عوارض مصرف گلاب

در مورد جراحی پلک یا بلفاروپلاستی  چه می دانید؟ چه کسانی کاندید مناسبی برای این جراحی هستند؟ با عوارض این جراحی آشنایی دارید؟ آیا می دانید پس از جراحی چه کارهایی باید انجام دهید و چه مراقبت هایی لازم است؟ عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی ، یک روش جراحی است که به وسیله اصلاح پوست، چربی یا ماهیچه در آن ناحیه، ساختار پلک را تغییر می دهد.  در این مقاله از بخش زیبایی و چشم پزشکی دکتر سلام، تمام چیزهایی را که شما باید قبل

در مورد روش های درمانی جوش های سرسیاه چه می دانید؟ چگونه میتوان جوش های سرسیاه بینی، چانه و حتی کمر را از بین برد؟ جوش های سرسیاه برآمدگی های کوچکی روی پوست هستند که به هنگام بسته شدن منافذ به وجود می آیند. هر کدام از منافذ بدن دارای یک کیسه مویی بسیار ریز و غده ای می باشد که چربی ترشح می کند، ماده ای که به آبرسانی و نرمی پوست کمک می کند. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست وموی دکتر

می دانید علت بوی بد دهان در کودکان چیست؟ صورت زیبایی را تصور کرده، سپس بوی بدی را تصور کنید! اصلا جالب نیست، مگر نه؟ بوی بد دهان، در هر سنی و بخصوص در سنین کودکی بسیار آزار دهنده است و از جذابیت کودک می کاهد. بوی بد دهان در کودکان نوپا، غیر معمول نیست. اغلب اوقات، بهداشت دهانی ضعیف دلیلی بر آن است، اما علت های دیگری نیز برای آن وجود دارد. خبر خوب این است که در اغلب موارد هیچ پیشگیری جدی وجود

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

عوارض مصرف گلاب

در مورد جراحی پلک یا بلفاروپلاستی  چه می دانید؟ چه کسانی کاندید مناسبی برای این جراحی هستند؟ با عوارض این جراحی آشنایی دارید؟ آیا می دانید پس از

موتور جستجوی دکتریاب امکان جستجوی بهترین متخصصان پزشکی و روانپزشکی در رشته های مختلف را فراهم کرد. اگر در تهران یا سایر شهرهای ایران بدنبال بهترین متخصص پزشکی

در مورد فنگ شویی اتاق نشیمن  چه می دانید؟ طرفداران پر و پا قرص فنگ شویی، از انتخاب گیاهان خانگی که شانس و اقبال خوبی را به همراه

بهترین گیاهان فنگ شویی کدامند؟ ما پیش از این می دانستیم که برخی از گیاهان به معنای واقعی کلمه، توانایی تمیز کردن هوا را دارند. گیاهانی که قابلیت

آتروفی یا تحلیل عضلات به معنی کاهش توده های عضلانی در اثر نبود فعالیت بدنی یا تغذیه مناسب است. این بیماری در افرادی که شیوه زندگی کم تحرکی

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

جستجوی پیشرفتهنکات جستجو ارسال بازخورد

گلاب به مایعی شفاف، بدون رنگ، خوشبو و معطر گفته می شود که از گل رز محمدی به دست می آید و به عنوان گران ترین اسانس در دنیا شناخته می شود.

گلاب فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص درمانی عرق گلاب را برای سلامتی، دوران بارداری، چشم و سرماخوردگی توضیح داده ایم. همچنین با انواع ماسک گلاب برای پوست صورت و تقویت موهای سر آشنا خواهید شد. در ادامه همراه ما باشید :

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 2 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

استفاده بیش از حد از صابون ها و پاک کننده های صورت می تواند تعادل پوست را به هم بزند و باعث رشد باکتری هایی شود که عامل ایجاد آکنه و جوش صورت هستند.

گلاب خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد و با از بین بردن باکتری های پوست و کاهش چربی پوست به درمان آکنه و جوش صورت و همچنین جای جوش کمک می کند.

عوارض مصرف گلاب

ماسک گلاب و آب لیمو ترش برای جوش صورت

1 چای خوری آب لیمو ترش تازه را با 1 قاشق چایخوری گلاب ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

ماسک گلاب و زعفران

نصف فنجان گلاب را با یک قاشق چای خوری زعفران دم کشیده ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

ماسک گلاب و آلوئه ورا برای جای جوش

1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با 1 قاشق غذاخوری گلاب با هم ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 2 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

تونر ها با آب رسانی به پوست صورت باعث پاک سازی پوست صورت می شوند و آلودگی ها و چربی پوست را کاهش می دهند، گلاب یک تونر طبیعی است که باعث آبرسانی و پاکسازی پوست صورت می شود.

ماسک گلاب و گلیسیرین

اگر پوست خشک دارید؛ 5 میلی لیتر گلیسیرین را با 3 میلی لیتر گلاب ترکیب کنید، مقداری از آن را بر روی پوست صورت بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با یک دستمال به آرامی پاک کنید.

ماسک گلاب و سرکه سیب

اگر پوست چرب دارید؛ 5 میلی لیتر سرکه سیب را با 3 میلی لیتر گلاب ترکیب کنید و مقداری از آن را بر روی پوست صورت بمالید و خوب ماساژ دهید سپس پوست صورت را با یک دستمال به آرامی پاک کنید.

گلاب یک آبرسان و مرطوب کننده ی طبیعی پوست محسوب می شود، گلاب بافت پوست را بهبود بخشیده و خشکی پوست را درمان می کند.

ماسک گلاب و روغن زیتون

3 قاشق غذاخوری گلاب را با 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و آن را بر روی پوست بمالید.

خواص ضد التهابی و خنک کننده گلاب علاوه بر پاکسازی پوست صورت می تواند به راحتی به درمان پف زیر چشم کمک کند.

کافی است دو پد پنبه ای را به گلاب آغشته کنید و بر روی چشم ها بگذارید و پس از 1 تا 15 دقیقه بردارید.

گلاب دارای خواص ضد التهابی می باشد که برای پوست حساس مفید بوده و به درمان قرمزی پوست کمک می کند.

ماسک گلاب و خیار و عسل برای پوست خشک

نصف خیار رنده شده را با 2 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

گلاب یکی از بهترین درمان های طبیعی برای کاهش چربی پوست و درخشان تر شدن رنگ پوست صورت می باشد.

ماسک گلاب و سرکه سیب برای پوست چرب

1 قاشق غذا خوری سرکه سیب را با نصف فنجان گلاب ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

گلاب ماده ای طبیعی برای پاکسازی پوست صورت از آلودگی ها بوده و علاوه بر این با حذف رادیکال های آزاد به کاهش چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

ماسک گلاب و عسل

3 قاشق غذاخوری گلاب را با 4 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و بر روی پوست صورت و گردن بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید، این ماسک علاوه بر جوان سازی پوست باعث روشن تر شدن رنگ پوست می شود.

اگر از بیماری های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس رنج می برید، گلاب به دلیل خواص ضد التهابی قوی می تواند برای درمان این بیماری ها مفید باشد.

گلاب خواص خنک کنندگی دارد و برای درمان آفتاب سوختگی مفید می باشد، گلاب می تواند پوست شما را آرام کند و سرعت بهبود را افزایش می دهد.

ماسک گلاب و ریحان

1-15 برگ ریحان کوبیده و له شده را با 2 میلی لیتر گلاب ترکیب کنید و بگذارید چند ساعت در یخچال بماند، سپس آن را بر روی پوستی که دچار آفتاب سوختگی شده، بمالید.

گلاب یکی از بهترین نرم کننده های لب می باشد که باعث رنگ صورتی لب ها هم می شود.

نصف قاشق چای خوری شکر را با یک قاشق چای خوری گلاب ترکیب کنید و بر روی لب ها بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

یکی از روش های طبیعی برای کاهش مو های زاید بدن استفاده از ترکیب گلاب و زاج می باشد؛ نصف قاشق چای خوری پودر زاج را با 3 قاشق غذا خوری گلاب و دو قطره روغن زیتون ترکیب کنید، مخلوط را بر روی مو های زائد پست بمالید و بگذارید 1 ساعت بماند سپس با آب سرد بشویید.

گلاب با جلوگیری از ریزش مو به تقویت و افزایش رشد مو کمک می کند.

ماسک گلاب برای مو

هر روز پوست سر و موهای خود را با گلاب ماساژ دهید، بگذارید 1 ساعت بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

عوارض مصرف گلاب

گلاب یک ضد عفونی کننده ی قوی است که می تواند به درمان شوره سر کمک کند.

ماسک مو با گلاب و آلوئه ورا

اگر پوست سر و موهای خود را با ترکیب گلاب و ژل آلوئه ورا بشویید، شوره سر درمان می شود و مو ها نرم تر می شوند.

گلاب در دوران بارداری باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس و افسردگی زنان باردار می شود.

گلاب برای درمان سردرد و میگرن در زنان باردار مفید می باشد.

در دوران بارداری پوست ممکن است چرب یا خشک شود و جوش بزند استفاده از گلاب علاوه بر درمان پوست خشک و چرب می تواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کند.

مصرف نوشیدنی گلاب در دوران بارداری به بهبود هضم غذا کمک کرده و برای درمان معده درد، یبوست و بواسیر یا هموروئید در زنان باردار مفید می باشد.

گلاب باعث کاهش درد و بهبود خلق و خو و آرامش پس از زایمان می شود.

گلاب برای کاهش درد در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

گلاب برای درمان پوست حساس نوزادان و کودکان مفید بوده و التهاب پوست و سوختگی پای نوزاد را کاهش می دهد.

بوییدن گلاب باعث آرامش نوزادان و کودکان شده و به بهبود خواب آن ها کمک می کند.

گلاب دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و گلودرد مفید است. گفته می شود که گلاب یک آنتی بیوتیک طبیعی است.

استفاده از گلاب اصل به عنوان قطره ی چشمی می تواند باعث بهبود بینایی شود و از ابتلا به دژنراتیو ماکولا و آب مروارید پیشگیری کند.

گلاب با افزایش جریان صفراوی به درمان نفخ، معده درد، زخم معده و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. علاوه بر این گلاب یک ملین طبیعی بوده و با بهبود حرکات روده به درمان یبوست کمک می کند.

گفته می شود که گلاب به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای کاهش فشار خون بالا مفید می باشد. همچنین به دلیل خواص ضد التهابی برای تقویت قلب و پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی مفید می باشد.

بخور گلاب باعث احساس آرامش می شود و از ابتلا به زوال عقل و آلزایمر پیشگیری می کند. یک پروتئین به آمیلوئید بر عملکرد مغز تأثیر می گذارد و باعث آلزایمر می شود، خوشبختانه گلاب بازدارنده عملکرد آمیلوئید می باشد.

تحقیقات نشان داده است که گلاب دارای خواص ضد استرس و ضد افسردگی است و می تواند در بدن شرایطی  مشابه دیازپام ایجاد کند.

اعتقاد بر این است که اگر از گلاب برای آروماترواپی استفاده کنید و یا یک پارچه آغشته به گلاب را بر روی پیشانی ببندید به درمان سردرد و میگرن کمک می کند.

گلاب ممکن است در برخی افراد باعث واکنش های آلرژیک از جمله سوزش، خارش و قرمزی پوست شود.

طبیعت گلاب گرم و معتدل می باشد. گلاب سرشار از ویتامین C، ویتامین E، تانن، پکتین، سیترنلول، گرانتول، استاروپنین و فنیل اتانول می باشد.

براساس مدارک به دست آمده ایرانیان اولین کسانی بودند که از گل رز یا گل محمدی گلاب را به روش تقطیر به دست آوردند، سالانه در مراسم جشن گلاب گیری در کاشان که مهد گلاب دارد 15 تن گلاب سنگین تولید می‌شود.

گلاب را می توان برای تهیه شربت گلاب، انواع کیک و شیرینی، انواع مربا، شله زرد، حلوا و چای گلاب استفاده کرد.

منابع : stylecraze – medicalnewstoday

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *