فواید خوردن توت خشک در دوران بارداری

خواص توت سفید چیست خواص توت سفید درختی خواص توت سفید شیرین خواص توت سفید در لاغری توت سفید سرشار از املاح معدنی، تانن، مواد چربی و ویتامین‌های A و C است. جوشانده پوست خشک، شاخه‌های جوان و تازه درخت این میوه، خاصیت ملینی دارد. برای جذب مواد غذایی موجود در توت سفید افراد باید صبح ناشتا یا عصر یعنی زمانی که معده خالی است، آن را مصرف کنند.


 


 


 

فواید خوردن توت خشک در دوران بارداری


خواص توت سفید در بارداری


 

برخی از پزشکان و متخصصان تغذیه و سلامتی معتقدند بهتر است در دوران بارداری از مصرف توت تازه خودداری شود. آن ها بر این باورند مصرف توت در این دوران باعث ایجاد حساسیت هایی شده و به مادر و جنین صدمه می زند.


 

اما به دلیل خواص درمانی توت، بهتر است این میوه را به صورت خشک مصرف کنند تا در عین بهره مندی از فواید آن از بروز آلرژی جلوگیری شود. همچنین مادران شیرده می توانند با خیال راحت برای افزایش شیر خود، از نوع تازه و خشک این میوه ی خوشمزه و دوست داشتنی مصرف کرده و مواد مغذی مورد نیاز بدن خود و کودک نوپای خود را تامین کنند. توت خشک، کشمش و انجیر خشک از میوه های خشک بسیار با ارزش هستند که بهتر است آن ها را به عنوان میان وعده در بره تان بگنجانید.


 


خواص توت سفید در لاغری


 

توت خشک شیرین است اما چاق کننده نیست. علت چنین مسئله ای به وجود نوعی فیبر در ترکیب توت خشک بر می گردد که با کاهش اشتها میل افراد را به خوردن غذا کم می کند. بدین ترتیب حجم کمتری از مواد خوراکی مصرف می شوند و فرد به سوی لاغری قدم بر می دارد.


 

نکته مهمی که در خوردن توت خشک به عنوان یک خوراکی لاغر کننده نهفته است، مبحث انرژی زایی این محصول می باشد که نیاز بدن را به استفاده حجم بالایی از غذا، کم می نماید. مقدار قابل توجه فیبر موجود در توت سفید باعث می شود که میزان کلسترول خون کاهش یافته و هضم غذا راحت تر شود. شما می توانید با مصرف یک سوم فنجان توت خشک به صورت روزانه ، به اندازه 2% از نیاز فیبر خود را دریافت نمایید. لازم نیست نگران اضافه وزن خود شوید چون توت سفید هیچ چربی اشباع شده ای ندارد.


 


 


درمان حساسیت بهاری با خواص توت سفید


 

شیره توت به دلیل اینکه حاوی ویتامین C بالایی است، برای بهبود سرماخوردگی و آنفلوآنزا و پیشگیری از حساسیت فصلی باید استفاده شود. توت موجب آسودگی سریع و طولانی مدت خارش،عطسه،ریزش اشک و آب بینی ناشی از آلرژی های فصلی و حساسیتهای متفرقه(گرده،خاک،حیوانات خاکی،کپک)می گردد، همچنین عکس العملهای حساسیتی پوستی از جمله کهیر را بر طرف میکند.


 


درمان سفید شدن زودرس موها با خواص توت سفید


 

در بسیاری از کشورها توت برای درمان سفید شدن زودرس موها به کار می رود. این میوه خوشمزه دارای آنتی اکسیدانی به آنتوسیانید است. آنتی اکسیدان موجود در این میوه فواید بسیاری برای سلامتی دارد که یکی از آنها کاهش میزان کلسترول بد خون و جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.


 


 


درمان های مفید با خواص توت سفید


 


پیشگیری از سرطان


 

توت ها منبع خوبی از فیتو نوترینتی به «رزوراترول» (resveratrol) هستند که در انگور نیز یافت می شوند. محققان بر این باورند با کمک این ماده غذایی گیاهی می توان علاوه بر پیشگیری از بروز سرطان با سلول های سرطانی نیز مبارزه کرد.


 


افزایش طول عمر


 

توت ها به دلیل داشتن «رزوراترول» می توانند موجب افزایش طول عمر افراد شوند. در مطالعات متعددی نشان داده شد که رزوراترول موجود در توت ها موجب افزایش طول عمر موش ها شده است.


 


تصفیه خون

فواید خوردن توت خشک در دوران بارداری


 

در طب چینی، توت ها به عنوان یک عامل تصفیه خون در نظر گرفته می شوند، به این معنا که خون را تمیز کرده، تولید آن را افزایش داده و به طور کلی موجب تقویت کل سیستم خونی می شوند.


 


تقویت کلیه ها


 

در طب چینی این عقیده وجود دارد که توت سفید موجب تقویت عملکرد کلیه ها می شود.


 


پاک کننده کبد


 

یکی دیگر از باورهای موجود در طب چینی این است که توت سفید به طور موثری می تواند کبد را پاک و تمیز کند.


 


درمان یبوست


 

در ترکیه برای رفع یبوست مصرف توت سفید به همراه یک لیوان آب با معده خالی توصیه می شود.


 


 


آنتی اکسیدان قوی با خواص توت سفید


 

این میوه خوشمزه دارای آنتی‌اکسیدانی به آنتوسیانید است. آنتی‌اکسیدان موجود در این میوه فواید بسیاری برای سلامتی دارد که یکی از آنها کاهش میزان کلسترول بد خون و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است. نقش دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها پیشگیری از سرطان است، به همین دلیل مصرف توت برای پیشگیری از سرطان توصیه می‌شود.
توت سفید حاوی فیبر فراوانی است، به همین دلیل ملین خوبی است. توت در سهل کردن جریان ادرار نیز نقش دارد.


 


کاهش وزن با خواص توت سفید


 

مصرف این میوه وزن را کاهش می‌دهد. طبق یافته‌های پژوهشگران فیبرهای حلول موجود در توت کالری جذب شده در بدن را کاسته و موجب کاهش وزن می‌شود.


 


سلامت کبد و کلیه با خواص توت سفید


 

از دیگر خواص درمانی توت خشک می توان به تقویت کننده کبد و کلیه اشاره کرد. برای تقویت خون، بهبود ترشح بزاق یا مایعات بدن و خشکی بدن موثر می باشد. برای رفع تشنگی بسیار موثر است، و کمبود مایعات بدن و خشکی روده بسیار موثر می باشد. همچنین از ابتلا به یبوست که بدلیل کمبود مایعات بدن و خون در کبد و کلیه ایجاد می شود پیشگیری می کند.


 


درمان اختلالات جنسی با خواص توت سفید


 

بر تنظیم کبد و کلیه تاثیر می گذارد و باعث بهبود کیفیت قدست جنسی در مردان می شود. با این حال برای درمان ناتوانی جنسی، انزال زودرس و دیگر اختلالات جنسی مفید می باشد.


 


 


 


 

خواص توت سفید در حاملگی , خواص توت سفید برای کودکان

خواص توت سفید در حاملگی , خواص توت سفید برای کودکان

خواص توت سفید در حاملگی , خواص توت سفید برای کودکان

خواص توت سفید در حاملگی , خواص توت سفید برای کودکان


 


 


 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

دفع خون روشن از مهمترین علائم سرطان روده بزرگ است

 

علائم سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ چهارمین سرطان شایع در ایران است، سرطان‌ روده بزرگ از پولیپ‌های غددی منشأ می‌گیرد. پولیپ رشد غیر‌طبیعی توده‌های خوش‌خیم در جدار اعضای بدن است. تبدیل پولیپ به سرطان یک فرایند چند مرحله‌ای است که از تجمع تغییرات ‍ژنتیکی ناشی می‌شود و حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد تا پولیپ به سرطان تبدیل شود.فواید خوردن توت خشک در دوران بارداری

 

بعد از ۵۰ سالگی شانس ابتلا افزایش می‌یابد و در صورت ابتلای یک نفر از بستگان درجه اول و یا دو نفر از بستگان درجه دوم شانس ابتلا به این بیماری ۲ تا ۳ برابر افزایش می‌یابد همچنین در صورت ابتلای یک نفر از بستگان درجه اول که قبل از سن ۵۰ سالگی مبتلا شده باشد شانس ابتلای فرد ۳ تا ۴ برابر افزایش می‌یابد.

 

5 تا 1 درصد افرادی که به سرطان روده بزرگ مبتلا می‌شوند، نقایص ژنتیکی دارند که منجر به بروز سرطان در سنین پایین‌تر می‌شود. یافتن خانواده‌های دارای نقایص ژنتیک در سنین پایین‌تر برای شروع زودتر اقدامات غربالگری و پیشگیری اهمیت دارد.

 

دفع خون روشن از مهمترین علائم سرطان روده بزرگ

دفع خون روشن یکی از مهم‌ترین علائم سرطان روده بزرگ است. البته هر فردی در طول عمرش می‌تواند یک یا دو بار دفع خون روشن را تجربه کند. فردی ممکن است هموروئید و بواسیر داشته باشد و موجب دفع خون روشن بشود و تکرار شود. پس این حالت نباید نگرانی ایجاد کند؛ منظور از دفع خون، خونی است که اخیرا شروع شده و چند بار تکرار می‌شود و این زنگ خطری است که بیمار با مراجعه به پزشک شکایت خود را مطرح کند تا اقدامات درمانی آغاز شود.

 

علائم سرطان روده بزرگ-تغییر اجابت مزاج

یکی دیگر از علائم سرطان روده بزرگ تغییر در اجابت مزاج است. تغییر اجابت مزاج نباید از ۶ماه طول بکشد. تغییر اجابت مزاج بویژه در تومورهای سمت چپ روده که روده باریک است و مسیر آن زود مسدود می‌شود بصورت تأخیر در اجابت مزاج که برای نمونه فرد روزی یکبار اجابت مزاج داشته به ۴ روز تا یک هفته طولانی‌تر شود و زمان این تغییر بطور مشخص کمتر از ۶ماه است.

 

البته فردی که یبوست مزمن دارد نباید نگران باشد؛ تغییر اجابت مزاج را زمانی می‌گوییم که شروع تغییر چند ماه اخیر باشد و پیش‌رونده هم بوده و در چنین مواردی، فرد باید برای درمان مراجعه کند.

 

کاهش وزن و کم‌خونی از علائم سرطان روده کاهش وزن و کم خونی دو مشخصه بارز کلون سمت راست است. کاهش وزن بویژه درباره تومورهای کلون سمت راست شاخص است، چون قطر کلون زیاد است و تومور رشد می‌کند و دیر‌تر تشخیص داده می‌شود.

 

کم‌خونی از دیگر علایم سرطان روده بزرگ است. به این ترتیب فرد با علائمی چون غش کردن، کاهش انرژی، کاهش توان کار کردن معمول و سایر علائم سرطان روده و کم‌خونی مراجعه می‌کند و اقدامات لازم با توجه به بیماری‌های بدخیمی که شایع شده، تشخیص داده شده و درمان آغاز می‌شود.

 

سابقه فامیلی از دیگر علائم سرطان روده

سابقه فامیلی در درصد زیادی از بیماران سرطان روده بزرگ مثبت است. کسانی که در خانواده‌شان یک فرد مبتلا به سرطان روده بزرگ داشته‌اند، باید زود‌تر مراجعه کنند و تنها نگرانیشان همین باشد که فردی در خانواده هست که مبتلا به سرطان روده بزرگ است.

 

این افراد برای مراجعه به پزشک دنبال دیگر علائم سرطان روده نباشند؛ بویژه اگر سن ابتلا به سرطان زیر۵۰سال باشد یا اگر تعداد افراد مبتلا در خانواده از یک نفر باشند و یا افرادی که سابقه پولیپ داخل روده داشته و در این زمینه دچار سرطان شده‌اند و به این ترتیب شانس ابتلا به سرطان روده بزرگ افزایش می‌یابد.

 

کاهش وزن و کم خونی از دیگر علائم سرطان روده بزرگ

 

سایر علائم سرطان روده برزگ علایم سرطان روده برزگ ممکن است شبیه به سایر علائم نظیر عفونتها، تب، بواسیر و بیماری‌های التهابی روده باشد. از جمله نشانه‌های سرطان روده که مراجعه به پزشک را ضروری می‌کند می‌توان موارد زیر را ‌ برد:

 

• وجود هرگونه تغییر در عادات دفعی روده نظیر اسهال، یبوست یا کاهش قطر مدفوع در صورتی که بیش از یک روز طول بکشد و علت آن علوم باشد.

• خونریزی از راست‌روده یا وجود خون در مدفوع، چه قابل رؤیت باشد چه با انجام آزمایش معلوم شود.

• دردهای قولنجی معده • استفراغ • ضعف و خستگی • یرقان و زردی پوست یا سفیدی چشم • حرکت درون روده • کرامپ یا گرفتگی معده • مدفوع خونی • کاهش قابل ملاحظه وزن • احساس خستگی • یبوست، دفع مدفوع کمتر از سه بار در هفته یکی از نشانه های سرطان روده بزرگ می باشد. • تهوع و استفراغ به چند دلیل به وجود می آید: کاهش جریان خون، درد و یبوست. • گاز معده و نفخ نیز یکی از مواردی است که می تواند به تشخیص سرطان روده بزرگ کمک نماید.

 

احساس سنگینی و رخوت نیز از دیگر علائم سرطان روده بزرگ می باشد. سرطان، باعث کمبود خون و به دنبال آن، کم خونی ناشی از کمبود آهن می شود. به همین دلیل احساس تنبلی، سستی و ایجاد می شود.

 

مراحل تشخیص سرطان روده بزرگ

رشد سرطان روده ممکن است سال‌ها به طول بینجامد و تشخیص به موقع آن، شانس بهبودی را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد. بنابراین، انجام تست‌های دوره‌ای که در متن زیر آمده اند، در افرادی که علائم سرطان روده بزرگ را دارند توصیه می‌شود.فواید خوردن توت خشک در دوران بارداری

 

– آزمایش دیجیتال کولون ‏‎(DRE)‎‏‏: تنها تومورهای بزرگ و قابل لمس را آشکار می‌کند.

 

– آزمایش وجود لخته خون در مدفوع: با یک پروب نوری (سیگموئیدوسکوپ) که از انتهای روده بزرگ وارد شده، هر گونه پولیپ یا موارد غیرعادی را شناسایی می‌کند.

 

– آزمایش خون‏: وجود برخی از انواع خاص  پروتئین‌ها در خون بیمار، از علائم سرطان روده

است.

 

– پروکتوسکوپی: در این روش از طریق دستگاه‌های خاصی به صورت مستقیم داخل راست روده و قسمت‌های تحتانی روده بزرگ مورد مشاهده قرار می‌گیرد. از طریق این روش نیمی از سرطان ها، قابل تشخیص هستند. در این روش ممکن است بیمار احساس فشار کند، اما دردی را احساس نخواهد کرد.

 

– کولونوسکوپی: از طریق این روش نیز با ابزارهای خاصی، مشاهده کلی روده بزرگ و راست روده ممکن می‌شود. در این حالت نیز فرد دردی را احساس نخواهد کرد.

 

– بیوپسی: در صورت وجود هر گونه توده در طول این قسمت‌ها نیاز است که بخشی از توده برداشته شود تا در زیر میکروسکوپ از نظر وجود بافت یا سلول های سرطانی مورد بررسی قرار گیرد.

 

– مشاوره ژنتیک: تست و مشاوره ژنتیک در خانواده‌هایی که به‌صورت وراثتی احتمال ابتلا به مواردی از سرطان کولون نظیر سرطان روده غیرپولیپی  ‏‎(HNPCC)‎‏ یا پولیپ غده‌ای خانوادگی ‏‎(FAP)‎‏  را دارند، پیشنهاد می‌شود.

 

چون سرطان روده بزرگ و راست‌ روده پنهان‌کار است، غربالگری راه‌حل ردیابی زودهنگام می‌باشد. در اکثر افرادی که به 5 سالگی می‌رسند، باید هر 1 سال یکبار آندوسکوپی روده بزرگ انجام شود.

 

گردآوری بخش سلامت بیتوته

منبع: ilna.ir

 

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

خواص استفاده توت خشک در بارداری

خواص استفاده توت خشک در بارداری

توت خشک , خواص توت خشک , فواید توت خشک , ‫خواص توت خشک در بارداری‬‎فواید خوردن توت خشک در دوران بارداری

توت خشک درخت توت سفید، برگ هایی پهن دارد و درختی بزرگ و قدرتمند است که کرم‌های ابریشم از آن تغذیه می کنند.

قسمت‌هایی که در تغذیه و پزشکی توت خشکمورد استفاده است،‌ عبارتند از: میوه، برگ،‌ شیره و پوست شاخه‌های تازه.

درباره توت خشک اطلاعات بیشتری کسب کنید

توت خشکمیوه توت چه خشک و چه تازه دوست کبد و طحال است. جوشانده پوست ریشه و برگ توت،‌ ادرار را زیاد می‌کند و شیره برگ‌های آن در گذشته به عنوان تب‌بر و التیام‌دهنده زخم استفاده می‌شد. عصاره برگتوت خشک توت یک ضد‌سم قوی است. هر ۱۰۰گرم توت سفید تازه حدود ۶۰ کالری انرژی دارد و قند آن باعث چاقی نمی‌شودتوت خشک. به همین خاطر کسانی که مبتلا به مرض قند (دیابت) هستند، چای را با توت خشک می‌خورند.
درباره توت خشک اطلاعات بیشتری کسب کنید
توت خشک , خواص توت خشک , فواید توت خشک , ‫خواص توت خشک در بارداری

‬‎
درباره توت خشک اطلاعات بیشتری کسب کنید

توت خشکدر طب چینی، آن ها به عنوان یک عامل تصفیه ی خون در نظر گرفته می شوند،توت خشک به این معنا که خون را تمیز کرده، تولید آن را افزایش داده و به طور کلی موجب تقویت کل سیستم خونی می شود.

توت خشکاین میوه خوشمزه دارای آنتی‌اکسیدانی به آنتوسیانید است. آنتی‌اکسیدان موجود در این میوه فواید بسیاری برای سلامتی دارد که یکی از آنها کاهش توت خشکمیزان کلسترول بد خون و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است.
درباره توت خشک اطلاعات بیشتری کسب کنید
توت خشک , خواص توت خشک , فواید توت خشک , ‫خواص توت خشک در بارداری‬‎
درباره توت خشک اطلاعات بیشتری کسب کنید

توت خشک توت ها منبع خوبی از فیتونوترینتی توانا به رزوراترول(resveratrol) هستند که در انگور نیز یافت می شوند. محققان معتقد هستند که با کمک این ماده ی توت خشکغذایی گیاهی می توانند هم از بروز سرطان ها پیشگیری کنند و هم این که با سرطان ها بجنگند.

 

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

(بدون www) *

در صورتی که کسی به نظر من پاسخ دهد به من ارسال شود.

دعا زبان بند ، حذف موقت اکانت اینستاگرام ، متن اینستاگرام ، تعبیرخواب خون ، رمان بدون سانسور ، علیرضا آذر

نقشه سایت | چکیده سایت |
کپی برداری مطالب آزاد است اما درج منبع نشانه معرفت شماست! |
بهینه سازی و صعود توسط میهن بک لینک (بک لینک)

توت سفید میوه ی شیرین درخت توت است که حدود 1 تا 2 متر ارتفاع دارد، میوه درخت توت به صورت توت تازه و توت خشک استفاده می شود.

توت سفید فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص توت سفید تازه، توت خشک، شیره توت سفید و برگ درخت توت را برای سلامتی و لاغری، دیابت و معده، بارداری، کودکان و پوست و مو شرح داده ایم.

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 2 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

تحقیقات نشان داده که خوردن توت سفید به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C به کاهش چین و چروک پوست کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

توت سفید به دلیل آنتی اکسیدان هایی که دارد یکی از بهترین میوه ها برای پاک سازی پوست صورت و درمان لکه های تیره پوست می باشد.فواید خوردن توت خشک در دوران بارداری

شما می توانید با خوردن توت سفید یا له کردن و مالیدن توت سفید به صورت، پوست خود را پاکسازی کنید.

روغن برگ درخت توت سفید به درمان پوست خشک و حساس کمک می کنند.

ماسک توت سفید برای پوست خشک

چند برگ درخت توت سفید ارگانیک را چند روز در روغن نارگیل یا روغن زیتون بیندازید و بگذارید بماند تا عصاره ی آن در بیاید، این روغن را بر روی پوست صورت بمالید و خوب ماساژ دهید تا پوست را مرطوب کرده و به درمان پوست خشک و حساس کمک کند.

توت سفید حاوی مقادیر زیادی روی و آهن می باشد که از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود.

ماسک تقویت مو با توت سفید

آب توت سفید را بگیرید و بر روی پوست سر و مو ها بمالید و خوب ماساژ دهید تا با فزایش جریان خون باعث افزایش رشد مو شود.

مطالعات نشان داده که توت سفید و چای تهیه شده از برگ درخت توت سفید می تواند باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 شود.

میوه توت سفید حاوی مقادیر بالایی فیبر است که به کاهش قند خون افراد دیابتی کمک می کند.

چای برگ درخت توت سفید با افزایش تولید پروتئین GLUT4 باعث کاهش میزان گلوکز در خون می شود.

پودر برگ توت سفید با کاهش تولید PDK4 حساسیت به انسولین و تحمل گلوکز را در افراد مبتلا به دیابت بهبود می بخشد.

توت سفید حاوی مقادیر بالایی آهن است که به درمان کم خونی در کودکان کمک می کند. مقادیر بالای فیبر موجود در توت سفید برای بهبود حرکات روده و درمان یبوست در کودکان مفید می باشد.

توت سفید حاوی مقادیر بالایی فیبر می باشد که به بهبود هضم غذا کمک می کند، نفخ معده را کاهش می دهد و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

توت سفید حاوی مقادیر زیادی فیبر است که باعث کاهش اشتها شده و به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

چای برگ درخت توت با بهبود متابولیسم چربی از چاقی جلوگیری می کند. متخصصان توصیه می کنند که قبل از هر وعده ی غذایی یک فنجان چای برگ درخت توت بنوشید تا اشتهای شما کاهش پیدا کند و از جذب چربی جلوگیری کنید.

پتاسیم و منیزیم موجود در توت سفید باعث کاهش فشار خون بالا می شود، همچنین آنتی اکسیدان رزوراترول موجود در توت سفید به عنوان یک وازودیلاتور عمل کرده و با کاهش تولید اکسید نیتریک رگ های خونی را شل کرده و به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

ویتامین C موجود در توت سفید باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا و سرفه مفید می باشد.

همچنین آلکالوئید های موجود در توت سفید ماکروفاژ ها را فعال می کند، ماکروفاژ ها گونه ای از گلبول های سفید هستند که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.

توت سفید باعث کاهش تولید دوپامین می شود و به درمان استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند.

توت سفید را در آفتاب خشک می کنند تا توت خشک به دست آید، توت خشک بسیار شیرین بوده و به عنوان یک میان وعده ی مغذی استفاده می شود.

توت سفید غنی از کلسیم، آنتوسیانین، فلاونوئید ها، لوتئین، زاکسانتین، آلفا کاروتن و بتا کاروتن می باشد.

فیبر موجود در توت خشک به کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

مقادیر بالای فیبر موجود در توت خشک با افزایش میزان مدفوع و بهبود حرکت روده ها برای پیشگیری و درمان یبوست مفید می باشد.

آنتوسیانین موجود در توت سفید خشک برای پاک سازی کبد و درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب و هپاتیت مزمن مفید می باشد.

توت خشک حاوی مقادیر زیادی ویتامین C می باشد که با تقویت سیستم ایمنی بدن به پیشگیری و درمان سرماخوردگی و تب کمک می کند.

مقادیر بالای آهن موجود در توت سفید خشک باعث افزایش تولید گلبول های قرمز خون شده و باعث درمان کم خونی و آنمی می شود.

طرز تهیه شیره توت سفید با توت تازه

برای تهیه شیره توت سفید، توت‌های شیرین و آبدار را انتخاب کنید و پس از تمیز کردن و شستن آن ها را در ظرفی بریزید و بر روی شعله قرار دهید.

مقداری آب روی توت‌ها بریزید و توت ها را له کنید تا آب بیندازند، وقتی‌ توت‌ های له‌ شده خوب پخته شدند آن ها را از صافی رد کنید تا عصاره جدا شود.

عصاره در دوباره بر روی شعله قرار دهید و هم بزنید تا غلیظ شود، شیده شما آماده است آن را درون بطری شیشه‌ ای خشک و تمیز بریزید و در یخچال نگه‌ داری کنید.

طرز تهیه شیره توت سفید با توت خشک

مانند تهیه شیره توت سفید با توت تازه است فقط مقدار بیشتری آب به آن اضافه کنید تا عصاره ی توت ها در بیاید.

برگ درخت توت حاوی 18 اسید آمینه، مواد معدنی و ویتامین ها مانند کلسیم، پتاسیم، سدیم، منیزیم، آهن و ویتامین های B می باشد.

فیتواسترول و گاما آمینو اسید موجود در برگ درخت توت سفید باعث کاهش فشار خون بالا در افراد می شود.

برگ درخت توت سفید حاوی مقادیر بالایی کلسیم، آهن، روی و آنتی اکسیدان های اسید اسکوربیک و بتا کاروتن است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.فواید خوردن توت خشک در دوران بارداری

تحقیقات نشان داده که چای و پودر برگ درخت توت سفید باعث کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود.

در مطالعه ای که در سال 213 منتشر شد، برگ درخت توت سفید سطح کلسترول و تری گلیسیرید بالای خون را کاهش می دهد. برای کاهش چربی خون بالا می توانید 28 گرم پودر برگ درخت توت سفید را سه بار در روز به مدت سه ماه مصرف کنید.

طرز تهیه چای و دمنوش برگ درخت توت سفید

2 تا 25 میلی لیتر آب را به جوش آورید، یک قاشق چای خوری برگ های خشک شده درخت توت سفید یا 5 برگ تازه درخت توت سفید را در آن بریزید و بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند تا دم بکشد، چای شما آماده است می توانید با توت خشک میل کنید.

توجه : برگ های درختی را مصرف کنید که ارگانیک باشند. (یعنی هیچگونه سموم شیمایی بر روی آن درخت استفاده نشده باشد)

بارداری و شیردهی : در مورد استفاده از توت سفید تازه در دوران بارداری و شیردهی برای زنان باردار و شیرده اطلاعاتی در دسترس نیست، پس بهتر است از مصرف توت سفید خودداری کنید.

برخی متخصصان می گویند که توت خشک برای زنان باردار و شیرده مفید است و باعث افزایش انرژی در دوران بارداری و افزایش شیر مادر می شود.

دیابت : توت سفید ممکن است سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت را به شدت کاهش دهد. اگر دچار دیابت هستید و از دارو های کاهش قند خون استفاده می کنید، قند خون خود را دقیق کنترل کنید چون ممکن است دچار هیپوگلیسمی شوید.

طبع توت سفید گرم و مرطوب می باشد. توت سفید حاوی مقادیر بالایی آب، کربوهیدرات، پروتئین، اسید های چرب لینولئیک و استریک اسید، فیبر، ویتامین C، آهن، پتاسیم و منیزیم می باشد.

توت سفید درخت بومی چین است و برگ های آن به عنوان غذای کرم ابریشم استفاده می شوند و علاوه بر این در صنعت داروسازی هم کاربرد دارند. چوب درخت توت بسیار انعطاف پذیر و با دوام است و برای ساخت راکت تنیس، چوب هاکی، مبلمان و قایق استفاده می شود.

منابع : webmd – livestrong – setare

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

صورتی ها: توت سفید یک میوه خوشمزه تابستانی است که طعم بسیار خوشی دارد. آیا می‌دانید خواص توت سفید تازه چیست؟ توت سفید مانند هر میوه دیگری خواص بسیار مفیدی دارد که برای بدن و سلامتی ضروری هستند. در این مطلب خواص توت سفید تازه و همچنین خواص برگ و شیره این میوه را بررسی می‌کنیم. همراه ما باشید.

خواص توت سفید تازه

هر یک از میوه‌ها دارای خاصیت و فواید زیادی برای بدن هستند، در واقع میوه‌ها یک روش درمان سنتی برای انواع بیماری‌ها محسوب می‌شوند. با میل کردن میوه‌ها مواد مغذی که بدن نیاز دارد را وارد بدن خود خواهید کرد. خواص توت سفید تازه نیز مانند خیلی از میوه‌های دیگر، بسیار زیاد است و در موارد مختلف کاربرد زیادی دارد. خواص توت سفید تازه بسیار فراوان است که در ادامه به چند موردِ مهم آن اشاره می‌کنیم:

پیشگری از سرطان

فواید خوردن توت خشک در دوران بارداری

توت‌ها منبع خوبی از فیتونوترینتی توانا به رزوراترول (resveratrol) هستند که همین مورد باعث پیشگیری از سرطان می‌شود و هم توانایی مقابله و جنگ با سرطان را دارد.

تقویت کلیه‌ها با توت سفید تازه

یکی دیگر از خواص توت سفید تازه تقویت کلیه‌ها است. در طب سنتی این عقیده وجود دارد که توت سفید موجب تقویت عملکرد کلیه‌ها نیز می‌شود.

توت سفید و درمان یبوست

یبوست مشکلی است که برخی از افراد دچار آن می‌شوند یک راه حل برای درمان آن، میل کردن توت سفید با معده خالی، به همراه یک لیوان آب است.

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا را به توت سفید بسپارید

توت سرشار از ویتامین C است که وجود این ویتامین باعث درمان سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود. پس در دوران سرماخوردگی خود از توت نیز استفاده کنید تا از خواص توت سفید تازه بهره‌مند شوید.

پاک کننده کبد

یک باور عمومی در مورد توت سفید این است که کبد را پاک و تمیز می‌کند. پس شما نیز می‌توانید از توت سفید تازه برای پاکسازی کبد خود استفاده کنید.

درمان کم خونی

توت دارای مقدار زیادی آهن است که باعث شده این میوه برای درمان کم خونی مفید باشد. کم خونی از بیماری‌های شایع در بین مردم و بخصوص ایرانی‌ها می‌باشد. می‌توان با مصرف توت سفید تازه به جمگ این بیماری نیز رفت.

درمان سفید شدن موها

در بسیاری از کشورها از توت‌ها برای درمان و علاج سفید و یا خاکستری شدن زودرس موها استفاده می‌شود.

تصفیه خون

توت‌ها به عنوان یک تصفیه‌کننده خون به شمار می‌آیند، در واقع خون را تمیز کرده و هم باعث افزایش تولید خون می‌شود. در حالت کلی باعث تقویت کل سیسم خون خواهند شد. این خاصیت را می‌توان جزو بهترین خواص توت سفید تازه دانست.

خواص توت سفید در بارداری و شیردهی

آیا می‌دانید خواص توت سفید در بارداری چیست؟ مصرف توت در بارداری ممکن است منجر به بروز حساسیت در جنین شود. ولی مصرف توت خشک در شیردهی هیچ مشکلی ندارد. مصرف توت در شیردهی باعث افزایش شیر مادر می‌شود. اما بهتر است قبل از مصرف توت سفید در دوران بارداری با پزشک خود مشورتی داشته باشید.

خواص برگ توت سفید

برای بهتر دیدن و شنیدن، با کمک برگ درخت توت سفید، چایی تهیه کنید و بنوشید. همچنین دم کرده برگ درخت توت، خون را خنک می‌کند و التهاب را فرو می‌نشاند برگ درخت توت نیز صاف کننده خون و خون‌ساز می‌باشد. کسانی که رماتیسم دارند از چای برگ درخت توت برگ و میوه توت استفاده نمایند.

خواص شیره توت سفید

شیره توت فواید زیادی برای بدن و سلامتی دارد. شیره توت سفید طبیعت گرمی دارد، موقعی که این میوه تبدیل به شیره می‌شود، تمامی خواص به صورت فشرده در اختیار شما قرار می‌گیرد، به گونه‌ای که میل کردن یک قاشق غذاخوری شیره توت سفید، با میل کردن ۲ تا ۳ فنجان از خود میوه برابر است. در ادامه خواص شیره توت سفید را بررسی می‌کنیم:

طرز تهیه شیره توت سفید

حال که خواص توت سفید تازه و خواص شیره توت را خواندیم، می‌خواهیم بدانیم شیره توت را چگونه تهیه کنیم؟ برای تهیه شیره روش‌های مختلف خانگی، سنتی و همچنین صنعتی وجود دارد. یکی از این روش‌ها خشک کردن توت است که بعد از خشک شدن به عنوان یک خشکبار یا آجیل طرفداران زیادی دارد. روش دیگری که برای تهیه شیره می‌توانید استفاده کنید این است که آب توت سفید تازه را بگیرید و سپس با خاک سفید که حاوی آهک و املاح معدنی است، مخلوط کنید. در واقع با افزودن آب سفید، آب توت را تصفیه می‌کنیم. پس از طی کردن این مرحله، آب توت سفید را در پارچه‌های مصنوعی فشرده کرده و خاک سفید را جدا نمایید و سپس می‌جوشانید. در واقعدر اثر جوشاندن آب مازاد توت سفید تبخیر و بر میزان قند آن در واحد حجم افزوده می‌شود.

نکات قابل توجه در مورد توت سفید تازه:

1. بهترین زمان مصرف توت قبل از غذا و با معده خالی است ولی می‌توانید عصر در فاصله غذای ظهر و شام هم توت سفید را میل کنید. روی غذاهای سنگین، توت نخورید.

2. مصرف شیره توت سفید به دلیل نوع قند موجود در آن، بر خلاف شیره‌ها برای بیماران دیابتی مضر نیست و آن‌ها می‌توانند با رعایت اعتدال و مشورت با پزشک از این ماده غذایی استفاده کنند.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *