عوارض محلول ماینوکسیدیل 2 درصد

کاشت مو طبیعی یا همان پیوند مو ، روشی است که امروزه به عنوان یک عمل بدون ریسک و پر طرفدار شناخته شده است. وجود تعدُد کلینیک های کاشت مو و روش های متنوع ، انتخاب را برای متقاضیان کمی دشوار کرده است.

از طرف دیگر هزینه کاشت مو نیز یکی از فاکتورهای مهم تصمیم گیری محسوب می شود که لازم است پیش از انتخاب، آگاهی های لازم در مورد آن بدست آورده شود.

کاشت مو SUT فرآیندی است که پرطرفتار ترین روش در زمینه کاشت مو محسوب می شود چراکه در این تکنیک دیگر همانند روش های رایج و سنتی شاهده جراحی، بجا ماندن اسکار، درد، تورم و در نهایت تراکم کم را شاهد نمی باشیم.

در روش SUT هزینه کاشت مو بین  3.. تا 6.. تومان است که بر اساس وسعت ریزش مو و تعداد گرفت ها مورد نیاز و شرایط فرد متقاضی متغیر است.

کاشت مو با تکنیک SUT در یک جلسه انجام می شود که می توان تا 14 تار مو را در یک جلسه پیوند زد که این کلینیک در تعداد کاشت مو ، رکورد دار تراکم در خاورمیانه میباشد.عوارض محلول ماینوکسیدیل 2 درصد

توجه: به طور کلی برای افرادی که بانک موی خوبی داشته باشند می توان تا 14 تار مو را پیوند زد.

کاشت مو به روش SUT روشی نوین در علم کاشت مو است که این تکنیک بروز شده روش های قبلی همانند روش FUE میباشد که دانش و دستگاه آن به صورت انحصاری و برای اولین بار توسط مرکز تخصصی موی رنسانس در سال ۱۳۹۴ وارد ایران گردید که تحولی عظیم در این حوزه محسوب می شود.

نداشتن جراحی، تراکم بسیار بالا نسبت به سایر روش ها، عدم وجود درد و خونریزی از جمله ویژگی های کاشت مو SUT است

1- کاشت مو SUT در کلینیک رنسانس توسط  تیم مجرب کادر پزشکی و درمانی کاشت مو و تحت نظر متخصص انجام میشود و دیگر همانند روش های رایج و سنتی که شاهد انجام ان توسط تکنسین های تجربی است نمیباشید.

2- تمامی لوازم و ابزارهای کاشت مو SUT بطور انحصاری در این مجموعه بطور تمام استریل و یکبار مصرف مورد استفاده قرار داده می شوند.

3- یکی از مهمترین مزایای کاشت مو SUT برداشت گرفت ها با دستگاه می باشد که این امر باعث میشود از تمامی ظرفیت بانک موی فرد بدون اسیب دهی به بانک موها انجام شود.

4- لازم بذکر است روش کاشت مو SUT هیچگونه ارتباطی با روش های سیفر و سایر روش ها ندارد و تقریبا تمامی معایب و عوارض روش های دیگر کاشت مو مانند FITوFUT وSAFER  که جراحی، درد و خونریزی و بسیاری از عوارض متعدد دیگر که شاهده انها بوده ایم در این روش شاهد نمی باشیم و  تمامی ان موارد بطوره کامل برطرف شده است.

5- طراحی و ایجاد خط رویش مطابق با طرح دلخواه فرد کاندید کاشت مو انجام میشود که در نهایت غیرقابل تشخیص و همانند با خط رویش و موهای طبیعی شخص می باشد .

کاشت مو در کلینیک رنسانس در اتاق های VIP و کاملا مجهز، با لوازم تمام استریل توسط تیم مجرب کاشت مو بدون جراحی، درد و تورم انجام می شود که بدون عوارض جانبی و دوران نقاهت می باشد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و نوبت دهی  و مشاوره حضوری رایگان می توانید با شماره های ثابت: 21228821 و 2188995 تماس حاصل کرده و یا از طریق فرم انتهای صفحه ثبت فرمایید همچنین جهت مشاوره آنلاین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با شماره 9122115442 در ارتباط باشید و جهت بررسی موهای خود عکس خود را از جلو ، بالا و اطراف موهای خود ارسال نمایید تا توضیحات برایتان ارسال شود.

«مشاوره رایگان مجازی»

1-انطباق انتظارات با واقعیت

قبل از کاشت مو حتما چند نفر را که قبلا کاشت مو انجام داده اند از نزدیک ببینید وبا دید باز درمورد آن تصمیم بگیرید. هدف از کاشت مو پرکردن و پوشاندن منطقه خالی از مو است نه پرپشتی خیلی زیاد که فقط با گذاشتن کلاه گیس حاصل می شود. در کاشت مو باید واقع بین بود. متاسفانه افرادی که در مراکز غیرمعتبر برایشان بزرگ نمایی شده و دروغ زیاد شنیده اند انتظارات غیر واقعی پیدا می کنند.

البته انتخاب کلینیک مو با تجربه و همچنین نوع روش کاشت مو تاثیر زیادی بر نتیجه نهایی و پر پشتی موها خواهد گذاشت.بطور مثال در تکنیک SUT تراکم های بسیار بالا در صورت مناسب بودن بانک مو قابل دستیابی است و از این نظر رضایت تمامی مراجعه کنندگان پیشین کاملا جلب شده است.

2- تحقیق در مورد مراکز کاشت مو

مراکز کاشت مو بسیار زیادی در شهر تهران و دیگر شهرهای کشورمان تاسیس و در حال فعالیت هستند اما واقعیت این است که کاشت مو یک روش کاملا علمی است که علاوه بر تخصص ، نیاز به تجربه بسیار زیادی دارد.

مرکز تخصصی موی رنسانس عضو انجمن بین المللی پیوند مو با بیش از پانزده سال سابقه با بهره گیری از بهترین و مجرب ترین و باتجربه ترین تیم های کاشت مو در ایران  توسط تکنیک های جدید و انحصاری SUT و FUE  توانسته تحولی در امر کاشت مو را پایه گذاری نماید. این نکته بسیار حائز اهمیت است که به مرکزی مراجعه کنید که سابقه طولانی در انجام کاشت مو داشته باشد و کلیه مراحل کاشت مو را منطبق بر دانش روز پزشکی انجام دهد.

3- مکالمه حضوری با پزشک کاشت مو

در جلسه مشاور نمونه کارهای کاشت مو را ببینید و به توضیحات مشاور خود در مورد روش کاشت مو و نتیجه مورد نظردقت کنید. نگرانی و دلشوره درباره کاری که قرار است چهره تان را متحول کند کاملا برای مشاورین قابل درک است بنابراین سعی کنید موارد نگران کننده را به صراحت با مشاور خود درمیان بگذارید و به توضیحات و راهکارهای مشاور خود اطمینان نمایید.

4- نتیجه کاشت مو

نتیجه کاشت مو در افراد مختلف یکسان نیست . نتیجه کاشت موی شما می تواند یا کمتر از دوستان تان باشد. نکته کلیدی میزان بانک موی شماست. مثلا معمولا در روش ای رایج و سنتی FUT و FIT که با جراحی انجام می شود در افرادی که انعطاف پذیری پوست پشت سرشان خیلی زیاد است می توان نواری به عرض 1.5 سانتی متر برداشت درحالی که اگر پوست سرسفت باشد عرض نوار حداکثر 1 سانتی متر خواهد بود و به همین نسبت تعداد تارهای موی کاشته شده کمتر می شود.

توجه داشته باشید که در وسعت ریزش های وسیع با کاشت مو نمی توان تراکم موی سنین نوجوانی را دوباره ایجاد کرد. معمولا در طاسی های وسیع پرپشتی موها پس از کاشت مو 6 تا 8 درصد موهای طبیعی است که البته اگر کلینیک کاشت مو به درستی انتخاب گردد همین میزان از تراکم نیز در نهایت بسیار رضایت بخش خواهد. زیرا طراحی خط رویش و روش کاشت موی مورد استفاده تاثیر زیادی بر ظاهر طبیعی و پرپشت تر بود موها دارد.

5- تاثیر سن در کاشت مو

کاشت مو محدودیت سنی خاصی نداشته و در سن بالا و با موهای سفید نیز قابل انجام است. افراد 25تا6 ساله بهترین کاندید کاشت مو هستند البته افراد مسن سالم هم کاندید مناسبی برای کاشت مو محسوب می شوند زیرا موهای سفید کاشته شده بسیار طبیعی دیده شده و کسی متوجه کاشت موی افراد مسن نمی شود. ضمنا این گروه می توانند موهای کاشته شده را نیز مانند موهای طبیعی رنگ کنند.

6- کاشت مو برای خانمها

لازم است بدانید که کاشت مو مختص آقایان نیست و برای خانم ها نیز انجام می شود مثلا خانم هایی که موهای خود را سفت می بندند دچار طاسی سر می شوند یا خانم هایی که پیشانی خیلی بلندی دارند می توانند با کاشت مو این مشکل را برطرف کنند

7- تعداد گرافت های قابل کاشت

از نظر علمی در یک جلسه کاشت مو با روش ترکیبی در بهترین شرایط حداکثر 4 گرفت یا 12 تار مو کاشته می شود. علت این محدودیت میزان انعطاف پذیری پوست ناحیه اهدا کننده در پشت سر و تراکم موهای آن منطقهای است. شایان ذکر است که مرکز تخصصی موی رنسانس رکورد دار کاشت مو تا 5 گرفت (14 تار مو ) در یک جلسه می باشد که البته برای کسانی قابل انجام است که از بانک موی خوبی برخوردارهستند

بنابراین ادعای کاشت ارقام نجومی مانند 16 یا جنبه علمی و واقعی نداشته وصرفا تبلیغات گمراه کننده بوده و غیر اخلاقی است.

8- انتخاب روش کاشت مو

روش های مختلفی برای کاشت مو و پیوند موی طبیعی وجود دارد ، روش FIT یک متد غیر جراحی است که تعداد موهای کمتری را می توان از طریق آن کاشت. در این روش گرافت های مو به صورت تک به تک از منطقه بانک مو توسط هولدر دستی جدا و در منطقه طاس سر کاشته می شود. میزان موفقیت پیوند هم کمتر از روش جراحی است و معمولا توصیه می شود که از روش ترکیبی جراحی یا FUT و روش غیر جراحی FIT به صورت همزمان استفاده گردد که عوارض ذکر شده در بالا را شاهد هستیم.

انجام دادن روش غیر جراحی  FITکه  با هولدر دستی برداشت می شود ،  و یا استفاده از روشی ب  (SAFER)  تاثیری در کیفیت عمل ندارد. در همه این حالت ها از پانچ های متداول و رایج استفاده می شود  . روش SAFERکه در رسانه ها تبلیغ می شود چیز اضافه ای نسبت به روش های رایج ندارد و عوارض متعددی را دارد ،

البته در حال حاضر همانطور که ذکر شد کاشت مو به روش SUT جدیدترین و بهترین متد پیوند مو طبیعی محسوب می شود که به صورت انحصاری و برای اولین بار توسط کلینیک کاشت مو رنسانس وارد ایران گردیده است که در این روش تقریبا تمامی معایب و عوارض روش های دیگر کاشت مو برطرف شده است و میتوانیم تا 5 گرفت یعنی تا 14 تار مو را در صورت داشتن بانک موی مناسب پیوند زنیم.عوارض محلول ماینوکسیدیل 2 درصد

9- خط رویش مو

برای اینکه نمای جلوی سر بعد از کاشت مو غیرطبیعی نشود وچهره فرد اخم آلود به نظر نرسد لازم است خط موی جلوی سر از میزان مشخصی پایین تر آورده نشود.لازم است بیماران در این مورد از تجربه پزشک استفاده کنند وهمفکری کنند و بی دلیل اصرار به پایین آوردن زیاده از حد خط رویش مو نداشته باشند البته در اخر نظر شخص کاندید اعمال خواهد شد با صلاح دید پزشک.

طراحی خط رویش مو موضوعی است که در نتیجه نهایی کاشت مو بسیار موثر است و برای طبیعی بودن خط رویش نیاز به تجربه و دانش علمی زیادی است ، بنابراین در این مورد حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

1- نتیجه نهایی کاشت مو

کاشت مو فرایندی نیست که بلافاصله نتیجه آن قابل مشاهده باشد ، برای مشاهده نتایج نهایی کاشت حدود 1 تا 12 ماه زمان لازم است تا موهای پیوند داده به مرحله رشد کامل خود رسیده و پیوند مو تثبیت گردد.

به غیر از کاشت مو روش های دیگری برای جلوگیری از ریزش مو و درمان آن وجود دارد که البته در حال حاضر این روش ها نمی تواند از نظر ماندگاری و کیفیت جای پیوند موی طبیعی را بگیرد:

1- روش درمان های دارویی :

داروهایی مانند ماینوکسیدیل و قرص فیناستراید از جمله داروهایی هستند که تاثیر آنها بر کاهش ریزش مو و همچنین رویش مجدد توسط FDA  (سازمان دارویی ایالات متحده) تایید شده اما این روش ها نیز داری عوارض مخصوص به خود هستند :

·         نیاز به استفاده همیشگی از محلول ماینوکسیدیل و قرص فیاستراید

·         بازگشت ریزش مو به حالت قبل پس از قطع مصرف

·         وجود عوارض ناخواسته مانند افزایش موهای زائد بدن در دوره مصرف ماینوکسیدیل

·         وجود عوارض هورمونی در قرص فیانستراید که اخیرا مشخص شده ممکن است دائمی باشد

2- درمان ریزش مو با استفاده از پکیج ویژه ریزش مو:

برخی مواقع توصیه ما برای افرادی که ریزش موی ارثی دارند  این است که برای  جلوگیری از ریزش مو از پکیج PRPمزوتراپی،  لیزرتراپی و ویتامین درمانی استفاده کنند و جهت تزریق PRPو مزوتراپی حتماً به مراکز معتبر و مجاز مراجعه کنند. PRPعبارت است از تزریق خونی که از بیمار گرفته شده و سانتریفوژ شده است. در این روش پلاسمای تغلیظ شده را که پلاکت آن پنج برابر خون معمولی است جدا کرده و در پوست سر تزریق می کنند . ادعا می شود چون پلاسما تغلیظ شده است غنی ازفاکتورهای رشد بوده ومی تواند ریشه مو را تقویت کند. کاربرد PRP در درمان طاسی ایده ای نو محسوب می شود PRP در اروپا و آمریکا در مرحله تحقیقاتی است ولی نتایج تحقیقات ضد و نقیض است . در یک مطالعه در برزیل PRP پس از کاشت مو با بهبودی 15% در قطر و تعداد موها همراه بوده است. در ایران کسانی که این کار را انجام می دهند اسم آن را تزریق سلول بنیادی گذاشته اند و این اشتباه است . پلاکت اصلاً سلول بنیادی نیست . درواقع پلاکت چون هسته ندارد اصلاً سلول نیست

3- سلول های بنیادی :

تحقیقات بر روی سلول های بنیادی Stem cellsو سلول درمانی یا کشت مو همچنان ادامه دارد ولی هنوز به نتیجه عملی در انسان نرسیده است. این امید وجود دارد که در آینده با شناسایی ژن های مسول طاسی قبل ازسن بلوغ و حذف یا اصلاح آنها با ژن درمانی مشکل طاسی به طور کامل برطرف شود .در این صورت اصلا نیازی به کاشت مو نخواهد بود که البته سالها تا کامل شدن تحقیقات و بررسی نتایج زمان باقی مانده است.

یکی از مهم ترین مسائلی که پیش از اقدام به کاشت مو ذهن متقاضیان را به خود مشغول می کند هزینه های مربوط به پیوند موی طبیعی است. هزینه کاشت مو بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله تعداد گرفت های مورد نیاز کاشت مو ، تعداد جلسات و..

اما به صورت کلی هزینه یا قیمت کاشت مو به روش SUT در کلینیک تخصصی موی رنسانس بین 3.. تا 6.. تومان می باشد.

لازم است در نظر داشته باشید این هزینه نسبت به تراکم و کیفیت بالاتر و همچنین ماندگاری مادام العمر به نسبت نتایج کاشت مو با روش های رایج و سنتی بسیار به صرفه تر بوده و دیگر نیازی به دارو و درمان های طولانی و بی اثر نمیباشید و با توجه به سابقه طولانی کلینیک رنسانس کاملا رضایت شما را در پی خواهد داشت.

شما عزیزان میتوانید جهت کسب اطلاعات و نوبت دهی با شماره های 21228821 و 2188995 تماس حاصل کرده و یا عکس خود را از طریق تلگرام و واتساپ به شماره 9122115442 ارسال فرمایید.

همچنین جهت ویزیت مجازی و ارسال عکس آنلاین میتوانید از طریق لینک زیر اقدام کرده تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند.

مشاوره رایگان مجازی

این مرکز افتخار دارد هم اینک با این تکنیکهای جدید و انحصاری در ایران کاشت و ترمیم مو را به سطح خود رسانده , که دیگر نیازی به روشهای FUT-FIT که برش و بخیه و یا بیهوشی در آنها شاهد بودیم نمیباشد

در روش کاشت مو(SUT) دیگر نیازی به تیغ جراحی، بیهوشی، به جا ماندن اسکار، برش نبوده و هیچ گونه عوارضی نداشته ؛ مامی توانیم، به وسیله، دستگاههای تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین مجرب، برداشت و پیوند مو را تا 14 هزار تار موی واقعی، که 3 برابر نسبت به روشهای قدیمی کاشت مو می باشد را انجام دهیم

کاشت ابرو با تكنيك جديد FUE روش در یک جلسه ، كاملاً بدون درد ، عوارض و بدون كوتاهي موهاي شخص در قسمت برداشت انجام ميشود و از مهمترین تفاوت هاي آن با روش های دیگر استفاده از تيم مجرب و انجام ان با خواب طبيعي ابرو ميباشد كه ديگر همانند روش هاي رايج و قديمي بصورت سيخ سيخ و نظم نخواهد بود

ترمیم مو به روش HRT تنها روش استاندارد ترمیم مو می باشد که تا به امروز معرفی شده است در این روش دیگر نیازی به بانک موی فرد نیست و مناسب ترین و بهترین روش برای افرادی است که بانک موی مناسبی ندارند و یا دارای بیماری خاصی می باشند موهای آن 1% طبیعی بوده و در یک جلسه انجام می شود

روش های مختلفی برای کاشت مو وجود که پس از بررسی شرایط متقاضی کاشت مانند سن،میزان موهای ریخته شده و .. بهترین روش برای کاشت مو برای وی پیشنهاد می گردد.

یكی از افتخارات این مرکر انجام ترمیم موی بیش از 4 نفر اقایان وبانوان بوده که با رضایت كامل این عزیزان همراه بوده است .عوارض محلول ماینوکسیدیل 2 درصد

کاشت ریش در این مرکز با استفاده از مدرترین ابزار و تجهیزات انجام می شود و تراکم ریش های کاشته کاملا طبیعی است.

کاشت ابرو در مرکز موی رنسانس با جدیدترین متدهای روز دنیا و در یک جلسه بدون احساس درد و ناراحتی انجام می شود.

“خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است”

مرکز فوق تخصصی کاشت مو و ترمیم موی رنسانس در سال 1379 تآسیس گردید و طی این مدت بیش از 15 مورد کاشت مو و ترمیم مو توسط این مرکز انجام شده است. این موفقیت مرهون پویایی در جهت برخورداری از روشهای نوین و ارائه آخرین متدهای کاشت مو كه با بنیان گذاری تكنیك های کاشت موی SUTو FUT و ترمیم (HRT)كه بطور انحصاری در ایران میباشد.

جلب رضایت مراجعین مهمترین هدف دستاورد صاحبان این مرکز است.ما افتخارداریم بگویم که اکثر مراجعین جدید ما از طرف مراجعین قبلی ما به ما معرفی میشوند که این امر نشان دهنده وجود رضایت و اعتماد مراجعین قبلی به خدمات کاشت مو و ترمیم موی انجام شده در این مرکز است.

الگوی ریزش مو در مردان با اختصاری MPHL شناخته شده است و به این صورت است که خط رویش مو کاهش می یابد. ریزش موی مردانه به علت عوامل ژنتیکی و هورمونهای مردانه است. الگوی ریزش موی زنان با اختصاری FPHL شناخته شده است و به این صورت است که بر موهای جلوی سر تاثیر می گذارد. علت .اقعی ریزش موی زنانه هنوز ناشناخته است

ابروی شما می تواند مهمترین عنصر صورت شما باشد و نه تنها برای برقراری ارتباطات نقشی حیاتی دارد بلکه کابردهای عملی در نازیبای نشان دادن چشمان شما نیز دارد. ابروها معمولا چشم ها را قاب بندی می کنند و به چهره جلوه می دهند.

متاسفانه زمانی که صحبت از ریزش مو و عوامل آن می شود، ناخودآگاه بسیاری از مردم به فکر ریزش موهای سر در مردان می افتند. در صورتی که این امر فقط مختص به موهای سر و فقط مربوط به آقایان نیست.

جای زخم ناشی از جراحی، سوختگی، تصادفات و غیره می تواند آزار دهنده باشد. رنگ اسکارها اصولا متفاوت از بقیه قسمت های پوست است و مو ندارد. سفتی و سختی اسکار هم به عواملی مانند اندازه و عمق طخم، منابع خونی که به اسکار خونرسانی می کند و رنگ و ضخامت پوست بستگی دارد و ترمیم آن نیز به نوع اسکار بستگی دارد.

در روش جدید کاشت مو(SUT) دیگر نیازی به تیغ جراحی، بیهوشی، به جا ماندن اسکارو برش نبوده و هیچ گونه عوارضی در آن وجود ندارد، ما می توانیم، به وسیله دستگاههای تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین مجرب، برداشت و پیوند مو را تا 14 هزار تار موی واقعی، که 3 برابر از روشهای قدیمی کاشت مو می باشد را انجام دهیم . همانطور که در عکس های قسمت گالری ملاحظه می کنید. در این تکنیک جدید شما شاهد خط رویش بسیار طبیعی و تراکم بسیار بالا هستید، تا جایی که هیچ کس قادر به تشخیص کاشت زنده و پیوند موی طبیعی شما نیست.

دیگر مانند روش های سنتی و قدیمی کاشت مو FIT و FUT نیازی به جلسات مكرر و زمان طولانی برداشت و كاشت مو و خستگی بیمار نمی باشیم. از جمله مزایای این تكنیك کاشت مو ، بدون جراحی، خونریزی و درد، آن است شاهد هیچ گونه اسكاری چه در قسمت برداشت و چه در قسمت موهای كاشته شده نمی باشیم، در این متد جدید کاشت مو می توانیم، تراكمی سه برابری نسبت به روش های FIT و FUT را انجام دهیم. كه کاشت14تار مو را در یك جلسه با استفاده از این روش شاهد هستیم، همچنین لازم بذكر است این تكنیك کاشت مو به روز ترین متد روز امریكا واروپا است. از مزایای این تكنیك کاشت مو، طبیعی بودن خط رویش، مهندسی آن توسط تیم مجرب كاشت مو ، تراكم بالای مو در این روش، انجام آن در یك جلسه ومشاهده كردن موهای كاشته شده بعد از كاشت موی طبیعی كه به اندازه یك سانتیمتر است.

در این بخش نظراتی که مراجعین قبلی در پیج اینستاگرام مرکز تخصصی موی رنسانس به اشتراک گذاشته اند را جمع آوری کرده ایم.

شما عزیزان جهت اطلاعات و ارتباط با مراجعین محترم قبلی میتوانید به پیج اینستاگرام مراجعه کرده و در پست “نظرات مراجعین قبلی” مراجعه کنید.

ریزش موی مدل زنانه (FPHL) یک فرم متفاوت از ریزش مو است که بصورت ریزش موی ارثی در بانوان اتفاق می افتد. رنان بسیاری دچار ریزش موی مدل زنانه هستند بطوری که 4 درصد زنان با 5 سال سن، علائم این نوع ریزش مو را دارند. در ریزش موی مدل زنانه، موهای نازک شده در سطح سر پر

جدیدترین روش کاشت مو در ایران و جهان، کاشت مو به روش Sut است. این تکنیک اکنون نه تنها در سطح ایران و بلکه در جهان به عنوان بهترین روش درمان ریزش مو شناخته می شود و درصد بالای موفقیت بالای عمل با این روش و همچنین میزان رضایت مراجعین و داوطلبان کاشت مو به این روش،

ماینوکسیدیل (Minoxidil) که معمولا با برند “ROGAINE” شناخته می شود، تنها راه درمانی ریزش مو است که توسط انجمن FDA تایید شده است. آزمایشات نشان داده ماینوکسیدیل موجب رشد مجدد موها می شود. هرچند هنوز نحوه عملکردش مشخص نیست .

مدت زمان رشد مو بعد از کاشت چقدر است ؟ آیا استفاده از کلاه بعد از کاشت مو اشکالی ندارد ؟ شستشوی مو بعد از کاشت چگونه انجام می گیرد ؟ بعد از کاشت مو چه داروهایی باید مصرف شود ؟ این سوالات تنها تعدادی از سوالاتی است که ذهن متقاضیان کاشت مو و همچنین آنهایی که بتازگی

ماینوکسیدیل یک داروی مفید برای درمان ریزش موی 35 میلیون مرد با ریزش موی مدل مردانه یا همان طاسی ارثی است. 35 میلیون مرد در امریکا که طاسی مدل مردانه دارند از 2 داروی تقویتی برای مقابله با ریزش مو استفاده می کنند که ماینوکسیدیل یکی از انها است. در برخی مردان است

شاید بسیاری از افرادی که در مورد عمل پیوند و کاشت مو تحقیق می کنند اصطلاح فولیکول مو را از زبان پزشکان و متخصصین این حرفه شنیده باشند.

یک دلیل ریزش موی مدل مردانه ژنتیک یا داشتن سابقه خانئوادگی است. تحقیقات نشان داده، طاسی مدل مردانه مرتبط با هورمونهای جنسی مردانه (آندروژن) است. گاهی اوقات این ریزش مو به دلیل یکسری بیماری ها مثل سرطان، تیروئید و استروئیدهای اناتولیک است. پزشکان طاسی ارثی ر از رو

اسکالپ (Scalp) در آناتومی پوست و موی بدن، بخشی از سر است که از ناحیه جلو به صورت و از پشت و کناره ها به گردن می رسد. اسکالپ در زبان انگلیسی مخفف کلمات “پوست” (skin)، “بافت همبند” (Connective tissue)، “اپی کرانیال” (epicranial aponeurosis)، “بافت همبند سست” (loose

اپلیکیشن مرکز تخصصی کاشت موی رنسانس
از این قسمت می توانید اپلیکیشن مرکز کاشت موی رنسانس را دانلود کنید

اپلیکیشن مرکز تخصصی کاشت موی رنسانس
از این قسمت می توانید اپلیکیشن مرکز کاشت موی رنسانس را دانلود کنید



اخبار داروسازی, اخبار علمی پزشکی, اخبار عمومی, بهداشت عمومي, داروه

ماینوکسیدیل (Loniten)

اشكال‌ دارويي‌:

Topical Solution: 2 mg/ml

عوارض محلول ماینوکسیدیل 2 درصد

مقدار مصرف‌:بزرگسالان‌ تا سن‌ 65 سالگي‌: بدون‌ توجه‌به‌ ميزان‌ نواحي‌ بدون‌ مو، يك‌ تا حداكثر دو ميلي‌ليتر از محلول‌ 2% دو بار در روز بر فرق‌ سر استعمال‌ مي‌شود

ماینوکسیدیل (Loniten) دارویی خوراکی برای کنترل فشارخون بالا است که سالها در پزشکی مورد استفاده قرار می گرفته است ولی بدلیل عوارض جانبی شدید در حال حاضر این دارو برای درمان فشارخون بالا دیگر استفاده نمی شود مگر اینکه سایر داروهای متداول و کم ضررتر اثربخشی نداشته و جان بیمار بدلیل فشارخون بالا در معرض خطر باشد.
یکی از عوارض جالب توجه و غیر منتظره مصرف این دارو رویش مو در مناطق غیرمعمول از قبیل پیشانی و پشت دست ها است. از این خاصیت برای تحریک رشد موها در مناطق طاس سر استفاده شده و بدین ترتیب محلول موضعی ماینوکسیدیل 2 و 5 درصد برای درمان طاسی سر بوجود آمد.
تجاری این محصول Rogaine است و ساخت کمپانی Upjohn می باشد. محلول موضعی ماینوکسیدیل را می توان بدون نسخه از داروخانه تهیه نمود و تأثیر غلظت 5 درصد آن 5 درصد از غلظت 2 درصد می باشد. حداکثر اثرپذیری این محلول 5 ماه تا دو سال بعد از مصرف آن ظاهر شده و پس از این مدت تأثیر آن به تدریج کاهش پیدا می کند.
اگرچه مکانیسم دقیق اثر ماینوکسیدیل در تحریک رشد موها علوم است ولی ظاهراً این دارو از طریق طولانی کردن سیکل رشد مو (افزایش مدت زمان آناژن) عمل می کند. تحت اثر این دارو کیفیت موهای ظریف (مینیاتوریزه) سرشامل قطر و اندازه آنها بهبود پیدا نموده و لذا بطور کلی وضعیت موهای نازک و کم پشت فرد بهتر می شوند. لازم به تذکر است که ماینوکسیدیل دارای هیچگونه اثری بر مناطقی از سر که اصلاً مو ندارند، نمی باشد.
مطالعات کنترل شده در مورد اثر ماینوکسیدیل نشان داده است که حداکثر اثربخشی این دارو در مورد منطقه ورتکس (قسمت بالای پشت سر) و حداقل آن در مورد منطقه جلوی سر (جایی که حداکثر توجه به ریزش موها شده و بیمار دوست دارد که این منطقه بهبود پیدا کند) است.
ماینوکسیدیل (حتی اگر دارای اثری بر رشد موها باشد) دارای اثر درمانی موقتی است و دلیل آن این است که به هرحال تستوسترون همیشه در خون وجود داشته و بالاخره اثرات طاس کننده آن بر اثرات ضد طاسی دارو غلبه کرده و لذا مردی که در حال مصرف ماینوکسیدیل است نیز عاقبت دچار طاسی می گردد هر چند روند طاسی در وی با سرعت کمتری ادامه پیدا می نماید. در صورتیکه شخص همزمان با ماینوکسیدیل از قرص خوراکی فیناستراید (Propeccia) نیز استفاده نماید تا حدی از اثر تستوسترون بر فولیکول های مو ممانعت بعمل آمده و این مشکل کمتر مشاهده می گردد و حتی دیده شده که مصرف همزمان این دو دارو دارای اثرات سینرژیستیک (تقویت کننده) با یکدیگر هستند.
قبل از اینکه شروع به مصرف ماینوکسیدیل نمایید بایستی به این نکته توجه نمایید که ممکن است 12 – 9 ماه طول بکشد تا شما اثرات مفید آنرا بر موهایتان ملاحظه نمایید و در ضمن برای حفظ اثر این دارو مصرف آن بایستی استمرار داشته باشد درغیر اینصورت موهای درآمده در عرض مدت 3 – 2 ماه مجدداً دچار ریزش شده و از دست خواهند رفت. حتی اگر فرد برای سالها از این دارو استفاده کرده باشد. همانطور که گفته شد محلول موضعی ماینوکسیدیل در بهترین شرایط و با حداکثر کارایی فقط موجب تأخیر و یا کاهش سرعت ریزش موها می گردد.
در حقیقت بایستی گفت که در مورد اکثر مردانی که از ماینوکسیدیل استفاده می کنند بهبود قابل ملاحظه ای از نظر موها مشاهده نشده و تعداد زیادی از آنها بالاخره این دارو را رها نموده و رو بسوی روش های دیگر درمان مثل کاشت موی طبیعی می آورند.
استفاده از ماینوکسیدیل در ابتدا برای بیمار بسیار جذاب است زیرا هزینه دارو نسبت به هزینه سیر روش های ترمیم و درمان ریزش مو مانند اعمال جراحی و کاشت مو بسیار پایین است ولی با توجه به اینکه اثرات این دارو موقتی بوده و بایستی برای همه عمر مصرف شود لذا هزینه کلی آن حتی از کاشت مو هم بالاتر می رود.
اکثر جراحان کاشت موی طبیعی توصیه می کنند که قبل و بعد از انجام کاشت موی طبیعی از محلول ماینوکسیدیل استفاده شود تا از ریزش موقتی موها که گاهی پس از کاشت مو رخ می دهد ممانعت بعمل آید اگرچه صحت این مطلب هنوز به روشنی ثابت نشده است.
ماینوکسیدیل در خانم ها
اگر چه مطالعات اولیه در مورد این دارو برای طاسی در آقایان بوده است ولی مطالعات بعدی نشان داده است که اثرات ضد طاسی ماینوکسیدیل در خانم ها حتی از آقایان هم است و علت آن این است که طاسی در خانم ها دارای طرح گسترده (دیفیوز) است و برخلاف آقایان پوست سر کاملاً طاس و بدون مو نشده ولذا همیشه مقداری مو در پوست سر خانم های طاس هست تا ماینوکسیدیل بتواند اثر کند.
موقتی بودن اثرات ماینوکسیدیل و لزوم مصرف همیشگی آن درخانم ها نیز مثل آقایان است و در ضمن مانند آقایان این دارو در خانم ها هم برای موهای خیلی ضعیف و کم جان (مانند خانم های خیلی مسن که یائسه شده اند) دارای اثر خاصی نمی باشد.
یکی از مشکلات در رابطه با استعمال محلول موضعی ماینوکسیدیل بروز تحریک و خارش پوست سر (درماتیت تماسی) است که درصورت استفاده از فرم « کامپاند Compound » دارو رخ می دهد (فرم کامپاند ماینوکسیدیل دارای مختصری تره تینوین Tretinoin است که باعث افزیش جذب پوستی دارو و تأثیر آن می گردد ولی در همین راستا عوارض جانبی آن را هم می کند. اگرچه غلظت 5 درصد ماینوکسیدیل مؤثرتر است ولی چون نسبت به غلظت 2 درصد دارای پروپیلن گلیکول بیشتری است لذا چسبناک تر بوده و این موضوع استفاده از آن را برای خانم ها در طول روز مشکل می سازد و لذا بهتر است که برای وعده صبح از غلظت 2 درصد وبرای وعده شب از غلظت 5 درصد مصرف شود.
عوارض جانبی ماینوکسیدیل در خانم ها مختصری با آقایان متفاوت هستند. شیوع تحریک و خارش پوست (درماتیت تماسی) ناشی از استعمال ماینوکسیدیل در خانم ها از آقایان است. میزان بروز موهای زائد صورت نیز در خانم ها بالاتر از آقایان می باشد البته این موها با قطع دارو به مرور زمان برطرف می شوند ولی وجود آنها یک مسئله واقعاً ناراحت کننده برای شخص است. در صورتیکه در هنگام مصرف دارو مواظب باشیم که قطرات دارو روی شقیقه ها و پیشانی نریزند این مشکل کمتر اتفاق می افتد ولی از بروز آن بطور کامل ممانعت نمی نماید.
یکی دیگر از عوارض جانبی این محلول سرگیجه و کاهش فشارخون است که در برخی خانم ها اتفاق می افتد

موارد مصرف‌:

مينوكسيديل‌ موضعي‌ براي‌درمان‌ طاسي‌ مردانه‌ آندروژنيك‌ در مردان‌و زنان‌ به‌كار مي‌رود.

احتمالا تأثير اين‌دارو در مرداني‌ كه‌ بيشتر موهاي‌ قسمت‌جلوي‌ سرشان‌ ريخته‌ است‌، كمتر ازافرادي‌ است‌ كه‌ مبتلا به‌ طاسي‌ آندروژنيك‌ساير نواحي‌ مي‌باشند. 

مكانيسم‌ اثر:

به‌نظر مي‌رسد كه‌ اين‌ اثر داروبه‌واسطه‌ افزايش‌ جريان‌ خون‌ جلدي‌ ناشي‌از گشادي‌ عروق‌، تحريك‌ فوليكولهاي‌ مواز وضعيت‌ استراحت‌ به‌ رشد فعال‌ وتحريك‌ سلولهاي‌ فوليكول‌ مو باشد. 

فارماكوكينتيك‌:

مقدار ناچيزي‌ ازمينوكسيديل‌ موضعي‌ از طريق‌ پوست‌سالم‌ جذب‌ مي‌شود. اثر دارو حداقل‌ چهارماه‌ پس‌ از شروع‌ درمان‌ دو بار در روز باداروي‌ 2% شروع‌ شده‌ و طي‌ يك‌سال‌ به‌حداكثر مي‌رسد.

به‌نظر مي‌رسد كه‌ 3-4ماه‌ پس‌ از قطع‌ درمان‌، موهاي‌ جديدحاصل‌ از درمان‌ شروع‌ به‌ ريزش‌ نمايند وپيشرفت‌ ريزش‌ مو مجددŠ از سرگرفته‌شود.

تقريب  95% از دارويي‌ كه‌ به‌طورسيستميك‌ جذب‌ شده‌ است‌ طي‌ چهار روزاز بدن‌ دفع‌ مي‌گردد. 

هشدارها:

 1 ـ در صورت‌ وجود بيماريهاي‌قلبي‌ ـ عروقي‌، زيادي‌ فشار خون‌، التهاب‌ ياجراحت‌ پوست‌ از قبيل‌ پسوريازيس‌پوست‌ سر يا آفتاب‌ سوختگي‌ شديد داروبايد با احتياط مصرف‌ شود.2 ـ فشار خون‌، ضربان‌ قلب‌ و وزن‌ بيماران‌تحت‌ درمان‌ با مينوكسيديل‌ موضعي‌ رابايد تحت‌ نظر قرار داد.3 ـ مصرف‌ مكرر مينوكسيديل‌ موضعي‌ممكن‌ است‌ منجر به‌ جذب‌ سيستميك‌ آن‌ وبروز عوارض‌ جانبي‌ دارو شود. 

عوارض‌ جانبي‌:

بروز مشكلات‌ نادري‌همچون‌ واكنش‌ آلرژيك‌ (بثورات‌ جلدي‌ وورم‌ صورت‌)، خارش‌، تشديد طاسي‌،سوختن‌ پوست‌ سر، سرگيجه‌، اگزما،التهاب‌ فوليكولها، سردرد، كاهش‌ توانايي‌جنسي‌، خستگي‌، اختلالات‌ بينايي‌ و كاهش‌دقت‌ بينايي‌ با مصرف‌ اين‌ دارو گزارش ‌شده‌ است‌. 

تداخل‌هاي‌ دارويي‌:

مصرف‌ همزمان‌مينوكسيديل‌ موضعي‌ با فرآورده‌هاي‌حاوي‌ كورتيكواستروئيدها، مشتقات‌ نفتي‌ و يا رتينوئيدها ممكن‌ است‌ باافزايش‌ نفوذپذيري‌ استراتوم‌ كورنئوم‌باعث‌ تشديد جذب‌ جلدي‌ دارو شود.مصرف‌ همزمان‌ مينوكسيديل‌ موضعي‌ وسيستميك‌ به‌دليل‌ احتمال‌ جذب‌ سيستميك‌داروي‌ موضعي‌، ممكن‌ است‌ خطر سميت‌آن‌ را افزايش‌ دهد. 

نكات‌ قابل‌ توصيه‌:

1 ـ به‌دليل‌ خطر جذب‌سيستميك‌، دارو بيشتر از مقادير و دفعات‌توصيه‌ شده‌ و يا بر ساير نقاط بدن‌استعمال‌ نگردد.2 ـ از استعمال‌ ساير فرآورده‌هاي‌ پوستي‌بر نواحي‌ تحت‌ درمان‌ با دارو اجتناب‌شود.3 ـ از تماس‌ دارو با چشم‌ها، بيني‌ يا دهان‌خودداري‌ گردد. در صورت‌ تماس‌ اتفاقي‌،نواحي‌ آلوده‌ با مقادير زياد آب‌ شستشوداده‌ شوند.4 ـ دستهاي‌ آغشته‌ به‌ دارو بلافاصله‌ پس‌از استعمال‌ شستشو داده‌ شوند. براي‌تسريع‌ در خشك‌ كردن‌ موها از سشواراستفاده‌ نگردد.

5 ـ ريزش‌ مو ممكن‌ است‌ تا دو هفته‌ پس‌ ازشروع‌ درمان‌ ادامه‌ يابد.

زاندروکس XANDROX  چیست ؟

ماده اصلی داروی زاندروکس XANDROX  همان مینوکسیدیل است و بر خلاف تمام تبلیغات اینترنتی که این محلول ( دارو ) را معجزه پرشکی اعلام می کنند تفاوت چندانی با مینوکسیدیل ندارد زاندروکس  از موارد ذیل تشکیل شده است:

 – MINOXIDIL RETINOIC KETOCONAZOLE اسید AZELAIC مزایای MINOXIDIL یک محرک رشد مجدد مو می باشد که نتایج آن تثبیت شده است .

نکاتی که در هنگام مصرف زاندروکس باید رعایت گردد :

1- از تماس محلول با چشم و دهان خودداری فرمایید

2- هرگز برای جای دیگر بدن استفاده نکنید .

3- بیش از مقدار توصیه شده استفاده نکنید .

4- پس از استعمال حتما دستها را بشویید .

5- استفاده محلول برای سنین زیر 18 سال توصیه نمی شود .

6- برای خانمهای حامله و خانمهایی که در مرحل اولیه حاملگی هستند توصیه نمی شود . اگر ریزش موی خود مطمئن نیستید استفاده از زاندروکس توصیه نمی گردد

7- اگر به تازگی ریزش موی شما شروع شده استفاده از زاندروکس توصیه نمی شود .

8- زاندروکس بر روی ریزش ارثی تاثیر ندارد .

9- اگر پوست حساس دارید و یا لکه های قرمز و حساسیتهای پوستی دارید استفاده از زاندروکس تا درمان آن حساسیت توصیه نمی شود .

1- از تابش مستقیم خورشید بر روی پوست سر و خود محلول جلوگیری می کند .عوارض محلول ماینوکسیدیل 2 درصد

موارد منع مصرف زاندروکس :

موارد منع مصرف شامل تمام موارد منع مصرف مینوکسیدیل و همچنین موارد زیر است :

عموما خارش و قرمزی محسوس بر روی پوست سر ایجاد می گردد . اگر این خاصیت ادامه پیدا کند . حتما با پزشک مشورت نمایید .

در صورت تماس با چشم فورا با آب شستشو دهید .

اگر شما آلرژی و یا حساسیت به خصوصی دارید در مصرف زاندروکس حتما با پزشک مشورت نمایید .

در موارد عارض شده زیر مصرف دارو را قطع کرده و حتما به پزشک مراجعه فرمایید .

 1- درد سینه 2- طپش قلب 3- غش کردن 4- افزایش وزن ناگهانی 5- ضخامت موهای صورت 6- قرمزی و حساسیت طولانی مدت پوست سر

در بدن انسان ها ویروسی وجود دارد که بر رفتار و ذهن انسان تاثیر می

لکه‌های سیاه روی لب ممکن است منجر به نگرانی افراد شود، اما معمولا نگران کننده

مجله ویسکا شاپ

بدون دیدگاه

ماینوکسیدیل یکی از داروهای مورد استفاده برای جلوگیری از ریزش مو و شروع رویش مجدد آن می باشد .

تهیه ماینوکسیدل در ابتدا به منظور درمان زخم صورت گرفت و طی نتایج تحقیقات این پروژه شکست خورد .

پس از آن با تغییرات زیادی در ترکیب این ماده ، برای درمان فشار خون بالا با تجاری لونیتن به فروش رسید .عوارض محلول ماینوکسیدیل 2 درصد

اما با تعجب بسیار ، یکی از عوارض جانبی این دارو رشد موهای بدن بیماران بود .

از آن پس زمینه استفاده از این محصول به منظور کمک به رویش مجدد مو و جلوگیری از ریزش مو ها فراهم شد .

این محصول مناسب برای استفاده خانم ها و آقایانی است که دچار ریزش مو هستند .

مانوکسیدیل جزء معدود ترکیبات درمانی در حوزه مو می باشد که دارای تاییدیه از سازمان FDA می باشد .

استفاده از ماینوکسیدیل چه به صورت محلول چه به صورت فوم رایج است که به بررسی آنها خواهیم پرداخت .

استفاده از این محصول تنها در الگوی طاسی مردانه که از قسمت وسط سر شروع میشود موثر است .

به یاد داشته باشید که این محصول باعث بازگشت خط مو در خانم ها و آقایان در ناحیه جلو پیشانی نمی شود .

محلول 2 درصد ماینوکسیدل نیز برای خانم هایی که دچار ریزش مو هستند مورد استفاده است .

استفاده از محصولات حاوی این ترکیب برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست و با عوارض همراه است .

چنانچه ریزش موها ناگهانی ، پس از بارداری و یا به دلایل ژنتیکی و ارثی باشد نیز ماینوکسیدیل توصیه نمیشود .

ماینوکسیدیل یکی از رایج ترین محصولات رویش مجدد موهاست که حتی بدون نسخه نیز به فروش می رسد .

این دارو در دوز های مختلفی موجود است که رایج ترین آهن ها 2% و 4% و 5% می باشند .

محققان اطلاعات جامعی از اینکه نحوه اثر گذاری این دارو بر رشد موها چگونه است در دسترس ندارند

لیکن تا به اینجای کار محصولات حاوی ماینوکسیدل تاثیر مثبتی در رویش مجدد موها داشته است .

این دارو برای افرادی که زیر 4 هستند و به تازگی موهای خود را از دست داده اند میتواند مفید باشد .

استفاده از ماینوکسیدیل حتی برای افرادی با مو ها نازک و ضعیف هم مفید واقع شده است

و مطابق با نتایج تحقیقات توانسته است تا حد نسبتا بالایی باعث ضخیم تر و پرپشت تر شدن موها شود .

استفاده مداوم از آن سبب می شود رشد مو به طرز تعجب آوری سرعت یابد .

به طور کلی اگر بخواهیم این دارو را مورد ارزیابی قرار دهیم میتوان گفت تاثیر آن رضایت بخش بوده است

هرچند عده ای بر این باورند که عوارض جانبی استفاده از این دارو قابل چشم پوشی نیست

و نباید با استفاده از این محصول سلامت خود را به خطر انداخت .

در به تعدادی از مهم ترین عوارض استفاده از ماینوکسیدل اشاره خواهیم کرد .

همانطور که بیان شده عده زیادی بر این باورند که استفاده از محصولات دارای ماینوکسیدیل عوارض زیادی دارد

که به تاثیرات مثبت آن میچربد و تا حد زیادی سلامت فرد را تحت شعاع قرار میدهد .

آثار جانبی معمولا خود را به صورت خارش و سوزش در ناحیه مورد استفاده یا اطراف آن نشان می دهند .

از هرنوع محصولی که استفاده میکنید ممکن است بنا به ترکیبات و دوز مورد استفاده این تاثیرات متفاوت است .

برخی از عوارض استفاده از ماینوکسیدیل به صورت زیر است :

اکثر این عارضه ها به ندرت رخ می دهند و نمیتوان آن ها را عمومی پنداشت ولی باز هم باید به آن دقت کرد .

میتوان گفت رایج ترین و شایع ترین عارضه استفاده از این دارو ، افزایش ریزش مو ، میباشد !

با اینکه مصرف این محصول برای جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو ها می باشد ،

لیکن به علت تاثیر ناگهانی آن بر روی فولیکول های مو است که طی دوره استفاده از این دارو رخ می دهد .

تا زمانی که از این محصول استفاده می کنید همه چیز خوب و مرتب است ولی کمی پس از قطع کردن مصرف

موهای شما شروع به ریزش میکند و سرعت آن حتی از پیش از استفاده از دارو نیز خواهد بود !

از دیگر آثار طلوب استفاده از ماینوکسیدیل ، رشد موها در نواحی نا مطلوب مانند صورت است .عوارض محلول ماینوکسیدیل 2 درصد

این سبب می شود که مو های زائد شما ضخیم تر و تیره تر از حالت نرمال شوند که بسیار طلوب است .

این اتفاق درباره مو های زائد صورت رخ می دهد و از مهمترین عوارض این دارو به شمار می رود .

استفده از اسپری ، فوم و یا شامپوی حاوی ماینوکسیدل میتواند منجر به سوزش و خارش پوست شود .

از آنجا که این دارو محصولی شیمیایی و قوی می باشد معمولا با این عوارض همراه است .

البته این موارد برای استفاده در دوزهای بالا رخ میدهد و در دوز های پایین کمتر اتفاق می افتد .

قرمز شدن پوست ، حساس شدن و تورم آن از دیگر عوارض احتمالی این دارو می باشند .

محلول و محصولات دارای ماینوکسیدیل به شدت مو و پوست را خشک و حساس میکنند .

چنانچه از این محصولات استفاده میکنید باید حتما ان نکته را مورد نظر داشته باشید

و اگر پوستی خشک و حساس دارید ، هرگز سراغ استفاده از این محصولات نروید و حتما با پزشک مشورت کنید .

به دلیل همین کاهش رطوبت پوست سر ، ماینوکسیدل سبب ظاهر شدن پوسته سر خواهد شد .

سایز این پوسته ها ممکن است باهم متفاوت باشند و گاها با شوره سر اشتباه گرفته می شوند .

محصولات شیمیایی میتوانند باعث حساس شدن و التهاب پوست شوند و این امری نرمال است .

ماینوکسیدیل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ممکن است باعث بروز جوش و آکنه های التهابی شود .

سایز این آکنه ها ممکن است از جوش های بسیار ریز تا جوش های قرمز بزرگ متغیر باشد .

مکان آنها نیز معمولا در نزدیکی نواحی از بدن است که دارو روی آن استفاده شده است .

این عوارض چندان رایج نیستند و اکثر مصرف کنندگان دچار آنها نمی شوند .

ولی افزایش ریزش مو بسیار رایج بوده به طوری که بیش تر افراد پس از قطع مصرف آن را تجربه خواهند کرد .

گروه دیگر از عوارض استفاده از ماینوکسیدیل وجود دارد که در نتیجه استفاده بیش از حد از این دارو رخ میدهند .

این عوارض برای هنگامی است که در یک استفاده مقدار بیش از حد مجاز دارو استفاده شود .

در نتیجه مقدار زیادی از آن جذب بدن می شود و عوارض احتمالی زیر را در پی دارد :

قابل ذکر است استفاده از روش های سنتی و طبیعی تر برای رویش مجدد مو توصیه میشود.

در پایین همین مقاله انواع روش های سنتی که میتوان به جای ماینوکسیدیل استفاده کرد ، بیان شده است .

برای استفاده از این محصول ابتدا بروشور موجود در بسته بندی را به طور کامل مطالعه کنید .

هرگز خودسرانه و بدون مشورت و اطلاع کافی از روش استفاده به سراغ مصرف دارو نروید .

معمولا ماینوکسیدیل با دوز 5% برای آقایان و 2% برای خانم ها مناسب است .

دوره استفاده از این دارو حداقل 4 ماه تا یک سال است و نتایج در این دوره مشاهده می شود .

این دارو باید حداقل 2 بار در روز به ناحیه مورد نظر اعمال شود تا شاهد نتایج خوبی باشید .

برای مصرف ابتدا باید پوست سر را کاملا تمیز و خشک کنید و مو ها را مقداری مرطوب کنید .

پس از آن مقدار یک میلی لیتر یا 2 قطره از محلول را بر روی ناحیه مورد نظر اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید .

اجازه دهید تا محلول روی سر شما ، پیش از استفاده از محصولات حالت دهنده یا خوابیدن ، کاملا خشک شود .

برای استفاده از فوم نیز باید دست هایتان کاملا تمیز و خشک باشد .

سپس حدود نصف فنجان از فوم را روی دست ریخته و پس از آن روی نواحی مورد نظر اعمال کنید .

به خوبی و به طور مساوی برای موها استفاده کنید و اجازه دهید کاملا خشک شود .

برای استفاده راحت تر افراد ، امروزه شامپو هایی حاوی این ارو در بازار عرضه میشود

نقطه قوت این محصولات نسبت به محلول و فوم ، دوز مشخص و مناسب و استفاده آسان آن ها می باشد .

طرز استفاده هریک از شامپو ها روی ان نوشته شده است و باید دقیقا مطابق با آن عمل کرد .

چنانچه استفاده از محصولات سبب سوزش و خارش در ناحیه پوست سر شده است ،

ابتدا عوامل احتمالی مانند رنگ کردن مو ، دکلره کردن و هر عامل حساس کننده دیگر را بررسی کنید .

در گام های بعدی می بایست به پزشک مراجعه شود .

برای استفاده از دارو در سایر قسمت های بدن حتما ابتدا با پزشک مشورت کنید .

بر روی پوست های آسیب دیده ، خراشیده ، متورم و قرمز استفاده نکنید .

از تماس با چشم و دهان خود داری کنید و در صورت بروز آن با آب سرد فراوان شستشو دهید .

مارک ها و برندهای زیادی در دنیا داروی رویش مو را تولید می کنند . در این قسمت به معرفی معروف ترین و بهترین این برند ها خواهیم پرداخت .

در ادامه به بررسی این چهار برند مطرح دنیا خواهیم پرداخت

زمانی که بحث ریزش مو به میان می آید روجین معتبر ترین برند ماینوکسیدل اوریجینال است .

این محصول بهترین نمونه موجود در بازار است و از قیمت مناسبی نسبت به کارآیی برخوردارد است.

ماینوکسیدیل Rogaine در دو گروه برای خانم ها و آقایان محصولات خود را تولید میکند .

معمولا باید دوره ای 3 تا 6 ماهه از این محصول استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید .

این برند در جایگاه دوم آن هم با فاصله کمی نسبت به برند Rogaine قرار گرفته است .

از لحاظ قیمت تفاوت بسیار کمی با یکدیگر داشته و غلظت مواد به کار رفته در آن ها نیز مشابه است .

از نظر کیفیت نیز ماینوکسیدیل کیرکلند کمی پایین تر از روجین قرار می گیرد .

این محصول کمی دیر تر خشک میشود و ممکن است موها را کمی چرب و براق کند .

اگر به دنبال حداکثر میزان رشد مو هستید باید به سراغ ماینوکسیدل لیپوجین بروید .

این نمونه از قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات برخوردار است اما کاملا ارزش این پرداخت اضافه را دارد .

بی شک این محصول موثر ترین محصول موجود است که در تهیه آن تنها از ماینوکسیدیل استفاده نشده است

بلکه از ترکیبات دیگری مانند اولئیک اسید و لینولئیک اسید جهت اثر بخشی بهره برده اند .

محصول برای آقایان به صورت مایع است و نسبت به کیرکلند بسیار زودتر خشک می شود و چربی به جا نمیگذارد .

نمونه کار برای بانوان نیز موجود است و دارای ترکیباتی مانند نیاسین و بیوتن می باشد .

این نقطه قوتی است و سبب تاثیر گذاری هرچه محصول در مقایسه با سایر نمونه ها می باشد .

پروپیلن گلیکول موجود در Lipogaine بسیار کم است و خطر آسیب و التهاب پوست را کاهش می دهد .

در بین محصولات این برند ، نسخه هایی مخصوص پوست های حساس نیز مشاهده می شود .

این محصول نمونه ای مقرون به صرفه تر و در عین حال دارای نتایج رضایت بخش می باشد .

سریعا خشک می شود و آثار چربی روی پوست نمی گذارد .

این نمونه نیز مانند روجین در دو نمونه مخصوص خانم ها و مخصوص آقایان در دوز های مختلف موجود است .

در قسمت های پیشین درباره رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش مو با استفاده از دارو های شیمیایی بحث شد .

حال به روش هایی کم خطر و بدون عارضه برای رفع مشکلات مو اشاره میکنیم .

شاید برای شما جالب باشد که بدانید روغن های طبیعی و ماسک های خانگی برای ریزش مو وجود دارند .

این روش ها شاید سرعت تاثیر گذاری بالایی نداشته باشند ولی قطعا راهی امن تر و کم هزینه تر هستند .

در طب سنتی ، از گذشته های دور استافده از روغن های طبیعی برای سلامت پوست و مو رواج داشته است .

در این قسمت بهترین روغن های موجود برای رویش مجدد مو را معرفی میکنیم :

تخصصی ترین روغن برای درمان ریزش مو و رشد مجدد موها ، روغن کندش است .

این روغن که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است جزء تاثیرگذار ترین مواد طبیعی موجود است .

استفاده از این روغن چه به تنهایی و چه به صورت ماسک مو در ترکیب با روغن ها  مواد طبیعی دیگر ،

سلامت و شادابی را به موهای شما باز میگرداند و هیچگونه آثار جانبی برجای نمیگذارد .

نقطه قوت این روغن در مقایسه با محصولات شیمیایی ، عدم ریزش مجدد موهاست .

هیچگونه خارش ، سوزش ، التهاب و آسیبی به پوست سر وارد نمیکند بلکه آن را تقویت خواهد کرد .

توجه داشته باشید که روغن کندش باید کاملا اصل باشد و از منابع مطمئن خریداری شود .

© برای دیدن صفحه روغن کندش ویسکا اویل کلیک کنید ©

ترکیب این سه روغن را با معجزه رشد مجدد و پرپشت کننده مو بشناسید .

استفاده از روغن های اسپند و نخود در کنار روغن کندش اصل ، باعث تقویت خواص آن خواهد شد .

این مواد در کنار یکدیگر به عمق فولیکول های مو نفوذ کرده و آن ها را احیا و باز سازی می کنند .

با تغذیه و اکسیژن رسانی به مو ها ریزش مو را به طور کامل متوقف کرده و رشد مجدد را میسر میکند .

به علاوه باعث ضخیم تر شدن تار های مو و جلوگیر از سفید شدن زود هنگام مو ها می شود .

هیچ گونه آثار و عوارض جانبی نداشته و باعث ریزش مجدد مو ها نخواهد شد .

® برای دیدن روغن معجزه رشد مو کلیک کنید ®

یکی از روغن های بسیار عالی برای تقویت مو ها و ترمیم آسیب دیدگی های مو روغن سیر می باشد .

سیر دارای مقادیر زیادی گوگرد می باشد که در کراتین سازی مو نقش دارد

و از مشلات دیگر مو مانند موخوره ، شوره سر ، خشکی مو و ریزش مو جلوگیری میکند .

ماساژ دادن کف سر و ساقه موها با روغن سیر به ریزش مو پایان میدهد و رشد مجدد مو ها را میسر میکند .

یکی از پرکاربرد ترین روغن های طبیعی روغن نارگیل است که فواید زیادی برای پوست و مو دارد .

مصرف طولانی مدت روغن نارگیل باعث جلوگیری از ریزش مو می شود و به رشد آن کمک میکند .

روغن نارگیل چه به تنهایی و چه به صورت مخلوط با مواد دیگر برای درمان مشکلات مو مورد استفاده است .

® برای دیدن روغن نارگیل اصل ویسکا اویل کلیک کنید ®

نظرات خود را با ما در میان بگذارید. در صورتی که تاکنون از روغن های طبیعی اصل ویسکا اویل استفاده کرده اید ، خوشحال میشویم نظرات شما را بشنویم.

محصولات فروشگاه ویسکا اویل به صورت اصل ، خالص و اورجینال عرضه می شود. برای خرید این محصولات به 3 روش میتوانید اقدام کنید.

روش اول خرید از فروشگاه ویسکا اویل :

از بالای این صفحه گزینه افزودن به سید خرید را انتخاب کرده و پس از این اقدام ، سبد خرید خود را به روش های ممکن تسویه حساب کنید.

روش دوم خرید از فروشگاه ویسکا :

سفارش خود را از طریق تماس با مشاورین ویسکا اویل تکمیل نمایید. برای اینکار با شماره های زیر تماس حاصل گردانید.

پشتیبان 1 : 9157788752

پشتیبان 2 : 9157788753

روش سوم خرید از فروشگاه ویسکا اویل :

شما میتوانید از طریق کانال تلگرامی ما سفارش خود را تکمیل گردانید. برای ارتباط با کانال تلگرامی فروشگاه ویسکا اویل بر روی عکس کلیک نمایید.

منبع : فروشگاه ویسکا اویل

منبع : minoxidil

کپی برداری از متن مطالب فروشگاه ویسکا اویل بدون ذکر منبع غیر قانونی است.

نشانی شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

وب سایت

جهت ارتباط با فروشگاه ویسکا اویل با شماره های زیر تماس حاصل گردانید :

 

توسعه توسط فروشگاه معتبر آنلاین ویسکا اویل

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *