چه زمانی باید رژیم غذایی را شروع کنیم؟برای این منظور حداقل باید

سوال سلام من مدت 7-8 ماه است که متوجه شدم فکم سفت شده و به سختی صحبت می کنم بطوریکه اگر در جمعی باشم و مجبور باشم زیاد صحبت کنم سر درد می گیرم . دچار افتادگی پلک و سایر عضلات نیستم و در خانواده من هیچکس قبلا دچار این مشکل نشده . -آیا دچار بیماری میاستنی گراو شدم ؟ – آیا این بیماری قابل درمان قطعی است یا باید تا آخر عمر دارو مصرف کنم ؟ -من متاهلم آیا داروهای مربوط به این بیماری بر روی قرص

سوال با سلام خدمت خانم دکتر علیزاده سال گذشته صورتم جوش های زیادی زد ,به دکتر زنان مراجعه کردم و گفتم که پریودهای نظمی همراه بادرد شدید و حالت تهوع دارم .دور سینه و ناف وچانه ام موهای زائد وجود دارد.دکتر با گرفتن آزمایش و سونوگرافی و فهمیدن اینکه مشکلی ندارم و تنها هورمون مردانه دارم قرص ضدبارداری و اسپیرونولاکتون را برایم تجویز کرد.به مدت نه ماه مصرف کردم.جوش هایم خیلی خوب شد,

من هیچ نوع قرص جلوگیری از بارداری نمی تونم استفاده کنم که به عفونت دچار نشم؟؟اگر امکان استفاده از هیچ نوع قرص برای من وجود نداره شما چه روشی غیر از جلو گیری طبیعی و کاندوم رو پیشنهاد می کنید؟و اگر وجود داره ممنون میشم اسم قرص رو بفرمایید( .در ضمن عفونتم هنوز درمان نشده با اینکه چن بار مراجعه داشتم به پزشک که هر دو برام سه تا فلوکونازول و پماد کلوتریمازول تجویز کردن).با تشکر از شما.

تغییراتی نظیر حاملگی یا یائسگی. بیماری های شامل اختلالات خود ایمنی، بیماری های دستگاه گوارش، اختلالات سوخت و ساز و کمبود ویتامین که باعث افزایش التهاب می شود به خصوص رگ های خونی داخل پوست. سیگار کشیدن و یا استفاده از تنباکو / نیکوتین مصرف برخی از داروهایی که سبب افزایش حساسیت به نور می شوند و یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی / سموم . رژیم غذایی ضعیف

سوال سلام من ی دختر 4ساله دارم و قصد دارم باردار بشم و میخوام ک پسر بشه ک دیگه دوتاشو داشته باشم . جواب فقط ذکر این نکته الزامی هست که اگر شما صد در صد هم بتونید این رژیم رو پیاده کنید فقط احتمال پسر دار شدن رو بالا می بریداصول برای پسردار شدن: لازم است مواد غذایی انسان غنی از سدیم و پتاسیم و فقیر از کلسیم باشد. اصول برای دختردار شدن: لازم است

– ماکارونی – گوشت 1 گرم در روز – ماهی که با بخار پخته شده باشد و آبش کاملاً گرفته شده باشد. تدارک رژیم و اجرای محتاطانه آن هرگونه انحراف از رژیم توصیه شده، شانس موفقیت را کم می کند. ترکیب یونی داروهایی که زن در طول مدت اجرای رژیم غذایی دریافت می کند، بسیار مهم است و می تواند در رسیدن به هدف مورد نظر اختلال ایجاد نماید؛ مخصوصاً قرص ها و داروهایی که غنی از سدیم هستند.درمانگاه هایی که در جهان مسئول ارائه این نوع رژیم های غذایی هستند تاکید می کنند که مصرف تمام قرص های ضد بارداری در دوران اجرای رژیم غذایی متوقف شود. بنابراین برای پیشگیری از بارداری از سایر روش ها استفاده شود.

. ممنوعیت اجرای رژیم غذایی برای پسردار شدن ابتدا باید مطمئن باشیم که ممنوعیت برای اجرای رژیم غذایی وجود نداشته باشد. ممنوعیت رژیم غذایی برای پسردار شدن در موارد زیر است و افراد مبتلا به بیماری های ذیل نباید این رژیم غذایی را رعایت کنند: * فشار خون بالا * ناراحتی های قلبی و عروقی * نارسایی های کلیوی پس از اثبات بارداری، زن باردار رژیم غذایی متعادل و مناسب دوران

بارداری نگفت که هستم با این حال که سونوگرافی چیزی نگفت دو مرتبه بی بی چک هم منفی در اومد باز احتمالش هست باردار باشم نشونه های بارداری ام ندارم اصلا قبلا ام سابقه عقب افتادن داشتم کمک کنید پاسخ بدید لطفا مرسی پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز بی بی چک معتبر نیست باید تست خونی بتا بدهید. اگر تست منفی بود به پزشک مراجعه کنید تا مشخص شود علت پریود نشدن شما چیست.

سوال مخاطب نی نی بان: با سلام، قصد بارداری دارم و همچنین قرص دپاکین استفاده میکنم، البته زیر نظر پزشکم دوزشون رو دارن کم میکنن اول 5 میل بود و الان یک ماهه دپاکین 2 میلی روز یکی به همراه فولیک 5 میلی روزی یکی استفاده میکنم، بعد از قطع شدن داروها به پزشک زنان مراجعه کنم یا از الان؟ و چه مدت بعد از قطع شدن داروها برای بارداری میشه اقدام کرد؟ پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد

: من خانمی 26 ساله هستم متاهل می باشم هفته گذشته نزدیکی مشکوک با همسرم داشتم که جلوگیری نکردم و متاسفانه 7 روز بعد از زمان قائدگیم بوده. یک ساعت بعد از نزدیکی 2 عدد قرص دوقلو مصرف کردم به صورت اورژانسی و فردا شبش هم یک عدد یاسمین مصرف کردم . اما بعد از گذشت 1 هفته و نیم پریود نشدم. تست بارداری هم غیرقابل قبول هست.(جواب دقیق نمیده) متاسفانه شرایط بچه دار شدن نداریم. چگونه از راه دارویی بدون

: من 3 سال دارم و در هفته 6 بارداری هستم . فروردین امسال در هفته 6 بارداری سقط داشتم که بر اثر عدم تشکیل ضربان قلب جنین تشخیص داده شد . با مراجعه به پزشک به من گفته شده تا هفته 1 بارداری احتمال سقط بالا ست . کم کاری تیروئید هم دارم که قرص مصرف می کنم . می خواستم راهنماییم کنید که از نظر تغذیه چه چیزهایی در این دوران منع غذایی دارم و بهتر است از چه غذاهایی استفاده کنم.ایا مصرف شیر

خونریزی زیاد نبود الان چند روزی هست به بو حساس شدم و زیر شکمم هم تیر میکشه احتمال داره باردار باشم اخرین رابطه ام قبل دو تا پریودم بوده ولی باز استرس دارم. پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز به جای اینکه از این روش های سخت و طولانی استفاده کنید بهتر بود یک تست بتا انجام می دادید. حتما برای اطمینان از عدم بارداری یک تست بتا انجام دهید.

/&gt دوست عزیز بهترین زمان برای انجام تست بتا چند روز بعد از عقب افتادن پریود است، بتای دو یعنی باردار نیستید. آزمایش بتا فقط مثبت و منفی بودن را نشان می دهد، اما آزمایش بتا تیتر اندازه و میزان را هم نشان می دهد.

آپاندیسیت به علت انسداد قسمت مجرا مانند آپاندیس ایجاد می شود. این انسداد می تواند ناشی از سنگ های کلسیمی ساخته شده از مدفوع باشد. التهاب بافت لیمفوییدی ناشی از عفونت ویروسی، تومور و .. نیز می تواند یکی از عوامل ایجاد انسداد باشد. انسداد منجر به افزایش فشار در آپاندیس می شود و این عامل منجر به کاهش جریان خون به بافت آپاندیس می شود. این عامل منجر به انبساط آپاندیس و آسیب بافتی و مرگ سلولی می شود

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

“),t.close},t.write(‘

‎قرص پردنیزولون خوراکی ‎پردنیزولون متعلق به دسته داروهای کورتیکواستروئیدی می باشد . کورتیکواستروئیدها در موارد بسیاری تجویز می شوند . بطور مثال جهت کنترل علائم آسم ، التهاب روده ها و بیماری های خود ایمنی ( مانند لوپوس ) ، بیماری های مفصلی و عضلانی ( مانند روماتیسم) و حساسیت ها بکار می روند.
‎این داروها همچنین در درمان برخی سرطان ها تجویز می شوند .
‎کورتیکواستروئیدها با سرکوب سیستم ایمنی در بدن باعث کاهش ورم و التهابات می شوند .‎پیش از مصرف پردنیزولون – در صورت بارداری ،اقدام به بارداری یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید.
– در صورت سابقه ی فشار خون بالا ، حمله ی قلبی یا هرگونه مشکل قلب و عروق ، اختلالات کبدی ، دیابت، فشار بالای چشم ( بیماری گلوکوم یا آب سیاه ) ، پوکی استخوان، تیروئید کم کار ، بیماری های اعصاب و روان ( مانند افسردگی و سایکوز ) ، صرع ، زخم گوارشی و بیماری التهاب روده حتما پزشک خود را مطلع نمایید.
– در صورتی که اخیراً واکسیناسیون انجام دادید ، یا قصد انجام آن را دارید ، به پزشک خود بگویید.
– در صورتی که در حال حاضر مبتلا به هرگونه عفونت می باشید یا اخیراً بوده اید ، به پزشک اطلاع دهید .
– اگر در معرض تماس با افراد مبتلا به عفونت های مسری مثل آبله مرغان ، سرخک و زونا هستید، پزشک را مطلع نمایید .
– در صورت سابقه انسداد عروقی و لخته ی خون در عروق ، به پزشک خود اطلاع دهید .
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجاد کند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.
– در صورت سابقه ی هرگونه حساسیت دارویی یا درد عضلانی پس از مصرف داروهای کورتیکواستروئیدی ( دگزامتازون ، بتامتازون و ) حتماً پزشک خود را آگاه نمایید.‎نحوه ی مصرف پردنیزولون- مصرف دارو را دقیقا مطابق دستور پزشک مصرف نمایید .
– در صورتی که پردنیزولون یک نوبت در روز تجویز شده باشد ، بهترین زمان مصرف آن صبح ها بعد از صبحانه می باشد .
– بهتر است پردنیزولون همراه یا پس از غذا مصرف شود زیرا مصرف غذا به کاهش عوارض گوارشی ناشی از این دارو کمک می کند .
– قرص های روکشدار با عنوان ( Enteric Coated ) به صورتی طراحی شده اند که داخل روده باز می شوند لذا می توانید آن ها را قبل یا پس از غذا مصرف نمایید . اما لازم است جهت جلوگیری به آسیب روکش، این قرص ها بطور کامل بلعیده شوند و از جویدن یا خرد کردن آنها خودداری شود . همچنین مصرف داروهای معده و شربت های ضد اسید معده با این نوع قرص ها باید حداقل ۲ساعت فاصله داشته باشد .
– برخی از قرص های پردنیزولون را می توان در آب حل نمود لذا در صورتی که با بلع قرص مشکل دارید ، در مورد حل کردن دارو از داروساز خود مشورت دریافت نمایید .
– طول درمان با این دارو باتوجه به شرایط و بیماری شما کوتاه مدت یا بلند مدت می باشد . لذا مصرف دارو را تا زمانی که پزشک توصیه کرده است ادامه دهید .
– در صورتی که درمان با این دارو بیش از ۳ هفته برای شما تجویز شده باشد ، قطع ناگهانی آن می تواند عوارضی در بر داشته باشد . لذا قطع دارو باید زیر نظر پزشک و به صورت تدریجی انجام شود .
_در صورت فراموشی یک نوبت دارو بلافاصله آن را مصرف نمایید اما از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت جداً خودداری نمایید.‎توصیه ها- این قرص در دو مقدار بسیار متفاوت ۵ و ۵۰ میلی گرمی موجود می باشد. قرص ۵۰ میلی گرمی در مشکلات و التهابات جدی تر و برای مدت زمان کوتاه تجویز می شود و مصرف طولانی مدت آن خطرآفرین می باشد . لذا در زمان تحویل دارو به دوز قرص ها دقت داشته باشید و سوالاتتان را از پزشک یا داروساز خود بپرسید.
– در صورتی که بیش از ۳ هفته از این دارو استفاده می کنید، بهتر است یادداشتی تهیه کنید با این مضمون که شما تحت درمان با داروی کورتیکواستروئید (داروهایی مانند هیدروکورتیزون، بتامتازون، دگزامتازون ..)می باشید و در کیف پول یا وسایل شخصی خود نگهداری کنید.بهتر است سابقه ی بیماری های مهم و دوز داروهای خود را نیز در این یادداشت قید کنید.
-در صورتی که قصد عمل جراحی یا درمان دندانپزشکی را دارید به پزشک خود در مورد مصرف این دارو اطلاع دهید ومصرف پردنیزولون و مقدار مصرفی و مدت مصرف را قید کنید زیرا نیاز به تنظیم مجدد دوز این دارو برای این موقعیت ها وجود دارد .
– در درمان با این دارو حتماً تحت نظر پزشک خود باشید و معاینات و آزمایشات دوره ای را طبق نظر پزشک ، بطور منظم انجام دهید تا وضیعت پیشرفت درمانی شما بررسی شود و عوارض ناشی از مصرف این دارو ها تحت کنترل قرار بگیرند.
– پردنیزولون سیستم ایمنی شما را تضعیف می نماید به همین دلیل در مدت درمان با این دارو از گذشته مستعد ابتلا به عفونت می باشید . در نتیجه در صورت احساس علائم هرگونه بیماری ، به پزشک خود مراجعه نمایید . بهداشت فردی را بیش تر رعایت کنید و تماس با افراد مبتلا به بیماری عفونی و واگیردار ( آنفولانزا ، سرخک ، آبله مرغان و. ) را محدود نمایید .
– در صورتی که مبتلا به دیابت می باشید ، اندازه گیری روزانه و منظم قند خون برای شما ضروری می باشد . زیرا مصرف پردنیزولون می توان سطح قند خون را تغییر دهد. در صورت عدم کنترل قند خون ، به پزشک خود مراجعه کنید .
– به دلیل این که این دارو می تواند در عملکرد دارو های بسیاری تداخل ایجاد کند یا بروز عوارض دارویی را افزایش دهد، پیش از شروع مصرف هرگونه دارو ، مکمل یا فرآورده گیاهی حتما به پزشک یا داروساز خود مصرف پردنیزولون رااطلاع دهید.‎عوارض شایع پردنیزولون‎با وجود این که مصرف این دارو برای بسیاری از بیماری ها حیاتی می باشد و فواید آن برای بیمار و ارزشمندتر است، اما عوارض دارویی متنوعی نیز می تواند با مصرف این دارو ایجاد شود که در صورت عمل به توصیه های پزشک و داروساز خود و پیگیری های منظم می توانید آن ها را کنترل نمایید .
– عوارض گوارشی مانند دل درد ، سو ٔهاضمه یا تهوع با مصرف کورتیکواستروئید های خوراکی بسیار شایع می باشد که با مصرف دارو همراه یا پس از یک وعده غذایی سبک و پرهیز از غذاهای پر چرب و پر ادویه می توان آن ها را کاهش داد. اما در صورتی که تهوع و استفراغ ادامه دار باشد و استفراغ محتوی خون باشد حتماً باید به پزشک خود مراجعه نمایید .
– تغییر در خلق و خو و رفتار ، خصوصاً در ابتدای درمان ممکن است رخ دهد.در مورد افکار و نگرانی های خود با پزشکتان و یا مشاورتان صحبت نمایید .
– در صورت اختلال در خواب ، احساس گیجی، ابتلا به عفونت ، ضعف ماهیچه ای ، خستگی و قاعدگی نظم حتماً با پزشک خود صحبت کنید .
– مصرف طولانی مدت پردنیزولون نیاز به پیگیری های مناسب ، انجام آزمایشات خونی ، استخوانی و به صورت دوره ای دارد تا بتوان از عوارض ناخواسته ی مصرف طولانی مدت این دارو ها جلوگیری کرد یا آنها را کنترل نمود لذا در صورتی که این دارو طولانی مدت برای شما تجویز شده است ، ارتباط خود با پزشکتان را قطع نکنید.
-افزایش وزن یکی از عوارض شایع مصرف کورتیکواستروئید ها می باشد که اتفاقاً برخی سودجویان از آن در داروهای چاق کننده استفاده می کنند یا بصورت مستقیم جهت افزایش وزن توسط افراد استفاده می شود اما باید بدانید که این افزایش وزن در واقع ناشی از ورم و افزایش مایعات بدن می باشد و طبیعتاً ماندگار نمی باشد ضمن اینکه مصرف این دارو برای افزایش وزن،سایر عوارض کورتیکواستروئید هامانند پوکی استخوان و ضعف ایمنی را نیز در بر دارد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *