درمان قارچ ناخن پا در طب سنتی




خانه

موبایل

 

 

درمان قارچ ناخن پا در طب سنتی

قارچ ناخن

قارچ‌ها موجودات فرصت‌طلبی هستند و در تمام مکان‌ها به‌خصوص مکان‌های گرم و مرطوب مانند کف سالن‌های ورزشی، رختکن، داخل کفش و جوراب و حتی در کف آشپزخانه یافت می‌شوند. هیچ کس دوست ندارد روی پوست بدنش به ویژه پاها و لای انگشتانش قارچی پیدا شود. قارچ ناخن که نوعی بیماری است هنگامی اتفاق می‌افتد که قارچ در بستر یک یا تعدادی از ناخن‌ها ریشه کند.

 

 

قارچ‌ها موجودات فرصت‌طلبی هستند و در تمام مکان‌ها به‌خصوص مکان‌های گرم و مرطوب مانند کف سالن‌های ورزشی، رختکن، داخل کفش و جوراب و حتی در کف آشپزخانه یافت می‌شوند. هیچ کس دوست ندارد روی پوست بدنش به ویژه پاها و لای انگشتانش قارچی پیدا شود. قارچ ناخن که نوعی بیماری است هنگامی اتفاق می‌افتد که قارچ در بستر یک یا تعدادی از ناخن‌ها ریشه کند. در این مقاله عوامل به‌وجود آورنده قارچ ناخن را بررسی کرده و سه راه مقابله با آن را معرفی می‌کنیم.

 

دلایل ابتلا به قارچ ناخن

 

علت عمده به وجود ‌آمدن قارچ ناخن، قارچ درماتوفیت است ‌اما مخمر و کپک نیز می‌توانند عامل این بیماری باشند. قارچ از طریق بریدگی‌های رئی یا جدایی ناخن از بستر آن، به بستر ناخن هجوم می‌آورد. البته گرما و رطوبت دائمی شرایط آسان‌تری را برای شیوع قارچ ناخن فراهم می‌کند. شست پا اوقات در محیط تنگ، محدود و مرطوب جوراب و کفش قرار دارد که در آن محل گردش خون کمتر است؛ بنابراین این قسمت پا از ناخن‌های دست آسیب‌پذیرتر هستند.

 

شرایطی که به وجود‌ آمدن قارچ را تسهیل می‌کنند

 

شرایط مرطوب و نمداری که قارچ ناخن را به وجود می‌آورند می‌تواند ناشی از عرق کردن شدید، کار کردن در محیط‌های مرطوب و نمدار یا ورزش با پای برهنه باشد. بنابراین از پا برهنه راه رفتن در محیط استخر، محیط رختکن و دوش‌های مشترک حمام اجتناب کنید؛ به‌خصوص اگر در نواحی اطراف ناخن‌هایتان بریدگی، خراش، عرق‌سوز یا پاره شدگی وجود دارد.

 

از کفش‌هایی استفاده کنید که فضای کافی برای عبور و مرور هوا را دارند و مانع انباشته شدن رطوبت در پا می‌شوند. کفش‌ها و جوراب‌های تنگ به عرق کردن پا و به وجود‌ آمدن محیط نمدار و مرطوبی که بستر قارچ‌ها ‌خواهد شد کمک می‌کنند. بیماری‌های خاصی مانند دیابت، بیماری با سیستم ایمنی ضعیف و همچنین پسوریازیس می‌توانند احتمال به وجود ‌آمدن قارچ ناخن را بالا ببرند.

 

درمان‌های خانگی برای قارچ ناخن

 

سرکه سیب، محلول خوبی برای فرو بردن پا در آن به منظور از بین بردن قارچ ناخن‌های پا به شمار می‌رود. چون اسید موجود در سرکه سیب باعث مرگ قارچ می‌شود. درمان‌های خانگی یک قسمت سرکه و دو قسمت آب را پیشنهاد می‌کنند. اگر پوستتان قرمز یا ملتهب شد این کار را ادامه ندهید.

 

چای و روغن زیتون می‌توانند به درمان قارچ ناخن کمک کنند. چای دارای مواد ضدباکتری طبیعی است که به مشکل قارچ ناخن کمک می‌کنند و روغن زیتون نیز از شکستگی و افتادن ناخن عفونی شده جلوگیری می‌کند. اضافه کردن مواد پروبیوتیکی به رژیم غذایی می‌تواند به عنوان علاج قارچ ناخن مورد توجه قرار گیرد. ماست پروبیوتیک و کفیر منابع خوبی برای درمان این گونه قارچ‌ها هستند. استفاده از مواد غذایی «سفیدرنگ» مانند شکر، آرد سفید و کربوهیدرات‌های تصفیه شده را کاهش دهید. حواستان به مصرف لبنیات باشد.

 

از جوراب‌های نخی استفاده کنید. نخ موجود در جوراب به پای شما مجال نفس کشیدن می‌دهد و رطوبت کفش را کاهش می‌دهد. خانم‌ها هم سعی کنند ناخن‌هایشان را در یک خط مستقیم بچینند و از لاک ناخن استفاده نکنند؛ زیرا لاک رطوبت را بین ناخن و بستر ناخن نگه می‌دارد.

منبع: همشهری تندرستی


رازهای زیبایی

اسباب بازی های فکری و جالب

داستان طلایی / آموزش موفقیت آسان

هدیه ویژه ولنتاین

تجهیزات مراکز بازی تا 35 درصد تخفیف

خرید انلاین محصولات زناشویی،6 درصد تخفیف

شامپو،مایع دستشویی،مواد خوراکی (زیر قیمت بازار)

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

 

 

درمان قارچ ناخن پا در طب سنتی

 

 

قارچ ناخن انگشت پا به علت عفونت ایجاد شده به وسیله باکتری ها ایجاد می شود. این عارضه در محیط گرم و مرطوب رشد می کند و با افزایش رشد باکتری، ناخن ها سفت، شکننده شده و تغییر رنگ می یابد اگرچه این نوع عفونت قارچی در مراحل اولیه دردناک نیست اما پس از مدتی درد آن شروع می شود.

 

 

● علل:

▪ محیط مرطوب در اماکن عمومی مانند باشگاه های ورزشی، استخر و

▪ پوشیدن کفش های تنگ

▪ حجم غیرعادی PH پوست

▪ کاهش ایمنی بدن

▪ مرطوب بودن پا پس از حمام و یا ورزش

▪ آسیب دیدن ناخن

▪ بهداشت نادرست پا

▪ مستعد بودن به قارچ.

 

 

● علایم:

▪ تغییر رنگ ناخن شست پا به زرد یا قهوه ای

▪ تجمع آلودگی بدبو زیر ناخن

▪ افتادن ناخن

▪ شکستگی یا ناصافی ناخن

▪ ظاهر شدن لکه روی ناخن

▪ شکنندگی ناخن ها

▪ سفت شدن ناخن

▪ تغییر شکل ناخن ها

▪ ناخن بدبو.

 

 

● درمان:

تشتی را با سرکه سیب و آب به مقدار مساوی پر کنید و به مدت ۲۰ دقیقه پای خود را در آن قرار دهید و سپس خشک کنید. مخلوطی از یک قاشق مرباخوری روغن زیتون و ۲ قطره روغن مرزنگوش را روی قسمت های مربوط بمالید تا درد تسکین پیدا کند. مواد غذایی حاوی باکتری های مفید مانند ماست به رژیم روزانه خود اضافه کنید. باکتری های مفید در از بین بردن قارچ موثر است. مایه ای با زردچوبه و آب درست کنید و روی ناخن عفونی بمالید. پس از خشک شدن، پا را بشویید و خشک کنید. برش های پیاز را برای چند دقیقه روی ناخن بمالید. پنبه آغشته به آب لیمو را روی ناخن بمالید. پس از حضور در اماکن تفریحی مانند استخر پاهای خود را به خوبی بشویید. وسایل حمام، کفش و حوله را با افرادی که قبلا دچار این بیماری شده اند به طور مشترک استفاده نکنید.

 

منبع:aftab.ir


بخوانید تا سالم بمانید

درمان قارچ ناخن پا در طب سنتی

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

عفونتی که به دلیل قارچ ناخن درزمانی که یک یا چند ناخن به قارچ آلوده شوند را عفونت قارچی ناخن میگویند . عفونت قارچی ممکن است با ایجاد لکه‌های سفید و زرد در زیر نوک ناخن‌های دست‌وپا شروع شود . در صورت گسترش قارچ به عمق ناخن ممکن است باعث عوض شدن رنگ ، کلفت شدن و ریختن لبه‌های ناخن بشود که می‌تواند مشکل دردناکی باشد .

این عفونت عموماً به دلیل قرار گرفتن در گرما و رطوبت به‌صورت مداوم مانند کفش یا کف حمام به وجود می‌آید . گرما و رطوبت جای بسیار عالی برای رشد قارچ است . بعضی از افراد به‌صورت ژنتیکی مستعد گرفتن قارچ هستند البته شنا و تعریق زیاد می‌تواند فرد را مستعد عفونت قارچی کند .

روش‌های درمانی زیادی برای قارچ ناخن وجود دارد که تمامی آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم .

از روغن درخت چای استفاده کنید . قرن‌ها است که از روغن درخت چای برای ضدعفونی کردن و از بین بردن قارچ مورداستفاده قرار می‌گیرد . چند قطره روغن را به‌صورت مستقیم روی ناخن ریخته یا با استفاده از پنبه به محل موردنظر بزنید . به‌وسیله یک مسواک مقداری محل موردنظر را مالش دهید . حتماً بعد از استفاده به این منظور مسواک را دور بی اندازید .

درمان قارچ ناخن پا در طب سنتی

همچنین می‌توانید مخلوطی از روغن درخت چای را با روغن‌زیتون مخلوط کرده و روی ناخن خون بمالید . مصرف روزانه ۲ بار روغن درخت چای پیشنهاد می‌شود البته محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد .

از مخلوط آب‌اکسیژنه ، جوش‌شیرین ، سرکه سفید و نمک استفاده کنید .

مواد زیر را با یکدیگر مخلوط‌کنید :

به مدت ۱۰ دقیقه ناخن‌های خود را داخل آن قرار دهید یا اینکه با پنبه روی ناخن قارچ زده نگه‌دارید . هفته‌ای ۲بار این کار را تکرار نمایید .

از روغن پرتغال کمک بگیرید . مانند روغن درخت چای ، روغن پرتغال نیز خواص ضد قارچی دارد و می‌تواند قارچ ناخن را از بین ببرد . مطمئن شوید که روغن زیر ناخن قارچی نیز برود .

حواستان به آلرژی به روغن پرتغال باشد و قبل از مصرف روی منطقه کوچکی از پوست آن را امتحان کنید .

سیر ضد قارچ طبیعی است . سیر را له کرده و با سرکه سفید مخلوط‌کنید . حتماً سیر را له کنید تا آلیسین موجود در سیر آزاد شود زیرا خواص ضد قارچی دارد . ناخن قارچی را در این مخلوط به تا زمانی که راحت هستید قرار دهید . مصرف سیر خام نیز می‌تواند به دفع قارچ کمک کند .

سرکه سیب می‌تواند به درمان قارچ ناخن کمک کند . سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد که با باکتری‌ها مبارزه می‌کند . اسیدی بودن سرکه می‌تواند از پخش شدن قارچ جلوگیری کند درحالی‌که هم‌زمان باکتری‌ها را می‌کشد . به مقدار مساوی سرکه سیب و آب را در یک ظرف ریخته و ناخن قارچی خود را به مدت ۳۰ دقیقه داخل آن خیس کنید . این کار را به‌صورت روزانه انجام دهید و حتماً بعدازآن ناخن را خشک‌کنید .

دهان‌شویه می‌تواند کمک‌کننده باشد . الکل موجود در دهان‌شویه نقش ضدعفونی‌کنندگی دارد درحالی‌که ترکیبات ضد میکروبی می‌تواند به از بین بردن قارچ کمک کند . هرروز به مدت ۱۵ دقیقه ناخن قارچی را در دهان‌شویه غوطه‌ور کنید .

از ویکس کمک بگیرید . دستان خود را خوب خشک‌کنید تا رطوبت نداشته باشد سپس مقدار کمی ویکس روی ناخن بزنید و با جوراب روی آن را بپوشانید و بخوابید .

روی قارچ روغن اسطوخودوس بزنید . روغن اسطوخودوس دارای خواص ضدعفونی‌کننده است و می‌تواند به تحریک پوست کمک کند . مقداری روغن اسطوخودوس را گرم‌کنید ( با ماکروویو یا غیره ) و یک گوله پنبه را در آن خیس کنید و روی ناحیه آلوده‌شده به مدت چند دقیقه نگه‌دارید . روزی چند بار این کار را تکرار نمایید .

روغن مرزنجوش استفاده کنید . مرزنگوش خواص ضد باکتری ، ضدعفونی‌کننده ، ضد انگلی ، ضدویروسی ، ضد درد و ضد قارچی دارد . روغن مرزنگوش می‌تواند برای قارچ ناخن معجزه کند . روزی چند بار و هربار چند قطره روی منطقه آسیب‌دیده بریزید .

آب‌لیموی تازه به قارچ ناخن بزنید . یک لیموی تازه را روی ناخن قارچی آبگیری کرده تا از انتشار قارچ به دیگر ناخن‌ها و مناطق بدن جلوگیری کنید . به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید روی محل آلوده‌شده بماند سپس با آب آبکشی نمایید .

داروهای خوراکی مصرف کنید . اگر درمان‌های خانگی مؤثر واقع نشد به پزشک مراجعه کنید ممکن است نیاز به ضد قارچ‌های خوراکی داشته باشید . ۲ داروی تربینافین و ایتراکونازول عموماً تجویز می‌شود که باید توسط پزشک تشخیص و تجویز شود .

داروهای خوراکی می‌توانند ناخن‌های جدید که رشد می‌کنند را بدون قارچ کند اما باید بدانید که زمان زیادی طول می‌شود تا ناخن جایگزین شود . ۶ تا ۱۲ هفته ممکن است به طول بی انجامد تا از عفونت به‌طور کامل خلاص شوید .

از لاک ضد قارچ استفاده کنید . اگر عفونت شما آن‌قدر قوی نباشد که نیاز به استفاده از داروهای خوراکی باشد ممکن است برای شما لاک ضد قارچ تجویز شود . این لاک‌ها اساساً بدون رنگ بوده و باید روی ناخن آلوده زده شود . روزی ۱ بار از این لاک به مدت ۱ هفته از این لاک استفاده کنید و برای تمیز کردن آن از الکل مالشی استفاده کنید .

طول درمان با لاک ضد قارچ بسیار طولانی بوده و ممکن است تا ۱ سال به طول بی انجامد .

ژل و کرم های موضعی را امتحان کنید . ممکن است پزشک شما برایتان کرم یا ژل ضد قارچ تجویز کند که حاوی اوره باشد که میتواند باعث جذب رطوبت بشود . بعضی از این داروها با نسخه قابل دسترسی بوده و بعضی از آنها به صورت آزاد نیز قابل تهیه و استفاده میباشند .

ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید . برای عفونت‌های شدید ممکن است پزشک شما جراحی را پیشنهاد کند . در این حراجی قسمت از ناخن که آلوده‌شده است را برمی‌دارند و حتی ممکن است کل ناخن را بردارند . نگران نباشید ناخن شما دوباره شروع به رشد خواهد کرد اما ممکن است تا مدتی درد داشته باشد .

لیزر درمانی را امتحان کنید . دکترها قادر هستند تا با لیزر یا فتوداییک تراپی قارچ را از بین ببرند . روش لیزر درمانی فقط چند سال است که مورداستفاده قرار می‌گیرد و ممکن است در همه‌جا قابل‌دسترسی نباشد .

درمان قارچ ناخن پا در طب سنتی

بهداشت فردی خوبی داشته باشید . تا می‌توانید بگذارید تا ناخن هوا بخورد . پوشیدن کفش تنگ ، جوراب تنگ می‌تواند باعث تعرق پا شود که یک محیط مرطوب را فراهم کند که برای قارچ ایده آل است .

ناخن را تمیز ، کوتاه و خشک نگه‌دارید . وسایل بهداشتی و مراقبتی از ناخن را همراه داشته باشید و همیشه ناخن‌ها را در وضعیت مطلوب نگهداری کنید . کوتاه نگه‌داشتن ناخن باعث جلوگیری از به دام افتادن باکتری‌ها در زیر ناخن می‌شود .

از جوراب با تهویه مناسب استفاده کنید . اگر تعریق دارد از جوراب‌های پنبه‌ای و پشمی استفاده نکنید . جوراب‌های مصنوعی که اجازه نمی‌دهند رطوبت در آن‌ها گیر کند گزینه مناسب‌تری هستند .

از دستکش لاستیکی استفاده کنید . در هنگام تمیز کردن خانه و شستن ظرف‌ها از دستکش استفاده کنید . این کار باعث جلوگیری از تماس با باکتری‌ها و خشک نگه‌داشتن دست می‌شود . باکتری‌ها مکان‌های گرم و مرطوب را دوست دارند بنابراین این شرایط را نباید برای آن‌ها فراهم کرد .

در مکان‌های عمومی از صندل استفاده کنید . این مورد مخصوصاً در دوش‌ باشگاه‌های ورزشی خیلی مهم است زیرا گرم ، مرطوب و عرق بدن افراد می‌تواند به تکثیر باکتری کمک کند .

از سالن‌های زیبایی غیربهداشتی و غیرمطمئن استفاده نکنید . شما باید مطمئن باشید که سالن زیبایی مورد نظر شما از وسایل استریل شده استفاده می‌کند . همچنین می‌توانید برای اطمینان وسایل شخصی خود را برده و استفاده کنید .

از رنگ کردن ناخن و استفاده از ناخن مصنوعی به‌صورت هم‌زمان استفاده نکنید . لاک ناخن باعث نگهداشتن رطوبت در ناخن می‌شود که با یک برش کوچک می‌تواند باکتری‌ها را به سمت خود جذب کند .

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر احساس تنبلی می‌کنید یا در کاهش وزن مشکل‌دارید ، اقدام به پاکسازی بدن از سموم کنید . پا

بوسیله سیر میتوان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد که هم میتوان از سرما

زلزله چیست ؟ زمین لرزه یا زلزله لرزش و جنبش زمین است که به

کربوهیدرات‌ها بخش مهمی از رژیم غذایی سالم هستند ، اما بسیاری از افراد در

آیا در خواباندن توله سگ یا سگ خود مشکل دارید ؟ آیا تمام شب

مرغ عشق ها پرنده های بسیار جدابی برای نگه داری به عنوان حیوان خانگی

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

کاربری یا نشانی

رمز

مرا به خاطر بسپار

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *