عوارض مصرف ویتامین ب

ویتامین ب کمپلکس (Vitamin B Complex) برای درمان کمبودهای ویتامین ب تجویز می‌شود. این کمبودها اغلب تغذیه‌ای هستند. این ویتامین کاربرد زیادی برای ورزشکارانی که عملیات ورزشی سنگین انجام می دهند (برای جبران انرژی از دست رفته ) بسیار مفید می باشد. ویتامین ب کمپلکس براي پيشگيري و درمان كمبود ويتامين هاي گروه B مصرف مي شود.

ویتامین ب کمپلکس براي كمبود ويتامين هاي خانواده B مصرف مي شود. همچنين در شرايط استرس، درمان همراه با آنتي بيوتيك ها و ديورتيك ها، در موارد قبل و بعد از جراحي ها، نارسايي كبدي، بيماري هاي مزمن، سوختگي ها، عفونتهاي شديد و ناراحتي هاي گوارشي كه منجر به اختلال در جذب ويتامين هاي محلول در آب مي شود، نيز مورد استفاده قرار مي گيرد.

گروه ویتامین های B، دسته بسیار مهمی از ویتامین های محلول در آب هستند که نقش های کلیدی در بدن ایفا می کنند. این ویتامین ها برای سلامتی بدن در تمام گروه های سنی لازم و ضروری می باشند. یکی از مهم ترین وظایف ویتامین های گروه B کمک به تأمین انرژی بدن است، از این رو باعث شادابی و افزایش توان بدنی می شوند.با وجود رژیم های غذایی ناسب و استرس های زندگی امروزی B-Complex با توجه به ترکیب ایده آلی که از آن برخوردار است، تضمین کننده سلامت و شادابی بیماران شماست.

ویتامین ب کمپلکس حاوی هشت ویتامین است که در این گروه وجود دارند که شامل : ویتامین B1 (تیامین)، ویتامینB2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین) ، ویتامین B6 (پیریدوکسین)، ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید) ، ویتامین B9 (اسید فولیک) ، ویتامین B12 (کوبالامین) و ویتامین B7 (بیوتین) است.عوارض مصرف ویتامین ب

دسته دارویی: ويتامين محلول درآب
اشکال دارویی: قرص، آمپول، شربت


اين ويتامين ها به راحتي از دستگاه گوارش جذب مي شوند و مقدار اضافي آنها به سرعت از بدن دفع مي گردد.
اين شكل دارويي مقادير بالايي از ويتامين هاي گروه B را به صورت تك دوز برآورده مي كند و اثرات اجزاي تشكيل دهنده اين شكل دارويي به صورت مجزا مورد بررسي قرار گرفته اند.

اين فراورده حاوي ويتامين هاي محلول در آب است كه تقريباً هر يك به عنوان كوآنزيم اساسي در متابوليسم پروتئين، كربوهيدرات يا اسيد چرب عمل مي نمايد. در ضمن این ویتامین توسط نیکوتین و کافئین به سرعت سرکوب می شود.

در بعضي موارد، حساسيت غير طبيعي به فشار يا لمس و سفتي عضلاني در محل تزريق(پس از تزريق عضلاني)، برافروختگي عمومي، بثورات جلدي و خارش با مصرف اين فراورده مشاهده شده است.

1. تزريق مكرر فراورده هاي حاوي ويتامين B1 به ندرت ممكن است منجر به بروز شوك آنافيلاكتيك شود.
2. مقدار مصرف اين دارو به مقدار ويتامين هاي گروه B ‌موجود در رژيم غذايي، وضعيت بيمار و اينكه فراورده جهت درمان يا پيشگيري به كار مي رود، بستگي دارد.

رعايت رژيم غذايي مناسب، به منظور پيشگيري از بروز مجدد بيماري پس از كاهش مقدار مصرف يا قطع درمان، ضروري است.


بالغين: 1 تا 3 قرص ویتامین ب کمپلکس يا 5 تا 15 ميلي ليتر شربت يا 2 ميلي ليتر از راه عضلاني يا وريدي تجويز مي شود.
كودكان: جهت پيشگيري 5 تا 1 ميلي ليتر از شربت ویتامین ب کمپلکس و به منظور درمان يك تا سه قرص در روز مصرف مي شود.
شيرخواران: روزانه 5 ميلي ليتر از شربت ویتامین ب کمپلکس مصرف شود.

حساسيت به هر يك از اجزاي موجود در فرمولاسيون فرآورده.

از اين شكل دارويي نبايد در درمان آنمي بدخيم يا ديگر آنمي هاي اوليه يا ثانويه استفاده شود.

در دوران بارداري درگروه A قرار دارد و در شيردهي نيز مشكلي ايجاد نمي كند.

باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، سوخت و ساز، رشد سلول ها و درست عمل کردن سیستم عصبی، باعث حفاظت میلین (پوشاننده سلول عصبی) نو به طور کلی ویتامین B complex باعث افزایش انرژی بدن، سلامت پوست و عضلات می شود.

تحقیقات نشان داده است که تزریق ویتامین B complex بسیار موثرتر از انواع قرص یا شربت آن است، زیرا وقتی ویتامین B complex را به صورت قرص مصرف می کنید، سیستم گوارشی، اسیدیته معده و آنزیم ها بر ساختمان این ویتامین ضربه وارد می کنند. اما در صورت تزریق، این آنزیم ها و اسیدیته معده نمی توانند ضربه ای وارد کنند و اثر بهتری بر سلامت خواهد داشت.

تزریق ویتامین B complex می تواند باعث افزایش انرژی شود. همچنین می تواند خستگی ناشی از تخریب اعصاب، دیابت، سیاتیک، زنگ زدن گوش، استرس، بیماری های مزمن و طولانی مدت، کمبود ویتامین B12 و را از بین ببرد.

درد مفاصل، ادم، تپش قلب، تهوع، اسهال، مشکلات کبدی و تغییر در سوخت و ساز بدن.کمبود ویتامین های گروه B در هنگام بارداری برای جنین می تواند مضر باشد (مخصوصا کمبود اسید فولیک). لذا خانم های باردار باید در خصوص مصرف ویتامین های گروه B با پزشک خود مشورت کنند.

در تب، سوختگی های شدید، بارداری، بالا بردن سوخت و ساز بدن، تخریب لوله گوارش، بیماری های مزمن، بیماری پرکاری تیروئید، بیماری دستگاه گوارش، مصرف کنندگان الکل و کمبود ویتامین های گروه B می توان از این ویتامین استفاده کرد.این ویتامین به خصوص برای ورزشکاران، کودکان، گیاهخواران و بالغین از 5 سال استفاده می شود.


ویتامین B1
ویتامینB1 ، به همراه سایر ویتامینهای گروه B در متابولیسم کربوهیدرات، چربی وپروتئین وتبدیل آنها به انرژی مورد نیازبدن نقش دارد
ویتامین B1، در کمک به حفظ عملکرد طبیعی قلب، دستگاه گوارشی، سیستم عصبی واعصاب بدن، مغزوعضلات بدن موثر می باشد.

ویتامین B2
ویتامینB2، در تولید انرژی موردنیازسلولهای بدن، از طریق متابولیزه نمودن کربوهیدرات،چربی و پروتئین تاثیر بسزایی دارد. این ویتامین در کمک به حفظ عملکرد طبیعی فرآیند رشد و تقسیم سلولها ، تکامل و ترمیم با فتهای بدن، تقویت سیستم ایمنی، تقویت وحفظ سلامت پوست، سیستم عصبی و حفظ سلامت چشم وعملکرد بینایی مؤثراست.
ریبوفلاوین در کنارسایرویتامینهای گروهB، درحفظ سلامت سیستم عصبی نقش دارد ومی تواند به عنوان عامل کمکی، نقش موثری در درمان اختلالات عصبی از جمله اضطراب، آلزایمر،صرع وMS ایفا نماید.

ویتامینB3
این ویتامین جهت فعالسازی بسیاری از آنزیمها و در استفاده بدن از مواد قندی، پروتئین ، اسیدهای چرب و تبدیل آنها به انرژی نقش دارد.
ویتامین B3، جهت حفظ سلامت دستگاه گوارشی وهضم غذا (به علت تاثیر آن در تولید اسید معده)، حفظ سلامت پوست، بهبود جریان خون در عروق، کاهش کلسترول بد( (LDL ،افزایش کلسترول خوب (HDL)، تنظیم میزان قند خون، حذف و خارج نمودن سم و مواد شیمیایی از بدن مورد نیاز است.


ویتامین B6

ویتامین B6 نقش مهمی را در واکنشهای بیوشیمیایی گوناگون به عنوان کوآنزیم ایفا می نماید. پیریدوکسین جهت حفظ سلامت اعصاب و سلولهای عصبی، تولید گلبولهای سفید و قرمزو جذب مناسب ویتامینB12 وتولید انرژی مورد نیاز سلولهای بدن مورد نیاز است.

ویتامین B12
ویتامین B12، در تولید تمامی سلولهای خونی از جمله گلبولهای سفید، قرمز و پلاکتها، حفظ رشد و تکامل سلولهای بدن، تنظیم میزان اسید آمینه هموسیستئین در خون (افزایش میزان هموسیستئین در بدن باعث افزایش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، عروقی وتجمع کلسترول در بدن)، حفظ سلامت سیستم عصبی مرکزی و عملکرد اعصاب، متابولیزاسیون کربوهیدرات، چربی و پروتئین و تبدیل آنها به انرژی موردنیاز سلولهای بدن نقش دارد.


در این رابطه بخوانید:


فواید مصرف و عوارض کمبود ویتامین B12


موارد مصرف و عوارض ویتامین B6


موارد مصرف و عوارض کمبود ویتامین B3 (نیاسین)



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

ویتامین‌ B به گروهی از مغذی‌هایی گفته می‌شود که نقش‌های مهم زیادی در بدن ایفا می‌کنند. مردم مقادیر موردنیاز این مغذی‌ها را از راه تغذیه به‌دست می‌آورند، زیرا ویتامین‌های گروه ب در طیف وسیعی از مواد غذایی یافت می‌شوند. اما عواملی مانند سن، بارداری، تغذیه، ژنتیک، برخی بیماری‌ها و داروها و همچنین مصرف الکل نیاز بدن به ویتامین‌های گروه ب را افزایش می‌دهند. در چنین شرایطی، شاید به صلاحدید پزشک، نیاز به مصرف مکمل‌های ویتامین ب باشد. در این مقاله به شما اطلاعاتی درباره محتویات ویتامین ب کمپلمس، افراد نیازمند به ویتامین ب کمپلکس و موارد مصرف، فواید ویتامین ب کمپلکس، مقدار مصرف و عوارض احتمالی قرص ب کمپلکس خواهیم داد.عوارض مصرف ویتامین ب

مکمل‌های ب کمپلکس معمولا تمامی ۸ ویتامین ب را در یک قرص دارند. ویتامین‌های ب محلول در آب هستند؛ به این معنی که در بدن ذخیره نمی‌شوند و برای همین باید در رژیم غذایی روزمره‌مان وجود داشته باشند. ویتامین‌های گروه ب وظایف خیلی مهمی در بدن دارند و برای حفظ سلامتی‌مان حیاتی‌‌ هستند. ویتامین ب کمپلکس معمولا حاوی ویتامین‌های زیر است:

ویتامین‌هایی که بردیم از برخی جهات اشتراکاتی دارند، اما هر کدام‌شان دارای خصوصیات منحصربه‌فردی هم هستند و باید تک‌تک‌شان به مقادیر کافی به بدن‌مان برسند.

ازآنجاکه ویتامین‌های گروه ب در طیف وسیعی از مواد غذایی وجود دارند، معمولا درصورت رعایت رژیم غذایی مناسب از ابتلا به کمبودشان در امان خواهیم بود. اما برخی شرایط خاص می‌توانند نیاز بدن به این مغذی‌ها را افزایش دهند و برای همین عده‌ای از افراد در بازه‌هایی از زندگی به مصرف قرص‌های مکمل نیاز پیدا می‌کنند.

در دوران بارداری نیاز بدن به ویتامین‌های گروه B، به‌ویژه B12 و فولات، به‌دلیل تأمین رشد جنین افزایش پیدا می‌کند. در زنان باردار یا شیرده، خصوصا آنهایی که رژیم گیاهخواری را دنبال می‌کنند یا وِگان هستند، مصرف ویتامین ب کمپلکس حیاتی است. کمبود ویتامین B12 و فولات در زنان باردار و شیرده می‌تواند به آسیب شدید عصبی یا نقایص بدو تولد در جنین یا نوزاد منجر شود.

توانایی بدن برای جذب ویتامین B12 با افزایش سن کاهش می‌یابد و اشتها هم کم می‌شود. به‌همین‌دلیل برخی افراد نمی‌توانند تمام ویتامین B12 موردنیاز بدن‌شان را فقط از راه تغذیه تأمین کنند. توانایی بدن برای آزادسازی ویتامین B12 از غذاهایی که می‌خوریم و تبدیل آن به شکلی قابل‌جذب برای بدن به وجود مقادیر کافی اسید معده بستگی دارد. اما تخمین زده شده است که ۱۰ الی ۳۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال نمی‌توانند به‌قدری که برای جذب ویتامین ب۱۲ نیاز است، اسید معده تولید کنند. کمبود ویتامین ب۱۲ با افزایش احتمال بروز افسردگی و اختلالات خلقی نیز در ارتباط است. کمبود ویتامین B6 و فولات هم در سالخوردگان شیوع دارد.

مبتلایان به برخی بیماری‌های خاص مانند بیماری سِلیاک، سرطان، بیماری کرون، اعتیاد به الکل، کم‌کاری تیروئید و بی‌اشتهایی (آنورِکسیا) در ابتلا به کمبود مغذی‌هایی همچون ویتامین‌های گروه ب مستعدترند. جهش ژنتیکی MTHFR نیز روی نحوه‌ی متابولیسم فولات تأثیر دارد و می‌تواند به کمبود فولات یا سایر مشکلات سلامتی منجر شود. به‌علاوه کسانی که جراحی‌های کاهش وزن انجام داده‌اند هم در معرض ابتلا به کمبود ویتامین‌های گروه ب هستند. در چنین شرایطی معمولا پزشک معالج ویتامین ب کمپلکس تجویز می‌کند.

اول ببینیم که فرق گیاه‌خواران با وگان‌ها در چیست. گیاه‌خواران از مصرف گوشت دام و طیور و غذاهای دریایی امتناع می‌کنند. برخی گیاه‌خواران لبنیات می‌خورند و برخی هم نه. برخی گیاه‌خواران هم شاید تخم‌مرغ بخورند. وِگان‌ها گوشت دام و طیور و غذاهای دریایی نمی‌خورند، اما علاوه‌بر اینها کلا هیچ فراورده‌ی حیوانی هم مصرف نمی‌کنند. یعنی مثلا شیر و تخم‌مرغ نمی‌خورند و از هر محصولی که به‌نوعی با حیوانات در ارتباط باشد، حتی عسل، پرهیز دارند.

ویتامین ب۱۲ به‌طور طبیعی در فراورده‌های حیوانی مانند گوشت، لبنیات، تخم‌مرغ و غذاهای دریایی وجود دارد. وِگان‌ها و نیز کسانی که از رژیم‌های سخت‌گیرانه‌ی گیاه‌خواری تبعیت می‌کنند، اگر به‌مقدار کافی از مواد غذایی غنی‌شده یا مکمل‌ها مصرف نکنند، در معرض ابتلا به کمبود ویتامین ب۱۲ خواهند بود. مصرف روزانه‌ی ویتامین ب‌ کمپلکس، البته به صلاحدید پزشک یا مشاور تغذیه، در کسانی که فراورده‌های حیوانی را از رژیم غذایی‌شان حذف کرده‌اند، می‌تواند به جلوگیری از این کمبود کمک کند.

برخی داروهای تجویزی شایع می‌توانند با ایجاد کمبود ویتامین‌های گروه ب همراه باشند. مثلا مهارکننده‌های پمپ پروتون که برای کاهش اسید معده تجویز می‌شوند، می‌توانند از میزان جذب ویتامین B12 بکاهند. مِتفورمین هم که از داروهای معروف دیابت است، سطح ویتامین B12 و فولات را در بدن کاهش می‌دهد. قرص های ضدبارداری نیز بدن را با کمبود برخی ویتامین‌های گروه ب ازجمله ب۶، ب۱۲، فولات و ریبوفلاوین مواجه می‌کنند.

گفتیم که برخی افراد به‌دلیل شرایط‌شان نیاز به مصرف ویتامین ب کمپلکس دارند. اما تحقیقات نشان داده است که مصرف مکمل ب کمپلکس حتی در کسانی که نیاز بدن‌شان به ویتامین‌های گروه ب با افزایش روبه‌رو نیست، می‌تواند مفید باشد. فواید احتمالی ویتامین ب کمپلکس عبارت‌اند از:

ویتامین ب کمپلکس معمولا برای کاهش خستگی و بهبود خُلق و خو مصرف می‌شود. برخی مطالعات نشان داده‌اند که ویتامین ب کمپلکس می‌تواند موجب افزایش احساس سرخوشی و بهبود عملکرد شناختی شود. براساس نتایج پژوهشی ۳۳ روزه که روی ۲۱۵ مرد سالم انجام شد، در کسانی که مکمل ب کمپلکس و مواد معدنی با دُز بالا مصرف کرده‌ بودند، سلامت عمومی ذهن و شدت استرس‌شان بهبود یافت و در تست‌های شناختی نیز عملکرد مطلوبی داشتند. پژوهش دیگری نیز در بزرگسالان جوان نشان داد که مصرف ۹۰ روزه‌ی مولتی‌ویتامین حاوی دُز بالای ب کمپلکس موجب کاهش استرس و خستگی ذهنی شد.

ویتامین ب کمپلکس برای درمان مشکلات ذهنی نیست، اما می‌تواند به بهبود علائم افسردگی و اضطراب کمک کند. براساس پژوهشی که روی ۶۰ بزرگسال انجام شد، کسانی که تحت درمان ۶۰ روزه با ویتامین ب کمپلکس قرار گرفته بودند، در مقایسه با کسانی که دارونما مصرف کرده بودند، بهبود قابل‌توجهی در علائم افسردگی و اضطراب‌شان مشاهده شد. همچنین احتمال می‌رود که مصرف ویتامین‌های گروه ب در کنار داروهای ضدافسردگی موجب تقویت پاسخ‌گویی به درمان می‌شود. در پژوهشی دیگر مشاهده شد کسانی که مکمل‌های حاوی ویتامین B12، ویتامین B6 و فولیک اسید مصرف کرده بودند، در مقایسه با گروه دارونما، بدن‌شان به داروهای ضدافسردگی پاسخ بهتر و پایدارتری نشان داد. ضمنا سطوح پایین برخی ویتامین‌های گروه ب شامل B12، B6 و فولات با افزایش احتمال بروز افسردگی در ارتباط شناخته شده است. به‌همین دلیل اگر دچار علائم افسردگی هستید، خیلی مهم است که کمبودهای تغذیه‌ای بدن‌تان را جبران کنید.

دُز توصیه‌شده‌ی هریک از ویتامین‌های گروه ب بسته به جنسیت، سن و عوامل دیگری مانند بارداری می‌تواند برای هر فردی متفاوت باشد. اما به‌طور کلی شاخص «میزان مصرف توصیه‌‌شده‌ی روزانه‌» (RDI) برای ویتامین‌های گروه ب در مردان و زنان به‌قرار زیر است:

زنان باردار و شیرده به مقادیر بالاتری از ویتامین‌های گروه ب نیاز دارند؛ این درحالی است که نوزادان و کودکان به مقادیر کمتری نیاز دارند. مبتلایان به کمبود این گروه از مغذی‌ها شاید لازم باشد که از مکمل‌های با دُز بالاتر برای جبران کمبودشان مصرف کنند. اما تأکید می‌کنیم که در مصرف مکمل‌ها خودسرانه عمل نکنید. اگر احساس می‌کنید که کمبود ویتامین دارید، به پزشک مراجعه کنید و فقط درصورت صلاحدید پزشک به مصرف مکمل‌ها اقدام کنید. پزشک برحسب سن و وضعیت سلامتی‌تان مکملی تجویز خواهد کرد که با میزان نیاز بدن‌تان مطابقت داشته باشد.

ازآنجاکه ویتامین‌های گروه ب محلول در آب هستند، بیش‌مصرفی این ویتامین‌ها از راه تغذیه یا مکمل‌های ب کمپلکس چندان محتمل نیست. اما مصرف مکمل‌های حاوی دُز خیلی بالا و غیرضروری ویتامین ب کمپلکس می‌تواند با عوارض جانبی همراه باشد. دُز بالای مکمل‌های ویتامین B3 (نیاسین) می‌تواند موجب استفراغ، افزایش قند خون، گرگرفتگی پوست و حتی آسیب کبدی شود. دُز بالای ویتامین B6 نیز می‌تواند باعث آسیب اعصاب، حساسیت به نور و ضایعات دردناک پوستی شود. از دیگر عوارض جانبی مکمل‌های ب کمپلکس می‌توان به تغییر رنگ ادرار (زرد روشن) اشاره کرد. این تغییر رنگ خطرناک نیست و فقط نشان می‌دهد که بدن درحال دفع مقادیر اضافه و غیرقابل استفاده‌ی ویتامین‌هاست. ضمنا هروقت نیاز به مصرف مکمل‌ ب کمپلکس داشتید، همیشه از برندهای دارویی معتبر خرید کنید.

زنان باردار، سالخوردگان، وِگان‌ها و مبتلایان به برخی بیماری‌های خاص شاید به مصرف مکمل ب کمپلکس نیاز داشته باشند. مصرف مکمل‌ ویتامین‌های گروه ب می‌تواند به بهبود خُلق و خو و بهبود علائم افسردگی و عملکردهای شناختی کمک کند. اگر در مصرف مکمل‌ها خودسرانه عمل نکنید و تشخیص دُز مناسب را به پزشک بسپارید، بعید است دچار عوارض جانبی شوید. دُز مصرف هم همان‌طور که گفتیم به سن، میزان نیاز بدن هر فرد به مغذی‌ها، جنسیت و وضعیت سلامتی افراد بستگی دارد.

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و جذاب داشته باشید.

1

14تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(“”)[]
.(“”)
.type “text/”
.
.src “”

مترجم گروه دانش و سلامت روزه‌ی جام جم. دانش آموخته‌ی ادبیات انگلیسی. علاقه‌مند به نقد روانکاوانه. بی‌نهایت عاشق نقاشی.

مطالب عالی بود.

عوارض مصرف ویتامین ب

از توجه‌تون سپاسگزارم.

متابولیسم چیست؛ ۳ روش افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن

رژیم لاغری یک ماهه؛ چگونه در ۲۸ روز ۵ کیلوگرم وزن کم کنیم؟‌

رهبران واقعی چطور اطلاعات موردنیازشان را گردآوری می‌کنند؟

پارگی مینیسک زانو؛ طول درمان، راه های پیشگیری و درمان آن

مکمل های عضله سازی؛ ۱۰ مکمل پروتئین برتر دنیا برای عضله سازی


معرفی کتاب خودت باش دختر

قرص اسپیرونولاکتون (آلداکتون)؛ موارد مصرف و عوارض آن

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند


بهترین کشورها برای زندگی در سال ۲۰۱۹

ثروتمندترین سلبریتی های جهان و میزان دارایی خالص آنها

بلندترین برج های جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

۲۴ کشور جهان با بیشترین نرخ امید به زندگی را بشناسید

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد. بسیاری از مردان برای شکل دادن به قفسه سینه خود، به سختی می توانند چربی سینه را از بین ببرند. در ادامه این مقاله از بخش پزشکی و ورزشی دکتر سلام، به برخی از تمرینات آزمایش شده در طول زمان برای از بین بردن چربی سینه در مردان اشاره می کنیم. همچنین به سراغ سؤالاتی که اغلب

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این عوارض مصرف ویتامین ب

محققان قرص جدیدی را تولید کرده اند که می تواند انسولین را مستقیما به دیواره معده بیاورد. سوال اینجاست که آیا تزریق انسولین به زودی تنها بخشی از

چه اصول و قوانینی برای فنگ شویی خانه و محل کار وجود دارد؟ چگونه میتوان انرژی مثبت بیشتری را به سوی خانه و یا محل کار خود فرستاد؟

در مورد فنگ شویی آشپزخانه چقدر می دانید؟ آیا محل قرار گیری آشپزخانه تان از اصول فنگ شویی طبعیت می کند؟ اگر می خواهید به زودی مشغول خانه

در مورد جذب معشوقه با فنگ شویی چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می توان با کمک قوانین فنگ شویی کسی را به تسخیر خود در آورد و کاری کرد

در مورد فنگ شویی میوه ها چقدر اطلاعات دارید؟ ممکن است بخواهید در تزئین منزل خود از نماد میوه ها استفاده کنید. آیا می دانید کدام یک

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *