فواید و مضرات خوردن آب جوشیده


عمومی


عمومی


عمومی


عمومی


عمومی

فواید و مضرات خوردن آب جوشیده


عمومی


عمومی


عمومی


اجتماعی


دانش


عمومی


عمومی


عمومی


عمومی


عمومی


عمومی


عمومی


عمومی


اجتماعی


دانش

بهداشت و پزشکی

August 16, 215
iranerbild

تا جایی که می شود باید از خوردن چای و نوشیدنی داغ و گرم شده پرهیز کرد. مهمترین علت آن افزایش بسیار زیاد سنگ کلیه در کشور است و مهمترین علت سنگ کلیه خوردن چای و آب داغ هست. نمک کلسیم با جوشیدن در آب رسوب می کند و ایجاد سنگ کلیه و مثانه می‌کند البته سنگ کیسه صفرا به خاطر خوردن چربی هست.

نیترات یک ماده سمی دیگر درون آب جوشیده است، زمانی که این ماده موجود در آب درمعرض حرارت بالا قرار می‌گیرد ترکیبات نیترات به نیتروزامین تبدیل می‌گردد این ماده به شدت سرطان زا است.

فواید»
(به روایت حکیم خیراندیش)
در عین حال در طب سنتی از آب جوش برای درمان سرطان، پسوریازیس منتشر،  پمفیگوس و افسردگی هم استفاده می شود بشرطی که بلافاصله بعد خوردن بدوند و عرق کنند اما چون هر روز دویدن ضعف عمومی می آورد بهتر است یک هفته در میان باشد یعی یک هفته رژیم معمولی ترجیحا خامخواری باشد یا سوپ ساده گندم شبانگاه با روغن زیتون. (مورد آخر برای جوانتر شدن تا هفت سال اثر دارد چروکیدگی پوست را با حذف سودا از بین می برد)
برای همه از 4 تا 6 لیوان اب جوش در روز اما بلغمی ها باید شربت عسل ناشتا و شبانگاه همراه با 3/4 دانه بادام در شب هم بخورند

آرسنیک ماده سمی دیگر درون آب می‌باشد که مصرف طولانی مدت آب‌های دوباره جوشیده باعث بروز مشکلات جدی برای بدن چون سرطان، بیماری‌های قلبی، مشکلات عصبی، کلیوی و حتی ناباروری می‌شود. دقیقا به همین علت گفته می شود برنج خطرناک است چون سی برابر حد مجاز آرسنیک دارد.

فلوراید بالا در آب جوش نیز نیز باعث ایجاد مشکلات عصبی می‌شود که این اتفاق در کودکان منجر به تاخیر در رشد دستگاه عصبی مرکزی می‌گردد. غذاهای پختنی و آب جوش خیلی کمتر باید خورده شود. کتری را از آب یک بار جوشیده خالی کنید و دوباره آب بریزید و بجوشانید. برای مصرف بهینه آب بهتر است هر بار آب باندازه نیاز در کتری و سماور آب ریخته شود.
آرشاویر دراونسیان پدر جنبش خامخواری جهان بر این باور بود هر گونه تماس خوراکی ها با آتش و حرارت موجب تولید ماده های سمی خطرناک در آنها می شود.


No comments so far.

Be first to leave comment below.

Required fields are marked *

Post comment


CAPTCHA Code *

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

به گمان من، دیگر همه‌ی ما این حقیقت انکارناپذیر را می‌دانیم که آب برای بقای ما حیاتی است. این توصیه‌ی پزشکان را هم زیاد شنیده‌ایم که نوشیدنِ حدود ۸ لیوان آب در روز، ایده‌آل است. با وجود این، چیزی که مردم نمی‌دانند این است که آب داغ مزایای منحصربه‌فرد خودش را دارد، مزایایی که در آب سرد یافت نمی‌شود. همراه ما باشید، در این مقاله قصد داریم به ۱۲ خاصیت باورنکردنی نوشیدن آب داغ اشاره کنیم.

فواید و مضرات خوردن آب جوشیده

آب داغ برای حفظِ یک متابولیسم سالم عالی است و اگر در صدد آب کردن چند کیلو از وزن‌تان هستید، آب داغ همان چیزی است که می‌خواهید. بهترین راه برای داشتن یک متابولیسم عالی این است که استارتِ کار خود را با یک لیوان آب داغ و لیموترش بزنید. مزیت دیگر آب داغ، کمک به شکستنِ بافت‌های چربی در بدن است.

نوشیدن آب داغ، یک راه عالی و طبیعی برای درمان سرماخوردگی، درمان سرفه و رفع گلودرد است. آب داغ، خِلط را حل می‌کند و به خارج کردن آن از دستگاه تنفسی کمک می‌کند. مزیت دیگر آن، باز کردن گرفتگی بینی است.

آب داغ می‌تواند به کاهش دردهای عادت ماهانه کمک کند. گرمای آب داغ تسکین‌بخش گرفتگی‌ها و اسپاسم‌های عضلات شکم است.

آب داغ برای سم‌زدایی از بدن فوق‌العاده مؤثر است. زمانی که آب داغ می‌نوشید، دمای بدن‌تان شروع به بالا رفتن می‌کند و این یعنی آغاز تعریق. هنگام عرق کردن، مواد سمی از بدن خارج می‌شوند و پاکسازی بدن به نحو درستی انجام می‌شود. برای اینکه نتیجه‌ی بهتری بگیرید، قبل از نوشیدن آب، مقداری آب لیموترش به آن اضافه کنید، این‌گونه از خواص لیمو ترش هم بهره‌مند می‌شوید.

یک دلیل مهم برای پاک کردن بدن از مواد سمی این است که وجود این مواد در بدن سبب تسریع فرایند پیری می‌شود. مزیت نوشیدن آب داغ، کمک به ترمیم سلول‌های پوستی است. سلول‌های پوستی، انعطاف‌پذیریِ پوست را افزایش می‌دهند و در برابر رادیکال‌های آزاد مضر، آسیب‌پذیر هستند. با نوشیدن آب داغ پوست آسیب‌دیده‌ی شما لطیف و نرم می‌شود.

مزایای آب داغ برای پوست همچنان ادامه دارد. آب داغ بدن را عمیقا پاک می‌کند و دلایلِ ریشه‌ایِ عفونت‌های مرتبط با آکنه و جوش را برطرف می‌کند.

نوشیدن آب داغ برای داشتنِ موهای نرم و براق هم مفید است و به پایانه‌های عصبی در ریشه‌های مو انرژی می‌دهد و آنها را فعال می‌کند. نوشیدن آب داغ برای بازیابی شادابی طبیعی مو‌ها و سالم نگه داشتن آنها مفید است.

فعال کردنِ ریشه‌های مو مزیت دیگری دارد و آن رشد موهاست! آب داغ، فعالیت عادیِ ریشه‌های مو را بالا می‌برد و در نتیجه سرعت رشد موها را می‌کند.

آب داغ، پوست سر را هیدراته نگه می‌دارد و به مبارزه با خشکی پوست سر یا شوره‌‌ی سر، کمک می‌کند.

مزیت مهم دیگر نوشیدن آب داغ این است که گردش خون را تقویت می‌کند. گردش خون برای فعالیت درست عضلات و عصب‌ها مهم است. افزون بر این، سیستم عصبی را با شکستن رسوبات چربی اطراف آن، سالم نگه می‌دارد.

آب داغ به ویژه برای هضم مفید است. مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن آب سرد حین یا پس از غذا، می‌تواند روغن موجود در غذای مصرف‌شده را سفت کند و این حالت سبب رسوب چربی در دیواره‌ی داخلیِ روده می‌شود و در صورت تداوم این عمل می‌تواند در آینده منجر به سرطان روده شود. با این حال، اگر آب گرم را جایگزین آب سرد کنید، می‌توانید جلوی این مشکل را بگیرید. به علاوه، آب داغ برای هضم غذا مفید است.

آب داغ علاوه بر کمک به هضم غذا، برای پیشگیری از یبوست هم مفید است. از دست رفتنِ آب بدن می‌تواند منجر به مشکلاتِ مزمن در خصوص یبوست شود. با تجمع مدفوع در روده، دفع آن آهسته‌تر می‌شود. توصیه می‌شود هر روز صبح یک لیوان آب داغ را با شکم خالی بنوشید تا هرگونه غذای باقی‌مانده تجزیه شود و دفع مواد زائد از بدن آسان‌تر انجام شود.

برگرفته از : lifehack

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

یه ذره مطالب رو دقیق بنویسید
آب داغ شوره سر رو(حداقل در برخی افراد) تشدید می کنه
در اسلام نیز به هیچ وجه به آب داغ و بسیار سرد توصیه نشده
نوشیده آب زیاد موجب بلغم در افراد می شه که نتیجه اش تنبلی و خستگی است

سلام دوست گرامی! ممنونم بابت نکاتی که اشاره کردین 🙂
منظور ما هم همون آب گرم هست نه آب خیلی داغ که خودنش ممکن هم نیست.
در این مقاله «نوشیدن آب زیاد» توصیه نشده.
د رمورد شوره سر هم که فرمودین، مطمئنید که نوشیدن فقط یک لیوان آب گرم قبل از صبحانه منجر به شوره سر میشه؟!

علیکم السلام
فکر کردم منظور شما دوش با آب داغ (گرم) است
چرا که آب داغ و ناخن کشیدن در حین استحمام شوره سر رو تشدید می کنه
ممنون

جالب بود ولی منظورتان از آب داغ آب خیلی داغ نیست چون همانطور که می دانید آب سوزان برای بدن مضر می باشد .

بله درست می فرمایین. منظور همون آب گرم هست.

سلام بابت مطالبتون ممنونم واقعا این نوع مطالب گره گشای مشکلات جسمی مردم هس.ان شاالله خداوند توفیقتون بده خدمت صادقانه به هموطنان عزیزمون بکنین.

سلام. ممنونم از پیام گرم شما و همراهیتون با ما 🙂

فواید و مضرات خوردن آب جوشیده

زهرا جون دستت طلا ایول عالی بود عزیزم tnhj

سلامتی

قرص اورژانسی چیست؛ روش مصرف و عوارض قرص اورژانسی ضد بارداری

قرص لوراتادین چیست؛ موارد مصرف و عوارض لوراتادین


علت درد بیضه؛ علائم، تشخیص و درمان آن

لاغری در یک ماه؛ چگونه در یک ماه ۶ تا ۹ کیلوگرم وزن کم کنیم؟

ارائه‌ آسانسوری؛ چطور در کمتر از ۳۰ ثانیه خودمان را به دیگران معرفی کنیم؟

سخنرانی موفق با ۶ نکته‌ای که باید بدانید

برای ساخت پاورپوینت حرفه ای چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

خواص پاپایا؛ ۱۴ خاصیت فوق‌العاده پاپایا برای سلامت بدن

معرفی کتاب قدرت یک زن؛ راهنمای زنان برای داشتن زندگی ایده‌آل


سالم ترین میوه های جهان را بشناسید

فینگرفود؛ خوشمزه‌ترین فینگرفودهای دنیا

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟


شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸

بهترین فیلم های ۲۰۱۸‌ تا الان که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم

فواید و مضرات خوردن آب جوشیده

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *