قرص حساسیت برای خارش بدن

خواص دارویی و گیاهی

همه انسان ها مرتبا دچار فراموشی می شوند خصوصا وقتی که در زندگی مشغله زیادی دارند. کم شدن حافظه ممکن است حتی باعث مختل شدن زندگی روزمره شود. در مواجهه با چنین مشکلات جدی ای، بهترین راه مراجعه به یک متخصص یا پزشک برای تشخیص و درمان است. به علاوه تحقیقات انجام شده نشان می دهد تغییر در نحوه زندگی، رژیم غذایی و درمان های طبیعی تاثیر بسزایی در تقویت حافظه دارند. در این مقاله از بخش طب سنتی و داروهای گیاهی دکتر سلام به

در روزهای اول بارداری زمانی که شما به پزشک خود مراجعه می کنید، لیستی از آزمایشات به شما داده می شود که باید در مراحل مختلف و قبل از زایمان انجام دهید. این آزمایش ها اطلاعات ضروری در مورد سلامتی شما و نوزادتان که هنوز به دنیا نیامده به پزشکان می دهد. این آزمایشات به شناسایی هر گونه مسائلی مانند اختلالات ژنتیکی و نقص های مادر زادی کمک می کند و به شما در بره‌ریزی نیازهای بهداشت و درمانی کمک می کند. اغلب آزمایش خون،

کلمه وزوز گوش از یک کلمه لاتین به معنی “زنگ زدن گرفته شده است. اکثر افراد فکر می کنند که وزوز گوش، باعث زنگ زدن گوش می شود. با این حال، وزوز گوش شامل احساسات و دیگر صداهای غیر طبیعی نیز می شود. در این مقاله از بخش گوش، حلق و بینی دکتر سلام، 9 درمان طبیعی و به اثبات رسیده برای درمان وزوز گوش را به شما نشان می دهد و امیدواریم که با پیدا کردن مناسبترین روش، بهترین نتایج را کسب کنید. وزوز

چگونه میتوان با کمک گیاهان به افزایش سلامتی دست یافت؟ طب گیاهی بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ و طب سنتی چینی است. گفته شده است که امپراتور شن نانگ 1 گیاه را مورد بررسی قرار داده تا مردم چین بتوانند از آنها در رژیم غذایی و درمان بیماری هایشان استفاده کنند. این گیاهان چینی بسیار عالی به حفظ تعادل بدن کمک می کنند. همچنین چی به عنوان مقدار انرژی که برای سلامت کلی بدن ضروری است و جینگ، به عنوان جوهر و خمیر مایه ما

چگونه میتوان جای جوش را درمان کرد؟ درست است که روش های پزشکی زیادی برای درمان جای جوش وجود دارد، اما آیا می دانید با کمک روش های خانگی و طبیعی هم میتوان آن را درمان کرد؟ آکنه یک مشکل پوستی رایج است که هم بر روی مردان و هم زنان تاثیر می گذارد. آکنه ناشی از انسداد فولیکول های مو است. آکنه ای که  بر روی پوست شما ظاهر می شود گاهی قرمز، دردناک و متورم می شود. در این مقاله از بخش زیبایی،

قرص حساسیت برای خارش بدن

همه انسان ها مرتبا دچار فراموشی می شوند خصوصا وقتی که در زندگی مشغله زیادی دارند. کم شدن حافظه ممکن است حتی باعث مختل شدن زندگی روزمره شود.

در روزهای اول بارداری زمانی که شما به پزشک خود مراجعه می کنید، لیستی از آزمایشات به شما داده می شود که باید در مراحل مختلف و قبل

چگونه میتوان با ورزش به بهبودی رابطه جنسی پرداخت؟ همه ما می دانیم که مزایای ورزش کردن برای سلامتی بسیار زیاد است، از جمله سوزاندن کالری، امّا آیا

کلمه وزوز گوش از یک کلمه لاتین به معنی “زنگ زدن گرفته شده است. اکثر افراد فکر می کنند که وزوز گوش، باعث زنگ زدن گوش می شود.

آیا تولد نوزاد شما نزدیک است؟ آیا دوست دارید بدانید نوزادتان روز آخر زندگی در رحم تان، چه کارهایی را انجام می دهد؟ آیا می دانید هنگام تولد

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

بسیاری از حساسیت ها با داروهای ضد حساسیت قابل کنترل و درمان هستند. در این مطلب قصد داریم اطلاعات دارویی مفیدی در زمینه انواع قرص ضد حساسیت به شما عزیزان ارائه دهیم.

حساسیت ها به صورت های متفاوتی ایجاد می شوند. بسیاری از حساسیت ها فصلی هستند و با تغییر شرایط محیطی پدید می آیند. البته برخی از حساسیت ها نیز مربوط به غذاها و داروهای مصرف شده است. برای کنترل و درمان انواع مختلف حساسیت ها بهتر است با انواع قرص ضد حساسیت آشنا شویم.

تاکنون تعداد زیادی قرص ضد حساسیت معرفی شده است که هر یک می توانند برای درمان حساسیت فصلی و آلرژی های دوره ایی، حساسیت های پوستی، حساسیت کودکان و مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله تعدادی از معتبرترین و موثرترین قرص های ضد حساسیت را معرفی می نماییم.

این قرص از خانواده آنتی هیستامین هاست و برای درمان حساسیت ها و کهیر استفاده می شود. از عوارض این قرص ضد حساسیت می توان به سردرد، یرقان و سرگیجه اشاره کرد. این دارو خیلی سریع به وسیله دستگاه گوارش جذب می شود. در بسیاری از کشورها به دلیل عوارض خطرناکی که دارد، حذف شده است.

قرص حساسیت برای خارش بدن

عوارض قرص آستمیزول: یرقان، بی قراری، افزایش اشتها، درد مفاصل، خشکی دهان، سردرد و سرگیجه می باشد.

این داروی ضد حساسیت نیز برای درمان آسم و حساسیت های فصلی تجویز می شود. تورم دستگاه تنفسی را کاهش می دهد و در نتیجه تنفس را آسان می کند. قرص ایروکاست از خس خس سینه، تنگی قفسه سینه و تنگی نفس جلوگیری می کند و به صورت قرص جویدنی 5 میلی گرم و 1 میلی گرم تجویز می شود. این قرص ضد حساسیت در بزرگسالان به میزان 1 میلی گرم به صورت خوراکی(یک بار در روز) و در هنگام غروب مصرف می شود.

عوارض قرص ایروکاست: خستگی، ضعف، علائم آنفلونزا، اسهال، تشنگی، عطسه، کهیر، گرفتگی عضلانی، سرفه و راش جلدی، بی حسی و گزگز پاها یا دست ها، درد یا ورم سینوس، ضعف ماهیچه، تغییرات رفتاری و ذهنی (پرخاشگری، اشکال در خواب، اشکال در حافظه، افسردگی، توهم، افکار خودکشی، استرس و راه رفتن در خواب)، تهوع، گوش درد، برونشیت، دندان درد، سوء هاضمه، عفونت دستگاه تنفسی و عفونت گوش

این دارو برای درمان خارش و آلرژی تجویز می شود. به دلیل خواص ضد حساسیتی، خواب آور و آرام بخش است. کودکان نسبت به این دارو حساس تر از بزرگسالان هستند و عوارض بیشتری با مصرف این دارو در کودکان ظاهر می شود.

عوارض قرص هیدروکسی زین: فعالیت غیر ارادی حرکتی، خواب آلودگی شدید، کاهش فشار خون، گیجی، خشکی دهان، لرزش و حملات تشنج

این قرص نیز از خانواده آتتی هیستامین است و برای درمان سرماخوردگی، کهیر، آلرژی و پیشگیری از آسم تجویز می شود. مصرف این دارو در کودکان موجب بهبود خواب می شود.

 

عوارض قرص کتوتیفن: تب ولرز، سرگیجه، ضایعات پوستی، اسهال، سرفه، عفونت تنفسی، خستگی و ضعف، خشکی دهان و خواب آلودگی

قرص لوراتادین به عنوان ضد آلرژی و حساسیت تجویز می شود و از طریق لوله های گوارش جذب خون می شود. این دارو برای درمان بیماران دچار کهیر ناشناخته مزمن نیز استفاده می شود. به طور معمول مقدار مصرف قرص لوراتادین در کودکان بزرگ تر از 6 سال  و بزرگسالان 1 میلی گرم به صورت روزانه است.

کسانی که دچار ناراحتی کبدی هستند، با مصرف این دارو دچار مشکل می شوند. چون که متابولیسم این دارو کبدی است و از این رو بیماران کبدی دچار خواب آلودگی شدیدی می شوند که باید به پزشک مراجعه کنند.

عوارض قرص لوراتادین: سردرد، سرگیجه، اختلال در بینایی، خستگی غیر معمول و ضعف عضلانی، عصبانیت، افزایش حساسیت به نور آفتاب، اشکال در دفع ادرار، احساس گرفتگی در سینه، طپش یا تندی ضربان قلب و کهیر

این قرص ضد حساسیت نیز جزء خانواده آنتی هیستامین می باشد. معمولاً برای خارش، کهیر، آلرژی، پیشگیری از آسم وتجویز می شود و عموماً به صورت دو بار در روز و برای چند هفته تجویز می شود.

عوارض قرص زادیتن: افزایش وزن، سرگیجه، تهوع، خشکی دهان، ناراحتی معده، خواب آلودگی و تحریک عصبی

قرص ترفنادین(Terfenadine)

قرص ضد حساسیت ترفنادین نیز جزء خانواده آنتی هیستامین هاست و برای درمان و پیشگیری از آلرژی با علائم عطسه، کهیر و خارش، قرمزی و آبریزش چشم و آبریزش بینی به کار می رود. از آن جایی که اثرات ضدموسکارینی و تسکینی آن کم است، امروزه این دارو کمتر استفاده می شود. از آن به منظور درمان رینیت آلرژیک، حساسیت های پوستی و تب یونجه در بزرگسالان روزی 6 میلی گرم(یک عدد قرص) مصرف می شود.

عوارض قرص ترفنادین: سرگیجه، بی قراری، بی خوابی، فشار خون بالا، تهوع، خستگی، سردرد، آریتمی قلبی و خشکی دهان

امیدواریم اطلاعات ارائه شده در زمینه انواع قرص های ضد حساسیت برای شما عزیزان مفید بوده باشد و با استفاده از موارد مطرح شده بتوانید به درمان حساسیت های مختلف بپردازید.

منبع : آرگا



تفریحات آبی و جشنواره‌های خرید با تور دبی


آشنایی با چایامانگالارام مجسمه بودایی غول پیکر به خواب فرو رفته!





با انواع مدل مبلمان 219 آشنا شوید


قرص حساسیت برای خارش بدن



نشانی شما منتشر نخواهد شد.





1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *