قرض پس ندادن

خواص دارویی و گیاهی

–  اگر در صیغه قرض برای پرداخت آن مدّت تعیین نشده باشد، طلبکار هر وقت بخواهد، می‌تواند طلب خود را مطالبه نماید.

سوال: اگر از کسی طلب داشته باشیم و بخاطر خجالت نتوانیم مطالبه کنیم می توانیم تحت عنوان قرض، مبلغ را از او گرفته و پس ندهیم؟

پاسخ:
آیت الله مکارم: احساس شرم و خجالت کشیدن در اینگونه موارد معنا ندارد و می توانید با واسطه و بصروت غیر مستقیم به ایشان بگویید که بدهی خود را ادا نماید اما در هر حال در صورتی که تنها راه رسیدن به حق خود قرض گرفتن از ایشان باشد این کار اشکالی ندارد. [1]
آیت الله سیستانی: اشکالی ندارد. [2]
آیت الله شبیری زنجانی: اگر به دادن چنین قرضی رضایت دارد-هرچند رضایت تقدیری- اشکالی ندارد و الا فقط در صورتی که نتوانید طلب خود را وصول کنید و از مستثنیات دین داشته باشد، اجازه چنین کاری دارید. [3]
آیت الله فاضل: اگر پول از کسی طلب دارید و او فراموش کرده باشد، یا باید یادآوری کنید و حق خود را طلب کنید یا ببخشید، لیکن نمی توانید پول قرض کنید و پس ندهید و بجای طلب خود حساب کنید. اگر پول خود را طلب کنید و او انکار کند و پول شما را ندهد و هیچ راه برای پس گرفتن حق خود نداشته باشید در این فرض به مقدار پول خود- نه بیشتر- می توانید بدون اجازه او از اموالش بگیرید. [4]

—————-
پی نوشت:
[1]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9691496.
[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتاء: 683178.
​​​​​[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 4815.
[4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9612779.

اطلاعات در مورد فرمت‌های متنی

قرض پس ندادن

برای اخذ مشاوره حقوقی تلفنی می‌توانید با شماره تلفن های مندرج در سایت تماس بگیرید.
مشاوره حقوقی تلفنی شما اگر کوتاه باشد می‌تواند رایگان باشد در غیر این صورت هزینه آن باید پرداخت شود.

مشاوره حقوقی تلفنی

مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان؛ پرسش‌و پاسخ‌های حقوقی که در سایت پاسخ داده می‌شود مشاوره حقوقی رایگان است.
مشاوره حضوری در موسسه رایگان نیست

پرسیدن سوال حقوقی

مشاوره حضوری و تلفنی در صورت تخصصی بودن نیازمند هزینه است، هزینه مشاوره حقوقی حضوری
را می‌توانید بعد از رجوع در دفتر موسسه پرداخت کنید.
قرض پس ندادن

مشاوره حقوقی غیر رایگان

برای مشورت و پرسیدن سوال حقوقی از وکیل دادگستری در زمینه خانواده و اخذ مشاوره حقوقی خانواده با شماره تلفن
مندرج در سایت تماس بگیرید و از وکیل مشاوره حقوقی بگیرید.

مشاوره حقوقی خانواده

برای پرسیدن سوالات حقوقی در زمینه ملک و املاک می‌توانید با شماره تلفن های مندرج در سایت تماس گرقته
و از مشاوره حقوقی با وکیل بهره‌مند شوید.

مشاوره حقوقی ملکی

برای اخذ مشاوره در زمینه وصول مطالبات، چک و سفته و دیگر موارد مربوط به وصول مطالبات
با مرکز مشاوره حقوقی تماس بگیرید.

مشاوره حقوقی وصول مطالبات


5.3k سوال


2.2k پاسخ


18.2k دیدگاه


599 کاربر

به مرکز مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری دادگان خوش آمدید, مشاوره حقوقی آنلاین، رایگان. مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری. مرکز مشاوره حقوقی دادگان به صورت تلفنی به بررسی مسايل و مشکلات حقوقی شما رسیدگی می‌کنند و بهترین پاسخ‌ها و راهکار ها را به شما ارايه می‌کند .

در صورتی که خواستار بررسی دقیق پرونده و مدارک و مستنداتتان هستید باید از مرکز مشاوره حقوقی با طرح موضوع مشکلتان درخواست تنظیم وقت مشاوره حقوقی با وکیل کنید . شماره تلفن مشاوره حقوقی ۸۸۸۷۷۸۹۷ مشاوره حقوقی تخصصی راجع به بهترین وکیل دادگستری یا وکیل خوب باید توضیحاتی را داد .

وکیل خوب یا بهترین وکیل همیشه باید هدفش احقاق حق باشد نه اینکه به صورت تفننی وکالت کند . وکلایی که به صورت تفننی به شغل وکالت می پردازند نمی‌توانند وکیل خوب باشند . چرا که بهترین وکیل دادگستری باید اجرا و برقراری عدالت محور کار و حرفه‌اش باشد . نه اینکه تنها به منفعت مالی آن نگاه کند .

باید آن سوگندی که خورده است پایند باشد . خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که اشخاصی که گرفتار دعاوی حقوقی و کیفری هستند و با دادگاه ها و دادسرا ها سرو کار دارند یا اینکه مشکل حقوقی ندارند به دنبال بهترین وکیل تهران هستند و از یک دیگر می‌پرسند آیا بهترین وکیل تهران سراغ دارید ؟ یا وکیل خوب را می شناسی؟ در جواب باید گفت منظور از بهترین وکیل دادگستری یا وکیل خوب در نظر شما چست ؟ اما آنچه که یک وکیل خوب و مجرب را از دیگران متمایز می‌کند ، اطلاعات کامل و دقیق از تمام قوانین می‌باشد که فن بیان قوی در متقاعد کردن دادگاه و قاضی دارد و پیگیری زیادی تا به نتیجه رسیدن و پیروزی پرونده دارند و تنها هدف احقاق حق موکلش است .

ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان و آنلاین توسط وکیل پایه یک دادگستری در مرکز مشاوره حقوقی عدلپرس انجام میشود.

محبوب ترین برچسب ها

مشاوره
حقوقی
ملکی
،
چک
طلاق
خانواده
کیفری
دیه
تصادف
قرارداد
سند
بیمه
وکیل
خودرو
شکایت
مهریه
مشاوره،حقوقی
مهریه،
وراثت
مهریه،همسر
اجاره،

کار
کارفرما
خانوادگی،
شروع
سفته
کلاهبرداری
سوءپیشینه
ارث-
حق
مزاحمت
ملک
ازدواج
ملکی،
ارث
املاک
توقیف
،حقوقی
ملک،
قوله
خرید
خسارت
،خسارت،
تهدید
حقوقی،
کیفری،شکایت
جعل
کیفری،
خیانت
آپارتمان
نفقه
ثبت
معامله
دیه،تصادف
مشاوره،حقوفی،چک،سند،ضمانت،وام
تلگرام،
انحصار
فروش
و
#خانواده
کلاهبرداری،
بیکاری
ترک
دادگستری
مال
شکایت،
کیفری،حکم
قوله،
انفاق
تغییر
فسخ
دادگاه
-کار
com
اخاذی
حضانت
حقوقي
دروغ
تصادفات
تعزیری
شناسه
توافقی
مالک
حقوق
مستاجر
در
از
تصادف،کارشناس،خسارت
دولتی،
،ملکی
وام،
انگشت
برگشتی
حبس
استخدام
حکم
همکاری
تنظیم

وجود مشاوره حقوقی برای خانواده می‌تواند در حکم بیمه خانواده در برابر مشکلات و معضلات حقوقی باشد.
انتخاب یک وکیل خوب که متعهد به اصول اخلاقی و حرفه‌ای وکالت است و تخصص و توانایی بالایی در تجزیه و تحلیل مسائل باشد میتواند بهترین راه و روش را برای خانواده‌ها ارائه نماید.
وجود مؤسسه حقوقی و مشاوره حقوقی به صورت رایگان و تلفنی می‌توانید با مواجه شدن با کوچک‌ترین مسایل با وکیل خود مشورت کنید تا دچار مشکل نشوید.
زمانی یک سال شما این اقدام را انجام دهید و در هر حال از مشاوره وکیل بهره ببرید منفعت و ثمرات آن را به خوبی در زندگی خود خواهید دید .

بهره بردن از آگاهی‌های وکیل که با تمام قوانین و مقررات تسلط دارد همیشه برای خانواده‌ها و شرکت ها راهگشا بوده و هست .با مشاوره حقوقی رایگان و تلفنی می‌توانید بدون هزینه یا با حداقل هزینه بهترین تصمیم گیری ها را بگیرید اطلاعات حقوقی که از این مسیر بدست می‌آورید معتبر و صحیح است و مسیرساز برای شما .خیلی از مواقع می‌توانید قبل از اینکه دچار مشکل شوید از آن پیشگیری کنید که این امر باعث می‌شود از هزینه‌های زیاد دادرسی و دعاوی خلاصی یابید اما گاهی اوقات به جهت اینکه اشخاص قبل از هر اقدام با وکیل مشاوره حقوقی نمی‌گیرند دچار مشکلات و دعاوی سنگین حقوقی می‌شوند که حتماً باید مشکلشان را با وکیل در میان بگذارند تا با مشاوره حقوقی بهترین راهکار ها را پیش رویشان قرار دهد .

خیلی مواقع می‌توان از ورود به مشکل رهایی یافت تنها با پیش گیری و مشاوره حقوقی رایگان یا تلفنی با وکیل مجرب .

مشاور حقوقی با وکیل دادگستری مجرب و باسابقه در تهران مشاور حقوقی و وکیل دادگستری به جهت اینکه با تمامی قوانین و مقررات و رویه های قضایی و آرای وحدت رویه تسطکاملدارد لذا می‌تواند همیار خوبی برای افراد و شرکت های تجاری و سازمانها باشد تا راهکارهای اصولی و مطمئن حقوقی را به آن‌ها بدهد تا در آینده دچار مشکل نشوند .مشاوره حقوقی در زمینه‌های امور ثبت شرکت ها تغییرات و صورتجلسات و همچنین قراردادهای داخلی و بین الملل و دعاوی شرکتها از جمله وصول مطالبات و مسایل مربوط به چک و سفته و قراردادهای کار و تأمین اجتماعی و دعاوی کارگر و کارفرما و انجام امور مربوط به مناقصات و مزایده توسط وکیل دادگستری از امور مهم و اساسی یک شرکت و یا سازمان می‌باشد که راهگشای خوبی برای آن هاست .

مشاوره حقوقی آنلاین توسط موسسه حقوقی دادگان که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سؤالات حقوقی شماست .

آنچه برای یک وکیل دادگستری خوب و مجرب مهم می‌باشد اصول حرفه‌ای وکالت است که همواره باید در کنار موکلین خود باشد و همت و تمام تلاش خود را در احقاق حقوق افراد به کار گیرد . لذا با این هدف مؤسسه حقوقی دادگان ساعاتی را در نظر گرفته است که به اشخاص به صورت آنلاین و رایگان مشاوره حقوقی ارائه نماید .تا اشخاص با دید باز بتوانند بهترین راه حل را انتخاب کنند که خود این امر به برقراری و اجرای عدالت کمک شایانی می‌کند .در صورتی که نیاز به وقت بیشتری برای مشاوره حقوقی دارید لازم است با دفتر مؤسسه تماس بگیرید و وقتی را جهت مشاوره حضوری تعیین نمایید تا وکیل با بررسی دقیق پرونده شما بهترین مسیر را به شما نشان دهد .

گروه وکلای دادگستری مؤسسه حقوقی دادگان بستری را ایجاد کرده است که اشخاص بدون پرداخت هزینه در هر زمان به صورت ۲۴ ساعته از مشاوره حقوقی رایگان و آنلاین با وکیل دادگستری بهره ببرند .

می‌توانید به اصلی موسسه | مشاوره حقوقی آنلاین در موسسه حقوقی دادگان. مراجعه کنید.

برای اخذ مشاوره حقوقی تلفنی می‌توانید با مشاره‌های تلفن مندرج در سایت تماس گرفته و از مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل استفاده کنید تا مشکل حقوقی شما مرتفع گردد.


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینیدقرض پس ندادن

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان



این پایگاه متعلق به مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن می باشد

 

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *