عوارض مصرف قرص نیتروفورانتوئین در بارداری

خواص دارویی و گیاهی

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا) دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.با دروانا همراه شوید.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید

قرص نیتروفورانتوئین دارویی برای عفونت های دستگاه ادراری است. در این مطلب کاربردها و عوارض این قرص را ملاحظه می فرمایید. و با اطلاعات دارویی نیتروفورانتوئین آشنا خواهید شد.

قرص نیتروفورانتوئین یک آنتی بوتیک است که به مبارزه با باکتری های موجود در بدن می پردازد. نیتروفورانتوئین برای درمان عفونت های دستگاه ادراری مصرف می شود. استفاده غیر ضروری و یا استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک می تواند به کاهش اثر بخشی منجر شود.

نیتروفورانتوئین برای درمان یا پیشگیری خاصی از عفونت های دستگاه ادرای مصرف می شود. این دارو یک آنتی بیوتیک است که به توقف رشد باکتری می پردازد. این قرص در کودکان سنین کمتر از یک ماه به دلیل خطر ابتلا به مشکلات خونی، هرگز تجویز نمی شود.

این دارو معمولا یک بار در شب برای جلوگیری از عفونت و چهار بار در شبانه روز برای درمان یک نوع عفونت، استفاده می شود. عفونت های ادراری توسط میکروب که از روده می آیند ایجاد می شود. این عفونت به راحتی با یک دوره کوتاه استفاده از یک داروی ضد باکتری مانند نیتروفورانتوئین درمان می شود. این قرص وظیفه کشتن و نابود سازی باکتری عامل عفونت را دارد.

اگر موارد زیر را داشتید حتما قبل از خوردن قرص های نیتروفورانتوئین با پزشک خود مشورت نمایید.

اگر هر یک از این نشانه های واکنش آلرژیک به قرص نیتروفورانتوئین را دارید مانند کهیر، مشکل تنفسی، تورم صورت، لبها، زبان یا گلو حتما باید به پزشک خود مراجعه نمایید. شایع ترین این عوارض مثل سردرد، سرگیجه، گاز معده، اسهال خفیف یا خارش می باشد.

این عوارض ممکن است در افراد مسن و کسانی که بیمار یا ناتوان هستند رخ دهد. این یک لیست کامل از عوارض این قرص بود که ممکن است رخ دهد.  همانطور که در این مطلب گفته شد قرص نیتروفورانتوئین درمانی برای عفونت های ادراری است. کاربردها و عوارض آن را مطالعه نمودید. برای اطلاع از داروهای به بخش اطلاعات دارویی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


اگر می خواهید عمل زیبایی انجام دهید، بخوانید!



موزه پرنس ولز هند یک جاذبه توریستی متفاوت!



با بالون معده لاغر می شویم یا نه؟


برای پاکسازی پوست چرب از این روش های مطمئن استفاده کنید



هیچوقت این جملات را به زبان نیاورید!



با جزیره تماشایی ماک و تام موراکوت آشنا شوید

نشانی شما منتشر نخواهد شد.


دکتر ابوالفضل زارعی، جراح پلاستیک و زیبایی بینی، صورت، پلک


بالون معده با دکتر فرزاد فرامرزی – فوق تخصص گوارش, کبد و آندوسکوپی

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *