عوارض مصرف زیاد هلیله سیاه

 

مضرات هلیله سیاه

هلیله سیاه، گیاهی است معروف به اکسیر طول عمر که بومی کشور هند است و برای درمان بیماری های متعدد از آن استفاده می شود. در این مطلب به نقل از «ehow» با چند خاصیت این گیاه آشنا می شویم.

خواص:

۱. طبع آن سرد و خشک است.

عوارض مصرف زیاد هلیله سیاه

۲. تقویت کننده حافظه می‌باشد روزی یک عدد مصرف شود.

۳. برای تقویت بینایی روزی یک عدد میل شود.

۴. برای درمان جذام مفید می‌باشد.

۵. تقویت معده می‌باشد.

۶. ضد سودا می‌باشد.

۷. برای جلوگیری از سفیدشدن مو به مدت یک سال روزی یک عدد کوبیده با کمی آب میل شود یا این که روزی یک عدد داخل دهان گذاشته بمکید.

۸. برای رفع سوءهاضمه هر شب یک عدد میل شود.

۹. برای درمان بواسیر و یبوست شب قبل از خواب یک کپسول از پودر آن میل شود.

۱۰. مصرف زیاد آن باعث زردی چهره و تورم غدد لنفاوی می‌گردد.

۱۱. برای رفع سوءهاضمه به مدت چهل شب هر شب یک عدد هلیله سیاه میل شود.

۱۲. برای تقویت نیروی جنسی: کندر، پوست هلیله، بلوط و مغز قرص کمر همه را ساییده با زرده تخم‌مرغ مخلوط کرده سپس بر روی یک پارچه آب ندیده بریزید به پشت و کمر ببندید و بگذارید به مدت ۳ روز به همین حال بماند.

۱۳. برای درمان مالیخولیا ۲۰ روز هر روز یک عدد هلیله سیاه میل شود.

۱۴. هلیله سیاه برای سردردهای ناشی از صفرا نیز مفید می‌باشد هر شب یک گرم میل شود.

۱۵. برای سردردهای کهنه هلیه سیاه ۲۰ گرم و زعفران یک گرم را خوب ساییده در روغن کنجد مخلوط نموده به شقیقه‌ها و فرق سر بمالند.

۱۶. برای تقویت نور چشم چهل شب هر شب ۲ گرم هلیله سیاه با یک لیوان آب هویج میل شود.

۱۷. برای جمع شدن پوست یک قاشق چایخوری پودر هلیله سیاه را در ۳۰ سی‌سی گلاب حل کرده حدود یک ساعت بگذارید بماند سپس خوب هم بزنید صاف نموده به پوست بمالید.

۱۸. برای برطرف کردن سیاهی دور چشم هلیله سیاه را با کف دریا مخلوط کرده با گلاب به صورت خمیر در آورده ابتدا پوست دور چشم را با صابون شسته سپس خمیر را اطراف چشم به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید.

۱۹. هلیله زرد و سیاه، کمی سنا، کمی کشمش سرخ را مخلوط کرده سپس هر روز صبح یک قاشق کوچک چایخوری بخورید، این فرمول برای امراضی چون لکه‌های سفید بدن، برص، جذام، دیوانگی، فلج و لقوه خوب است.

۲۰. هر که بخواهد عقلش زیاد شود روزی یک دانه هلیله بخورد.

۲۱. برای سفید شدن دندان‌ها و جلادادن به آن هلیله را با آرد عدس مخلوط کرده دندان‌ها را مسواک کنید.

۲۲. برای درمان تکرار ادرار مخصوصاً در افرد مسن که به وجود می‌آید هلیله سیاه و زرد، بلوط، قرص کمر و کُندر از هر کدام ۱۰ گرم کوبیده با زرده تخم‌مرغ مخلوط کرده با پارچه آب ندیده پهن کرده به مدت ۳ روز به کمر ببندید.

۲۳. یک مسهل قوی برای کسانی که یبوست دارند هلیله سیاه، آمله، سیاه دانه از هر کدام ۱۰ گرم کوبیده سپس هر شب ۳ گرم و صبح ۳ گرم میل شود در صورت احساس گرماکردن به خاطر گرم بودنش عرق کاسنی میل شود.

۲۴. برای درمان برص سیاه از فرمول بالا می‌توان استفاده کرد.

۲۵. برای درمان اگزما اگر خفیف باشد هلیله سیاه را پودر کرده با کمی سرکه مخلوط کرده به صورت ضماد بگذارید.

۲۶. برای درمان زگیل هلیله و آمله را کوبیده با سرکه مخلوط کرده بر زگیل بگذارید.

۲۷. اگر پشت سر، درد کرد از مربای هلیله سیاه استفاده شود.

۲۸. حضرت رسول(ص) فرموده‌اند: هلیله سیاه از درختان بهشتی است و بر شما باد از آن استفاده کنید زیرا در آن شفای بسیار است.

۲۹. برای سردرد ناشی از سوء هاضمه کمی هلیله سیاه با ماست خورده شود.

۳۰. کسانی که گوششان صدا می‌کند شبی یک عدد هلیله سیاه میل کنند.

۳۱. ‌های دیگر آن: اهلیج، هلج، هلیله کابلی، هلیله سبز، هلیله زیره ای، هلیله جوی، هلیله هندی، هلیله چینی و هلیله اصفر می‌باشد.

مصرف زیاد آن باعث زردی چهره و تورم غدد لنفاوی می گردد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

عوارض مصرف زیاد هلیله سیاه

(بدون www) *

در صورتی که کسی به نظر من پاسخ دهد به من ارسال شود.

دعا زبان بند ، حذف موقت اکانت اینستاگرام ، متن اینستاگرام ، تعبیرخواب خون ، رمان بدون سانسور ، علیرضا آذر

نقشه سایت | چکیده سایت |
کپی برداری مطالب آزاد است اما درج منبع نشانه معرفت شماست! |
بهینه سازی و صعود توسط میهن بک لینک (بک لینک)

هلیله سیاه در بین داروی های گیاهی معروف به اکسیر طول عمر است. طبع این گیاه دارویی سرد و خشک هست و در درمان بسیاری از بیماری ها موثره! و عملا چون بدن رو در حالت ایده آل نگه میداره مانع از پیری میشه. دقت کنید که اگه طبع بدنتون سرده باید ابتدا هلیله رو روی حرارت تفت بدید تا طبعش گرم بشه و بعد استفاده کنید تا براتون مشکل ایجاد نکنه، در ادامه از دلگرم براتون از خواص هلیله سیاه میگم.

در بسیاری از موارد مشکل کندی حافظه در بین خصوصا قشر جوان ناشی خلط غالبه. برای برطرف شدن این خلط از دستگاه گوارش میتونید این داروی گیاهی رو به کار ببرید و مثل گذشته به حافظه قوی داشته باشید و علاوه بر اون از خواب آلودگی هم رهایی پیدا کنید.

برای استفاده از این درمان میتونید مقداری از اون رو بطور روزانه و ناشتا بجوید، دقت کنید اگه طبعتون گرمه همونطور که از بازار تهیه میکنید استفاده کنید و اگه طبعتون سرده پیش از استفاده روی شعله گاز تفت بدید تا طبعش گرم بشه.علت و درمان خارش و حساسیت پوستی فصلی در طب سنتی حساسیت های پوستی که فصلی هستند، کاملا مرتبط با طبع بدن شماست. برای درمان ابتدا باید طبع خودتون رو بشناسید و تغذیه تون رو اصلاح کنید در غیر این صورت هر درمانی دوره ایست.

خوردن هلیله بطور مداوم برای برطرف کردن سیاهی دور چشم مؤثره و مانع از سفید شدن موها میشه. به این صورت که با تمیز کردن دستگاه گوارش از خلط های غالب و یا باکتریها و مشکلاتی از این دست، به جذب بهتر و مواد غذایی در بدن کمک میکنه و ضعف های جسمی برطرف میشه و با پاکسازی روده و کمتر و آسونتر شدن کارش فشار کمتری روی بدن میاد و از پیری جلوگیری میشه.

عوارض مصرف زیاد هلیله سیاه

برای برطرف کردن سیاهی دور چشم هلیله سیاه رو با کف دریا مخلوط کنید و با گلاب به صورت خمیر در بیارید. برای استفاده ابتدا پوست دور چشم رو با صابون بشویید بعد خمیر رو اطراف چشم به مدت ۱۵ دقیقه بذارید و برای جلوگیری از سفیدی مو به مدت یک سال روزی یک عدد هلیله بکوبید و با مقدای آب میل کنید یا این که روزی یک عدد داخل دهان بذارید و بمکید. برای جمع شدن پوست یک قاشق چایخوری پودر هلیله سیاه رو در ۳۰ سی‌سی گلاب حل کنید و حدود یک ساعت بذارید بمونه سپس خوب هم بزنید صاف کنید و به پوست بمالید.


هلیله سیاه برای تقویت معده مفید و موثره و در سیستم گوارشی باعث هضم بهتر و سریعتر غذا میشه. از نفخ هم جلوگیری میکنه و اجازه نمیده سردی طبع غذا در حین هضم برای شما مشکل ایجاد کنه و با طبع گرم و خشکی که (نوع تفت داده اون) داره طبع غذاهای ما که غالبا سرده رو خنثی میکنه.

همچنین مصرف هلیله سیاه در کاهش اسید و سوزش سر دل مفید عمل میکنه برای درمان سوء هاضمه تا چهل شب، هر شب یک عدد هلیله بخورید که باعث درمانش میشه به این صورت که با مصرف هلیله سیاه بعد از غذا، اسید معده رو خنثی میشه و مانع از آسیب زدن به دیواره های معده میشه در این مورد هم در مورد طبع خودتون دقت کنید و بعد از هلیله ی تفت داده یا هلیله ی بازاری استفاده کنید.

یکی از گیاهان مفید برای درمان بیماریها که خاصیت لاغر کنندگی داشته و آن به همراه چند گیاه دیگر در زمره مواد چربی سوز و ضد چاقی مطرح است هلیله سیاه است. در طب سنتی اسلامی از هلیله سیاه، به عنوان کاهنده وزن بدن، پاکسازی و تصفیه خون، چربی‌سوزی و لاغر کننده یاد شده است که به طور کلی به سوخت و ساز بهتر چربی‌ها کمک می کنند. هلیله سیاه طبع سرد و خشک دارد. برخی خواص دارویی این گیاه علاوه بر لاغری، تقویت حافظه، تقویت کبد، تقویت چشم، جلوگیری و رفع سفیدی مو، رفع بوی بد دهان، درمان اسهال و بسیاری ناراحتی‌های دیگر است.


روش مصرف هلیله سیاه برای لاغری

از مهمترین خواص هلیله سیاه برای لاغری تقویت معده، درمان سستی معده، درمان یبوست و کوچک کردن شکم است. در واقع، مصرف هلیله سیاه موجب کارکرد صحیح معده می‌شود. در اینجا براساس مکانیسم اثر هلیله برای لاغری، روشهای مصرف ان آورده شده است:

روش اول: یکی از راه‌های مصرف هلیله سیاه برای لاغری استفاده از آن برای کاهش چربی‌های شکم و پهلو است. به این منظور، باید به مدت چهل شب هر شب یک عدد هلیله را نیم کوب کرده و شب اول یک عدد از آن را میل کنید و به ترتیب، شب‌های بعد یک دانه اضافه شود تا روز چهلم می شود چهل عدد. بعد از شب چهلم یک عدد کم شد و تا آنکه بر گردید به یک عدد که مجموعا هشتاد روز ادامه دارد.

روش دوم: استفاده از هلیله برای تقویت معده و به تبع آن کارکرد صحیح دستگاه گوارش و در نتیجه کاهش وزن اصولی است. به این منظور، 3 گرم از دانه هلیله را کوبیده، به مدت سه روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری آن را روی زبان ریخته روی آن مقداری آب گرم میل شود. مصرف هلیله سیاه به این روش، سیستم گوارشی را برای هضم غذا تحریک می کند.

روش سوم: یبوست‌ مزمن یکی از عوامل ایجاد کننده چاقی است و خود یک بیماری محسوب میگردد. برای برطرف کردن یبوست‌های مزمن می‌توانید به مدت چهل شب بدون وقفه از هلیله سیاه استفاده کنید. برای این منظور باید هلیله سیاه ریز و سفت را تمیز کرده سپس دویست گرم آن را کوبیده و بعد از هر شب به مدت چهل شب پنج گرم آن را روی زبان بریزید و بعد از آن آب بخورید.


پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

© تمامی حقوق این سایت برای شرکت آرادپرداز محفوظ است ؛ هر گونه استفاده از مطالب دلگرم با رعایت شرایط بازنشر امکان پذیر است.

آیا می دانید نشانه ها و علائم شکستگی فک یا دررفتگی فک چیست؟ آیا دررفتگی فک درد دارد یا بدون احساس درد، فک از جای خود خارج می شود؟ راه های درمان شکستگی فک و دررفتگی فک چیست؟ آیا تنها دلیل دررفتگی فک، خمیازه کشیدن و زیاد باز کردن دهان است؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و ارتوپدی دکتر سلام، در مورد علل، علائم و نشانه ‌ها و درمان شکستگی فک و دررفتگی فک بحث خواهد کرد. من دچار شکستگی فک شده ام یا

آیا با قوانین فنگ شویی در اتاق خواب آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه میتوان خوابی راحت تر با این قوانین داشته باشید؟ سخنان زیادی در مورد خواب راحت در تخت ‌خواب خودتان وجود دارد. اما در کنار احساس راحتی که در خانه وجود دارد، آیا این امکان وجود دارد که اتاق‌ خواب خود را برای خوابیدن، بهتر کنید؟ اگر به دنبال ایجاد یک اتاق‌ خواب ایده‌آل برای خواب هستید، این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به شما کمک خواهد کرد که یک محیط

آیا با روش های دفع انرژی منفی از خانه خود آگاهی دارید؟ آیا می دانید دفع این انرژِ منفی تا چه اندازه می تواند بر موفقیت های شما تاثیر گذار باشد؟ یکی از عناصر اساسی که ما از آن غافل هستیم، بلوکه کردن انرژی و ایجاد انرژی منفی در فضای زندگی مان است. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راه های دفع انرژی منفی از خانه می پردازیم. با کمک این راهکارها به راحتی می تواند انرژی مثبت را به سمت

انرژی را نمی توان با چشم دید اما می توان آن را حس کرد. خانه شما جسم و روحتان را تحت تاثیر قرار می دهد. وارد کردن انرژی مثبت به خانه، سنتی دیرینه است که همیشه مورد استفاده بوده است. پس اگر در حال نقل مکان به خانه جدید یا در حال ایجاد تغییراتی در خانه کنونی خود هستید، می توانید خانه را طوری تنظیم کنید که انرژی مثبت بیشتری وارد خانه شود. در این مقاله از بخش روانشناسی دکتر سلام، به بررسی راهکارهایی

می دانید چروک اطراف چشم را چگونه میتوان درمان کرد؟ می دانید به این چین و چروک ریز، خطوط پنجه کلاغی هم می گویند؟ آیا تنها با کمک جراحی میتوان از شر این خطوط رهایی یافت؟ کرم های ضد چروک کارآیی ندارند و انجام عمل جراحی نیز، بسیار دشوار به نظر می رسد. خوشبختانه، گزینه‌ های درمانی دیگری نیز وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از چروک اطراف چشم (خطوط پنجه کلاغی)  جلوگیری کرده و آنها را کاهش دهید. در این

عوارض مصرف زیاد هلیله سیاه

عفونت انگلی در کودکان چیست؟ وقتی، جانی شش ساله از درد شکم خود ناله می کرد، امیلی در این اندیشه بود که او برای نرفتن به مدرسه بهانه

بودایی ها از یک سری اشکال دستی روحانی و سبک مانند به مودراس (Mudras) در تمریناتشان استفاده می کنند. هر کدام از این اشکال معانی و دلایل

فصل سرما بهترین دوست پوست شما نمی تواند باشد. در یک نگاه ساده، صورتی پوسته پوسته  نشانه از این امر است. چه می گویید اگر که به شما

در مورد آبسه دندان چه اطلاعاتی دارید؟ چگونه میتوان آبسه دندان را درمان کرد؟ آبسه دندان یکی از مشکلات سلامتی رایج دهان در کودکان است که به توجه

مفیدترین تمرینات برای از بین بردن چربی سینه در مردان یکی از پر تکرارترین کاربران سایت های پزشکی است که به جینوماستیا (بزرگی پستان در مردان) اختصاص دارد.

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آیا امکان بزرگ کردن سینه ها وجود دارد؟ از افتادگی و شل بودن سینه های خود خسته شده اید؟ ما یک راه حل ساده

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه

ادرس شرکت صباح

برای کسب اطلاعات میتوانید از صفحات تماس با گروه صنعتی صباح و درباره گروه صنعتی صباح دیدن فرمایید. 

این سایت بخشی از شبکه تجارت الکترونیک درگاه «پرتال» تجارت است. با عضویت ویژه در پرتال تجارت می توانید به سادگی یک سایت اطلاع‌رسانی مستقل و اختصاصی تحت دامنه پرتال ایجاد و ضمن معرفی حدود محصولات خود اعم از کالا و یا خدمت به بازار، این محصولات را در دو فروشگاه عمده فروشی B2B و خرده فروشی آنلاین B2C به مشتریان خود عرضه و مستقیماً وجه آنرا را دریافت نمایید. آگهی فروش ویژه C2C و برگزاری مزایده و حراج آنلاین نیز در دسترس است. کاریابی آنلاین یکی دیگر از مزایای عضویت ویژه در پرتال است که به این سایت اجازه می دهد بدون محدودیت آگهی استخدام منتشر و افراد متقاضی کار با عضویت رایگان در پرتال همزمان با ساخت آنلاین رزومه خود آگهی مذکور را پذیرفته و رزومه خود را ارسال نمایند. امکان ارسال مدارک، گفتگو و مکاتبه آنلاین نیز فراهم شده و حتی در صورت نیاز کارفرما می تواند آزمون آنلاین برگزار نماید و از همه مهمتر آنکه برند و محصولات شما به سرعت در صدر نتایج موتورهای جستجو قرار گرفته و مشتریان با شما تماس خواهند گرفت.

عوارض مصرف زیاد هلیله سیاه

برای دستیابی به تمام این امکانات برای مدت یکسال فقط کافی است که با پرداخت تعرفه عضویت که حتی از هزینه چاپ کارت ویزیت هم کمتر است، سطح کاربری خود را از عادی به ویژه ارتقاء دهید.ادرس شرکت صباح

ارتباط با سرور قطع می باشد. Generic Error Page

اشکالی در مشاهده این بخش روی داده است. لطفا مجددا از صفحه اول وارد شوید.

بازگشت به صفحه اول مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران

ادرس شرکت صباح

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

جستجوی پیشرفتهنکات جستجو ارسال بازخورد

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *