عوارض قرص چربی سوز کلن

خواص دارویی و گیاهی

کلن بوترول Clenbuterol استعمال پزشکی دارد و در نقاط دنیا به منظور مداوای آسم و برونشیت استفاده میشود و از طرفی یک داروی نیروزای جدید و محبوب برای پردازش ورزشکاران در مسابقات ورزشی به حساب می آید. به عنوان یک ضد احتقان و گشاد کننده برونش تنفس است. به عنوان یک برونکودیلاتور به تنفس استفاده می شود. نوعی ماده مخدر محسوب می شود. در برخی منبع به افزایش قدرت جنسی و شهوت مرتبط با این قرص اشاره شده است. در آلمان بسته دویست تایی چهر میلی گرمی بین 6-7 یورو قیمت دارد البته شرکت های مختلف قیمتهای مختلفی دارند.

آیا این دارو مفید است و یا مضر ؟ عوارض این دارو چیست ؟ باید ها و نباید ها

کلن بوترول یکAgonist beta-2 است با خصوصیاتی که با آدرنالین یک کمی شباهت دارد .این دارو بعنوان یک داروی محرک به حساب می آید و استفاده کننده تقریبا بطور عموم به عوارضی همچون لرزش دست ، بیخوابی ، فشار خون بالا ، طپش قلب و ندرتأ حالت تهوع دچار میشود.عوارض ذکر شده در کل سریع پایین می آید و کم میشود البته به محض اینکه کاربر به دارو عادت کند.ورزشکاران ناظر کشف آن هستند چون دارویی جذاب و دارای خاصیت و اثر ترموژنیک میباشد و قابلیت چربی سوزی بالایی را دارا میباشد و قدرت بدنی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش میدهد.همچنین دارای خواص خفیف آنابولیکی و آنتی کاتابولیسمی میباشد.

دوز اثر این دارو نسبت به اثر خواسته شده در نوسان میباشد. کلن بوترول به صورت قرصهای ۲۰ میکروگرمی وجود دارد ولی با این وجود به صورت محلولهای غلیظ قندی دارویی و به شکل آمپول هم موجود میباشد .

در شروع دوره دوز مصرفی را به تدریج و هر روز افزایش دهید تا سر انجام به دامنه دلخواه مصرف برسید .این اقدام سبب میشود عوارض جانبی ناشی از مصرف دارو کاهش یابد.اگر از همان شروع دوره دوز مصرفی را افزایش دهید مسلما با عوارض جانبی بیشتری مواجه میشوید. آقایان دوز مصرفی روزانه خود را در سطح ۲ تا ۸ قرص حفظ میکنند و عده ای نیز ادعا میکنند که قادر به تحمل دوز بالاتر هم میباشند.بنابراین در برخی موارد، مصرف ۴ الی ۱۰ قرص در روز نیز با رعایت احتیاط توصیه و تجویز شده است.این رقم در مورد خانم ها متفاوت بوده و به ۲ تا ۴ قرص میرسد.

این دارو اصولا داروی گشاد کننده برونشها بوده و در سرتاسر جهان، از آن برای مقابله با حملات آسم و برای درمان تنگی نفس آدمی استفاده می شود. این دارو چند سالی بیش نیست که در قلمرو ورزشهای قدرتی وارد شده است.

فرم شربت و تزریقی این دارو نیز ساخته و عرضه شده است اما ورزشکاران و یا متقاضیان خدمات لاغری اغلب از قرصهای این دارو استفاده می کنند. دوز موثر و مناسب این دارو برای هر کسی متفاوت بوده و هر فرد بسته به میزان حساسیت بدن به این دارو می تواند به مرور زمان و با امتحان کردن دوزهای پایین تر و افزایش تدریجی دوز مصرف، به دوز مناسب و مطلوب برسند. با مصرف این دارو، فرد احساس گرمای شدیدی می کند. دوز متوسط مصرف این دارو در حدود ۲ الی ۸ قرص در روز توصیه شده است
مصرف این دارو برای ۳ تا ۶ هفته موثر میباشد و پس از آن خواص ترموژنیک دارو کاهش میابد . همانطور که گفته شد کلن بوترول روی افزایش قدرت عضلات اثر میگذارد اما این مساله از خواص محرک این دارو سرچشمه میگیرد(به همان افزایش قدرتی شباهت دارد که مصرف کنندگان افدرین با آن مواجه میشوند). با این وجود باز هم این مساله قابل بحث است.بسیاری از ورزشکاران معتقدند اگر کلن بوترول با سایر داروها ترکیب شود مسلما اثرات چربی سوزی آن افزایش میابد.زمانی که این دارو با داروی قوی سیتومل (cytomel) ترکیب میشود اثرات ترموژنیک و چربی سوزی آن بسیار چشمگیر میشود.این مساله تا آنجا ادامه میابد که ورزشکار هنگام آماده شدن جهت حضور در رقابتهای ورزشی با کاهش چربی اضافی مواجه میشود بدون اینکه کالری مصرفی خود را کاهش داده باشد.چنین ترکیبی میتواند طی دوره استروئید بکار برود و در نتیجه خواص آنابولیک نمایان میشوند.

زمانی که تحت دوره مصرف دارو بسر میبرید در میابید این عوامل کات دهنده عضلات میتوانند از ذخیره چربی اضافی ممانعت کنند. حتی زمانی که آندروژن های قوی آروماتیز ی را مصرف میکنید باز هم این مساله صحت پیدا میکند. زمانی که هورمون رشد مصرف میکنید ترکیب کلن بوترول با هورمون تیروئیدی بسیار عادی و متداول است بطوری که اثرات ترموژنیک و آنابولیک این روش درمانی تقویت میشود.

در این قسمت از بدنسازی به سراغ عوارض مصرف قرصهای چربی سوز کلن بوترول میرویم اثر مستقیمی از مصرف کلن بوترول به عفونت ریوی دیده نشده است هر چند واکنش های آلرژیک در طی دوران درمان در صورت تشدید می‌تواند سبب عفونت گردد کلن بوترول می‌تواند با تغییر سطوح تیروئید موجب کم کاری غده فوق شده و به این ترتیب اثرات و عوارضی برای فرد مصرف کننده داشته باشد عوارض حتما نبایستی بلافاصله پس از مصرف یا در طی آن بروز نمایند عوارض مصرف می‌تواند حتی پس از زمان قطع مصرف نیز بروز نمایداثرات داروی فوق بر روی افرادی با پیش زمینه های بیماری های اعصاب و روان سبب تشدید و همچنین مزمن شدن بیماری گردیده استاین دارو می‌تواند تحریک پذیری را ارتقا دهد از این جهت در بیمارانی که سابقه توهم داشته اند سبب بازگشت گردیده است کلن بوترول را نبایستی خودسرانه مصرف کنید مصرف آن بایستی زیر نظر پزشک مشاور انجام گیردهنوز مطالعات کاملی از تاثیرات استفاده از آن در دام انجام نگرفته است اما نشان داده شده است مصرف آن در دام می‌تواند آثار زیان باری بر انسان نیز داشته باشددر یک آزمایش کلینیکی متوجه ان شدیم تاثیرات کلن باترول در فصول مختلف سال می‌تواند بر نحوه و شدت عوارض نیز موثر باشد همچنین بر کارکرد ارگان هایی همچون کلیه و کبد نیز تغییراتی را به همراه داشته استدز مصرف به صورت متفاوت در سایت های مختلف بیان شده است از ۲۰ میکروگرم الی ۱۶۰ میکروگرم در برخی سایت ها بیان گردیده است اما آنچه مورد توصیه است عدم افزایش دز مصرفی از ۸۰ میکروگرم در روز می‌باشدهرگز دارو را در زمان اوج دز مصرفی قطع نکنیدنبایستی به مدت طولانی استفاده شود.اینها یکی از عوارض چربی سوز بود

   

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


کد کپچا *

عالی قابل استفاده بود

سوالی دارید؟
پشتیبانی سایت در تلگرام

ساناز دشتی

اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۷
چربیسوز, هورمون ها

ارسال دیدگاه
746 بازدید

 

در صنعت  دارویی ما، clenbuterol (یا همان clen) جز دسته بندی دارویی efedrine شناخته شده است وساختاری شبیه افدرین و سالبوتامول دارد ولی دارای اثربسیار طولانی تری نسبت به داروهای محرک و ترموژنیک دارد و  یک داروی آگونیست بتا میباشد که گیرنده های آگونیست بتا ۲ را  تحریک میکند.  به این معنی است که کلنبوترول باعث می شود کالری های ذخیره شده چربی (انرژی بدن) را قبل از استفاده از منابع دیگر انرژی زای بدن، به عنوان انرژی بسوزانید.

Clenbuterol در بعضی از کشورهای اتحادیه اروپا به عنوان داروی آسم تایید شده است اما توسط FDA ایالات متحده ممنوع است. با این حال،  دامداری هایی در سراسر جهان  وجود دارند که ازین دارو برای حیوانات جهت افزایش وزن بدون چربی آزاد (FFL)   استفاده می کنند و این دارو در تغذیه آن ها اضافه می شود، بنابراین حیوانات عضلات بیشتری می سازند. این دارو هورمون یا استروئید نیست ولی اثراتی شبیه آن ها دارد.

همچنین این دارو به عنوان گشاد کننده برونشها برای مقابله با آسم و درمان تنگی نفس استفاده می شود.

 کلنبوترول چه مزایایی دارد؟

کلنبوترول به طور عمده به عنوان یک داروی کاهش وزن و تقریبا به طور انحصاری در دوره کات استفاده می شود؛ ورزشکاران پس از استفاده از کلن برای افزایش توده عضلانی بدون چربی ،از تاثیر آن شگفت زده می شوند. زیرا طی مطالعات مشخص شده است که کلن،متابولیسم توده چربی را افزایش می دهد و  (BMR) عضلانی را افزایش دهد، در حالی که به عنوان یک ضد کاتابولیک و آنابولیک عمل می کند یعنی از تجزیه پروتئین عضلات جلوگیری کرده وباعث افزایش سلول های عضلانی و رشد عضلانی می شود..

دارویی برای از دست دادن چربی ،با حفظ عضله

افزایش ظرفیت هوازي

عوارض جانبی کلنبوترول چیست؟

Clen این روزها یکی از مهمترین داروهای مقلد سمپاتیک در بدنسازی است. همانطور که دارای مزایای شگفت انگیزی است،دارای عوارض جانبی نیز هست. اما این عوارض بسیار کمتر از داروهای مقلد سمپاتیک دیگر است.

مقدار دوز مجاز کلنبوترول  چقدر است؟ چگونه آن را مصرف کنیم؟

استفاده از Clen باید اصولی و دقیق باشد.همیشه باید با دوز پایین شروع به استفاده کنید، یعنی:

حدود ۲۰mcg/ day شروع کنید و هرگز بیش از ۲۰۰mcg / day نزنید.

به طور کلی، برای مردان، دوز حدود ۶۰ تا ۱۰۰ میکروگرم در روز است.

برای زنان، ۱۰-۴۰mcg / day معمول است.

یکی از معایب این دارو این است که بدن به دوز آن عادت میکند و باید دوز ان در طول مصرف متغیر باشد تا به اثردهی مورد نظر دست پیداکنید.

مدت مجاز مصرف کلن ۶تا ۱۲ هفته است. اما بدن پس از ۱۸ روزبه دوز ان عادت می کند و دیگر به دوز قبلی جواب نمی دهد.برای رفع این مشکل باید طبق جدول زیر مصرف کنید.

به دلیل برخی عوارض شایع بهتر است هنگام استفاده از کلن ،از  anti-histamines  یا Ketotifen یا Benadryl استفاده کنید.

 

مصرف روزانه مکمل ضروری است. شما باید از مکمل های زیر هر روز استفاده کنید:

دوره های کلنبوترول در مردان و زنان 

یک دوره معمول مصرف کلنبوترول درمردان در دوره کات 

 

 

یک دوره معمول  مصرف  clenbuterol برای زنان در دوره کات

 

نیمه عمر کلنبوترول چقدر است؟

نیمه عمر Clen حدود ۴۸ ساعت است، پس از مصرف یک دوز،  تا ۲ روز در بدن باقی می ماند. بنابراین،۳-۴ روز اول دوره ،هرگز دوز بالا استفاده نکنید.طی مصرف،باید احساس کنید که دوز استفاده شده برای شما مناسب است.

چه افرادی از کلنبوترول استفاده می کنند؟

معروف ترین مشهورترین افرادی که از CLEN استفاده می کنند عبارتند از:

در حالی که در ورزش، بسیاری از ورزشکاران به طور مثبت مورد آزمایش قرار گرفته اند:

برخی از های تجاری 

این اسامی  بعضی های جایگزین برای CLEN هستند،

 

برچسبچربیسوز داروی لاغری سیستم، تمرینی، دمبل، چربیسوزی، چربی سوز، تمرین، بدنسازی، بره، تمرینی، بانوان، دمبل، هالتر، فیتنس، فیزیک، بیلدینگ، کلن لاغری

1 ساعت ago

3 هفته ago

خرداد ۳۰, ۱۳۹۷

استروئیدها و ریزش مو بسیاری از پزشکان و متخصصان ریزش مو معتقدند که آلوپسی آندروژنیک

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

 

 

 

دسترسی آسان به هزارن مقاله،مجله بدنسازی،موزیک و اخبار روز بدنسازی

دسترسی به بانک جامع اطلاعاتی در مورد مکمل ها ،ویتامین ها،داروها و هورمون ها

آرشیوی از بهترین و به روز ترین کلیپ های اموزش تمرینات بدنسازی


امتیاز کاربران

کلن بوترول هبدروکلراید یک داروی ضد آسم بوده که به خانواده دارویی بسیار گسترده ای به سیمپسیومماتیک تعلق دارد. این دارو ها بر روی سیتم عصبی سیمپاتیک به روش های مختلف، معمولا با توضیع آندروسپتورها تاثیر می گذارند. در واقع 9 نوع مختلف از این نوع گیرنده ها در در بدن وجود دارد که به صورت آلفا، بتا و به ترتیب با همین روند شناخته می شوند.

بسته به ترکیبات خاص برای گیرنده های مختلف، این دسته از دارو ها میتوانند برای درمان آسم، تشنج، شوک قلبی عروقی، آریتمیها، سردرد های میگرنی و شوک های آنافیلاکتیکی مورد استفاده قرار گیرند. کتاب گودمن و گیلام با عنوان پایه فارموکولوژی درمانی نسخه نهم توضیح بسیار عالی ای در رابطه با عملکرد وسیع این خانواده از دارو ها را بیان کرده است:

بسیاری از اثرات دارو های کاتکولامینز و سیمپسیومماتیک می توانند در هفت دسته زیر خلاصه شوند:

کلن بوترول هیدروکلراید مشخصا یک بتا دو سیمپسیومماتیک گزینشی است که تنها یکی از سه دسته گیرنده های بتا دو را تحت تاثیر قرار می دهد. نکته جالب در رابطه با این دارو میزان کم تحریک گیرنده های بتا یک در بدن می باشد. از آنجایی که گیرنده های بتا یک با تاثیرات قلبی پیوند خورده اند، این نکته به کلن بوترول هیدرو کلراید این امکان را می دهد که باعث کاهش مسیرهای هوای برگشت پذیر (تاثیر تحریکات گیرنده های بتا 2) نسبت به داروهای ضد بتا دو غیر گزینشی با عوارض جانبی قلبی عروقی بسیار کمتر شود. مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که این دارو در برابر برونشیت و آسم بسیار موثر بوده و شکایات بسیار کم در مقابل رضایت زیاد مصرف کنندگان را دارد. کلن بوترول هیدروکلراید همچنین دارای نیمه عمر نسبتا بالایی در بدن بوده که تقریبا 36 ساعت تخمین زده می شود. این نکته باعث به دست آمدن سطح منظمی از موجودی دارو در خون تنها با استفاده از یک تا دو دوز روزانه می شود. این نکته ممکن است یکی از دلایل استفاده آسان تر از این دارو و رضایت بالای مشتریان باشد.

در آزمایشات حیوانی کلن بوترول هیدروکلراید مشخصاتی آنابولیک مشاهده شد که مشخصه ای بسیار جذاب برای بدنسازان است. این ترکیب علاوه بر خواص ترموژنیک ، با ضد بتا دو بودن باعث افزیش سرعت شکست چربی های تریگیلیسیرید و شکل گیری اسید های چرب می شود. این خاصیت کلن بوترول هیدروکلراید آن را به یک عامل چربی سوز محبوب بین ورزشکاران و بدنسازان تبدیل کرده است. آنهایی که به این دارو علاقه مند هستند امیدوارند که علاوه بر خواص چربی سوزی این دارو در عین حال قدرت و حجم عضلانی بیشتری به دست بیاورند. اما همانگونه که صریحا در مقاله ای که در نسخه آگوست سال 1995 مجله دارو و علوم ورزش و تمرین چاپ شد بدان اشاره شده است که خواص آنابولیکی این دارو در انسان بسیار بحث برانگیز بوده چرا که تنها بر پایه آزمایشات حیوانی و با دوز های بسیار بالاتر نسبت به دوز های مورد نیاز که برای درمان برونشیت مورد استفاده قرار میگیرد است. با توجه به چنین گزارشاتی بحث بسیاری که آیا اصلا خواص آنابولیکی کلن بوترول هیدروکلراید در انسان واقعا وجود دارد به وجود آمده است. اما مشاهده شده که بسیاری به آنابولیکی بودن کلن بوترول هیدرو کلراید اعتقاد داشته و به صورت معمول در دوران خارج از دوره و فصل استروئیدی یا همراه با دوره های استروئیدی از آن استفاده میکنند. برای بسیاری دیگر گزارش MSSE (مجله ذکر شده) تاییدی بر اینکه ورزشکاران با استفاده از این دارو پول و وقت خود را برای دارو هایی که عضله ساز نیستند هدر داده اند می باشد. بحث در رابطه با خواص آنابولیکی کلن بوترول در انسان تا به امروز ادامه داشته است.

تاریخچه

کلن بوترول به عنوان یک داروی درمان برونشیت دهه هاست که به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و در بسیاری از نقاط مختلف جهان در دسترس است. هر چند که این دارو در بسیاری از کشور ها به عنوان یک داروی امن برای مصارف انسانی شناخته شده و به صورت تجاری تولید و در دسترس می باشد و مورد تایید است اما در آمریکا توسط سازمان غذا و دارو برای مصارف انسانی ممنوع اعلام شده است! این واقعیت که دارو های دیگری در بازار آمریکا برای درمان آسم وجود داشته و بسیاری از شرکت های دارو سازی مراحل سازمان غذا و دارو را برای به تایید رساندن داروی جدید در این حوضه را به صرفه نمیدانند را میتوان از عامل های اصلی عدم تایید این دارو در آمریکا و تولید انبوه آن دانست چرا که در بسیاری از کشور ها مصرف شده و عوارض خاصی را به دنبال نداشته است. جدا از این واقعیت، کلن بوترول های تولید شرکت های خارجی در بین ورزشکاران و بدنسازان آمریکا محبوب بوده و به صورت گسترده در بازار سیاه موجود می باشد. لازم به ذکر است که در سال های اخیر اوردوز و یا مسمویت کلن بوترول هیدروکلراید در مواردی گزارش شده و بحث امنیت این دارو را برای مصرف انسانی با توجه به مقاصید ورزشی به چالش کشیده است.

نحوه ارائه

کلن بوترول هیدروکلراید معمولا به شکل قرص های خوراکی با دوز 2 میکروگرم در هر قرص تولید می شود. این دارو همچنین به صورت شربت، محلول تزریقی و استنشاقی ارائه شده و در برخی موارد قرص با دوز بالاتر نیز مشاهده شده است.

عوارض جانبی

عوارض جانبی قابل مشاهده کلن بوترول هیدروکلراید شامل تمامی عوارض جانبی مشاهده شده در سایر دارو های CNS بوده که شامل لرزش دستان، بیخوابی، تعریق، افزایش فشار خون و حالت تهوع می باشد. این عوارض معمولا بعد از یک هفته از مصرف کلن بوترول و عادت بدن  مصرف کننده به دارو برطرف می شوند. کلن بوترول هیدروکلراید یک داروی تحریک CNS بوده که قابلیت اوردوز کشنده را دارا می باشد. نشانه های اوردوز میتواند شامل تنفس سریع ، تغییرات شدید فشار خون، تپش نا منظم قلب، بی هوشی، لرزش، تکان خوردن شدید، وحشت، خستگی شدید، حالت تهوع شدید و اسهال و استفراغ شدید می شود.

نحوه و میزان مصرف

زمانی که برای درمان آسم مورد استفاده قرار میگیرد معمول ترین دوز پزشکی 2 میکروگرم دو بار در روز است. بعضی از بیماران ممکن است نیاز به دوز های 4 میکرو گرم در دو بار در روز داشته باشند. برای مقاصید بدنسازی و بهبود عملکرد ورزشی معمولا ورزشکاران دوز مصرفی خود را بر اساس حساسیت خود نسبت به دارو و عوارض آن در دوره های مد نظر چیده و مصرف می کنند. برای دسترسی به این مقاصید معمولا فرد ورزشکار دوره خود را با دو قرص در روز شروع کرده و به تدریج هر سه روز یکبار یک یا نصف قرص به مصرف خود اضافه کرده تا به سطح مد نظر برسد. در اوج دوره بنا به توانایی فرد معمولا دوز 12 تا 16 میکروگرم یعنی 6 تا 8 قرص می باشد. البته با توجه به عوارض جانبی و پتانسیل مسمومیت و اوردوز، به هر دوزی خارج از دوز پزشکی و درمانی باید با حساسیت، به صورت هرمی و با سطوح بالاتری از احتیاط رسید. این دارو معمولا پس از زمان کمی از مصرف دمای بدن را تا حدی افزایش می دهد. این افزایش دما معمولا در محدود نیم تا یک درجه سانتیگراد و گاهی است. این افزایش دما معمولا به خاطر سوخت و ساز بدن که آن چربی می باشد رخ می دهد و خیلی آزار دهنده نمی باشد. تعداد روزهای دوره استفاده از کلن بوترول امروزه با توجه به توانایی تحمل این دارو توسط ورزشکار و بیمار مصرف کننده تعیین می شود. برای شفاف سازی این مطلب باید ذکر کرد که مزایای ورزشی کلن بوترول موقتی بوده و بعد از مدت کمی از قطع دارو از بین رفته که به دلیل بازیابی گیرنده های بتا دو می باشد.  با توجه به مشاهدات بسیار؛ کلن بوترول هیدروکلراید تنها برای مدت 4 تا 6 هفته خوب کار می کند. در طول این دوره مصرف کنندگان عموما باید میزان دمای بدن خود را روزانه و حتی تا چند بار در روز چک کنند. به ما تا حدی اطمینان داده شده که کلن بوترول هیدروکلراید با افزایش دمای بدن کار میکند. زمانی که دمای بدن به محدوده عادی باز میگردد، ریزش و بازیابی گیرنده های بتا 2 تاثیرات دارو را کمرنگ می کند و تاثیرات دارو را تا حد زیادی کاهش می دهد. در این نقطه افزایش دوز راه کار مناسبی نبوده و به جای آن باید مصرف کلن بوترول هیدرو کلراید تا حداقل 4 تا 6 هفته قطع شود.

بسیاری از بدنسازان خواص چربی سوزی کلن بوترول هیدروکلراید را با استفاده از مواد و ترکیبات اضافی افزایش داده و تسریع می بخشند. بسیاری از افراد ذکر کرده اند هنگامی که این دارو با هرمون قدرتمند تیروئید مخصوصا سایتومل مصرف می شود، توانایی ترموژنیک دارو بسیار عالی می شود. این ترکیب معمولا در دوره های استروئیدی نیز به منظور شکل دادن یک بدن زیبا و خشک مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از ترکیب تیروئید و کلن نیز در دوره HGH (هرمون رشد) به منظور افزایش خواص ترموژنیک و آنابولیکی هرمون رشد مرسوم است. در پایان کتوتیفن نیز دارویی اضافی محبوب برای استفاده همراه با کلن بوترول هیدروکلراید بوده که نوعی آنتی هیستامین افزایش دهنده تراکم گیرنده های بتا دو می باشد. نه تنها کتوتیفن قابلیت افزایش توانایی هر دوز کلن بوترول هیدروکلراید را داشته (به مصرف کننده این امکان را می دهد دوز کمتری از کلن را مصرف کند) بلکه ریزش و بازیابی گیرنده های بتا دو را آهسته تر می کند.

دسترسی

کلن بوترول مانند سایر دارو های بدن سازی ، استروئید ها و پپتاید ها به صورت فراوان در دسترس بوده و قابل خرید است. این دارو از شرکت های مختلفی با دوز های 2 و 4 میکرو گرم به فروش می رسند و معمولا قیمت هر قرص بین 18 تا 25 تومان میباشد که از معروف ترین آنها میتوان به اسپیروپنت، نوگام، اکسیفلاکس فارماکام لبز از آمریکا، بالکان، اسپیروپنت، برونکوترول، کلناسما، مونورس، کنتراسپاسمین و ونتولاس از اروپا و اشاره کرد. کلن بوترول در آمریکا تولید نمیشود لذا هر شرکتی که از ساخت آمریکا روی محصولات خود استفاده میکند پرهیز کنید. (این مورد در شرکت های زیر زمینی صادق نمی باشد.) کلن تولید بلغاری، ترک و هندی معمولا ضعیف تر بوده و دارای موارد تقلبی مشابه بسیار بیشتری بوده که با ریسک های بالاتری همراه هستند.

تیم استروئیدال ایران متشکل از متخصصین مجرب جهت افزایش اطلاعات علمی و عملی در ضمینه استروئیدها بوده و آماده پاسخگویی به سوالات شما و ارائه مشاوره در این زمینه به شما عزیزان است.



استروئید نوعی لیپید یا چربی است. استروئیدها به صورت کلی دارای چهار

در این بخش ما میخواهیم که آگاهی دوستان عزیز را تا حد بسیار بالایی 9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *