عوارض مكيدن سينه در بارداری

هنگام بارداری بدن‌تان دگرگونی‌های فراوانی را تجربه می‌کند. قفسه سینه گسترش می‌یابد، شکم‌تان کشیده می‌شود و اعضاء بدنی شما برای ساختن مکانی برای رحم در حال رشدتان، جابجا می‌شود. پستان‌های‌تان نیز شاهد دگرگونی‌های بسیاری است، چراکه برای پرورش و تغذیه فرزندتان آماده می‌گردد. بنابراین باید در انتظار چه تغییراتی در پستان‌ها باشیم؟ در ادامه به 6 نکته در مورد پستان ها در دوران بارداری اشاره می کنیم.

 

متاسفانه بسیاری از بانوان در سراسر دوران بارداری خود از درد و حساس بودن پستان‌های خود شکایت دارند. این حالت اغلب به عنوان پستان حساس یده می‌شود. البته ممکن است برخی از بانوان چنین افزایش حساسیتی را تجربه نکنند و برای برخی دیگر حتی برخورد تصادفی و تماس نیز بسیار ناراحت کننده باشد.

تجربه ناراحتی پستان طی سه ماهه اول بارداری بسیار معمول و شایع است. چنین پنداشته می‌شود که افزایش سریع میزان هورمون استروژن و پروژسترون باعث حساسیت و درد پستان ها در بارداری می‌شود. بله طبق معمول باید این ناراحتی را نیز از چشم تغییرات هورمونی بارداری دید. همان‌طوری‌که به سه ماهه دوم بارداری وارد می‌شوید، این ناراحتی تا حدودی مدیریت‌پذیرتر شده و بهبود یافته یا بطور کلی ناپدید می‌شود.

عوارض مكيدن سينه در بارداری

 

امکان دارد پستان‌های شما به زودی پس از هفته ششم رشد خود را آغاز کنند و این بزرگ شدن تا انتهای بارداری ادامه یابد. اکثر بانوان طی اولین بارداری متوجه می‌شوند که باید اندازه سوتین خود را حداقل یک سایز افزایش دهند. همان‌طوری‌که قفسه سینه و رحم شما برای ایجاد مکانی بزرگتر جهت اقامت جنین بزرگ می‌شوند، پستان ها نیز در دوره بارداری بزرگ تر می شوند تا خودشان را برای ساخت شیر آماده کنند. 

برخی از مادران در دوران بارداری متوجه رشد تدریجی پستان های خود می شوند، اما برای برخی دیگر این رشد حالتی متناوبی خواهد داشت. اگر در دوره‌ای از بارداری، رشد سریع پستان را مشاهده کردید، احتمالاً احساس خارش نیز خواهید داشت، چراکه پوست آن ناحیه به سرعت کشیده شده است. مرطوب نگه داشتن پوست پستان در دوران بارداری می‌تواند به بهبود حس آزاردهنده و خارش آن کمک کند. اگر از ابتدای بارداری بطور روزانه پوست پستانها و اطراف آنها را با لوسیون بدن یا روغن بدن یا روغن زیتون ماساژ دهید، با بزرگ شدن آنها دچار ترک های پوستی نخواهید شد، اما اگر فراموش کردید تا پوست شکم یا پستان ها را هر روز مرطوب نگه دارید، ممکن است دچار ترک های پوستی شوید، اما ممکن است با گذشت زمان و پس از زایمان بتدریج از بین بروند.

مراقبت از پستان ها در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد زیرا با رشد ناگهانی و دردناک شدن آنها کمی شرایط را برای مادر باردار دشوار می کند. در طی دوران بارداری باید هر دو ماه یک بار، سوتین جدید و مناسب بارداری تهیه کنید. اندازه‌گیری از سوی متخصص به شما کمک می‌کند که سایز مناسبی را جهت مراقبت از آنها به دست آورید. با انتخاب سوتین شیردهی می‌توانید در میزان هزینه های خود نیز صرفه جوئی کنید و پس از زایمان نیز از آن استفاده کنید. بسیاری از بانوان متوجه می‌شوند که نزدیک به انتهای سه ماهه اول و نزدیک به اواخر بارداری به سویتن جدیدی نیاز دارند.

 

بسیاری از مادران هنگام بارداری رگ‌های برجسته ای را روی پستان‌های خود مشاهده می کنند. این مسئله به علت افزایش جریان خون است، میزان حجم خون شما برای تامین نیازهای جنین تا انتهای بارداری تا حدود 5 درصد افزایش پیدا می‌کند. این مسئله رگ‌های شما را برجسته‌تر می‌سازد و می‌تواند به ویژه روی پستان‌ها و شکم شما چشمگیرتر باشد.

البته پس از زایمان یا زمانی‌که شیردهی پستانی را متوقف می‌کنید، این علائم کاهش می‌یابند. زیرا پس از این مقطع، نیاز به خون‌رسانی بیشتر، کاهش می‌یابد و کم‌کم متوجه می‌شوید که رگ‌های‌تان به حالت قبلی باز گشته‌اند.

 

همان‌طوری‌که پستان‌ها برای شیردهی آماده می‌شوند، نوک آنها نیز دچار تغییراتی می‌شود. نوک پستان و هاله دور آن احتمالاً هنگام بارداری تیره‌تر می‌شود و طی چند هفته آخر بارداری، زمانی که بدن‌تان برای زایمان آماده می‌گردد، اندازه نوک آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

طی اوایل بارداری، برآمدگی‌های کوچکی به برآمدگی‌های «مونتگومری» روی هاله رنگی اطراف نوک پستان پدیدار می‌شود. در واقع این‌ها غدد چربی هستند که برای دور کردن باکتری‌ها از این ناحیه، نوعی چربی را ترشح می‌کنند. این برآمدگی‌های کوچک نیز یکی از نشانه های اولیه بارداری بشمار می روند. 

 

ممکن است در هفته 16 بارداری پستان‌های شما برای تولید شیر بطور کامل آماده شده باشند. بنابراین ممکن است از این مرحله به بعد متوجه شوید که گاهی مایع کرم رنگی به کلستروم یا آغوز از نوک پستان ترشح می شود. کلستروم سرشار از انواع پادزهر هاست و فوراً پس از زایمان به کمک سیستم ایمنی نوزاد جاری می شود. تولید این شیر تا زمانی‌‌که چند روزی از زایمان شما بگذرد و شیر کامل جریان یابد، ادامه می‌یابد. اگر متوجه شدید که دچار ترشح کلستروم هستید، می توانید از پَد های مخصوص شیردهی استفاده کنید تا از لکه‌دار شدن لباس هایتان پیشگیری کنید. پد های شیردهی را می توان براحتی از داروخانه تهیه کرد. 

اگر همراه با ترشح ماده زرد یا سفید از نوک پستان، متوجه ترشح خون شدید، باید بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. گرچه این مسئله معمولاً جایی برای نگرانی ندارد، ولی مراجعه به پزشک جهت معاینه بی خطر است و اطمینان خاطر را به همراه دارد.

 

برخی از بانوان در دوران بارداری متوجه توده‌ای در پستان‌های خود می‌شوند. دلایل اصلی چنین اتفاقی عبارتند از، کیست‌ها، بافت لیفی و کیست‌های پُر از شیر. با وجود اینکه این توده ها معمولاً خوش‌خیم هستند و نباید موجب نگرانی مادر باردار شوند، اما بهتر است برای اطمینان خاطر تحت معاینه پزشک قرار بگیرید. اگر متوجه تغییری در این توده‌ها شدید یا توده جدیدی را احساس کردید با پزشکتان تماس بگیرید.

 

پستان ها باید طی دوران بارداری بطور مرتب معاینه شوند تا از وجود توده‌های پستانی آگاه شوید. البته این کار فوت و فن‌ خاص خود را دارد، شما به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید، زیرا پستان‌ها در دوران بارداری در حال تغییر و رشد هستند، بنابراین در این مقطع شناسایی آنها دشوارتر است. پیشنهاد می‌شود که تا پایان بارداری هر ماه پستان‌های خود را توسط پزشک یا ماما تحت معاینه قرار دهید تا در صورت بروز توده مشکوک به سرعت درمان را آغاز کنید.

 

مطالعه بیشتر: 

1- تغییرات پستان ها در دوران بارداری

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع: parents

علائم و ناراحتی های بارداری

علائم و ناراحتی های بارداری

علائم و ناراحتی های بارداری

علائم و ناراحتی های بارداری

علائم و ناراحتی های بارداری

سه ماهه سوم

پرسش و پاسخ بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

سلام من هفته 36 بارداری هستم و نوک سینه فرو رفته دارم البته یکی از آنها.. آیا ماساژ و تحریک نوک سینه برای آماده سازی نوک سینه برای شیردهی در دوران بارداری خطرناک است؟ و باعث زایمان زودرس می شود؟؟


تحریک نوک سینه ها در اواخر دوران بارداری می تواند موجب بروز انقباضات رحمی و زایمان زودرس شود. هنگامی که به اواخر دوران بارداری خود نزدیک می شوید، قبل از انجام این نوع تحریک، از پزشک خود سوال کنید.

یک راه برای حل این مشکل، مالیدن وازلین، پماد ضد باکتری یا روغن بچه بر روی آرئول به جز نوک سینه هاست برخی از خانم ها نوک سینه های تو رفته دارند و در طول دوران بارداری نگرانند که این امر شیر دادن را مشکل کند. 

معمولا، این مشکل قبل از تولد نوزاد خود به خود اصلاح می شود، ولی چند روش می تواند به این مسئله کمک کند.

عوارض مكيدن سينه در بارداری

از شست و انگشت اشاره ی یک دست برای به عقب بردن پوست اطراف آرئول (هاله سینه) استفاده کنید. اگر با این کار نوک سینه ها بیرون نیامد، با شست و انگشت اشاره ی دیگر خود به آرامی آن را بگیرید، به سمت بیرون بکشید و چند دقیقه ای آن را نگه دارید. این تمرین را چند بار در روز تکرار کنید.

می توانید کاپهای پلاستیکی مخصوصی بپوشید که برای سینه است (در اکثر داروخانه ها موجود است) و برای بیرون کشیدن نوک سینه ها طراحی شده است. یکی از این روشهای آماده سازی را برای مدت کوتاهی در طول سه ماهه ی دوم شروع کرده و سپس به تدریج به مقدار زمانی که بر روی سینه های خود کار می کنید، بیفزایید یا تا زمانی که نوک سینه ها به خودی خود بیرون بماند، کاپها را بپوشید.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج و لينک سايت مجاز است.

کودکان و نوجوانانی که درگیر اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) هستند، گاهی تا بزرگسالی با این علائم زندگی می کنند بدون این که حتی متوجه آن ها شوند. اگر چه SAD سومین اختلال سلامت ذهن رایج است، بسیاری از والدین و معلمان با علائم و نشانه های آن در کودکان و نوجوانان آشنا نیستند. اختلال اضطراب اجتماعی شامل ترس یا فوبیای شدید از موقعیت های اجتماعی یا عملکردی است. اگرچه بسیاری از نوجوانان اضطراب های نرمال ناشی از تغییرات بلوغ را تجربه می کنند، افرادی که

می دانید فیتوتراپی چیست؟ آیا می دانستید که واکنش نسبت به برخی از داروها چهارمین علت مرگ و میر در آمریکا است؟ با توجه به تحقیقات منتشر شده توسط دانشگاه هاروارد، احتمال واکنش نسبت به داروهای تجویزی حتی پس از آزمایش آن ها یک پنجم است. حتی داروهایی که به درستی تجویز شده بودند نیز باعث بستری شدن ۱.۹ میلیون نفر در هر سال می شدند، از این میان حدود ۸۴۰,۰۰۰ نفر تحت تاثیر عوارض جانبی دارو در بیمارستان بستری می شدند. تمام این ها

حملات پانیک اتک (وحشت زدگی) یا  از علائم اصلی اختلالات پانیک هستند، اما می توانند به علت سایر عارضه های سلامتی و بهداشتی نیز اتفاق بیفتند. این عارضه ها با علائم متنوع فیزیکی، احساسی و شناختی همراه هستند که طاقت فرسا و غیر قابل تحمل هستند اما برای کنترل آن ها راه های زیادی وجود دارد. کسب اطلاعات درباره نشانه های رایج پانیک می تواند سودمند باشد. به علاوه درباره علت وقوع آن و استراتژی های کنترل آن باید تحقیق کنید. در این مقاله از

فواید کلاژن چیست؟ کلاژن ، فراوان ترین پروتئین در بدن است که در استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود و در حالی که تکه ای از شام شب گذشته ممکن است سبب زیبایی بیش از حد نباشد، این قسمت ها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی هستند که می توانند پوست شما را فربه و نرم نگه دارند، از تشکیل سلولیت ها جلوگیری کرده و آنها را بهبود بخشند و مو و ناخن هایتان سریع تر رشد یابند و سالم تر باشند. بیایید

رژیم غذایی MIND چیست؟ براساس تحقیقات اخیر، حداقل یکی از سه مورد بیماری آلزایمر، در سراسر جهان قابل پیشگیری است. یکی از آشناترین چیزهایی که ما در مورد درمان طبیعی آلزایمر می دانیم، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ضد التهاب است. غذاهایی مانند سبزیجات، میوه، آجیل و ماهی سرشار از آنتی ‌اکسیدان ‌ها، چربی ‌های سالم و دیگر مواد فوتوشیمیایی هستند که از مغز در برابر بیماری آلزایمر، محافظت می کنند. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام به بررسی رژیم غذایی MIND

عوارض مكيدن سينه در بارداری

زایمان طبیعی در تمام دنیا جزء بهترین روش های زایمان است و نسبت به زایمان سزارین ارجحیت بیشتری دارد.با این حال یکی از عوارض زایمان طبیعی شل و

دالوکستین برای درمان افسردگی و اضطراب تجویز می شود. علاوه بر این برای بیماری ناراحتی اعصاب که در افراد دیابتی به وجود می آید مورد استفاده قرار می

غذاهای مناسب برای دیابتی ها کدامند؟ آیا دیابتی ها می توانند هر نوع غذایی که دوست دارند بخورند؟ چه وقت شام باشد یا ناهار و شما بیرون از

غذاهای مفید برای دل درد را می شناسید؟ هنگامی که دچار دل درد شده اید آخرین کاری که ممکن است به آن فکر کنید غذا خوردن است زیرا

با فواید کاهش وزن آشنایی دارید؟ آیا می دانید تنها کاهش 5 درصد کاهش وزن ، چه مزایا و تاثیراتی بر سلامتی شما می گذارد؟ شما لازم نیست

هر مادری، امیدوار است که دوران بارداری سالمی داشته باشد، اما گاهی اوقات عوارضی ناخواسته ایجاد می شود. دیابت بارداری یکی از شایع ترین

همانطور که می دانید هیدراته ماندن در دوران بارداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نوشیدن مایعات کافی در دوران بارداری برای حفظ سلامتی

لوبیا و دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و گندم کامل، دارای فیبر زیادی هستند و سطح قند خون شما را افزایش نمی دهند. این مواد کلسترول را پایین می آورند و به شما احساس خوبی می دهند.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

تمرین اسکات با تکیه به دیوار برای تقویت ران ها، مفاصل ران، ماهیچه های ساق پا و پایین تنه مناسب است. این تمرین ها

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *