فواید خوردن بادام هندی در بارداری

اگر به انواع بادام حساسیت ندارید مصرف بادام هندی در دوران بارداری فواید تغذیه ای بی شماری دارد به شرط آن که به اندازه از آن استفاده کنید.

مصرف بادام هندی در دوران بارداری مزایا و مضراتی دارد. دوران بارداری یکی از حساس ترین دوران های زندگی مادر و فرزند است. غذاهایی که زن در مواقع عادی به راحتی می تواند میل کند در دوران بارداری باید یا از بره غذایی حذف کند یا با مراقبت بیشتری مورد استفاده قرار دهد. یکی از این مواد غذایی بادام هندی است. در نت نوشت امروز از مزایا و مضرات مصرف بادام هندی در دوران بارداری بدانید.

بخوانید: خواص بادام تلخ

بادام هندی علاوه بر خوشمزگی دارای انواع ویتامین ها و موادمعدنی است که آن را به یک منبع انرژی برای زن باردار تبدیل می کند. علاوه بر مصرف بادام هندی در دوران بارداری مواد غذایی زیر خاصیت زیادی برای مادر و جنین دارد:

این ماده که تنظیم کننده کارکرد قلب، ماهیچه ها و کلیه ها است و مانع از بروز پره اکلامپسی preeclampsia در زنان باردار می شود.  یک زن باردار به ۳۵۰ تا ۳۶۰ میلی گرم منیزیم در روز نیاز دارد که در دوران غیر بارداری ۳۱۰ میلی گرم. است.  یک عدد بادام هندی حدود ۸۳ میلی گرم منیزیم دارد که حدود ۲۳ درصد میزان مورد نیاز زن باردار را تامین می کند.

فواید خوردن بادام هندی در بارداری

بخوانید: دانه های روغنی حاوی امگا ۳ را بشناسید

یک عدد بادام هندی ۱۸۷ میلی گرم پتاسیم دارد که ۳/۹ درصد نیاز روزانه بدن را تامین می کند. این ماده معدنی که تنظیم الکترولیت مایعات بدن را بعهده دارد، باعث عادی شدن کارکرد سلول ها، بافت ها، و اعضا بدن می شود. پایین بودن سطح پتاسیم در بدن باعث ایجاد فشارخون می شود که در دوران بارداری برای مادر و فرزند بسیار خطرناک است.

یک زن باردار به ۴۷۰۰ میلی گرم پتاسیم نیاز دارد.

بخوانید: خواص آرد بادام

برای قوی بودن دندان ها و استخوان های مادر و جنین فسفر ماده معدنی مهمی است. سلامت کلیه ها و جلوگیری از ایجاد عملکرد نادرست ژن ها از دیگر فواید وجود فسفر است. افراد بالای ۱۸ سال باردار به ۷۰۰ و اگر زیر ۱۸ سال باشد به ۱۲۵۰ میلی گرم فسفر در روز نیاز دارند. یک دانه بادام هندی ۱۶۸ میلی گرم فسفر دارد که بین ۱۳ تا ۲۴ درصد نیاز روزانه بدن زن باردار را تامین می کند.

یک عدد بادام هندی تقریبا ۱/۶۴ میلی گرم روی دارد که برابر ۱۳ درصد مورد نیاز بدن یک شخص بالغ است. زن باردار به ۱۱ تا ۱۲ میلی گرم روی در روز نیاز دارد. این ماده معدنی اهمیت زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن، سامت خون و از بین بردن لخته خون به عهده دارد. در مواقع عادی یک شخص بالغ فقط به ۸ میلی گرم روی به طور روزانه نیاز دارد.

مزایا و مضرات مصرف بادام هندی در دوران بارداری

این ماده معدنی که هسته اصلی داشتن استخوان های سالم است، برای انقباض و انبساط دیواره رگ ها و سیستم عصبی هم نقش حیاتی بازی می کند. یک زن باردار هر روز به ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارد. مصرف کم کلسیم در دوران بارداری خطر پره اکلامیسی را در زن باردار افزایش می دهد. یک عدد بادام هندی ۱۰ میلی گرم کلسیم دارد که فقط ۱ درصد نیاز روزانه بدن را تامین می کند. به همین دلیل در طول دوران بارداری مادر باید لبنیات و سبزی های حاوی کلسیم میل کند.

بخوانید: خواص آجیل برای قلب و سلامتی بدن

یک عدد بادام هندی ۱/۸۹ میلی گرم آهن دارد که تقریبا ۷ درصد نیاز بدن به آهن را تامین می کند. برای تشکیل سلول های خون، و گردش اکسیژن در اعضا، بدن به آهن نیاز دارد. زنان باردار به منظور پیشگیری از کم خونی، خستگی و ضعف باید از این ماده معدنی استفاده کنند. هر زن باردار روزانه به ۲۷ میلی گرم آهن نیاز دارد. در صورتی که در مواقع غیر بارداری این نیاز فقط ۱۸ میلی گرم است.

بخوانید: خواص بادام زمینی برای کودکان و بزرگسالان و زنان باردار

یکی دیگر از ویتامین های ضروری بدن ویتامین B9 یا فولیت folate است که برای زنان باردار اهمیت بیشتری هم پیدا می کند. رشد سیستم عصبی جنین وابسته به این ویتامین است. مهره شکاف دار از دیگر مشکلاتی است که در صورت کمبود این ویتامین برای جنین عارض می شود.

برای لخته شدن خون هنگام خونریزی بدن به ویتامین K نیاز دارد. یک عدد بادام هندی ۹/۷ میکرو میلی گرم ویتامین K دارد که حدود ۱۰ درصد میزان مورد نیاز بدن است. بدن زن در دوران بارداری به ۹۰ میکرو گرم ویتامین K نیاز دارد.

بادام هندی از نظر ماده معدنی حس دانه با ارزشی است. زن باردار باید در طی روز ۱۰۰۰ میکروگرم مس مصرف کند که ۶۲۲ میکروگرم آن در بادام هندی موجود است. هر شخص بالغ به ۹۰۰ میکروگرم مس نیاز دارد که یک عدد بادام هندی ۶۲ درصد آن را تامین می کند.

بخوانید: خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت

۳۰ گرم بادام هندی حدود ۸ گرم فیبر و ۱۵۵ کیلوکالری انرژی دارد. به همین دلیل برای تامین انرژی منبع غذایی خوبی است که خستگی را برطرف می کند. ولی مصرف زیاد آن باعث چاقی می شود.

زنان بارداری که لاغر هستند و کاهش وزن دارند یکی از راه های خوب برای رسیدن به تناسب اندام و افزایش وزن متناسب مصرف بادام هندی در دوران بارداری است. در صورتی که زن باردار کم وزن باشد جنین نیز وزن کمی خواهد داشت. اگر شاخص توده بدنی زن کمتر از ۱۸/۵ باشد لاغر محسوب می شود و باید وزن خود را افزایش دهد.

به طور معمول یک زن باردار که کمبود وزن ندارد در طول بارداری بین ۱۲/۵ الی ۱۸ کیلوگرم اضافه وزن خواهد داشت.

در صورتی که وزن تان کم است باید با کمک متخصص زنان و یک مشاور تغذیه از یک بره غذایی مناسب استفاده کنید تا کمبود وزن تان جبران شود و خطری برای جنین بوجودنیاید.

یادتان باشد یک قاشق غذاخوری کره بادام هندی ۹۴ کالری دارد. یک مشت بادام هندی حدود ۱۶۰ کالری دارد. همین مقدار بادام هندی بوداده ۱۶۴ کالری انرژی دارد. به همین دلیل مواظب باشید با مصرف بیش از حد آن خود را به خطر نیندازید و دچار اضافه وزن نشوید که از دست دادن آن مشکل تر اضافه کردن وزن است.

شاخص توده بدنی ۱۸/۵ تا ۲۴/۹ یعنی وزن متعادل و شاخص توده بدنی بالای ۲۵ اضافه وزن را نشان می دهد.

با وجودی که بادام هندی یک منبع غذایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی ضروری و نیز منبع انرژی محسوب می شود و برای دوران بارداری هم توصیه می شود، معهذا به منظور پیشگیری از چاقی و فشارخون باید مصرف بادام هندی در دوران بارداری را در حد متعادل نگاه دارید که در حدود یک مشت به طور روزانه است. دلیل آن هم میزان چربی اشباع شده بادام هندی است.

مصرف بیش از اندازه چربی های اشباع شده منجر به کلسترول می شود که در پی آن کبد چرب و گرفتگی عروق و رگ ها و نیز فشارخون بروز می کند. بهتر است طوری بره ریزی کنید که فقط ۱۰ درصد مواد غذایی مورد نیاز بدن تان از چربی اشباع شده تشکیل شده باشد.

علاوه بر مشکلات برای زنان باردار، جنین نیز در معرض چاقی قرار می گیرد که پس از به دنیا آمدن بیماری های مثل دیابت و فشارخون شانس بیشتری برای بروز در او حتی در سنین نوجوانی و جوانی پیدا می کند.

بعضی افراد به انواع بادام حساسیت دارند. مواظب مصرف بادام هندی در دوران بارداری باشید و در صورت هر گونه نشانه حساسیت مثل درد در شکم، انقباضات شکمی، گیجی، استفراغ و تهوع، مشکل در بلع، خارش، اشک ریزی، قرمزی پوست، آب ریزش بینی و تنگی نفس سریعا مادر را باید به پزشک برسانید. آنافیلاکسی نیز شوک بر اثر حساسیت به مواد غذایی است که باعث افت شدید فشارخون، تنفس نظم و حتی کما می شود که نیازمند فوریت های پزشکی است.

بخوانید: نشانه های حساسیت به بادام زمینی

اگر سابقه حساسیت به بعضی از مواد غذایی از جمله بادام دارید بهتر است از آجیل ها، میان وعده ها، کرم ها، سس، غذاهای آسیایی، بستنی، کیک، انواع بیسکویت ، شیرینی و شکلات که حاوی بادام هندی یا بادام زمینی است استفاده نکنید.

منبع: curejoy.com

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر جوابی برای من داده شد مرا از طریق با خبر کن

فواید خوردن بادام هندی در بارداری


Current ye@r *


Leave this field empty

شاید عاشق شدن آخرین فرصت هرکسی برای آدم بودن است. شما هم موافقید؟»

«متری شیش و نیم» به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی سید جمال ساداتیان و گروه بازیگری پیمان معادی، نوید

همان قدر که «در دنیای تو ساعت چند است؟!» فیلم عام تر و جهان شمول تری بود و به همین میزان مخاطب

سرخپوست دومین فیلم داستانی بلند نیما جاویدی است. این فیلم با بازی نوید محمدزاده، پری ناز ایزدیار، مانی حقیقی، ستاره پسیانی

فیلم غلام رضا تختی جدید ترین ساخته‌‌ی بهرام توکلی و نویسندگی و تهیه کنندگی سعید ملکان به زندگی و مرگ جهان پهلوان

رژیم لاغری نظامی یک رژیم کالری-محدود است که برای رسیدن به کاهش سریع وزن

در نت نوشت امروز با چالش رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم همراه باشید.

در ۳۰ روز با رژیم مدیترانه ای به آرزوی لاغری برسید! روز پانزدهم. اگر

میلاد صدرعاملی کارش را با دستیاری در فیلم دختری با کفش های کتانی ساخته

اگرچه Galaxy S1 هنوز به طور رسمی معرفی نشده است، اما طبق اخبار درز

© 219 – Netnevesht


کاربری


رمز عبور

مرا به خاطر داشته باش

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟


کاربری یا :


ورود| ثبت

بادام هندی مانند بسیاری از آجیل ها دارای مواد معدنی و ریز مغذی های فراوان می باشد. بسیاری از خانم های باردار تمایل به خوردن آجیل در دوران بارداری دارند. برای آشنایی با فواید و مضرات بادام هندی در بارداری همراه ما باشید.

بارداری شرایطی را به لحاظ تغذیه ای و گوارشی در فرد ایجاد می کند که طبیعتاً بسیاری از مواد غذایی باید از بره حذف و یا کمتر شوند. تقریباً تمام مادران از راهنمای تغذیه ماه اول بارداری بهره می برند. چون این دوره بسیار حائز اهمیت می باشد.

این ویتامین همان ویتامین B9 می باشد و از ویتامین های ضروری در بارداری است. با مصرف بادام هندی در دوران بارداری می توانید این ویتامین را به میزان کافی دریافت کنید. کمبود این ویتامین سبب مهره ناقص و اشکال در ستون فقرات جنین می گردد.

فواید خوردن بادام هندی در بارداری

از مواد معدنی مهم و بسیار کاربردی در تقویت سیستم ایمنی بدن است. زن باردار باید روزانه ۱۱ تا ۱۲ میلی گرم از این ماده را دریافت کند. یک عدد بادام هندی ۱.۶ میلی گرم روی را در اختیار یک زن باردار می گذارد.

یک بادام هندی ۹.۷ میکرو میلی گرم از این ماده ضروری بدن را در اختیار زن بارار می گذارد. یک خانم باردار روزانه به مصرف ۹۰ میگرو گرم از ویتامین K احتیاج دارد. این ویتامین برای جلوگیری از خونریزی کاربردی است و نمی توان ضرورت آن را برای بدن نادید گرفت. با این شواهد مصرف بادام هندی در بارداری مفید می باشد.

ماده معدنی باارزشی در ایام بارداری است که زن باردار باید آن را به میزان ۳۵۰ تا ۳۶۰ میلی گرم در روز دریافت کند. این ماده از مسمومیت در بارداری(پره اکلامپسی) ممانعت می کند. یک بادام هندی به شکل متوسط ۸۳ میلی گرم از این نیاز روزانه را در اختیار شما قرار می دهد. منیزیم سبب فعالیت ماهیچه، قلب و کلیه به طور صحیح می گردد.

زن باردار برای رشد جنین و سلامت خودش به ۲۷ میلی گرم آهن به شکل روزانه احتیاج دارد. ۱.۸۹ میلی گرم آهن در هر عدد بادام هندی نهفته است. کم خونی در بارداری خطرناک است. از این رو باید به دریافت این ماده مهم در دوران بارداری توجه شود.

کمبود پتاسیم در بدن سبب اختلال در فشار خون، فعالیت سلول ها و اعضای بدن می گردد. یک عدد بادام هندی در دوران بارداری (۱۸۷ میلی گرم پتاسیم) پاسخگوی دریافت پتاسیم مورد نیاز برای زن باردار است. نیاز روانه یک زن باردار به پتاسیم برابر با ۴۷۰۰ میلی گرم می باشد.

زن باردار با مصرف یک عدد بادام هندی در بارداری معادل ۶۲۲ میکروگرم از مس را دریافت می کند. زن باردار برای سلامتی خود و جنین نیاز به تامین این ویتامین در حدود ۱۰۰۰ میکروگرم دارد.

کلسیم برای داشتن سیستم عصبی سالم، تشکیل استخوان و مورد نیاز است. یک زن باردار روزانه باید ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت کند. حدود ۱۰ میلی گرم از کلسیم در یک عدد بادام هندی نهفته است.

فسفر برای شکل گیری جنین، استقامت استخوان و دندان مادر و جنین، فعالیت بی نقص کلیه ها و همین طور جلوگیری از مشکلات مربوط به ژن ها ضروری است. این ماده باید به اندازه ۷۰۰ میلی گرم(در زنان باردار بالای ۱۸ سال) و ۱۲۵۰ میلی گرم(در زنان باردار زیر ۱۸ سال) دریافت گردد. یک بادام هندی  این میزان نیاز را در حد ۱۶۸ میلی گرم جبران می کند.

فراموش نکنید محصولات دیگر بادام هندی در بارداری مانند کره بادام هندی، بادام هندی بو داده و دارای کالری زیادی می باشند. سوزانده نشدن این کالری در ایام بارداری رابطه مستقیم با اضافه وزن بعد از زایمان دارد.

البته حساسیت به بادام هندی را نیز باید در این دوران جدی بگیرید. چون سبب عوارضی مانند آبریزش چشم، تنگی نفس، قرمز شدن پوست، اشکال در خوردن، اسپاسم شکم، استفراغ، حالت تهوع و گیجی می گردد. این حالات می تواند فشار خون را به شدت پایین آورد و حتی وضعیت کما را ایجاد کند.

در این مطلب با مضرات و فواید بادام هندی در دوران بارداری آشنا شدید. با اطلاع از خواص بادام هندی می توانید برای مصرف روزانه آن بره ریزی کنید و از این طریق ویتامین های آن را در حد نیاز و بدون ضرر دریافت نمایید.

منبع : آرگا



با بهترین مراکز خرید پاتایا آشنا شوید


یک ایده شیک، انتخاب شاه گیوه پاشنه بلند با زیره و‌ پاشنه چرم


غار نیاح مالزی شاهدی برای زندگی 4 هزار ساله انسان ها!



قبل از خانه تکانی و نظافت عید نوروز بخوانید



با انواع رنگ موی عید نوروز 98 آشنا شوید



چطور عسل طبیعی با کیفیت بخریم؟

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

فواید خوردن بادام هندی در بارداری

خواص بادام هندی خام خواص بادام هندی سفید خواص بادام هندی چیست خواص بادام هندی برای کودکان اشو یا بادام هندی به دلیل طعم منحصر به فردش یکی از آجیل‌های محبوب مردم کشور ما و دیگر کشورها است. این آجیل به شکل لوبیا و کلیوی شکل بوده که در پایین یا زیر میوه‌ درختی که بلارد دارد، یافت می‌شود. موطن اصلی درخت بادام هندی، آمریکای جنوبی و برزیل می‌باشد که توسط پرتقالیها به سایر نقاط دنیا صادر شده است. 


 


 


 

فواید خوردن بادام هندی در بارداری


خواص بادام هندی برای کاهش وزن


 

بر خلاف باور عموم مردم که می گویند مصرف منظم بادام هندی موجب اضافه وزن و چاقی می شود، تحقیقات نشان داده است که این تصورات نادرست است. در واقع هرچند بادام هندی سرشار از چربی های مفید و فیبر می باشد و هر 3 گرم آن حدود 16 کالری انرژی دارد ولی اگر در چهارچوب یک تغذیه متعادل و سالم مصرف شده و در خوردن آن زیاده روی نشود به خوبی گرسنگی را برطرف کرده و به این ترتیب می تواند به کاهش وزن هم کمک کند. در واقع زمانی که مقداری بادام هندی می خورید تا مدتی سیر می شوید و دیگر نیازی نیست به سمت مصرف مواد غذایی پرکالری بروید یا ریزه خوار بکنید.


 


خواص بادام هندی در بارداری


 

بادام هندی مغز گیاهی خوشمزه و پرطرفدار بوده، مصرف آن به عنوان تنقلات و میان وعده در بین مردم رایج است و می توان آن را به سهولت از مغازه ها، فروشگاه ها و شیرینی فروشی ها تهیه نمود. ارزش غذایی بالا و خواص بیشمار بادام هندی باعث شده است، مصرف بادام هندی در دوران بارداری به عنوان یک قرص ویتامین طبیعی شناخته شود به طوریکه، حدود 3 گرم بادام هندی حاوی بیش از 4 گرم پروتئین، 9 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی سالم، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مفید و لازم برای رشد جنین است. به همین دلیل مصرف آن در طی بارداری بسیار مفید خواهد بود.


 


 


خواص بادام هندی برای قلب


 

به طور کلی آجیل ها به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع برای سلامت قلب مفید هستند. مصرف منظم بادام هندی با کاهش احتمال ابتلا به کلسترول بالا و چاقی به حفظ سلامت قلب کمک می کند. مصرف بادام هندی می تواند به کاهش کلسترول LDL (کلسترول بد) و افزایش کلسترول HDL (کلسترول خوب) کمک کند. دانشمندان همچنین بر این اعتقادند که بادام هندی در کاهش سطح استرس اکسیداتیو و التهاب موثر بوده و از این طریق به حفظ سلامت قلب کمک می کند. علاوه بر این، منیزیم و لینولنیک اسید موجود در بادام هندی فشار خون را کاهش می دهد. پس برای پیشگیری از بیماری های کرونری قلب، هفته ای ۴ بار و هر بار به اندازه یک مشت بادام هندی خام بخورید.


 


کاهش فشار خون بالا با خواص بادام هندی


 

بادام هندی فشار خون بالا را کاهش می دهد و علاوه براین منیزیم موجود در بادام هندی فشار خون را تنظیم می کند و خطر ابتلا به سکته قلبی را کاهش می دهد.


 


 


سلامت استخوان ها با خواص بادام هندی


 

همانطور که می دانیم کلسیم برای سلامت استخوان ها مفید و ضروری است ولی جالب است که بدانید منیزیم نیز برای حفظ سلامت استخوان ها نقش مهمی دارد و حدود 2/3 از منیزیم موجود در بدن در درون استخوان ها یافت می شود. وجود منیزیم برای متابولیسم کلسیم در بدن ضروری است و کلسیم موجود در بدن برای انقباض عضلانی و منیزیم نیز برای انبساط عضلانی مفید است. در نتیجه از جمله خواص درمانی بادام هندی می توان به نقش آن در سلامت استخوان ها اشاره کرد.


 


خواص بادام هندی برای مو، پوست، و سلامتی


 

روغن بادام هندی به دلیل اثر اعجاب‌انگیزش بر پوست و مو در سراسر جهان مشهور است. علاوه‌ بر این‌که روغن بادام هندی باعث افزایش استحکام پوست و ماهیچه‌ها می‌شود، هم‌چنین مقدار ملانین را به اندازه‌ی مناسب در بدن تنظیم می‌کند؛‌ ملانین رنگدانه‌ای مهم است که می‌تواند باعث پیری زودرس شود. روغن بادام هندی سرشار از مس است؛ به همین دلیل کیفیت رنگ موهای‌تان را بهبود می‌بخشد و همان رنگ مشکی زیبا را که همیشه آرزوی‌اش را داشته‌اید برای موهای‌تان به ارمغان می‌آورد. هم‌چنین این روغن معطر حاوی اسید لینولئیک است که به موها‌ی‌تان ظاهری نرم و ابریشمی می‌بخشد و آن را درخشنده و زیبا می‌کند. آیا شما از ریزش مو و طاسی رنج می‌برید؟ شاید باورش برای‌تان سخت باشد، ولی روغن بادام هندی در این مورد نیز می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد.


 


 


جلوگیری از سرطان با خواص بادام هندی


 

چه کسی فکرش را می‌کند که بادام هندی بتواند واقعا از یکی از وحشتناک‌ترین بیماری‌هایی که تاکنون در دنیا کشف شده است، پیشگیری کند؟ از لحاظ علمی ثابت شده است، بادام هندی به میزان زیاد حاوی پروآنتوسیانیدین، نوعی فلاونول است که از تقسیم و گسترش سلول‌های سرطانی در بدن جلوگیری می‌کند. یکی از انواع مهم سرطان که بادام‌هندی می‌تواند از بروز آن پیشگیری کند، سرطان روده‌ی بزرگ است؛ بادام‌هندی با مبارزه علیه سلول‌های سرطانی می‌تواند از گسترش آن‌ها جلوگیری نماید. این قطعا یکی از بهترین خواص و فواید بادام‌هندی برای سلامتی است که می‌تواند جان‌تان را نجات دهد.


 


سلامت قلب و عروق با خواص بادام هندی

فواید خوردن بادام هندی در بارداری


 

بادام هندی منبع خوبی از ویتامین K است که به تنظیم انعقاد خون و شرایط ناشی از آن کمک می کند. کاشو فشار خون بالا را کاهش می دهد چرا که به عنوان یک دیوروتیک یا مُدر خوب مطرح می باشد و علاوه بر این عواملی هم چون منیزیم و لینولنیک اسید نیز در آن یافت می شود که از عوامل تنظیم کننده ی فشار خون هستند. پس برای پیشگیری از بیماری های کرونری قلب، هفته ای 4 بار و هر بار به اندازه ی یک مشت بادام هندی بخورید. به طور کلی آجیل ها به دلیل داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع برای سلامت قلب مفید هستند.


 


 


 


 

خواص بادام هندی در بدنسازی , خواص بادام هندی در طب سنتی

خواص بادام هندی در بدنسازی , خواص بادام هندی در طب سنتی

خواص بادام هندی در بدنسازی , خواص بادام هندی در طب سنتی

خواص بادام هندی در بدنسازی , خواص بادام هندی در طب سنتی


 


 


 

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تغذیه بارداری در طول این دوره حساس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای رشد و سلامت جنین مصرف مواد غذایی مناسب این دوره توسط مادر الزامی است. این مساله در ماههای اول که رشد و تغییرات جنین سریع تر است از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بادام هندی محتوای ترکیبات ارزشمندی است که برای این دوران ضروری می باشد. در این مطلب به خواص بادام هندی در بارداری می پردازیم.

هر ۳۰ گرم بادام هندی در حدود ۴ گرم پروتئین، ۹ گرم کربوهیدرات، ۱۳ گرم چربی سالم، مواد معدنی ضروری و انواع ویتامین های مورد نیاز بدن است.  مصرف بادام هندی در بارداری نیاز مادر و جنین را به مواد ضروری بدن تامین می کند از این رو بادام هندی را می توان یک قرص ویتامین طبیعی دانست.

خرید بادام هندی از لیمولند

#section_237911795 {
padding-top: 5px
padding-bottom: 5px
margin-bottom: px
min-height: px
background-color: rgb(245, 245, 245)
}

@media (min-width:85px) {

#section_237911795 {
min-height: px
}

}

فواید خوردن بادام هندی در بارداری

خاصیت ضد باکتریایی بادام هندی در پیشگیری از عفونت در بارداری بسیار موثر است. یکی از مشکلات شایع در بارداری، عفونت های باکتریایی است که نیاز به درمان دارویی دارد. بانوان باردار می توانند با خوردن بادام هندی خود و جنین را در برابر عفونت بارداری بیمه کنند.

میزان کلسیم و منیزیم موجود در بادام هندی می تواند در رشد استخوانی جنین تاثیر مثبت داشته باشد و مانع از تخریب استخوان های مادر شود. بانوان باردار با رژیم غذایی طلوب، در معرض خطر پوسیدگی دندان و کم شدن تراکم استخوانی قرار دارند.

خوردن روزانه یک مشت بادام هندی، انرژی مورد نیاز زنان را در طول بارداری تامین می کند. نشاط و سرزندگی مادر در سلامت جنین نقش دارد. گرفتگی عضلانی، سر درد، فشارخون، خستگی و دردهای عضلانی در بارداری با بادام هندی به سراغ تان نخواهد آمد.مادران پر انرژی و سالم، زایمان کم خطرتری را تجربه می کنند.

نکته: بادام هندی بدون ایجاد چاقی و افزایش وزن، انرژی مورد لزوم زنان باردار را تامین می کند و جایگزین مناسبی برای خوراکی های ناسالم است. توصیه می‌شود از خواص بادام هندی در بارداری بخصوص ماه‌‌های اول نهایت استفاده را بکنید.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیمولند یک فروشگاه آنلاین آجیل و خشکبار است، که با هدف عرضه بهترین و مرغوب ترین انواع آجیل و مغزها فعالیت می کند. «مجله سلامتی» لیمولند نیز در راستای بهبود سبک زندگی شما اقدام به جمع آوری و انتشار آنلاین جدیدترین مطالب آموزشی از معتبرترین منابع می کند.

 

: Info [at] limooland [dot] com


کاربری یا آدرس *


گذرواژه *


ورود

مرا به خاطر بسپار


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


آدرس *


گذرواژه *

Your personal data will be used to support your experience throughout this website, to manage access to your account, and for other purposes described in our سیاست حفظ حریم خصوصی.


عضویت

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *