قرص ناپروکسن چه عوارضی دارد

خواص دارویی و گیاهی

ناپروکسن چیست؟ناپروکسن متعلق به دسته ای از داروها است که به دارهای ضد التهاب فاقد کورتون معروف هستند. ناپروکسن در تسکین دردهایی نظیر آرتریت (التهاب مفاصل)، رگ به رگ شدن عضلات یا ضرب دیدگی استخوان، کمردرد، نقرس و دردهای قاعدگی کابرد دارد. این گروه دارویی را به اصلاح NSAIDs می ند.
این دارو با کاهش التهاب و تسکین درد به بهبود وضعیت بیمار کمک می کند.
ناپروکسن با مسدود کردن اثر آنزیم سیکلوکسیژناز، منجر به کاهش ساخت ماده ای شیمیایی به پروستاگلاندين در بدن می شود که مسئول ایجاد درد و التهاب در ناحیه ی آسیب دیده می باشند.در نتیجه با مهار آنزیم های سکلوکسیژناز و کاهش تولید پروستاگلاندين، درد و التهاب کاهش می یابد.
– اين دارو بدون نسخه ي پزشك نيز در داروخانه ها بفروش مي رسد.

پیش از مصرف ناپروكسن -در صورت بارداری و یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید تا داروی مناسب شرایط شما را برایتان تجویز نماید.
_در صورت سابقه ی آسم، حساسیت، زخم معده یا دوازدهه و بیماری های گوارشی(مانند کرون)، بیماری قلبی یا عروقی، لوپوس، مشکلات کبدی، کلیوی، بیماری پارکینسون، صرع و سایر موارد به پزشک خود اطلاع دهید.
_در صورتی که سابقه ی فشار خون بالا و يا وجود لخته در عروق را دارید، پزشک خود را مطلع نمایید.
-از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجادکند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خوددر اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید.
_در صورت سابقه ی حساسیت به داروهای ضد درد (مانند آسپرین، ايندومتاسين، سلکوکسیب وایبوپروفن و) به پزشک خود اطلاع دهید.
-در صورت سابقه ی قند یا کلسترول خون بالا به پزشک خود اطلاع دهید.
-در افراد بالای ۶۵سال این دارو باید احتیاط و تحت نظر پزشک مصرف شود.
-در صورتی كه سيگاری هستيد، به پزشک خود اطلاع دهید.

نحوه ی صحیح مصرف ناپروکسن _امروز انواع مختلفی از قرص خوراکی ناپروکسن ساخته شده ودر بازار دارویی موجود می باشد که معمولا نوع ساخت و روکش قرص، با هم متفاوت هستند. در نتیجه برای نصف کردن، حل کردن یا خرد کردن و همچنین نحوه ی مصرف دارو حتما بروشور موجود در جعبه را مطالعه نمایید زیرا برخی از قرص ها (مانند قرص های با روکش باز شونده در روده) نباید نصف یا جویده شوند.
_در صورت مصرف طولانی مدت، مقدار و تعداد دفعات مصرف در روز را از پزشک خود بپرسید. نسبت به شرایط، ممکن ۵۰۰میلی گرم تا ۱ گرم یعنی در یک تا دو نوبت در روز نیاز داشته باشید.
-مقدار مصرف این دارو در اطفال با توجه به سن آنها محاسبه می گردد.
-در صورت نیاز به مصرف کوتاه مدت (مانند کشیدگی تاندون و درد عضلانی)۲۵۰ميلي گرم در سه تا چهار نوبت در روز مي توان استفاده كرد. در برخي موارد توصيه مي شود در صورت شدت درد، نوبت اول، دوبرابر (٥٠٠ ميلي گرم ) مصرف گردد.
-براي حملات نقرس معمولا ٧٥٠ميلي گرم در نوبت اول و سپس ٢٥٠ميلي گرم هر هشت ساعت بايد مصرف شود تا حمله ي درد نقرس فروكش نمايد.
-در صورتي كه ناپروكسن را بدون تجويز پزشك از داروخانه تهيه نموده ايد، مصرف آن را بصورت ٢٥٠ميلي گرم تا سه نوبت در روز و حداكثر تا سه روز ادامه دهيد.
_بهتر است ناپروكسن را همراه با يك ليوان شير یا پس از یک وعده غذای سبک مصرف نمایید تا عوارض گوارشی ناشی از آن کمتر شود.
-در صورتی که از ناپروکسن با روکش بازشونده در روده(EC) استفاده مي نمایید، مصرف هرگونه داروی معده و شربت ضداسید معده را حداقل دوساعت با مصرف این دارو فاصله دهید.
-در صورت فراموشی یک نوبت مصرف دارو، از مصرف نوبت فراموش شده صرف نظر نمایید و نوبت بعدی را طبق بره مصرف نمایید. به هیچ وجه مقدار دارو در یک نوبت را دوبرابر ننمایید.

توصیه های ناپروکسن_ممکن است در ابتدای مصرف پزشک شما جهت کاهش احتمال بروز عوارض گوارشی، ناپروکسن را با مقدار کم تجویز نماید.با این حال در صورتی که نیاز به مصرف طولانی مدت این دارو دارید،پزشک می تواند همراه آن،از دارو های محافظت کننده از معده تجویز نماید تا عوارض کاهش یابد.
_در صورت مصرف طولانی مدت، تحت نظر پزشک خود بمانید تا آزمایشات و معاینات دوره ای لازم ،انجام شود.
_در صورتی که مبتلا به آسم می باشید، ممکن است علائمی مانند خس خس سینه و مشکل تنفسی در شما با مصرف این دارو تشدید شود.در صورت بروز این عوارض ،این دارو را قطع نمایید و به پزشک خود مراجعه نمایید.
‎- در صورتی که قصد عمل جراحی یا درمان دندانپزشکی را دارید به پزشک خود در مورد مصرف این دارو اطلاع دهید.

عوارض شایع ناپروکسن-علائم گوارشی مانند سوء هاضمه، سوزش سردل،معده درد و از علائم شایع داروهای NSAIDs می باشد که برای کاهش آنها مصرف دارو پس از غذا توصیه می شود.در صورت ادامه دار شدن این عوارض با پزشک خود مشورت نمایید.
-جهت بهبود اسهال ناشی از مصرف این دارو،مصرف وعده های غذایی ساده و مایعات به مقدار کافی توصیه می شود.
-در صورت بروز یبوست، رژیم سرشار از فیبر(میوه و سبزیجات) و مصرف مایعات به اندازه ی کافی توصیه می شود.
-احساس تهوع ناشی از این دارو با مصرف وعده های غذایی سبک و پرهیز از غذاهای پرچرب و پرادویه کاهش می یابد.
-در صورت مشکلات تنفسی،و هرگونه علائم حساسیت دارویی (مانند ورم صورت و دهان) به پزشک خود مراجعه نمایید.
-در صورت مشاهده دفع خون یا مدفوع تیره،استفراغ حاوی خون یا شکم درد شدید، مصرف دارو را قطع و به پزشک خود مراجعه نمایید.

خرید قرص کلترکس از داروخانه اینترنتی دارویابخرید کپسول پرفلکس از داروخانه اینترنتی دارویاب

Reference://www.drugs.com/naproxen.html
Reference:https://reference.medscape.com/drug/aleve-anaprox-naproxen-343296



قرص ناپروکسن یکی از داروهای ضد التهابی به شمار می رود که در تسکین درد و کاهش التهاب بسیاری از بیماری ها مانند آرتروز و ورم مفاصل و عضلات به کار می رود.

ناپروکسن یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی است, به همین دلیل در کاهش التهاب بدن تاثیرگذار است. این دارو موجب کاهش هورمون های درد و التهاب در بدن می شود. قرص ناپروکسن در تسکین دردهای ناشی از بسیاری بیماری ها کاربرد دارد. در این مطلب به بررسی این قرص و عوارض جدی آن می پردازیم. 

برای تسکین درد و کاهش التهاب ناشی از برخی بیماری ها مانند آرتروز, اسپوندیلیت انکیلوزان, التهاب تاندون, بورسیت, نقرس و گرفتگی های دوران قاعدگی از قرص ناپروکسن استفاده می شود. افرادی که به داروی های غیر استروئیدی مانند آسپرین سابقه آلرژی دارند, نباید از ناپروکسن استفاده کنند.

مصرف بیش از حد ناپروکسن یا استفاده از دوزهای بالای این دارو, خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته مغزی را به خصوص در افراد مبتلا به بیماری های قلبی افزایش می دهد. این دارو نباید قبل و بعد از جراحی پیوند عروق کرونر استفاده شود. افرادی که از این دارو استفاده می کنند, در صورت درد قفسه سینه, ضعف, تنگی نفس, لکنت زبان و یا مشکلات بینایی و یا تعادلی باید سریعا به پزشک مراجعه کنند.

مصرف قرص ناپروکسن ممکن است سبب خونریزی معده و یا روده شود که بسیار خطرناک و کشنده است. این مسئله ممکن است بدون هیچ گونه علامتی به خصوص در افراد مسن ایجاد شود. اگرچه این دارو برای کاهش تورم و تسکین درد بیماری های آرتروز در کودکان و بزرگسالان و تسکین درد دوران قاعدگی در زنان و کاهش التهاب عضلات و مفاصل استفاده می شود, با این حال دارای عوارض جدی است که باعث شده قبل از مصرف آن, بررسی های بیشتری بر روی بیماری صورت گیرد.

برخی افراد به این قرص حساسیت دارند. علایم حساسیت به قرص ناپروکسن عبارت است از: عطسه, آبریزش بینی, گرفتگی بینی, خس خس سینه, مشکل در تنفس, کهیر, تورم صورت/ لب ها/ زبان یا گلو. در صورت بروز این علایم در بیمار, توصیه می شود سریعا به پزشک مراجعه کند. همچنین در صورت داشتن علایم زیر, مصرف قرص ناپروکسن را قطع و سریعا به پزشک مراجعه شود.

با توجه به عوارض بسیار قرص ناپروکسن به افراد توصیه می شود بدون نظر پزشک از این دارو استفاده نکنند. از آن جایی که این دارو مسکن به شمار می رود, متاسفانه استفاده از آن بدون نظر پزشک بسیار صورت می گیرد که خطرناک است.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!


برج بیازیت استانبول مکان زیبایی که باید ببینید



چطور با جراحی ترمیمی زیباتر شویم؟



چگونه از شر اختلالات خواب رهایی یابیم؟



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!



با بالون معده لاغر می شویم یا نه؟

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک


بالون معده با دکتر فرزاد فرامرزی – فوق تخصص گوارش, کبد و آندوسکوپی


دکتر علی کربلایی خانی – جراح پلاستیک و فوق تخصص جراحی ترمیمی


دکتر ابوالفضل احیایی – درمان اختلالات خواب و ترک سیگار با جدیدترین روش

قارچ شیتاکه یک ماده غذایی پرطرفدار در دنیا محسوب می شود. این موضوع تنها به دلیل طعم گوشتی و  متنوع شیتاکه نبوده، بلکه خواص غذایی اعجاب انگیز قارچ شیتاکه علت اصلی محبوبیت این قارچ است.  آیا می دانستید که این قارچ غنی از ویتامین های B بوده و دارای قدرت مبارزه با سلول های سرطانی، بیماری های قلبی – عروقی و عفونت ها می باشد؟ این تنها بخش کوچکی از فواید و مزایای شناخته شده قارچ شی تاکه محسوب می گردد. قارچ شیتاکه خواص ضد

در مورد قرص دمیترون چه می دانید؟ آیا شما آن را با اندانسترون می شناسید؟ از عوارض این دارو با خبر هستید؟ آیا می دانید که این دارو حتما باید با تجویز پزشک و زیر نظر ایشان مصرف گردد؟ چون می تواند عوارض شدید و خطرناکی مثل سندروم سروتونین ایجاد کند. برای کاهش عوارض آن باید بهترین دوز مصرف نسبت به سن و شرایط بیماری شما تجویز گردد. در این بخش از داروهای دکتر سلام در مورد علل مصرف، تداخلات دارویی، عوارض، نحوه مصرف این

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود می شوند که با داشتن آگاهی و دانش در مورد دوره بارداری هفته به هفته می توانند این دوران را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینکه بدانید در هر هفته جنین شما چه تغییراتی کرده و به چه مواد غذایی احتیاج دارد، می تواند بسیار هیجان برانگیز و کمک کننده باشد. دکتر سلام برای راهنمایی شما عزیزان، کلاس آمادگی بارداری

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در مورد کم شدن خونریزی قاعدگی چه می دانید؟ آیا تا به حال برایتان پیش آمده که شاهد دوره پریود کوتاه مدت باشید. تنها چیزی که اکثر خانم

در می توانید با اماکن تاریخی و دیدنی دو کشور ترکیه و گرجستان آشنا شوید. با اینکه ترکیه به شهری مدرن و امروزی شهرت یافته، اما

باکتری ها می توانند باعث عفونت پروستات شوند و همین سبب التهاب می شود. اصطلاح پزشکی برای این حالت، پروستاتیت باکتریایی است که می تواند باعث درد شدید

در حالی که جای زخم کوچک و ایجاد کبودی، در دوران کودکی شایع هستند، اما شنیدن اینکه کودکی دچار درد گردن شده است، موجب تعجب ما می شود.

قارچ شیتاکه یک ماده غذایی پرطرفدار در دنیا محسوب می شود. این موضوع تنها به دلیل طعم گوشتی و  متنوع شیتاکه نبوده، بلکه خواص غذایی اعجاب انگیز قارچ

زنان در هنگام بارداری به افسردگی دچار می شوند و از لحاظ ذهنی با اختلالاتی مواجه می شوند که بهترین راهکار برای کنترل و

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

 ناپروکسن داروی ضد درد و ضد تب است که مصرف آن در برخی افراد با عوارض جانبی همراه است. در ادامه به معرفی کامل داروی ناپروکسن می پردازیم.

اسامی تجاری : Anaprox ، Naprosyn ژنریک : Naproxen

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی Nonsteroidal anti-inflammatory که به اختصار NSAID یده می شوند، مانند ناپروکسن، به ندرت خطر بروز حملات قلبی یا سکته مغزی را افزایش می دهند. این تاثیر ممکن است تحت هر شرایطی در زمان مصرف داروی ناپروکسن اتفاق بیفتد، اما اگر برای مدت طولانی مصرف شود احتمال آن خواهد شد. اگر دچار بیماری قلبی هستید یا بنا به شرایطی مستعد بیماری قلبی هستید (شرایطی مانند سیگار کشیدن، وجود سابقه خانوادگی یا ابتلا به فشار خون و دیابت) خطر بروز حمله قلبی یا سکته مغزی بر اثر مصرف ناپروکسن خواهد شد. ناپروکسن را درست قبل یا بعد از جراحی بای پس قلب مصرف نکنید. ناپروکسن به ندرت باعث خونریزی جدی یا حتی کشنده در معده یا روده می شود. این تاثیر ممکن است بدون هیچ نشانه ای و در هر زمانی در هنگام مصرف ناپروکسن رخ دهد. سالمندان بیش از دیگران در معرض خطر هستند.در صورت مشاهده هر یک از موارد کمیاب اما جدی زیر بلافاصله مصرف ناپروکسن را قطع کرده و به پزشک اطلاع دهید:

ناپروکسن برای بهبود درد در شرایط مختلف از جمله سردرد، درد عضلانی، تاندونیت* Tendinitis، دندان درد و گرفتگی های قاعدگی مصرف می شود. به علاوه ناپروکسن درد، التهاب و سفتی عضلات ناشی از آرتریت، بورسیت* bursitis و حملات نقرس را کاهش می دهد.اگر در حال درمان شرایط مزمن مانند آرتریت هستید، با پزشک در مورد روش های درمانی غیر دارویی و استفاده از دیگر داروها برای درمان درد مشورت کنید.

*تاندونیت Tendinitis : یعنی التهاب تاندون که همراه با پارگی‌های میکروسکوپی است. این ضایعه بیانگر یک پاسخ التهابی در داخل تاندون، بدون التهاب لایه خارجی (یعنی پاراتنون) آن است.

* بورسیت Bursitis :یعنی التهاب بورس به هر علتی. بورس‌ها، کیسه‌های حاوی مایع سینوویال هستند که در اطراف مفاصل وجود دارند و باعث کاهش اصطکاک ساختمان‌های مجاور خود می‌شوند. یک بورس ممکن است بین دو ماهیچه یا تاندون ماهیچه با یک بخش استخوانی یا میان پوست و استخوان قرارگیرد.

قبل از شروع مصرف ناپروکسن راهنمای مصرف دارو را که همراه با دارو به شما ارائه می شود، با دقت مطالعه کنید و اگر سوالی در مورد آن دارید از پزشک بپرسید. ناپروکسن خوراکی است و باید درست طبق دستور پزشک مصرف شود. ناپروکسن معمولا دو یا سه بار در روز و با یک لیوان آب کامل (24 میلی لیتیر ) خورده می شود.حداقل تا 1 دقیقه بعد از خوردن ناپروکسن دراز نکشید. برای پیشگیری از بروز هر گونه مشکل در معده ناپروکسن را با غذا، شیر یا یک آنتی اسید مصرف کنید. میزان مصرف ناپروکسن بستگی به شرایط بیماری و واکنش بدن به درمان دارد. برای کاهش خطر بروز خونریزی معده و دیگر عوارض جانبی ناپروکسن را در کمترین مقدار موثر و در کوتاه ترین دوره ممکن مصرف کنید. مقدار مصرف دارو را افزایش ندهید یا از زمان توصیه شده دارو را مصرف نکنید. برای شرایط مزمن مانند آرتریت، دارو را درست طبق دستور پزشک مصرف کنید.برای برخی شرایط خاص (مانند آرتریت) اثر بخشی و بهره گیری کامل از دارو ممکن است 2 هفته طول بکشد. دارو را در این مدت به طور منظم مصرف کنید. اگر ناپروکسن را در زمان نیاز مصرف می کنید (و نه طبق یک زمان بندی خاص و منظم)، به یاد داشته باشید که داروهای ضد درد برای اینکه بهترین اثر بخشی را داشته باشند، با مشاهده اولین نشانه های درد باید مصرف شوند.اگر با وجود مصرف ناپروکسن شرایط شما بهبود پیدا نکرده و یا بدتر شد، به پزشک اطلاع دهید.

برخی عوارضی که با مصرف ناپروکسن ممکن است رخ دهند، عبارتند از:

در صورتی که هر یک از این عوارض ادامه پیدا کرده یا بدتر شدند، به پزشک مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که پزشک بعد از بررسی و اطمینان از این مسئله که مزیت های داروی ناپروکسن بیش از خطرات و عوارض آن است، این دارو را برای شما تجویز کرده است. بسیاری از افرادی که از این دارو مصرف می کنند، هیچ عارضه جانبی ندارند. ناپروکسن ممکن است باعث افزایش فشار خون شود. در زمان مصرف این دارو فشار خون خود را به طور منظم چک کنید و در صورتی که نتیجه بالا بود به پزشک اطلاع دهید.

در صورت مشاهده هر گونه عوارض جدی ناپروکسن به پزشک مراجعه کنید، عوارض جدی ناپروکسن عبارتند از:

ناپروکسن به ندرت باعث بروز بیماری های جدی (و گاهی کشنده) کبد می شود. در صورت مشاهده هر گونه نشانه مربوط به مشکل کبد بلافاصله به پزشک مراجعه کنید، نشانه های مشکل کبد عبارتند از:

به ندرت ممکن است دچار واکنش حساسیتی به ناپروکسن شوید. با این حال در صورت مشاهده نشانه های مربوط به واکنش حساسیتی بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. نشانه های واکنش حساسیتی عبارتند از:

موارد بیان شده لیست کاملی از عوارض جانبی ناپروکسن نیستند، در صورت مشاهده عوارض دیگری که در بالا به آنها اشاره نشده به پزشک مراجعه کنید.

قبل از شروع مصرف ناپروکسن اگر به این دارو یا هر داروی دیگری به ویژه آسپیرین یا سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن، سلکوکسیب حساسیت دارید یا هر نوع حساسیت دیگری دارید، حتما به پزشک اطلاع دهید. این دارو ممکن است حاوی ترکیبات غیر فعالی باشد که می تواند منجر به بروز واکنش های حساسیتی یا سایر مشکلات شود. برای جزئیات با پزشک مشورت کنید. قبل از شروع مصرف دارو سوابق پزشکی خود را به اطلاع پزشک برسانید، به ویژه اگر دچار هر یک از بیماری های زیر بوده اید:

مشکلات کلیه گاهی با مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ناپروکسن رخ می دهد. اگر بدن شما دچار کم آبی شود، مبتلا به نارسایی قلبی باشید یا بیماری کلیوی داشته باشید، سن بالایی داشته باشید و یا در حال مصرف داروی خاصی باشید، خطر بروز مشکلات کلیه در صورت مصرف ناپروکسن خواهد بود. همانطور که پزشک توصیه می کند آب زیاد بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید و در صورت مشاهده هر گونه تغییر در میزان ادرار خود بلافاصله به پزشک اطلاع دهید.ناپروکسن ممکن است باعث خواب آلودگی و سرگیجه شود.الکل و ماری جوانا خواب آلودگی و سرگیجه را تشدید می کنند. در زمان مصرف ناپروکسن از رانندگی کردن یا انجام هر کاری که نیاز به هوشیاری دارد جدا خودداری کنید. اگر ماری جوانا مصرف می کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید. ناپروکسن ممکن است باعث خونریزی معده شود.مصرف روزانه الکل و تنباکو، به ویژه زمانی که با این دارو ترکیب شود، خطر بروز خونریزی معده را افزایش می دهد. در زمان مصرف ناپروکسن از نوشیدن الکل و کشیدن سیگار اجتناب کنید. برای اطلاعات با پزشک مشورت کنید. ناپروکسن ممکن است حساسیت شما به نور خورشید را افزایش دهد. در زمان مصرف این دارو زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید. از برنزه کردن پوست در آفتاب یا استفاده از لامپ های خورشیدی اجتناب کنید. حتما از ضد آفتاب استفاده کنید و لباس های محافظ نور خورشید بپوشید. در زمان مصرف ناپروکسن در صورت بروز هر گونه آفتاب سوختگی یا تاول پوستی و قرمزی بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.برخی محصولات ناپروکسن حاوی نمک (سدیم) هستند. اگر باید مصرف نمک در رژیم غذایی خود را محدود کنید، حتما به پزشک اطلاع دهید. قبل از انجام هر نوع جراحی تمام محصولات و داروهایی را که مصرف می کنید، به پزشک یا دندانپزشک خود اطلاع دهید (از جمله داروهای با نسخه، بدون نسخه و داروهای گیاهی). سالمندان ممکن است به برخی عوارض ناپروکسن، به ویژه خونریزی معده و روده و مشکلات کلیه، حساس تر باشند.

خانم هایی که در سن بارداری هستند، قبل از مصرف ناپروکسن باید در مورد مزیت ها و خطرات مصرف این دارو با پزشک مشورت کنند (خطراتی مانند سقط جنین یا مشکل در باردار شدن). اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید، حتما به پزشک اطلاع دهید. ناپروکسن در دوران بارداری تنها در صورت نیاز باید مصرف شود. ناپروکسن در سه ماهه اول و آخر بارداری نباید مصرف شود، زیرا ممکن است آسیب هایی به نوزاد متولد نشده وارد کند و بر زایمان طبیعی هم تاثیر بگذارد.

ناپروکسن می تواند وارد شیر مادر شود و تاثیرات ناخوشایندی بر روی نوزاد شیر خوار داشته باشد. در دوران شیردهی قبل از شروع مصرف ناپروکسن با پزشک مشورت کنید.

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

(اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

All Rights Reserved – © 218 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *