دارویی برای خلط گلو کودکان

خواص دارویی و گیاهی

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– خلط ماده ای است ضخیم و چسبنده که در هنگام بیماری پشت گلو جمع می شود. غشاهای مخاطی برای حفظ و حمایت از سیستم تنفسی، از خلط استفاده می کنند. این غشاها در قسمت های دهان و بینی، گلو، سینوس ها و ریه ها وجود دارند. خلط سینه با قدرت چسبندگی خود قادر است گرد و غبار، آلرژن ها و ویروس ها را پس بزند.در این مطلب نکاتی را درباره درمان خلط سینه می خوانیم.

هنگامی که شما سالم هستید و بیماری ندارید، این مخاط نازک بوده و کمتر قابل توجه است. هنگامی که شما بیمار می شوید و یا در معرض ذرات هستید، خلط، ضخیم تر شده و احساس می شود.

دارویی برای خلط گلو کودکان

درمان خلط سینه از آن جهت مهم است که در هنگام بیماری کودکان ممکن است برای کودک ناراحت کننده و ناخوشایند بوده و حالت تهوع ایجاد کند.

چرا ذات‌ الریه ممکن است کشنده باشد؟

آنچه لازم است در مورد علائم آسم بدانید

برای درمان تنگی نفس چه کنیم؟

اقدامات اورژانسی در زمان خفگی کودکان

درمان خلط سینه در کودکان می تواند به روش های مختلفی باشد:

مرطوب کردن هوا در محیط اطراف شما می تواند به حفظ مخاط نازک کمک کند. بخار آب می تواند خلط و تراکم را پاک کند. البته به جای بخار، می توانید از یک مرطوب کننده خنک سرد استفاده کنید.

شما می توانید مرطوب کننده را با خیال راحت در تمام طول روز استفاده کنید. این کار از طریق دستگاه های مرطوب کننده به راحتی انجام می شود.

سعی کنید کودک شما مایعات کافی، به خصوص مایعات گرم، مصرف کند. آب گرم می تواند به جریان خون کودک کمک کرده و خلط سنگین را از بین ببرد. سعی کنید سوپ گرم و تازه مانند سوپ مرغ تهیه کرده و مقداری آب لیموی تازه  به آن اضافه کنید.

مواد غذایی و نوشیدنی هایی که حاوی لیمو، زنجبیل و سیر هستند، برای از بین بردن خلط مفید هستند. این مواد ممکن است به سرماخوردگی، سرفه و خلط کمک کند. البته در مصرف این مواد برای کودک خود با پزشک مشورت کنید.

شواهد علمی در مورد مواد غذایی و مکمل های زی روجود دارد که نشان می دهد این مواد ممکن است از بیماری های تنفسی ویروسی، جلوگیری یا آن ها را درمان کند.

سرم نمکی می تواند میکروب ها را از بین ببرد و گلو درد کودک شما را تسکین دهد. یک فنجان آب را با 2/1 تا 4/3 قاشق چای خوری نمک مخلوط کنید. بهتر است از آب گرم برای این محلول استفاده کنید. اجازه دهید تا کودک این محلول را قرقره کرده و آب را بیرون بریزد. آب نمک تاثیر زیادی در رفع خلط دارد.

با استفاده از روغن اسانس اکالیپتوس ممکن است مخاط از قفسه سینه خارج شود. این کار کمک می کند تا کودک بتواند راحت تر سرفه کند. درصورت سرفه شدید، اکالیپتوس می تواند آن را تسکین دهد. برای این کار می توان از بخور اوکالیپتوس استفاده کرد. قبل از استفاده از روغن های خاص در کودکان برای درمان خلط سینه با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین اسپری های بینی ضد سرفه و ضد خلط در برطرف کردن و درمان خلط سینه موثر هستند. این نوع از داروها خلط آور هستند که به معنی از بین بردن و دفع خلط است. این درمان معمولا 12 ساعت طول می کشد، اما دستورالعمل بسته را برای چگونگی مصرف آن دنبال کنید. نسخه های کودکان و مصرف این اسپری ها برای کودکان 4 سال و بالاتر وجود دارد.

اگرکودک شما شرایط یا عفونت های خاصی دارد، پزشک ممکن است داروهایی را برای درمان علت اصلی علائم، تجویز کند. داروهای خاصی وجود دارد که می تواند مخاط و خلط را به راحتی دفع کند.

Hypertonic saline نوعی درمان دارویی است که از طریق یک نبولایزر(نبولایزر وسیله‌ای برای رساندن دارو به قسمت‌های مختلف دستگاه تنفس) استنشاق می شود. این کار با افزایش مقدار نمک در کانال هوایی بیمار کار می کند تا خلط سینه رفع شود. این دارو درکودکان بالای 6 سال و بالاتر تجویز می شود.

البته این درمان یک تسکین دهنده موقتی را فراهم می کند و ممکن است برخی از عوارض جانبی مانند سرفه، گلودرد یا تنگی قفسه سینه ایجاد کند. داروی دورناز آلفا هم یک داروی مخدر محسوب می شود که اغلب افراد مبتلا به فیبروز کیستیک آن را مصرف می کنند. تجویز این دارو برای کودکان بالای 6 سال مناسب است.

وجود خلط و یا مخاط بیش از حد در گلوی کودک نشانه هایی از بیماری و گلو درد کودک است. بروز این نشانه ها در کودکان می تواند ناشی از بیماری هایی شامل آلرژی، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و عفونت ها باشد.

اداره مواد غذایی و دارویی هشدار می دهد که در کودکان زیر 2 سال هرگز نباید از داروهای ضد انعقادی استفاده کرد. در کودکان بالای این سن هم ممکن است عوارض جانبی مرتبط با مصرف برخی داروهای خلط آور مشاهده شود.

خوشبختانه، بسیاری از داروها و درمان های گیاهی مؤثر در خانه وجود دارد که شما می توانید برای رفع خلط سینه کودکان از آن ها استفاده کنید.

متخصصان اطفال گزارش می دهند که عسل ممکن است در تخریب خلط، از داروهای خلط آور موثرتر باشد. عسل های تیره تر حاوی آنتی اکسیدان ها هستند و اثر پذیری آن ها به مراتب است. در درمان خلط سینه کودکان از طریق مصرف عسل، 1/2 قاشق چایخوری برای هر بار مصرف استفاده کنید. البته این میزان، برای هر 25 پوند وزن است.

با توجه به وزن کودک خود، چهار تا پنج بار در روز برای کودک خود عسل استفاده کنید. البته کودکان زیر 2 سال نباید عسل بخورند زیرا میکروارگانیسم عسل ممکن است در کودکان زیر دو سال باعث بروز مشکلاتی شود. هرگز به کودکی که به عسل آلرژی دارد، عسل ندهید.

آب، یکی از موثرترین روش ها برای از بین بردن و درمان خلط سینه است. آب کمک می کند تا بدن به سرعت خلط و عفونت را از بین ببرد. علاوه بر این، بسیاری از ناراحتی ها مانند عفونت گلو، به علت خشک شدن بافت سینوس ایجاد شده و حساس می شود. فرزندتان را تشویق کنید که مایعات زیاد و نوشیدنی های گرم و تقریبا شیرین استفاده کرده و هر روز مایعات بنوشد.

فلفل کایین نوعی فلفل با خواص بالای سلامتی است. این داروی گیاهی برای درمان خلط سینه و گلودرد بسیار مؤثراست، و اگر فرزند شما مبتلا به لارنژیت یا سرفه به مخاطی باشد، کایین می تواند در درمان آن شگفت انگیز باشد.

1/8 قاشق چایخوری فلفل کایین را آب پز کرده و آن را با عسل مخلوط کرده و برای کودک خود استفاده کنید. البته در مصرف فلفل کایین و عسل برای کودکان زیر7 سال احتیاط کنید و پیش از مصرف با پزشک مشورت کنید.

تاثیر آب لیمو تازه در درمان خلط سینه و گلو درد بسیار شگفت انگیز است. آبلیمو در مراقبت های خانگی یک درمان خانگی و ساده بوده و می تواند درسبک کردن بیماری هایی مانند آنفولانزا، سرماخوردگی و لارنژیت، بسیار مفید باشد.

شما می توانید آب لیمو را در هنگام پخت و پز به مواد غذایی اضافه کرده و یا اینکه هر سه ساعت یکبار 1قاشق چایخوری آب لیمو به کودک بدهید. بهتر است آب لیمو خالص به کودک نداده و کمی آب ولرم به آن اضافه کرده ومصرف کند.

مراقبت های خانگی و گیاهی برای بیماری های کودکان مخصوصا سرماخوردگی و خلط سینه بسیار موثرتر از استفاده از داروهای گیاهی است.

نبض ما– ترجمه: مهناز ضحاکی

منابع

Livestrong

دارویی برای خلط گلو کودکان

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

سلام اقای دکتر خواهش میکنم جواب بدین دخترمن 2ماهشه سرما خورده سرفه خشک میکنه و حالت تهوع داره و نمیتونه به خوبی نفس بکشه رینوسالتین ریختم به بینیش و براش ایبو پروفن و شربت گیاهی سرفه دادم .میگم از کجا بفهمم دخترم عفونت سینه نداره باعث مرگ میشه؟

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

تفسیر آزمایش مدفوع

علل و پیشگیری از ابتلا به انواع انگل روده

رفع سریع دندان درد به روش خانگی

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

مراحل لیفت صورت بدون جراحی

مطالب پیشنهادی

بهترین بره رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

خلط ماده‌ای ضخیم و چسبنده است که توسط غشای مخاطی برای حفاظت و حمایت از دستگاه تنفسی تولید می‌شو‌د. این غشا در بخش‌هایی از بدن مثل دهان، بینی، گلو، سینوس و شش‌ها وجود دارد و در تمام ساعات شبانه‌روز خلط و مخاط تولید می‌کند. اما معمولا افراد فقط زمانی تولید و ترشح خلط گلو را در پشت گلوی خود احساس می‌کنند که مریض هستند.

دارویی برای خلط گلو کودکان

چسبناکی مخاط کمک می‌کند تا گردوغبار، مواد حساسیت‌زا و ویروس‌ها در آن به‌دام بیفتد. زمانی که سالم هستید، مخاط نازک است و کمتر وجود آن احساس می‌شود. اما هنگامی که بیمارید یا درمعرض محیطی با ذرات معلق زیاد قرار می‌گیرید، خلط برای به‌دام انداختن مواد خارجی، ضخیم‌تر می‌شود و محسوس است.

دستگاه تنفسی در حالت عادی خلط تولید می‌کند که ماده‌ی سالمی است. اما هنگامی که برای‌تان ناراحتی ایجاد می‌کند، باید راهی پیدا کنید تا ترشح آن کمتر یا به‌طور کلی حذف شود. در این مطلب روش‌هایی برای درمان خلط گلو آورده شده است. با ما همراه باشید.

رطوبت هوای اطراف کمک می‌کند تا مخاط‌تان نازک بماند. شاید شنیده باشید که بخار، خلط و گرفتگی را ازبین می‌برد. برای این کار می‌توانید از دستگاه بخور استفاده کنید. می‌توانید تمام روز بخور را روشن نگه دارید. فقط کافی است که هر روز آب درون دستگاه را عوض کنید و طبق دستورالعمل کارخانه دستگاه بخور را تمیز نگه دارید.

نوشیدن مقدار زیاد مایعات، به‌خصوص مایعات گرم، کمک می‌کند تا مخاط و خلط به‌جریان بیفتد و گرفتگی کم شود. سعی کنید که از انواع مایعات مخصوصا سوپ استفاده کنید. از مایعات مناسب دیگر می‌توان به چای بدون کافئین، آب‌میوه‌ی گرم و آب‌لیمو اشاره کرد.

سعی کنید از غذاها و نوشیدنی‌هایی استفاده کنید که در آنها لیمو، زنجبیل و سیر وجود دارد. مطالعات نشان می‌دهد که این موادغذایی می‌توانند به درمان سرماخوردگی، سرفه و مخاط اضافی کمک کنند. انواع چاشنی‌های تند مانند فلفل قرمز که محتوی کاپسیسین (capsaicin) است، می‌تواند به‌طور موقت سینوس‌ها را تمیز کند و سبب حرکت مخاط شود.

بعضی از تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از یک‌سری غذاها و مکمل‌ها نیز می‌تواند سبب بهبود یا درمان بیماری‌های ویروسی تنفسی شود که بعضی از آنها در زیر آورده شده است:

هرچند برای اطمینان به مطالعات بیشتری نیاز است، اما بسیاری از مردم بدون هیچ مشکلی می‌توانند این مواد را به رژیم غذایی خود اضافه کنند. درصورتی‌که از داروهای خاصی استفاده می‌کنید، بهتر است برای مصرف هرکدام از موارد بالا با پزشک خود مشورت کنید (ممکن است بعضی از آنها برای‌تان عوارض جانبی داشته باشند).

غرغره‌کردن آب‌نمک گرم کمک می‌کند تا خلطی که در پشت گلوی‌تان آویزان است تمیز شود. همچنین استفاده از آب‌نمک، سبب از بین رفتن میکروب‌ها و تسکین گلودرد می‌شود.

یک فنجان آب را با نصف قاشق چای‌خوری نمک مخلوط کنید. آب گرم به‌دلیل اینکه به‌سرعت نمک را در خود حل می‌کند، برای این کار مناسب‌تر است. از طرفی بهتر است از آب فیلترشده یا جوشیده استفاده کنید، زیرا فاقد کلر است و گلویتان را تحریک نمی‌کند. کمی از ترکیب را بنوشید و بدون اینکه قورت ب۰دهید اجازه دهید تا فضای گلوی شما را شست‌وشو دهد. بعد از چند ثانیه آب‌نمک را بیرون بریزید. چند بار این کار را انجام دهید.

استفاده از روغن اکالیپتوس برای کاهش تولید خلط و پاک‌سازی قفسه‌ی سینه بسیار مناسب است و به‌راحتی با چند سرفه می‌توانید خلط را از گلویتان خارج کنید. همچنین اکالیپتوس برای برطرف‌کردن سرفه‌های ناخوشایند بسیار مناسب است. می‌توانید از اکالیپتوس در دستگاه‌های بخور استفاده کنید و بخار آن را تنفس کنید یا از کرم‌های حاوی اکالیپتوس استفاده کنید.

قبل از استفاده از روغن اکالیپتوس برای کودکان با پزشک مشورت کنید.

برای مثال استفاده از داروهای ضدگرفتگی‌ (ضداحتقان) می‌تواند تولید مخاط را کاهش دهد و آن را در بینی به‌جریان بیندازید. در‌نتیجه ورم بینی‌تان کاهش پیدا می‌کند و راه‌های تنفسی شما باز می‌شود.

محصولات ضداحتقان به‌صورت قرص یا کپسول، شربت، پودر و همچنین اسپری‌های ضداحتقان برای بینی در داروخانه‌ها وجود دارد.

همچنین برای ازبین بردن خلط می‌توانید از محصولاتی مثل گایافنزین استفاده کنید تا مخاط نازک شود و در پشت گلو یا قفسه‌ی سینه باقی نماند. این نوع از داروها به‌ اکسپکتورانت (خلط‌آور) شناخته می‌شوند و کمک می‌کنند تا با نازک و کم‌شدن مخاط بتوانید آن را بیرون بیندازید. این داروهای درمانی معمولا باید هر ۱۲ ساعت یک بار استفاده شوند اما برای استفاده حتما دستورالعمل کارخانه را مطالعه کنید. همچنین انواعی از این دارو مخصوص کودکان ۴ سال به بالا وجود دارد.

پاک‌کننده‌های قفسه‌ی سینه مثل کِرمِ ویکسِ محتوی اکالیپتوس می‌تواند سرفه را راحت‌تر کند و به‌راحتی مخاط را از بین ببرد. می‌توانید این پماد را روی قفسه‌ی سینه و گردن خود بمالید و این کار را سه بار در هفته انجام دهید. به‌یاد داشته باشید که برای کودکان از کِرِم‌های مخصوص کودک استفاده کنید.

اگر شرایط یا عفونت خاصی دارید بهتر است از نسخه‌ی پزشک برای درمان ریشه‌ای بیماری خود استفاده کنید. درصورتی‌که شرایط ریه شما وخیم است، مثلا مبتلابه سیستیک فیبروزیس (cystic fibrosis) هستید، داروهای خاصی برای نازک‌کردن مخاط وجود دارد.

استفاده از دستگاه‌های مخصوص برای تنفس سرم‌نمکی روش درمانی دیگری است که با افزایش میزان نمک در مسیر تنفسی شما می‌تواند به درمان کمک کند. این روش با میزان قدرت‌های متفاوت وجود دارد و معمولا برای افراد بالای ۶ سال استفاده می‌شود.

اما بهبودی با این روش درمانی موقت است و احتمال ایجاد عوارض جانبی مثل سرفه، گلودرد و سفتی قفسه‌ی سینه وجود دارد.

داروی پالموزیم یکی دیگر از داروهای نازک‌کننده‌ی مخاط است که برای افراد مبتلابه سیستیک فیبروزیس استفاده می‌شود. این دارو هم ازجمله داروهای تنفسی است و برای افراد بالای ۶ سال استفاده می‌شود.

ازدست دادن صدا یا جوش‌زدن از عوارض جانبی استفاده از این داروست و دیگر عوارض آن عبارت‌اند از :

خلط گلو همیشه به‌صورت منظم و نازک تولید می‌شود و جای نگرانی نیست. ممکن است اول صبح خلط گلو را احساس کنید زیرا تمام شب تولید، ذخیره و خشک شده است. جریان خلط در بعدازظهر می‌شود. همچنین درصورت بیماری، داشتن حساسیت فصلی یا کمبود آب بدن، وجود خلط را احساس می‌کنید.

عوامل مختلفی می‌تواند سبب تولید میزان بیشتری از خلط گلو می‌شود که موارد زیر بخشی از آنهاست:

اگر خلط برای ماه‌ها یا حتی مدت‌های طولانی‌تر وجود دارد یا تولید میزان زیاد آن شما را آزار می‌دهد یا زمانی که تولید آن با علائم زیر همراه باشد، حتما به پزشک مراجعه کنید:

((a){ c{try{ a(‘.single-container .post’).(‘class’)..(‘ ‘).reduce((f,g){ &ltg.indexOf(&#39category-&#39)

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9تومان

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’

.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

.(”)[]
.(”)
.type ‘text/’
‘/’
.src + ‘?v’ . + ” + ” + ”

دارویی برای خلط گلو کودکان

بسیا عالی من با بخش اب نمک خیلی خیلی موافقم در ضمن اب نمک را میتوان مانند قطره داخل بینی هم بریزیم

، ازاینکه نظرتان را با ما به اشتراک گذاشتید از شما ممنونم

عالی بودف بنده خیلی استفاده کردم از مطالب مقاله ، انشالله .

، از لطفتون ممنونم. سلامت و شاد باشید

بسیار مفید بود ممنون

سپاس

خواص خوراکی ها

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

۱۰ اشتباه رایج در برقراری ارتباط و راهکارهای اجتناب از آن‌ها

بهترین سال زندگی تو؛ کتابی الهام‌بخش برای دستیابی به اهداف بزرگ

سوئد چگونه کشوری است؟ آنچه برای تحصیل و زندگی در سوئد باید بدانید

چطور ناپایداری‌های سازمانی را با کارمندان در میان بگذاریم؟

سفر به لیسبون؛ ۲۵ تفریح شگفت‌انگیز در لیسبون

بهترین فیلم های تاریخ سینما که حداقل یک بار باید ببینید


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

عجیب ترین قوانین دنیا که با شنیدن آن‌ها بهت‌زده خواهید شد

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

بهترین فیلم های ۲۰۱۸‌ تا الان که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

در سلامت ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ۱ نظر 15,427 بازدید

خلط اغلب همراه با سرماخوردگی و سایر عفونت های تنفسی فوقانی است.

اگر خلط به موقع درمان نشود، می تواند  لوله های برونش  را تحریک کند و  منجر به عفونت های تنفسی فوقانی ثانویه شود.وقتی خلط  وجود دارد معمولا نیاز به  صاف کردن گلو، سرفه مداوم، آبریزش بینی، تنگی نفس، احساس ضعف و، در برخی موارد، تب نیز وجود دارد. خلط  معمولا از طریق سرفه بیرون می آید.

خلط شامل باکتری، ویروس و یا سلول های التهابی به علت عفونت است. علاوه بر بیماری های عفونی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و برونشیت، خلط  ممکن است بعلت  واکنش آلرژیک به مواد محرک مانند آسم و تب یونجه، آسیب تارهای صوتی  دیده  شود. داروهای خانگی طبیعی سریع و  بدون ایجاد عوارض جانبی وجود دارد که می خوانیم.

دارویی برای خلط گلو کودکان

در اینجا ۱۰ داروی خانگی برای خلط معرفی میکنیم: ۱ . بخار

استنشاق بخار از بهترین و ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر خلط  است . استنشاق بخار به داخل بینی بسیار مفید است

ده دقیقه در بخار حمام روزی  دو بار خلط را درمان میکند . روش دیگر، ریختن آب جوش گرم در یک کاسه بزرگ است  . یک حوله بر سر خود  گذاشته و  بخار به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه  استنشاق کنید. این کار به رقیق شدن ترشحات در ریه ها کمک میکند. این روش آسانی است و چند بار در روز میتوانید انجام دهید

۲ . نمک آب

غرغره کردن با آب نمک گرم یکی دیگر از راه آسان برای درمان خلط است . در حالی که آب گرم  تسکین دهنده گلو است ، نمک نیز برای از بین بردن باکتری ها کمک میکند

در یک لیوان آب گرم یک  چهارم قاشق چای خوری  نمک بریزید و چند بار در روز غرغره کنید

۳ . آبلیمو

لیمو یک ماده عالی برای از بین بردن خلط است .  لیمو  ضد باکتری  است ویتامین C  دارد و بدن را در برابر عفونت مقاوم میکند

اضافه کردن دو قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل  به یک فنجان آب گرم  مفید است. نوشیدن  حداقل سه بار در روز به تسکین گلو و کاهش تولید خلط کمک میکند یکی دیگر از گزینه ساده یک برش از لیمو، ریزش نم نم  نمک و فلفل بر روی آن و سپس آنرا بخورید . این کار را دو یا سه بار در روزانجام دهید

۴ . زنجبیل

زنجبیل یک ضد احتقان طبیعی است  وبرای عفونت های دستگاه تنفسی و گلو  استفاده میشود. همچنین، ضد ویروس ، ضد باکتری و ضد خلط است و موجب می شود که راحت تر نفس بکشید

اضافه کردن یک قاشق غذاخوری برش زنجبیل تازه  به یک فنجان آب جوش برای چند دقیقه و پس از آن دو قاشق چای خوری عسل اضافه کنید. نوشیدن این چای زنجبیل دارای اثر تسکین دهنده است چندین بار در طول روز مصرف کنید روش دیگر، چند بار در روز جویدن تکه زنجبیل خام و اضافه کردن زنجبیل به غذا است

۵ . زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است که  به کاهش خلط و کشتن باکتری تولید کننده خلط بسیار مفید است . همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند

اضافه کردن یک قاشق چای خوری زردچوبه به یک لیوان شیر گرم  و نوشیدن  یک بار در صبح و دوباره قبل از رفتن به رختخواب منفعتهای زیادی دارد همچنین میتوانید   نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با یک لیوان آب دو یا سه بار در روز بخورید همچنین  اضافه کردن یک قاشق غذاخوری زردچوبه و کمی نمک به یک لیوان آب گرم چند بار درروز غرغره کنید

۶ . سوپ مرغ

سوپ مرغ گرم نیز می تواند خلط  را درمان  کند. سوپ مرغ داغ به مرطوب کردن راه های هوایی کمک کرده ودردهای گلو را تسکین میدهد

سوپ مرغ حداقل دو یا سه بار در روز برای رفع خلط توصیه میشود .

۷ .فلفل هندی

فلفل هندی  طبیعت گرم و تحریک کننده  دارد به کاهش درد در قفسه سینه و بهبود گلو درد کمک میکند

یک چهارم  قاشق چای خوری یک چهارم  فلفل هندی و زنجبیل تازه رنده شده ،  عسل و سرکه سیب  از هرکدام یک قاشق غذاخوری ، و دو قاشق غذاخوری  مخلوط کردهدو تا سه بار دردروز بخورید که داروی درمان کننده خلط است

۸ . عسل

عسل ضد ویروس ، ضد باکتری ، و خواص ضد قارچی دارد که گلو را تسکین داده و خلط را از بین می برد . علاوه بر این، دارای خواص ضد عفونی کننده است که  به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت کمک میکند

اضافه کردن کمی پودر فلفل سفید و یا سیاه  به یک قاشق غذا خوری  عسل داروی درمان عفونت گلو است  این مخلوط را دو بار در روز به مدت یک هفته بخورید اضافه کردن یک قاشق غذا خوری از عسل را به یک لیوان آب گرم چند بار در روز بنوشید

۹ . پیاز

پیاز دارای آنتی بیوتیک بسیار عالی ، ضد التهابی و خواص ضد  خلط دارد همچنین ، پیاز تقویت سیستم ایمنی بدن و به افزایش سرعت فرایند درمان کمک می کند .

پیاز را بشویید و ریز ریز ریز کرد و با دو قاشق غذا خوری شکر هر دو سه یاعت یکبار بخورید داروی خلط است میتوانید این شربت را درست کرده و در یخچال بمدت دو روز قابل نگهداری است

۱۰ . هویج

هویج ی در درمان خلط و دیگر شرایط مشابه بسیار موثر است. هویج یکی از منابع غنی از ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و ایجاد مقاومت در برابر انواع مختلف عفونتها . به علاوه ، هویج دارای بسیاری از مواد مغذی و ویتامین ها است که به کاهش علائم سرفه و همچنین خلط کمک میکند

آب ۴-۵ عدد هویچ را گرفته و با آب کمب رقیق کرده ۲-۳ ثاشق عسل ریخته  ومخلوط کنید برای رفع خلط مفید است.

با این روشها خلط از بین میرود ولی اگر خلط سبز یا زرد داشتید به پزشک مراجعه کنید.

۲٫یک قاشق چای خوری “به دانه تازه یا خشک را در یک لیوان آب جوش بریزید  و روی لیوان را با چیزی مثل استکان بپوشانید تا حرارت داخل لیوان لعاب به دانه را بوجود آورد می توانید در همین زمان به مقدار خیلی کم  “کتیرای خوراکی به آن اضافه کنید و بعد از چند دقیقه کمی  “عسل طبیعی و چند قطره آبلیمو هم به آن افزوده به طوری که این مایع را با سرنگ بتوانید در دهان طفل به راحتی تزریق کنید. ۲۰ سی سی صبح و عصر و شب حداقل داده شود.

۳٫مقداری  “جو کامل یا  “جو دوسر(یولاف) را در آب پخته و چند دانه  “عناب و نصف همان مقدار  “سپستان در آن ریخته و به مقدت نیم ساعت جوشانده شوند بعد شعله را خاموش کرده و مقداری  “پر سیاوشان اضافه کنید کمی صبر کنید و در سه نوبت و هر نوبت ۲۰ تا ۳۰ سی سی از این معجون را با نبات یا ترنجبین و یا شکر سرخ شیرین کرده به کودک بدهید.

دارویی برای خلط گلو کودکان

۴٫اگر  “تب ندارد مقداری  “روغن بادام تلخ را در قاشق بزرگی گرم کرده و پیشانی، اطراف چشم و دماغ، گونه ها، گلو و تمام سینه را به آرامی چرب کرده و ماساژ دهید بعد پارچه گرمی را مرتب روی محل های چرب شده قرار دهید تا کمی گرم بماند در نهایت اگر سرفه دارد و روی سینه را چرب کرده اید مقداری پنبه روی آن بگذارید و لباس را روی آن بپوشانید.

۵٫مقداری  “عصاره شیرین بیان به اندازه نصف قاشق چای خوری در نیم لیوان آب جوش حل کرده و در طول شبانه روز مخصوصا صبح ها ۱۰ سی سی از آن را قبل از شیر دهی یا غذا و صبحانه داده و شب ها هم ۱۰ تا ۲۰ سی سی داده شود.

سعی کنید در سبد غذایی خود مقدار قابل ملاحظه ای سیر و پیاز بکار ببرید تا کودک هم از این رژیم صحیح غذایی بهره مند شود.

به کودک هم هیچ گونه چیپس، پفک، سوسیس، کالباس و مواد غذایی دارای نگهدارنده های طولانی مدت نداده نشود.

این مقادیر با کم بودن یا زیاد بودن سن شیر خوار یا کودک شما تفاوت می کنند.

۱۵ دی ۱۳۹۷

۱۴ دی ۱۳۹۷

۱۳ دی ۱۳۹۷

خدا خیرت بده ، من با بخار خلاص شدم، تنفسم خیلی سخت شده بود

آدرس شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاه.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “e4e7adf6ae685de22f54b1899811” ).getElementById(“f97682611”).setAttribute( “id”, “comment” )

*

*

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© 219, All Rights Reserved. | Powered by saten




خانه

موبایل

هنگام گلو درد کودک, از مصرف چیپس، پفک، سوسیس، کالباس خودداری شود

 

دارویی برای خلط گلو کودکان

درمان اطفال به جهت سن و سال، مقاومت در برابر خوردن دارو و احساسات شدید عاطفی مادر در خوراندن دارو باعث ایجاد شرایط خاصی می کند که به همین دلیل درمان های متداول برای بزرگسالان باید تعدیل شود و مقدار آن کم اما غلظت آن بالا باشد تا اثر کند و حتما به مقدار کافی و با روش سُرَنگ در دهانشان تزریق شود تا سریع تر قورت داده و بهبود یابند.

البته بعضی دارو ها را باید مادران شیرده بخورند و پرهیزهای جدی غذایی داشته باشد تا شیری به طفل بدهد که خاصیت درمانی هم داشته باشد. هر مقدار که سن و وزن طفل بالاتر باشد میزان داروهای زیر بشود.

البته با تغییر میزان داروهای زیر این نسخه کاملا برای بزرگسالان هم قابل اجراست و بسیار موثر میباشد.اما درمان هایی که برای تقویت بدن و از بین بردن چرک و عفونت گلو و جلوگیری از سرفه و خلط مفیدند:

۱. هر روز دو تا سه حبه سیر تازه را خوب له کرده و چند قطره عرق کاسنی و شاه تره روی آن بریزید و دوباره خوب هم بزنید بعد آب این مخلوط را به اندازه ۱۰ تا ۱۵ سی سی صبح ها با سرنگ در دهان کودک تزریق کنید.

۲. یک قاشق چای خوری به دانه تازه یا خشک را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی لیوان را با چیزی مثل استکان بپوشانید تا حرارت داخل لیوان لعاب به دانه را بوجود آورد می توانید در همین زمان به مقدار خیلی کم کتیرای خوراکی به آن اضافه کنید و بعد از چند دقیقه کمی عسل طبیعی و چند قطره آبلیمو هم به آن افزوده به طوری که این مایع را با سرنگ بتوانید در دهان طفل به راحتی تزریق کنید. ۲۰ سی سی صبح و عصر و شب حداقل داده شود.

۳. مقداری جو کامل یا  جو دوسر(یولاف)  را در آب پخته و چند دانه عناب و نصف همان مقدار  سپستان در آن ریخته و به مقدت نیم ساعت جوشانده شوند بعد شعله را خاموش کرده و مقداری پر سیاوشان اضافه کنید کمی صبر کنید و در سه نوبت و هر نوبت ۲۰ تا ۳۰ سی سی از این معجون را با نبات یا ترنجبین و یا شکر سرخ شیرین کرده به کودک بدهید.

برای درمان سرفه کودک, سینه ی او را با روغن بادام چرب کنید

  ۴. اگر تب ندارد مقداری روغن بادام تلخ را در قاشق بزرگی گرم کرده و پیشانی، اطراف چشم و دماغ، گونه ها، گلو و تمام سینه را به آرامی چرب کرده و ماساژ دهید بعد پارچه گرمی را مرتب روی محل های چرب شده قرار دهید تا کمی گرم بماند در نهایت اگر سرفه دارد و روی سینه را چرب کرده اید مقداری پنبه روی آن بگذارید و لباس را روی آن بپوشانید.

۵. مقداری عصاره شیرین بیان به اندازه نصف قاشق چای خوری در نیم لیوان آب جوش حل کرده و در طول شبانه روز مخصوصا صبح ها ۱۰ سی سی از آن را قبل از شیر دهی یا غذا و صبحانه داده و شب ها هم ۱۰ تا ۲۰ سی سی داده شود.

سعی کنید در سبد غذایی خود مقدار قابل ملاحظه ای سیر و پیاز بکار ببرید تا کودک هم از این رژیم صحیح غذایی بهره مند شود.

به کودک هم هیچ گونه چیپس، پفک، سوسیس، کالباس و مواد غذایی دارای نگهدارنده های طولانی مدت نداده نشود.

این مقادیر با کم بودن یا زیاد بودن سن شیر خوار یا کودک شما تفاوت می کنند.

 

منبع:sarzade.com


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر و آدرس سایت مجاز می باشد .1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *