قرص ضد حساسیت zaditen

خواص دارویی و گیاهی

ستاره | سرویس سلامت – به هنگام تغییر فصول مخصوصا بهار مصرف آنتی‌هیستامین‌ها هم افزایش می‌یابد. یکی از داروهای ضدآلرژی در این زمینه قرص زادیتن است. این دارو تجاری قرص کتوتیفن بوده و برای رفع علایم آلرژی استفاده می‌شود. در ادامه با موارد مصرف و عوارضی که مصرف این دارو می‌تواند داشته باشد آشنا می‌شوید.

 

قرص زادیتن (zaditen) از خانواده آنتی‌هیستامین‌هاست که برای پیشگیری از آسم، خارش، آلرژی، کهیر و تجویز می‌شود. توجه داشته باشید که این دارو نباید برای درمان حملات حاد آسم استفاده شود و تنها حالت پیشگیرانه دارد.

 

درمان حساسیت یا آلرژی

 پیشگیری از آسم

حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید http://medplus.ir/%d9%81%d9%86%d9%88%d9%81%db%8c%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%aa-fenofibrate/

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. خواهشمندیم درصورتیکه تجربه مصرف این دارو را داشته و دیدگاهی در این باره دارید با دیگر خوانندگان مجله “ستاره” در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

زادیتن (zaditen) به شکل قرص یک میلی گرمی، شربت خوراکی، قطره چشمی و قطره خوراکی در دسترس عموم قرار دارد.

طبقه بندی مارتیندل : گشاد کننده های برونش و داروهای ضد آسمطبقه بندی درمانی : داروهای آنتی هیستامین &gt نسل دوم آنتی هیستامین ها

قرص زادیتن (zaditen) از خانواده آنتی‌هیستامین‌هاست که برای پیشگیری از آسم، خارش، آلرژی، کهیر و تجویز می‌شود. توجه داشته باشید که این دارو نباید برای درمان حملات حاد آسم استفاده شود و تنها حالت پیشگیرانه دارد .


اسامی دیگر زادین عبارتند از :




میزان دقیق مصرف این دارو حتما باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد.به طور معمول این دارو دو بار در روز (یک یا دو عدد قرص) و برای چند هفته تجویز می‌شود.

زادیتن يك داروي مشابه كرومولين با اثرات ضدهيستامين با خواص ضدآنافيلاكسي است .زادیتن موجب بلوک تقریباً اختصاصی گیرنده H1 هیستامین می‌شود. هیستامین واسطه شیمیایی آزادشده از سیستم ایمنی است که عامل بروز اغلب علائم التهاب ناشی از آلرژی یا سرماخوردگی مانند آبریزش بینی و است.

زادیتن از راه خوراكي به خوبي جذب مي شود و اثرش تا 12 ساعت باقي مي ماند. شروع اثر پيشگيري كننده دارو آهسته مي باشد. براي رسيدن به بيشينه اثر دارويي 6-4 هفته زمان لازم است.

دیگر علائمی که در ادامه ذکر می شود بسیار نادر است، اما در صورت مشاهده حتما به پزشک خود اطلاع دهید:

در حساسیت های شدید نسبت به این دارو و در حمله های شدید آسم استفاده از این دارو منع مصرف دارد.


1. در صورت ابتلا به بیماری‌هایی مثل دیابت و صرع قبل از مصرف زادیتن پزشک را در جریان قرار دهید.
2. چنانچه در دوران بارداری یا شیردهی هستید درباره مصرف یا عدم مصرف قرص زادیتن با پزشک مشورت کنید. به طور کلی در دوران بارداری و شیردهی مصرف این دارو توصیه نمی‌گردد.
3. دوره درمان با زادیتن را کامل کنید.
4. حتی در صورت احساس بهبودی بدون مشورت با پزشک معالج خود، مصرف قرص زادیتن را قطع نکنید. چراکه ممکن است چند هفته طول بکشد تا اثرات بهبودی آشکار گردد.
5. زادیتن ممکن است باعث خواب‌آلودگی و گیجی گردد لذا ضمن درمان با این دارو از رانندگی و کار با وسایلی که نیاز به هوشیاری کامل دارند خودداری نمایید.
6. در صورت فراموش شدن یک نوبت مصرف دارو، به محض به یاد آوردن، آن نوبت باید مصرف شود، مگر این كه تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرارسیده باشد. در این صورت، مقدار مصرف بعدی زادیتن نباید دوبرابر گردد.
7. در صورت داشتن حساسیت دارویی و غذایی شدید قبل از مصرف قرص زادیتن پزشک را در جریان قرار دهید.
8. توصیه می‌شود قرص زادیتن را با غذا یا بلافاصله پس از غذا میل نمایید.
9. چنانچه مبتلا به نوعی بیماری هستید، یا سابقه ابتلا به بیماری دارید به پزشک اطلاع دهید.
1. در صورتی که از سایر آنتی‌هیستامین‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای درمان آلرژی یا سرماخوردگی و ویتامین‌ها استفاده می‌کنید قبل از مصرف زادیتن با پزشک مشورت کنید.
11. مصرف زادیتن یا کتوتیفن در کودکان تحت نظر پزشک بلامانع است.
12. در صورت ظهور بثورات پوستی، کهیر، خونریزی یا کبود شدگی غیرمعمول مصرف دارو را قطع و بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.



زادیتن را درون جعبه در دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی گرا به دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

قرص زادیتن یکی از قرص های تجویز شده برای کنترل حساسیت و کاهش علائم آن است. اغلب این حساسیت ها معمولاً در نتیجه تغییر فصل ایجاد می شوند. در این مطلب قصد داریم شما را با موارد مصرفی این قرص و عوارض آن آشنا کنیم.

قرص زادیتن از خانواده و زیر گروه آنتی هیستامین هاست. با این وصف باید گفت که این قرص برای درمان آلرژی، خارش، کهیر و پیشگیری از آسم توصیه می شود. بیشترین بعد مصرفی این قرص مربوط به حساسیت های فصلی است.

ضرورت استفاده از قرص زادیتن(Zaditen) با تغییر فصل مخصوصاً بهار احساس می شود. این قرص یکی از داروهای ضدآلرژی است. این دارو تجاری قرص کتوتیفن بوده و برای برطرف شدن علائم آلرژی به کار می رود. دقت داشته باشید که این دارو نباید برای درمان حملات آسم مورد استفاده قرار بگیرد. چون که این دارو فقط حالت پیشگیری کننده دارد.

از اینکه با مطلب قرص ضدحساسیت زادیتن ما را همراهی کردید، سپاس گذاریم. امیدواریم ارائه این اطلاعات، قرص زادیتن را به خوبی به شما معرفی کرده باشد و از خواندن این مطالب لذت برده باشید.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!



چیانگ مای ، مقصد تاریخی محبوب تایلند


برای انجام جراحی زیبایی به کدام دکترها اعتماد کنیم؟



تصویری بسیار از از جنگل شهری چین


برای پاکسازی پوست چرب از این روش های مطمئن استفاده کنید



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک





قرص زادیتن (zaditen) از خانواده آنتی هیستامین هاست که برای پیشگیری از آسم، خارش، آلرژی، کهیر و.

تجویز می شود.

سرگیجه، تهوع، خواب آلودگی و خشکی دهان برخی از عوارض مصرف قرص زادیتن می باشد.

– کلیه پاسخ هایی که توسط کارشناسان و متخصصان هر رشته به کاربران داده میشود کاملا حالت پیشنهادی دارند و نباید به عنوان تشخیص, تجویز, یا رهنمودهای تخصصی و قانونی تلقی شوند و در صورت لزوم شخصی بایستی حتما از منابع تخصصی تر مانند پزشکان متخصص, وکلا, و .

نیز کمک بگیرد.

این مسئولیت کاملا بر عهده مخاطبان است که قبل از هر نوع تصمیم گیری یا اقدامی از صحت و مفید بودن این اطلاعات برای خود اطمینان حاصل کرده و صرفا با مسئولیت خودشان به این پیشنهادات عمل کنند.

کلیه سوالات توسط کارشناسان رشته مربوط به هر مطلب پاسخ داده میشود.

به سوالات تکراری, خارج از موضوع, و غیرقابل انتشار پاسخ داده نمیشود.9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *