فواید و مضرات خوردن زیاد خرما

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان این شرایط را تصحیح کرد. این یک اختلال رشدی است و زمانی رخ می دهد که چشم و مغز، هماهنگی مناسبی برای تولید تصاویر بصری نداشته باشند. در صورتی که این ضعف بینایی در مراحل اولیه خود درمان نشود، می تواند منجر به از دست دادن بینایی فرد شود. در این مقاله از بخش چشم و چشم

کرم و انگل روده در کودکان به چه دلایلی بوجود می آید؟ راه های درمان و تشخیص وجود آن چیست؟ عفونت های حاصل از انگل روده، رایج ترین نمونه عفونت روده ای هستند که توسط انگل رودهی ایجاد می شوند. این کرم ها هر ساله میلیون ها انسان را مبتلا می کنند که کودکان هم از این قاعده مستثنی نیستند. به عنوان والدین کودک باید به این موضوع توجه کنید. اما نگران نباشید زیرا راحت شدن از دست این عفونت زیاد زمان بر نیست! این

آیا تا به حال به بوتاکس کردن موهایتان فکر کرده اید؟ آیا می دانید کراتین مو بهتر است یا بوتاکس؟ بوتاکس مو درمانی برای جوان سازی مو است که باعث کاهش فر بودن و بهبود سلامت مو می شود و برای همه نوع مویی مناسب است. بوتاکس مو نسبت به درمان کراتینی (شیمیایی) اطمینان بخش تر است. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام به بررسی فواید و مزایای بوتاکس مو می پردازیم و تفاوت آن را با کراتین مو مورد

خشکی لب در کودکان پدیده ای طبیعی در زمستان است که در مکان هایی با رطوبت کم اتفاق می افتد. اگر کودکان به مدت طولانی سینه مادر را بمکند، ممکن است به خشکی لب دچار شوند. بسیاری از بزرگسالانی که دچار خشکی و ترک لب هستند، از مرطوب کننده لب و بالم لب برای کاهش خشکی لب در کودکان استفاده می کنند. اما آیا برای کودکان هم میتوان از مرطوب کننده لب استفاده کرد؟ والدین چگونه باید با ترک لب در کودکان برخورد کنند؟ فواید و مضرات خوردن زیاد خرما

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک

آمبلیوپی یا تنبلی چشم وضعیتی است که در آن، بینایی یک یا هر دو چشم فرد کم می شود و حتی با استفاده از عینک هم نمی توان

در پستانداران و انسان ها، گوش به صورت طبیعی ماده ای مومی شکل ب جرم گوش تولید می کند. تمیز کردن جرم گوش در کودکان و بزرگسالان در

کرم و انگل روده در کودکان به چه دلایلی بوجود می آید؟ راه های درمان و تشخیص وجود آن چیست؟ عفونت های حاصل از انگل روده، رایج ترین

گال در کودکان یا Scabies چیست؟ آیا مراقب رژیم غذایی و واکسیناسیون کودک نوپای خود هستید؟ آیا نگران این هستید که کودک نوپای بازیگوش تان بیماری را از

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

یک پژوهشگر طبّ سُنّتی می‌گوید: نباید در مصرف خرما زیاده‌ روی کرد؛ چراکه مصرف بسیار بالای آن باعث آسیب‌ دیدن کبد و طهال و افزایش فشارخون و ایجاد جوش در دهان و پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ محمود جهانشاهی داروساز و پژوهشگر طبّ سُنّتی اظهار داشت: در خرما، مقداری فیبر غذایی موجود است که برای سلامت دستگاه گوارش و تغذیه بسیار مناسب است.

این پژوهشگر طبّ سُنّتی متذکر شد: برای اینکه هر چه بهتر و از خواص خرما استفاده شود، بهتر است خرما را یک‌ شب کامل در آب خیس کنید و صبح روز بعد خرماهای خیس خورده، مانند شربت مصرف شود.

جهانشاهی خاطرنشان کرد: خرما مقدار قابل توجهی فولات یا همان اسیدفولیک به بدن می‌رساند که برای خون رسانی برای بدن لازم است و زنان هنگام بارداری مجبور می‌شوند، علاوه بر دریافت فولات از طریق غذا، قرص آن را نیز مصرف کنند.

وی با بیان اینکه فولات به عنوان ماده خون‌ساز در خرما موجود است، گفت: هر چند که مقدار آهن خرما آن چنان زیاد نیست اما برای خون‌سازی، بدن احتیاج به سه ماده مغذی فولات، آهن و ویتامین ۱۲ B دارد که در غذاهای حیوانی یافت می‌شوند و لذا برای این منظور باید از غذاهای متنوع استفاده کرد.فواید و مضرات خوردن زیاد خرما

جهانشاهی ادامه داد: ویتامین C یکی دیگر از مواد مغذی خرما است که این ویتامین برای جلوگیری از بیماری‌های خطرناک خونریزی دهنده لازم است و باید بدن هر فرد در طول روز، ۶۰ میلی‌گرم ویتامین C دریافت کند که تقریباً در هر ۱۰۰ گرم خرما ۱۴ میلی‌گرم ویتامین C موجود است.

این پژوهشگر طبّ سُنّتی در عین حال هشدار داد: نباید در مصرف خرما زیاده‌ روی کرد؛ چراکه مصرف بسیار بالای آن باعث آسیب رسیدن به کبد و طهال، افزایش فشار خون، ایجاد جوش در دهان و پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

او همچنین خاطر نشان کرد: خرما دارای قند زیاد است و از این رو کسانی که لوزالمعده حسّاسی دارند و یا آنهایی که بیماری قند در خانواده‌شان وجود دارد، باید کمتر از این میوه استفاده کنند.

خرما مقوم معده و جمع‌کننده آن است و کلسیم آن موجب تقویت و تسریع رشد کودکان می‌شود و نیروی بدنی بزرگسالان را افزایش می‌‌دهد.

ویتامین‌های خرما باعث افزایش قدرت بینایی می‌شود، از خشکی پوست و ناخن و موها جلوگیری و هوش را تقویت می‌کند.

زیاده‌روی در خوردن خرما فرد را به امراض سوداوی مبتلا می‌کند و گرفتگی کبد و طحال را به دنبال دارد. همچنین پوسیدگی دندان و جوش زدن داخل دهان از نتایج زیاد خوردن خرماست.

کسانی که گرمی زیاد اذیتشان می‌کند و با خوردن خرما بدنشان جوش می‌زند، می‌توانند با استفاده از مخلوط خرما و ماست که بسیار مفید و مغذی است، از مزیت خوردن هر دوی آنها برخوردار شوند.


ممنون بابت راهنمایی و اطلاعات مفید. شما

چه مقدار خرما در روز مفید. میباشد با توجه به سن ۵۵سال

سلام من لاغری دارم میخواستم بدونم خرما خوردن بعد از غذا باعث دیابت میشود

خیلی ممنون از لطف شما.

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.




خانه

موبایل

خرما را به عنوان یک مسکن و دارو برای تسکین درد و کمک به تورم تجویز می کنندفواید و مضرات خوردن زیاد خرما

 

خرما می تواند خواص سلامتی بسیار عالی داشته باشد. اگر در روز تنها ۳ عدد خرما بخورید نتایج آن را در خود می بینید. منابع غذایی موجود در خرما خواص این میوه کوچک بسیار شگفت انگیز است.

 

اگر در روز عادت به خوردن تنها سه عدد خرما داشته باشید دیگر با کمبود بسیاری از ویتامین ها در بدن خود مواجه نمی شوید. خرما شامل پتاسیم، فیبر، منگنز، ویتامین B-6 و منیزیم است.

 

خوردن خرما و بهبود دستگاه گوارشی خوردن خرما می تواند سلامت دستگاه گوارشی شما را بهبود دهد. خرما یکی از غذاهای عالی برای سلامت دستگاه گوارش است. اگر شما مشکلاتی مثل IBS، یبوست یا بسیاری دیگر از مشکلات گوارشی و دستگاه گوارش دارید. خرما می تواند علائم این مشکلات را کاهش دهد.

 

به علاوه خرما می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش داده و همچنین در مدت زمان بسیاری است که توسط پزشکان به عنوان درمان بواسیر توصیه می شود.

 

خرما یک مسکن درد است مدت زیادی است که خرما را به عنوان یک مسکن و دارو برای تسکین درد و کمک به تورم تجویز می کنند. محققان با مطالعه روی ۶۹ زن به این نتیجه رسیدن که اگر زنان از ۴ هفته قبل از زایمان خود خرما بخورند می توانند زایمان بهتری داشته و درد کمتری تجربه کنند. همچنین عادت به خوردن خرما می تواند اضافه وزن پس از زایمان شما را هم کاهش دهد.

 

خوردن خرما و عملکرد بهتر خرما بر اساس برخی مطالعات هنگامی که شما به اندازه کافی ویتامن یB6 کنید مغز کارکرد بهتری خواهد داشت. با کمک این ویتامین شما می توانید بهتر تمرکز کرده و خاطرات را بهتر به یاد بیاورید. به عبارتی این ویتامین در به یادآوری سریعتر و دقیق تر خاطرات کمک می کنند. خرما یک ذهن تیز و آماده را به شما ارزانی می دهد.

 

 

خرما بمبی از موادمغذی:

فواید خرما شامل بهبود یبوست، اختلالات روده، مشکلات قلبی، کم خونی، اختلال عملکرد جنسی، اسهال، سرطان شکم، و بسیاری شرایط دیگر می شوند. مصرف خرما برای افزایش وزن نیز گزینه خوبی محسوب می شود. این ماده غذایی سرشار از ویتامین های مختلف، مواد معدنی و فیبر است. این میوه خوشمزه حاوی چربی، کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس، و منیزیم است که همگی برای سلامت انسان مفید هستند. فواید چشمگیر خرما آن را به یکی از بهترین مواد تشکیل دهنده برای رشد عضلات مبدل کرده اند. مردم به روش های مختلف خرما را مصرف می کنند که از آن جمله می توان به ترکیب خمیر خرما با شیر، ماست یا همراه با نان یا کره که مزه این میوه را هر چه بهتر می سازند، اشاره کرد. مصرف خرما هم برای بزرگسالان و هم کودکان، به ویژه برای بهبود زخم یا بیماری، مفید است. خرما یکی از بهترین مواد غذایی با توانایی تنظیم فرآیند گوارش است. این میوه شیرین می تواند طی نیم ساعت پس از مصرف سطوح انرژی را به طور قابل توجهی افزایش دهد. انجمن سرطان آمریکا دریافت 2 تا 35 گرم فیبر در روز را توصیه می کند که می توان از طریق خرما آن را تامین کرد. همچنین گفته می شود، مصرف روزانه یک دانه خرما می تواند به حفظ سلامت چشم ها در طول زندگی کمک کند. اثر خرما در محافظت از مشکل شب کوری شناخته شده است.

 

 

 خرما در طب سنتی:از زمان های قدیم از خرما برای کاهش فشار خون و دیابت استفاده شده است در هند به عنوان ضدسرفه، خلط آور، آرام بخش، ملین و تحریک کننده مجاری ادراری و افزایش میزان ادرار کاربرد داشته است.مصریان باستان برای تقویت قوای جنسی و افزایش میزان باروری از خرما استفاده می کردند در طب سنتی امروزه هم از مخلوط خرمای خشک به همراه مغز بادام، دانه به، پسته و شکر به عنوان ماده ای مقوی برای خانم های باردار و مادران شیرده استفاده می گردد.مصرف خرما برای جلوگیری از سفید شدن زودرس مو، چین و چروک در پوست و ایجاد پوستی زیبا موثر است دانه خرما هم از ایجاد چروک در پوست خانم ها جلوگیری می کند.مصرف خرمای پخته به همراه فلفل سیاه و هل برای درمان سردرد، کمر درد، سرفه خشک، بی حالی، تب ملایم و بی اشتهایی توصیه شده است خوردن خرما به همراه صبحانه برای جلوگیری از سرماخوردگی و کاهش آسم بکار می رفت.مصرف مداوم آن برای کاهش میزان سرفه، میزان روماتیسم، مشکلات دستگاه ادراری، دستگاه گوارش و به خصوص التهابات معده، دستگاه تنفس و ناتوانی جنسی کاربرد دارد.بطور کلی خرما ماده ای مغذی، آرام بخش، خلط آور، ملین، تقویت کننده قوای جنسی بوده که برای درمان بیماری های تنفسی، سرفه، آسم، دردهای قفسه سینه، تب، فشار خون بالا، و خستگی موثر است.

 

 

گردآوری: بخش آشپزی بیتوته

asriran.com

منبع : 7ganj.ir


خوراکی های پرخاصیت

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .

زردک علاوه بر طعم بسیار دلنشینی که دارد و در غذاها از آن استفاده می شود دارای خواص بیشماری برای سلامتی افراد است

سعی کنید ماست را به صورت چکیده شده مصرف کنید زیرا بسیاری از عوارض آن کم خواهد شد

فواید و مضرات خوردن زیاد خرما

مصرف برخی مواد غذایی می تواند به راحتی چربی های اضافه اطراف شکم و کمر شما را از بین ببرد

نبات به دلیل داشتن طبع گرم برای افراد سرد مزاج بسیار مفید است و خواص ضد نفخ بسیاری دارد

یکی از معایب مصرف کنگر فرنگی برای مادران شیرده است و آن هم به دلیل عوض شدن طعم و مزه شیر مادر می باشد

پزشکان طب سنتی تاکید می کنند که در فصل پاییز و زمستان از انار و آب انار خیلی استفاده کنید

هل علاوه بر خوش طعم کردن غذاها فواید بسیاری برای بدن و سلامتی و همچنین درمان بسیاری از بیماری ها دارد

شاید برای شما هم عجیب باشد ولی خوردن پوست موز امری شایع در بین مردم جهان است و خواص بیشماری دارد

خرمالو از دسته میوه هایی است که پروتئین و کالری بالایی دارد ولی چربی آن پایین است

اختصاصی سایت نیک صالحی

تصاویر جدید و تازه منتشر شده از لیدی گاگا در ۱۳ سالگی و قبل شهرت در دوران نوجوانی را تماشا کنید.

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *