قرص براي قطع پريود

خواص دارویی و گیاهی

قاعدگی برای برخی زنان می تواند به شدت دردناک باشد و مقدار خون زیادی در طول یک پریودی ناخوشایند ایجاد شود. در این جا بسته به نیاز شما راه هایی برای کوتاه کردن، کم کردن و یا حتی متوقف کردن پریود وجود دارد. همیشه در ابتدا با پزشکتان مشورت کنید اما اگر چند روش سریع و فوری احتیاج دارید که چگونه پریودی تان را متوقف کنید.اینجا را بخوانید.

۱- ایبوبروفن مصرف کنید

می توانید از ایبوبروفن با دوز پایین ۴ – ۳ مرتبه در روز استفاده کنید. توجه داشته باشید که از حد مجاز برای هر ۲۴ ساعت تجاوز نکنید. برای اغلب افراد این کار می تواند سبب تسکین درد و کاهش جریان خونریزی به میزان ۵۰ درصد شود. با این حال عده ای فهمیده اند که با مصرف ایبوبروفن پریودی شان متوقف شده است.

۲- مقدار زیادی مایعات بنوشید

این کار باعث می شود همه چیز با سرعت بیشتری از بدنتان خارج و به سبک تر شدن خونریزی قاعدگی کمک می کند.

۳- مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید

خوراک سالم همیشه برای شما بهتر است، اما مصرف میوه و سبزیجات نسبت به حد معمول می تواند پریودی تان را ملایم تر و راحت تر سازد.

۴- سرکه بخورید

دو قاشق چایخوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه کرده و این درمان خانگی را برای نتیجه بهتر ۳ بار در روز بنوشید.

۵- ژلاتین بخورید

یک پاکت پودر ژلاتین را با آب مخلوط کرده و سریع آن را بنوشید. این نوشیدنی می تواند پریودی تان را به مدت سه ساعت متوقف کند.

۶- از درمان های گیاهی استفاده کنید.

ریشه سنبل ختایی، چای درست شده از برگ های تازه و یا خشک شده تمشک، گیاه لیدی منتل، مریم گلی و کیسه کشیش، همگی گمان می رود که به توقف و یا کم کردن قاعدگی کمک کنند.

۷- از کاپ های قاعدگی برای پوشاندن پریودی تان استفاده کنید.

کاپ ها و یا ظروف قاعدگی درست در بالای گردنه رحم قرار گرفته و مانند کاندوم ها از جاری شدن هر مایعی جلوگیری می کنند.در حالی که تامپون ها خون را جذب می کنند، کاپ های قاعدگی آب را جمع آوری می کنند. می توانید از آن ها به مدت ۱۲ ساعت با پنهان سازی موثر و در موارد متوقف کردن سریع و شدید در زمان پریودی تان استفاده کنید.

۱- کمی گرما بگیرید

گرما کمک می کند که مایعات زودتر از بدن خارج شوند. یک کیسه آب گرم یا کیسه آبگرم روی نواحی شکمتان به کار ببرید.

۲- نواحی رحم را ماساژ دهید

این کار سبب کاهش درد های قاعدگی خواهد شد و باعث می شود مواد و مایعات به آرامی در بدن به حرکت در آیند. ممکن است ترجیح بدهید این کار را در مکانی راحت تر و خصوصی مانند حمام و یا اتاق خوابتان انجام دهید.

۳- رابطه جنسی داشته باشید

انقباضاتی که در اثر ارگاسم ( در رسیدن به اوج لذت جنسی ) در بدن ایجاد می شود می تواند به خروج سریع تر مایعات و خون از بدن و تمام شدن سریع تر پریودی کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که هم خودتان و هم همسرتان با کثیف کاری های کمی که در ابتدا بوجود خواهد آمد، مشکلی ندارید. پارچه و یا حوله ای را زیر خود بیاندازید و یا برای کمتر کردن کثیف کاری ها می توانید زیر دوش رابطه جنسی داشته باشید.

۱- در مورد گزینه های دراز مدت با پزشکتان صحبت کنید

برای متوقف کردن پریودیتان به مدت ۳ – ۲ ماه می توانید از تزریقی به دپوپرورا ( تجاری نوعی پروژسترون) کمک بگیرید. این یک تزریق است که بر اساس اصول توسط یک پزشک غیر متخصص صورت می گیرد.

۲- به تناسب اندام فکر کنید

تمرین و ورزش به طور کلی امری حیاتی بوده و به تناسب اندام رسیدن به پریودیتان سبک تر و کوتاه تر خواهد شد. این یک روش کوتاه ساختن دوره پریودی است که هم قابل تحمل بوده و هم منافع زیادی برایتان همیشه خواهد داشت.

۳- از قرص های ضدبارداری استفاده کنید

قرص های ضدبارداری اغلب قرص های ۲۱ روزه جلوگیری از آبستنی دارند که به همراه یک هفته قرص های بی اثر هستند. در آن یک هفته که از قرص های بی اثر استفاده می کنید پریود خواهید شد. جلوگیری از آبستنی هورمونی روش مطوئن و موثری است برای تنظیم کردن قاعدگی تان به خصوص برای آن دسته از زنان که از قاعدگی دردناک و سنگین رنج می برند.

رسانه دکتر سلامت

خیلی عالی

من ۱۰روزه پریودم چکارکنممم

واقعا ممنون عالی بود عالیی

سلام خسته نباشید من روز اول پریودی هستم و امروز قرص اورژانسی ۲ عدد خوردم ایا خوردن قرص باعث کاهش خونریزی یا قطع ان میشود؟

با سلام ، استفاده از قرص های جلوگیری از بارداری باعث کاهش خونریزی و حتی قطع آن نیز می شود اما این اتفاق هنگامی رخ می دهد که این قرص ها را برای مدت سه ماه به طور مداوم مصرف کرده باشید.

سلام.روز سووم پربودیم هست و میخوام تا فردا پریودیم قطع شهراهی هست؟

با سلام، هنگامی که یک دوره پریود شروع می شود هیچ راهی برای قطع کردن خونریزی وجود ندارد، اما راهکارهایی برای کم کردن میزان خونریزی همانند استفاده از قرص ها و درمان های طبیعی وجود دارد. که در همین مقاله توضیح داده شده است

سلام شب بخیر ، من دوهفته پیش قرص اورژانسی لورونوژسترول مصرف کردم ، دیروز پریود شدم اما با حجم خونریزی خیلی کم و حتی پد هم خیلی کثیف نمیشد در صورتی که ماه های قبل اینطور نلودم و حالتم کاملا نرمال بود، ممکنه به خاطر مصرف این قرص باشه؟

با سلام خدمت شما. بله امکان خیلی کمی وجود دارد که به خاطر مصرف این قرص باشد. اما باز هم برای احتیاط پزشک خود را ملاقات کنید

سلام
من یکشنبه ۷ آبان پریود شدم و تا امروز که دوشنبه ۱۵ آبان هست پریودیم ادامه داره
داروی طبیعی مثله عرقیات یا دمنوش خاصی برای قطعش وجود داره؟؟؟
(مجرد هم هستم و. یکم تنبلی تخمدان دارم)

با سلام. داروی گیاهی برای قطع کردن پریود وجود ندارد اما شما می توانید از دمنوش های گیاهی برای کم کردن میزان خونریزی استفاده کنید . اما اگر با توجه به سیکل پریودتان به وجود آمدن این اتفاق طبیعی نیست باید با پزشکتان یک ملاقات داشته باشید

سلام، من حدود چهارماه ازدواج کردم و خونریزی پریودی من اغلب زیاده، ولی این ماه خونریزی خیلی کمی دارم ولی الان روز هشتممه و ادامه داره با اینکه کمه، و زیر شکمم و خیلی درد میکنه انگار که زخم شده، برای قطعش چیکار کنم؟

با سلام. برای کمتر شدن درد می توانید از مسکن استفاده کنید. اما حتما به پزشک مراجعه کنید

سلام عذر میخام من به مدت دو هفته خونریزی شدید دارم متأهل هستم زایمان داشتم یک بار میشه راهنمایی کنید دلیل زیاد شدن زمان پریودی و زیاد بودن خونریزی چی میتونه باشه؟؟؟؟

با سلام. زمانی می توان طول پریود را غیرطبیعی خواند که بیش از ۳۵ روز یا کمتر از ۲۱ روز طول بکشد و پریودهای شما نا منظم باشد.
ممکن است تخمک گذاری شما به مشکل خورده باشد یا مشکلات رحمی داشته باشید. برای معاینه شدن به پزشک خود مراجعه کنید

سلام من قصد سفر دارم. تا الان سه تا قرص ال دی برای اینکه توی سفر پریود نشم مصرف کردم الان احساس میکنم علایم پریودی دارم. میخوام اگر واقعا الان میخوام پریود بشم بشه که تا اون موقع تموم بشه. اگر قرص رو قطع کنم پریود میشم یا باید ادامه بدم که نشم؟؟

بهتر است به مصرف قرص ها ادامه دهید تا تمام شوند. اما این قرص ها باید از روز پنجم پریود به بعد مصرف شوند. اما در صورت اتمام خونریزی یا ادامه یافتنش هر روز یک قرص مصرف کنید.اما در صورتی که پریود نشدید به پزشک مراجعه کنید

سلام من ۱۴روزه پریودم دکترم رفتم سونو دادم گفت مشکلی نیس فقط لک میبینم نه درحد زیاد یه امپولم زدن برام و قرص زد بارداری بهم دادن خسته شدم ازلک دیدن باید الان چیکار کنم بخاطر استرس شدید اینجور شدم اولین باره

با سلام اگر به پزشک مراجعه کرده اید و دوره درمان خود را تمام کرده اید،صبور باشید چون به زودی مشکلتان برطرف خواهد شد.

سلام دکتر
من امروز باید پریود شم و میخوام تا نشدم جلوشو برای حداقل دو روز بگیرم
الان قرص ال دی مصرف کنم؟

سلام من دو روز دیگه عازم مشهد هستم ،حدود دو ساعت هست که پریود شدم،اگه هرشب قرص ال دی بخورم و روزی ۴تا ژلوفن تا دوروز دیگه پریودم قطع میشه؟
اگه نه لطفا یه روش سریع بگین

سلام من ده روزه پریود هستم . در روزهای اول مقدار پریودی کم بود اما از روز ۵ام ب بعد شد و الان ک ده روز تمام شده اما هنوز خونریزی دارم . چکار کنم که خونریزی قطع شود و به حالت طبیعی برگردم؟

با سلام.این وضعیت طبیعی نیست و باید توسط یک پزشک معاینه شوید

با سلام خسته نباشید
من ۶روز قبل ۴عدد قرص اورژانسی مصرف کردم بار اولم هستش
الان ۶ روزه به شدت خونریزی دارم چه دارویی رو مصرف کنم تا قطع بشه؟!
متشکرم

با سلام.هیچ دارویی برای قطع خونریزی نباید مصرف کنید.تنها باید صبر کنید تا این خونریزی تمام شود و دوباره بعد یک الی دو ماه به سیکل طبیعی پریود خود بازگردید.اما اگر دیدید خونریزی شما بیش از حد زیاد است و خطرناک به نظر می رسد حتما به یک پزشک مراجعه کنید.

سلام خسته نباشید من حدودا۲۰روزه لکه خون میبینم وعلتشونمیدونم چیه درضمن باراولمه اینطوری شدم لطفا راهنماییم کنیدممنون

با سلام لکه بینی می تواند علت های زیادی داشته باشد.اما دو روز صبر کنید.اگر باز هم لکه بینی شما ادامه داشت به یک پزشک زنان برا ی بررسی و معاینات مراجعه کنید

با عرض سلام من متاهل هستم و الان بعد از گذشت حدود دوازده روز از پریودم همچنان دچار لکه بینی هستم و چ بسا ک طی یکی دو روز اخیر شدید شده خونریزیم و داره دوباره شبیه پریودی میشه.داروی خاصی مصرف نکردم فقط الان حدود چهار شب هس ک از پماد واژینال حاوی بهتادین و قرص داکسی سایکلین استفاده میکنم بدلیل زخمی ک دارم.دلیل این خونریزی چی هست؟

با سلام دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد.لطفا برای گرفتن اطلاعات دقیق تر حتما با پزشک زنانتان ملاقاتی داشته باشید.

سلام خسته نباشید.ببخشیدمن پریودشدم وبرای قطعش قرص ال دی خوردم امااصلاقطع نشده الان ده روز هنوزپریودم چکارکنم قطع بشه؟

با سلام. شما سیکل پریود خود را به هم ریخته اید. حتما به یک پزشک زنان مراجعه کنید

روز دومم هس میخام تا دوروز دیگه ڽاک بشم

سلام ممنون بابت توضیحاتون.من الآن ۲۰روزه که پریود هستم دقیقا باید چه کارکنم

با سلام. دقیقا باید در اسرع وقت به یک پزشک زنان مراجعه کنید

با سلام, من دو هفته اس پریودم برای قطع کردنش راهنمایی کنید لطفا

با سلام به پزشکتان مراجعه کنید

سلام من پریود شدم و سریع یک دونه قرص hd خوزدم میخام بدونم پریودی قطع میشه یا دوره طبیعی رو طی میکنه؟

با سلام. دوره طبیعی را طی خواهد کرد

سلام من روز اول پریودم و ۳روز دیگه جراحی صورت دارم.اگه پریود باشم روز عمل مشکلی پیش میاد؟

با سلام خیر هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد

با سلام من دوماهه ازدواج کردم و قرص مصرف میکنم تو این دوماه دودورا پریودم ۳ روزه و با خونریزی خیلی کم بوده درحالی ک قبلا ۵ روز و باخونریزی زیاد بود دلیلش چیه

دلیلش این است که شما قرص ضد بارداری مصرف می کنید و مکانیسم این قرص ها اینگونه است.نگران نباشید

سلام من ۲

سلام من نه ماه بود که پریود نشده بودم و تازه یک هفتس پریودم که مقدارشم کمه ولی مقدار خونریزیم عوض نمیشه. آیا راهی هست که برای همیشه قطعش کنم؟ مجرد هم هستم

سلام من امروز پریود شدم
میخام پریودیم قطع بشه واسه چن روز میخام برم مسافرت.
باید قرص بخورم تا قطع بشه؟
قرص بخورم کامل قطع میشه ؟

سلام.من از ای یودی استفاده کردم و این سری ک پریودشدم خونریزیم قطع نمیشه زیادم هس الان۱۰روزه امپول ویتامینkهم زدم تاثیرنداشته لطفا راهنماییم ککنیدچجوری خونریزیم قطع کنم؟

سلام من ۱۲مردادلکه بینی داشتم وتا۱۴.۱۵روزاینجوری بودم..بعدپریودشدم حالا۲۹ مردادهست وپریودیم به اتمام نرسیدهبایدچی کارکنم

سلام من می خوام به مدت یک هفته پریودی ام قطع بشه چه قرصی مصرف کنم؟لطفا پاسخ گو باشیم مرسی

سلام من ٢ هفته هست که سقط کردم و الان خونریزی هنوز ادامه داره لطفا جهت کمتر شدن خونریزی و یا قطع شدن آن بفرمایید چه دارویی مصرف کنم ممنونم ???

من پریودم از دوازده روز طول میکشه و بعضی مواقع چند ماه لکه بینی و خونریزی دارم ولی هیچ یک از موارد بالا جواب نمیده و قرص بارداری بجای قطع لکه بینی برعکس باعث خونریزی شدید میشه و دکترها حتس اونچیزاییو که خودم انجامش میدم هم نمیگن فقط فکرشون پیش حق ویزیته. ویتامین کا هم اثر نمیکنه. حتی یکی از پزشکا سال ۸۵ بهم یه امپول داده بود که برای سرطان پروستات بود و قطع کامل پریودی ولی من فقط ده روز قطع شدم و روز یازدهم شروع به خونریزی کردم اصلا هم هیچ کدوم نمیخوان اقلا چن روز منو بستری کنن و چن تا ازمایش انجام بدن

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

آدرس


Current ye@r *


Leave this field empty

جراحی پیکر تراشی بدن شامل تکنیک های مختلفی می باشد که با استفاده از آن متخصص جراح پلاستیک می تواند

نفخ و باد گلو شرایط آزار دهنده ای هستند. باد گلو یا آروغ زدن امری طبیعی و شایع است. باد

عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی، روشی برای تغییر شکل، موقعیت یا اندازه گوش می باشد. جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

ما اغلب باید عادات و شیوه زندگی خود را ارزیابی کنیم و تغییراتی را که می تواند سلامت بدن ما

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از دکتر سلام می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. مژه های برای

کچلی ریش نوعی بیماری قارچی پوست است که باعث ریزش قسمتی ار موهای صورت می شود.این عفونت به دو صورت عمیق و سطحی ممکن است رخ دهد،در این مقاله دکتر سلام شما را روش درمان گچلی ریش آشنا می کند.

با سلام واحترام و عرض خیر مقدم به شما همشهری عزیز و تشکر فراوان از اینکه به ما، پرسنل این مرکز، افتخار داده و خدمات این کلینیک را انتخاب کرده اید. هدف ما رضایتمندی تمام شهروندان مراجعه کننده به این مرکز می باشد. از آنجا که شما شایسته بهترین خدمات می باشید، بر آن شدیم تا خدمات ارتقا سلامت و پیشگیری از بیماری را ارائه دهیم. هدف اولیه در طب پیشگیری، ممانعت از بروز بیماری است. غربالگری عوامل خطر بروز بیماری ها و ارائه توصیه

در مورد بی خوابی چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید افرادی که بره خواب منظم و مناسبی ندارند، همیشه احساس کم انرژی داشتن می کنند و احساس می

سوزش ادرار یا دیزوری، اصطلاحی برای تشخیص درد در هنگام دفع ادرار می باشد. با اینکه این حالت در زنان است، اما مردان و زنان در هر

آیا می دانید بهترین راهکار برای آب کردن شکم چیست؟ چگونه میتوان چاقی شکم را کاهش داد؟ داشتن بره غذایی با مواد بدون کالری، آخرین بره کاهش وزن

کالری ها، انرژی را که بدن شما در طول استراحت، فعالیت بدنی و هضم مصرف می کند، فراهم می کند. در حالی که هیچ شواهدی برای حمایت از

تصور کنید که همیشه مجبور هستید که شکم خود را بخارانید، یا اینکه در خانه، محل کار، ملاقات کاری یا مهمانی مدام یک دستتان با شکمتان درگیر است.

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی

بارداری از لحاظ فیزیکی و احساسی در شما تغییراتی را به وجود می آورد. برخی از این تغییرات خوشایند هستند و برخی دیگر نیستند.

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 2 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 3 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این




خانه

موبایل

آیا طولانی شدن دوران قاعدگی نگران کننده است؟دوران قاعدگی طولانی، اگرچه برای هر کسی آزاردهنده است، در برخی از زنان ، می تواند  نشانه  یک مشکل جدی باشد.برای برخی زنان زمان در دوران قاعدگی به کندی می گذرد. بویژه اگر دوره قاعدگی آنها طولانی باشد. مدت زمان طبیعی خونریزی قاعدگی  از 3 تا 7 روز است. قاعدگی طولانی یا منوراژی به خونریزی بیش از یک هفته گفته می شود. بسته به شرایط، قاعدگی طولانی می تواند ناشی از مصرف هورمون های ضدبارداری یا وجود یک مشکل جدی ، باشد.

 

طول یک دوره قاعدگی زنان بزرگسال به طور متوسط از 21 روز تا 35 روز است.  دختران جوان تازه بالغ شده، یا زنانی که به یائسگی نزدیک می شوند ، ممکن است قاعدگی های منظمی نداشته باشند و طول این دوره یا کمتر از میزان نرمال ، یا با خون ریزی شدید تر یا خفیف تر همراه  باشد.معمولا این بی نظمی به دلیل تغییر در سطح هورمون ها ، بویژه هورمون استروژن رخ می دهد. استروژن به تشکیل لایه داخلی رحم که اندومتریوم دارد،  کمک می کند. این غشاء رحمی، یا محلی برای تخمک بارور شده خواهد شد یا اینکه در زمان خون ریزی قاعدگی آن فرو ریخته و خارج می شود. در زمان دوره های قاعدگی نظم و آزاردهنده ، این تغییرات هورمونی شایع بوده و به ندرت نشانه ای از وجود یک مشکل جدی اند.

دلایل دوران طولانی خونریزی قاعدگیممکن است شما از پزشک خود بشنوید که وقتی با خون ریزی قاعدگی خیلی زیاد یا طولانی روبرو هستیم در شرایط بدنی خاصی قرار دارید. منوراژی به معنای دوره قاعدگی سنگین و طولانی مدت است. پلی منوره، به خون ریزی نظم در طول 21 روز یا کمتر اشاره دارد. این شرایط غیر عادی بعد از اینکه علل دیگری  مانند بارداری، رد شوند، مورد توجه قرار می گیرند.

خونریزی غیرعادی رحمی،  (DBU)اختلال در عملکرد رحم نیز یک علت دیگر قاعدگی طولانی است. این اختلال می تواند در هر زمانی از دوران باروری زنان، رخ دهد. ولی در سنین بالای 4 سال رخ می دهد. این بیماری  نشان دهنده یک اختلال هورمونی است که استحکام لایه داخلی رحم را تحت تاثیر قرار می دهد و این منجر به بی نظمی، شدت خونریزی قاعدگی  یا طولانی شدن آن  می شود.

پزشکان این  مسئله را  به کمک هورمون ها درمان می کنند، استروژن، پروژسترون، یا ترکیبی از دو هورمون زنانه در قرص های ضد بارداری وجود دارند ،همچنان که از بارداری جلوگیری می کنند، می توانند به تولید منظم هورمون ها کمک کنند و در استحکام لایه داخلی رحم ، تاثیر گذار باشند. قرص های ضدبارداری حتی می توانند در درمان این بیماری در زنان، در اوایل شروع یائسگی آنها،  موثر باشند.

بعضی قرص های کنترل بارداری که ساختار هورمونی دارند، می توانند بر نوسانات، طول دوره و شدت دوره قاعدگی اثر بگذارند. همینطور، تغییر نوع قرص ضد بارداری که مصرف می کنید، می تواند بر خونریزی قاعدگی اثر گذارد.  بهرحال،  شما هرگز نباید خوسردانه، از قرص های ضدبارداری حتی جهت درمان دوره قاعدگی طولانی خود، برپایه حرف دیگران ، استفاده کنید. هر زنی دوره قاعدگی متفاوتی دارد و مصرف دارو ها، می تواند بر دوره قاعدگی تاثیر داشته باشد. بنابراین همیشه با مشورت پزشک خود، اقدام کنید.

شرایط اساسی که منجر به خونریزی طولانی قاعدگی می شوند:اولین قدم در تشخیص علت خونریزی قاعدگی طولانی شما،مراجعه به متخصص زنان یا  پزشک متخصص سلامتی، است. پزشک بعد از انجام آزمایش ها، به تشخیص بیماری شما می پردازد.بسته به سن شما، پزشک توسط آزمایش خون، وضعیت بارداری، سطح هورمون ها و کارآیی تیروئید را بررسی می کند. سایر آزمایش های تشخیصی ممکن است شامل تست پاپااسمیر، بیوپسی آندومتر و سونوگرافی  باشد.

عواملی که می توانند باعث خونریزی قاعدگی غیر طبیعی شوند:- فیبروم های رحمی، رشد غیر سرطانی دیواره رحم- هایپرپلازی آندومتر، آندومتر ضخیم- اختلال خون ریزی مانند بیماری فون ویلبرراند  (هموفیلی)- مشکل لخته شدن خون- مشکلات تیروئید- مشکلات غدد- عفونت- کیست های تخمدان- پولیپ رحم- سرطانمشکلات مربوط به تخمک گذاری هم می تواند بر طولانی شدن دوره، اثر بگذارد.

درمان های خونریزی قاعدگی طولانیدر کنار درمان با روش ضدبارداری، درمان های خون ریزی غیر عادی عبارت اند از:- دارو درمانی- هیستروکتومی، عمل جراحی برداشتن رحم- برداشتن آندومتر، عمل جراحی برداشتن یا سوزاندن پوشش رحمشیوه درمان مناسب ، به علل بیماری شما و همینطور شرایط شخصی شما مثل اینکه بخواهید در آینده باردار شوید، یا نه، بستگی دارد. بعضی روش های درمانی مانند هیستروکتومی، سبب ناباروری می شوند.

خونریزی قاعدگی طولانی ممکن است تنها برای بعضی زنان آزاردهنده باشد یا اینکه نشانه ای از یک بیماری باشد.

منبع : ir-med.com


آنچه بانوان باید بدانند

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

مقدمه: منوراژي به خونريزي قاعدگي بيش از 8 سي سي در هر سيکل اطلاق مي گردد %5 بيماران زير 4 سال سن دارند و به طور تخميني %3 زنان منورايرا تجربه مي کنند و %2 مبتلايان منورازي آنمي دارند داروهاي ضد التهاب غيراستروئيدي مثل مفيک اسيد به خصوص در مواردي که جلوگيري از بارداري مورد نياز نيست و به علت لزوم مصرف تنها در زمان قاعدگي بر ديگر داروها برتري دارند. ويتاگنوس داروي گياهي که با عمومي گياه زنان مشهور است قدمت مصرف 2 ساله دارد ويتاگنوس توليد هورمون لوتئينيزان را افزايش مي دهد و در درمان نازايي، سندرم قبل قاعدگي، ديسمنوره، منورازي، امنوره، فيبروکيستيک سينه، اکنه هيپرپرولاکتينمي بکار مي رود بعلت عوارض مصرف طولاني مدت ضد التهابها اين مطالعه با هدف بررسي اثر درمتني ويتاگنوس انجام شد.روش کار: اين مطالعه کارآزمايي باليني در زنان مبتلا به منوراژي در سال 83-1382 در بيمارستان فاطميه شهرستان همدان انجام شده است. 9 نفر از بيماران که منوراژي آن به علات اختلال عملکرد رحمي بوده است مورد مطالعه قرار گرفتند. بيماران به طور تصادفي به دو گروه 45 نفري مورد و شاهد تقسيم شدند. مقدار خونريزي بيماران توسط جدول هيگام تعيين گرديد. سپس بررسي هموگلوبين انجام شد. بيماران گروه مورد تحت درمان با مفيک اسيد و گروه شاهد تحت درمان با ويتاگنوس به مدت 4 ماه قرار گرفتند و بيماراني که هموگلوبين 9-13gr/dl و علايم آنمي داشتند از هر دو گروه تحت درمان با 2 ميلي گرم آهن خوراکي روزانه به مدت 3 ماه قرار گرفتند. پس از طي دوره درمان، مجددا مقدار خونريزي قاعدگي بيمار توسط جدول هيگام بررسي شد و هموگلوبين بيمار مورد آزمايش قرار گرفت. مشخصات فردي، نتايج آزمايشگاهي و درمان در پرسشه جمع آوري گرديد. اطلاعات جمع آوري شده با استفاده از آمار توصيفي و جداول توزيع فراواني پردازش شد.نتايج: توزيع سني بين دو گروه اختلاف آماري نداشت. مفيک اسيد و ويتاگنوس هر دو در بيماران مبتلا به منوراژي باعث کاهش قابل ملاحظه خونريزي قاعدگي شدند که در مقايسه با يکديگر تفاوت معني دار آماري نداشتند. مفيک اسيد و ويتاگنوس هر دو در بيماران مبتلا به منوراژي باعث افزايش قابل ملاحظه هموگلوبين شدند که در مقايسه با يکديگر تفاوت معني دار آماري نداشتند ولي مفيک اسيد در مقايسه با ويتاگنوس از عوارض بيشتري برخوردار بود که از لحاظ آماري تفاوت مشاهده شده معني دار بود (P&lt.5).

 

نسخه قابل چاپ

تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

کدپستی: 1461965381

تلفن و 442651 (9821+)

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

پیوندهای مرتبط

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *