فواید مصرف قرص ویتامین دی در بارداری

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

http://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

فواید مصرف قرص ویتامین دی در بارداری

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

سلام. خسته نباشید . من در هفته شش بارداری هستم و از ۳ ماه قبل تا الان روزانه یک قرص ویتامین د ۳ با دوز ۱۰۰۰ استفاده میکردم. کلی تازه فهمیدم ضرر داره. تورو خداا زود جواب بدید آیا برای جنینم مشکلی پیش نیومده؟


پاسخ مشاور نی نی نما:

سلام نگران نباشید مشکلی برای جنین شما به وجود نمی آید مصرف قرص را قطع نمایید.


***

ویتامین D به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی بارداری سالم گنجانده شده است. استخوان ها و بدن به آن نیاز دارد. همچنین،جنین شما برای رشد استخوانهایش به ان نیاز دارد . زنان اغلب در دوران بارداری با کمبود ویتامینD مواجه هستند و به همین دلیل هنگام زایمان درد بیشتری را تجربه می کنند. کمبود ویتامین D در طول حاملگی به خصوص در زنانی که از رژیم های غذایی ناسب استفاده می کنند و کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند، شایع است. نوزادان مادرانی که میزان ویتامین D آنها در ۲۸هفته اول بارداری، کمتر از nmol/L /37 باشد، نسبت به سایر نوزادان۸۶  گرم وزن کمتری هنگام تولد دارند.فواید مصرف قرص ویتامین دی در بارداری

همچنین احتمال تولد نوزادانی با وزن کمتر از صدک ۸ در مادرانی که در سه ماه اول بارداری کمبود ویتامین D داشتند، دو برابر از سایر نوزادان بود. این نوزادان ۱۲-۵% در معرض خطر مرگ و میر در ماه اول زندگی خود بوده و خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های مزمن مثل بیماری های قلبی، فشارخون بالا و دیابت نوع ۲ دارند.

ویتامین D از دسته ی ویتامین های محلول در چربی است و مصرف بیش از حد آن، به خصوص اگر همراه با مصرف زیاد کلسیم باشد، می تواند به مسمومیت منجر شود.

استفاده از قرص و آمپول ویتامین D با میزان بالا و به طور مکرر، می تواند عوارضی از قبیل:

رسوب کلسیم در بافت های نرم مانند کلیه ها، ریه ها، قلب و گوش ایجاد نماید که در کلیه ها موجب بروز سنگ کلیه، در ریه ها و قلب باعث عوارض ریوی و قلبی، و در گوش به اختلالات شنوایی و کری منجر می شود. همچنین عوارض دیگری مانند سردرد، تهوع، استفراغ، ضعف، تشنگی زیاد، افزایش حجم ادرار، یبوست، تاخیر در رشد در شیرخواران ، اختلالات گوارشی و شکنندگی استخوان ایجاد می شود.

با توجه مختصری درمی یابیم که با وجود آن که ویتامین D برای سلامت انسان بسیار ضروری است و تاثیر مهمی در رشد و استحکام استخوان ها و دندان ها دارد و نیز کمبود آن موجب بروز راشیتیسم، نرمی استخوان در بزرگسالان و پوکی استخوان به خصوص در سالمندان می شود، ولی استفاده ی نا به جا و بیش از حد لازم این ویتامین می تواند اختلالات مهم و ناگواری بر سلامت انسان به جای گذارد و انسان را در معرض عوارض فراوانی قرار دهد.


منابع غذایی ویتامینD منابع حیوانی است


روغن کبد ماهی غنی ترین منبع آن است .

ویتامینD به میزانهای متفاوت درکره ، زرده تخم مرغ ، خامه و جگرموجود است .

برای تامین ویتامین D توصیه می شود از منابع غذایی دریایی مثل ماهی های سالمون حداقل دوبار در هفته مصرف شود .


لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید!

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.
1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *