قرص جوشان ویتامین سی برای سرماخوردگی

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

فلفل دلمه ای قرمز یکی از غنی‌ترین منابع برای این ویتامین باشد

 

قرص جوشان ویتامین سی برای سرماخوردگی

هنگامی که سرما می خوریم، آب پرتقال یکی از گزینه هایی است که همواره در روند درمان حضور دارد. در شرایطی که باور عمومی بر این است که ویتامین C به شیوه ای جادویی موجب بهبودی سرماخوردگی می شود، اما تقریبا تا دوره بیماری به اتمام نرسد از شر نشانه های آن مانند سرفه و آبریزش بینی خلاص نمی شوید. اما آیا ویتامین C تاثیری در پیشگیری و درمان سرماخوردگی دارد؟

 

ویتامین C یکی از مهم‌ترین مواد مغذی مورد نیاز بدن است زیرا از ویژگی های آنتی اکسیدانی بهره می برد. ویتامین C همانند دیگر ویتامین ها برای سلامت بدن انسان ضروری است. اگر به میزان کافی ویتامین دریافت نکنید، نتیجه ای جز مرگ در انتظار شما نخواهد بود. بیماری اسکوربوت زمانی شکل می گیرد که با کمبود ویتامین C مواجه هستید.

 

ویتامین C چه کاری انجام می دهد؟

ما فکر می کنیم ویتامین C تنها تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و از این رو، در زمان بیماری به آب پرتقال نیاز داریم، اما در واقعیت، کارهای بیشتری انجام می دهد. ویتامین C به ساخت کلاژن کمک می کند و بر همین اساس، برای پوست و بافت های همبند مهم است. همچنین، این ویتامین به جذب آهن و درمان زخم ها کمک می کند و آنتی اکسیدانی قدرتمند است که با رادیکال های آزاد مقابله می کند.

 

خوشبختانه، اگر پرتقال و آب پرتقال دوست ندارید، ویتامین C در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود و از این رو، به راحتی می توانید مقدار کافی از آن را تنها از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنید. افزون بر آب مرکبات مانند آب پرتقال، ویتامین C در مواد غذایی دیگر مانند کیوی، بروکلی، توت فرنگی، کلم کیل، و جوانه بروکسل یافت می شود. همچنین، فلفل دلمه ای قرمز ممکن است یکی از غنی‌ترین منابع برای این ویتامین باشد.

 

هر فرد به چه میزان ویتامین C در روز نیاز دارد؟

به طور کلی مقدار توصیه شده ویتامین C دریافتی در روز برای بانوان برابر با 75 میلی گرم و برای آقایان 9 میلی گرم است. این میزان می تواند از طریق رژیم غذایی تامین شود. با این وجود، افرادی که سیگار می کشند نیازمند مصرف ویتامین C هستند که می تواند تا 35 میلی گرم نسبت به افراد غیر سیگاری باشد زیرا سیگار کشیدن موجب تخلیه این ویتامین از بدن می شود.

 

چه زمانی باید مکمل ویتامین C مصرف کرد؟

به طور کلی، بهترین روش برای دریافت ویتامین C از طریق رژیم غذایی است. بر همین اساس، اگر یک رژیم غذایی خوب و متعادل را دنبال کنید، احتمالا به میزان لازم از این ویتامین در طول روز دریافت می کنید. اما اگر این گونه نیست، استفاده از مولتی ویتامین های حاوی ویتامین C ایده خوبی محسوب می شود. البته مردم نیازی به مصرف مکمل های ویتامین C ندارند.

 

ویتامین C یکی از مهم‌ترین مواد مغذی مورد نیاز بدن است 

 

آیا ویتامین C در درمان سرماخوردگی نقش دارد؟

متاسفانه به نظر نمی رسد ویتامین C نقشی جادویی در درمان سرماخوردگی داشته باشد. اگر احساس می کنید قرار است بیمار شوید، ویتامین C نمی تواند از آن پیشگیری کند، اما شاید در کاهش دوره بیماری سرماخوردگی موثر باشد. بهتر است در طول سال به میزان کافی ویتامین C مصرف کنید، اما انتظار معجزه از این ویتامین در زمان سرماخوردگی نداشته باشید.

 

آیا خطراتی مرتبط با مصرف ویتامین C وجود دارند؟

از آنجایی که ویتامین C در دسته ویتامین ها قرار دارد، به طور کلی، برای مردم بی خطر محسوب می شود و در واقع برای حفظ سلامت و ادامه حیات لازم نیز است. اما اگر بیش از اندازه ویتامین C مصرف کنید، ممکن است با خطر ابتلا به برخی مشکلات دستگاه گوارش مواجه شوید. خوشبختانه این شرایط به طور معمول رخ نمی دهد، مگر آن که دوزهای به واقع بالا از این ویتامین دریافت کنید.

 

چه افرادی نباید ویتامین C مصرف کنند؟

به طور کلی ویتامین C برای همه بی خطر است، اما افرادی که برخی داروهای مشخص مانند ضد انعقادها را مصرف می کنند باید در این زمینه با پزشک خود صحبت کنند. همچنین، برخی مکمل های ویتامین C از ذرت تهیه می شوند و اگر نسبت به ذرت حساسیت دارید، ممکن است مصرف این مکمل ها مشکل آفرین باشد.

منبع:asriran.com


بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

مجله آنلاین فارسیلو – مجله‌ای آنلاین برای فارسی زبانان

یکی از نقش ویتامین c در سرماخوردگی حمایت از سیستم ایمنی بدن است، حدود 7 سال پیش تا کنون نقش ویتامین ث در سرماخوردگی مورد بررسی های متعددی قرار گرفته است. مردم با مشاهده علائم سرماخوردگی یا درمان سرماخوردگی خود به سراغ میوه های سرشار از ویتامین c و قرص های جوشان می روند.

لینوس پاولینگ Linus Pauling دانشمند مشهوری در دهه 6 و 7 میلادی به این نتیجه رسید که مصرف دوزهای بسیار بالای اسید اسکوربیک در سال های سال مانع از ابتلا به سرماخوردگی در او شده است، او معتقد بود، روزی این بیماری به تاریخ خواهد پیوست و از این روش میتوان بیماری سرماخوردگی را ریشه کن کرد.

همچنین این دانشمند در رابطه با نقش ویتامین c در سرماخوردگی کتابی منتشر کرد و راه های درمان سرماخوردگی را به اطلاع مردم رساند، اما تحقیقات پیش از آن و بعد، ادعای این دانشمند را رد کردند، و گفتند: با مصرف 2 گرم ویتامین ث در روز به طور منظم، نمیتوان از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کرد، همچنین در صورت مصرف بیش از 2 میلی گرم ویتامین ث در روز باعث بروز علائمی مانند تهوع، اسهال و گرفتگی عضلات معده میشود.

امروزه دانشمندان در این باورند، مصرف ویتامین c در سرماخوردگی یا قبل از شروع آن نمیتواند این بیماری را درمان یا از ابتلا به آن جلوگیری کرد، ولی میتواند دوره سرما خوردگی را در بزرگسالان 8 درصد و در کودکان 14 درصد کوتاهتر نماید.قرص جوشان ویتامین سی برای سرماخوردگی

در برخی افراد از جمله ورزشکاران، دونده های ماراتون، اسکی بازان و نظامیان که در تحت فعالیتهای شدید ورزشی یا آب و هوای ساعد قرار میگیرند با مصرف 25 تا 1 میلی گرم ویتامین c در روز توصیه شده است، با مصرف مقادیری از این ویتامین علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن میتوانند از فواید پیشگیرانه آن بهره ببرند.

بدن انسان مانند سایر حیوانات نمیتواند ویتامین ث مورد نیاز خود را تامین کند، پس باید خودمان این ویتامین را به بدن برسانیم. معمولا مقدار ویتامین ث مورد نیاز بدن در هر فرد متفاوت است، برای مثال؛ خانم ها 75 میلی گرم، آقایان 9 میلی گرم و در افراد سیگاری تا 35 میلی گرم بیشتر، در روز توصیه شده است.

خوشبختانه امروزه لازم نیست درباره مقدار ویتامین ث دریافتی مان دچار نگرانی شویم. بنابراین اگر روزانه یک فنجان آب پرتقال 17cc یا یک فنجان کلم بروکلی بخار پز مصرف کنیم کافی است. توجه: از جوشاند طولانی مدت بروکلی یا سبزیجات دیگر خود داری کنید.

تحقیقات نشان داده، افرادی که مقدار ویتامین c مورد نیاز بدن را از طریق مواد غذایی و میوه ها تامین میکنند، کمتر دچار بیماری های قلبی و سرطان میشوند، عده ای نیز بخشی از ویتامین سی را از مکمل ها و قرص های جوشان تامین میکنند، که چنین تاثیری ندارد.

ممنون از اینکه با مقاله نقش ویتامین c در سرماخوردگی باما بودید.

تاثیر ویتامین c در بارداری و جنین

فواید ویتامین c در بدن

تداخلات ویتامین c با داروها

ویتامین C | ال-آسکوربات یا اسکوربیک اسید چیست؟

نقش ویتامین c در پیشگیری از سرطان

نقش ویتامین c در ورزش و بدنسازی

مجله سلامت


کلاژن چیست؟ انواع کلاژن ها کدامند

1 گام موثر جهت مراقبت چشم و افزایش بینایی

با روغن کنجد موهایی نرم و درخشان داشته باشید


خواص روغن کنجد برای ابرو و مژه


کاهش فشار خون با روغن کنجد


5 خواص مریم گلی برای زنان

عواقب غیر قابل جبران تنبلی چشم در کودکان


3 راه حل پیشگیری از تیره شدن پوست


5 ترفند برای روشن کردن پوست


ماستیت چیست؟ علایم ماستیت + درمان


4 روش ساده برای حفظ تمیزی و رطوبت پوست


36 خواص مریم گلی + مضرات مریم گلی


خواص بی‌شمار مریم گلی – مرور کلی


با روغن کنجد ضد شوره شوید


جلوگیری از سفیدی مو با روغن کنجد


پیشگیری و درمان ریزش مو با روغن کنجد

قرص جوشان ویتامین سی برای سرماخوردگی


محافظت مو با روغن کنجد


رشد سریع مو با روغن کنجد


حفظ رطوبت موها با روغن کنجد


پنج طرز فکر اشتباه درمورد چربی ها!

بیشترین بازدیدهای یک ماه اخیر چه بود؟

طرز تهیه آبگوشت کرمانی

طرز تهیه آبگوشت سبزی

طرز تهیه آبگوشت ساده

طرز تهیه آبگوشت ماش، ماش و قمری

طرز تهیه آبگوشت گوجه سبز

تاریخچه آبگوشت

آخرین خبرهای مهم چه بودند؟


حمله خرس به مرد مرودشتی

موافقت روحانی با پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان


شرایط جدید معافیت سربازی


تصادف مرگبار در محور ازنا- اراک

اکران فیلم سپید و سیاه پس از 1 سال مجوز گرفت

تبدیل کربن دی‌اکسید به منبع انرژی «مسابقه ناسا»


درآمد کلان ترکیه از گردشگری ادامه دارد

شبکه افق با «ایرانیش» به سراغ کالای داخلی می رود

تدوین فیلم سینمایی یک آمپول ناقابل به نیمه رسید


سریال سه شنبه شب کلید خورد

آموزش آشپزی

طرز تهیه آبگوشت سنتی

طرز تهیه آبگوشت روستایی

طرز تهیه آبگوشت رژیمی

طرز تهیه آبگوشت بزباش

طرز تهیه آبگوشت گوشت کوبیده

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *